Waarom doe je eigenlijk moeite om te discussiëren met mensen die de materie niet begrijpen? Er valt dan toch niets bij te leren?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:48 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Don't hate me 'cause I'm right...
Wacht maar tot de tijd je gaat laten zien hoe weinig de meeste paper bugs van het financiële system begrijpen.
Niet iedereen die meeleest post ook.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:12 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Waarom doe je eigenlijk moeite om te discussiëren met mensen die de materie niet begrijpen? Er valt dan toch niets bij te leren?
Die test van jouw gaat de gemiddelde FOK lezer te verquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Sinds users nogal vaak dit forum van andere beleggingsfora distantiëren qua kennis heb ik een kleine financiële test in elkaar gezet om je eigen algemene financiële kennis een beetje te testen. Fouten uiteraard voorbehouden
Financiële FOK test?
Ik vond 'm leuk te doen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die test van jouw gaat de gemiddelde FOK lezer te ver
In ieder geval kan de waarde van een call dalen terwijl de onderliggende koers stijgt. Door afgenomen volatiliteit inderdaad.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:46 schreef Burnie88 het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp; ik heb een aantal long call opties die expireren in 2015. De koers is bijvoorbeeld vrijdag hard gestegen van ING, maar mijn optie is in waarde afgenomen.. Komt dat dan gewoon door de volatiliteit in de onderliggende waarde of moet ik het alleen zoeken in de bid-ask-spread?
Volatiliteit inderdaad, in 2008 daalde ING een dag 20%, maar door de toegenomen volatiliteit gingen destijds niet alleen de putopties omhoog, maar ook de calloptiesquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:46 schreef Burnie88 het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp; ik heb een aantal long call opties die expireren in 2015. De koers is bijvoorbeeld vrijdag hard gestegen van ING, maar mijn optie is in waarde afgenomen.. Komt dat dan gewoon door de volatiliteit in de onderliggende waarde of moet ik het alleen zoeken in de bid-ask-spread?
Wat ik niet helemaal begrijp; je schaft zo'n financieel product aan en komt vervolgens met dit soort vragen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:46 schreef Burnie88 het volgende:
Uhh je hoeft mij niet te vertellen wat ik moet doen hoor, MSc Financequote:Op zondag 14 augustus 2011 15:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Wat ik niet helemaal begrijp; je schaft zo'n financieel product aan en komt vervolgens met dit soort vragen.
Kan je dan niet beter zorgen dat je vooraf een beetje een beeld hebt van wat je aan het doen bent?
Neem een leven, beurzen zijn een middel, geen doelquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:03 schreef monkyyy het volgende:
Zucht, maar altijd een saaie dag als er geen beurzen open zijn.
Ach ja, even het de beurzen checken, even het nieuws checken doordeweeks. Op zondag lijkt het wel of de hele wereld op z'n gat ligt in dat opzicht.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Neem een leven, beurzen zijn een middel, geen doel
Daarom is er dus voor mannen voetbal uitgevondenquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:50 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ach ja, even het de beurzen checken, even het nieuws checken doordeweeks. Op zondag lijkt het wel of de hele wereld op z'n gat ligt in dat opzicht.
De SNB is al wel weer druk bezig.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Alles ligt er enorm rustig bij vannacht. Ik verwacht geen gekke dingen iig.
Klopt. Eigenlijk ook wel logisch ook. Het steeg wel erg rap de laatste tijd. Al beleg ik ook liever in de CHF dan goud. Mooi land ook! Kan niet wachten om er weer eens terug te gaan!quote:
Boeh! Los van nog meer schuldencrisis-geneuzel zouden de groei/krimp-cijfers van enkele grote economieën zoals Duitsland en Japan nog wel wat extra vraagtekens kunnen zetten bij de wereldeconomie in zijn geheel. Maar dat zijn ook weer geen cijfers die veel volatiliteit op de beurs geven over het algemeen. Ikzelf ben erg benieuwd of er nog meer gevlucht wordt in bonds (dus klagende pensioenfondsen) en in hoeverre mate de ECB Italiaans en Spaans papier blijft kopen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt. Eigenlijk ook wel logisch ook. Het steeg wel erg rap de laatste tijd. Al beleg ik ook liever in de CHF dan goud. Mooi land ook! Kan niet wachten om er weer eens terug te gaan!![]()
Wat verwacht jij als 1e speerpunt voor komende week wat weer kiele kiele momenten op de beurs kan brengen?
Het lijkt erop dat de ECB een plafond heeft ingesteld op +/- 5%.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:03 schreef flyguy het volgende:
Ikzelf ben erg benieuwd of er nog meer gevlucht wordt in bonds (dus klagende pensioenfondsen) en in hoeverre mate de ECB Italiaans en Spaans papier blijft kopen.
Kan je de CHF eigenlijk eten? En betaalt hij dividend?quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Al beleg ik ook liever in de CHF dan goud.
Please, ga weg uit dit forum en kom terug wanneer je een volwassen discussie kan voeren.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:44 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Kan je de CHF eigenlijk eten? En betaalt hij dividend?
Dat soort dingen zijn vaak belangrijk heb ik me wel eens laten vertellen...
Inderdaad en vanmiddag zullen we zien hoeveel ze daarvoor hebben moeten gebruiken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:27 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de ECB een plafond heeft ingesteld op +/- 5%.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kunnen de banken en pensioenfondsen hun bonds lekker lozen tegen een schappelijke koersquote:Op maandag 15 augustus 2011 09:27 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de ECB een plafond heeft ingesteld op +/- 5%.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
je krijgt rente ..quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:44 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Kan je de CHF eigenlijk eten? En betaalt hij dividend?
Dat soort dingen zijn vaak belangrijk heb ik me wel eens laten vertellen...
Je legt het in een schoenendoos onder je bed en een jaar later zit er meer in?quote:
Don't feed a troll..quote:
helaas is er de rendementsheffing en de inflatiequote:
Ik ben er van overtuigd dat ik beter begrijp hoe het monetaire systeem werkt, en dat er op de achtergrond krachten spelen die goud weer terugwillen als waarde-anker. En positie waaruit het door de dollar al ruim 40 jaar werd weggehouden in het voordeel van de States.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:13 schreef the85mc het volgende:
[..]
Don't feed a troll..
Hij is overtuigd van goud, ik (en vele anderen) niet, niemand heeft altijd gelijk. De enige die altijd gelijk heeft is de markt. Afgelopen jaren was goud een goede investering geweest. Maar, in het verleden behaalde resultaten......
Is onmogelijk, een totale waarde van een economie wordt uitgedrukt in het aantal in omloop zijn de bankbiljetten maal de koersquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:58 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat ik beter begrijp hoe het monetaire systeem werkt, en dat er op de achtergrond krachten spelen die goud weer terugwillen als waarde-anker.
Ik had het over waarde-reserves. Dat heeft te maken met het waardevast opslaan van 'overtollige'/'overmatige' productie. Sparen dus.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:15 schreef meth77 het volgende:
[..]
Is onmogelijk, een totale waarde van een economie wordt uitgedrukt in het aantal in omloop zijn de bankbiljetten maal de koers
En niet door de waarde van Goud of olie
Zo zal de koers van de Chinese Yuan als ie wordt vrijgegeven harder oplopen dan Goud of Zwitserse Franken
Eensquote:Op maandag 15 augustus 2011 14:29 schreef tony_clifton- het volgende:
Kan 't hier niet gewoon over de beurs gaan? Goud heeft een eigen topic. Macro-economie heeft een eigen topic (Bulls, Bears en Bucks). Het doel van dit topic was (dacht ik) meer individuele aandelen en indexen t.o.v. het grote geheel van de economie. En ja, goud speelt hierin een rol. Maar elk topic lijkt de laatste tijd op een gegeven moment over goud te gaan.
Als ik fout ben zal ik stoppen met zagen en mijn conclusies trekken maar deze reeks (en AEX in 't algemeen) wordt hoe langer hoe lastiger om volgen omwille van de slechter wordende sfeer en het feit dat alles om fucking goud draait. Again, in mijn ogen.
Goud is gewoon een belegging, past hier prima zou ik denken, net zo goed als je het over Olie hebt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:29 schreef tony_clifton- het volgende:
Kan 't hier niet gewoon over de beurs gaan? Goud heeft een eigen topic.
Omdat het fucking irritant is dat ieder topic uitmondt in een goudtopic. Bovendien door één persoon.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:35 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Goud is gewoon een belegging, past hier prima zou ik denken, net zo goed als je het over Olie hebt.
Waarom zou je dit topic censureren tot posts die alleen leuk zijn voor de luchtbel-beleggers?
Goud is super-hot op de beurs, dus dat er een deel van het topic over goud geluld wordt, is niet zo vreemd.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:40 schreef bascross het volgende:
Omdat het fucking irritant is dat ieder topic uitmondt in een goudtopic. Bovendien door één persoon.
Klopt, maar sommige users verzieken de sfeer een beetje wat andere (kwalitatieve) users er van weerhoudt om hier te posten, Beetje jammer.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:48 schreef iamcj het volgende:
Dit is meer een chat dan een forumtopic.
Ik ben het met je eens. Op zich is het niet erg dat de discussie over goud gaat. Dezelfde argumenten keren echter steeds terug en worden aangedragen door een en dezelfde persoon. Deze ene persoon verpest door zijn discussiestijl de goede sfeer en het respect dat deze thread altijd heeft gekenmerkt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:29 schreef tony_clifton- het volgende:
Als ik fout ben zal ik stoppen met zagen en mijn conclusies trekken maar deze reeks (en AEX in 't algemeen) wordt hoe langer hoe lastiger om volgen omwille van de slechter wordende sfeer en het feit dat alles om fucking goud draait. Again, in mijn ogen.
Tja het is niet anders.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:24 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]Maar goed, als je het niet wil proberen te begrijpen en liever in dat mantra over de 'dealingrooms' waar je altijd mee komt wil blijven zitten ga je gang.
Ik heb zelf de user GoudIsEcht een tijdje geblocked. Dit werkt niet echt, omdat je zijn vervelende gedram alsnog terugziet in de quotes van mensen die op hem reageren. Dan lees je die quote per ongeluk en is de nare sfeer weer terug.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:44 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Je kan er ook gewoon geen aandacht aan schenken en enkel op posts reageren die je wel interessant vindt
Denk dat het punt is dat er binnen AEX een paar users en een paar alter-egos daarvan zitten die enkel hier komen om te trollen, keten en te drammen. Om het even in welk topic(reeks), en dus ook in topics waar mensen zitten die wel serieus ergens over willen discussieren (en met respect voor andermans mening, en zonder al die zuigende taal). Mods weten dat, en komen niet verder als dat ze zo min mogelijk willen modereren, en een zo open mogelijk forum zillen zijn. Ik weet best waar dat vandaan komt, en onderschrijf dat ook. Maar door elk topic een trollplaats te laten worden waar een aantal users enkel komt om de ander af te zeiken (en waar je gewoon met clones kan doorposten als je een keer een duwtje krijgt), bereik je exact dat een hoop mensen hier niet (meer) posten. Hete tegendeel van wat je wilde dus.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:29 schreef tony_clifton- het volgende:
Kan 't hier niet gewoon over de beurs gaan? Goud heeft een eigen topic. Macro-economie heeft een eigen topic (Bulls, Bears en Bucks). Het doel van dit topic was (dacht ik) meer individuele aandelen en indexen t.o.v. het grote geheel van de economie. En ja, goud speelt hierin een rol. Maar elk topic lijkt de laatste tijd op een gegeven moment over goud te gaan.
vind jij dat het enekl om 1 user gaat?quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:07 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb zelf de user GoudIsEcht een tijdje geblocked. Dit werkt niet echt, omdat je zijn vervelende gedram alsnog terugziet in de quotes van mensen die op hem reageren. Dan lees je die quote per ongeluk en is de nare sfeer weer terug.
Mee eens. Kaart het aan? Want beide modjes komen niet of nauwelijks in dit topic. Dat is natuurlijk in meeste gevallen ook niet echt nodig.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Denk dat het punt is dat er binnen AEX een paar users en een paar alter-egos daarvan zitten die enkel hier komen om te trollen, keten en te drammen. Om het even in welk topic(reeks), en dus ook in topics waar mensen zitten die wel serieus ergens over willen discussieren (en met respect voor andermans mening, en zonder al die zuigende taal). Mods weten dat, en komen niet verder als dat ze zo min mogelijk willen modereren, en een zo open mogelijk forum zillen zijn. Ik weet best waar dat vandaan komt, en onderschrijf dat ook. Maar door elk topic een trollplaats te laten worden waar een aantal users enkel komt om de ander af te zeiken (en waar je gewoon met clones kan doorposten als je een keer een duwtje krijgt), bereik je exact dat een hoop mensen hier niet (meer) posten. Hete tegendeel van wat je wilde dus.
Mensen komen hier voor hun plezier. Voor sommigen schijnt dat te zijn mensen afblaffen en afzeiken. Mensen die hun plezier uit inhoudelijke discussie halen zie je dus niet meer terug. Lekker toegankelijk forum, imho
Dit gaat niet over een discussie over goud. Dit gaat over de sfeer en het getrol. En twee modjes die als policy hebben om het volkomen vrij te laten om zo toegankelijk mogelijk te blijven (zo uitnodigend mogelijk zal een principe zijn waar iedereen het mee eens is overigens). Maar met dit soort "anything goes" bereik je dus imho het tegenovergestelde mee. Niks mis mee met users aanspreken hoe ze met anderen omgaan. Anders werp je een barriere op voor mensen die hier wel iets inhoudelijks willen bijdragen of bediscussieren. Ik merk wel wat wenselijk is.
Ik beleef weinig plezier aan dit soort geklier en getrol, iig. En dat gaat dus niet om inhoud, wel om toon en attitude.
Reeds gedaan:quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mee eens. Kaart het aan? Want beide modjes komen niet of nauwelijks in dit topic. Dat is natuurlijk in meeste gevallen ook niet echt nodig.
been there, done that. Per feedback en PM (al is dat laatste denk ik al weer een tijdje terug). Maar iedereen mag natuurlijk een andere mening toegedaan zijn. Ik tel mijn knopen zon onderhand wel.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mee eens. Kaart het aan? Want beide modjes komen niet of nauwelijks in dit topic. Dat is natuurlijk in meeste gevallen ook niet echt nodig.
Nou nou niet zo dramatisch. Deze reeks is idd als een soort chat gestart waarbij de waan van de dag besproken wordt. Dat kan over goud gaan, maar ook over een instortende beurs (waar dan ook). Ik zal GoudIsEcht in de gate houden want ik begrijp dat een aantal trollen de oorzaak hiervan zijn. Verder sturen we bewust dit soort reeksen niet teveel, in 99% van de gevallen gaat dat maanden en maanden goed.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
been there, done that. Per feedback en PM (al is dat laatste denk ik al weer een tijdje terug). Maar iedereen mag natuurlijk een andere mening toegedaan zijn. Ik tel mijn knopen zon onderhand wel.
Wat mij betreft wordt dit subforum snel gefuseerd met WGR
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |