abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:39:19 #256
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_96948277
hier is mn beginnetje! kleurtjes op de foto met zwarte achtergrond kloppen beter dan die op de witte tafel. t garen is echt bijna pastel, maar hier lijken de kleuren hard!

Kwak
pi_96949004
De gelukspoppetjes zijn leuk! Ik heb daarvoor de Hobbyhandig gekocht haha.

Mooie sjaal, kwakz0r :)

Het nieuwe boekje van Ana Paula Rimoli lag hier in de brievenbus! *O* :

(niet mijn foto :P)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:54:25 #258
52016 Lyssa
music <3
pi_96949029
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:53 schreef Herfstblad het volgende:
De gelukspoppetjes zijn leuk! Ik heb daarvoor de Hobbyhandig gekocht haha.

Mooie sjaal, kwakz0r :)

Het nieuwe boekje van Ana Paula Rimoli lag hier in de brievenbus! *O* :
[ afbeelding ]
(niet mijn foto :P)
Die heb ik ook vandaag binnen gekregen *O*
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:55:51 #259
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96949089
Ohh ze zijn leuk ^^ weer wat te maken voor bruiloft van broer ;)
(dankjewel moeder van Yachiru ;))

oeeh wordt mooi je shawl kwakz!
pi_96949154
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:54 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Die heb ik ook vandaag binnen gekregen *O*
Ook van Bookdeposity? :) De verzendtijd viel me nog heel erg mee eigenlijk.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:59:14 #261
52016 Lyssa
music <3
pi_96949265
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:56 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Ook van Bookdeposity? :) De verzendtijd viel me nog heel erg mee eigenlijk.
Jep! Deze was 5 mei verstuurd. Ik had vrijdag al twee boekjes binnen die 4 mei verstuurd waren! Ideale service!
pi_96949345
Mijne was ook 5 mei verstuurd. Toevallig ;)

Ik had verwacht dat het pas eind van de week zou komen. Er staan leuke patroontjes in. O+ En die boom lijkt nog steeds heel erg op de mijne. Ik ben benieuwd hoeveel verschil er in de 2 zit.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:47:36 #263
244933 trovey
Nachtoele
pi_96951692
Leuke dingetjes weer gezien en die bruidspoppetjes :D .

Hier eindelijk klaar met wol opbergen, 1 kinderbadje (tja was nou eenmaal voorhanden :') ) een diepe grote bak met deksel, twee supergrote tassen, 2 platte bedonderbakken en nog twee omkeerbare krukken van de IKEA en een bak die je normaal voor de vuile was gebruikt vol. :P Ik kan er voorlopig tegen......nu maar hopen dat ik nog weet wat ik heb alhoewel ik mijn best heb gedaan om het logisch op te bergen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_96952091
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:55 schreef EsseEi het volgende:
Ohh ze zijn leuk ^^ weer wat te maken voor bruiloft van broer ;)
(dankjewel moeder van Yachiru ;))

oeeh wordt mooi je shawl kwakz!
Ik zal het doorgeven! :P

Wahaha, wat grappig! Boekje lag vandaag ook in mijn brievenbus, was ook op 5 mei verzonden!
pi_96952456
Wat een leuke dingen hebben jullie trouwens allemaal de laatste tijd gemaakt!

Ik kom de laatste tijd niet zoveel aan haken toe, heb zat ideetjes en ook zat patroontjes en garens, maar kan mezelf er gewoon niet zo goed toe zetten :N En áls ik dan al ergens aan begin, blijft het vaak half af liggen. Dus nu moet ik van mezelf eerst die dingetjes afmaken, en dan pas mag ik weer iets nieuws beginnen! :)

Oh, ik heb wel één dingetjes om te laten zien trouwens, lieveheersbeestje gehaakt voor m'n nichtje!
pi_96954492
Leuk lieveheersbeestje! :)

Iemand die hier toevallig zaterdag naar de amigurumidag van Echtstudio gaat? :) Ik twijfel nog of ik ga.
pi_96957677
Bedankt allemaal! Ik ben er erg blij mee!
Ben nu een sjaaltje met schelpjes motief aan het maken. Gaan we 2 bolletjes inzitten denk ik. Vind ik dan meteen weer zonde haha, maar deze ga ik weggeven denk ik, dus het komt wel goed terecht. Dan vind ik het weer minder erg :P

Ik ben ook gezwicht voor dat patroon voor die omslagdoek van trui en EsseEi! Kijken of ik het red met 2 bolletjes (380m in totaal)! Wil ze dan wel met een grotere haak doen dan voorgeschreven, maar het is 2,5/3 garen en ik wil het dan met 5 doen, dus zal niet veel uitmaken denk ik. (qua verschil in grootte met patroon en uiteindelijke resultaat)

Eerst mijn sjaaltje afmaken! En dan wil ik nog een granny tas haken en vilten, mandjes haken en vilten en, en.... Ik denk dat het nog wel even duurt voor ik aan de omslagdoek toekom! :P

Leuke granny's, tas, deken, gelukspoppetjes ( O+ ), Sjawl in wording en lieveheersbeestje!
pi_96961059
Bloemetje 4 is bijna af! Morgen nog de 'aarde' haken en dan is het af. En dan hopen dat mijn meme het mooi vindt! (al twijfel ik daar niet aan :D )
pi_96963186
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:36 schreef Herfstblad het volgende:
Leuk lieveheersbeestje! :)

Iemand die hier toevallig zaterdag naar de amigurumidag van Echtstudio gaat? :) Ik twijfel nog of ik ga.
't is 2 straten van waar ik werk. Maar helaas ik ga werken :P
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:58:59 #270
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96964053
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:18 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben trui en esse-ei aan t na-apen met de southbay shawl. ik zocht al heel lang zo'n lekker doorhaak patroon voor mn mooie wolletjes, maar vond m er op ravelry niet zo mooi uitzien als t resultaat van trui en esse-ei O+ nu ben ik dus over de streep. sorry dames!
leuk juist! ik heb 't idee ook maar weer van iemand anders hoor. :)

ik zag trouwens dat ie in dunner garen ook heel mooi kan zijn, zie bijv. deze of deze. ook voor mooie randjes!!

lisa, wat leuk die gelukspoppetjes! O+

[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 17-05-2011 22:05:38 ]
in de haak.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:01:21 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96964251
EsseEi, ik vind de tas erg mooi worden!

whoopdidoo, leuke popjes & totoro's!

mirjam, daar heb je toch een verkeerd draadje doorgeknipt vrees ik... :o
in de haak.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:20:01 #272
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96965821
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:01 schreef trui het volgende:
EsseEi, ik vind de tas erg mooi worden!

whoopdidoo, leuke popjes & totoro's!

mirjam, daar heb je toch een verkeerd draadje doorgeknipt vrees ik... :o
ja he? :D :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:26:03 #273
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_96966286
Leuke dingen weer hier! Dat servies ook zo leuk.

Ik ben geabonneerd op de HobbyHandig. Niet dat ik er vaak iets uit maak, maar ik vind het gewoon leuk om al die kaarten voornamelijk te bekijken. En tja haken is tegenwoordig hip dus staat er inderdaad vaak iets te haken in, die gelukspoppetjes ga ik ook nog ooit een keer maken.

Inu wat een leuke placemat! Hoe heb je de gaatjes nu gemaakt? gewoon met je haaknaald ofzo?

Ik ben nog bezig bezig met de Pony van Delicious crochet en ik heb nog een mini Hello Kitty gemaakt. Foto's volgen.

Ooooh Bietel (toch?) die wolletjes, ik zat vandaag nog te twijfelen of ik zou bestellen, maar nu ben ik er uit, ik ga gewoon bestellen, die wolletjes met kleuroverloop vind ik ook zo mooi. Ook voor een sjaal haha. Kunnen we elkaar groeten op straat als we elkaar tegenkomen straks :D .

Dat 3e boekje van Rimoli staat ook op mijn verlanglijstje. Is het net zo leuk als het 2e boekje?
klerkje
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:35:27 #274
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_96966843
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:58 schreef trui het volgende:

[..]

ik zag trouwens dat ie in dunner garen ook heel mooi kan zijn, zie bijv. deze of deze. ook voor mooie randjes!!

ja, ik denk dat blocken en hoe los je haakt daar vooral het verschil maakt. mijn garen is best dun, maar t ziet er niet zo open uit als dat....
Kwak
pi_96967037
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:58 schreef trui het volgende:

[..]

O+ O+ O+ O+
Verder weinig constructiefs te melden, behalve dat ik een poppetje aan het haken ben naar eigen patroon... Maar even weinig motivatie om verder te gaan haha.
pi_96967060
Spiegelei, ik heb het tweede boekje illegaal (wil het nog wel kopen, zeker nu het vertaald is), maar ik vind 3 leuker :)

Ik koop de Hobbyhandig trouwens alleen als er iets te haken in staat. De rest vind ik niet heel boeiend :)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:52:52 #277
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96968086
oeeeh dat lieveheersbeestje is schattig! :) waar staat het patroon?? :@

Ik heb ook heeel dun garen voor de shawl, ik gebruik naald 3 maar vind die stiekem nog te dik ervoor. Wordt wel minder opengewerkt dan die fotos, maar ik haak behoorlijk strak.

Vandaag mn armband om en van iedereen complimentjes gehad ^^ en 1 vriendin (voor wie ik de tas maak ;)) zei: jaa je maakt echt zo veel en ik vind het echt allemaal leuk!!!
Dus..dat komt helemaal goed :D
en het hengsel gemeten, moet ongeveer 110cm worden :)

in dubio of ik nu nog stukje zal haken of dat ik maar gewoon naar bed moet gaan
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:57:01 #278
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96968385
ik heb de mijne 9 (de shawl bedoel ik) met naald 5 gehaakt. morgen kan ik de shawl aan m'n moeder geven, ben heel benieuwd wat ze ervan vindt. :)

deze week komt er niet veel van haken hier, ik ben erg druk op m'n werk en verder had ik vandaag vrij genomen om op de school van m'n dochter te kunnen helpen bij het jaarlijkse Kleuterfeest. tamelijk slopend! :o
in de haak.
pi_96969118
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:52 schreef EsseEi het volgende:
oeeeh dat lieveheersbeestje is schattig! :) waar staat het patroon?? :@

Ik heb ook heeel dun garen voor de shawl, ik gebruik naald 3 maar vind die stiekem nog te dik ervoor. Wordt wel minder opengewerkt dan die fotos, maar ik haak behoorlijk strak.

Vandaag mn armband om en van iedereen complimentjes gehad ^^ en 1 vriendin (voor wie ik de tas maak ;)) zei: jaa je maakt echt zo veel en ik vind het echt allemaal leuk!!!
Dus..dat komt helemaal goed :D
en het hengsel gemeten, moet ongeveer 110cm worden :)

in dubio of ik nu nog stukje zal haken of dat ik maar gewoon naar bed moet gaan
Hier! :)

Oh, en Spiegelei, ik vind dit derde boekje het leukste tot nu toe! Vooral de eenhoorn, waar ik het patroon al van had, via Etsy gekocht toen, de eenhoorn in de maak ligt ook nog te wachten tot ik haar afmaak.. :@

Mijn moeder heeft een abonnement op de Hobby handig (ze maakt zelf kaarten), en als er een leuk haakpatroontje instaat maakt ze altijd een kopietje voor me O+
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:11:25 #280
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96969341
:D thnx!!!

(de optie wordt toch maar mn bed ipv haken ;))
pi_96973886
oeh wat een mooie dingen weer allemaal! super mooie wolltjes bietel! en leuke deken van herfstblad, een tas en granny's ..! Morgen ga ik mijn gehaakte bloemenvaasje kado doen met bloemetjes dr in jeej!
haken is cool
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:01:34 #282
337091 freubelz
loezfreubelz.blogspot.c
pi_96979108
Was ik gister in Rotterdam kwam ik ineens dit tegen midden in het centrum. Plus er om heen nog een groot aantal lantarenpalen en bomen. Het zag er supper mooi en vrolijk uit. De reactie van mijn collega was: "hier zijn vast een paar oude omatjes aan het werk geweest".

woensdag 18 mei 2011 @ 10:06:24 #283
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96979233
waar is dat? :D wat leuk!~ga ik ook even kijken ;) hihi

trouwens, nog even in reactie op Troveys sorteerwoede;) WAT HEBBEN JULLIE VEEEL!!!!! ik hoef me dus echt niet te schamen dat ik een bolletje soft heb gekocht gister :P Ik heb maar 1 bak, en nog 1 zak maar gok dat dat ook nog wel in die bak past haha :@
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:20:10 #284
244933 trovey
Nachtoele
pi_96979572
Ik was vergeten dat ik nog een onderbedbak en een grote wasmand vol heb :@ , een hele grote wasmand :') en dat brengt het aantal op 3 onderbedbakken, 2 grote wasmanden, 2 hele grote tassen, 1 diepe grote bak vam formaat onderbedbak maar dan veel dieper met deksel (met wieltjes) en 1 kinderbadje met kop vol en twee omkeerbare krukken van de ikea en die bakken zitten dan echt helemaal volgepropt. _O- Koop jij voorlopig nog maar wat bolletjes, je haalt me nog lang niet in. :Y)

[ Bericht 2% gewijzigd door trovey op 18-05-2011 10:43:31 ]
Optimist tot in de kist
pi_96980320
Jeetje wat moet je met zo'n voorraad :p ik ben dan echt heel bescheiden..ik heb van elke kleur van de wibra 1 of 2 bolletjes en pas als het op is dan haal ik nieuwe hihi. maarja ik zit ook niet zo ruim in de financien om enorme voorraden aan te leggen..
haken is cool
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:46:20 #286
244933 trovey
Nachtoele
pi_96980451
Het is de schuld van de Wibra en mijn plaatselijke wolwinkeltje! :( Moeten ze maar niet steeds van die aanbiedingen/opruimingen houden. }:| :+
1 bak is alleen al voor een deken waar ik al een tijdje mee bezig ben. ;) Ben als de dood dat ze die kleuren eruit gooien en ik dan met een halve deken zit, zitten wel 5 kleuren in. :P
Optimist tot in de kist
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:22:01 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96981888
ik heb ook wat teveel voorraad hoor, al hoop ik toch alles nog wel eens te gebruiken. het past in elk geval niet meer in m'n 4-vaks-expedit... het verradelijkste moment is toch wel het beginnen met iets nieuws. dan kijk ik wat ik nog heb, maar moet bijna altijd concluderen dat ik er voor dat nieuwe project wel een paar bolletjes/kleuren bij moet hebben van dat ene garen. en als ik dan toch aan 't bestellen ben denk ik 'ach, dan kan ik ook wel eens een bolletje van dit of dat proberen'... zo komt 't natuurlijk nooit op! :o
in de haak.
pi_96982012
Hier ook een overload, vooral nu ik wat minder haak door mn naaimachine :X

Heb twee Expedit-vakken vol en nog onze salontafel/kist volgepropt :D En dan nog ook een mega voorraad aan stofjes en knopen etc....

Stashbusting CAL doen? :D
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:25:13 #289
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96982030
haha ik vind juist dat ik uit m'n voorraad moet haken :) en hou het nog steeds bij goedkoop garen (gewoon, passend bij mn budget ;) af en toe wat duurder).
Maar ben nu al mn spullen aan het inpakken, en keek weer in een la waar ik "dubbele bollen" in heb liggen, en zag dat ik wel heel veel bruin had. Heb ik een keer via marktplaats gekocht ;) 12 bollen voor weinig geld. Maar dus 4 bruine bollen ofzo en ik vind bruin echt helemaal geen mooie kleur hahaha! moet denk ik maar wat beren en konijnen gaan maken ofzo ;)
overigens past die zak niet meer in de doos :P
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:42:22 #290
244933 trovey
Nachtoele
pi_96982826
Ik maak me pas zorgen als ik een kamer speciaal voor de wol moet maken. :+

Dat je dit soort taferelen hebt. _O-

http://mochimochiland.com(...)pdate-and-interview/

Tot dan heb ik maar een beetje. :P
Optimist tot in de kist
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:35:42 #291
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96984877
:D
  woensdag 18 mei 2011 @ 13:02:06 #292
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_96985884
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:42 schreef trovey het volgende:

[ afbeelding ]

_O- ik zag na 3 keer kijken pas dat er iemand op die bank lag
Ik heb op dit moment een (ruime) schoenendoos vol
Knoei
pi_96986956
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:26 schreef Spiegelei het volgende:
Ooooh Bietel (toch?) die wolletjes, ik zat vandaag nog te twijfelen of ik zou bestellen, maar nu ben ik er uit, ik ga gewoon bestellen, die wolletjes met kleuroverloop vind ik ook zo mooi. Ook voor een sjaal haha. Kunnen we elkaar groeten op straat als we elkaar tegenkomen straks :D .
Hihi, dat zou wel erg grappig zijn! Ik weet alleen niet of ik 'm zelf hou: Het is prik en kriebelwol en daar kan ik helemaal niet tegen! Op het bolletje vind ik het nog wel mee vallen en voelt het zelfs wel zacht, maar op de een of andere manier lijkt dat wel te veranderen zodra ik er mee ga haken! De schelpjes sjaal wordt dan ook een kadootje voor iemand :P
Moet zeggen dat het wel lekker haakt en het ook zeker niet snel saai wordt, met die kleurveranderingen!

Heb ik nog een granny tasje gehaakt gisteren, met 2 granny's tegen elkaar aan en een hengsel. Vond het wel een leuk kindertasje :)
Toen ik het uit de wasmachine haalde, moest ik zo lachen! Het is nu niet meer een kindertasje, maar meer een kaboutertasje/mandje! :P Het wordt heel stevig en dik. Goede wol voor bakjes dus :P
Granny's vilten geeft wel een grappig effect, met de verschillende kleurtjes en gaatjes!
pi_96987886
2 Expeditvakken vol valt best mee ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:42 schreef trovey het volgende:

[ afbeelding ]

Die is wel heel erg! :P Zal hem eens aan mijn moeder laten zien, dan ziet ze dat ik helemaal niet veel heb! :')
pi_96988107
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:52 schreef Herfstblad het volgende:
2 Expeditvakken vol valt best mee ;)

[..]

Die is wel heel erg! :P Zal hem eens aan mijn moeder laten zien, dan ziet ze dat ik helemaal niet veel heb! :')
Goed idee! Mijn moeder vindt ook al dat ik veel te veel heb: 2 grote dozen vol, (hmmm, misschien inmiddels 3 :P)
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:28:40 #296
244933 trovey
Nachtoele
pi_96989413
Zo kun je zien....wat wij hebben valt allemaal wel mee. O-) We zijn braaf. *) Is het iemand trouwens al opgevallen dat die dame wel eens in haar niksie (of met heel weinig aan) onder al die wol kan liggen? :X :+
Optimist tot in de kist
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:29:46 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96989464
ach, zolang 't mijn wolletjes niet zijn... :)
in de haak.
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:39:27 #298
244933 trovey
Nachtoele
pi_96989800
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:29 schreef trui het volgende:
ach, zolang 't mijn wolletjes niet zijn... :)
Wie weet doe je wel eens mee met een internationale ruilactie en heb je haar als ruilpartner, dan is het wel jouw wol. >:)

Hier momenteel met kleine dingetjes bezig, de grote projecten ben ik even :r van. :')
Optimist tot in de kist
pi_96990137
Haha, dat viel mij ook al op, trovey. :') Ik zou kleding aan doen. Het idee alleen al.
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:51:27 #300
337091 freubelz
loezfreubelz.blogspot.c
pi_96996548
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:06 schreef EsseEi het volgende:
waar is dat? :D wat leuk!~ga ik ook even kijken ;) hihi

trouwens, nog even in reactie op Troveys sorteerwoede;) WAT HEBBEN JULLIE VEEEL!!!!! ik hoef me dus echt niet te schamen dat ik een bolletje soft heb gekocht gister :P Ik heb maar 1 bak, en nog 1 zak maar gok dat dat ook nog wel in die bak past haha :@
Volgens mij was het aan de Schiedamsedijk voor het Churchillplein.
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:52:19 #301
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96996590
die haaknaalden van de lidl, die zijn wel zwak hoor, ik trok er net 1 in tweeën :')
ik kan hem er weer knap instoppen, maar toch :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')