Best interessant nog.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:09 schreef WammesWaggel het volgende:
Bij De Rekenkamer zo op Ned 3 gaan ze goud eens bekijken.
Hij probeerde het verschil uit te leggen tussen prijs en waarde.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:58 schreef GoudIsEcht het volgende:
Vooral Corné van Bakzijl
"Goud heeft eigenlijk geen waarde. Als we morgen zeggen dat het 100 euro per gram is, is het 100 euro per gram. Als we zeggen dat het 1 euro per gram is, is het 1 euro per gram."
Triest figuur. Alsof dat voor aandelen dan niet zou gelden...
Wat is het verschil dan?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:03 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Hij probeerde het verschil uit te leggen tussen prijs en waarde.
Prijs: Huidige marktprijs.quote:
Een citroen C1 staat bij een dealer voor een miljoen euro.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:12 schreef Perrin het volgende:
Waarde is persoonlijk, prijs is objectief?
Waarop baseer je die waarde?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:15 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Een citroen C1 staat bij een dealer voor een miljoen euro.
Prijs: Een miljoen euro.
Waarde: ~10K
Ik heb sowieso een hekel aan die analisten met al hun nepconclusies die ze aan koersbewegingen verbinden.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:19 schreef monkyyy het volgende:
Das hoe Corné van Bakzijl in dat programma het uitlegde.
wat de gek er voor geeftquote:
Heeft hij niet over gesproken.quote:
Nee, dat is een prijs zou ik zeggen. Wat je er maximaal voor bereid bent te geven ( of minimaal voor wil ontvangen, dat is de waarde.quote:
Maar die 'intrinsieke waarde' is toch gewoon terug te voeren op de prijzen betaald bij de inkoop van de grondstoffen en de arbeid? Waar zijn die prijzen dan uit voortgekomen?quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:33 schreef Sokz het volgende:
Kijk je hebt wel een 'intrinstieke waarde' wat gewoon de waarde is van alle materialen en dergelijke. Verder is waarde inderdaad een persoonlijk iets.
Klopt, vraag en aanbod? We gaan wel diep zo laat op de avond.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar die 'intrinsieke waarde' is toch gewoon terug te voeren op de prijzen betaald bij de inkoop van de grondstoffen en de arbeid? Waar zijn die prijzen dan uit voortgekomen?
Goud meet de waarde van geld, vanuit onder andere de eigenschap van beperkte voorradigheid (die voor geld bijvoorbeeld een stuk minder opgaat de laatste tijd).quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar die 'intrinsieke waarde' is toch gewoon terug te voeren op de prijzen betaald bij de inkoop van de grondstoffen en de arbeid? Waar zijn die prijzen dan uit voortgekomen?
Goud is misschien een van beste methoden om de waarde van geld mee te vergelijken maar ook goud is onderhevig aan vraag en aanbod veranderingen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:10 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Goud meet de waarde van geld, vanuit onder andere de eigenschap van beperkte voorradigheid (die voor geld bijvoorbeeld een stuk minder opgaat de laatste tijd).
Natuurlijk, dat geldt voor alles.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:19 schreef malleable het volgende:
[..]
Goud is misschien een van beste methoden om de waarde van geld mee te vergelijken maar ook goud is onderhevig aan vraag en aanbod veranderingen.
Slechte samenvatting en bovendien niet in lijn met de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:14 schreef Iwanius het volgende:
Hoe dan ook samengevat: Nu goud inkopen is achter de feiten aanlopen en als je al zelf goud in huis hebt,wees er dan zuinig op want je bent dan anno 2012 spekkoper.
munten, omdat anders btw geloof ik. guldens, omdat historiequote:Op maandag 16 januari 2012 19:17 schreef farscapevr8 het volgende:
naast goud wil ik wat zilver aanschaffen
wat is t best om te doen?
baren of munten en welke munten dan?
ow dat zou wel een nice optie zijn. maar gok dat het niet mag. ik lees net idd dat munten 6% waren maar nu ook gewoon 19% (zilver, goud geldt dat niet voor). bummer.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:36 schreef farscapevr8 het volgende:
btw omzeil ik alleen als ik t opsla op schiphol voor de douane dacht ik?
nu heb ik een familielid in canada wonen, kan hij daar mapleleafs kopen en gewoon meenemen omdat die een geldwaarde hebben van 5 canada$ ?
quote:Mannen opgepakt wegens goudsmokkel in rectum
Laatste update: 16 januari 2012 14:38 info.
SEOUL - Acht mannen zijn in Zuid-Korea gearresteerd omdat ze probeerden goud in hun rectum het land uit te smokkelen.
Dat heeft de Zuid-Koreaanse douane maandag gezegd. De verdachten hebben onlangs bekend, na eerdere ontkenningen.
De mannen hebben naar verluidt goudstaven ter waarde van omgerekend 205 duizend euro omgesmolten tot kleine kraaltjes. In 2010 hebben ze twee pogingen ondernomen een deel van het goud op deze wijze Japan binnen te smokkelen, om zo invoerbelastingen te omzeilen.
Bij de tweede poging werden ze aangehouden door de Zuid-Koreaanse autoriteiten. De mannen werden met een boete huiswaarts gestuurd.
Een van de mannen zou later hebben geprobeerd op dezelfde manier goud van Mongolië naar Hong Kong te smokkelen. De autoriteiten hebben bewijzen in de huizen van de mannen gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |