Goud is misschien een van beste methoden om de waarde van geld mee te vergelijken maar ook goud is onderhevig aan vraag en aanbod veranderingen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:10 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Goud meet de waarde van geld, vanuit onder andere de eigenschap van beperkte voorradigheid (die voor geld bijvoorbeeld een stuk minder opgaat de laatste tijd).
Natuurlijk, dat geldt voor alles.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:19 schreef malleable het volgende:
[..]
Goud is misschien een van beste methoden om de waarde van geld mee te vergelijken maar ook goud is onderhevig aan vraag en aanbod veranderingen.
Slechte samenvatting en bovendien niet in lijn met de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:14 schreef Iwanius het volgende:
Hoe dan ook samengevat: Nu goud inkopen is achter de feiten aanlopen en als je al zelf goud in huis hebt,wees er dan zuinig op want je bent dan anno 2012 spekkoper.
munten, omdat anders btw geloof ik. guldens, omdat historiequote:Op maandag 16 januari 2012 19:17 schreef farscapevr8 het volgende:
naast goud wil ik wat zilver aanschaffen
wat is t best om te doen?
baren of munten en welke munten dan?
ow dat zou wel een nice optie zijn. maar gok dat het niet mag. ik lees net idd dat munten 6% waren maar nu ook gewoon 19% (zilver, goud geldt dat niet voor). bummer.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:36 schreef farscapevr8 het volgende:
btw omzeil ik alleen als ik t opsla op schiphol voor de douane dacht ik?
nu heb ik een familielid in canada wonen, kan hij daar mapleleafs kopen en gewoon meenemen omdat die een geldwaarde hebben van 5 canada$ ?
quote:Mannen opgepakt wegens goudsmokkel in rectum
Laatste update: 16 januari 2012 14:38 info.
SEOUL - Acht mannen zijn in Zuid-Korea gearresteerd omdat ze probeerden goud in hun rectum het land uit te smokkelen.
Dat heeft de Zuid-Koreaanse douane maandag gezegd. De verdachten hebben onlangs bekend, na eerdere ontkenningen.
De mannen hebben naar verluidt goudstaven ter waarde van omgerekend 205 duizend euro omgesmolten tot kleine kraaltjes. In 2010 hebben ze twee pogingen ondernomen een deel van het goud op deze wijze Japan binnen te smokkelen, om zo invoerbelastingen te omzeilen.
Bij de tweede poging werden ze aangehouden door de Zuid-Koreaanse autoriteiten. De mannen werden met een boete huiswaarts gestuurd.
Een van de mannen zou later hebben geprobeerd op dezelfde manier goud van Mongolië naar Hong Kong te smokkelen. De autoriteiten hebben bewijzen in de huizen van de mannen gevonden.
Toen vroeger de goudprijs nog sterk beinvloed werd door de sieradenmarkt, werd wel gezegd dat je vóór het indiase festival- en huwelijksseizoen moest kopen (Okt-Nov), en dat in augustus de prijzen lager waren omdat dan de Italiaanse sieradenindustrie een maand plat ligt. Maar ik zou me door dat soort overwegingen nu niet meer laten leiden.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:56 schreef wormtrein het volgende:
Ik heb ooit een mooi grafiekje gezien dat aangaf welke maanden van het jaar (gemiddeld gezien) het gunstigste zijn voor aankopen van PM's. Iemand die weet welke ik bedoel? Kan het nergens terug vinden.. Beste punt lag rond eind juni geloof ik, maar eind januari/begin februari biedt meestal ook een mooie kans.
Of goud? Ik denk niet dat ze zomaar een betaalmiddel gaan uitgeven waarvan ze denken dat het binnen 2 jaar dubbel zoveel waard zal zijn...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:07 schreef ikhouvannoodles het volgende:
India koopt Iraanse olie met goud. Begin van het einde van oliedollars?
Het papiergeld is toch de normale standaard waartegen de goudprijs wordt afgewogen sinds dat 't losgekoppeld is?quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:48 schreef ikhouvannoodles het volgende:
2 keer zoveel waard tenopzichte van wat? Ons papiergeld of olie?
Tuurlijk. Maar is een devaluatie van goud dan niet de meest logische conclusie die je eruit kan trekken gezien de huidige marktomstandigheiden? Mij lijkt dat alleszins zo. Als goud echt zo kostbaar is en nog kostbaarder gaat worden hou je dat bij, m.i.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:18 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Prijs is maar een eenheid. Als je de prijzen met elkaar deeld, dan krijg je de waarde ten opzichte van elkaar. Bijv. 16 vaten olie per oz goud.
Als je gelijke eenheden met elkaar deelt dan krijg je juist geen waarde maar enkel een getal als ratio. Dat getal kan alleen betekenis hebben als je het in de juiste context weet uit te drukken.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:18 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Prijs is maar een eenheid. Als je de prijzen met elkaar deeld, dan krijg je de waarde ten opzichte van elkaar. Bijv. 16 vaten olie per oz goud.
Denk daar nog maar eens een keer over na.quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:25 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Of goud? Ik denk niet dat ze zomaar een betaalmiddel gaan uitgeven waarvan ze denken dat het binnen 2 jaar dubbel zoveel waard zal zijn...
Olie heb je dwingend nodig, goud is maar een spaarmiddel.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:32 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar is een devaluatie van goud dan niet de meest logische conclusie die je eruit kan trekken gezien de huidige marktomstandigheiden? Mij lijkt dat alleszins zo. Als goud echt zo kostbaar is en nog kostbaarder gaat worden hou je dat bij, m.i.
Ik weet dat olie direct nuttig is en goud daar maar ligt te liggen. Maar als goud altijd maar meer waard wordt gaan ze andere betaalmiddelen eerst proberen uit te putten alvorens met goud te betalen of goud te verkopen, aldus mijn boerenlogica?quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:01 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Olie heb je dwingend nodig, goud is maar een spaarmiddel.
Denk daar maar eens goed over na als je wil begrijpen hoe het zit.
Daar heeft de olieverkoper natuurlijk ook nog wat over te zeggen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:42 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik weet dat olie direct nuttig is en goud daar maar ligt te liggen. Maar als goud altijd maar meer waard wordt gaan ze andere betaalmiddelen eerst proberen uit te putten alvorens met goud te betalen of goud te verkopen, aldus mijn boerenlogica?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |