SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb vakantie en kan vandaag lekker ongestoord haken ^^ (na het studeren (bluhh vrijdag nog een toets door een misverstand :S en opruimen)
quote:Op woensdag 11 mei 2011 06:41 schreef kirsten. het volgende:
wow SUPERmooi Trui!
Ik heb gisteren even EsseEi gespeeld
Wat leuk, daar is de klas van m'n dochter ook naartoe geweest. Haar HelloKitty kreeg ook een pleister inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in de haak.
Ik ben altijd een beetje huiverig voor het bestellen van garen moet ik zeggen, ik heb het het liefst in mijn handen.quote:
Yep, katten doen meteenquote:Op woensdag 11 mei 2011 15:52 schreef Holyme het volgende:
Trui hij's mooi! Leuke kleuren heb je gebruikt![]()
M'n eerste haaksel is af, heb een muisje gemaakt. Ging een aantal keer verkeerd met tellen maar ben maar gewoon door gegaan om te oefenen. De oortjes zijn dus niet even groot en hij heeft meer een puntsnuitje, maar een catnip speeltje is een catnip speeltje dus mijn katten zal 't worst wezen gelukkig
[ afbeelding ]Nu is het me allemaal wat duidelijker dus volgende muis wordt vast wat netter, moet alleen even kijken voor ander vulmateriaal.
Daarna maar 'ns verder kijken naar andere dingen, want ik vind het haken wel leukAlleen weet ik inmiddels wel dat dit ook iets is wat ik niet moet doen vlak voor ik ga slapen, heb steken geteld in m'n slaap
[ afbeelding ]
ja erg he. maar 't zijn wel bollen van 100g, waar je dus een flink stuk mee kunt komen. deze shawl bestaat nu uit 2 bollen. zoek een zo open mogelijk patroon, is mijn advies.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:57 schreef EsseEi het volgende:
Trui je had het over prijzig en toen dacht ik aan 8, 9 misschien 10 euro...maar dit!!ben verbaasd haha echt duur ja!
quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:33 schreef mijsje het volgende:
Heb ik nou goed gezien op intetnet dat een bol noro sock wol gewoon 17,95 kost? Wow wat een prijs...
Helemaal leuk!!quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:52 schreef Holyme het volgende:
Trui hij's mooi! Leuke kleuren heb je gebruikt![]()
M'n eerste haaksel is af, heb een muisje gemaakt. Ging een aantal keer verkeerd met tellen maar ben maar gewoon door gegaan om te oefenen. De oortjes zijn dus niet even groot en hij heeft meer een puntsnuitje, maar een catnip speeltje is een catnip speeltje dus mijn katten zal 't worst wezen gelukkig
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu is het me allemaal wat duidelijker dus volgende muis wordt vast wat netter, moet alleen even kijken voor ander vulmateriaal.
Daarna maar 'ns verder kijken naar andere dingen, want ik vind het haken wel leukAlleen weet ik inmiddels wel dat dit ook iets is wat ik niet moet doen vlak voor ik ga slapen, heb steken geteld in m'n slaap
mjk, ik heb es naar 't patroon gekeken, en het lijkt enorm op dat 'southbay shawlette' patroon, maar dan met telkens groepjes van 5 stokjes in plaats van 7. haak je die clusters van 5 stokjes wel om de lossen uit de vorige toer heen? want als je ze er echt IN haakt, dus in de steken, wordt 't een stuk minder mooi. maar ik kan me ook voorstellen dat je garen te dik is, of dat inderdaad dat kleurverloop het juist net rommelig maakt. dan is soms gewoon effen nog mooier denk ik, om zo'n patroon goed uit te laten komen. succes in elk geval, niet te snel opgeven hoor! ik zat bij die southbay eerst ook nogal te prutsen. let vooral op bij de 'hoek' in 't midden, dat je daar een dubbel 'v'-tje maakt, zodat je daar een mooi symmetrisch patroon krijgt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:21 schreef mjk86 het volgende:
Ja, ik was al wel wat verder gegaan, maar werd er niet echt vrolijk van.
Hmmm, ik denk dat ik het er ook niet mooi uit vind zien door dat het kleurverloop van het wolletje heel kort is. Het is opzich geen dikke garen hoor, stuk dunner dan de effen gekleurde royal van de zeeman.
Ach ja, hou ik het voorlopig maar weer even bij de beestjes-hakerij, en dan waag ik me over een poosje wel weer eens aan dit patroon haha
17,50 he.... dat valt toch alleszins mee!?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:33 schreef mijsje het volgende:
Heb ik nou goed gezien op intetnet dat een bol noro sock wol gewoon 17,95 kost? Wow wat een prijs...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk, dat scheelt wel ja, het materiaal is heel luxe, en voor mijn moeder zou ik dat ook zeker over gehad hebbenquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:28 schreef trui het volgende:
[..]
17,50 he.... dat valt toch alleszins mee!?![]()
nee ik vind 't ook vreselijk duur, maar 't is wel heel mooi spul, een combinatie van zijde, lamswol, mohair, en nylon. en die kleuren, dat heeft mij toch maar eens doen bezwijken. maar ik had me ook een beetje verkeken hoor, ik dacht dat ik aan 1 bol genoeg had voor een shawl, maar met 1 bol was 't gewoon echt niet een maat waar iemand iets aan had. en ach, het wordt een gecombineerd moederdag/verjaardagscadeau voor m'n moeder, dan vind ik een kado van die prijs nog wel acceptabel. en nu heb ik wel eens kunnen ervaren om met zulke mooie wol te haken, daar kan ik erg van genieten. zo ben ik ook al een hele tijd van plan om ooit eens sokkenwol van malabrigo te kopen. dat zit ook in die richting qua prijs, dus 't is niet iets om zomaar aan te schaffen. maar heel af en toe gun ik mezelf wel zo'n uitspatting.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:09 schreef crochetwitch het volgende:
TROTS
![]()
[ afbeelding ]
Kan er nog 2.5 maand van genieten, en dan gaat het naar de nieuwe eigenaresse! Zal moeite kosten, ben beetje verliefd op dit setje!![]()
Nu dan gelijk maar door met het afmaken van andere projecten. Waar te beginnen?
Daar mag je inderdaad trots op zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:09 schreef crochetwitch het volgende:
TROTS
![]()
[ afbeelding ]
Kan er nog 2.5 maand van genieten, en dan gaat het naar de nieuwe eigenaresse! Zal moeite kosten, ben beetje verliefd op dit setje!![]()
Nu dan gelijk maar door met het afmaken van andere projecten. Waar te beginnen?
Zei ik ook twee kluwen terugquote:Op donderdag 12 mei 2011 17:20 schreef crochetwitch het volgende:
Om de handen maar even rust te geven zit ik nu een paar compleet in de war aangeleverde kluwen katoen uit elkaar te halen en tot bollen te rollen. Loop een beetje vast en moet de schaar er maar een keer in zetten vrees ik. En dit is pas kluwen één, weet geeneens hoeveel er in de doos zit, maar het is wel heel mooi garen, dus even doorbijten vanavond dan maar. Nu koken!
Je hebt er altijd eentje tussenzittenquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:40 schreef Daste het volgende:
Ik vind dat altijd zo prettig, ontkluwen. Soort van sorteren en ordenen. Vind ik leuk
Nee, dat weet je inderdaad nooit...quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:42 schreef trui het volgende:
pziez, je weet maar nooit hoe lang ik nog kadootjes voor m'n moedertje maken kan niewaar... ze heeft bovendien ook nog een botje in haar hand gebroken ontdekte ze gisteren (10 dagen nadat ze erop gevallen is liet ze er pas eens een dokter naar kijken, de bikkel).
Geweldigquote:Op donderdag 12 mei 2011 19:27 schreef MissN het volgende:
Op verzoek van redostrike nog een grotere foto van mijn deken, heb er gister nog een extra blauw streepje eraan gehaakt (niet op deze foto):
[ afbeelding ]
Closeupje
[ afbeelding ]
En mijn nieuwe project:
[ afbeelding ]
Het patroon is van ravelry
http://www.ravelry.com/patterns/library/sezession-i
De kleuren kloppen niet helemaal, helaas is de lichtgroen/blauwige wol niet meer bij de wibra, had het laatst meegenomen dacht k en toen hield ik de bolletjes naast elkaar en de nieuwe is veel groener van kleur..echt jammer!
Wat een geweldig leuk muisje, zoiets zoek ik ook al een tijdje.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:29 schreef Holyme het volgende:
MissN, toffe deken en mooie kleuren heb je gebruiktOok de kleuren die je nu gebruikt zijn helemaal mijn ding.
EsseEi, die wordt leuk, benieuwd hoe het is als ie af is!
Hier mijn 2e muis, een heel stuk beter en strakker. Nog een paar kleine telfoutjes geloof ik, maar achHeb nu andere vulling gebruikt, ging 'n heel stuk beter, helemaal met die catnip er in. Vond het vastmaken van de oortjes en oogjes wel wat lastig om netjes te doen.
[ afbeelding ]
Spiegelei, nogmaals bedankt voor het patroontje
Wat een lieve piepquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:29 schreef Holyme het volgende:
MissN, toffe deken en mooie kleuren heb je gebruiktOok de kleuren die je nu gebruikt zijn helemaal mijn ding.
EsseEi, die wordt leuk, benieuwd hoe het is als ie af is!
Hier mijn 2e muis, een heel stuk beter en strakker. Nog een paar kleine telfoutjes geloof ik, maar achHeb nu andere vulling gebruikt, ging 'n heel stuk beter, helemaal met die catnip er in. Vond het vastmaken van de oortjes en oogjes wel wat lastig om netjes te doen.
[ afbeelding ]
Spiegelei, nogmaals bedankt voor het patroontje
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:03 schreef Doobsie het volgende:
*jaloers op alle wolletjes die ze daar ziet.. zoveel heb ik nog lange niet!*
Ontzettend gave kast zeg!! helemaal top!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |