Als je een huis van 200k hebt met daarop een hypotheek van 250k dan had je voor je een huis kocht eens eerst moeten sparen, ipv alles opzuipen/feesten/whatever, want als je op de manier die jij omschrijft een huis koopt ben je echt een mongool.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:45 schreef de_ier het volgende:
Probeer maar eens te verhuizen als je een huis van 200k wil verkopen met een hypotheek van 250k d'r op.
Ik ben liever vrij om te leven en van huis/stad/land te verhuizen dan dat ik 30 jaar lang een bankslaaf ben.
Maar als je maandlasten zo belangrijk zijn dat 30 jaar bankslaaf zijn geen probleem is... moet je het vooral doen. Iedereen zijn ding.
Ja, verhuizen in de toekomst is een "wat als" scenario voor sommige mensen. Die willen blijkbaar nergens naar toe.quote:Vooral theoretisch blijven blaten en 'wat als' situaties posten de_ier, erg bevordelijk voor de discussie.
Tja... scriptkiddies zijn meer van de trial and error methodequote:Op maandag 20 juni 2011 14:46 schreef Scorpie het volgende:
Vooral theoretisch blijven blaten en 'wat als' situaties posten de_ier, erg bevordelijk voor de discussie.
Nou ja, er loopt een grote groep mensen in Nederland met aflossingsvrije 120% hypotheken. Het is echt dom. Ik heb het niet verzonnen.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je een huis van 200k hebt met daarop een hypotheek van 250k dan had je voor je een huis kocht eens eerst moeten sparen, ipv alles opzuipen/feesten/whatever, want als je op de manier die jij omschrijft een huis koopt ben je echt een mongool.
Ik wil best een paar wat als situaties voor je schetsen, maar dan ga je weer roepen dat ik in ontkenning ben, so not helping.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:47 schreef de_ier het volgende:
[..]
Ja, verhuizen in de toekomst is een "wat als" scenario voor sommige mensen. Die willen blijkbaar nergens naar toe.
Nee hoor, gewoon goede duidelijke afgebakende FO`s en TO`s maken waarop we een solide basis bouwen, en niet een zweverig gelul van de gebruiker aanhoren die niet eens normaal onder woorden kan brengen wat hij nou precies bedoelt, maar dat laatste moet jou maar al te bekend voorkomen, helaas.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja... scriptkiddies zijn meer van de trial and error methode
Ja, die mensen hadden moeten bedenken voordat ze een handtekening zetten dat werkelijk ALLES meefinancieren geen goed idee is. Geen moeite mee als dergelijke figuren nu op de blaren moeten zitten.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:49 schreef de_ier het volgende:
[..]
Nou ja, er loopt een grote groep mensen in Nederland met aflossingsvrije 120% hypotheken. Het is echt dom. Ik heb het niet verzonnen.
Daar heb je natuurlijk een bron voor met mooie cijfers.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:49 schreef de_ier het volgende:
[..]
Nou ja, er loopt een grote groep mensen in Nederland met aflossingsvrije 120% hypotheken. Het is echt dom. Ik heb het niet verzonnen.
Bron? Er zijn vele malen meer gevallen dat het andersom is, dus je pikt er nu net even iets uit wat je betoog moet ondersteunen.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:45 schreef de_ier het volgende:
Probeer maar eens te verhuizen als je een huis van 200k wil verkopen met een hypotheek van 250k d'r op.
Ik ben liever 30 jaar bankslaaf, dan 60 jaar huurslaaf. Overigens kies je die termijn van 30 jaar zelf. Je mag het ook in 10 jaar doen hoor.quote:Ik ben liever vrij om te leven en van huis/stad/land te verhuizen dan dat ik 30 jaar lang een bankslaaf ben.
Inderdaad. En trial en error doe je ook niet aan. Dat baken je gewoon fatsoenlijk af in testscenario's, zowel positief als negatief, waarbij variabelen gedefinieerd zijn ipv gewoon maar wat te doen.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:49 schreef Scorpie het volgende:
Nee hoor, gewoon goede duidelijke afgebakende FO`s en TO`s maken waarop we een solide basis bouwen, en niet een zweverig gelul van de gebruiker aanhoren die niet eens normaal onder woorden kan brengen wat hij nou precies bedoelt, maar dat laatste moet jou maar al te bekend voorkomen, helaas.
Omschrijf je nu gewoon Xeno?quote:Op maandag 20 juni 2011 14:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad. En trial en error doe je ook niet aan. Dat baken je gewoon fatsoenlijk af in testscenario's, zowel positief als negatief, waarbij variabelen gedefinieerd zijn ipv gewoon maar wat te doen.
Ik zeg niet dat je 60 jaar moet huren.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bron? Er zijn vele malen meer gevallen dat het andersom is, dus je pikt er nu net even iets uit wat je betoog moet ondersteunen.
[..]
Ik ben liever 30 jaar bankslaaf, dan 60 jaar huurslaaf. Overigens kies je die termijn van 30 jaar zelf. Je mag het ook in 10 jaar doen hoor.
Ga lekker op de koffie bij Jantje dan man. Is gezellig joh, 2 zure mannekes bij mekaar een bakkie leut doen.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:54 schreef de_ier het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je 60 jaar moet huren.
Wachten tot na de implosie en dan zo veel mogelijk met mijn opgescpaarde cash betalen en de rest met een 10 jarige aflossende hypotheek financieren, ik ben voor.
Ik huur nu voor 320 eruo incl. in Scandinavie en spaar enorm door. Ik bekijk het maar.
Lekker klagen dat het zo lang duurt voordat die 50% eraf isquote:Op maandag 20 juni 2011 14:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ga lekker op de koffie bij Jantje dan man. Is gezellig joh, 2 zure mannekes bij mekaar een bakkie leut doen.
Ja das goedkoper he, dan kost het haar de koffie en het water en zo. Slim bedacht.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:57 schreef de_ier het volgende:
Ik drink koffie bij de buurvrouw Josefine...
En ik zeg net dat ik al 6 jaar hoor dat de huizenprijzen te hoog zijn. (Ondertussen woon ik al wel 6 jaar uitstekend naar mijn zin met zeer lage maandlasten, ook voor de komende 19 jaar)quote:
Ik zeg doen. Zal mijn tijd allemaal wel duren.quote:Wachten tot na de implosie en dan zo veel mogelijk met mijn opgescpaarde cash betalen en de rest met een 10 jarige aflossende hypotheek financieren, ik ben voor.
Ieder zijn meug.quote:Ik huur nu voor 320 eruo incl. in Scandinavie en spaar enorm door. Ik bekijk het maar.
da's ook niks leuk, in je eentje koffiedrinken....quote:Op maandag 20 juni 2011 14:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ga lekker op de koffie bij Jantje dan man. Is gezellig joh, 2 zure mannekes bij mekaar een bakkie leut doen.
Nee, maar voor Jan de enige manier om een discussie te winnen.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
da's ook niks leuk, in je eentje koffiedrinken....
hehehehe, nee inderdaad, daar is niks aan...quote:Op maandag 20 juni 2011 15:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
da's ook niks leuk, in je eentje koffiedrinken....
Fixed, je was de jaartallen vergeten. (Beetje slordig...quote:Op maandag 20 juni 2011 15:04 schreef Scorpie het volgende:
"WE GAAN NU ECHT DALEN HOOR, HET IS AL WEER JUNI, EERST WAS HET JANUARI 2008, TOEN FEBRUARI 2009, TOEN MAART 2010, TOEN APRIL 2011
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |