ik zou er zo geen tutorial voor weten maar ik doe 't standaard met 'n stopnaald: weef het draadje een paar keer heen en weer door de achterkant van het haaksel in kwestie (laat dus wel een lang genoeg stukje zitten, anders is het zo'n gepruts). liefst door een gedeelte in dezelfde kleur als het draadje. er zijn ook mensen die om de losse draadjes heen haken, zodat ze vanzelf weggewerkt zijn. maar bij mij blijven ze op die manier vaak niet stevig genoeg zitten en zijn ze bovendien vaak nog iets beter zichtbaar.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:10 schreef Mirjam het volgende:
ok, ga ik proberen thanks
nog 1 vraag; wat moet ik doen met al die losse draadjes, hoe werk ik die weg![]()
is daar een tutorial voor ofzo?
whoa, daar heb ik wat aan!quote:Op zondag 15 mei 2011 20:19 schreef trui het volgende:
Mirjam, hier bijvoorbeeld een handige tutorial voor 't aan elkaar zetten van GS'jes.
deze vind ik ook wel handig voor het maken van een mooie gladde rand om de gecombineerde GS'jes.
[..]
ik zou er zo geen tutorial voor vinden maar ik doe 't standaard met 'n stopnaald: weef het draadje een paar keer heen en weer door de achterkant van het haaksel in kwestie (laat dus wel een lang genoeg stukje zitten, anders is het zo'n gepruts). liefst door een gedeelte in dezelfde kleur als het draadje. er zijn ook mensen die om de losse draadjes heen haken, zodat ze vanzelf weggewerkt zijn. maar bij mij blijven ze op die manier vaak niet stevig genoeg zitten en zijn ze bovendien vaak nog iets beter zichtbaar.
aaah!quote:Op zondag 15 mei 2011 18:03 schreef annelotje het volgende:
Mijn slofjes zijn af! En ik vind ze echt megaschattig. Maar ze zijn ook megaklein... Daar past dus echt geen babyvoetje in.
Maar even andere wol en een grotere haaknaald pakken en dan nog een poging wagen.
hij is leuk!!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:15 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik heb wel de afgelopen dagen een walvisje gehaakt en in elkaar geknutseld.
hm, ik zou deze niet snel in schoenen dragen omdat ze te groot zijn (ik kon nog niet goed inschatten hoe ze zouden vallen...) dus dit zijn slaapsokken of op de bank hang sokken. maar van een beetje lekkere wol-mix zou ik ze in de winter wel dragen, als de maat goed isquote:Op zondag 15 mei 2011 19:41 schreef EsseEi het volgende:
oh ja die sokken!leuk! zit dat nou lekker? gebreide sokken??
De angry Cardinal is weer heel leuk ^^ en het ijsje ook
Mijn missie voor vanavond: HEEEEL ver die shawl haken ook al denk ik dat dat me niet gaat lukken haha
ik heb ze gekocht toen ik in Zweden zat en ze zijn nog steeds prima. Zijn net zoals goedkope hier denk ik, maar dan met felle kleurtjesquote:Op maandag 16 mei 2011 11:27 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heeft iemand hier toevallig wel eens een setje haaknaalden gekocht op ebay?
Ze zijn daar echt goedkoop namelijk, en aangezien ik andere maten dan mn eigen 3,5 niet vaak zal gebruiken is dat wel fijn.
Maar vroeg het me af, want setjes hier zijn echt duur.
dat was de vrouw ofzo, van een paar weken terug geloof ik?quote:Op maandag 16 mei 2011 13:16 schreef mjk86 het volgende:
Ha kukelkont, welkomwelkom.
Ik heb het patroontje van die slofjes wel voor je hoor. Stuur me maar even een pb-tje met je email, dan zal ik het sturen naar je.
Je kan ook kijken op tjeempie.com, daar staan nog veel meer leuke patroontjes voor slofjes. Ook van die enkelbooties enzo, heel schattig
En even aan alle dames hier: Ik zat in een boekje te lezen dat je bij de telegraaf krijgt ofzo de vrouw) Staan er op een blz allemaal verschillende vaasjes en waar ze die gekocht hebben en wat het kost enzo. Er stond een omhaakt vaasje bij, met een gehaakt bosje bloemetjes. "Slechts" 65 euro!!!![]()
![]()
Dus.. beetje doorhaken en we zijn binnen no-time rijk hahaha
Oh, maar je hebt al Etsy.com en ook nog een Nederlandse variant daarvanquote:Op maandag 16 mei 2011 15:43 schreef kukelkont het volgende:
Ja wat een prijzen hè!
Wil al tijden een soort handgemaakte dingen-verkoop-site maken, waar iedereen z'n moois te koop kan zetten... Er moet toch een markt voor zijn, maar ja das ook weer een to-do.
Ben nu bezig met een grote sprei/woondeken voor mijn dochter die een nieuwe kamer incl vreselijk paarse muur heeft en moet toch ook echt gaan haken voor de nieuwe babe.
Heb wel mn potjes apart gehouden, want die vaasjes die jullie gemaakt hebben zijn echt rete-schattig!
Of je haakt het zelf!quote:Op maandag 16 mei 2011 17:54 schreef EsseEi het volgende:
en 195 euro voor 3 gehaakte dingen....dan koop ik wel een houten serviesje! (of plastic) pfff....
Deze bedoel je of niet Trui?quote:Op maandag 16 mei 2011 17:46 schreef trui het volgende:
er is nog zo'n NL site, hoe heet ie ook weer... ik vond 't een beetje een negatieve naam herinner ik me. alsof 't bij voorbaat al gepruts is ofzo. maar ik kom er nu natuurlijk niet op...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |