Luister dan gewoon lekker het journaal man. Daar werken ook 'professionele journalisten die er verstand van hebben' en soms komen andere 'geaccepteerde bronnen' als Rutte of Jan Keynes ook nog even langs.quote:Op zondag 1 januari 2012 11:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja in allerlei obscure blogs zonder bron vind je wel een afwijkende meningen , maar ik ga liever uit van geaccepteerde bronnen
Daar heb je wel een punt.quote:Op zondag 1 januari 2012 11:14 schreef michaelmoore het volgende:
Daarom komt er ook nooooit meer een vaste standaard, (en zekeer geen goudstandaard vanwege de waardeexplosie bij oorlog en rampen), want het zal leiden tot problemen
Een koffer vol goud kan jij denk ik niet zomaar tillen...quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:58 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Hé, heeft GoudIsEcht het opgegeven, de handoek in de ring geworpen.
Het is een precious metal blog..daar hoort ook zilver bij.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:55 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij zilver zo geweldig vond?
Ik zou maar snel een ander blog gaan zoeken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:24 schreef piepeloi55 het volgende:
Pure manipulatie, de goudbugs manipuleren de goudmarkt en kopen massaal bij als de -20% van de top bereikt lijkt te worden. Dit is al de zoveelste keer de afgelope maanden dat de goudbugs een bearmarket weten te voorkomen door dit soort manipulatie.De goudprijs komt politiek tot stand, of je dat nou manipulatie wil noemen of niet. Vrije markten bestaan alleen in theorie-boeken en de hoofden sommige posters hier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet beter luisteren.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:58 schreef Blandigan het volgende:
Bernanke vond goud een barberic relic.
Is ook zo, ieder koppeling van een munt aan wat dan ook, of welke muntunie ook, is volslagen waanzinquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:25 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Je moet beter luisteren.
Bernanke vond de goudstandaard een barbaric relic.
Hij heeft nog gelijk ook.
Goud geeft een stabiele zekerheid aan de valutakoers, zeg maar een deel van de intrinsieke waarde van een munt , de rest is valutahandel, gebaseerd op het economische reilen en zeilen en dus welvaart.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:58 schreef Blandigan het volgende:
@ krantenman
Goud is waardeloos. Goud heeft geen waarde. Goud kun je niet eten. Goud zit in een bubble.
Laatst hoorde ik op CNBC dat goud waardeloos is want, je kunt er geen huis mee bouwen !! Die was nieuw. Bernanke vond goud een barberic relic.
Laten we even aannemen dat dat allemaal waar is. Goud is helemaal niets waard en nog slechts een stel religieuze mafkezen gelooft in goud.
En stel jezelf steeds dezelfde vragen: word ik geïnformeerd of gemanipuleerd. Waarom zou het één, en waarom het ander.
Weer een pareltje van jouw kant. Keynes vond de goud standaard een barberic relic.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:25 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Je moet beter luisteren.
Bernanke vond de goudstandaard een barbaric relic.
Hij heeft nog gelijk ook.
ik vind het wel schattig MM dat je mij nou het een antwoord gaat vertellen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Goud geeft een stabiele zekerheid aan de valutakoers, zeg maar een deel van de intrinsieke waarde van een munt , de rest is valutahandel, gebaseerd op het economische reilen en zeilen en dus welvaart.
De hoeveelheid of omloopsnelheid waarop er papiergeld in het consumentencircuit terechtkomt bepaald mede de hoogte van inflatie
HelikopterBEN was dus een voorbeeld om dreigende deflatie af te wentelen
Keynes vond dat ook. Haal de uitspraak van Bernanke er anders maar bij.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:41 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Weer een pareltje van jouw kant. Keynes vond de goud standaard een barberic relic.
Blijf vooral lekker muggeziften, dat helpt om hier een kwaliteitstopic van te maken (proest).
Daar sluit ik mij bij aan. Het is een internetforum. Sluit je browser als je er geen trek meer in heb.quote:
Als dat jouw manier is om dit op te lossen dan is dit mijn laatste post hier. Succes ermee.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar sluit ik mij bij aan. Het is een internetforum. Sluit je browser als je er geen trek meer in heb.
Rustig aan, ik zal er vanavond naar kijken, ben nu met belangrijkere zaken bezig dan een stel kleuters die er weer een bende van maken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:14 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Als dat jouw manier is om dit op te lossen dan is dit mijn laatste post hier. Succes ermee.
Die ambtenaar is bovendien de baas van de Nederlandse centrale bank (DNB).quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:37 schreef Iwanius het volgende:
Ik vind het weer van een typische Hollandse domheid en achteloosheid getuigen hoe er door een ambtenaar op tv wordt gereageerd
Dat ben ik op zich met je eens, maar er zijn mij nog geen gevallen bekend van westerse landen die hun goud uit Amerika weghalen. In Duitsland is er vorig jaar over gepraat maar voor zover ik weet is het er niet van gekomen. Het enige mij bekende geval is Venezuela dat zijn goud uit Londen weghaalde. Ken jij wel westerse voorbeelden?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:37 schreef Iwanius het volgende:
Ik vind het weer van een typische Hollandse domheid en achteloosheid getuigen hoe er door een ambtenaar op tv wordt gereageerd als gevraagd wordt of de Nederlandse Bank/Staat het goud wat daar ligt terug naar Nederland komt,zoals andere landen al hebben gedaan.
Best interessant nog.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:09 schreef WammesWaggel het volgende:
Bij De Rekenkamer zo op Ned 3 gaan ze goud eens bekijken.
Hij probeerde het verschil uit te leggen tussen prijs en waarde.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:58 schreef GoudIsEcht het volgende:
Vooral Corné van Bakzijl
"Goud heeft eigenlijk geen waarde. Als we morgen zeggen dat het 100 euro per gram is, is het 100 euro per gram. Als we zeggen dat het 1 euro per gram is, is het 1 euro per gram."
Triest figuur. Alsof dat voor aandelen dan niet zou gelden...
Wat is het verschil dan?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:03 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Hij probeerde het verschil uit te leggen tussen prijs en waarde.
Prijs: Huidige marktprijs.quote:
Een citroen C1 staat bij een dealer voor een miljoen euro.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:12 schreef Perrin het volgende:
Waarde is persoonlijk, prijs is objectief?
Waarop baseer je die waarde?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:15 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Een citroen C1 staat bij een dealer voor een miljoen euro.
Prijs: Een miljoen euro.
Waarde: ~10K
Ik heb sowieso een hekel aan die analisten met al hun nepconclusies die ze aan koersbewegingen verbinden.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:19 schreef monkyyy het volgende:
Das hoe Corné van Bakzijl in dat programma het uitlegde.
wat de gek er voor geeftquote:
Heeft hij niet over gesproken.quote:
Nee, dat is een prijs zou ik zeggen. Wat je er maximaal voor bereid bent te geven ( of minimaal voor wil ontvangen, dat is de waarde.quote:
Maar die 'intrinsieke waarde' is toch gewoon terug te voeren op de prijzen betaald bij de inkoop van de grondstoffen en de arbeid? Waar zijn die prijzen dan uit voortgekomen?quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:33 schreef Sokz het volgende:
Kijk je hebt wel een 'intrinstieke waarde' wat gewoon de waarde is van alle materialen en dergelijke. Verder is waarde inderdaad een persoonlijk iets.
Klopt, vraag en aanbod? We gaan wel diep zo laat op de avond.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar die 'intrinsieke waarde' is toch gewoon terug te voeren op de prijzen betaald bij de inkoop van de grondstoffen en de arbeid? Waar zijn die prijzen dan uit voortgekomen?
Goud meet de waarde van geld, vanuit onder andere de eigenschap van beperkte voorradigheid (die voor geld bijvoorbeeld een stuk minder opgaat de laatste tijd).quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar die 'intrinsieke waarde' is toch gewoon terug te voeren op de prijzen betaald bij de inkoop van de grondstoffen en de arbeid? Waar zijn die prijzen dan uit voortgekomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |