Frusterend als het niet lukt! Zo heb ik het project kip op hakken. De tweede kip heeft nog steeds geen hakken. Daar waar het de eerste keer gewoon goed ging lukt het me op de een of andere manier voor kip twee niet om twee identieke schoentjes te maken.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:13 schreef annelotje het volgende:
thnx voor de complimenten! Mn dekentjes zijn 80x80cm
Ik ben gisteren begonnen aan de slofjes maar ze lukten niet helemaal dus ga vandaag voor een nieuwe poging!
80x80, best groot nog dus... Naja, kan natuurlijk altijd met een klein vierkant beginnen en dan kijken hoe ver ik kom.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:13 schreef annelotje het volgende:
thnx voor de complimenten! Mn dekentjes zijn 80x80cm
Dat heb ik met elk beestjequote:Op zondag 15 mei 2011 10:29 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Frusterend als het niet lukt! Zo heb ik het project kip op hakken. De tweede kip heeft nog steeds geen hakken. Daar waar het de eerste keer gewoon goed ging lukt het me op de een of andere manier voor kip twee niet om twee identieke schoentjes te maken.
Ja, ik koester dit patroontje, want het werkt perfect!quote:Op zondag 15 mei 2011 11:01 schreef Kniertje22 het volgende:
Bedankt voor de uitleg crochetwitch, zo snap ik het dus wel! Super, ik ga het meteen proberen.
quote:Op zondag 15 mei 2011 01:25 schreef crochetwitch het volgende:
Het perfecte rondje
Tr 1: maak een draadring met daarin 6 vasten (6 st) (Of haak 4 lossen en sluit deze met een halve vaste tot een ring en haak daarin de 6 vasten)
Tr 2: *2 vasten in de volgende st* 6x (12 st) (Dus in alle steken 2 vasten haken)
Tr 3: *1 vaste, 2 vasten in de volgende st* 6x (18 st) (haak dus 1 vaste in de eerste steek en in de 2e steek dus 2 vasten en vervolg dit het hele rondje)
Tr 4: 1 vaste, *2 vasten in de volgende st, 2 vasten* 5x, 1 vaste (24 st) (Dus 1 vaste * en daarna 2 vasten in de volgende steek en in de 3e en 4e steek weer 1 vaste* , herhaal wat tussen ** staat tot je nog 1 steek overhoudt en haak daar weer 1 vaste in)
Volgens dit stramien kan je via onderstaand schema eindeloos doorgaan en krijg je het perfecte rondje. Wil je het groter maken, kijk dan even goed en met een simpel vermeerder-rekensommetje kan je het schema oneindig lang maken)
Tr 5: *3 vasten, 2 vasten in de volgende st* 6x (30 st)
Tr 6: 2 vasten, *2 vasten in de volgende st, 4 vasten* 5x, 2 vasten (36 st)
Tr 7: *5 vasten, 2 vasten in de volgende st* 6x (42 st)
Tr 8: 3 vasten, *2 vasten in de volgende st, 6 vasten* 5x, 3 vasten (48 st)
Tr 9: *7 vasten, 2 vasten in de volgende st* 6x (54 st)
Tr 10: 4 vasten, *2 vasten in de volgende st, 8 vasten* 5x, 4 vasten (60 st)
Tr 11: *9 vasten, 2 vasten in de volgende st* 6x (66 st)
Tr 12: 5 vasten, *2 vasten in de volgende st, 10 vasten* 5x, 5 vasten (72 st)
Volgens dit principe ga je verder totdat je de gewenste diameter hebt. Als je dit systeem gebruikt, krijg je geen zeshoekige vorm van je rondje omdat de meerderingen niet boven elkaar liggen en hij wordt mooi plat.
Hmm, ik zal wel iets fout doen denk ik, want bij mij klopt het niet...quote:Op zondag 15 mei 2011 11:23 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Ja, ik koester dit patroontje, want het werkt perfect!
Omdat je bij het rond haken nog wel eens het eind van de toer "kwijtraakt"haak ik een paperclip aan de eerste steek van iedere nieuwe toer. En die verplaats je da steeds weer naar de eerste steek van de volgende toer.
t is auracania multy, sokkengaren. Helaas sok alweer uitgehaald, iets fout gedaan met kabelen (voor t eerst van mn leven gekabeld en t ging niet in 1 keer perfectquote:Op zondag 15 mei 2011 14:15 schreef bietel het volgende:
Ik heb wol van drops besteld!Ik heb nog nooit wol online besteld, dus ik ben wel erg benieuwd! Ik vind het altijd wel fijn om even te voelen aan het garen, hihi.
Ik heb eskimo besteld om te vilten, delight vanwege de kleurtjesen polaris, want ik vind dat groffe zo mooi!
![]()
Ik kan niet wachten tot ik het binnen heb!![]()
Kwakzor, wat voor garen is dat op je foto? Dat ziet er ook wel erg mooi uit!
ja, dat komt me wel bekend voor. het zou de moeite kunnen lonen om die rij deels uit te halen en dat stuk opnieuw wat strakker te haken, of met een net iets dunnere naald.quote:Op zondag 15 mei 2011 18:53 schreef Tan het volgende:
Ooh dat ijsje is leuk!!
Kennen jullie dat? Net voor één stokjescluster garen tekort komen na een enorme rij stokjesclusters
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |