Klasse man! Mooie tijd.quote:Op zondag 3 april 2011 13:44 schreef beertenderrr het volgende:
Zo, net terug van de 10km race en ging echt boven verwachting goed10e plaats veroverd van de 600 deelnemers ofzo (zit wel 5km en 10EM bij, maar toch). Ben gefinisht in een tijd van ongeveer 37:40, het is nog even wachten op de officiële tijd, maar dat is bijna een halve minuut sneller dan ik had durven dromen! Vergeleken met mijn pr die ik hier vorig jaar ook heb gelopen ben ik bijna 2,5 minuut sneller gaan lopen, echt belachelijk. Ging nu 16km/h gemiddeld ook
![]()
Helaas geen kaartje voor de dam tot damloop weten te scoren, dacht me als wedstrijdloper in te kunnen schrijven, maar dan moet je weer lid zijn van le championbij deze: als een bedrijf geïnteresseerd is in een snelle loper, ik stel me beschikbaar
Mocht ik alsnog mee gaan doen, ga ik proberen onder het uur te lopen. Lijkt me best goed mogelijk met deze progressie. In het najaar loop ik ook altijd harder dan in het voorjaar, dus belooft veel goeds
![]()
@bananablues, leuk filmpje! Heb helaas niet veel aanmerkingen, want verstand van techniek heb ik niet, maar het ziet er goed uitweet niet of je het al doet, maar je kan er op letten om je tenen altijd omhoog op te trekken. Je krijgt zo een spanning in de bal van je voet die extra elasticiteit geeft als je afzet
Onwijs veel succes toegewenst!quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:41 schreef annoh het volgende:
Morgen de marathon van Rotterdam! Bedankt voor de bemoedigende woorden eerder deze week. Het is inderdaad wel zo dat ik supergoed getaperd heb en veel uitgerust heb. Maar aan de andere kant voel ik me nog steeds niet 100%. ik ga morgen gewoon echt heel rustig beginnen, en dan kijk ik wel hoe het gaat. Ik probeer me er op in te stellen dat ik er ook wel een 5 uur (!!!) over zou kunnen doen. Zou wel een beetje dramatisch zijn, maar wel minder erg dan niet lopen. Ik heb er wel echt heel veel zin in!
Ken niemand hier in Londen die hem loopt, ben er ook nog niet echt klaar voor. Marathon Amsterdam is mijn eerste, spannend!quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:42 schreef annoh het volgende:
[..]
Kun je niet alsnog een startbewijs regelen van een geblesseerde?
thnxquote:
Mooie tijd van Chebet zegquote:Chebet zegeviert in marathon van Rotterdam
ROTTERDAM - Wilson Chebet heeft zondag de 31e editie van de ABN Amro Marathon van Rotterdam gewonnen. De Keniaanse atleet liep de 42 kilometer en 195 meter in (officieus) 2 uur, 5 minuten en 26 seconden.
Chebet, die zijn tweede marathon afwerkte, liep in de laatste kilometer weg van zijn landgenoot Vincent Kipruto die in 2.05.33 als tweede eindigde. De Ethiopiër Chala Dechase finishte als derde in 2.08.47. Chebet bleef ruim boven het parcoursrecord, dat in Rotterdam sinds 2009 op naam staat van Duncan Kibet en James Kwambai. Kibet won dat jaar in 2.04.27, Kwambai kwam destijds in dezelfde tijd als tweede over de streep. De tijd van Chebet is momenteel wel de beste jaartijd op de marathon. De twee Kenianen kwamen na zo'n 34 kilometer alleen voorop. Tot die tijd hadden ze lang gezelschap van de Ethiopiërs Getu Feleke en Chala Dechase. Kipruto was in Rotterdam als favoriet begonnen. De Keniaan eindigde vorig jaar op de Coolsingel als derde in 2.05.13.
Chebet
Chebet debuteerde vorig jaar in Amsterdam op de klassieke afstand en liep daar direct naar de tweede plaats in 2.06.12. De winnaar bouwde de afgelopen jaren vooral naam op als loper op de halve marathon. Die liep hij vier keer onder het uur, waarvan twee keer in Rotterdam. Zondag had de 25-jarige Keniaan in de slotfase de meeste inhoud. Hij liep weg bij 23-jarige Kipruto, die niet meer de macht had aan te sluiten. De nummer twee liep in Rotterdam zijn zesde marathon en eindigde nooit buiten de top vijf. Alleen in Parijs (2009) won hij.
Dames
Philes Ongori heeft haar marathondebuut opgeluisterd met de zege bij de dames. De 24-jarige Keniaanse atlete finishte op de Coolsingel in (officieus) 2.24.19. Hilda Kibet eindigde als tweede. De Nederlandse moest zich in de laatste honderden meters gewonnen geven. Op de derde plaats eindigde Lishan Dula uit Bahrein in 2.26.56. Favoriete Rita Jeptoo kwam als vijfde over de streep.
De Keniaanse heeft 2.23.38 als beste tijd staan, maar bleef daar zondag met 2.28.09 bijna vijf minuten boven. Lindsay van Marrewijk was de tweede Nederlandse op de tiende plaats in 2.37.40.
Bron: nu.nl
Gelukkig merken wij daar niks van achter het beeldschermquote:Op zondag 10 april 2011 14:40 schreef jack4ya het volgende:
Lief heeft net de 10K ASR Jongeren run gelopen (als begeleider). Mooi werk.
En ik? Zo! Met opzet in de 'hitte' gelopen als training.
Tempo deed er niet toe, afbeulen die hap.
13.6 km in 1:30...
Nu douchen... Ik stiiiiink!
Zeker. Je gaat ook meer zweten en minder geconcentreerd door training.quote:Op zondag 10 april 2011 14:57 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Gelukkig merken wij daar niks van achter het beeldscherm![]()
Goed om in de warmte te trainen! Misschien kun je er langzamerhand wel aan wennen.
Ik had vanochtend dus al door dat ik geen PR zou kunnen lopen gezien mijn fitheid, dus ik paste m'n streeftijd aan naar 50:00. Daar zit ik dus flink onder, dus ik ben ook qua tijd zeker tevredenquote:Afstand - 10 km Loop Rotterdam
Categorie - Man
Totaal plaats - 635 / 6444
Categorie plaats - 575 / 3678
Snelheid - 12,388 km/uur
Bruto tijd - 48:59
Netto tijd - 48:26
Netto tussentijden (verschil)
5 kilometer 25:18
Jammer dat je moest laten lopen maar ook knap dat je zo goed naar je lijf hebt geluisterd. Safe is echt veel beter dan sorry.quote:Op zondag 10 april 2011 21:05 schreef annoh het volgende:
Ben helaas op het 30 km punt uitgestapt. Kreeg bij 27 problemen met ademen, heb het nog 3k geprobeerd maar iedere keer als ging rennen kreeg ik amper adem en werd ik helemaal naar. Dus of ik was nog niet helemaal beter, of die ziekte heeft mijn conditie flink aangetast (of allebei natuurlijk). Ik baal best wel maar weet ook dat het echt niet ging. Mijn ouders waren verder gefietst omdat ze niet hadden gezien dat ik was gestopt, en die zagen hoe een meisje trillend in de berm lag en uiteindelijk door een ambulance werd afgevoerd. Ben blij dat dat mij bespaard is gebleven
Zeker weten volgende keer weer proberen! Zit een beetje te denken om die van leiden te lopen, 15 mei, hoewel die loeisaai is volgens mij. Misschien wacht ik wel op Amsterdam en ga ik me eerst eens focussen op een snelle halve.quote:Op zondag 10 april 2011 23:47 schreef beertenderrr het volgende:
Leiden HM staat ook op mijn lijstje, schijnt wel een leuke te zijn
Jammer dat het niet gelukt is Annoh, volgende keer wel weer proberen?
Was niet de bedoeling! Maar heb besloten de halve te lopen in leiden, en met de marathon te wachten tot oktober of evt september. En ik ben ook superlangzaam, daar moet je je niets van aantrekken! Lekker lopen en je eigen grenzen verleggen, daar gaat het om.quote:Op maandag 11 april 2011 11:34 schreef abraham het volgende:
Niet te negatief over het loopje in Leiden :-)
Ik ben al het hele jaar druk bezig om weer zo ver fit te worden dat ik ook een keertje mee kan lopen, al is het maar de 10k.
Afgelopen weekeind voor het eerst in de training ook een 10k helemaal gelopen op een uur. Voor mijn leeftijd niet geweldig maar als we met gewichtsklassen gaan werken echt een toptijd
even geen tijd voor google, maar ik neem aan dat het de pijn van het vlies op je scheenbeen is? toen ik begon met lopen heb het een paar weken geduurd voordat ik gewend was. Was een kwestie van langzaam opbouwen en stoppen op het moment dat je het begint te voelen. In het begin erg frustrerend zeker als je fanatiek bent.quote:Op dinsdag 12 april 2011 01:14 schreef thettes het volgende:
Iedereen loopt hier lekker, en ik heb shin splints. Nog mensen hier die dat ook hebben gehad? Hoe lang duurde het bij jullie voordat het over was?
Kan van alles zijn, luister naar je lichaamquote:Op dinsdag 12 april 2011 07:14 schreef jack4ya het volgende:
Mijn schenen beginnen nu op te spelen... juist nu ik een paar maanden minder intensief ben gaan trainen. Ik snap niet waarvan het komt. Misschien schoenen op? Zijn pas een jaartje en 600km, zomerstop. Ik loop nu ergens tussen de 40-60km per maand. En ook niet bepaald snel. Dus het lijkt me niet de standaard fouten van te veel te snel...
Idd, heb 12 dagen mank gelopen, eerste paar dagen lag mn topspeed op 2km/u.quote:Op dinsdag 12 april 2011 04:48 schreef The_Hives het volgende:
[..]
even geen tijd voor google, maar ik neem aan dat het de pijn van het vlies op je scheenbeen is? toen ik begon met lopen heb het een paar weken geduurd voordat ik gewend was. Was een kwestie van langzaam opbouwen en stoppen op het moment dat je het begint te voelen. In het begin erg frustrerend zeker als je fanatiek bent.
probeer niet op je hak te landen. Probeer op je middenvoet of liever nog op de bal van je voet te landen.quote:Op woensdag 13 april 2011 03:08 schreef thettes het volgende:
Ik heb passende schoenen, ga Proberen beter te landen op mn voeten (meer rollende beweging).
Of overtraining toch?quote:Op woensdag 13 april 2011 01:24 schreef star_gazer het volgende:
Shin splints zijn meestal een teken van verkeerde schoenen of verkeerde zolen.
Nice, je bent lekker bezig!quote:Op woensdag 13 april 2011 15:19 schreef beertenderrr het volgende:
Gister 2x 4x500m weggelopen in 1 minuut 40 gemiddeld en nu net weer 16,4km gelopen met 14,x km/h gemiddeldGister ook nog buikspierkwartiertje gedaan.
Gaat wel aardig zozondag de cascaderun waar ik 10EM ga doen, hopelijk eindig ik iets rond de 1:02 maar dat gaat van het weer afhangen.
Netjes hoor!quote:Op donderdag 14 april 2011 00:00 schreef jde_kok het volgende:
[..]
Nice, je bent lekker bezig!
Gisteren eerste baanwedstrijd van het seizoen gehad. Afgelopen maandag kreeg ik ineens het rare idee om naast de 3.000m nog te starten op de 100m. Zo gezegd, zo gedaan en zo stond ik rond 20.30 ineens opgewarmd en gespannen klaar voor mijn eerste 100...
Natuurlijk eerst lopen kloten met dat startgedoe, maar bij het roepen naar de start toch lekker gaan zitten. Na het schot niet eens blijven zitten of zo, maar wel redelijk weg. Na 20m was ik goed op stoom en kon ik finishen in 13:84 sec. Mooie bronzen plek in mijn categorie en 4e in de serie van de 7 banen.Na de finish nog bijna gevallen door de hoge snelheid en de grote paslengte met het afremmen... Hierbij nog een foto van de finish.
[ afbeelding ]
Daarna een uur later de 3.000m. Tijdens de 3 voorgaande 3.000 m's ging ik hierop helemaal kapot tijdens de race. Nu waren we iets te langzaam weg, maar dat kon ik in km 2 en 3 goedmaken. Vooral de 3e ging met 3:18/km lekker hard! Uiteindelijk heerlijk ontspannen (en niet in het rood gelopen) uitgelopen in 10.42, een verbetering van mijn PR met 4 seconden! Op naar de 10.30 nu.
Vrijdag trainen en zaterdag een 10km in Horst. Benieuwd wat daar uit het vat komt.
Nah, maak het wel even af. Als ik zo blijf doortrainen (drie keer per week lopen) dan ben ik snel genoeg klaar met Evy 0-5 en vanaf daar is het vast weer een echte uitdaging.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:16 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Netjes hoor!belooft wat voor de 10km dan. Wat is de streeftijd? Onder 38 al mogelijk? Wel leuk dat je meteen een plak pakt
@boem-dikkie, al tijd om dat schema aan de kant te schuiven en zelf maar te gaan trainen? Als het je beperkt zou ik er vanaf stappen.
Gefeliciteerd met je PRquote:
Waarschijnlijk ook de reden dat ik bijna viel.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:27 schreef bananablues het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je PR. Je gezicht is helemaal vertrokken op de foto
Maarre, met gestrekt been en hak landen in een sprint?!
Schenen zijn heet! Heb er nu een natte theedoek op liggen.quote:
Wat voor mij goed werkt tegen spierpijn-kwaaltjes is icepacken. Of onder de douche de straal op de spieren richten en van koud naar heet naar koud en dat vaak herhalen.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:47 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Schenen zijn heet! Heb er nu een natte theedoek op liggen.
Heb vanavond eerst 5 min flink gewandeld, toen 1km rustig gerend, daarna nog 4km interval/faartlek/tempowisselingen... Bescheiden dus. Maar ze branden nu...
Zondag nog 10km en dan maar even een langere pauze inlassen. En maar nieuwe schoenen halen, dat kan sowieso geen kwaad lijkt me. En dan mogen ze gelijk nog maar eens naar mijn zolen kijken.Nog even en ze beginnen me te kennen...
Hrumpf.
Netjes en dat een week na Rotterdam!quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:19 schreef annoh het volgende:
Na het debacle van vorige week is het vandaag eindelijk gelukt een halve marathon onder de 2 uur te lopen. Het was weliswaar een 21km loop (geinloop in driemond) maar ik kwam na 1.56.35 over de finish en 100 meter meer had me geen 3.5 minuten gekost.
Die geinloop is echt een leuke loop, leuk kleinschalig, prachtig parcours en heel goede organisatie.
Mooie doel om naar te streven, heel veel succes!!!quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:15 schreef No-P het volgende:
Morgen probeer ik doel 1 van dit jaar te bereiken. Sub20 op de 5km. Iets last van een abductor van mijn heup (spier die het been naar buiten beweegt in de heup). Ik denk de m. gluteus medius. Niks ernstigs en ik denk dat het me niet zal hinderen tijdens het lopen. Ik start op 4:00min/km en zie wel waar ik strand. Met een goede dag denk ik 19:45 zeker te kunnen halen, maar met elke sub20 ben ik tevreden.
Braaf, zo!quote:Op zondag 17 april 2011 19:48 schreef jack4ya het volgende:
Ik ben er klaar mee.
Verdrietig, gefrusteerd en boos op mezelf. Bah.
*foeter foeter*
Vriendlief gebiedt me morgen de fysio te bellen, misschien maar doen...
Niet opgeven hoor! Ik heb de laatste tijd zo vaak pech gehad met blessures dat je er af en toe moedeloos van wordt, maar je leert er ook van. Soms heb je gewoon een mindere periode, maar hierdoor leer je weer andere dingen en vaak ga je er ook beter van lopen. Als je maar blijft lopen!quote:Op maandag 18 april 2011 11:02 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Braaf, zo!
*geeft zichzelf een schouderklopje*
Inderdaad: but still.quote:The time won't be recognized as an official world record because of the point-to-point course and net elevation drop, but still.
Dat is precies zoals je het zegt. Baart me wel een beetje zorgen, de fysio dacht er ook al aan.quote:Op maandag 18 april 2011 15:04 schreef bananablues het volgende:
@e-runner: jouw problemen lijken niet echt door hardlopen te komen, eerder dat je pezen heel snel ontsteken op dit moment?
By the way, over lenigheid gesproken, lees Relax Into Stretching van Pavel Tsatsouline. Echt een aanrader. Bij spierpijn/stijve spieren helpt op deze manier rekken echt meteen, bij mij.
@jack4ya: succes!
Wat waardeloos voor je!quote:Op donderdag 21 april 2011 19:28 schreef jack4ya het volgende:
En het oordeel is: shin-splints.... Nice!
Op verharde wegen lijkt me wat demping niet onnodig?quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:07 schreef 1517 het volgende:
Mijn advies: ga geen andere cardio doen neem rust tot je volledig herstelt bent.
Of als je echt wat wilt doen, zoek een zacht grasveld op, zoals voetbalveld, en ga blootvoets lopen. Op zeeeer laag tempo, het verstevigd de voet en schenen aanzienlijk.
Hardloopschoenen zijn een grote conspiracy en zijn verre weg van 'goed' voor je voet. Je voet heeft geen support nodig, je hebt een goede looptechniek nodig.
Weinig mensen kunnen tegen kietelen onder hun voeten dat komt omdat de onderkant van je voet vol zit met zenuwuiteinden. Als je dikke zolen draagt komen die signalen niet meer door. Probeer eens een minimalistische schoen.
PS. Mooie voeten trouwens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |