abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 mei 2011 @ 22:11:58 #101
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_96771364
Wát een leuke dingen weer!
Dat theeservies is echt geweldig, een prachtkado hoor!
En ik zag een mooie deken, een tas in wording, een muisje en nog een muisje.

Die vind ik trouwens wel erg leuk. Misschien ga ik m'n kat daar ook eens blij mee maken.
Wat is catnip nou eigenlijk precies? Ik weet wel dat katten daat een soort "stoned" van worden ofzo. Maar eigenlijk weer ik helemaal niet hoe het er uit ziet en waar je dat koopt ofzo. Gewoon in een standaard dierenwinkel? En doe je dat dan gewoon een beetje erbij in samen met de vulling??

Ik schiet op het moment nergens mee op qua haken. Even geen concentratie om patroonjes te volgen ofzo. Misschien maar weer even recht toe recht aan vierkantjes haken. Dat moet ten slotte ook ooit een dekentje gaan worden haha
  vrijdag 13 mei 2011 @ 22:57:39 #102
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_96774334
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:11 schreef mjk86 het volgende:
Wát een leuke dingen weer!
Dat theeservies is echt geweldig, een prachtkado hoor!
En ik zag een mooie deken, een tas in wording, een muisje en nog een muisje.

Die vind ik trouwens wel erg leuk. Misschien ga ik m'n kat daar ook eens blij mee maken.
Wat is catnip nou eigenlijk precies? Ik weet wel dat katten daat een soort "stoned" van worden ofzo. Maar eigenlijk weer ik helemaal niet hoe het er uit ziet en waar je dat koopt ofzo. Gewoon in een standaard dierenwinkel? En doe je dat dan gewoon een beetje erbij in samen met de vulling??

Ik schiet op het moment nergens mee op qua haken. Even geen concentratie om patroonjes te volgen ofzo. Misschien maar weer even recht toe recht aan vierkantjes haken. Dat moet ten slotte ook ooit een dekentje gaan worden haha
Kattenkruid of catnip kun je in de dierenwinkel kopen het ziet eruit als losse groene thee (vind ik), zo:

Ik gooi er wat theelepeltjes in/tussen de vulling. Ik doe dat altijd best overdreven (éénmaal dicht kun je er niet meer bij). Het ruikt ook wat kruidig.

Ik heb 3 katten. 1 vind het alleen interessant als het ergens los ligt (lekker er in rollen en kwijlen), maar zij reageert nauwelijks op de gehaakte muisjes. De andere 2 zijn helemaal gek met de muisjes. Ze worden afgelebberd, inelkaar getrapt en daarna weer overlaad met kopjes en weggegooid en achterna gezeten :D .
Een aantal collega's hebben ook deze ervaringen.
klerkje
pi_96775905
Misschien hebben jullie het al gezien, maar ik zag dat dropps/ garnstudio uitverkoop heeft! De meeste garen gaat nu 30% vanaf! (http://www.garnstudio.com/lang/nl/kategori_oversikt.php#poster)

Ik zit al een tijdje te denken om een paar eskimo bolletjes te kopen. Daar wil ik dan iets mee gaan vilten. Denk dat het nu wel een goed moment is! (kan alleen niet kiezen welke kleur! :P)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:07:07 #104
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_96778405
Haha bietel wat een toeval ik zat ook al te kijken naar dropps-garen. Ik wil eens wat luxere garen proberen. Het meeste wat ik heb is acryl en/of katoen.
klerkje
pi_96783099
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:57 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Kattenkruid of catnip kun je in de dierenwinkel kopen het ziet eruit als losse groene thee (vind ik), zo:
[ afbeelding ]

Ik gooi er wat theelepeltjes in/tussen de vulling. Ik doe dat altijd best overdreven (éénmaal dicht kun je er niet meer bij). Het ruikt ook wat kruidig.

Ik heb 3 katten. 1 vind het alleen interessant als het ergens los ligt (lekker er in rollen en kwijlen), maar zij reageert nauwelijks op de gehaakte muisjes. De andere 2 zijn helemaal gek met de muisjes. Ze worden afgelebberd, inelkaar getrapt en daarna weer overlaad met kopjes en weggegooid en achterna gezeten :D .
Welke dan? Ik kan het nergens vinden...
pi_96785532
Even vragen of ze het hebben, soms achter de kassa... Maar ze hebben het ook niet bij iedere dierenwinkel...
pi_96785704
Je kan ook catnip in een spuitflesje kopen. Dan spuit je het op het muisje op het moment dat het is uitgewerkt en dan begint het feest weer opnieuw!
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:27:04 #108
244933 trovey
Nachtoele
pi_96787487
Of je gebruikt valeriaandruppels....ik heb katten die daar helemaal lyrisch van worden. :') Werkt het niet dan gebruik je ze zelf op. ;)

Hier even een garenstop :{w , ik weet echt niet meer waar ik nog meer kwijt zou kunnen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_96788586
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:27 schreef trovey het volgende:
Of je gebruikt valeriaandruppels....ik heb katten die daar helemaal lyrisch van worden. :') Werkt het niet dan gebruik je ze zelf op. ;)

Hier even een garenstop :{w , ik weet echt niet meer waar ik nog meer kwijt zou kunnen. :')
O ja, hier haalde (in tijd van zware stress) een van de katten de doos met valdispert doodleuk uit mijn tas, sloopte het doosje open, en ging dan los op de doordrukstrips om die pillen er uit te krijgen. Was er altijd op tijd bij, want die pillen zijn duur en niet voor de poes!
pi_96788605
Ga nu naar de Zeeman (niet om wolletjes te halen) en ben benieuwd of ik mijzelf kan beheersen!

(Ben ondertussen terug, en heb mezelf beheerst! Ik heb feitelijk ook geen ruimte meer voor bolletjes, eerst maar eens doorhaken! :6 )

[ Bericht 28% gewijzigd door crochetwitch op 14-05-2011 13:54:26 ]
pi_96792389
Ik heb net op een rommelmarkt 2 houten haaknaalddoosjes met inhoud gekocht voor ¤3. Er zitten voornamelijk Prym en Aero haaknaalden (met teflonlaag) in, en het meeste van maat 2,5 t/m 5. Helemaal fijn. Heb er nu 10 haaknaalden en een paar stopnaalden bij, en de stalen naalden die er ook bij zaten geef ik wel een keer weg aan de dagbesteding op mijn werk..
pi_96792572
Hallo allemaal,
wat een prachtige dingen weer! :D
Dat theeserviesje is echt ontzettend leuk. O+ En die shawl van Trui, prachtig gewoon! En die deken van MissN ook! En..en..en..alles is gewoon mooi, ik word er helemaal hebberig van. ;) (En ontzettend jaloers op al dat garen van Herfstblad! :9~ )
Ik durf alleen die grote projecten nog niet goed aan, heb al moeite genoeg met m'n beestjes, haha. Koosje heb ik nog steeds niet in elkaar, vind ik niet zulk leuk werk en ik ben ook bang dat ik hem een beetje 'verpest'. Zolang hij nog niet in elkaar zit, kan ik nog denken dat ie erg leuk wordt. :P
Ik heb wel de afgelopen dagen een walvisje gehaakt en in elkaar geknutseld.

Deze is trouwens gemaakt van garen van 100% acryl. Laatst 20 bolletjes voor 1 euro p.s. gekocht bij Euroland. Ik 'moet' van mezelf eerst hier mee oefenen voordat ik weer aan het mooie katoen en andere mooie garens begin. :P Het resultaat is wel iets minder mooi, maar om te oefenen is het prima.
Nu eens bedenken wat m'n volgende projectje wordt, misschien wel zo'n leuk catnip-muisje Denk dat m'n katten daar wel blij van worden! :)
pi_96792738
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb net op een rommelmarkt 2 houten haaknaalddoosjes met inhoud gekocht voor ¤3. Er zitten voornamelijk Prym en Aero haaknaalden (met teflonlaag) in, en het meeste van maat 2,5 t/m 5. Helemaal fijn. Heb er nu 10 haaknaalden en een paar stopnaalden bij, en de stalen naalden die er ook bij zaten geef ik wel een keer weg aan de dagbesteding op mijn werk..
Goeie koop!!!! *O* (JALOERS :6 )
pi_96793078
Dankjewel allemaal! Vond 'm zelf ook schattig :) Catnip had ik bij de online winkel Zooplus gekocht. Valeriaan druppels deden het 'm hier 'n aantal jaar terug niet, maar het gedroogde spul nu weer wel.

Tan, wat een leuk fantje :)

Herfstblad, wow wat een vrolijke kast zo!

Kniertje22, lief walvisje :Y
pi_96794003
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:57 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mijn katten en die van mijn moeder reageren niet echt op kattenkruid, wel op valeriaan, te krijgen bij Erica e.d.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96794921
Ik ben net begonnen met haken, en wat een hel als niemand het even voor kan doen! De basissteek lukt me wel (lijkt op vingerhaken), maar dan wil ik ''erboven'' en ik weet gewoon niet waar ik in moet haken.
Ik heb ook twee boeken, en het een boek spreekt van de makkelijkste steek genaamd ''de losse'', maar hoe maak ik die dan na de basissteek? Bestaat de steek ''de losse'' wel?

Denk dat ik maar even op youtube ga buurten, weet alleen niet hoe en wat de vertalingen zijn :')
pi_96795443
juxtaposition, in de OP staan een hoop handige links. Met een youtube video en een link naar de engelse/amerikaans en nederlandse termen en afkortingen.

Een losse steek, is een steek die je niet ergens aan vast/doorheen haakt. Vingerhaken zijn bijvoorbeeld allemaal losse steken. Ze bestaan dus echt en waarschijnlijk heb je (als je inderdaad gevingerhaakt hebt vroeger) er hele slingers mee gemaakt!

Kijk eens naar de engelse termen en de filmpjes op youtube. Er zijn heeel veel patronen te vinden online, maar de meesten zijn in het engels. Let er wel op of het Amerikaanse of britse patronen zijn, die gebruiken de termen ietsje anders (zie link naar de lijst in de OP)

Succes! :)
pi_96795449
wat gaaf herfstblad...nu kun je gewoon gaan 'winkelen' in je eigen huis, hoe cool is dat!! net alsof je bij de wibra staat :Y
haken is cool
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:36:30 #119
244933 trovey
Nachtoele
pi_96795505
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:19 schreef juxtaposition het volgende:
Ik ben net begonnen met haken, en wat een hel als niemand het even voor kan doen! De basissteek lukt me wel (lijkt op vingerhaken), maar dan wil ik ''erboven'' en ik weet gewoon niet waar ik in moet haken.
Ik heb ook twee boeken, en het een boek spreekt van de makkelijkste steek genaamd ''de losse'', maar hoe maak ik die dan na de basissteek? Bestaat de steek ''de losse'' wel?

Denk dat ik maar even op youtube ga buurten, weet alleen niet hoe en wat de vertalingen zijn :')
Wij hebben al voor je op You Tube gekeken :P ....zie het filmpje in de OP. ;)
Optimist tot in de kist
pi_96795701
Ah, thanks voor de links! Had ik niet gezien :) Ben ondertussen volop in gevecht met de wol whaha.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:46:16 #121
244933 trovey
Nachtoele
pi_96795842
Vecht ze! :P

Ik ga weer verder in gevecht met mijn wol opbergen op een goede manier....het komt overal vandaan.... :X
Optimist tot in de kist
pi_96795960
Wat een schattig walvisje! En dat met die catnip moet ik ook maar eens proberen. Ik heb hier 3 monsters rondlopen :)

Ik heb even foto's gemaakt van mn dekentje! En van een dekentje wat heel erg bijna af is!

Hierna ga ik een poging wagen voor de slofjes. Die worden dezelfde kleur groen als in het babydekentje.

(niet dat je kunt zien dat het echt groen is! GRRRR fijn een telefoon zonder flitser)
pi_96801304
Die kast is echt O+ En de hoeveelheid komen wij zeker ook wel aan :P

Leuk walvisje, heb m ook gemaakt, al snapte ik de staart niet.
pi_96802520
Ben ik niet de enige met zoveel ;)

En dank iedereen!

Leuke dekens en walvis hierboven! :)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 20:13:10 #125
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_96805526
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:19 schreef juxtaposition het volgende:

daar op klikken en er komen vervolg filmpjes ook tevoorschijn ^O^ ^O^ ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Toverheks op 14-05-2011 20:50:40 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')