abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 juli 2010 @ 15:21:28 #1
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84199784
Banken en vastgoedfondsen zitten voor miljarden in vastgoed en houden de schijn (en de prijzen) nog even hoog. Maar ook deze zeepbel staat volgens mij op springen.

• Helft nieuwbouwkantoren in Alkmaar staat leeg: http://www.propertynl.com(...)default.asp?id=29573
  • 10% van de kantoren staat structureel leeg. Structureel wil zeggen dat de werkelijke leegstand hoger is: http://www.vastgoedmarkt.(...)ructureel-leeg-.html
  • Met belastinggeld komt er nog meer kantoorruimte in ons land bij, waterschappen gaven de afgelopen jaren bijvoorbeeld 166 miljoen uit aan nieuwe kantoren: http://www.rtl.nl/(/actue(...)e-dure-nieuwbouw.xml

Dan zijn er door digitalisering ook nog ontwikkelingen die ervoor zorgen dan het aantal vierkante meters per werknemer omlaag kan:

• Flexibele werkplekken
  • Thuiswerken

Maar wat doet Nederland straks met al die waardeloze lege kantoren?
  • =Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
    Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
      Boks-Chick zondag 18 juli 2010 @ 15:28:03 #2
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_84199986
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 15:21 schreef droom_econoom8 het volgende:
    Ombouwen naar betaalbare studentenhuizen
    lolwut
      Boks-Chick zondag 18 juli 2010 @ 15:29:30 #3
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_84200031
    En dat meen ik.
    Die leegstaande gebouwen in en rond utrecht ombouwen tot studentenhuizen, zijn de huisjesmelkers hun macht kwijt en hoeven studenten niet meer ¤ 300+ te betalen voor een hokje van 3x3, en de projectontwikkelaars halen minimaal de kosten uit hun project.
    lolwut
      zondag 18 juli 2010 @ 15:41:12 #4
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeīne is ook maar een drug.
    pi_84200339
    quote:

Betaalbare appartementen voor singles
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
      Boks-Chick zondag 18 juli 2010 @ 15:42:19 #5
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_84200374
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 15:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Betaalbare appartementen voor singles
    Oeh! Of dat idd!
    lolwut
    pi_84200375
    Starterswoningen
    Whatever...
      zondag 18 juli 2010 @ 15:44:40 #7
    288972 droom_econoom8
    voorheen droom_econoom7
    pi_84200440
    Zijn die kantoren daar wel voor geschikt?
    =Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
    Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
      zondag 18 juli 2010 @ 16:06:48 #8
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_84201054
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 15:44 schreef droom_econoom8 het volgende:
    Nee, maar arguably, veel bestaande woningen ook niet
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      Boks-Chick zondag 18 juli 2010 @ 16:09:21 #9
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_84201125
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 15:44 schreef droom_econoom8 het volgende:
    In huidige staat niet nee. Maar velen zouden na wat aanpassingen (mn brandveiligheid, isolering, en sanitaire voorzieningen) wel bewoonbaar gemaakt kunnen worden.
    lolwut
      zondag 18 juli 2010 @ 16:11:44 #10
    288972 droom_econoom8
    voorheen droom_econoom7
    pi_84201180
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 16:06 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nee, maar arguably, veel bestaande woningen ook niet
    Daar zit wat in. Die naievelingen die starterswoningen kopen, kun je nog een kippenhok aansmeren.

Maar verheven is het niet.
      zondag 18 juli 2010 @ 16:13:57 #11
    288972 droom_econoom8
    voorheen droom_econoom7
    pi_84201219
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 16:09 schreef BrandX het volgende:

[..]

In huidige staat niet nee. Maar velen zouden na wat aanpassingen (mn brandveiligheid, isolering, en sanitaire voorzieningen) wel bewoonbaar gemaakt kunnen worden.
    Klopt. De markt gaat natuurlijk aan de slag met panden die wel geschikt zijn voor bewoning.
      Boks-Chick zondag 18 juli 2010 @ 16:15:24 #12
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_84201255
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 16:13 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Klopt. De markt gaat natuurlijk aan de slag met panden die wel geschikt zijn voor bewoning.
    ik mag het hopen. Projectontwikkkelaars zitten er niet om te springen. Woonruimte levert minder op dan kantoorruimte, plus woonruimte geeft meer zorg dan kantoorruimtes voor projectontwikkelaars. Wellicht als ze het verkopen aan woningbouwverenigingen. Vraag is alleen of die willen.
    lolwut
      zondag 18 juli 2010 @ 16:18:02 #13
    288972 droom_econoom8
    voorheen droom_econoom7
    pi_84201320
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 16:15 schreef BrandX het volgende:

[..]

ik mag het hopen. Projectontwikkkelaars zitten er niet om te springen. Woonruimte levert minder op dan kantoorruimte, plus woonruimte geeft meer zorg dan kantoorruimtes voor projectontwikkelaars. Wellicht als ze het verkopen aan woningbouwverenigingen. Vraag is alleen of die willen.
    Mijn stelling is dat banken en bellegingsfondsen flink op hun vastgoedportefeuilles moeten afboeken. Dat is het moment dat dat de bubble breekt.

Dan liggen de verhoudingen tussen woonruimte en commecieel vastgoed anders.... tenzij de huizenmarkt zeepbel eerder breekt natuurlijk (whooohahahaha).
    pi_84201383
    Welke single of student wil nu ver in de buitenwijken van steden wonen. Want dat zijn de kantoorpanden die natuurlijk leegstand blijven houden. Degene die op toplocaties zitten kan men wel blijven vullen.
    pi_84202855
    Ik ben het eens met de stelling van de TS.
    Echt belachelijk hoeveel kantoorpanden hier leeg staan, ook in de buurt van woningen en vrij dicht bij het centrum.
    Die zouden prima omgebouwd kunnen worden tot woonappartementen (sterker nog, enkele wonen nu al mensen in onder het mom van antikraak)
    quote:
    ik mag het hopen. Projectontwikkkelaars zitten er niet om te springen. Woonruimte levert minder op dan kantoorruimte
    Nja, niet verkoopbare kantoorruimte levert ook niets op.
      Boks-Chick zondag 18 juli 2010 @ 17:31:55 #16
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_84203669
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 16:19 schreef Basp1 het volgende:
    Welke single of student wil nu ver in de buitenwijken van steden wonen. Want dat zijn de kantoorpanden die natuurlijk leegstand blijven houden. Degene die op toplocaties zitten kan men wel blijven vullen.
    hier in Den Haag staan er anders zat leeg net aan de rand van het centrum, en in het centrum zelf.

Daarbj zijn er zat studenten die juist niet in die drukte willen zitten maar liever er buiten, mits goede OV. Dat laatste moet natuurlijk wel geregeld zijn.
    lolwut
    pi_84217929
    Mijn werkgever heeft voor 5 jaar een nieuw pand gehuurd tegen de helft van de huurprijs die er eerst gevraagd werd, tevens word er niet geindexeerd. Dat noem ik nog eens een killer-deal
    Calm down, your nervous state
    I'll sing you a lullaby.
    Calm down, cause no mistake
    Should keep you up all night
    pi_84217944
    quote:
    Banken en vastgoedfondsen zitten voor miljarden in vastgoed en houden de schijn (en de prijzen) nog even hoog. Maar ook deze zeepbel staat volgens mij op springen.

...

of - ombouwen tot moskeeen
    of - opvullen met asielzoekers
    of - opvullen met Polen en Bulgaren
    of - opvullen met extra ambtenaren
    of - opvullen met bejaarden
    of - ombouwen tot parkeerplaatsen

of - al deze genoemde punten
    pi_84220198
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 00:03 schreef xenobinol het volgende:
    Mijn werkgever heeft voor 5 jaar een nieuw pand gehuurd tegen de helft van de huurprijs die er eerst gevraagd werd, tevens word er niet geindexeerd. Dat noem ik nog eens een killer-deal
    Halve prijs in de vorm van 2.5 jaar 100% betalen en dan 2.5 jaar gratis? Bij een lagere huuropbrengst is de waarde van het pand ook een stuk lager en moet de eigenaar daarop fors afboeken. En zeker als de eigenaar een bank ofzo is markt die liever to myth dan to market. Extend and pretend...
    Goud kan je niet bijdrukken
      maandag 19 juli 2010 @ 01:12:35 #20
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_84220312
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 16:19 schreef Basp1 het volgende:
    Lijkt me geen probleem. Liever aan de rand van de stad dan in een suburb, vaak.
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    pi_84223696
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 01:07 schreef Poekieman het volgende:

Halve prijs in de vorm van 2.5 jaar 100% betalen en dan 2.5 jaar gratis? Bij een lagere huuropbrengst is de waarde van het pand ook een stuk lager en moet de eigenaar daarop fors afboeken. En zeker als de eigenaar een bank ofzo is markt die liever to myth dan to market. Extend and pretend...
    Nee... gewoon de helft. Onderhandeling heeft ruim een half jaar geduurd, touwtrekken over en weer. Uiteindelijk ging de eigenaar akkoord, kennelijk drong het besef door dat het langer laten leegstaan van zijn pand hem helemaal niets zou opleveren. Mijn werkgever heeft in ieder geval de 'delay and pray' strategie met succes weten te benutten
    Calm down, your nervous state
    I'll sing you a lullaby.
    Calm down, cause no mistake
    Should keep you up all night
      maandag 19 juli 2010 @ 22:52:40 #22
    288972 droom_econoom8
    voorheen droom_econoom7
    pi_84254728
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 08:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee... gewoon de helft. Onderhandeling heeft ruim een half jaar geduurd, touwtrekken over en weer. Uiteindelijk ging de eigenaar akkoord, kennelijk drong het besef door dat het langer laten leegstaan van zijn pand hem helemaal niets zou opleveren. Mijn werkgever heeft in ieder geval de 'delay and pray' strategie met succes weten te benutten
    Voor veel bedrijven is het wel de ideale tijd om te heronderhandelen over de prijs van winkelruimte en kantoorruimte.

(Oh, winkelruimte is er volgens mij ook te veel in sommige plaatsen. )
    pi_84283773
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 22:52 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Voor veel bedrijven is het wel de ideale tijd om te heronderhandelen over de prijs van winkelruimte en kantoorruimte.

(Oh, winkelruimte is er volgens mij ook te veel in sommige plaatsen. )
    Dat gaat heel langzaam, veel contracten hebben een termijn van 5, 10 of zelfs 30 jaar... of onbeperkte duur.
      dinsdag 20 juli 2010 @ 20:48:35 #24
    288972 droom_econoom8
    voorheen droom_econoom7
    pi_84289242
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Dat gaat heel langzaam, veel contracten hebben een termijn van 5, 10 of zelfs 30 jaar... of onbeperkte duur.
    Veel contracten hebben dat niet.
    pi_84289390
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2010 20:48 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Veel contracten hebben dat niet.
    De uitzondering niet nee

De Fok kenners
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')