En Hinder ookquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:36 schreef CaLeX het volgende:
Leuke prestatie Flap en Hives (zijn vriendin dan)
oei die had ik niet onthoudenquote:
ben trots op haarquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:36 schreef CaLeX het volgende:
Leuke prestatie Flap en Hives (zijn vriendin dan)
quote:
Dank jullie wel!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:55 schreef CaLeX het volgende:
[..]
oei die had ik niet onthouden
Dat is ook een puike prestatie, die wil ik ook wel
Succes! Ik heb dit weekend een zwemloopje (500m zwemmen, 5km hardlopen) en daar heb ik ook veel zin inquote:Op woensdag 30 maart 2011 00:59 schreef beertenderrr het volgende:
* beertenderrr heeft zin in het weekendthuiswedstrijdje
Goede verhalen over gehoord.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:55 schreef kepler het volgende:
http://www.informatique.nl/401707/garmin-forerunner-305.html
Voor de liefhebber, Garmin Forerunner 305, voor 130 euro
Iemand ervaring mee?
Heb deze sinds een maand of twee en ben er zeer tevreden over. Hij is wat logger dan een gewoon horloge, maar ik vind het wel prettig omdat ik goed de cijfers kan aflezen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:55 schreef kepler het volgende:
http://www.informatique.nl/401707/garmin-forerunner-305.html
Voor de liefhebber, Garmin Forerunner 305, voor 130 euro
Iemand ervaring mee?
Welke pagina heb jij gebruikt?quote:Op zaterdag 2 april 2011 09:18 schreef Schanulleke het volgende:
Toen was het na anderhalf uur uitverkocht!
Inmiddels ben ik een pagina verder. Veel F5'en dus.
Iedere keer met IE btw, met Chrome pak ik niets. Misschien heb je er iets aan :pquote:Op zaterdag 2 april 2011 09:40 schreef Casp505 het volgende:
Ik word voor de 3e keer lekker gemaakt met een inschrijfformulier dat niet doorlinkt.....
quote:Op zaterdag 2 april 2011 10:21 schreef Hinder het volgende:
En ik heb inmiddels langer over de poging tot inschrijven gedaan, dan dat ik denk over de loop zelf te gaan doen.
Beter plan! En om de hoek voor mijquote:Op zaterdag 2 april 2011 10:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mocht het niet lukken met de Dam tot Dam loop, dan kunnen jullie natuurlijk altijd nog een week later Westlands Mooiste lopen.
Regel ik koffie en wat lekkers erbij.
Tof!quote:
Ik loop m denk ik ook. Zoals bijna alle lopen in het Westland dit jaarquote:Op zaterdag 2 april 2011 11:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Tof!
Jojogirl loopt ook mee en ik hoop dus tegen die tijd ook weer te kunnen lopen.
Mooie voorbereiding op de halve marathon die ik ga lopen 2 weken later.
Beetje jammer dat ik de komende weken nog in het gips zit en begin mei ws. weer vanaf 0 kan beginnen met hardlopen.
Van https http maken werkte bij mij perfect, nu gegevens aan het invullen!quote:Op zaterdag 2 april 2011 11:03 schreef fvschie het volgende:
Tipje, wat voor mij werkte: Haal de HTTPS voor de url weg. Dan is ie langzaam, maar doet ie 't wel. Ik heb me ingeschreven als recreant, en gewoon gekozen voor iDeal.
Eerste keer ingeschreven voor de Dam tot Dam loop. Pas voor 't eerst een 5k gelopen bij de CPC Loop. Nu nog rustig opbouwen zodat ik een 10k kan lopen (mei, Leiden), daarna met lekker ruime tijd door naar die 10-mile in september.
Leuk! Dan zijn 4 van de 300 lopers al bekend.quote:Op zaterdag 2 april 2011 11:06 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik loop m denk ik ook. Zoals bijna alle lopen in het Westland dit jaar
Al is 10EM een flinke uitdaging voor me. Heb pas 3 keer 10km gelopenquote:Op zaterdag 2 april 2011 11:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Leuk! Dan zijn 4 van de 300 lopers al bekend.
Lijkt me leuk, maar helaas valt dat precies op dezelfde dag als die halve marathon die ik dan zou willen gaan lopen..quote:Op zaterdag 2 april 2011 10:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mocht het niet lukken met de Dam tot Dam loop, dan kunnen jullie natuurlijk altijd nog een week later Westlands Mooiste lopen.
Ik kan de komende maand helemaal niets vanwege een gebroken enkel, dus ik mag weer helemaal opnieuw beginnen ben ik bang.quote:Op zaterdag 2 april 2011 11:10 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Al is 10EM een flinke uitdaging voor me. Heb pas 3 keer 10km gelopen
Hoe komt die zo snel!quote:Op zaterdag 2 april 2011 11:13 schreef Casp505 het volgende:
Ingeschreven!
Voor de duidelijkheid, gebruik deze link:
http://www.inschrijven.nl(...)03901&ag=j&tl=nl&vr=
Via de post van fvschie eigenlijk. De s weghalen (secured laden) heeft bij mij al vaker geholpen bij het sneller laden van sitesquote:Op zaterdag 2 april 2011 11:26 schreef Schanulleke het volgende:
Gefixt. Bedankt voor het posten van die link, dat maakte de wereld aan verschil. Hoe kwam jij er aan?
Daar had ik overheen gelezen. Mooi werk, ik doe mee. Mijn richttijd is vooralsnog onder de 1:30. Ik heb gekozen voor een shirtje ook, het wordt voor mij toch het eerste grote loopevenement.quote:Op zaterdag 2 april 2011 11:28 schreef Casp505 het volgende:
[..]
Via de post van fvschie eigenlijk. De s weghalen (secured laden) heeft bij mij al vaker geholpen bij het sneller laden van sites
Goed idee ! Lekker in de buurt en niet zo massaalquote:Op zaterdag 2 april 2011 10:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
leden kunnen nog een maand inschrijven, doe het dus van de week nogquote:Op zaterdag 2 april 2011 12:05 schreef Casp505 het volgende:
En uitverkocht! Van de twitter:
Startnummers 10 EM zijn uitverkocht. Meedoen aan deze afstand is alleen nog mogelijk via de goede doelen
congratz!quote:Op zondag 3 april 2011 14:56 schreef bananablues het volgende:
Damn, jij maakt echt sprongen manNice! En bedankt voor commentaar. Heb zelf al wat goede tips ontvangen die ik vandaag heb toegepast.
Ik heb vandaag een zwemloop (500m zwemmen en 5km hardlopen) gedaan. Er waren veel minder deelnemers dan vorig jaar.
Ik mocht in de langzame baan starten, maar daar hoorde ik eigenlijk niet echt thuis. Moest veel schoolslagzwemmers inhalen en dat kostte redelijk wat energie. Toch 8:35 geklokt en dat is een halve minuut sneller dan mijn vorige zwem-PR, dus dat was al mooi!
Daarna snel sokken+schoenen aan, en hardlopend de startnummerband om doen. Ik was nogal bang dat mijn kuiten vervelend zouden gaan doen omdat ik nu voorvoetlanding toepas, maar het ging erg goed! Soepeltjes de snelle zwemmers ingehaald en met een eindsprint ergens rond de 30:00 geklokt.
Hardlooptijd valt dus een beetje tegen, maar het bleek voldoende te zijn voor een 1e plek. Ik liep ook de laatste 2 kilometer achter een fietser/jurylid van de Nederlandse Triatlon Bond.. maar die had ik bij mijn eindsprint nog ingehaald
Vorig jaar was ik met een minuutje langzamer 8e, dus er misten een hoop snelle deelnemers, maar toch wel leuk om te winnen!
Ik ben geen trainer en kan ernaast zitten, maar ik denk dat je je hakken en knieën wat verder mag optrekken. Of je lichaam ook een tikkeltje verder naar voren mag leunen zou mogelijk ook kunnen maar die kennis heb ik niet en kan ik niet goed zien. Verder denk ik dat je je armen wat verkrampt. Buikspiertraining helpt goed om de knieën omhoog te krijgen. De armen hebben denk ik niet zo veel invloed, maar het oogt wat soepeler. Je blijft mooi vlak lopen (weinig verschil op en neer beweging).quote:Op woensdag 30 maart 2011 06:07 schreef bananablues het volgende:
[..]
Succes! Ik heb dit weekend een zwemloopje (500m zwemmen, 5km hardlopen) en daar heb ik ook veel zin in
@1517:
Sja, het is geen sprinttraining he. Je zou ipv voluit de heuvel op te rennen ook rustig kunnen beginnen en er een versnelling van maken en het dan 3x uitvoeren oid? Rustig naar beneden dribbelen. Of juist andersom: langzaam omhoog en snel naar beneden banjeren
Ik heb er nog niet zoveel ervaring mee. Gebruik sowieso geen hartslag, het moet gewoon lekker voelen. Sommige stukjes pittig, maar het heeft mijns inziens geen zin om in de eerste 10 minuten je kruid te verschieten door anaeroob te gaan lopen en te verzuren. En als je even wilt wandelen, dan doe je dat toch? Vrijheid blijheid
Ik ben bij de 5km afgelopen weekend per ongeluk gefilmd (ik liep achter iemand aan die gefilmd werd). Mooi om mijn techniekverandering eens te bekijken. Aan de ene kant ziet het er niet uit en loop ik net een manke, maar aan de andere kant is mijn techniek nu een stuk beter dan eerst: snelle frequentie, been redelijk onder zwaartepunt, geen keiharde haklanding (maar ik zie dat het ook niet echt als voorvoetlanding eruit ziet, meer middenvoet?). Het ziet er alleen nog niet zo soepel uit als de dame voor mij
Ik zou graag commentaar van anderen horen. Ik ben degene in het blauwe shirt:
Goede opmerking. Het alleen verhogen van knie en hak zal je waarschijnlijk niet sneller laten lopen, maar gaat samen met het sneller lopen. Te hoge knie is ook weer niet optimaal en je moet opletten dat je blijft "grijpen naar de grond".quote:Op dinsdag 5 april 2011 07:46 schreef knnth het volgende:
Twee aanmerkingen:
1) Knie- en hakhoogte is een functie van de snelheid. Als je harder loopt zal je automatisch een grotere bewegingsuitslag krijgen
2) Met het actief opheffen van de knie bestaat het risico op overstriding (tenzij je actief pawbackt), daar moet je als midden-/voorvoetlander goed op letten.
Een dipje na een gehaald doel is welbekend verschijnsel. Ik blijf actief bezig met mijn trainingen en snelheid waardoor ik gemotiveerd blijf en steeds nieuwe doelen na streef. Een korte pauze waarin je minder loopt is na een actieve periode soms zelfs goed om weer wat aan te sterken.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:29 schreef Aukje83 het volgende:
Hey hallo, ik vroeg me af of jullie zich hier in herkennen.
Ik loop ook al jaren hard maar waar ik met enige regelmaat last van heb is dat als ik eenmaal een gesteld doel behaald heb dat ik dan daarna in een soort van zwart gat beland. Bijvoorbeeld dit weekend had ik voor het eerst een halve marathon gelopen (niet in georganiseerd verband of iets dergelijks). Ik werk er niet bewust naartoe maar je gaat jezelf doelen stellen he. Maar goed dan is dat eenmaal achter de rug en na een dergelijke prestatie voel ik me één of twee dagen ontzettend slecht (vooral fysiek denk ik) en dan kost het me altijd een aantal dagen om weer na te denken over hoe verder te gaan. Nog verder of nog sneller, en het kost steeds meer toewijding. En nu de halve marathon ook - eigenlijk moeiteloos, al zou ik het woord moeite niet in de context van het hardlopen willen gebruiken - achter de rug is, is het voor mij echt even aftasten omdat ik dat altijd gezien heb als als het ware dé mijlpaal...
Ik weet niet of het in feite een klacht is of een probleem, maar ik vroeg me gewoon af of mensen zich er in herkennen.
Voor de rest gaat het altijd wel super, ik loop nu zo ongeveer drie jaar blessurevrij, zelfs kwetsuurvrij en elke run is voor mij een feest eigenlijk.
ik liep er gister nog langs en zat te twijfelen of ik er bij kon instappen, uiteindelijk maar meteen de trein gepakt. Was het nog wel een keer van plan, maar kom er niet heel vaak, dus ja. Kan je trouwens de snelheid wel een beetje goed opvoeren?quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:47 schreef Jojogirl het volgende:
Dat ligt er erg aan wat voor training het was denk ik. Een rustige duurloop van 1.5 uur zal minder hersteltijd vergen dan een intensieve intervaltraining van 1.5 uur. Ook verschilt herstelsnelheid erg van person tot persoon.
En ik ken het zwarte gat na een behaald doel ook wel. Ik heb gewoon altijd weer eens nieuw doel nodig (in afstand of in tijd) om mijn motivatie te behouden.
Gisteren heb ik trouwens in het Wheel of Energy gelopen, erg grappig om eens te doen.
Hak omhoog bij hogere snelheid is wel vrij logisch. Als je meer passen per minuut gaat maken zal je sneller met je bovenbeen je onderbeen naar voren moeten zwiepen. Doordat je je hak verder omhoog trekt krijg je een lager moment of inertia voor je been waardoor het minder kracht kost voor je bovenbeen om je been naar voren te krijgen. Hakhoogte heeft dus vooral te maken met de hoeveelheid passen die je per minuut maakt. Over de kniehoogte kan ik niet zo snel iets zeggen, maar een beetje logisch nadenken zegt mij dat je hiermee je pasgrootte vergroot.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:33 schreef No-P het volgende:
[..]
Goede opmerking. Het alleen verhogen van knie en hak zal je waarschijnlijk niet sneller laten lopen, maar gaat samen met het sneller lopen. Te hoge knie is ook weer niet optimaal en je moet opletten dat je blijft "grijpen naar de grond".
Vorig jaar had ik buikgriep een aantal weken voor de marathon van Rotterdam. 4 dagen kon ik niet lopen, het weekend erop was ik nog erg moe, maar daarna was ik plots in vorm!quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:33 schreef annoh het volgende:
Nog 5 dagen tot de marathon van Rotterdam en ik ben al bijna een week ziek(jes)echt behoorlijk kut. Ik ben nu vooral nog heel verkouden (na een virus dat zich uitte in keelpijn) en ga er van uit dat ik zondag gewoon naar rdam ga, maar ik durf er niet zo over na te denken wat dit met mijn lichaam gedaan geeft/doet... Iemand nog een mooi verhaal over prima prestaties na ziekte?
Kun je niet alsnog een startbewijs regelen van een geblesseerde?quote:Op woensdag 6 april 2011 22:35 schreef 1517 het volgende:
Gaat er nog iemand de marathon in Londen lopen?
Klasse man! Mooie tijd.quote:Op zondag 3 april 2011 13:44 schreef beertenderrr het volgende:
Zo, net terug van de 10km race en ging echt boven verwachting goed10e plaats veroverd van de 600 deelnemers ofzo (zit wel 5km en 10EM bij, maar toch). Ben gefinisht in een tijd van ongeveer 37:40, het is nog even wachten op de officiële tijd, maar dat is bijna een halve minuut sneller dan ik had durven dromen! Vergeleken met mijn pr die ik hier vorig jaar ook heb gelopen ben ik bijna 2,5 minuut sneller gaan lopen, echt belachelijk. Ging nu 16km/h gemiddeld ook
![]()
Helaas geen kaartje voor de dam tot damloop weten te scoren, dacht me als wedstrijdloper in te kunnen schrijven, maar dan moet je weer lid zijn van le championbij deze: als een bedrijf geïnteresseerd is in een snelle loper, ik stel me beschikbaar
Mocht ik alsnog mee gaan doen, ga ik proberen onder het uur te lopen. Lijkt me best goed mogelijk met deze progressie. In het najaar loop ik ook altijd harder dan in het voorjaar, dus belooft veel goeds
![]()
@bananablues, leuk filmpje! Heb helaas niet veel aanmerkingen, want verstand van techniek heb ik niet, maar het ziet er goed uitweet niet of je het al doet, maar je kan er op letten om je tenen altijd omhoog op te trekken. Je krijgt zo een spanning in de bal van je voet die extra elasticiteit geeft als je afzet
Onwijs veel succes toegewenst!quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:41 schreef annoh het volgende:
Morgen de marathon van Rotterdam! Bedankt voor de bemoedigende woorden eerder deze week. Het is inderdaad wel zo dat ik supergoed getaperd heb en veel uitgerust heb. Maar aan de andere kant voel ik me nog steeds niet 100%. ik ga morgen gewoon echt heel rustig beginnen, en dan kijk ik wel hoe het gaat. Ik probeer me er op in te stellen dat ik er ook wel een 5 uur (!!!) over zou kunnen doen. Zou wel een beetje dramatisch zijn, maar wel minder erg dan niet lopen. Ik heb er wel echt heel veel zin in!
Ken niemand hier in Londen die hem loopt, ben er ook nog niet echt klaar voor. Marathon Amsterdam is mijn eerste, spannend!quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:42 schreef annoh het volgende:
[..]
Kun je niet alsnog een startbewijs regelen van een geblesseerde?
thnxquote:
Mooie tijd van Chebet zegquote:Chebet zegeviert in marathon van Rotterdam
ROTTERDAM - Wilson Chebet heeft zondag de 31e editie van de ABN Amro Marathon van Rotterdam gewonnen. De Keniaanse atleet liep de 42 kilometer en 195 meter in (officieus) 2 uur, 5 minuten en 26 seconden.
Chebet, die zijn tweede marathon afwerkte, liep in de laatste kilometer weg van zijn landgenoot Vincent Kipruto die in 2.05.33 als tweede eindigde. De Ethiopiër Chala Dechase finishte als derde in 2.08.47. Chebet bleef ruim boven het parcoursrecord, dat in Rotterdam sinds 2009 op naam staat van Duncan Kibet en James Kwambai. Kibet won dat jaar in 2.04.27, Kwambai kwam destijds in dezelfde tijd als tweede over de streep. De tijd van Chebet is momenteel wel de beste jaartijd op de marathon. De twee Kenianen kwamen na zo'n 34 kilometer alleen voorop. Tot die tijd hadden ze lang gezelschap van de Ethiopiërs Getu Feleke en Chala Dechase. Kipruto was in Rotterdam als favoriet begonnen. De Keniaan eindigde vorig jaar op de Coolsingel als derde in 2.05.13.
Chebet
Chebet debuteerde vorig jaar in Amsterdam op de klassieke afstand en liep daar direct naar de tweede plaats in 2.06.12. De winnaar bouwde de afgelopen jaren vooral naam op als loper op de halve marathon. Die liep hij vier keer onder het uur, waarvan twee keer in Rotterdam. Zondag had de 25-jarige Keniaan in de slotfase de meeste inhoud. Hij liep weg bij 23-jarige Kipruto, die niet meer de macht had aan te sluiten. De nummer twee liep in Rotterdam zijn zesde marathon en eindigde nooit buiten de top vijf. Alleen in Parijs (2009) won hij.
Dames
Philes Ongori heeft haar marathondebuut opgeluisterd met de zege bij de dames. De 24-jarige Keniaanse atlete finishte op de Coolsingel in (officieus) 2.24.19. Hilda Kibet eindigde als tweede. De Nederlandse moest zich in de laatste honderden meters gewonnen geven. Op de derde plaats eindigde Lishan Dula uit Bahrein in 2.26.56. Favoriete Rita Jeptoo kwam als vijfde over de streep.
De Keniaanse heeft 2.23.38 als beste tijd staan, maar bleef daar zondag met 2.28.09 bijna vijf minuten boven. Lindsay van Marrewijk was de tweede Nederlandse op de tiende plaats in 2.37.40.
Bron: nu.nl
Gelukkig merken wij daar niks van achter het beeldschermquote:Op zondag 10 april 2011 14:40 schreef jack4ya het volgende:
Lief heeft net de 10K ASR Jongeren run gelopen (als begeleider). Mooi werk.
En ik? Zo! Met opzet in de 'hitte' gelopen als training.
Tempo deed er niet toe, afbeulen die hap.
13.6 km in 1:30...
Nu douchen... Ik stiiiiink!
Zeker. Je gaat ook meer zweten en minder geconcentreerd door training.quote:Op zondag 10 april 2011 14:57 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Gelukkig merken wij daar niks van achter het beeldscherm![]()
Goed om in de warmte te trainen! Misschien kun je er langzamerhand wel aan wennen.
Ik had vanochtend dus al door dat ik geen PR zou kunnen lopen gezien mijn fitheid, dus ik paste m'n streeftijd aan naar 50:00. Daar zit ik dus flink onder, dus ik ben ook qua tijd zeker tevredenquote:Afstand - 10 km Loop Rotterdam
Categorie - Man
Totaal plaats - 635 / 6444
Categorie plaats - 575 / 3678
Snelheid - 12,388 km/uur
Bruto tijd - 48:59
Netto tijd - 48:26
Netto tussentijden (verschil)
5 kilometer 25:18
Jammer dat je moest laten lopen maar ook knap dat je zo goed naar je lijf hebt geluisterd. Safe is echt veel beter dan sorry.quote:Op zondag 10 april 2011 21:05 schreef annoh het volgende:
Ben helaas op het 30 km punt uitgestapt. Kreeg bij 27 problemen met ademen, heb het nog 3k geprobeerd maar iedere keer als ging rennen kreeg ik amper adem en werd ik helemaal naar. Dus of ik was nog niet helemaal beter, of die ziekte heeft mijn conditie flink aangetast (of allebei natuurlijk). Ik baal best wel maar weet ook dat het echt niet ging. Mijn ouders waren verder gefietst omdat ze niet hadden gezien dat ik was gestopt, en die zagen hoe een meisje trillend in de berm lag en uiteindelijk door een ambulance werd afgevoerd. Ben blij dat dat mij bespaard is gebleven
Zeker weten volgende keer weer proberen! Zit een beetje te denken om die van leiden te lopen, 15 mei, hoewel die loeisaai is volgens mij. Misschien wacht ik wel op Amsterdam en ga ik me eerst eens focussen op een snelle halve.quote:Op zondag 10 april 2011 23:47 schreef beertenderrr het volgende:
Leiden HM staat ook op mijn lijstje, schijnt wel een leuke te zijn
Jammer dat het niet gelukt is Annoh, volgende keer wel weer proberen?
Was niet de bedoeling! Maar heb besloten de halve te lopen in leiden, en met de marathon te wachten tot oktober of evt september. En ik ben ook superlangzaam, daar moet je je niets van aantrekken! Lekker lopen en je eigen grenzen verleggen, daar gaat het om.quote:Op maandag 11 april 2011 11:34 schreef abraham het volgende:
Niet te negatief over het loopje in Leiden :-)
Ik ben al het hele jaar druk bezig om weer zo ver fit te worden dat ik ook een keertje mee kan lopen, al is het maar de 10k.
Afgelopen weekeind voor het eerst in de training ook een 10k helemaal gelopen op een uur. Voor mijn leeftijd niet geweldig maar als we met gewichtsklassen gaan werken echt een toptijd
even geen tijd voor google, maar ik neem aan dat het de pijn van het vlies op je scheenbeen is? toen ik begon met lopen heb het een paar weken geduurd voordat ik gewend was. Was een kwestie van langzaam opbouwen en stoppen op het moment dat je het begint te voelen. In het begin erg frustrerend zeker als je fanatiek bent.quote:Op dinsdag 12 april 2011 01:14 schreef thettes het volgende:
Iedereen loopt hier lekker, en ik heb shin splints. Nog mensen hier die dat ook hebben gehad? Hoe lang duurde het bij jullie voordat het over was?
Kan van alles zijn, luister naar je lichaamquote:Op dinsdag 12 april 2011 07:14 schreef jack4ya het volgende:
Mijn schenen beginnen nu op te spelen... juist nu ik een paar maanden minder intensief ben gaan trainen. Ik snap niet waarvan het komt. Misschien schoenen op? Zijn pas een jaartje en 600km, zomerstop. Ik loop nu ergens tussen de 40-60km per maand. En ook niet bepaald snel. Dus het lijkt me niet de standaard fouten van te veel te snel...
Idd, heb 12 dagen mank gelopen, eerste paar dagen lag mn topspeed op 2km/u.quote:Op dinsdag 12 april 2011 04:48 schreef The_Hives het volgende:
[..]
even geen tijd voor google, maar ik neem aan dat het de pijn van het vlies op je scheenbeen is? toen ik begon met lopen heb het een paar weken geduurd voordat ik gewend was. Was een kwestie van langzaam opbouwen en stoppen op het moment dat je het begint te voelen. In het begin erg frustrerend zeker als je fanatiek bent.
probeer niet op je hak te landen. Probeer op je middenvoet of liever nog op de bal van je voet te landen.quote:Op woensdag 13 april 2011 03:08 schreef thettes het volgende:
Ik heb passende schoenen, ga Proberen beter te landen op mn voeten (meer rollende beweging).
Of overtraining toch?quote:Op woensdag 13 april 2011 01:24 schreef star_gazer het volgende:
Shin splints zijn meestal een teken van verkeerde schoenen of verkeerde zolen.
Nice, je bent lekker bezig!quote:Op woensdag 13 april 2011 15:19 schreef beertenderrr het volgende:
Gister 2x 4x500m weggelopen in 1 minuut 40 gemiddeld en nu net weer 16,4km gelopen met 14,x km/h gemiddeldGister ook nog buikspierkwartiertje gedaan.
Gaat wel aardig zozondag de cascaderun waar ik 10EM ga doen, hopelijk eindig ik iets rond de 1:02 maar dat gaat van het weer afhangen.
Netjes hoor!quote:Op donderdag 14 april 2011 00:00 schreef jde_kok het volgende:
[..]
Nice, je bent lekker bezig!
Gisteren eerste baanwedstrijd van het seizoen gehad. Afgelopen maandag kreeg ik ineens het rare idee om naast de 3.000m nog te starten op de 100m. Zo gezegd, zo gedaan en zo stond ik rond 20.30 ineens opgewarmd en gespannen klaar voor mijn eerste 100...
Natuurlijk eerst lopen kloten met dat startgedoe, maar bij het roepen naar de start toch lekker gaan zitten. Na het schot niet eens blijven zitten of zo, maar wel redelijk weg. Na 20m was ik goed op stoom en kon ik finishen in 13:84 sec. Mooie bronzen plek in mijn categorie en 4e in de serie van de 7 banen.Na de finish nog bijna gevallen door de hoge snelheid en de grote paslengte met het afremmen... Hierbij nog een foto van de finish.
[ afbeelding ]
Daarna een uur later de 3.000m. Tijdens de 3 voorgaande 3.000 m's ging ik hierop helemaal kapot tijdens de race. Nu waren we iets te langzaam weg, maar dat kon ik in km 2 en 3 goedmaken. Vooral de 3e ging met 3:18/km lekker hard! Uiteindelijk heerlijk ontspannen (en niet in het rood gelopen) uitgelopen in 10.42, een verbetering van mijn PR met 4 seconden! Op naar de 10.30 nu.
Vrijdag trainen en zaterdag een 10km in Horst. Benieuwd wat daar uit het vat komt.
Nah, maak het wel even af. Als ik zo blijf doortrainen (drie keer per week lopen) dan ben ik snel genoeg klaar met Evy 0-5 en vanaf daar is het vast weer een echte uitdaging.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:16 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Netjes hoor!belooft wat voor de 10km dan. Wat is de streeftijd? Onder 38 al mogelijk? Wel leuk dat je meteen een plak pakt
@boem-dikkie, al tijd om dat schema aan de kant te schuiven en zelf maar te gaan trainen? Als het je beperkt zou ik er vanaf stappen.
Gefeliciteerd met je PRquote:
Waarschijnlijk ook de reden dat ik bijna viel.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:27 schreef bananablues het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je PR. Je gezicht is helemaal vertrokken op de foto
Maarre, met gestrekt been en hak landen in een sprint?!
Schenen zijn heet! Heb er nu een natte theedoek op liggen.quote:
Wat voor mij goed werkt tegen spierpijn-kwaaltjes is icepacken. Of onder de douche de straal op de spieren richten en van koud naar heet naar koud en dat vaak herhalen.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:47 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Schenen zijn heet! Heb er nu een natte theedoek op liggen.
Heb vanavond eerst 5 min flink gewandeld, toen 1km rustig gerend, daarna nog 4km interval/faartlek/tempowisselingen... Bescheiden dus. Maar ze branden nu...
Zondag nog 10km en dan maar even een langere pauze inlassen. En maar nieuwe schoenen halen, dat kan sowieso geen kwaad lijkt me. En dan mogen ze gelijk nog maar eens naar mijn zolen kijken.Nog even en ze beginnen me te kennen...
Hrumpf.
Netjes en dat een week na Rotterdam!quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:19 schreef annoh het volgende:
Na het debacle van vorige week is het vandaag eindelijk gelukt een halve marathon onder de 2 uur te lopen. Het was weliswaar een 21km loop (geinloop in driemond) maar ik kwam na 1.56.35 over de finish en 100 meter meer had me geen 3.5 minuten gekost.
Die geinloop is echt een leuke loop, leuk kleinschalig, prachtig parcours en heel goede organisatie.
Mooie doel om naar te streven, heel veel succes!!!quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:15 schreef No-P het volgende:
Morgen probeer ik doel 1 van dit jaar te bereiken. Sub20 op de 5km. Iets last van een abductor van mijn heup (spier die het been naar buiten beweegt in de heup). Ik denk de m. gluteus medius. Niks ernstigs en ik denk dat het me niet zal hinderen tijdens het lopen. Ik start op 4:00min/km en zie wel waar ik strand. Met een goede dag denk ik 19:45 zeker te kunnen halen, maar met elke sub20 ben ik tevreden.
Braaf, zo!quote:Op zondag 17 april 2011 19:48 schreef jack4ya het volgende:
Ik ben er klaar mee.
Verdrietig, gefrusteerd en boos op mezelf. Bah.
*foeter foeter*
Vriendlief gebiedt me morgen de fysio te bellen, misschien maar doen...
Niet opgeven hoor! Ik heb de laatste tijd zo vaak pech gehad met blessures dat je er af en toe moedeloos van wordt, maar je leert er ook van. Soms heb je gewoon een mindere periode, maar hierdoor leer je weer andere dingen en vaak ga je er ook beter van lopen. Als je maar blijft lopen!quote:Op maandag 18 april 2011 11:02 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Braaf, zo!
*geeft zichzelf een schouderklopje*
Inderdaad: but still.quote:The time won't be recognized as an official world record because of the point-to-point course and net elevation drop, but still.
Dat is precies zoals je het zegt. Baart me wel een beetje zorgen, de fysio dacht er ook al aan.quote:Op maandag 18 april 2011 15:04 schreef bananablues het volgende:
@e-runner: jouw problemen lijken niet echt door hardlopen te komen, eerder dat je pezen heel snel ontsteken op dit moment?
By the way, over lenigheid gesproken, lees Relax Into Stretching van Pavel Tsatsouline. Echt een aanrader. Bij spierpijn/stijve spieren helpt op deze manier rekken echt meteen, bij mij.
@jack4ya: succes!
Wat waardeloos voor je!quote:Op donderdag 21 april 2011 19:28 schreef jack4ya het volgende:
En het oordeel is: shin-splints.... Nice!
Op verharde wegen lijkt me wat demping niet onnodig?quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:07 schreef 1517 het volgende:
Mijn advies: ga geen andere cardio doen neem rust tot je volledig herstelt bent.
Of als je echt wat wilt doen, zoek een zacht grasveld op, zoals voetbalveld, en ga blootvoets lopen. Op zeeeer laag tempo, het verstevigd de voet en schenen aanzienlijk.
Hardloopschoenen zijn een grote conspiracy en zijn verre weg van 'goed' voor je voet. Je voet heeft geen support nodig, je hebt een goede looptechniek nodig.
Weinig mensen kunnen tegen kietelen onder hun voeten dat komt omdat de onderkant van je voet vol zit met zenuwuiteinden. Als je dikke zolen draagt komen die signalen niet meer door. Probeer eens een minimalistische schoen.
PS. Mooie voeten trouwens
De crosstrainer lijkt wat op hardlopen dus ik denk dat dit je schenen ook belast.quote:Op vrijdag 22 april 2011 15:48 schreef jack4ya het volgende:
Ben vergeten te vragen en krijg de fysio niet meer te pakken, maar zou ik mogen skaten, inline dus? Fietsen vind ik echt niets namelijk, en ik zou nog graag iets cardio blijven doen ondertussen...
Mmm, misschien is mijn elliptical cross train apparaat iets?
We lopen al 2,5 miljoen jaar op blote voeten, je lichaam kan wel ergens tegen. Daarnaast is lopen op een harde ondergrond juist een goed middel om de techniek onder de knie te krijgen. Probeer zo stil mogelijk te lopen, dit is een zeer goed middel om te beginnen met lopen op blote voeten. Als je de techniek goed beheerst zal de elasticiteit van je lichaam de schokken goed verwerken. Met hardloopschoenen ontlast je de voet door de impact te verleggen naar je knieën en heupen met als gevolg: blessures.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Op verharde wegen lijkt me wat demping niet onnodig?
Maar we lopen pas de laatste jaren op echt harde ondergrond (asfalt/tegels), en pas de laatste jaren doen we ook echt aan hardlopen (dus paar keer per week meerdere kilometers maken).quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:02 schreef 1517 het volgende:
[..]
We lopen al 2,5 miljoen jaar op blote voeten, je lichaam kan wel ergens tegen. Daarnaast is lopen op een harde ondergrond juist een goed middel om de techniek onder de knie te krijgen. Probeer zo stil mogelijk te lopen, dit is een zeer goed middel om te beginnen met lopen op blote voeten. Als je de techniek goed beheerst zal de elasticiteit van je lichaam de schokken goed verwerken. Met hardloopschoenen ontlast je de voet door de impact te verleggen naar je knieën en heupen met als gevolg: blessures.
Het lijkt me niet dat we vroeger veel aan hardlopen hebben gedaan (echt vroeger dusquote:Op zondag 24 april 2011 14:51 schreef 1517 het volgende:
Ik bedoel dat je een harde ondergrond goed kunt gebruiken om je een goede barefootlooptechniek aan te leren door te letten op stil en licht te lopen. Een stille loper is een efficiente loper. Ben wel met je eens dat een barefoot-ultramarathon op asfalt niet het beste idee is voor je lichaam.
En wat bedoel je we doen nu pas aan hardlopen? We doen juist helemaal niet meer aan hardlopen. De meeste mensen staan op lopen 10m naar hun auto, rijden naar werk, lopen 25m naar werkk, 's avonds weer terug naar de auto, op naar de supermarkt om daar eerst 10 minuten naar de dichtbij zijnste parkeerplaats te zoeken. 'S avonds lekker op de bank voor de buis.
Wij zijn geboren renners en zijn bijzonder goed in lange afstand lopen. Misschien wel beter dan ieder andere levensvorm op aarde. We kunnen niet erg hard maar we kunnen wel zweten waardoor we een constante inspanning kunnen leveren over zeer lange tijd
Maximaal 2-3 km? Ik denk eerder 30-40 met gemak! Ooit van de Tarahumara gehoord?quote:Op zondag 24 april 2011 15:33 schreef kepler het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat we vroeger veel aan hardlopen hebben gedaan (echt vroeger dus). Het zullen maximaal een aantal km zijn (2/3?), want erg efficient is het niet. Het lijkt me ook niet heel nuttig, want ik zie de mens niet jagen door heel lang achter een beest aan te rennen?
En zeker de afgelopen honderden jaren hebben we veel efficientere vervoersmiddelen gehad (paarden, ezels, etc).
Althans, dat is mijn ideeIk hoor graag als het anders is
Nou, geloof het of niet, maar het is toch fietsen geworden.quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:28 schreef jack4ya het volgende:
Ik zit een beetje het topic te vervuilen, maar ja, hardlopers hebben toch vaak het meeste mee van doen.
Fietsen is idd meest logisch maar ik heb een antieke omafiets, een beach cruiser, en vriendlief heeft een mountainbike. Maar in praktijk fiets ik nooit meer dan een km. Naar het station.Fietsen associeer ik met of wielrennen of relaxed. Het eerste kan dus niet en het tweede schiet niet op.
Beuken met krachttraining of met poweryoga is idd ook een idee...
Overigens nu bijna een week niet gelopen en het lijkt juist vervelender te wordenTerwijl ik niet sport, benen omhoog en braaf ijs...
He wat lief dat je aan me denkt!quote:Op zondag 10 april 2011 18:27 schreef ShadyLane het volgende:
En heeft computergirl hier nog gepost? Vond het zo sneu destijds dat ze 'n hele tijd niet mocht lopen, hopelijk is die inmiddels weer in de running.
pas maar op met die schenen van je, kan heeeel hardnekkig worden. Of ook een operatie net als beertenderrrr....quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:38 schreef jack4ya het volgende:
Nog niet in de running dus... letterlijk althans.Blijven we saampies fietsen, hehe.
Mijn enkel is recentelijk weer in elkaar geschroefd, misschien bedoel je dat?quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:59 schreef computergirl het volgende:
oh sorry, ben in de war dan....iemand hier had toch een operatie aan de schenen gehad vorig jaar?
Goede gedachtequote:Op dinsdag 26 april 2011 10:36 schreef jack4ya het volgende:
[..]
(en 'popt' er gelijk een gedachte op in mijn achterhoofd: "Zou mini-triathlon misschien...") zucht...
Supersnel, 6 weken is relatief weinig. In mijn beleving ben je binnen een paar weken weer op je oude niveau. Ik heb deze winter heel weinig gelopen, maar heb vorige week toch de 10k in 42 minuten gelopen (rond mn oude PR). Dit na 3-4 weken normale trainingquote:Op zondag 1 mei 2011 17:16 schreef Lajoie het volgende:
Hallo iedereen,
Zo'n anderhalve week geleden heb ik mijn enkel (zwaar gekneusd). Er was iemand op gevallen :/. Helaas net in een periode dat mijn conditie super was en ik wekelijks mijn PR op mijn trainingsrondje verbrak.
Volgens de dokter staat er zo'n 4-6 weken voor voordat het weer hersteld hoort te zijn. Hebben jullie enig idee hoe lang het duurt voordat ik mijn conditie weer op peil ben na een totale stilstand van 6 weken?
Ik wil er nog een vraag aan toevoegen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:51 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Blijft een leuk topic om te volgen.
Wat doen jullie eigenlijk met drinken met de duurloopjes? Ik heb nu een flesje van een halve liter, maar dat is al te weinig voor 2,5 uur lopen, laat staan langer. Grotere flesjes lijken me ook geen optie want dan wordt het opeens een krachttraining.
Dat is een aannamequote:Op maandag 2 mei 2011 05:38 schreef 1517 het volgende:
Net zoals je af en toe vakantie nodig hebt van werk hebt doet een rustpperiode soms ook wonderen voor sportprestaties. Misschien kun je wel wat extra flexibiliteitsoefeningen of core strength doen. Neem wel je rust en laat je enkel helen. Al met al ben je toch maar een regular everyday normal guy.
Een drinkbelt met kleine flesjes is handig. Meestal neem ik wel aardige slokken, maar dat is wel een kwestie van wennen. Niet te veel in een keer in ieder geval.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:32 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik wil er nog een vraag aan toevoegen.
Nemen jullie dan tijdens het lopen kleine slokjes of juist een halve fles? Ik hoor er verschillende verhalen over.
quote:
Hehe, die aanname wordt zeer gewaardeerd.quote:
au au au, schelpjes?quote:Op zondag 15 mei 2011 10:23 schreef knnth het volgende:
Ik loop nu korte stukjes van 15-20 minuten over het strand, barefoot.
Wat je ook kan doen is de duurlopen opdelen. Groot deel z2 en een paar km z3 erachteraan. Of lang stuk z1 stuk z2 en een stukje z3. Ik zelf loop aan het begin van een cyclus veel in z1 en bouw de snelheid van de duurloop later op.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:37 schreef e-runner het volgende:
DeeBee, Star_gazer succes!
De Leiden marathon laat ik dit jaar aan me voorbijgaan. Eerder dit jaar dacht ik er een rustige marathon te gaan lopen, toen werd het de ms de halve en nu ga ik dus helemaal niet.
Jammer, want ik heb er nu toch een aantal keer gelopen en vond het gezellig daar en voor mij is het dichtbij.
Het lopen gaat intussen wel weer aardig. Gisteren een duurloop van 19 km gedaan. Op dit moment loop ik wat minder maar de opbouw zit er wel weer in. Het ging vrij makkelijk moet ik zeggen, weinig klachten onderweg. Daarna voelde ik me wel wat stijfjes.
Sinds ik m'n Garmin heb kan ik goed bijhouden op welk tempo ik loop. Ook loop ik nu met duurtraingen met een hs meter om. Ik heb sinds vorig jaar m'n duurlopen vooral rustig gedaan, nu doe ik ze wat sneller. Ik heb wat schema's bekeken en daaruit bleek toch dat ik te lanzaam liep.
Er wordt wel gezegd dat je niet te langzaam kan trainen, maar ik denk dat het wel zo is. M'n pas wordt toch heel anders. Dus nu train ik op een snelheid waar ik wel m'n "wedstrijdpas" heb, maar met een lagere intensiteit. Het aantal km heb ik intussen naar beneden gedaan. De kwaliteit dus omhoog. Gisteren dan 15 km op 4.59 min/km gelopen. M'n hs was 163 en bij een max van 204 zit ik dan er meer dan 40 slagen onder. Volgens Zoladz een gewone duurloop.
Ging lekker moet ik zeggen en ik heb er ook meer plezier in.
Ja onder andere, wat een ellende daar zeg. Maar het het idee dat je vrijwel op het hele parcours last had van de wind. Kan ook een psychologisch effect zijn hoor, maar zo staat het me bijquote:Op zondag 15 mei 2011 13:31 schreef DeeBee het volgende:
Hehe, ook gestorven op dat stuk van 14-16 kilometer in die open wind?
Ik wist dat ik niet in topvorm was, weggegaan met 1:35u in m'n hoofd (3 minuten harder dan bij CPC) en uiteindelijk 1:36:05 gelopen, dus best tevreden...
Vanaf 15/16 kilometer was het echter wel helemaal over, daarvoor in een strook open terrein om de rand van een woonwijk echt teveel gegeven en moest ik wel aardig bekopen, voor m'n gevoel echt 'crash and burn' maar qua tijdverlies was het op zich niet super-super dramatisch...
Voor je gevoel echter wel zwaar, want tijdens CPC had ik voldoende over laatste kilometers, nu was dat helemaal niet zo, maar ja...
Op zich wel tevreden gewoon...
Cool, klinkt als een mooie loop (behalve dan de knelpunten...). Ik heb een hele tijd hard gelopen in Albert Park, Melbourne en dat is ook echt fantastisch.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:00 schreef star_gazer het volgende:
Nou, de Sydney Morning Herald half marathon zit erop. Het parcours is prachtig en voert je langs het opera house, de harbour bridge en allerlei andere schitterende iconen. Helaas was het te druk om een goede tijd neer te zetten. Er waren bottlenecks waar we vanwege de drukte gedwongen moesten wandelen. Dit was toch wel een enorme domper, aangezien ik nog eens ergens achterin moest starten ook en dus regelmatig werd opgehouden door langzame lopers, groepjes en idioten die vol op de rem trappen bij iedere drinkpost. De start was met 06:45 lekker vroeg en het was met een graad of 10 onkarakteristiek koud; ik ben als een van de weinigen de loop met windjack aan gestart en heb daar geen seconde spijt van gehad. Gelukkig was het wel stralend zonnig, dus het was uiteindelijk gewoon een leuke loop met mooi, maar fris weer.
01:48:21 netto is het geworden. Ik wilde graag voor de 01:45, maar het mocht wegens de drukte helaas niet zijn. Gelukkig heeft de organisatie goed geluisterd, want in een e-mail na de loop maakte de organisatie zijn verontschuldiging voor de slechte doorstroom. Er is voor volgend jaar beterschap beloofd.
Volgend jaar weer! Maar eerst in augustus de wereldberoemde City to Surf!
Ik jog af en toe ook nog wel, maar niet een hele lange tijd achter elkaar. Soms look ik wel met een loopmaatje en dan gaat het rustiger zodat hij het goed kan volgen. Maar ik vind lopen met wat meer tempo leuker, zeker als ik alleen loop. Heb het gevoel dat het beter gaat en makkelijker.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:23 schreef knnth het volgende:
Klinkt mooi e-runnerKan me wel herkennen in je verhaal over het tempo van de duurloop trouwens. Lydiard was ook geen voorstander van te trage duurlopen (groot misverstand) en Seb Coe zei altijd: Long slow distance makes long slow runners
Ik hoop gauw weer duurlopen te kunnen doen, zodra ik van die verdraaide en vooral stomme kuitblessure af ben. Ik loop nu korte stukjes van 15-20 minuten over het strand, barefoot. Wat een geweldige feedback op je techniek is dat trouwens, zowel barefoot (je moet wel aardig zijn voor je lichaam) als het strand (te lage pasfrequentie of te harde afzet en je zakt weg).
Dankjequote:Op donderdag 19 mei 2011 01:02 schreef star_gazer het volgende:
Gefeliciteerd Hinder
Ik wil ook graag een keer onder de 45 minuten duiken op een 10km. Mijn PR op de 10 is 48 minuten, maar dat is bijna 2 jaar geleden, toen ik nog maar een paar maanden bezig was met lopen.
Ik ga volgende week de Balmoral Burn doen. Een sprint van 420 meter voor het goede doel. De route loopt bijna verticaal omhoog
Mooie tijden No-P. Gefeliciteerd met je nieuwe PR!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:40 schreef No-P het volgende:
Zo. Seizoensdoel 2 is gehaald. Doel was 19:15 op de 5. Vandaag 19:11 gehaald. Het was door het uitvallen van een wedstrijd 3 weken later dan geplant, maar ach, dat maakt niks uit. Toch weer 25 seconde van mijn vorige PR eraf gelopen.
Volgende doel: sub 40 op de 10.
Neuh zeker niet. Ik loop al jaren zonder hartslagmeterquote:Op zondag 29 mei 2011 18:13 schreef yozd het volgende:
Heeft iemand hier een site waar je goede loopmuziek kan downloaden?
O ja, hoe belangrijk is zo'n hardslagmeter? Ik heb het idee dat ik eigenlijk zomaar wat loop aan te klooien met mijn hardlopen. Ik loop niet volgens een schema (heb wel start to run gedaan, maar daarna gewoon zelf uitgebouwd tot 1 uur achter elkaar hardlopen). Ik wil ook geen wedstrijden lopen verder. Gewoon een beetje in beweging blijven. Is een hardslagmeter echt een must have?
Heb een tijdje (in het begin, geen idee waar ik mee bezig was) op neutrale schoenen gelopen. Dat heb ik geweten... Mijn knieën gingen helemaal naar de klote. Ik kon nauwelijks meer wandelen van de pijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 07:51 schreef knnth het volgende:
Zware pronatie zou m.i. juist een reden zijn om die klompen uit te trekken
Houd er zelf niet van (vuil en genoemde veiligheid) maar het lichtvoetige lopen dat je ermee kan bereiken is echt zalig.
Ik heb een flinke tijd met een garmin 305 gelopen maar gebruik hem niet meer voor de hartslag functie. Vind het zelf geen goede maatstaaf voor de intesiteit van training. Je hartslag hangt van zo veel verschillende aspecten af denk aan slaap, eten, stress, verkoudheid, tijd van de dag. Gebruik hem nu voor interval workouts, ideaal voor tabata werk. Daarnaast ben ik ook van mijn lange duurloop afgestapt en heb nu alleen nog maar korte interval of lange interval dagen.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:38 schreef kepler het volgende:
[..]
Neuh zeker niet. Ik loop al jaren zonder hartslagmeter
Ik wil er nu wel eentje gaan aanschaffen, maar dat is omdat ik sneller wil gaan lopen in de wedstrijden. Ik merk dat op gevoel trainen niet meer zorgt dat ik sneller ga lopen, en ikheb begrepen dat een hartslagmeter daarbij zal helpen
Zeer interessant ja, volgens mij had ik hem zelfs al eens gepost. Ik loop zelf vaak in minimalistische schoenen inov8/Vibrams of zelfs barefoot. Wat veiligheid betreft ik doe mijn best om over glas en steentjes heen te stappen en anders is het maar enkele stappen pijnlijk. Het verhoogt wel je 'loopbewustheid'.quote:Op maandag 30 mei 2011 05:59 schreef star_gazer het volgende:
Hebben jullie deze TED talk van Christopher McDougall al gezien? Hij gaat in op de geschiedenis, oorsprong en voordelen van barefoot running.
Het is een leuk praatje en interessant, al ben ik niet overtuigd van de veiligheid van barefoot running in een stadse omgeving (glassscherven, steentjes, etc.). Daarnaast zijn mijn voeten een dusdanige puinhoop (te hoge voetboog, zware pronatie), dat ik er eigenlijk niet zo in geloof voor mezelf.
Desalniettemin een aanrader als je de andere kant van het verhaal in het kort wilt horen
Ik denk dat je met een hartslagmeter beter op je eigen limiet kan trainen, en daardoor je grenzen kan verleggen. Ik doe dat nu op gevoel (voornamelijk ook interval of tempo-lopen), maar ik heb het idee dat dat met een hartslagmeter beter zou kunnen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:30 schreef 1517 het volgende:
[..]
Ik heb een flinke tijd met een garmin 305 gelopen maar gebruik hem niet meer voor de hartslag functie. Vind het zelf geen goede maatstaaf voor de intesiteit van training. Je hartslag hangt van zo veel verschillende aspecten af denk aan slaap, eten, stress, verkoudheid, tijd van de dag. Gebruik hem nu voor interval workouts, ideaal voor tabata werk. Daarnaast ben ik ook van mijn lange duurloop afgestapt en heb nu alleen nog maar korte interval of lange interval dagen.
Waarom denk je dat een hartslagmeter jou helpt sneller een wedstrijd te lopen? Hoe ben je dan van plan die hartslagmeter te gaan gebruiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |