Leuk initiatief. Ik heb inmiddels meegedaan. Over vraag 29 moeten we het volgens mij nog even hebben met Dino er bijquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik lees vaak comments in het beursvloer topic dat er nogal lacherig wordt gedaan over het niveau op websites zoals dft & iex.nl. Vandaar dat ik met het idee kwam om een kleine financiële test online te gooien om te kijken hoe het staat met de gemiddelde know-how van de FOK user hier (in overleg met Pietjepuk007)
Inderdaad, deze kennis helpt je niet geld te verdienen, dat doet alleen technische analyse en gezond verstand (bijvoorbeeld goud is in een bubbel, dus ik ga niet long goud). Heel veel van de kennis in de quiz is specifiek voor deze tijd omdat men allerlei financiële instrumenten verzint om geld te kloppen uit de zakken van de dumb money. Het kan wel gebruikt worden voor je eigen marketabiliteit voor je CPA maar voor de rest voegt het weinig toe aan de kennis die je nodig hebt om direct geld uit de markt te kloppen. Hoogstens helpt het je indirect geld te verdienen omdat je geld verdient door dumb money te wow-en met financiële termen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:10 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik ken niet 1 van die wazige afkortingen en wil ze ook niet kennen.
Ik blijf erbij dat je met gezond verstand + helikopter-view veel succesvoller bent op de beurs dan wanneer je je in van dat quasi interessant yuppen gebral gaat verdiepen.
Die namen verwijzen niet alleen naar aktiviteiten van yuppen. Dit zijn het soort transacties die bedrijven met elkaar aangaan om bedrijfsrisico's af te dekken. Hiervan moet je toch op de hoogte zijn om vervolgens die bedrijven te kunnen analyseren ?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:10 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik ken niet 1 van die wazige afkortingen en wil ze ook niet kennen.
Ik blijf erbij dat je met gezond verstand + helikopter-view veel succesvoller bent op de beurs dan wanneer je je in van dat quasi interessant yuppen gebral gaat verdiepen.
Je kunt het ongeveer vergelijken met de kennis die een junior (dus recent university graduate) nodig heeft in zijn 1e graduate baan.quote:
Dan word ik voorlopig geen junior.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je kunt het ongeveer vergelijken met de kennis die een junior (dus recent university graduate) nodig heeft in zijn 1e graduate baan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.iene miene mutte ..
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:07 schreef Sokz het volgende:
Eens kijken of ik er wat van bak.
edit einz: engelse termen en afkortingen hmfrZo'n wiskundige formule an sich is toch niet lastig om te begrijpen? Het kan natuurlijk zijn dat je er niet mee gewend bent maar de formule is self explanatory.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.iene miene mutte ..
Dat soort werk is overigens normale kost op een (structure finance) credit afdeling bij een IB/CRA bijv.People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
We thank you for your time spent taking this survey.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Het kan natuurlijk zijn dat je er niet mee gewbekend bent.
wat had jij en waarom?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:11 schreef Arkai het volgende:
Het is wel merkwaardig dat 64% optie 1 kiest bij vraag 36. Voor de rest een leuke survey maar ik had persoonlijk een andere set vragen samengesteld die tot kritischer nadenken aanzet en minder tot het paraat hebben van weinig besproken afkortingen.
Laat ik beginnen dat aandelen enorm volatiel zijn en geen goede asset als je kiest voor kortetermijnszekerheid. Om te kiezen voor een investering die 'most likely' het meest rendeert in één jaar moet je dus niet gaan voor iets wat met 50% kans hoger of lager kan uitvallen. Blijft over 2,3 en 4 waarvan optie 3 minder dan 5% oplevert, optie 4 relatief ok is voor een hoog rendement en optie 2 die gemiddeld genomen hoger rendeert dan 5% met minder volatiliteitsrisico dan aandelen. Gekozen voor 2 dus.quote:
Commercial paper is iets wat nauwelijks rendement op levert. Daar ga je over het algemeen ook geen 5% mee pakken. Optie 4 is een overheid in default dus dat zou alleen een aantrekkelijk optie zijn als je naast die 10% coupon de bond ver onder face value kan kopen. (Maar daar gaan we bij de test maar niet vanuit)quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:38 schreef Arkai het volgende:
[..]
Laat ik beginnen dat aandelen enorm volatiel zijn en geen goede asset als je kiest voor kortetermijnszekerheid. Om te kiezen voor een investering die 'most likely' het meest rendeert in één jaar moet je dus niet gaan voor iets wat met 50% kans hoger of lager kan uitvallen. Blijft over 2,3 en 4 waarvan optie 3 minder dan 5% oplevert, optie 4 relatief ok is voor een hoog rendement en optie 2 die gemiddeld genomen hoger rendeert dan 5% met minder volatiliteitsrisico dan aandelen. Gekozen voor 2 dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |