abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98410767
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:35 schreef Whuzz het volgende:

Leg dat eens uit? Ik betaal nu netto ongeveer evenveel als toen ik nog particulier huurde. (Ik heb echter weel meer dan twee keer zoveel woonoppervlak en 1,5 keer zoveel tuin voor dat geld)
Bij een huurstijging van 1,5% dit jaar en volgend jaar (lijkt me aan de gunstige kant, de huur ging daar normaal met 2% per jaar omhoog) zou ik volgend jaar juni net zoveel betalen aan huur als nu aan mijn lasten. Laten we zeggen dat mijn lasten ook iets stijgen, dan is het een jaar later. De zeven jaar daarop zou ik elk jaar meer (+meer) aan huur betaald hebben dan ik nu aan lasten heb. Voor een veel kleinere woning.
Leg mij nog eens uit waarom ik beter had kunnen blijven huren dan?
Heel simpel, omdat je het huis wat je gekcoht hebt over 1-2-3- jaar voor 30-40 of 50K minder kunt kopen. Dan kun je nog zoveel maandelijks voordeel hebben, dat geld verdien je nooit terug.

Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen die de hoofdprijs hebben betaald, niet toe willen geven dat ze een zware kutdeal hebben gesloten.
pi_98411080
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:18 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Heel simpel, omdat je het huis wat je gekcoht hebt over 1-2-3- jaar voor 30-40 of 50K minder kunt kopen. Dan kun je nog zoveel maandelijks voordeel hebben, dat geld verdien je nooit terug.

Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen die de hoofdprijs hebben betaald, niet toe willen geven dat ze een zware kutdeal hebben gesloten.
Ik vind het onbegrijpelijk dat je blijkbaar maar 3 jaar in je huis mag blijven wonen als je op de top hebt gekocht.
pi_98411122
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:15 schreef xenobinol het volgende:
Zelf nadenken? Kopen is toch gewoon het verstandigst? Huren is je geld weggooien :)

Voorlopig dalende prijzen van koopwoningen, aflossen voor de onderwaarde... wat dat betreft is Scorpie misschien wel verstandig bezig... maar om dan te spreken over vermogensopbouw.... dat is natuurlijk weer erg raar :)
Ik los niet af voor onderwaarde, want ik heb geen onderwaarde.
pi_98411182
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:18 schreef PierreBetfair het volgende:
Moet je dat geld dan perse terugverdienen? Mijn auto wordt ook elk jaar minder waard. De rest van mijn leven dan maar met het OV gaan?

quote:
Omdat die mensen ongeacht wat de prijs doet gewoon lekker wonen, vaak tegen een goedkopere maandlast dan huren?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98411324
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:25 schreef Scorpie het volgende:
Ik los niet af voor onderwaarde, want ik heb geen onderwaarde.
HOAX. Vraag Xeno maar, het kan gewoon niet anders. :+
pi_98411364
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

HOAX. Vraag Xeno maar, het kan gewoon niet anders. :+
Xeno is mijn huisbankier, hij kan het weten.
pi_98411461
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:25 schreef Scorpie het volgende:

ik heb geen onderwaarde.

Sinds je laatste aflossing niet meer ;)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_98411516
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Omdat die mensen ongeacht wat de prijs doet gewoon lekker wonen, vaak tegen een goedkopere maandlast dan huren?
Diegene die even wacht met kopen woont kan straks 30 jaar nog lekkerder wonen en tegen nog goedkopere maandlasten. En kan voordat die 30 jaar voorbij zijn verhuizen naar een grotere woning of een woning ergens anders zonder eerst een forse onderwaarde op te hoesten.

Tjsa.
pi_98411533
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Sinds je laatste aflossing niet meer aankoop niet gehad ;)
Fixed.
pi_98411568
quote:
9s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vind het onbegrijpelijk dat je blijkbaar maar 3 jaar in je huis mag blijven wonen als je op de top hebt gekocht.
Maar starters kopen 9 van de 10 keer niet het huis waar ze lang in willen blijven (meer dan 10 jaar). Ze kopen namelijk huizen in de lagare prijsklasse, logisch want als je net begint verdien je nog niet zoveel en moet je alles opbouwen. Dat opbouwen stagneert dus aanzienlijk als je nu de hoofdprijs hebt betaald voor je woning.

De enige groep die zich niets aan hoeft te trekken van deze huizendip, zijn de mensen die WEL het huis van hun dromen hebben gekocht en er nog 40 jaar in willen blijven. Dan denk ik aan een leuk vrijstaand huis of 2/1 kapper in een rustige straat. Dus geen vinex of rijtjeswijken (en juist daar zitten alle starters)

Oke, als iemand weinig eisen stelt en tot zn 60ste gelukkig kan leven in een vinex wijk is er ook niks aan de hand.
pi_98411571
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:33 schreef de_ier het volgende:

[..]

Diegene die even wacht met kopen woont kan straks 30 jaar nog lekkerder wonen en tegen nog goedkopere maandlasten. En kan voordat die 30 jaar voorbij zijn verhuizen naar een grotere woning of een woning ergens anders zonder eerst een forse onderwaarde op te hoesten.

Tjsa.
Dat is nogal kort door de bocht.
pi_98411604
Maar niet 50.000 euro uit de bocht.
pi_98411609
quote:
Diegene die even wacht met kopen woont kan straks 30 jaar nog lekkerder wonen en tegen nog goedkopere maandlasten.
Dat hoor ik al 6 jaar. Dan had ik inmiddels 6 jaarhuren over de schutting gegooid, en 6 jaar fors in moeten leveren op mijn woongenot. Mag ik bedanken voor die eer?
  maandag 20 juni 2011 @ 14:35:46 #239
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98411627
quote:

[..]

Diegene die even wacht met kopen woont kan straks 30 jaar nog lekkerder wonen en tegen nog goedkopere maandlasten.
En toen zag je de nieuwe rente, en bleek dat onzin te zijn :')
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98411674
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:35 schreef Whuzz het volgende:
En toen zag je de nieuwe rente, en bleek dat onzin te zijn :')
We zouden het toch niet te ingewikkeld maken :?
pi_98411728
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat hoor ik al 6 jaar. Dan had ik inmiddels 6 jaarhuren over de schutting gegooid, en 6 jaar fors in moeten leveren op mijn woongenot. Mag ik bedanken voor die eer?
Zes jaar geleden was 2005. Jij hebt niet in de top van de markt (2008) gekocht.
pi_98411733
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:34 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Maar starters kopen 9 van de 10 keer niet het huis waar ze lang in willen blijven (meer dan 10 jaar).
Mwoah, dat is regiogebonden denk ik. In mijn omgeving (ja, helaas) zie ik veel stellen die gelijk een eengezinswoning kopen omdat er geen startersmarkt is.

quote:
Ze kopen namelijk huizen in de lagare prijsklasse, logisch want als je net begint verdien je nog niet zoveel en moet je alles opbouwen. Dat opbouwen stagneert dus aanzienlijk als je nu de hoofdprijs hebt betaald voor je woning.
In de stad is dat misschien zo, ik zie het bij ons eigenlijk niet in de omgeving. Komt ook omdat er een gat zit tussen de huizen van 250k en het segment erboven van 400k+ .

quote:
De enige groep die zich niets aan hoeft te trekken van deze huizendip, zijn de mensen die WEL het huis van hun dromen hebben gekocht en er nog 40 jaar in willen blijven.
Nu voel ik me aangesproken :P Niet dat ik ervanuit ga dat ik er nog 40 jaar woon, maar ik zou het zo kunnen.

quote:
Dan denk ik aan een leuk vrijstaand huis of 2/1 kapper in een rustige straat. Dus geen vinex of rijtjeswijken (en juist daar zitten alle starters)
Waarom niet? Er zijn zat gezinnen die in rijtjeshuizen prima kunnen wonen.

quote:
Oke, als iemand weinig eisen stelt en tot zn 60ste gelukkig kan leven in een vinex wijk is er ook niks aan de hand.
Dus een vinex wijk heeft sowieso inferieure huizen?
pi_98411792
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:35 schreef de_ier het volgende:
Maar niet 50.000 euro uit de bocht.
De rente is nu ten opzichte van mijn hypotheek 0.4% gestegen en de vraagprijzen van dit type huis waar ik nu in woon is welgeteld 2.1% gedaald. Reken je het zelf even uit?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2011 14:40:02 ]
pi_98411892
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Moet je dat geld dan perse terugverdienen? Mijn auto wordt ook elk jaar minder waard. De rest van mijn leven dan maar met het OV gaan?

Wat doe je liever:

1. 250K betalen en de voordelen hebben die je noemt
2. 200K betalen en de voordelen hebben die je noemt

Dat is het verschil tussen topkopers en kopers niet topkopers

Bovendien betaalt de topkoper (hoogstwaarschijnlijk) maandelijks meer dan de niet topkoper.

Daarnaast heb je ook nog het nadeel van moielijk doorstromen.
pi_98411895
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:37 schreef de_ier het volgende:
Zes jaar geleden was 2005. Jij hebt niet in de top van de markt (2008) gekocht.
Dat wist ik toen nog niet :N
pi_98411945
Maar goed, het heeft geen nut om uit te leggen waarom je niet moet kopen bij de top van de markt tegen mensen die dat niet willen snappen.
pi_98412006
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:40 schreef PierreBetfair het volgende:
Wat doe je liever:

1. 250K betalen en de voordelen hebben die je noemt
2. 200K betalen en de voordelen hebben die je noemt
Liever 250K betalen tegen een zeer lage rente, dan gokken of de prijs daalt naar 200K en bidden dat de rente niet al te ver oploopt want dan moet je blijven huren tot je 100 gram weegt.

quote:
Bovendien betaalt de topkoper (hoogstwaarschijnlijk) maandelijks meer dan de niet topkoper.
Zeer waarschijnlijk niet zelfs.
pi_98412051
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:41 schreef de_ier het volgende:
Maar goed, het heeft geen nut om uit te leggen waarom je niet moet kopen bij de top van de markt tegen mensen die dat niet willen snappen.
Je weet pas achteraf wat de top van de markt is, hier kun je dus je keuze van wel of niet kopen niet van af laten hangen.
pi_98412106
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:41 schreef de_ier het volgende:
Oke, doei. :W
pi_98412127
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:11 schreef PierreBetfair het volgende:

Zelf een beetje nadenken is toch niet te veel gevraagd?
Nou geef ons in de drukke regios waar we allemaal wonen dan maar eens wat voorbeelden van meteen beschikbare huurhutten onder de geliberaliseerde prijs en dat er onderhandelingsruimte is bij de verhuurder. Bij de meeste particuliere verhuurders moet je 5* de maandhuur als brutoloon verdienen. Voor een huis van 650 dus 3250 bruto per maand, dus maar 42.120 per jaar, och laat dat zelf al boven modaal zijn om bij een particuliere verhuurer voor zoiets in aanmerking te komen.Nog wat verder denken dan je neus lang is is ook te veel gevraagd. ;)

Kijk als je xeno of cenzuur zou heten zou ik me kunnen voorstellen dat dat wel heel moeilijk is want die hebben heel lange neuzen gekregen in deze topics. (pinokkio iemand? )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')