SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb vakantie en kan vandaag lekker ongestoord haken ^^ (na het studeren (bluhh vrijdag nog een toets door een misverstand :S en opruimen)
quote:Op woensdag 11 mei 2011 06:41 schreef kirsten. het volgende:
wow SUPERmooi Trui!
Ik heb gisteren even EsseEi gespeeld
Wat leuk, daar is de klas van m'n dochter ook naartoe geweest. Haar HelloKitty kreeg ook een pleister inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in de haak.
Ik ben altijd een beetje huiverig voor het bestellen van garen moet ik zeggen, ik heb het het liefst in mijn handen.quote:
Yep, katten doen meteenquote:Op woensdag 11 mei 2011 15:52 schreef Holyme het volgende:
Trui hij's mooi! Leuke kleuren heb je gebruikt![]()
M'n eerste haaksel is af, heb een muisje gemaakt. Ging een aantal keer verkeerd met tellen maar ben maar gewoon door gegaan om te oefenen. De oortjes zijn dus niet even groot en hij heeft meer een puntsnuitje, maar een catnip speeltje is een catnip speeltje dus mijn katten zal 't worst wezen gelukkig
[ afbeelding ]Nu is het me allemaal wat duidelijker dus volgende muis wordt vast wat netter, moet alleen even kijken voor ander vulmateriaal.
Daarna maar 'ns verder kijken naar andere dingen, want ik vind het haken wel leukAlleen weet ik inmiddels wel dat dit ook iets is wat ik niet moet doen vlak voor ik ga slapen, heb steken geteld in m'n slaap
[ afbeelding ]
ja erg he. maar 't zijn wel bollen van 100g, waar je dus een flink stuk mee kunt komen. deze shawl bestaat nu uit 2 bollen. zoek een zo open mogelijk patroon, is mijn advies.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:57 schreef EsseEi het volgende:
Trui je had het over prijzig en toen dacht ik aan 8, 9 misschien 10 euro...maar dit!!ben verbaasd haha echt duur ja!
quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:33 schreef mijsje het volgende:
Heb ik nou goed gezien op intetnet dat een bol noro sock wol gewoon 17,95 kost? Wow wat een prijs...
Helemaal leuk!!quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:52 schreef Holyme het volgende:
Trui hij's mooi! Leuke kleuren heb je gebruikt![]()
M'n eerste haaksel is af, heb een muisje gemaakt. Ging een aantal keer verkeerd met tellen maar ben maar gewoon door gegaan om te oefenen. De oortjes zijn dus niet even groot en hij heeft meer een puntsnuitje, maar een catnip speeltje is een catnip speeltje dus mijn katten zal 't worst wezen gelukkig
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu is het me allemaal wat duidelijker dus volgende muis wordt vast wat netter, moet alleen even kijken voor ander vulmateriaal.
Daarna maar 'ns verder kijken naar andere dingen, want ik vind het haken wel leukAlleen weet ik inmiddels wel dat dit ook iets is wat ik niet moet doen vlak voor ik ga slapen, heb steken geteld in m'n slaap
mjk, ik heb es naar 't patroon gekeken, en het lijkt enorm op dat 'southbay shawlette' patroon, maar dan met telkens groepjes van 5 stokjes in plaats van 7. haak je die clusters van 5 stokjes wel om de lossen uit de vorige toer heen? want als je ze er echt IN haakt, dus in de steken, wordt 't een stuk minder mooi. maar ik kan me ook voorstellen dat je garen te dik is, of dat inderdaad dat kleurverloop het juist net rommelig maakt. dan is soms gewoon effen nog mooier denk ik, om zo'n patroon goed uit te laten komen. succes in elk geval, niet te snel opgeven hoor! ik zat bij die southbay eerst ook nogal te prutsen. let vooral op bij de 'hoek' in 't midden, dat je daar een dubbel 'v'-tje maakt, zodat je daar een mooi symmetrisch patroon krijgt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:21 schreef mjk86 het volgende:
Ja, ik was al wel wat verder gegaan, maar werd er niet echt vrolijk van.
Hmmm, ik denk dat ik het er ook niet mooi uit vind zien door dat het kleurverloop van het wolletje heel kort is. Het is opzich geen dikke garen hoor, stuk dunner dan de effen gekleurde royal van de zeeman.
Ach ja, hou ik het voorlopig maar weer even bij de beestjes-hakerij, en dan waag ik me over een poosje wel weer eens aan dit patroon haha
17,50 he.... dat valt toch alleszins mee!?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:33 schreef mijsje het volgende:
Heb ik nou goed gezien op intetnet dat een bol noro sock wol gewoon 17,95 kost? Wow wat een prijs...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk, dat scheelt wel ja, het materiaal is heel luxe, en voor mijn moeder zou ik dat ook zeker over gehad hebbenquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:28 schreef trui het volgende:
[..]
17,50 he.... dat valt toch alleszins mee!?![]()
nee ik vind 't ook vreselijk duur, maar 't is wel heel mooi spul, een combinatie van zijde, lamswol, mohair, en nylon. en die kleuren, dat heeft mij toch maar eens doen bezwijken. maar ik had me ook een beetje verkeken hoor, ik dacht dat ik aan 1 bol genoeg had voor een shawl, maar met 1 bol was 't gewoon echt niet een maat waar iemand iets aan had. en ach, het wordt een gecombineerd moederdag/verjaardagscadeau voor m'n moeder, dan vind ik een kado van die prijs nog wel acceptabel. en nu heb ik wel eens kunnen ervaren om met zulke mooie wol te haken, daar kan ik erg van genieten. zo ben ik ook al een hele tijd van plan om ooit eens sokkenwol van malabrigo te kopen. dat zit ook in die richting qua prijs, dus 't is niet iets om zomaar aan te schaffen. maar heel af en toe gun ik mezelf wel zo'n uitspatting.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:09 schreef crochetwitch het volgende:
TROTS
![]()
[ afbeelding ]
Kan er nog 2.5 maand van genieten, en dan gaat het naar de nieuwe eigenaresse! Zal moeite kosten, ben beetje verliefd op dit setje!![]()
Nu dan gelijk maar door met het afmaken van andere projecten. Waar te beginnen?
Daar mag je inderdaad trots op zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:09 schreef crochetwitch het volgende:
TROTS
![]()
[ afbeelding ]
Kan er nog 2.5 maand van genieten, en dan gaat het naar de nieuwe eigenaresse! Zal moeite kosten, ben beetje verliefd op dit setje!![]()
Nu dan gelijk maar door met het afmaken van andere projecten. Waar te beginnen?
Zei ik ook twee kluwen terugquote:Op donderdag 12 mei 2011 17:20 schreef crochetwitch het volgende:
Om de handen maar even rust te geven zit ik nu een paar compleet in de war aangeleverde kluwen katoen uit elkaar te halen en tot bollen te rollen. Loop een beetje vast en moet de schaar er maar een keer in zetten vrees ik. En dit is pas kluwen één, weet geeneens hoeveel er in de doos zit, maar het is wel heel mooi garen, dus even doorbijten vanavond dan maar. Nu koken!
Je hebt er altijd eentje tussenzittenquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:40 schreef Daste het volgende:
Ik vind dat altijd zo prettig, ontkluwen. Soort van sorteren en ordenen. Vind ik leuk
Nee, dat weet je inderdaad nooit...quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:42 schreef trui het volgende:
pziez, je weet maar nooit hoe lang ik nog kadootjes voor m'n moedertje maken kan niewaar... ze heeft bovendien ook nog een botje in haar hand gebroken ontdekte ze gisteren (10 dagen nadat ze erop gevallen is liet ze er pas eens een dokter naar kijken, de bikkel).
Geweldigquote:Op donderdag 12 mei 2011 19:27 schreef MissN het volgende:
Op verzoek van redostrike nog een grotere foto van mijn deken, heb er gister nog een extra blauw streepje eraan gehaakt (niet op deze foto):
[ afbeelding ]
Closeupje
[ afbeelding ]
En mijn nieuwe project:
[ afbeelding ]
Het patroon is van ravelry
http://www.ravelry.com/patterns/library/sezession-i
De kleuren kloppen niet helemaal, helaas is de lichtgroen/blauwige wol niet meer bij de wibra, had het laatst meegenomen dacht k en toen hield ik de bolletjes naast elkaar en de nieuwe is veel groener van kleur..echt jammer!
Wat een geweldig leuk muisje, zoiets zoek ik ook al een tijdje.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:29 schreef Holyme het volgende:
MissN, toffe deken en mooie kleuren heb je gebruiktOok de kleuren die je nu gebruikt zijn helemaal mijn ding.
EsseEi, die wordt leuk, benieuwd hoe het is als ie af is!
Hier mijn 2e muis, een heel stuk beter en strakker. Nog een paar kleine telfoutjes geloof ik, maar achHeb nu andere vulling gebruikt, ging 'n heel stuk beter, helemaal met die catnip er in. Vond het vastmaken van de oortjes en oogjes wel wat lastig om netjes te doen.
[ afbeelding ]
Spiegelei, nogmaals bedankt voor het patroontje
Wat een lieve piepquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:29 schreef Holyme het volgende:
MissN, toffe deken en mooie kleuren heb je gebruiktOok de kleuren die je nu gebruikt zijn helemaal mijn ding.
EsseEi, die wordt leuk, benieuwd hoe het is als ie af is!
Hier mijn 2e muis, een heel stuk beter en strakker. Nog een paar kleine telfoutjes geloof ik, maar achHeb nu andere vulling gebruikt, ging 'n heel stuk beter, helemaal met die catnip er in. Vond het vastmaken van de oortjes en oogjes wel wat lastig om netjes te doen.
[ afbeelding ]
Spiegelei, nogmaals bedankt voor het patroontje
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:03 schreef Doobsie het volgende:
*jaloers op alle wolletjes die ze daar ziet.. zoveel heb ik nog lange niet!*
Ontzettend gave kast zeg!! helemaal top!
Kattenkruid of catnip kun je in de dierenwinkel kopen het ziet eruit als losse groene thee (vind ik), zo:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:11 schreef mjk86 het volgende:
Wát een leuke dingen weer!
Dat theeservies is echt geweldig, een prachtkado hoor!
En ik zag een mooie deken, een tas in wording, een muisje en nog een muisje.
Die vind ik trouwens wel erg leuk. Misschien ga ik m'n kat daar ook eens blij mee maken.
Wat is catnip nou eigenlijk precies? Ik weet wel dat katten daat een soort "stoned" van worden ofzo. Maar eigenlijk weer ik helemaal niet hoe het er uit ziet en waar je dat koopt ofzo. Gewoon in een standaard dierenwinkel? En doe je dat dan gewoon een beetje erbij in samen met de vulling??
Ik schiet op het moment nergens mee op qua haken. Even geen concentratie om patroonjes te volgen ofzo. Misschien maar weer even recht toe recht aan vierkantjes haken. Dat moet ten slotte ook ooit een dekentje gaan worden haha
Welke dan? Ik kan het nergens vinden...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:57 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Kattenkruid of catnip kun je in de dierenwinkel kopen het ziet eruit als losse groene thee (vind ik), zo:
[ afbeelding ]
Ik gooi er wat theelepeltjes in/tussen de vulling. Ik doe dat altijd best overdreven (éénmaal dicht kun je er niet meer bij). Het ruikt ook wat kruidig.
Ik heb 3 katten. 1 vind het alleen interessant als het ergens los ligt (lekker er in rollen en kwijlen), maar zij reageert nauwelijks op de gehaakte muisjes. De andere 2 zijn helemaal gek met de muisjes. Ze worden afgelebberd, inelkaar getrapt en daarna weer overlaad met kopjes en weggegooid en achterna gezeten.
Een aantal collega's hebben ook deze ervaringen.
O ja, hier haalde (in tijd van zware stress) een van de katten de doos met valdispert doodleuk uit mijn tas, sloopte het doosje open, en ging dan los op de doordrukstrips om die pillen er uit te krijgen. Was er altijd op tijd bij, want die pillen zijn duur en niet voor de poes!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:27 schreef trovey het volgende:
Of je gebruikt valeriaandruppels....ik heb katten die daar helemaal lyrisch van worden.Werkt het niet dan gebruik je ze zelf op.
Hier even een garenstop, ik weet echt niet meer waar ik nog meer kwijt zou kunnen.
![]()
Goeie koop!!!!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb net op een rommelmarkt 2 houten haaknaalddoosjes met inhoud gekocht voor ¤3. Er zitten voornamelijk Prym en Aero haaknaalden (met teflonlaag) in, en het meeste van maat 2,5 t/m 5. Helemaal fijn. Heb er nu 10 haaknaalden en een paar stopnaalden bij, en de stalen naalden die er ook bij zaten geef ik wel een keer weg aan de dagbesteding op mijn werk..
Mijn katten en die van mijn moeder reageren niet echt op kattenkruid, wel op valeriaan, te krijgen bij Erica e.d.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:57 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Kattenkruid of catnip kun je in de dierenwinkel kopen het ziet eruit als losse groene thee (vind ik), zo:
[ afbeelding ]
Ik gooi er wat theelepeltjes in/tussen de vulling. Ik doe dat altijd best overdreven (éénmaal dicht kun je er niet meer bij). Het ruikt ook wat kruidig.
Ik heb 3 katten. 1 vind het alleen interessant als het ergens los ligt (lekker er in rollen en kwijlen), maar zij reageert nauwelijks op de gehaakte muisjes. De andere 2 zijn helemaal gek met de muisjes. Ze worden afgelebberd, inelkaar getrapt en daarna weer overlaad met kopjes en weggegooid en achterna gezeten.
Een aantal collega's hebben ook deze ervaringen.
Wij hebben al voor je op You Tube gekekenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:19 schreef juxtaposition het volgende:
Ik ben net begonnen met haken, en wat een hel als niemand het even voor kan doen! De basissteek lukt me wel (lijkt op vingerhaken), maar dan wil ik ''erboven'' en ik weet gewoon niet waar ik in moet haken.
Ik heb ook twee boeken, en het een boek spreekt van de makkelijkste steek genaamd ''de losse'', maar hoe maak ik die dan na de basissteek? Bestaat de steek ''de losse'' wel?
Denk dat ik maar even op youtube ga buurten, weet alleen niet hoe en wat de vertalingen zijn
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:19 schreef juxtaposition het volgende:
Ik ben net begonnen met haken, en wat een hel als niemand het even voor kan doen! De basissteek lukt me wel (lijkt op vingerhaken), maar dan wil ik ''erboven'' en ik weet gewoon niet waar ik in moet haken.
Ik heb ook twee boeken, en het een boek spreekt van de makkelijkste steek genaamd ''de losse'', maar hoe maak ik die dan na de basissteek? Bestaat de steek ''de losse'' wel?
Denk dat ik maar even op youtube ga buurten, weet alleen niet hoe en wat de vertalingen zijn
Frusterend als het niet lukt! Zo heb ik het project kip op hakken. De tweede kip heeft nog steeds geen hakken. Daar waar het de eerste keer gewoon goed ging lukt het me op de een of andere manier voor kip twee niet om twee identieke schoentjes te maken.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:13 schreef annelotje het volgende:
thnx voor de complimenten! Mn dekentjes zijn 80x80cm
Ik ben gisteren begonnen aan de slofjes maar ze lukten niet helemaal dus ga vandaag voor een nieuwe poging!
80x80, best groot nog dus... Naja, kan natuurlijk altijd met een klein vierkant beginnen en dan kijken hoe ver ik kom.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:13 schreef annelotje het volgende:
thnx voor de complimenten! Mn dekentjes zijn 80x80cm
Dat heb ik met elk beestjequote:Op zondag 15 mei 2011 10:29 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Frusterend als het niet lukt! Zo heb ik het project kip op hakken. De tweede kip heeft nog steeds geen hakken. Daar waar het de eerste keer gewoon goed ging lukt het me op de een of andere manier voor kip twee niet om twee identieke schoentjes te maken.
Ja, ik koester dit patroontje, want het werkt perfect!quote:Op zondag 15 mei 2011 11:01 schreef Kniertje22 het volgende:
Bedankt voor de uitleg crochetwitch, zo snap ik het dus wel! Super, ik ga het meteen proberen.
quote:Op zondag 15 mei 2011 01:25 schreef crochetwitch het volgende:
Het perfecte rondje
Tr 1: maak een draadring met daarin 6 vasten (6 st) (Of haak 4 lossen en sluit deze met een halve vaste tot een ring en haak daarin de 6 vasten)
Tr 2: *2 vasten in de volgende st* 6x (12 st) (Dus in alle steken 2 vasten haken)
Tr 3: *1 vaste, 2 vasten in de volgende st* 6x (18 st) (haak dus 1 vaste in de eerste steek en in de 2e steek dus 2 vasten en vervolg dit het hele rondje)
Tr 4: 1 vaste, *2 vasten in de volgende st, 2 vasten* 5x, 1 vaste (24 st) (Dus 1 vaste * en daarna 2 vasten in de volgende steek en in de 3e en 4e steek weer 1 vaste* , herhaal wat tussen ** staat tot je nog 1 steek overhoudt en haak daar weer 1 vaste in)
Volgens dit stramien kan je via onderstaand schema eindeloos doorgaan en krijg je het perfecte rondje. Wil je het groter maken, kijk dan even goed en met een simpel vermeerder-rekensommetje kan je het schema oneindig lang maken)
Tr 5: *3 vasten, 2 vasten in de volgende st* 6x (30 st)
Tr 6: 2 vasten, *2 vasten in de volgende st, 4 vasten* 5x, 2 vasten (36 st)
Tr 7: *5 vasten, 2 vasten in de volgende st* 6x (42 st)
Tr 8: 3 vasten, *2 vasten in de volgende st, 6 vasten* 5x, 3 vasten (48 st)
Tr 9: *7 vasten, 2 vasten in de volgende st* 6x (54 st)
Tr 10: 4 vasten, *2 vasten in de volgende st, 8 vasten* 5x, 4 vasten (60 st)
Tr 11: *9 vasten, 2 vasten in de volgende st* 6x (66 st)
Tr 12: 5 vasten, *2 vasten in de volgende st, 10 vasten* 5x, 5 vasten (72 st)
Volgens dit principe ga je verder totdat je de gewenste diameter hebt. Als je dit systeem gebruikt, krijg je geen zeshoekige vorm van je rondje omdat de meerderingen niet boven elkaar liggen en hij wordt mooi plat.
Hmm, ik zal wel iets fout doen denk ik, want bij mij klopt het niet...quote:Op zondag 15 mei 2011 11:23 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Ja, ik koester dit patroontje, want het werkt perfect!
Omdat je bij het rond haken nog wel eens het eind van de toer "kwijtraakt"haak ik een paperclip aan de eerste steek van iedere nieuwe toer. En die verplaats je da steeds weer naar de eerste steek van de volgende toer.
t is auracania multy, sokkengaren. Helaas sok alweer uitgehaald, iets fout gedaan met kabelen (voor t eerst van mn leven gekabeld en t ging niet in 1 keer perfectquote:Op zondag 15 mei 2011 14:15 schreef bietel het volgende:
Ik heb wol van drops besteld!Ik heb nog nooit wol online besteld, dus ik ben wel erg benieuwd! Ik vind het altijd wel fijn om even te voelen aan het garen, hihi.
Ik heb eskimo besteld om te vilten, delight vanwege de kleurtjesen polaris, want ik vind dat groffe zo mooi!
![]()
Ik kan niet wachten tot ik het binnen heb!![]()
Kwakzor, wat voor garen is dat op je foto? Dat ziet er ook wel erg mooi uit!
ja, dat komt me wel bekend voor. het zou de moeite kunnen lonen om die rij deels uit te halen en dat stuk opnieuw wat strakker te haken, of met een net iets dunnere naald.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:53 schreef Tan het volgende:
Ooh dat ijsje is leuk!!
Kennen jullie dat? Net voor één stokjescluster garen tekort komen na een enorme rij stokjesclusters
ik zou er zo geen tutorial voor weten maar ik doe 't standaard met 'n stopnaald: weef het draadje een paar keer heen en weer door de achterkant van het haaksel in kwestie (laat dus wel een lang genoeg stukje zitten, anders is het zo'n gepruts). liefst door een gedeelte in dezelfde kleur als het draadje. er zijn ook mensen die om de losse draadjes heen haken, zodat ze vanzelf weggewerkt zijn. maar bij mij blijven ze op die manier vaak niet stevig genoeg zitten en zijn ze bovendien vaak nog iets beter zichtbaar.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:10 schreef Mirjam het volgende:
ok, ga ik proberen thanks
nog 1 vraag; wat moet ik doen met al die losse draadjes, hoe werk ik die weg![]()
is daar een tutorial voor ofzo?
whoa, daar heb ik wat aan!quote:Op zondag 15 mei 2011 20:19 schreef trui het volgende:
Mirjam, hier bijvoorbeeld een handige tutorial voor 't aan elkaar zetten van GS'jes.
deze vind ik ook wel handig voor het maken van een mooie gladde rand om de gecombineerde GS'jes.
[..]
ik zou er zo geen tutorial voor vinden maar ik doe 't standaard met 'n stopnaald: weef het draadje een paar keer heen en weer door de achterkant van het haaksel in kwestie (laat dus wel een lang genoeg stukje zitten, anders is het zo'n gepruts). liefst door een gedeelte in dezelfde kleur als het draadje. er zijn ook mensen die om de losse draadjes heen haken, zodat ze vanzelf weggewerkt zijn. maar bij mij blijven ze op die manier vaak niet stevig genoeg zitten en zijn ze bovendien vaak nog iets beter zichtbaar.
aaah!quote:Op zondag 15 mei 2011 18:03 schreef annelotje het volgende:
Mijn slofjes zijn af! En ik vind ze echt megaschattig. Maar ze zijn ook megaklein... Daar past dus echt geen babyvoetje in.
Maar even andere wol en een grotere haaknaald pakken en dan nog een poging wagen.
hij is leuk!!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:15 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik heb wel de afgelopen dagen een walvisje gehaakt en in elkaar geknutseld.
hm, ik zou deze niet snel in schoenen dragen omdat ze te groot zijn (ik kon nog niet goed inschatten hoe ze zouden vallen...) dus dit zijn slaapsokken of op de bank hang sokken. maar van een beetje lekkere wol-mix zou ik ze in de winter wel dragen, als de maat goed isquote:Op zondag 15 mei 2011 19:41 schreef EsseEi het volgende:
oh ja die sokken!leuk! zit dat nou lekker? gebreide sokken??
De angry Cardinal is weer heel leuk ^^ en het ijsje ook
Mijn missie voor vanavond: HEEEEL ver die shawl haken ook al denk ik dat dat me niet gaat lukken haha
ik heb ze gekocht toen ik in Zweden zat en ze zijn nog steeds prima. Zijn net zoals goedkope hier denk ik, maar dan met felle kleurtjesquote:Op maandag 16 mei 2011 11:27 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heeft iemand hier toevallig wel eens een setje haaknaalden gekocht op ebay?
Ze zijn daar echt goedkoop namelijk, en aangezien ik andere maten dan mn eigen 3,5 niet vaak zal gebruiken is dat wel fijn.
Maar vroeg het me af, want setjes hier zijn echt duur.
dat was de vrouw ofzo, van een paar weken terug geloof ik?quote:Op maandag 16 mei 2011 13:16 schreef mjk86 het volgende:
Ha kukelkont, welkomwelkom.
Ik heb het patroontje van die slofjes wel voor je hoor. Stuur me maar even een pb-tje met je email, dan zal ik het sturen naar je.
Je kan ook kijken op tjeempie.com, daar staan nog veel meer leuke patroontjes voor slofjes. Ook van die enkelbooties enzo, heel schattig
En even aan alle dames hier: Ik zat in een boekje te lezen dat je bij de telegraaf krijgt ofzo de vrouw) Staan er op een blz allemaal verschillende vaasjes en waar ze die gekocht hebben en wat het kost enzo. Er stond een omhaakt vaasje bij, met een gehaakt bosje bloemetjes. "Slechts" 65 euro!!!![]()
![]()
Dus.. beetje doorhaken en we zijn binnen no-time rijk hahaha
Oh, maar je hebt al Etsy.com en ook nog een Nederlandse variant daarvanquote:Op maandag 16 mei 2011 15:43 schreef kukelkont het volgende:
Ja wat een prijzen hè!
Wil al tijden een soort handgemaakte dingen-verkoop-site maken, waar iedereen z'n moois te koop kan zetten... Er moet toch een markt voor zijn, maar ja das ook weer een to-do.
Ben nu bezig met een grote sprei/woondeken voor mijn dochter die een nieuwe kamer incl vreselijk paarse muur heeft en moet toch ook echt gaan haken voor de nieuwe babe.
Heb wel mn potjes apart gehouden, want die vaasjes die jullie gemaakt hebben zijn echt rete-schattig!
Of je haakt het zelf!quote:Op maandag 16 mei 2011 17:54 schreef EsseEi het volgende:
en 195 euro voor 3 gehaakte dingen....dan koop ik wel een houten serviesje! (of plastic) pfff....
Deze bedoel je of niet Trui?quote:Op maandag 16 mei 2011 17:46 schreef trui het volgende:
er is nog zo'n NL site, hoe heet ie ook weer... ik vond 't een beetje een negatieve naam herinner ik me. alsof 't bij voorbaat al gepruts is ofzo. maar ik kom er nu natuurlijk niet op...
en da's ook een gehaakt serviesje, voor die 195 euro?quote:Op maandag 16 mei 2011 17:26 schreef crochetwitch het volgende:
Dat serviesje wat ik heb gemaakt he, anne-clair petit verkoopt in de Bijenkorf 1 theepot met 2 kopjes en schoteltjes voor 195 euro! Dus mijn serviesje haalt de 400 euro wel. (Prijzen zeggen niets ove rhet feit dat het ook verkocht wordt natuurlijk!)
oh, wat grappig! kende het niet.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:33 schreef trui het volgende:
anne claire petit spul is per definitie gehaakt (volgens mij).
Geen last van. Ik gebruik Chrome als browser.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:40 schreef Mirjam het volgende:
ravelry doet het 9 van de 10 keer niet hier, laadt praktisch niet uit, ik ben zeker de enige he?
Ik weet het niet Mirjam, hier doet Ravelry het gewoon... Wat zocht je?quote:Op maandag 16 mei 2011 22:40 schreef Mirjam het volgende:
ravelry doet het 9 van de 10 keer niet hier, laadt praktisch niet uit, ik ben zeker de enige he?
ik wilde ff koekeloeren voor theeservies patronenquote:Op maandag 16 mei 2011 22:50 schreef mijsje het volgende:
[..]
Ik weet het niet Mirjam, hier doet Ravelry het gewoon... Wat zocht je?
zoals de manier hier ergens eerder gepost, draadje door steken trekken, en dan strak afknippen.quote:
jaquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:21 schreef Eleofant het volgende:
Mirjam, misschien een beetje een overbodige vraag, maar heb je het draadje wel eerst door het lusje dat aan het eind nog op je haaknaald stond gehaald? En dan daarna gewoon een paar keer door steken halen werkt bij mij ook altijd prima.
Aaaaaah, wat ontzettend schattig!!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:09 schreef Whoopdidoo het volgende:
Mn totoro's
[ afbeelding ]
En poppetjes!
[ afbeelding ]
Al is alleen de gele van mij, de rest heeft mn moeder gemaakt.
Het is uit een tijdschrift, Hobbyhandig! PM je email anders evenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:35 schreef EsseEi het volgende:
haha je hoeft geen sorry te zeggen hoor Kwakzor! vind het plaatje van het patroon zelf ook niet zo leuk trouwens
Lyssa waar staat het patroon van die poppetjes?:D ze zijn leuk!!
Die heb ik ook vandaag binnen gekregenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:53 schreef Herfstblad het volgende:
De gelukspoppetjes zijn leuk! Ik heb daarvoor de Hobbyhandig gekocht haha.
Mooie sjaal, kwakz0r
Het nieuwe boekje van Ana Paula Rimoli lag hier in de brievenbus!:
[ afbeelding ]
(niet mijn foto)
Jep! Deze was 5 mei verstuurd. Ik had vrijdag al twee boekjes binnen die 4 mei verstuurd waren! Ideale service!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:56 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ook van Bookdeposity?De verzendtijd viel me nog heel erg mee eigenlijk.
Ik zal het doorgeven!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:55 schreef EsseEi het volgende:
Ohh ze zijn leuk ^^ weer wat te maken voor bruiloft van broer
(dankjewel moeder van Yachiru)
oeeh wordt mooi je shawl kwakz!
't is 2 straten van waar ik werk. Maar helaas ik ga werkenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:36 schreef Herfstblad het volgende:
Leuk lieveheersbeestje!
Iemand die hier toevallig zaterdag naar de amigurumidag van Echtstudio gaat?Ik twijfel nog of ik ga.
leuk juist! ik heb 't idee ook maar weer van iemand anders hoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:18 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben trui en esse-ei aan t na-apen met de southbay shawl. ik zocht al heel lang zo'n lekker doorhaak patroon voor mn mooie wolletjes, maar vond m er op ravelry niet zo mooi uitzien als t resultaat van trui en esse-einu ben ik dus over de streep. sorry dames!
ja he?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:01 schreef trui het volgende:
EsseEi, ik vind de tas erg mooi worden!
whoopdidoo, leuke popjes & totoro's!
mirjam, daar heb je toch een verkeerd draadje doorgeknipt vrees ik...
ja, ik denk dat blocken en hoe los je haakt daar vooral het verschil maakt. mijn garen is best dun, maar t ziet er niet zo open uit als dat....quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:58 schreef trui het volgende:
[..]
leuk juist! ik heb 't idee ook maar weer van iemand anders hoor.
ik zag trouwens dat ie in dunner garen ook heel mooi kan zijn, zie bijv. deze of deze. ook voor mooie randjes!!
lisa, wat leuk die gelukspoppetjes!
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:58 schreef trui het volgende:
[..]
leuk juist! ik heb 't idee ook maar weer van iemand anders hoor.
ik zag trouwens dat ie in dunner garen ook heel mooi kan zijn, zie bijv. deze of deze. ook voor mooie randjes!!
lisa, wat leuk die gelukspoppetjes!
Hier!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:52 schreef EsseEi het volgende:
oeeeh dat lieveheersbeestje is schattig!waar staat het patroon??
Ik heb ook heeel dun garen voor de shawl, ik gebruik naald 3 maar vind die stiekem nog te dik ervoor. Wordt wel minder opengewerkt dan die fotos, maar ik haak behoorlijk strak.
Vandaag mn armband om en van iedereen complimentjes gehad ^^ en 1 vriendin (voor wie ik de tas maak) zei: jaa je maakt echt zo veel en ik vind het echt allemaal leuk!!!
Dus..dat komt helemaal goed
en het hengsel gemeten, moet ongeveer 110cm worden![]()
in dubio of ik nu nog stukje zal haken of dat ik maar gewoon naar bed moet gaan
quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:42 schreef trovey het volgende:
Ik maak me pas zorgen als ik een kamer speciaal voor de wol moet maken.![]()
Dat je dit soort taferelen hebt.![]()
[ afbeelding ]
http://mochimochiland.com(...)pdate-and-interview/
Tot dan heb ik maar een beetje.
Hihi, dat zou wel erg grappig zijn! Ik weet alleen niet of ik 'm zelf hou: Het is prik en kriebelwol en daar kan ik helemaal niet tegen! Op het bolletje vind ik het nog wel mee vallen en voelt het zelfs wel zacht, maar op de een of andere manier lijkt dat wel te veranderen zodra ik er mee ga haken! De schelpjes sjaal wordt dan ook een kadootje voor iemandquote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:26 schreef Spiegelei het volgende:
Ooooh Bietel (toch?) die wolletjes, ik zat vandaag nog te twijfelen of ik zou bestellen, maar nu ben ik er uit, ik ga gewoon bestellen, die wolletjes met kleuroverloop vind ik ook zo mooi. Ook voor een sjaal haha. Kunnen we elkaar groeten op straat als we elkaar tegenkomen straks.
Die is wel heel erg!quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:42 schreef trovey het volgende:
Ik maak me pas zorgen als ik een kamer speciaal voor de wol moet maken.![]()
Dat je dit soort taferelen hebt.![]()
[ afbeelding ]
http://mochimochiland.com(...)pdate-and-interview/
Tot dan heb ik maar een beetje.
Goed idee! Mijn moeder vindt ook al dat ik veel te veel heb: 2 grote dozen vol, (hmmm, misschien inmiddels 3quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:52 schreef Herfstblad het volgende:
2 Expeditvakken vol valt best mee
[..]
Die is wel heel erg!Zal hem eens aan mijn moeder laten zien, dan ziet ze dat ik helemaal niet veel heb!
Wie weet doe je wel eens mee met een internationale ruilactie en heb je haar als ruilpartner, dan is het wel jouw wol.quote:
Volgens mij was het aan de Schiedamsedijk voor het Churchillplein.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:06 schreef EsseEi het volgende:
waar is dat?wat leuk!~ga ik ook even kijken
hihi
trouwens, nog even in reactie op Troveys sorteerwoede;) WAT HEBBEN JULLIE VEEEL!!!!! ik hoef me dus echt niet te schamen dat ik een bolletje soft heb gekocht gisterIk heb maar 1 bak, en nog 1 zak maar gok dat dat ook nog wel in die bak past haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |