abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2011 @ 12:03:51 #276
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100753859
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:44 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Kan je de CHF eigenlijk eten? En betaalt hij dividend?

Dat soort dingen zijn vaak belangrijk heb ik me wel eens laten vertellen...
je krijgt rente ..
pi_100754102
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:03 schreef Sokz het volgende:

[..]

je krijgt rente ..
Je legt het in een schoenendoos onder je bed en een jaar later zit er meer in?

Of moet je het daarvoor uitlenen aan de bank?
pi_100754143
quote:

[..]

je krijgt rente ..
Don't feed a troll..
Hij is overtuigd van goud, ik (en vele anderen) niet, niemand heeft altijd gelijk. De enige die altijd gelijk heeft is de markt. Afgelopen jaren was goud een goede investering geweest. Maar, in het verleden behaalde resultaten......
  maandag 15 augustus 2011 @ 12:17:41 #279
324665 meth77
to do or not to do
pi_100754297
quote:

[..]

je krijgt rente ..
helaas is er de rendementsheffing en de inflatie
Ik heb zelf ook goud en vind het een leuke werking als put op het aandelenpakket, zat er over te denken om om te ruilen voor aandelen , maar misschien later
pi_100758023
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:13 schreef the85mc het volgende:

[..]

Don't feed a troll..
Hij is overtuigd van goud, ik (en vele anderen) niet, niemand heeft altijd gelijk. De enige die altijd gelijk heeft is de markt. Afgelopen jaren was goud een goede investering geweest. Maar, in het verleden behaalde resultaten......
Ik ben er van overtuigd dat ik beter begrijp hoe het monetaire systeem werkt, en dat er op de achtergrond krachten spelen die goud weer terugwillen als waarde-anker. En positie waaruit het door de dollar al ruim 40 jaar werd weggehouden in het voordeel van de States.

Niet iedereen heeft meer zin in die dollar-hegemonie.

Tot nu toe heb ik al een paar jaar gelijk, en als ooit het moment komt om naar aandelen (of iets anders) over te stappen zal ik dat ook doen.

Dat alles maakt mij verre van een troll. De echte trollen hier zijn de papier-lullo's die zich niet verdiepen en een beetje slap beginnen te schelden als ik wat kom vertellen.

Wat aandelen betreft denk ik wel dat we koersen van deze dip niet meer gaan terugzien, maar een structurele (reële) stijging lijkt me daarmee niet gegarandeerd.

Vandaar toch liever nog in goud blijven de komende paar jaar.
pi_100758629
This just in: Google buys Motorola (12,5 miljard dollar)
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:15:26 #282
324665 meth77
to do or not to do
pi_100758653
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:58 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat ik beter begrijp hoe het monetaire systeem werkt, en dat er op de achtergrond krachten spelen die goud weer terugwillen als waarde-anker.
Is onmogelijk, een totale waarde van een economie wordt uitgedrukt in het aantal in omloop zijn de bankbiljetten maal de koers

En niet door de waarde van Goud of olie
Zo zal de koers van de Chinese Yuan als ie wordt vrijgegeven harder oplopen dan Goud of Zwitserse Franken
pi_100758988
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:15 schreef meth77 het volgende:

[..]

Is onmogelijk, een totale waarde van een economie wordt uitgedrukt in het aantal in omloop zijn de bankbiljetten maal de koers

En niet door de waarde van Goud of olie
Zo zal de koers van de Chinese Yuan als ie wordt vrijgegeven harder oplopen dan Goud of Zwitserse Franken
Ik had het over waarde-reserves. Dat heeft te maken met het waardevast opslaan van 'overtollige'/'overmatige' productie. Sparen dus.

En bankbiljetten maal de koers... :N

De koers van een bankbiljet wordt gemeten in een ander bankbiljet. Maar wat is daar dan de waarde van? Moeten we die ook weer meten in de koers? Ten opzichte van weer een ander bankbiljet?

Zo blijf je wel even bezig... |:(

Vandaar ook dat sommigen liever meten in goud.

Maar goed, als je het niet wil proberen te begrijpen en liever in dat mantra over de 'dealingrooms' waar je altijd mee komt wil blijven zitten ga je gang.
pi_100759177
Kan 't hier niet gewoon over de beurs gaan? Goud heeft een eigen topic. Macro-economie heeft een eigen topic (Bulls, Bears en Bucks). Het doel van dit topic was (dacht ik) meer individuele aandelen en indexen t.o.v. het grote geheel van de economie. En ja, goud speelt hierin een rol. Maar elk topic lijkt de laatste tijd op een gegeven moment over goud te gaan.

Als ik fout ben zal ik stoppen met zagen en mijn conclusies trekken maar deze reeks (en AEX in 't algemeen) wordt hoe langer hoe lastiger om volgen omwille van de slechter wordende sfeer en het feit dat alles om fucking goud draait. Again, in mijn ogen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:30:54 #285
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100759217
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:29 schreef tony_clifton- het volgende:
Kan 't hier niet gewoon over de beurs gaan? Goud heeft een eigen topic. Macro-economie heeft een eigen topic (Bulls, Bears en Bucks). Het doel van dit topic was (dacht ik) meer individuele aandelen en indexen t.o.v. het grote geheel van de economie. En ja, goud speelt hierin een rol. Maar elk topic lijkt de laatste tijd op een gegeven moment over goud te gaan.

Als ik fout ben zal ik stoppen met zagen en mijn conclusies trekken maar deze reeks (en AEX in 't algemeen) wordt hoe langer hoe lastiger om volgen omwille van de slechter wordende sfeer en het feit dat alles om fucking goud draait. Again, in mijn ogen.
Eens
The more debt, the better
pi_100759391
quote:
Kan 't hier niet gewoon over de beurs gaan? Goud heeft een eigen topic.
Goud is gewoon een belegging, past hier prima zou ik denken, net zo goed als je het over Olie hebt.
Waarom zou je dit topic censureren tot posts die alleen leuk zijn voor de luchtbel-beleggers?
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:40:55 #287
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_100759582
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:35 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Goud is gewoon een belegging, past hier prima zou ik denken, net zo goed als je het over Olie hebt.
Waarom zou je dit topic censureren tot posts die alleen leuk zijn voor de luchtbel-beleggers?
Omdat het fucking irritant is dat ieder topic uitmondt in een goudtopic. Bovendien door één persoon.
Bedankt Hans.
pi_100759736
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:40 schreef bascross het volgende:

Omdat het fucking irritant is dat ieder topic uitmondt in een goudtopic. Bovendien door één persoon.
Goud is super-hot op de beurs, dus dat er een deel van het topic over goud geluld wordt, is niet zo vreemd.

Je kan er ook gewoon geen aandacht aan schenken en enkel op posts reageren die je wel interessant vindt :)
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:48:55 #289
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_100759914
Dit is meer een chat dan een forumtopic.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_100760089
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:48 schreef iamcj het volgende:
Dit is meer een chat dan een forumtopic.
Klopt, maar sommige users verzieken de sfeer een beetje wat andere (kwalitatieve) users er van weerhoudt om hier te posten, Beetje jammer.

Ben het overigens eens met Flyguy en Tony_clifton.

Goud is een belegging maar sommige users bekijken bepaalde gevallen nogal zwart wit, en als ze het ergens niet mee eens zijn komt dat iets te duidelijk naar voren. Dit forum is nog steeds behoorlijk anders dan andere beleggings fora en dat willen we wel zo houden lijkt me.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100760358
quote:
Ik ben het met je eens. Op zich is het niet erg dat de discussie over goud gaat. Dezelfde argumenten keren echter steeds terug en worden aangedragen door een en dezelfde persoon. Deze ene persoon verpest door zijn discussiestijl de goede sfeer en het respect dat deze thread altijd heeft gekenmerkt.
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:59:56 #292
324665 meth77
to do or not to do
pi_100760359
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:24 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]Maar goed, als je het niet wil proberen te begrijpen en liever in dat mantra over de 'dealingrooms' waar je altijd mee komt wil blijven zitten ga je gang.
Tja het is niet anders.

De Chinese munt moet vrijgegeven worden, dat is goed voor de Europese economie en toerisme
Ik vind dat momenteel het meest essentieel
pi_100760729
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:44 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Je kan er ook gewoon geen aandacht aan schenken en enkel op posts reageren die je wel interessant vindt :)
Ik heb zelf de user GoudIsEcht een tijdje geblocked. Dit werkt niet echt, omdat je zijn vervelende gedram alsnog terugziet in de quotes van mensen die op hem reageren. Dan lees je die quote per ongeluk en is de nare sfeer weer terug.
pi_100760794
quote:

Denk dat het punt is dat er binnen AEX een paar users en een paar alter-egos daarvan zitten die enkel hier komen om te trollen, keten en te drammen. Om het even in welk topic(reeks), en dus ook in topics waar mensen zitten die wel serieus ergens over willen discussieren (en met respect voor andermans mening, en zonder al die zuigende taal). Mods weten dat, en komen niet verder als dat ze zo min mogelijk willen modereren, en een zo open mogelijk forum zillen zijn. Ik weet best waar dat vandaan komt, en onderschrijf dat ook. Maar door elk topic een trollplaats te laten worden waar een aantal users enkel komt om de ander af te zeiken (en waar je gewoon met clones kan doorposten als je een keer een duwtje krijgt), bereik je exact dat een hoop mensen hier niet (meer) posten. Hete tegendeel van wat je wilde dus.

Mensen komen hier voor hun plezier. Voor sommigen schijnt dat te zijn mensen afblaffen en afzeiken. Mensen die hun plezier uit inhoudelijke discussie halen zie je dus niet meer terug. Lekker toegankelijk forum, imho :)

Dit gaat niet over een discussie over goud. Dit gaat over de sfeer en het getrol. En twee modjes die als policy hebben om het volkomen vrij te laten om zo toegankelijk mogelijk te blijven (zo uitnodigend mogelijk zal een principe zijn waar iedereen het mee eens is overigens). Maar met dit soort "anything goes" bereik je dus imho het tegenovergestelde mee. Niks mis mee met users aanspreken hoe ze met anderen omgaan. Anders werp je een barriere op voor mensen die hier wel iets inhoudelijks willen bijdragen of bediscussieren. Ik merk wel wat wenselijk is.

Ik beleef weinig plezier aan dit soort geklier en getrol, iig. En dat gaat dus niet om inhoud, wel om toon en attitude.
pi_100760886
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:07 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb zelf de user GoudIsEcht een tijdje geblocked. Dit werkt niet echt, omdat je zijn vervelende gedram alsnog terugziet in de quotes van mensen die op hem reageren. Dan lees je die quote per ongeluk en is de nare sfeer weer terug.
vind jij dat het enekl om 1 user gaat?
pi_100761083
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Denk dat het punt is dat er binnen AEX een paar users en een paar alter-egos daarvan zitten die enkel hier komen om te trollen, keten en te drammen. Om het even in welk topic(reeks), en dus ook in topics waar mensen zitten die wel serieus ergens over willen discussieren (en met respect voor andermans mening, en zonder al die zuigende taal). Mods weten dat, en komen niet verder als dat ze zo min mogelijk willen modereren, en een zo open mogelijk forum zillen zijn. Ik weet best waar dat vandaan komt, en onderschrijf dat ook. Maar door elk topic een trollplaats te laten worden waar een aantal users enkel komt om de ander af te zeiken (en waar je gewoon met clones kan doorposten als je een keer een duwtje krijgt), bereik je exact dat een hoop mensen hier niet (meer) posten. Hete tegendeel van wat je wilde dus.

Mensen komen hier voor hun plezier. Voor sommigen schijnt dat te zijn mensen afblaffen en afzeiken. Mensen die hun plezier uit inhoudelijke discussie halen zie je dus niet meer terug. Lekker toegankelijk forum, imho :)

Dit gaat niet over een discussie over goud. Dit gaat over de sfeer en het getrol. En twee modjes die als policy hebben om het volkomen vrij te laten om zo toegankelijk mogelijk te blijven (zo uitnodigend mogelijk zal een principe zijn waar iedereen het mee eens is overigens). Maar met dit soort "anything goes" bereik je dus imho het tegenovergestelde mee. Niks mis mee met users aanspreken hoe ze met anderen omgaan. Anders werp je een barriere op voor mensen die hier wel iets inhoudelijks willen bijdragen of bediscussieren. Ik merk wel wat wenselijk is.

Ik beleef weinig plezier aan dit soort geklier en getrol, iig. En dat gaat dus niet om inhoud, wel om toon en attitude.
Mee eens. Kaart het aan? Want beide modjes komen niet of nauwelijks in dit topic. Dat is natuurlijk in meeste gevallen ook niet echt nodig.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100761155
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mee eens. Kaart het aan? Want beide modjes komen niet of nauwelijks in dit topic. Dat is natuurlijk in meeste gevallen ook niet echt nodig.
Reeds gedaan:
[FB] Waar de huizenmarkt emoties oproept
pi_100761176
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

been there, done that. Per feedback en PM (al is dat laatste denk ik al weer een tijdje terug). Maar iedereen mag natuurlijk een andere mening toegedaan zijn. Ik tel mijn knopen zon onderhand wel.

Wat mij betreft wordt dit subforum snel gefuseerd met WGR :)
pi_100761228
Ik heb speciaal voor lullie een topic geopend. Fok is namelijk besmet met het trollen-virus. Ze infecteren alle topics.....en is geen houden meer aan.

Fok! , van discussie-forum tot troll-forum
pi_100761333
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
been there, done that. Per feedback en PM (al is dat laatste denk ik al weer een tijdje terug). Maar iedereen mag natuurlijk een andere mening toegedaan zijn. Ik tel mijn knopen zon onderhand wel.

Wat mij betreft wordt dit subforum snel gefuseerd met WGR :)
Nou nou niet zo dramatisch. Deze reeks is idd als een soort chat gestart waarbij de waan van de dag besproken wordt. Dat kan over goud gaan, maar ook over een instortende beurs (waar dan ook). Ik zal GoudIsEcht in de gate houden want ik begrijp dat een aantal trollen de oorzaak hiervan zijn. Verder sturen we bewust dit soort reeksen niet teveel, in 99% van de gevallen gaat dat maanden en maanden goed.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')