Ombouwen naar betaalbare studentenhuizenquote:Op zondag 18 juli 2010 15:21 schreef droom_econoom8 het volgende:
Maar wat doet Nederland straks met al die waardeloze lege kantoren?
Betaalbare appartementen voor singlesquote:Op zondag 18 juli 2010 15:21 schreef droom_econoom8 het volgende:
Oeh! Of dat idd!quote:Op zondag 18 juli 2010 15:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Betaalbare appartementen voor singles
Nee, maar arguably, veel bestaande woningen ook nietquote:Op zondag 18 juli 2010 15:44 schreef droom_econoom8 het volgende:
Zijn die kantoren daar wel voor geschikt?
In huidige staat niet nee. Maar velen zouden na wat aanpassingen (mn brandveiligheid, isolering, en sanitaire voorzieningen) wel bewoonbaar gemaakt kunnen worden.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:44 schreef droom_econoom8 het volgende:
Zijn die kantoren daar wel voor geschikt?
Daar zit wat in. Die naievelingen die starterswoningen kopen, kun je nog een kippenhok aansmeren.quote:Op zondag 18 juli 2010 16:06 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nee, maar arguably, veel bestaande woningen ook niet
Klopt. De markt gaat natuurlijk aan de slag met panden die wel geschikt zijn voor bewoning.quote:Op zondag 18 juli 2010 16:09 schreef BrandX het volgende:
[..]
In huidige staat niet nee. Maar velen zouden na wat aanpassingen (mn brandveiligheid, isolering, en sanitaire voorzieningen) wel bewoonbaar gemaakt kunnen worden.
ik mag het hopen. Projectontwikkkelaars zitten er niet om te springen. Woonruimte levert minder op dan kantoorruimte, plus woonruimte geeft meer zorg dan kantoorruimtes voor projectontwikkelaars. Wellicht als ze het verkopen aan woningbouwverenigingen. Vraag is alleen of die willen.quote:Op zondag 18 juli 2010 16:13 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Klopt. De markt gaat natuurlijk aan de slag met panden die wel geschikt zijn voor bewoning.
Mijn stelling is dat banken en bellegingsfondsen flink op hun vastgoedportefeuilles moeten afboeken. Dat is het moment dat dat de bubble breekt.quote:Op zondag 18 juli 2010 16:15 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik mag het hopen. Projectontwikkkelaars zitten er niet om te springen. Woonruimte levert minder op dan kantoorruimte, plus woonruimte geeft meer zorg dan kantoorruimtes voor projectontwikkelaars. Wellicht als ze het verkopen aan woningbouwverenigingen. Vraag is alleen of die willen.
Nja, niet verkoopbare kantoorruimte levert ook niets op.quote:ik mag het hopen. Projectontwikkkelaars zitten er niet om te springen. Woonruimte levert minder op dan kantoorruimte
hier in Den Haag staan er anders zat leeg net aan de rand van het centrum, en in het centrum zelf.quote:Op zondag 18 juli 2010 16:19 schreef Basp1 het volgende:
Welke single of student wil nu ver in de buitenwijken van steden wonen. Want dat zijn de kantoorpanden die natuurlijk leegstand blijven houden. Degene die op toplocaties zitten kan men wel blijven vullen.
of - ombouwen tot moskeeenquote:Op zondag 18 juli 2010 15:21 schreef droom_econoom8 het volgende:
Banken en vastgoedfondsen zitten voor miljarden in vastgoed en houden de schijn (en de prijzen) nog even hoog. Maar ook deze zeepbel staat volgens mij op springen.
...
Halve prijs in de vorm van 2.5 jaar 100% betalen en dan 2.5 jaar gratis? Bij een lagere huuropbrengst is de waarde van het pand ook een stuk lager en moet de eigenaar daarop fors afboeken. En zeker als de eigenaar een bank ofzo is markt die liever to myth dan to market. Extend and pretend...quote:Op maandag 19 juli 2010 00:03 schreef xenobinol het volgende:
Mijn werkgever heeft voor 5 jaar een nieuw pand gehuurd tegen de helft van de huurprijs die er eerst gevraagd werd, tevens word er niet geindexeerd. Dat noem ik nog eens een killer-deal
Lijkt me geen probleem. Liever aan de rand van de stad dan in een suburb, vaak.quote:Op zondag 18 juli 2010 16:19 schreef Basp1 het volgende:
Welke single of student wil nu ver in de buitenwijken van steden wonen. Want dat zijn de kantoorpanden die natuurlijk leegstand blijven houden. Degene die op toplocaties zitten kan men wel blijven vullen.
Nee... gewoon de helft. Onderhandeling heeft ruim een half jaar geduurd, touwtrekken over en weer. Uiteindelijk ging de eigenaar akkoord, kennelijk drong het besef door dat het langer laten leegstaan van zijn pand hem helemaal niets zou opleveren. Mijn werkgever heeft in ieder geval de 'delay and pray' strategie met succes weten te benuttenquote:Op maandag 19 juli 2010 01:07 schreef Poekieman het volgende:
Halve prijs in de vorm van 2.5 jaar 100% betalen en dan 2.5 jaar gratis? Bij een lagere huuropbrengst is de waarde van het pand ook een stuk lager en moet de eigenaar daarop fors afboeken. En zeker als de eigenaar een bank ofzo is markt die liever to myth dan to market. Extend and pretend...
Voor veel bedrijven is het wel de ideale tijd om te heronderhandelen over de prijs van winkelruimte en kantoorruimte.quote:Op maandag 19 juli 2010 08:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee... gewoon de helft. Onderhandeling heeft ruim een half jaar geduurd, touwtrekken over en weer. Uiteindelijk ging de eigenaar akkoord, kennelijk drong het besef door dat het langer laten leegstaan van zijn pand hem helemaal niets zou opleveren. Mijn werkgever heeft in ieder geval de 'delay and pray' strategie met succes weten te benutten
Dat gaat heel langzaam, veel contracten hebben een termijn van 5, 10 of zelfs 30 jaar... of onbeperkte duur.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:52 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Voor veel bedrijven is het wel de ideale tijd om te heronderhandelen over de prijs van winkelruimte en kantoorruimte.
(Oh, winkelruimte is er volgens mij ook te veel in sommige plaatsen. )
Veel contracten hebben dat niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dat gaat heel langzaam, veel contracten hebben een termijn van 5, 10 of zelfs 30 jaar... of onbeperkte duur.
De uitzondering niet neequote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:48 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Veel contracten hebben dat niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |