abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96879108
Heeft iemand hier toevallig wel eens een setje haaknaalden gekocht op ebay?
Ze zijn daar echt goedkoop namelijk, en aangezien ik andere maten dan mn eigen 3,5 niet vaak zal gebruiken is dat wel fijn.
Maar vroeg het me af, want setjes hier zijn echt duur.
pi_96881441
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:27 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heeft iemand hier toevallig wel eens een setje haaknaalden gekocht op ebay?
Ze zijn daar echt goedkoop namelijk, en aangezien ik andere maten dan mn eigen 3,5 niet vaak zal gebruiken is dat wel fijn.
Maar vroeg het me af, want setjes hier zijn echt duur.
ik heb ze gekocht toen ik in Zweden zat en ze zijn nog steeds prima. Zijn net zoals goedkope hier denk ik, maar dan met felle kleurtjes :P
  maandag 16 mei 2011 @ 13:16:24 #178
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_96883279
Ha kukelkont, welkomwelkom.
Ik heb het patroontje van die slofjes wel voor je hoor. Stuur me maar even een pb-tje met je email, dan zal ik het sturen naar je.
Je kan ook kijken op tjeempie.com, daar staan nog veel meer leuke patroontjes voor slofjes. Ook van die enkelbooties enzo, heel schattig

En even aan alle dames hier: Ik zat in een boekje te lezen dat je bij de telegraaf krijgt ofzo de vrouw) Staan er op een blz allemaal verschillende vaasjes en waar ze die gekocht hebben en wat het kost enzo. Er stond een omhaakt vaasje bij, met een gehaakt bosje bloemetjes. "Slechts" 65 euro!!! :o :?
Dus.. beetje doorhaken en we zijn binnen no-time rijk hahaha
  maandag 16 mei 2011 @ 13:18:23 #179
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96883363
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:16 schreef mjk86 het volgende:
Ha kukelkont, welkomwelkom.
Ik heb het patroontje van die slofjes wel voor je hoor. Stuur me maar even een pb-tje met je email, dan zal ik het sturen naar je.
Je kan ook kijken op tjeempie.com, daar staan nog veel meer leuke patroontjes voor slofjes. Ook van die enkelbooties enzo, heel schattig

En even aan alle dames hier: Ik zat in een boekje te lezen dat je bij de telegraaf krijgt ofzo de vrouw) Staan er op een blz allemaal verschillende vaasjes en waar ze die gekocht hebben en wat het kost enzo. Er stond een omhaakt vaasje bij, met een gehaakt bosje bloemetjes. "Slechts" 65 euro!!! :o :?
Dus.. beetje doorhaken en we zijn binnen no-time rijk hahaha
dat was de vrouw ofzo, van een paar weken terug geloof ik? :D
ik zag die vaas ook, kukelde bijna achterover :D :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 16 mei 2011 @ 13:18:56 #180
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96883394
ik ben nu granny squares aan het joinen, vooralsnog even 1 aan 1, straks doe ik ze per 2 wel weer aan elkaar vast maken.
kutklusje :+ :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 16 mei 2011 @ 13:20:45 #181
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96883476
haha Mirjam welkom in de wondere wereld van het afhechten ;) sterkte!!

En pfff...SLECHTS 65 euro voor een vaasje! doe dan maar echte bloemen ;)

ik ben ook weer fijn bezig met die lap stof vast haken...HAD IK MAAR EEN NAAIMACHINE!! vind het echt zooo naar om met de hand te naaien :S gaat zoooooo sloom :(

wel mooi kleurtje stof gevonden, en bleek dat ik thuis nog garen in PRECIES dezelfde kleur had ^^ (naaigaren, geen haakgaren ;))
  maandag 16 mei 2011 @ 13:21:28 #182
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_96883512
Ja, idd de vrouw van 1 of 2 weken terug. Hij lag op de kantine tafel dus ik zat even lekker bladeren. Bizár wat ze daar voor vragen zeg! ook een gebreid vaasje of bloempotje stond erbij, voor 30 euro!
Das goudgeld verdienen zeg haha
pi_96884941
Whoop, ik heb recent een setje aluminium gekleurde op ebay gekocht van een Britse verkoper, prima tevreden over.
pi_96887274
Oh, dat telt idd wel op met 65 euro! Leuke slofjes!

Ik heb de eerste placemat af, maar de hoekjes krullen op :{ En die festonsteek is wel veel werk met zo'n lange draad :X is daar een trucje voor, zodat je niet telkens een halve bol wol hoeft door te halen per steek?

pi_96889004
Ja wat een prijzen hè!
Wil al tijden een soort handgemaakte dingen-verkoop-site maken, waar iedereen z'n moois te koop kan zetten... Er moet toch een markt voor zijn, maar ja das ook weer een to-do.

Ben nu bezig met een grote sprei/woondeken voor mijn dochter die een nieuwe kamer incl vreselijk paarse muur heeft en moet toch ook echt gaan haken voor de nieuwe babe.

Heb wel mn potjes apart gehouden, want die vaasjes die jullie gemaakt hebben zijn echt rete-schattig!
pi_96890222
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:43 schreef kukelkont het volgende:
Ja wat een prijzen hè!
Wil al tijden een soort handgemaakte dingen-verkoop-site maken, waar iedereen z'n moois te koop kan zetten... Er moet toch een markt voor zijn, maar ja das ook weer een to-do.

Ben nu bezig met een grote sprei/woondeken voor mijn dochter die een nieuwe kamer incl vreselijk paarse muur heeft en moet toch ook echt gaan haken voor de nieuwe babe.

Heb wel mn potjes apart gehouden, want die vaasjes die jullie gemaakt hebben zijn echt rete-schattig!
Oh, maar je hebt al Etsy.com en ook nog een Nederlandse variant daarvan ;)

en om te lachen vond ik laatst Regretsy :D
pi_96890287
Je hebt inderdaad meerdere van zulke sites, ook in het Nederlands. :)

Leuke placemat, Inu (vergat ik gewoon te zeggen dat ie leuk is ;))

[ Bericht 34% gewijzigd door Herfstblad op 16-05-2011 17:20:36 ]
  maandag 16 mei 2011 @ 17:04:34 #188
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96892735
inu ik vind 'm leuk geworden! jammer van de opkrullende hoekjes. volgende keer een gaatje extra bij de hoeken? en deze kun je misschien met nat maken nog wat opspannen, zodat 't toch platter wordt. ik weet geen oplossing voor de lengte van de benodigde draad voor de feston rand. misschien zou je een iets dunner garen kunnen gebruiken daarvoor.
in de haak.
pi_96893724
Dat serviesje wat ik heb gemaakt he, anne-clair petit verkoopt in de Bijenkorf 1 theepot met 2 kopjes en schoteltjes voor 195 euro! Dus mijn serviesje haalt de 400 euro wel. (Prijzen zeggen niets ove rhet feit dat het ook verkocht wordt natuurlijk! :? )
pi_96894121
www.metdehand.nl is nl variant etsy
  maandag 16 mei 2011 @ 17:46:17 #191
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96894624
crochetwitch, da's wel veel geld zeg! ik vraag me inderdaad wel af of dat er ook vaak voor betaald wordt, eerlijk gezegd. vaak staan ze er leuk voor de sier en gaat 't uiteindelijk in de uitverkoop voor wat minder weg. want jee, wie heeft er nou zulke bedragen voor over? dat iemand 80 euro voor een mooie grote gehaakte poef wil betalen kan ik nog begrijpen, daar zit ook veel materiaal in. hier zit natuurlijk wel vrij veel tijd in maar in verhouding vind ik 't echt te gek, als het echt alleen om een theepot en 2 kop&schotels gaat.
in de haak.
  maandag 16 mei 2011 @ 17:46:56 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96894650
er is nog zo'n NL site, hoe heet ie ook weer... ik vond 't een beetje een negatieve naam herinner ik me. alsof 't bij voorbaat al gepruts is ofzo. maar ik kom er nu natuurlijk niet op...
in de haak.
pi_96894678
Ik ook hoor! Ik geef het gratis weg! _O-
  maandag 16 mei 2011 @ 17:48:48 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96894725
nou ja gratis, het bespaart je de kosten voor een ander kado. :)
in de haak.
  maandag 16 mei 2011 @ 17:54:17 #195
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96894958
Leuk die placemat!!! :D lekker nederlands ^^

Tas zit in elkaar :) nu nog het hengsel haken :P en heb bedacht om nog een sluiting ding erop te doen en een klein zakje aan de buitenkant :) dus is nog wel even werk ;)
bedenk altijd dat het leuk is om een tas te maken, maar als ik dan eenmaal bezig ben vind ik het toch niet zo leuk meer :@ doel is wel om 'm deze week af te krijgen.

en 195 euro voor 3 gehaakte dingen....dan koop ik wel een houten serviesje! (of plastic) pfff....
pi_96898294
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:54 schreef EsseEi het volgende:
en 195 euro voor 3 gehaakte dingen....dan koop ik wel een houten serviesje! (of plastic) pfff....
Of je haakt het zelf! :P
pi_96902257
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:46 schreef trui het volgende:
er is nog zo'n NL site, hoe heet ie ook weer... ik vond 't een beetje een negatieve naam herinner ik me. alsof 't bij voorbaat al gepruts is ofzo. maar ik kom er nu natuurlijk niet op...
Deze bedoel je of niet Trui?

De eerder besproken vaas had ik trouwens ook gezien, de "maakster", Anne-Claire Petit, is hier al eens eerder besproken, ook i.v.m. die absurd hoge prijzen.
pi_96904196
Door de knuffels van Anne-Claire Petit ben ik weer gaan haken na 20 jaar ofzo :) Ik vind het wel heel erg leuk wat ze maakt, maar inderdaad veel te duur!
pi_96904899
Ze maakt het helemaal niet zelf, maar laat het in 3e-wereldlanden maken. Ik heb haar gezien bij het wildbrei-evenement in Artis en daar had ze grote dozen vol met dezelfde gehaakte knuffels bji zich die ze in de bomen hing.
pi_96906066
Ik denk dat als ze het nu nog allemaal zelf zou haken, ze een gigantische wachtlijst zou hebben :P

Dat zou ik wel jammer vinden, dat als je een succesvol haakbedrijf opzet, je zelf helemaal niet meer aan haken toekomt.
Ik zou het dan ook aan ontwikkelingslanden uitbesteden denk ik. Ik zou dan ook op zoek gaan naar een manier om mensen daar te helpen door werk aan te bieden en ze op een eerlijke manier geld te laten verdienen. Beter dat, dan ze hier machinaal te laten maken, toch?
En met de prijzen die Anne-Claire Petit voor de haaksel vraagt, kan je ze tenminste ook een beetje een redelijk loon aanbieden!

Maar goed, ik zou nooit een haakbedrijfje beginnen, want ik vindt het veel te leuk om zelf dingetjes te haken! :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')