Wanneer je het kan betalen en daarna zo snel mogelijk je maandlasten kan drukken is het een heel verstandige keuze. Maar ben maar blij als huurder zijnde met je jaarlijkse lastenverzwaring die daarbij hoort.quote:
Dat zeg ik... Jan Modaal kan geen woning meer kopen... daarom ligt de markt ook compleet stil.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:32 schreef Scorpie het volgende:
Hm lets see, 27 jaar oud, eengezinswoning met partner gekocht toen ik 24 was, 3.5x modaal gezamelijk inkomen, spaargeld van 60.000 euro, lease bak. Nee, volgens mij ben ik niet echt een Jan Modaal
Waarom zou ik gaan werken? Zodat al mijn belastingen op kunnen gaan aan de HRA voor banksters en vastgoedspeculanten? Nee dank je... dan blijk ik nog wel even wat langer profiteren van dit systeem... zoals iedere HRA lurker zou adviserenquote:Kopen was in mijn geval het beste wat ik ooit heb gedaan, maar jou dat uitleggen is hetzelfde als proberen je aan een baan te helpen, Mission Impossible 4.
Als er geen huizenmarktzeepbel zou zijn dan kon iedereen gewoon een afgewogen besluit nemen. Helaas wil de overheid zich overal mee bemoeien en dat heeft gevolgen voor de keuze die mensen maken. De een besluit om te kopen de ander om te huren. Tot een paar jaar geleden was kopen 'verstandig', tegenwoordig slaat het voordeel om in de richting van de huurder. Af betalen voor de onderwaarde is gewoon niet aantrekkelijk voor de meestenquote:Op maandag 20 juni 2011 12:32 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer je het kan betalen en daarna zo snel mogelijk je maandlasten kan drukken is het een heel verstandige keuze. Maar ben maar blij als huurder zijnde met je jaarlijkse lastenverzwaring die daarbij hoort.
Ik denk dat bijstand uitkeringstrekkers gedwongen gaan worden om samen te gaan hokken in tochtige slecht onderhouden woningen. De wat betere woningen met zonneboilers daarna verhuurd gaan worden aan de jan modaals.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:48 schreef xenobinol het volgende:
Jan Modaal moet ook ergens wonen, dus wat denk jij dat er gaat gebeuren?
Afbetalen om een eigen bezit te hebben is gewoon voor iedereen aantrekkelijk net zoals de rabo dat ook (na zoveel jaar eindelijk ook) inziet met hun voorstel van alleen nog maar anuiteiten hypotheken verstrekken.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:50 schreef xenobinol het volgende:
Af betalen voor de onderwaarde is gewoon niet aantrekkelijk voor de meesten
Goedkoop huren, sparen en dan straks een eigen woning voor minstens de helft financieren is nog een veel slimmere manier van vermogen opbouwen. Wat ik zeg... aflossen voor de onderwaarde is echt een kater. Vergeet niet dat je over elke euro onderwaarde wel dik rente aan de banksters mag betalen, terwijl als je die centen eerst spaart je er gewoon rente over krijgt, niet veel... maar het is lucratiever dan onderwaarde+ rente aflossenquote:Op maandag 20 juni 2011 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Afbetalen om een eigen bezit te hebben is gewoon voor iedereen aantrekkelijk net zoals de rabo dat ook (na zoveel jaar eindelijk ook) inziet met hun voorstel van alleen nog maar anuiteiten hypotheken verstrekken.
De max huurverhoging die mag worden doorgevoerd is 1.2%quote:Op maandag 20 juni 2011 12:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wanneer je het kan betalen en daarna zo snel mogelijk je maandlasten kan drukken is het een heel verstandige keuze. Maar ben maar blij als huurder zijnde met je jaarlijkse lastenverzwaring die daarbij hoort.
Dat is natuurlijk een kromme vergelijking, die 100 euro geld voor 'altijd' en die 10k is eenmalig.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:15 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
De max huurverhoging die mag worden doorgevoerd is 1.2%
Op een huur van 750 p/mnd x 12 ben je dus amper 100 euro extra kwijt op jaarbasis..............en dat terwijl kopers er monenteel al snel 10K per jaar op achteruit gaan. Dat scheelt een factor 100
Zolang de huizenprijs zakt is dat natuurlijk zo, grote vraag is tot wanneer de daling duurt. Daarnaast is het natuurlijk ook een zichzelf versterkend effect, doordat de prijs zakt wachten kopers waardoor de prijs weer zakt.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Goedkoop huren, sparen en dan straks een eigen woning voor minstens de helft financieren is nog een veel slimmere manier van vermogen opbouwen. Wat ik zeg... aflossen voor de onderwaarde is echt een kater. Vergeet niet dat je over elke euro onderwaarde wel dik rente aan de banksters mag betalen, terwijl als je die centen eerst spaart je er gewoon rente over krijgt, niet veel... maar het is lucratiever dan onderwaarde+ rente aflossen
Hoe krijg je dat voor elkaar bij een stijgende rente?quote:Op maandag 20 juni 2011 12:26 schreef Scorpie het volgende:
Zo, per 1 juli ga ik weer 100 euro minder in de maand betalen voor mijn hypotheek, lekker gevoel zo.
Geef ik toe, maar ik denk dat huurders minimaal de komende 10 jaar beter af zijn dan kopers die de hoofdprijs hebben betaald voor hun huis. Ik weet het haast wel zeker.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:18 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een kromme vergelijking, die 100 euro geld voor 'altijd' en die 10k is eenmalig.
Aflossen natuurlijk.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:24 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar bij een stijgende rente?
quote:Op maandag 20 juni 2011 13:15 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
De max huurverhoging die mag worden doorgevoerd is 1.2%
Op een huur van 750 p/mnd x 12 ben je dus amper 100 euro extra kwijt op jaarbasis..............en dat terwijl kopers er monenteel al snel 10K per jaar op achteruit gaan. Dat scheelt een factor 100
En boven de 650 heb je een geliberaliseerde huur.quote:De maximale huurverhoging geldt niet voor huurcontracten die zijn geliberaliseerd. Bij geliberaliseerde huurcontracten heeft de verhuurder meer vrijheid om de huurprijs en de huurverhoging te bepalen.
Leg dat eens uit? Ik betaal nu netto ongeveer evenveel als toen ik nog particulier huurde. (Ik heb echter weel meer dan twee keer zoveel woonoppervlak en 1,5 keer zoveel tuin voor dat geld)quote:Op maandag 20 juni 2011 13:26 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Geef ik toe, maar ik denk dat huurders minimaal de komende 10 jaar beter af zijn dan kopers die de hoofdprijs hebben betaald voor hun huis. Ik weet het haast wel zeker.
quote:Op maandag 20 juni 2011 13:25 schreef Scorpie het volgende:
Zodra die minieme daling stopt en de prijzen weer beginnen te stijgen heb je als huurder zijnde wederom de trein gemist.
Hey Jan, waarom reageer je niet op mijn bestelling voor scandinavische truienquote:
Is dat wel zo? Heb je het aflossingsdeel eraf gehaald? (heb je bij huren immers ook niet) En feitelijk moet je de overlijdensrisicoverzekering ook niet meerekenen, die heb je bij huren vaak ook niet.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:35 schreef Whuzz het volgende:
Ik betaal nu netto ongeveer evenveel als toen ik nog particulier huurde.
Ik wilde het niet ál te moeilijk maken voor onze huurders die dat soort dingen nog nooit hebben voorgerekend, dus de vermogensopbouw e.d. heb ik buiten beschouwing gelaten.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Heb je het aflossingsdeel eraf gehaald? (heb je bij huren immers ook niet) En feitelijk moet je de overlijdensrisicoverzekering ook niet meerekenen, die heb je bij huren vaak ook niet.
Waarom zou ik, i`m living the dream already Jan. Over dromen gesproken, hoest met je woonboerderij? Istie nou al verkocht? Misschien moet je wat zakken met je prijs, ouwe Groen Linkse rakkert.quote:
Lekker boeiend, dan huur je toch tot 650,= en als je voor meer wilt huren leg je de huurverhoging gewoon contractueel vast met de verhuurder. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:34 schreef Basp1 het volgende:
En boven de 650 heb je een geliberaliseerde huur.![]()
Goed bezig om koeien met raketten te vergelijken pierre.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |