abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 4 november 2011 @ 11:16:55 #226
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_103951130
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 november 2011 11:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zijn jullie wel helemaal lekker bij je hoofd? Is het nou zo moeilijk om volwassen op elkaar te reageren en niet op een uitdagende post in te gaan? Geplaatst door wie dan ook.

Het kan niet zo zijn dat omdat ik het een paar dagen even heel druk heb (ook vandaag nog), en mij dus niet in allerlei kinnesinne kan verdiepen, dat het forum een puinhoop wordt. Opvallend is dat het altijd dezelfde gasten betreft.
Maar het forum wordt geen puinhoop. Het is 1 topicreeks, waar dat al toooooooooooopics lang zo gaat. De wereld houdt niet op met draaien hoor, het is maar internet.

Ik bedoel dus: het is niet geheel AEX wat in de soep draait, de rest loopt prima. Het beperkt zich tot 1 topic, waar dat al topics lang zo gaat, en het enige wat er voor nodig is om daar normaal te doen is om dat topic door de mensen die er in reageren niet zo serieus te nemen. Meer niet :)

In dat licht bezien vind ik dat het allemaal wel mee valt. Je kunt het ook positief benaderen natuurlijk :)

[ Bericht 10% gewijzigd door CoolGuy op 04-11-2011 11:22:15 ]
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 4 november 2011 @ 12:42:47 #227
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103953608
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 11:16 schreef CoolGuy het volgende:
In dat licht bezien vind ik dat het allemaal wel mee valt. Je kunt het ook positief benaderen natuurlijk :)
^^ Dat dus.
Ik verbaas me er wel over dat degenen die o-zo-gelukkig zijn met hun koophuis en dat o-zo-vaak moeten vertellen om het zelf te geloven, ook degenen zijn die hier in FB telkens komen klagen over mensen die het niet met ze eens zijn.
censuur :O
  Moderator vrijdag 4 november 2011 @ 13:08:37 #228
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_103954361
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 12:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dat dus.
Ik verbaas me er wel over dat degenen die o-zo-gelukkig zijn met hun koophuis en dat o-zo-vaak moeten vertellen om het zelf te geloven, ook degenen zijn die hier in FB telkens komen klagen over mensen die het niet met ze eens zijn.
Das een beetje raar. Waarom belicht je die kant wel, en draai je dat niet om, want jij bent ook niet achterlijk, dus jij weet heel goed dat degenen die met-volle-teugen-zeggen-te-genieten-van-de-vrijheid-van-huren en dus moeten neerkijken op degenen die gekocht hebben, stiekem zelf ook zouden kopen, maar daarvoor moeten de prijzen eerst naar beneden. Dat is dan ook de reden dat ze zo graag willen dat alles mis loopt.

Waarom belicht je die kant niet?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_103954673
Ja hoi, dat topic daar is niet dicthgegooid om het hier nog eens over te doen.

Hoe kan het huizenmarkttopic open blijven zonder er een rancuneuze flame war van te maken? Misschien ook zo leuk voor de andere users die in het onderwerp geinteresseerd zijn en iets over te bediscussieren hebben.
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:21:12 #230
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_103954734
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ja hoi, dat topic daar is niet dicthgegooid om het hier nog eens over te doen.

Hoe kan het huizenmarkttopic open blijven zonder er een rancuneuze flame war van te maken? Misschien ook zo leuk voor de andere users die in het onderwerp geinteresseerd zijn en iets over te bediscussieren hebben.
Verplicht iedereen het over de huizenmarkt te hebben, niet over kopers of huurders en wie er moreel superieur zou zijn. Iedereen die roept 'alle bankiers zijn criminelen' een 48 uurs ban geven, net zoals mensen die roepen 'alle huurders zijn tuig'.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator vrijdag 4 november 2011 @ 13:23:30 #231
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_103954791
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ja hoi, dat topic daar is niet dicthgegooid om het hier nog eens over te doen.

Hoe kan het huizenmarkttopic open blijven zonder er een rancuneuze flame war van te maken? Misschien ook zo leuk voor de andere users die in het onderwerp geinteresseerd zijn en iets over te bediscussieren hebben.
Nou, er was een keer een AEX SC. Het huizenmarkt topic is een beetje verworden tot de SC, maar waarom de eigenlijke SC er niet meer is, geen idee.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:12:37 #232
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103956265
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Verplicht iedereen het over de huizenmarkt te hebben, niet over kopers of huurders en wie er moreel superieur zou zijn. Iedereen die roept 'alle bankiers zijn criminelen' een 48 uurs ban geven, net zoals mensen die roepen 'alle huurders zijn tuig'.
Het probleem is dat 'de huizenmarkt' doorspekt is met politieke idealen en marktmanipulatie, zulke instrumenten roepen gewoon emoties op bij mensen. En denk maar niet dat wij netter zijn dan politici die nota bene de term 'scheefhuurder' gebruiken. Daarmee zetten ze een groot deel van de bevolking weg met een bepaalde kwalificatie.

Gezien dat een koopwoning voor de meeste mensen de grootste aankoop is die ze in hun leven doen is een tweede argument waarom mensen emotioneel reageren op het onderwerp.

Feitelijk hoort deze reeks thuis in POL want van enige economische relevantie is al heel lang geen sprake meer. Pas als de huizenmarkt verlost word van het fiscale juk en grondbeleid kunnen we er weer over praten als ware het een duurzaam consumptiegoed is :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103956361
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het probleem is dat 'de huizenmarkt' doorspekt is met politieke idealen en marktmanipulatie, zulke instrumenten roepen gewoon emoties op bij mensen. En denk maar niet dat wij netter zijn dan politici die nota bene de term 'scheefhuurder' gebruiken. Daarmee zetten ze een groot deel van de bevolking weg met een bepaalde kwalificatie.

Gezien dat een koopwoning voor de meeste mensen de grootste aankoop is die ze in hun leven doen is een tweede argument waarom mensen emotioneel reageren op het onderwerp.

Feitelijk hoort deze reeks thuis in POL want van enige economische relevantie is al heel lang geen sprake meer. Pas als de huizenmarkt verlost word van het fiscale juk en grondbeleid kunnen we er weer over praten als ware het een duurzaam consumptiegoed is :)
Kunnen emoties dan niet zonder het geflame en gezuig? Of op z'm minst minder?
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:18:26 #234
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103956453
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Kunnen emoties dan niet zonder het geflame en gezuig?
Natuurlijk wel... de vraag is of het dan nog wel zo leuk is :@

Ach... laat ik het eens proberen... zolang men een pittige mening en grondige analyse maar niet verward met flamen en zuigen :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:19:27 #235
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103956486
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Kunnen emoties dan niet zonder het geflame en gezuig? Of op z'm minst minder?
Ik kan (niet alleen hier trouwens) SeLang z'n posts altijd goed waarderen. Wellicht is een limiet van het aantal posts per dag een optie? Gewoon alleen posten als er iets zinnigs te melden is?
censuur :O
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:23:19 #236
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_103956615
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Kunnen emoties dan niet zonder het geflame en gezuig? Of op z'm minst minder?
Zolang er mensen nog steeds heilig van overtuigd zijn dat ze niet aan het flamen/trollen/zuigen/whatever zijn, zal je nergens komen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator vrijdag 4 november 2011 @ 14:24:56 #237
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_103956665
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Natuurlijk wel... de vraag is of het dan nog wel zo leuk is :@

Ach... laat ik het eens proberen... zolang men een pittige mening en grondige analyse maar niet verward met flamen en zuigen :)
Dat is natuurlijk ontzettend subjectief. Want zo kun je in principe alles zeggen (los van schelden) en je daarna verschuilen achter 'dit is gewoon een pittige mening, en geen gezuig'. Ik denk niet dat dat gaat werken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_103960709
Jammer dat het topic dicht is want tussen alle persoonlijke meningen en vooroordelen in waren er tussen de regels ook wel goede argumenten te lezen, zowel voor als tegen kopen, nu of later, hypotheek vormen en andere financieringsmethoden.
Jammer, misschien krijgt het toch weer een kans, was ook erg vermakelijk soms, en het is internet, dus entertainment.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:19:48 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103970989
Het aparte van het huizenmarkttopic is toch wel dat de emoties zo hoog oplopen. Dat zie je niet in een discussie mbt de AEX ofzo (terwijl sommige mensen daar toch ook vrij forse belangen hebben). Waarom wordt iemand die long zit bijv. niet boos op iemand die hel en verdoemenis preekt over de AEX? Op het gebied van bijv. auto's wordt ook nergens op het forum zo fel op elkaar gereageerd of iemand een leasebak heeft (huurtokkie) of zelf een auto gekocht heeft (leenpauper).

Er moet wel een huizenmarktforum zijn, maar gewoon binnen de netiquette.

Misschien is de reden ook dat er zóveel over gesproken is, dat alle argumenten 'op' zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_103985781
Ik ben met Dino in overleg om met een specifieke policy voor het Huizenmarkttopic te komen. Bedankt voor de nuttige input in de voorgaande posts, we nemen het mee.
pi_103988229
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door Bolkesteijn op 05-11-2011 09:35:49 ]
pi_103988331
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ontzettend subjectief. Want zo kun je in principe alles zeggen (los van schelden) en je daarna verschuilen achter 'dit is gewoon een pittige mening, en geen gezuig'. Ik denk niet dat dat gaat werken.
Onzin. Je moet gewoon een grens stellen bij persoonlijk geëtter, scheldpartijen op de man en alles wat zich echt direct tegen de user richt.

Niks mis met termen als 'huurtokkie' of 'leenpauper', aangezien deze staan voor een type mens dat gewoon echt bestaat. Als mensen dit zich persoonlijk aantrekken, dan zal dat waarschijnlijk wel een reden hebben. ;)

Dat een huizenmarkttopic emoties oproept is alleen maar goed, ook voor het forum. Beter dan al die andere topics die helemaal geen emoties oproepen. Gebeurt er hier tenminste nog eens wat.
  zaterdag 5 november 2011 @ 10:52:53 #243
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_103989995
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:19 schreef LXIV het volgende:
Het aparte van het huizenmarkttopic is toch wel dat de emoties zo hoog oplopen. Dat zie je niet in een discussie mbt de AEX ofzo (terwijl sommige mensen daar toch ook vrij forse belangen hebben). Waarom wordt iemand die long zit bijv. niet boos op iemand die hel en verdoemenis preekt over de AEX? Op het gebied van bijv. auto's wordt ook nergens op het forum zo fel op elkaar gereageerd of iemand een leasebak heeft (huurtokkie) of zelf een auto gekocht heeft (leenpauper).
True, en het bizarre is ook dat er eigenlijk helemaal geen echte 'leenpaupers' (maximaal in de schulden enz.) en 'huurtokkies' (uitkering+huursubsidie enz.) in dat topic komen. Tenminste, dat is mijn indruk. Ik ken niemand persoonlijk. Er zijn alleen een paar mensen, aan beide zijden, die het leuk vinden om de andere groep daar constant voor uit te maken. Genuanceerder geformuleerde meningen worden niet gewaardeerd, dus die worden genegeerd of woorden worden verdraaid zodat er toch extreem op gereageerd kan worden.

Verder kan ook ik de bijdragen van SeLang altijd erg waarderen, dus misschien moeten we hem gewoon verplichten vaker te komen posten? :P
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 5 november 2011 @ 10:57:41 #244
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_103990066
Tja, wat kun je eigenlijk zeggen over de huizenmarkt, anders dan dat ie compleet vastzit, en vraag en aanbod niet werkt, de oorzaak dat zijn de ambtenaren en politici, die allemaal eerst woningeigenaar zijn en dan pas politicus, met als extreem voorbeeld Mr Donner met zijn superhypotheek op zijn reeds afbetaalde huis.

Het wachten is op de gemeentes die geld willen en nu rechtstreeks kavels verkopen aan particuliere bouwgroepen wat overigens een geniale oplossing is, ook om ZZP ers aan het werk te houden

In de nabije toekomst komen mensen in de geldproblemen door de enorme zorgkosten van de babyboomgeneratie, de extra pensioenpremies en de overheid die blijft bezuinigen voor Europa, en dan zijn de hoge woonlasten net de druppel

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 05-11-2011 11:04:49 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_103990124
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2011 10:52 schreef Jane het volgende:

[..]

True, en het bizarre is ook dat er eigenlijk helemaal geen echte 'leenpaupers' (maximaal in de schulden enz.) en 'huurtokkies' (uitkering+huursubsidie enz.) in dat topic komen. Tenminste, dat is mijn indruk. Ik ken niemand persoonlijk. Er zijn alleen een paar mensen, aan beide zijden, die het leuk vinden om de andere groep daar constant voor uit te maken.
Het is maar net met welke groep je je identificeert. Ik huur ook, maar als iemand het over "huurtokkies" heeft, dan lach ik daar alleen maar om. Want als ik in mijn buurtje kijk zie ik zat lieden die aan die omschrijving voldoen. Prima toch?

Het wordt anders als er direct tegen mij wordt gezegd "jij bent een huurtokkie". Dan ben je gewoon aan het flamen en kun je dus een op maat gesneden persoonlijk reactie van mij terug verwachten. :P En vice versa met "leenkneusjes" natuurlijk.

Dit is het internet, en als je niet een beetje een dikke huid hebt en je alles persoonlijk aantrekt wat niet persoonlijk bedoeld is, dan hoor je hier gewoon niet thuis. Dan moet je maar weer lekker wat anders gaan doen.
pi_103990355
We hebben trouwens wel snel weer een huizenmarkt-topic nodig! Want dit nieuws hoort daar natuurlijk gewoon zo snel mogelijk in. ;)
  zaterdag 5 november 2011 @ 11:16:41 #247
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_103990376
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:02 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Het is maar net met welke groep je je identificeert. Ik huur ook, maar als iemand het over "huurtokkies" heeft, dan lach ik daar alleen maar om. Want als ik in mijn buurtje kijk zie ik zat lieden die aan die omschrijving voldoen. Prima toch?

Het wordt anders als er direct tegen mij wordt gezegd "jij bent een huurtokkie". Dan ben je gewoon aan het flamen en kun je dus een op maat gesneden persoonlijk reactie van mij terug verwachten. :P En vice versa met "leenkneusjes" natuurlijk.

Dit is het internet, en als je niet een beetje een dikke huid hebt en je alles persoonlijk aantrekt wat niet persoonlijk bedoeld is, dan hoor je hier gewoon niet thuis. Dan moet je maar weer lekker wat anders gaan doen.
Weet je, het gaat er eigenlijk helemaal niet om of jij, ik of een ander daar 's nachts wakker van ligt. Het gaat er m.i. om dat dit gedrag zo veel voorkomt, dat het telkens weer een schijttopic wordt. Een topic dat niet meer uitnodigt om in te reageren. Tenminste, niet door mensen die af en toe eens komen lezen en er misschien een wat genuanceerdere mening op na houden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_103990460
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:16 schreef Jane het volgende:

[..]

Weet je, het gaat er eigenlijk helemaal niet om of jij, ik of een ander daar 's nachts wakker van ligt. Het gaat er m.i. om dat dit gedrag zo veel voorkomt, dat het telkens weer een schijttopic wordt. Een topic dat niet meer uitnodigt om in te reageren. Tenminste, niet door mensen die af en toe eens komen lezen.
Ik vind het helemaal geen schijttopic!

Wel zie je dat sommige mensen blijkbaar echt niks anders te doen hebben dan de hele dag dat topic volspammen met geneuzel. Dat zou in een SC-topic moeten.

Maar met een flamewar etc. heeft het imho allemaal niks te maken. Want dat valt allemaal best mee. Ik zou eerder van een té gezellig theekransje willen spreken.
  zaterdag 5 november 2011 @ 11:34:22 #249
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_103990770
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:20 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

Maar met een flamewar etc. heeft het imho allemaal niks te maken. Want dat valt allemaal best mee. Ik zou eerder van een té gezellig theekransje willen spreken.
Ik denk ook dat de mensen waar ik het over heb het allemaal wel erg gezellig vinden, hoor. ;) Ik denk ook niet dat het een echte flamewar is (heb ik ook nergens gezegd).
Maar dat gezegd hebbende, moet je toch ook constateren dat er uit diezelfde groep steeds weer mensen zijn die in het FB-topic gaan huilen als een klein kind, terwijl ze zelf net zo hard meedoen. Het is allemaal behoorlijk kinderachtig en dat maakt dat ikzelf het bij tijd en wijle zeker wel een schijttopic vind.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_103990879
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:34 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de mensen waar ik het over heb het allemaal wel erg gezellig vinden, hoor. ;) Ik denk ook niet dat het een echte flamewar is (heb ik ook nergens gezegd).
Maar dat gezegd hebbende, moet je toch ook constateren dat er uit diezelfde groep steeds weer mensen zijn die in het FB-topic gaan huilen als een klein kind, terwijl ze zelf net zo hard meedoen. Het is allemaal behoorlijk kinderachtig en dat maakt dat ikzelf het bij tijd en wijle zeker wel een schijttopic vind.
Ja.

Maar ik ken dit van een ander subforum, waar men uiteindelijk, na jaren van geëtter de huilertjes in het FB-topic gelijk heeft gegeven. Met destijds als resultaat een morsdood forum, waarin enkel de Slowchat (gevuld met niet gebande usuals, namelijk diezelfde huilertjes) nog enige postaantallen genereerde.

Ik denk niet dat je die kant op wilt, maar be my guest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')