abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2011 @ 01:24:32 #271
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 4 december 2011 @ 01:25:49 #272
89730 Drugshond
  zondag 4 december 2011 @ 01:36:47 #273
89730 Drugshond
pi_105155186
Je kritiek op de moderatie vind ik matig en slecht gefundeerd. Achter de schermen is en wordt er veel tijd gestopt in bijvoorbeeld de Huizenmarktreeks. De situatie was daar compleet uit de hand gelopen, en de inzet van de moderators en de users loopt de reeks nu weer prima en wordt er laagdrempelig en constructief gediscussieerd. Precies zoals het mijns inziens hoort te zijn op een internetforum, omdat dan de kracht van informatieuitwisseling optimaal benut wordt.

Een ander punt waar je kritiek op gebaseerd is, is het naar jouw mening onvoldoende opbouwend deelnemen van de moderators aan het Beurs en Economie forum. Ook in dit geval ben ik het niet eens met je zienswijze. Ik post bijvoorbeeld zelf regelmatig in de Griekenland-reeks uitgebreide artikelen uit de papieren NRC die ik zelf in scan via OCR en dan hier op het forum post. Jij leest er wellicht overheen maar andere users doen dat niet, ook al zal lang niet iedereen gelijk reageren op een dergelijk artikel. Maar ook hier gaat het weer om de functie van het forum, namelijk die van efficiënte en gerichte informatieuitwisseling.
  zondag 4 december 2011 @ 01:44:31 #275
89730 Drugshond
pi_105155290
quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2011 01:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je kritiek op de moderatie is bijzonder matig en slecht gefundeerd te noemen.
Waaaaat... dit is geen DFT zelfs op DFT is het artis (en informatief).
quote:
Achter de schermen is en wordt er veel tijd gestopt in bijvoorbeeld de Huizenmarktreeks. De situatie was daar compleet uit de hand gelopen, en de inzet van de moderators en de users loopt de reeks nu weer prima en wordt er laagdrempelig en constructief gediscussieerd. Precies zoals het mijns inziens hoort te zijn op een internetforum, omdat dan de kracht van informatieuitwisseling optimaal benut wordt.
Hoeveel postings heb ik daar juist 0

quote:
Een ander punt waar je kritiek op gebaseerd is, is het naar jouw mening onvoldoende opbouwend deelnemen van de moderators aan het Beurs en Economie forum. Ook in dit geval ben ik het niet eens met je zienswijze. Ik post bijvoorbeeld zelf regelmatig in de Griekenland-reeks uitgebreide artikelen uit de papieren NRC die ik zelf in scan via OCR en dan hier op het forum post. Jij leest er wellicht overheen maar andere users doen dat niet, ook al zal lang niet iedereen gelijk reageren op een dergelijk artikel. Maar ook hier gaat het weer om de functie van het forum, namelijk die van efficiënte en gerichte informatieuitwisseling\
[quote]2s.gif Op zondag 4 december 2011 01:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je kritiek op de moderatie is ronduit belachelijk te noemen. Achter de schermen is en wordt er veel tijd gestopt in bijvoorbeeld de Huizenmarktreeks. De situatie was daar compleet uit de hand gelopen, en de inzet van de moderators en de users loopt de reeks nu weer prima en wordt er constructief gediscussieerd. Precies zoals het mijns inziens hoort te zijn op een internetforum, omdat dan de kracht van informatieuitwisseling optimaal benut wordt.

Een ander punt waar je kritiek op gebaseerd is, is het naar jouw mening onvoldoende opbouwend deelnemen van de moderators aan het Beurs en Economie forum. Ook in dit geval ben ik het niet eens met je zienswijze. Ik post bijvoorbeeld zelf regelmatig in de Griekenland-reeks uitgebreide artikelen uit de papieren NRC die ik zelf in scan via OCR en dan hier op het forum post. Jij leest er wellicht overheen maar andere users doen dat niet, ook al zal lang niet iedereen gelijk reageren op een dergelijk artikel. Maar ook hier gaat het weer om de functie van het forum, namelijk die van efficiënte en gerichte informatieuitwisseling.
Moet ik nu met borden gaan smijten of hoe zit het. In dit geval loop je achter de curve... Maak er iets moois van,.
  zondag 4 december 2011 @ 01:49:39 #276
89730 Drugshond
pi_105155461
Laat jezelf nou eens niet zo gaan. Ik heb helemaal geen probleem met kritiek, maar probeer het zo te formuleren dat je boodschap helder is. Daar kan ik dan namelijk veel meer mee, en wellicht tegemoet komen aan je kritiek.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 01:49 schreef Drugshond het volgende:
geen idee ..... niet miepen... Maak er iets moois van..... kijk eens in de keuken van Frutsel.
Modereren is natuurlijk wel vrijwilligerswerk, ik zou willen dat ik zoveel vrije tijd had om de uitgebreide OP's van Frutsel in elkaar te timmeren.
  zondag 4 december 2011 @ 01:57:13 #278
89730 Drugshond
pi_105155587
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2011 01:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Laat jezelf nou eens niet zo gaan. Ik heb helemaal geen probleem met kritiek, maar probeer het zo te formuleren dat je boodschap helder is. Daar kan ik dan namelijk veel meer mee, en wellicht tegemoet komen aan je kritiek.
Deze reeks is begonnen in [NWS]... met een ludieke undernoot.... die kritische noot heb ik nooit verlaten. Dit is geen DFT, Z24, FD, or whatever.... dit is meer growing benchmark geworden van de periode (2008-2011++).
Ask Selang en co... why we fight. This is FOK!. (enjoy the ride)
  zondag 4 december 2011 @ 01:57:58 #279
89730 Drugshond
pi_105155600
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2011 01:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Modereren is natuurlijk wel vrijwilligerswerk, ik zou willen dat ik zoveel vrije tijd had om de uitgebreide OP's van Frutsel in elkaar te timmeren.
Kies je momentum.... ... tip nu.
  zondag 4 december 2011 @ 01:59:45 #280
89730 Drugshond
pi_105155641
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 01:57 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Kies je momentum.... ... tip nu.
Ook al is het niks.... geeft niks in [DE] DASOO slopen we topics met de gedachte alleen al.
pi_106524134
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:33 schreef Blandigan het volgende:
Vraag aan de moderators: is het mogelijk om een ignore functie te krijgen?
Of een actieve moderatie?
Elke poging om van dit topic een levendige te maken wordt door dezelfde figuren de grond ingeboord.

Als het antwoord nee en nee is, dan tel ik mijn knopen.
svp deze reactie verwijderen. hoort in FB thuis.
pi_106526721
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
De discussie kan verder gevoerd worden in het FB-topic. Alles wat vanaf nu niet over goud gaat en niet op een normale toon van wederzijds respect wordt verwijderd.
Ik heb van een bepaalde user eveneens nog geen enkele reactie gezien waarvan ik géén zin had om de browser inderdaad te sluiten zoals je zei. Eén grote troll.

Voor mij is zijn aanwezigheid genoeg om niet meer in dit forum te komen. Gelukkig voor mij is zijn posten beperkt tot één thread zodat wegblijven uit 95% van AEX niet langer hoeft.
pi_106526749
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:02 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ik heb van een bepaalde user eveneens nog geen enkele reactie gezien waarvan ik géén zin had om de browser inderdaad te sluiten zoals je zei.

Voor mij is zijn aanwezigheid genoeg om niet meer in dit forum te komen.
beter post je relevante voorbeelden.
pi_106526787
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

beter post je relevante voorbeelden.
Stop ik geen tijd/moeite in. Heel zijn postgeschiedenis is relevant, hence 'heb nog geen enkele reactie gezien'.
pi_106526798
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:04 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Stop ik geen tijd/moeite in. Heel zijn postgeschiedenis is relevant, hence 'heb nog geen enkele reactie gezien'.
vervuil feedback dan niet.
pi_106526816
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

vervuil feedback dan niet.
Jij bent zijn tweede account? Aangezien je verder nauwelijks post in AEX, buiten de FB?
Anyway, geen zin hierin, de groeten!
pi_106549548
Ik heb een deja-vu , en inderdaad ook geen zin hierin.

Het is expliciet niet de bedoeling om een feedback tot de ideale plaats te maken om een uit de hand te discussie elders nog eens over te doen.

Feedback: graag. Elkaar hier proberen een kopje kleiner te maken: nee.
Volgens mij is dene en gene dat uit het verleden wel duidelijk, of niet?

Dank.

PS: voorbeelden waar tony_clifton op doelt zijn genoegzaam bekend en behoeven bepaald geen nadere explicitering.

PPS: en nee, niet doen.
pi_107751033
Waarom is mijn topic dicht?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107751235
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom is mijn topic dicht?
Welk topic? Ik zie geen dicht topic van jouw hand?
pi_107751286
Euro vs VS
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107751312
Dit topic:
VS vs Eurozone

Ik heb hem gesloten omdat je dat best zelf op kan zoeken. Zeker met de bronnen die in het topic gegeven worden.
pi_107751504
Dat je hem gesloten hebt kon ik zelf ook al zien maar ik vroeg je waarom

Het niveau van de mods kennende komt er nu een antwoord wat nergens op slaat
pi_107751617
De reden staat er bij hoor DAM. Ik zou me maar een beetje inhouden, je staat er buitengewoon slecht op qua notes.
pi_107752051
Laat maar zitten, is toch kansloos
pi_108483132
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
?????
Ik heb helemaal niks aangepast :{
Wat heb jij veranderd dan :?
De laatste zin in het bericht op de site van Quote is:
quote:
Wat De Nederlandsche Bank zal doen is nog even onduidelijk, zij laten desgevraagd weten dat ze 'niet kunnen ingaan op individuele gevallen.'
De laatste zin in het bericht dat je gepost hebt is:
quote:
En De Nederlandsche Bank? 'Wij kunnen niet ingaan op individuele gevallen.
Dus het originele bericht is gewijzigd en er is geen enkele reden om dat te doen.
pi_108485501
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Maar even terzijde waar kan je je druk ommaken zeg :')
Niets wezenlijks veranderd ;)
Het sneren naar DNB wordt een beetje vervelend, dus de verandering was wel degelijk wezenlijk.
pi_108517039
Beste Bolk, je vroeg vandaag iemand om een artikel van elders in zijn geheel te quoten, in plaats van alleen een stukje. Ik meen ook eens gelezen te hebben dat dat in de AEX-sectie tot policy verheven is.

Dat beleid begrijp ik niet. Ik heb zelf de gewoonte om alleen relevante delen te posten, plus een link naar het origineel. Dit niet alleen om ruimte te sparen (ik ben nog uit het BBS-tijdperk, waarin iedere letter een hoop mensen geld kostte) maar ook om de forumeigenaar niet bloot te stellen aan auteursrechtelijke claims. Artikelen zijn meestal immers beschermd en in dat geval mag je er alleen wat relevante stukjes uit citeren. Vanwaar dan toch dit beleid?
pi_108517791
Het doel is wat mij betreft tweeledig, voorkomen dat niet meer het hele artikel kan worden geraadpleegd als de link naar het artikel onbruikbaar wordt, en voorkomen dat passages uit hun context gehaald worden. Als je vindt dat een artikel te veel ruimte inneemt kun je wellicht ook gebruik maken van spoiler tags waar je dan het hele artikel in plaatst. Dan kun je gerichter naar passages verwijzen, maar geeft het wel de mogelijkheid de passages in hun context te raadplegen en zijn er ook geen problemen met verwijderde links.

Wat betreft auteursrecht heb ik geen idee hoe het zit, dus daarover moet een jurist zich dan maar uitspreken. Als het voor FOK! nadeel op kan leveren is dat natuurlijk een heel goede reden om er vanaf te stappen.
pi_108521108
Dank je voor de toelichting. Het is in ieder geval niet verenigbaar met dit deel van Fok's algemene voorwaarden:

quote:
h. Het is gebruiker niet toegestaan materiaal te plaatsen op FOK! waarvan de auteursrechten niet bij gebruiker of in het publieke domein liggen. Met het plaatsen van foto's, video's, teksten,
software, tekeningen, muziekstukken of ontwerpen verklaart gebruiker de auteursrechthebbende te zijn danwel diens expliciete toestemming te hebben verkregen voor het gebruik van het geplaatste materiaal.
Over wat er wel toegestaan is binnen het citaatrecht lees je hier meer.
pi_108524058
Maar dat zou dan betekenen dat er dus geen volledige artikelen geplaatst mogen worden op FOK!. Dat zou ik wel heel erg jammer vinden want geen passage in een artikel staat op zich (mits het artikel goed geschreven is natuurlijk). Verder geeft een volledig artikel achtergrondinformatie wat belangrijk is om users die niet volledig op de hoogte zijn toch met enige achtergrondinformatie aan de discussie deel te te laten nemen. Informatie geeft inzicht en dat zorgt weer voor nuancering. Daarom hecht ik grote waarde aan het lezen van volledige artikelen.

Ik zal het eens bespreken achter de coulissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')