abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:40:31 #51
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96703250
leuk esseEi! groot gelijk hoor! :) en lief van je moeder!

ik kom met de tram ook vaak langs een 'wolgroothandel' in Delft, maar daar staat ook met grote letters 'wolvilt' op dus misschien is 't alleen wol om mee te vilten. zal ik nog eens nazoeken.
in de haak.
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:42:58 #52
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96703370
hmmm waar zit die wolgroothandel?? (wat doe je trouwens in Delft? :) dacht dat je in Leiden ging werken?) zie die ook vaak staan op internet maar kan 'm in reallife nooit vinden. In het centrum zit er ook nog 1, de Wolgaarde maar die heeft alleen Lana Grossa.
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:49:46 #53
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96703683
ik werk in rijswijk, leiden heb ik nooit meer geprobeerd omdat rijswijk al doorging. :) en soms is 't korter om via delft - rotterdam - utrecht naar huis te gaan dan via den haag voorburg of den haag centraal. soms is 't ook sneller om via schiphol te gaan, dus ik reis via tal van diverse routes tegenwoordig. en gisteren met de auto was toch wel 't allersnelst, maar die heb ik vrijwel nooit tot mijn beschikking... :{

de wolgroothandel zit ergens langs de route van tramlijn 1 (richting delft tanthof), niet al te veel haltes voor het station. :+
in de haak.
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:56:16 #54
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96703932
hmmm....bijzonder dat ik die echt nog nooit gezien heb! heb die tram regelmatig genomen (den haag-delft he ;)) en daar met de auto gereden en dat soort dingen.....mooie ontdekkingstocht gaat dat worden :)

hebben jullie dat ook soms, dat je een lap/deken/iets aan het haken bent met verschillende kleuren in willekeurige volgorde en dat je neit meer weet welke kleur je als volgende moet nemen omdat ie anders wel heel vaak terug komt, of te dicht op de vorige zit of iets dergelijks?? heb daar nu last van ;) maar gebruik ook maar 4 kleuren :P
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:11:02 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96704564
ah, maar met 4 kleuren zijn de mogelijkheden ook niet echt eindeloos inderdaad. kleurkeuzeproblemen zijn me niet geheel onbekend nee... heb 't nu met dat babydekentje, dat neem ik mee in de trein en dan bedenk ik 's ochtends welke bollen ik erbij meeneem omdat ik niet alle kleuren mee wil zeulen. maar omdat ik bang ben dat ik toch net niet de kleur bij me heb die ik nodig heb sleep ik er toch meer mee dan eigenlijk nodig is. en dan zit ik soms nog te balen in de trein over een bepaalde ontbrekende kleur. :')
in de haak.
pi_96704924
Om de handen maar even rust te geven zit ik nu een paar compleet in de war aangeleverde kluwen katoen uit elkaar te halen en tot bollen te rollen. Loop een beetje vast en moet de schaar er maar een keer in zetten vrees ik. En dit is pas kluwen één, weet geeneens hoeveel er in de doos zit, maar het is wel heel mooi garen, dus even doorbijten vanavond dan maar. Nu koken! :Y)
pi_96707767
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:09 schreef crochetwitch het volgende:
^O^ TROTS *O*

[ afbeelding ]

Kan er nog 2.5 maand van genieten, en dan gaat het naar de nieuwe eigenaresse! Zal moeite kosten, ben beetje verliefd op dit setje! :'(

Nu dan gelijk maar door met het afmaken van andere projecten. Waar te beginnen? :?
Daar mag je inderdaad trots op zijn. :D

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:20 schreef crochetwitch het volgende:
Om de handen maar even rust te geven zit ik nu een paar compleet in de war aangeleverde kluwen katoen uit elkaar te halen en tot bollen te rollen. Loop een beetje vast en moet de schaar er maar een keer in zetten vrees ik. En dit is pas kluwen één, weet geeneens hoeveel er in de doos zit, maar het is wel heel mooi garen, dus even doorbijten vanavond dan maar. Nu koken! :Y)
Zei ik ook twee kluwen terug }:| ....de rest moet nog. :') Als je over een rottig werkje spreek dan is dat het :P ....ik maak gewoon hele kleine bolletjes anders ga je compleet 8)7 worden van dat onkluwen. :X
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_96707884
Ik vind dat altijd zo prettig, ontkluwen. Soort van sorteren en ordenen. Vind ik leuk 8)7
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:40:27 #59
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96707887
haha dat ontkluwen vind ik ook echt verschrikkelijk maar uiteindelijk wel de moeite waard. Vind het pas echt irritant als ik allemaal losse stukjes heb ;) hou niet zo van draad wisselen :P
En daste: ga je schamen ;)
pi_96707958
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:40 schreef Daste het volgende:
Ik vind dat altijd zo prettig, ontkluwen. Soort van sorteren en ordenen. Vind ik leuk 8)7
Je hebt er altijd eentje tussenzitten :{ ...jammer. ;( :+
Optimist tot in de kist
pi_96708517
Dat Wolvilt ding heeft 2 vestigingen, die ene heeft idd alleen om te vilten, maar de ander heeft ook echte breiwol.. Die zit om de hoek daar en is helaas maar tot 5 uur open :{
pi_96710248
Op verzoek van redostrike nog een grotere foto van mijn deken, heb er gister nog een extra blauw streepje eraan gehaakt (niet op deze foto):

Closeupje

En mijn nieuwe project:

Het patroon is van ravelry
http://www.ravelry.com/patterns/library/sezession-i
De kleuren kloppen niet helemaal, helaas is de lichtgroen/blauwige wol niet meer bij de wibra, had het laatst meegenomen dacht k en toen hield ik de bolletjes naast elkaar en de nieuwe is veel groener van kleur..echt jammer!
haken is cool
pi_96710362
heej ik zie nu dat in het orignele patroon ook dat hele dure noro silk garen is gebruikt wat trui ook had :P
haken is cool
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:33:40 #64
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96710576
ohh leuk je shawl in wording! :D:D (en je deken, nog steeds mooi ^^)

hoe lang moet het hengsel van een schoudertas zijn (schuin dragen) bij een slanke vrouw van 1,63m??? (ben zelf veel te lang om het op te kunnen meten)

woohoo de lap is af, nu lekker draadjes afhechten. En even een fototje maken voor jullie ;)

[ Bericht 23% gewijzigd door EsseEi op 12-05-2011 19:48:39 ]
pi_96712764
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:42 schreef trui het volgende:
pziez, je weet maar nooit hoe lang ik nog kadootjes voor m'n moedertje maken kan niewaar... ze heeft bovendien ook nog een botje in haar hand gebroken ontdekte ze gisteren (10 dagen nadat ze erop gevallen is liet ze er pas eens een dokter naar kijken, de bikkel).
Nee, dat weet je inderdaad nooit... ;(
Bikkelmama :*
  donderdag 12 mei 2011 @ 20:14:55 #66
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96713081
Dit:

Wordt ongeveer dit:

*gaat fanatiek draadjes afhechten*
pi_96717582
En hoe ging het vouwen? :P
Optimist tot in de kist
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:14:43 #68
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96717883
uh ja het was even puzzelen maar uiteindelijk wel goed haha ;)
draadjes afgehecht :) ga er nu nog een voering in maken :) en dan dus vouwen en aan elkaar zetten ^^
pi_96718248
Ik wacht de foto's af maar het ziet er zo te zien goed uit. ;) :D
Optimist tot in de kist
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:22:21 #70
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96718649
hm balen dacht dat ik misschien nog goed stofje had, maar is toch niet helemaal een goede match (roze met witte stofjes). Nu moet ik nog langs de stoffenwinkel of markt...kan ik niet verder.

oh en dit is trouwens de combi, in het echt iets minder mooi.

dan maar aan shawl beginnen ofzo..of visje? *dubio*

[ Bericht 37% gewijzigd door EsseEi op 12-05-2011 21:41:36 ]
pi_96726006
Leuke foto's weer! O+
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:34:32 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96726107
ik vind je tas nu al heel mooi, esseEi!

missN, die deken is echt heel leuk, mooie closeup ook! en die sjaal, is dat patroon nou ongeveer een granny stripe of toch iets anders?

vergeet ik helemaal het theeservies te noemen. crochetwitch: SUPER gelukt!!! O+

[ Bericht 33% gewijzigd door trui op 13-05-2011 10:35:53 ]
in de haak.
pi_96727149
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:27 schreef MissN het volgende:
Op verzoek van redostrike nog een grotere foto van mijn deken, heb er gister nog een extra blauw streepje eraan gehaakt (niet op deze foto):

[ afbeelding ]

Closeupje

[ afbeelding ]

En mijn nieuwe project:

[ afbeelding ]

Het patroon is van ravelry
http://www.ravelry.com/patterns/library/sezession-i
De kleuren kloppen niet helemaal, helaas is de lichtgroen/blauwige wol niet meer bij de wibra, had het laatst meegenomen dacht k en toen hield ik de bolletjes naast elkaar en de nieuwe is veel groener van kleur..echt jammer!
Geweldig :) dank je wel

En heel wat leuke projectjes gezien.

Heb het nogal druk gehad en niet echt kunnen haken (maar enkele lijnen op men stoel hoes) :o

Ik denk dat ik er weer eventjes uit ben, misschien komt het wel weer terug als we op het marktje wat dingen verkopen. Natuurlijk hoop ik dan wel dat wel veel verkopen want anders geraak ik toch gedemotiveerd. We zullen allensinds zien wat het wordt.

Ik hoop dat ik nog de moed krijg om men huidige net niet afgewerkte projectes nog te doen zodat die ook nog mee in de verkoop kunnen.
Only Heroes live forever.
blog
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:20:14 #74
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_96730051
oeh kenden we deze al?

http://gosyo.shop.multilingualcart.com/free1.php

allemaal vertaalde japanse haak- en breipatronen O+ zitten hele mooie dingen tussen (al zal t meeste wel op ravelry staan)
Kwak
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:37:28 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96731201
ik kende 'm al ja. mooi!
nog een 'gouwe ouwe' die misschien niet iedereen kent: http://www.mypicot.com/
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: