abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:04:13 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98299718
zo blijkt uit onderzoek van de Autoriteit Financiële Markten. De kartelwaakhond onderzocht de kwaliteit van 49 arbeidsongeschiktheidsverzekeringen voor ondernemers.

De negen nieuwste producten die zijn ontwikkeld nadat de branche besloot de klant centraal te stellen zijn beoordeeld als slecht. :|W :X :')

Maar juist deze polissen leveren verzekeraars bijna vijfmaal zoveel winst op :o vergeleken met verzekeringen die AFM acceptabel vindt. (VK, p. 2, FD, p. 15, Tel., p. 27)

Verzekeraars zijn oplichters :Y }:|
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:11:11 #2
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98300011
AFM voorstander provisieverbod aov

De provisie die arbeidsongeschiktheidsverzekeraars aan adviseurs betalen is in veel gevallen niet passend. Dat is een van de conclusies die de Autoriteit Financiële Markten (AFM) trekt na een marktbreed onderzoek naar deze polissen. De toezichthouder is om die reden voorstander van het aanstaande provisieverbod bij aov's en verlangt van verzekeraars dat zij die provisies vooruitlopend op 2013 al meer passend maken.

"Drie verzekeraars hebben aangegeven voorzichtige stappen te zetten om de provisie te verlagen", stelt de AFM. "Zij geven aan dat dit mogelijk ten koste gaat van hun concurrentiepositie." Gemiddeld bedraagt de provisie 18% van de premie. De sterk variërende premiehoogten - waar op basis van het onderzoek en gesprekken met verzekeraars geen verklaring voor is - leiden bij een 'voorbeeldklant' tot jaarprovisies van ¤ 74 tot ¤ 935. "De provisie die de adviseur ontvangt voor AOV's met een uitgebreide dekking staat niet in verhouding tot de geleverde inspanning."

De toezichthouder onderzocht tussen augustus 2010 en mei 2011 bij negen verschillende aanbieders in totaal 49 aov's. Die verzekeraars zijn goed voor ¤ 1,24 mld premieomzet uit aov's, ofwel bijna driekwart van de markt. Uit het onderzoek blijkt verder dat verzekeraars nauwelijks verantwoordelijkheid nemen voor de kwaliteit van de adviseurs waarmee zij samenwerken. De AFM roept ze op aanvullende kwaliteitseisen te stellen aan personen die aov's mogen adviseren en verkopen.

Verzekeraars handelen niet structureel onzorgvuldig bij de vaststelling en uitkering van claims, concludeert de AFM. Punt van zorg zijn echter de budget-aov's, die zo veel medische aandoeningen kunnen uitsluiten dat "niet langer sprake is van een nuttig product". Brochures en polisvoorwaarden zijn niet duidelijk. "Zorgwekkend" noemt de AFM tot slot dat zes van de negen verzekeraars geen of onvoldoende inzicht hebben in de kosten, schades, voorzieningen en premievolumes per afzonderlijk product.

http://www.amweb.nl/nieuw(...)stander.153111.lynkx
pi_98300064
Aandeelhouders/eigenaren van bedrijven willen winst. De winst staat daarom altijd centraal bij commerciele ondernemingen.
Daarvoor hebben ze klanten nodig. Om het niet over te laten komen als uitbuiterij, zeggen de meeste bedrijven dat ze de klant centraal stellen. Wat natuurlijk bullshit is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 17:20:06 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98300378
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Aandeelhouders/eigenaren van bedrijven willen winst. De winst staat daarom altijd centraal bij commerciele ondernemingen.
Daarvoor hebben ze klanten nodig. Om het niet over te laten komen als uitbuiterij, zeggen de meeste bedrijven dat ze de klant centraal stellen. Wat natuurlijk bullshit is.
Dit. De meeste mensen hier lijken dat niet te snappen :')
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:30:07 #5
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_98313128
quote:
Niet de klant, maar de winst staat centraal bij verzekeraars
joh
:')
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:45:59 #6
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98313926
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Dit.
Serieus, mensen die verrast zijn dat commerciële bedrijven om niets anders geven dan winst hebben hun hoofd toch redelijk in hun achterst gehad de afgelopen... uh.. 150 jaar ofzo.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98325369
Kan TS geen ban krijgen? Dit soort stupide nieuwsberichten quoten is echt een dieptepunt, zelfs voor een complete nitwit als TS.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98326947
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 08:21 schreef Drive-r het volgende:
Kan TS geen ban krijgen? Dit soort stupide nieuwsberichten quoten is echt een dieptepunt, zelfs voor een complete nitwit als TS.
Je hebt de keuze om het wel of niet te lezen lijkt me.
pi_98327106
Een financiele dienstverlener die winst wil maken. Vreemd, dat had ik niet verwacht.
pi_98327123
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 10:50 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Je hebt de keuze om het wel of niet te lezen lijkt me.
Nou ja, AEX is een redelijk ok deel van Fok. Dit kan makkelijk in KLB, NWS of ONZ... Het heeft niks te zoeken in AEX en is gewoon vervuiling zoals we dat al tijden moet aanzien van TS...
pi_98327151
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 10:57 schreef PierreBetfair het volgende:
Een financiele dienstverlener die winst wil maken. Vreemd, dat had ik niet verwacht.
Net als de bakker. Die blijkt ook gewoon winst te maken. En ik maar denken dat hij brood bakte om ons te voeden. Ik vroeg me al af waarom ik vanmorgen voor mijn brood moest betalen...
pi_98329907
_O-
  zaterdag 18 juni 2011 @ 15:19:30 #13
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_98334911
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
zo blijkt uit onderzoek van de Autoriteit Financiële Markten. De kartelwaakhond onderzocht de kwaliteit van 49 arbeidsongeschiktheidsverzekeringen voor ondernemers.

De negen nieuwste producten die zijn ontwikkeld nadat de branche besloot de klant centraal te stellen zijn beoordeeld als slecht. :|W :X :')

Maar juist deze polissen leveren verzekeraars bijna vijfmaal zoveel winst op :o vergeleken met verzekeringen die AFM acceptabel vindt. (VK, p. 2, FD, p. 15, Tel., p. 27)

En daar heeft u zoveel tijd voor nodig gehad om daar achter te komen. *lol*
pi_98345640
Ik snap het punt wel een beetje denk ik. Als je het over zorg verzekeraars hebt, en dus je eigen gezondheid wil je het allerbeste. Maar zo'n zorgverzekeraar wil natuurlijk centen verdienen. En de beste zorg is niet altijd gelijk aan de meeste centen voor zo'n verzekeraar. En als je dan zo'n bericht als van TS leest, en dan enigszins ook nog wat narrowminded bent kan ik het begrijpen dat je wil schoppen tegen de verzekeraars. Boehoe enzo :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_98345729
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:04 schreef ikweethetookniet het volgende:

Voor mij niets nieuws, iemand wél verbaasd?
Whatever...
pi_98345781
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 10:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Net als de bakker. Die blijkt ook gewoon winst te maken. En ik maar denken dat hij brood bakte om ons te voeden. Ik vroeg me al af waarom ik vanmorgen voor mijn brood moest betalen...
Daar zit toch wel wat verschil. De bakker maakt winst, maar daar krijgt de ander dan ook echt iets voor terug. Terwijl bij verzekeraars je meestal juist niet krijgt wat je had gevraagd en verwacht, vanwege juridisch gelul en legale oplichterij.
Whatever...
pi_98345964
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:34 schreef Spanky78 het volgende:
Daar zit toch wel wat verschil. De bakker maakt winst, maar daar krijgt de ander dan ook echt iets voor terug. Terwijl bij verzekeraars je meestal juist niet krijgt wat je had gevraagd en verwacht, vanwege juridisch gelul en legale oplichterij.
Voordat je iets tekent bij een verzekeraar (of waar dan ook) kun je ook gewoon de voorwaarden lezen. Als het niet is wat je verwacht of gevraagd had, schuif je het toch gewoon weer terug naar de verzekeraar en zegt dat tegen hem. Je hoeft het niet te accepteren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_98346213
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 08:21 schreef Drive-r het volgende:
Uit jouw koker komt ook regelmatig drek waar de honden nog hun neus voor ophalen, toch roepen we ook niet op om jouw een ban te geven :{w
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_98346343
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 10:57 schreef PierreBetfair het volgende:
Dat is het hem nu juist, ze verlenen geen diensten, ze stelen als de raven. Het is dat onze overheid corrupt is, want anders hadden ze deze bedrijfstak al lang op dezelfde voet gesteld als de maffia. Gelukkig zijn er steeds meer mensen die de maffia doorheeft en geen zaken meer met ze doet.
Ik adviseer jongeren altijd geen pensioen af te sluiten, dat is al vast een begin ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_98347184
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Uit jouw koker komt ook regelmatig drek waar de honden nog hun neus voor ophalen, toch roepen we ook niet op om jouw een ban te geven :{w
_O- Hij heeft het spelletje anders wel erg goed door. Iets wat we anderen niet altijd kunnen zeggen...

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat is het hem nu juist, ze verlenen geen diensten, ze stelen als de raven. Het is dat onze overheid corrupt is, want anders hadden ze deze bedrijfstak al lang op dezelfde voet gesteld als de maffia. Gelukkig zijn er steeds meer mensen die de maffia doorheeft en geen zaken meer met ze doet.
Ik adviseer jongeren altijd geen pensioen af te sluiten, dat is al vast een begin ^O^
In de kern is er niks mis met verzekeraars. Het is goed dat ze bestaan al heb ik liever dat de zorg anders geregeld is.

Wat betreft pensioenen heb je half gelijk. Het is verstandig om op een vroege leeftijd vroeg te beginnen om te sparen zodat je niet van de overheid afhankelijk bent.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_98347509
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:38 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Voordat je iets tekent bij een verzekeraar (of waar dan ook) kun je ook gewoon de voorwaarden lezen. Als het niet is wat je verwacht of gevraagd had, schuif je het toch gewoon weer terug naar de verzekeraar en zegt dat tegen hem. Je hoeft het niet te accepteren.
Ze maken misbruik van een markt die wat lastiger is dan de prijs van een brood. De voorwaarden zijn voor een niet-jurist ten eerst al niet leesbaar. Ten tweede krijg je gewoon geen gelijk en trekken ze een blik juristen open waarjij nooit tegenop kan. Maar voor veel dingen MOET je wel verzekerd zijn. Als ik zelf mijn brood wil bakken kan dat. Maar ik moet verplicht mijn auto verzekeren, opstal, en bij een hypotheek een overlijdensrisico.
Whatever...
pi_98347856
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ze maken misbruik van een markt die wat lastiger is dan de prijs van een brood. De voorwaarden zijn voor een niet-jurist ten eerst al niet leesbaar. Ten tweede krijg je gewoon geen gelijk en trekken ze een blik juristen open waarjij nooit tegenop kan. Maar voor veel dingen MOET je wel verzekerd zijn. Als ik zelf mijn brood wil bakken kan dat. Maar ik moet verplicht mijn auto verzekeren, opstal, en bij een hypotheek een overlijdensrisico.
Je kunt altijd de hulp inschakelen van een vriend die je hier bij kan helpen als je zo'n contract niet kunt lezen? En anders een vriend van een vriend? Altijd wel iemand ergens in de vrienden/kennissen groep die er wel verstand van heeft dus dat excuus gaat niet echt op lijkt me?
pi_98348289
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je kunt altijd de hulp inschakelen van een vriend die je hier bij kan helpen als je zo'n contract niet kunt lezen? En anders een vriend van een vriend? Altijd wel iemand ergens in de vrienden/kennissen groep die er wel verstand van heeft dus dat excuus gaat niet echt op lijkt me?
Voor mij persoonlijk gaat dit nog wel, ik vind het toch oneerlijk. Ze hullen zich in mysteries en geven geen openheid van zaken. Denk je goed verzekerd te zijn, blijkt het weer eens net niet gedekt te zijn.

Zo ben ik zelf eens door mijn annuleringsverzekering genaaid. Ik belde op het vliegveld ivm staking op. Ze vertelden me dat ik kon kiezen of naar huis of andr vliegveld. Volgens de verzekeraar zou ik als ik naar huis ging allesvergoed krijgen. Niet dus. Alleen het ticket (van de maatschappij). Ik had geen zin om naar een luchthaven 5 uur verderop te rijden voor een weekendje weg, maar nu ik het hotel alsnog heb betaald ws ik dus beter wel gegaan.

Extra klacht: toen ik een brief stuurde werd ik afgewimpeld, ineens hadden ze geen logs van het telefoongesprek etc. Ik ben utieraard vertrokken b ij deze belachelijke kutverzekeraar. En het heeft mijn beeld absoluut geen goed gedaan.
Whatever...
pi_98350063
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

_O- Hij heeft het spelletje anders wel erg goed door. Iets wat we anderen niet altijd kunnen zeggen...

Dat zal best maar oproepen tot een ban vind ik echt niet kunnen. Een forum is er tenslotte om je mening te ventileren, dat die mening je niet aanstaat is dan maar gewoon pech :)

quote:
In de kern is er niks mis met verzekeraars. Het is goed dat ze bestaan al heb ik liever dat de zorg anders geregeld is.
In de kern is het principe gewoon goed, de uitvoer laat echter te wensen over. Het principe van verzekeren is om een risico collectief af te dekken, niet om een elite de kans te geven mensen te beroven.

quote:
Wat betreft pensioenen heb je half gelijk. Het is verstandig om op een vroege leeftijd vroeg te beginnen om te sparen zodat je niet van de overheid afhankelijk bent.
De overheid heeft het nog beter voor met de mensen dan de private vermogensverzekeraars.... bij die bedrijven ben je echt extreem slecht af. Het is daar de gewoonte geworden om de klant zoveel mogelijk te laten betalen en zo min mogelijk uit te keren. Je kan je geld echt beter in je matras stoppen 8-)
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 22:29:10 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_98350484
Volgende topics van TS:

"Hitler valt Polen binnen"
"Aarde is rond!"
"Galileo beweert: Zon staat stil, aarde draait"
"Da Vinci schildert Mona Lisa"

Iedereen die ooit met verzekeringsmaatschappijen te maken heeft gehad voor uitbetaling van iets weet allang dat de klanten niet centraal staan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')