abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2011 @ 09:50:30 #151
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_95530816
Bedankt voor je uitleg.

Het klinkt trouwens behoorlijk als hoe ik het nu al doe. Ik loop max. 1 keer per 4 /5 dagen. En idd nooit hetzelfde achterelkaar. En met achterelkaar bedoel ik dat er sowieso nog altijd 3 dagen tussenzit. Het enige wat afwijkt is het tempo.

1x een interval
1x een lange duurloop op tempo 6:50-7:10/km <= circa 40s sneller dan jouw voorgestelde tempo
1x een temporun/tempointerval tot 6km in 6:00-6:20/km <= circa 20s sneller
1x een kortere duurloop op tempo 6:30-6:50/km <= circa 20s sneller

Mijn kortere duurloop is dan een 8km... En mijn lange duurloop is dan ca 13km.
Veel meer loop ik inmiddels niet meer.

Vandaag merk ik echt dat het een probleem is, voorheen kon ik het vrij makkelijk negeren, nouja, er viél weinig te negeren. Van een incidenteel blaartje ofzo had ik dan meer last. Beetje gevoelig de eerste km van een run, daarna over.
Voorlaatste run was 's avonds nog gevoelig. Laatste run (gisteren dus) in eens echt lást! Gevoeligheid okay, maar die steken! Van 'gebruikelijk' naar 'wat heftiger' in 2 runs dus. Bizar verschil.
pi_95548379
Wat misschien zou kunnen is dat je te hard neerkomt met je voet (of een beetje blokkeert ipv relaxt neerkomt), waardoor je hardere klappen krijgt en dus je spieren/botten teveel belast.
Je kan eens proberen om naar jezelf te luisteren tijdens het hardlopen en zo zachtjes (stil) mogelijk
te landen.. kijken of dat een beetje helpt...
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:48:05 #153
34586 kepler
No bounce, no play
pi_95549936
NU.nl: Toch prijzengeld voor buitenlandse lopers in Utrecht http://www.nu.nl/sport/24(...)ers-in-utrecht-.html

Beetje rare regel :D
The line is a dot to you!
  zaterdag 16 april 2011 @ 17:19:09 #154
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_95585870
Na het debacle van vorige week is het vandaag eindelijk gelukt een halve marathon onder de 2 uur te lopen. Het was weliswaar een 21km loop (geinloop in driemond) maar ik kwam na 1.56.35 over de finish en 100 meter meer had me geen 3.5 minuten gekost :).
Die geinloop is echt een leuke loop, leuk kleinschalig, prachtig parcours en heel goede organisatie.
I'm just a girl in the world.
pi_95590737
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:19 schreef annoh het volgende:
Na het debacle van vorige week is het vandaag eindelijk gelukt een halve marathon onder de 2 uur te lopen. Het was weliswaar een 21km loop (geinloop in driemond) maar ik kwam na 1.56.35 over de finish en 100 meter meer had me geen 3.5 minuten gekost :).
Die geinloop is echt een leuke loop, leuk kleinschalig, prachtig parcours en heel goede organisatie.
Netjes en dat een week na Rotterdam!
Wel ik moet nu even wat meer bescheiden afstanden lopen. M'n schouderblessure is nog niet over en nu heb ik zelfs aan beiden kanten een ontstoken pees.. Hoe is het mogelijk!
Links gaat het nu wel wat beter, nu rechts nog.
Verder heb ik ook last van m'n knie en het is.... ook een pees. Dat is wel door het lopen, al heb ik de laatste tijd maar weinig gelopen. Ms juist daar wel door?
M'n houding zal door m'n schouders ook wel iets anders zijn.
Maandag met de club meegetraind en dat ging dus niet dus gestopt met de training. Donderdag dan 4 km gelopen en veel gererkt. Vrijdag ging het goed en dus die dag ook een 4 km gedaan en wederom veel gerekt. Vandaag een 5 km gedaan en ook uitgebreid gerekt.
Ik heb gelezen dat je beter wel kunt bewegen al is het licht, de loopjes heb ik ook erg rustig gedaan. Ik moet zeggen dat ik weinig last heb ervan, al voelt het nu wel wat stijf.
Het lopen zie ik ook meer als warmlopen zodat ik de boel goed kan oprekken.
Ik hoop dat ik met 2e paasdag nog een trimloopje kan doen, we houden hoop!
  zaterdag 16 april 2011 @ 23:15:36 #156
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95601619
Morgen probeer ik doel 1 van dit jaar te bereiken. Sub20 op de 5km. Iets last van een abductor van mijn heup (spier die het been naar buiten beweegt in de heup). Ik denk de m. gluteus medius. Niks ernstigs en ik denk dat het me niet zal hinderen tijdens het lopen. Ik start op 4:00min/km en zie wel waar ik strand. Met een goede dag denk ik 19:45 zeker te kunnen halen, maar met elke sub20 ben ik tevreden.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_95602204
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 23:15 schreef No-P het volgende:
Morgen probeer ik doel 1 van dit jaar te bereiken. Sub20 op de 5km. Iets last van een abductor van mijn heup (spier die het been naar buiten beweegt in de heup). Ik denk de m. gluteus medius. Niks ernstigs en ik denk dat het me niet zal hinderen tijdens het lopen. Ik start op 4:00min/km en zie wel waar ik strand. Met een goede dag denk ik 19:45 zeker te kunnen halen, maar met elke sub20 ben ik tevreden.
Mooie doel om naar te streven, heel veel succes!!!
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  zondag 17 april 2011 @ 10:20:37 #158
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_95612741
oke dan Annoh *O* eindelijk :D nu nog een keer verzilveren op de echte afstand, of geloof je dat wel? In Amsterdam in het najaar moet dat sowieso wel lukken dan als je het nu ook al loopt :)

Zometeen 10EM, kijken hoe dicht ik bij het uur kan komen. Eronder is net niet reëel helaas, misschien in het najaar. Het is overigens ook wel warm vandaag, en ook geen wind.

Succes zometeen No-P ^O^

@e-runner: wat een bak ellende in 1x :/ hopelijk snel over

[ Bericht 3% gewijzigd door beertenderrr op 17-04-2011 10:31:42 ]
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zondag 17 april 2011 @ 15:46:43 #159
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95623336
's ochtends na het opstaan wat boterhammen met pindakaas gegeten. Er moest eerst gefietst worden naar de wedstrijd toe dus de energie kon ik goed gebruiken. Vorig jaar liep ik op dit rondje 21:59 en finishte als 15de, maar toen was er nog een ander parcours. Destijds was het volledig verhard en nu ging het een kleine 2 kilometer door het natuurgebied.
Doel was onder de 20 minuten te lopen, ik startte dus met een tempo van 4:00min/km in gedachten. Doorkomst van de eerste kilometer was 3:56min. De 5 en 10km liepen nog samen en ik liep in ongeveer 30ste positie. Paar honderd meter verderop was de splitsing en het snelste groepje zag ik de 10km route lopen. Ik ging het weiland in, in positie 10, het was nog mooi overzichtelijk. Het weiland was erg zwaar, geen pad en hoog gras.
In het natuurgebied begon de inhaal race. Ik voelde me goed en ging van mannetje naar mannetje. Op het 3km punt gingen we het gebied weer uit, met een kort heuveltje de dijk op. Ik liep inmiddels in derde positie en de nummer 2 was nog binnen bereik. Na een ongelukkige slok water werd ik na een paar passen plots misselijk. Na de gegevens terug te hebben gekeken bleek mijn hartslag een sprong te hebben gedaan van 192 naar 205 (afwijking? dacht een max te hebben van 200-203) op dat moment. Toen heb ik een stukje moeten afremmen om niet te hoeven overgeven. Ik vond het erg vreemd, want kort daarvoor was ik nog helemaal fit en liep ik lekker. Of het probleem het slokje water was geweest of de snelle kilometers ervoor weet ik niet.
In de laatste kilometer was ik weer wat hersteld en heb ik het tempo weer iets opgevoerd. Nummer 2 was niet meer te bereiken, hij finishte 11 seconden voor mij. Ik noteerde een tijd van 19:36 dat meer dan 2 minuten sneller is dan mijn vorige PR. Dik tevreden dus en onverwachts op het podium. Doel bereikt :) . Volgende doel 19:15 op de vijf of sub 40 op de tien. Zie nog wel welke afstand ik eerst ga lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 17-04-2011 17:09:04 ]
Sei wachsam,
  zondag 17 april 2011 @ 17:03:41 #160
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_95627443
Twee minuten van je PR afgehaald op de 5 km? Knap! Is erg veel op een korte afstand, zeker als je dat er binnen een jaar hebt afgekregen.
En leuk dat je derde werd! ^O^
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zondag 17 april 2011 @ 17:19:11 #161
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95628183
Bedankt. Kleine correctie, het is 19:38 geworden en in de uitslag sta ik nu als 2de. De tijd van een 10km loper die verkeerd was gelopen en dus de 5km deed is er tussenuit gehaald. Leuk voor in het lijstje, maar ik beschouw me gewoon als derde.
Sei wachsam,
  zondag 17 april 2011 @ 17:25:11 #162
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_95628455
Goed gedaan no-p ^O^

Heb zelf net de Cascaderun gelopen in 1:02:17 :) 7e van de manSen en 14e algemeen :) !
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zondag 17 april 2011 @ 17:25:54 #163
34586 kepler
No bounce, no play
pi_95628493
Goed gelopen No-P! Altijd leuk, een PR lopen :Y

Ik ga 2e paasdag de Dobbeloop lopen in Nootdorp, iemand die daar ook aan mee gaat doen?
The line is a dot to you!
pi_95631381
@No-P: Gefeliciteerd! Dacht even dat je het loopje dat ik liep beschreef. Daar splitsten de 10 en 15 ook een paar honderd meter na het 1km punt :-). Maar door weilanden heb ik niet gelopen. Ik heb overigens vergelijkbare tijd gelopen, 19:30 oid - daarmee werd ik eerste. Erg lekker gelopen, maar heel slecht opgebouwd. Eerste km in 3:30 en daar kwam elke km 10 of meer seconden bij.
Geen PR maar dat kon ik ook niet verwachten: deze week intensief getraind en gisteren 1,5 uur vaartspel gedaan.

@kepler, leuk loopje en in de buurt, maar ik ben dan net op triathlon-trainingsstage in de Ardennen. Succes iig!

@beertenderrr: nice! gefeliciteerd!
  zondag 17 april 2011 @ 18:41:54 #165
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_95631568
Hmm.. 10km in 67 ofzo... Terwijl ik mikte op 64\65, dat was heel haalbaar geweest. Vooral omdat ik 63 ook kan lopen...

Maar mijn schenen, whoah. Schluss nu!

[ Bericht 0% gewijzigd door jack4ya op 17-04-2011 19:21:09 ]
  zondag 17 april 2011 @ 19:40:29 #166
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_95634013
Mooie PR's en tijden zie ik hier weer voorbij komen *O* En 2 minuten eraf op zo'n tijd op de 5 is echt een forse hap No-P! Gefeliciteerd :)

Ik heb vrijdag de Singelloop gelopen in Leiden (altijd fijn slalommen daar, maar wel anderhalve minuut sneller dan vorig jaar) en vanmiddag een duurloop van ruim 12 kilometer, lekker bezig dus.

Had je vandaag een wedstrijd jack4ya?
En de tijden die je postte voor de verschillende soorten loopjes vind ik onderling niet gek, maar wel snel in verhouding tot je 10k tijd. Misschien dat dat toch een probleem is voor je schenen.
  zondag 17 april 2011 @ 19:48:56 #167
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_95634424
Ik ben er klaar mee.
Verdrietig, gefrusteerd en boos op mezelf. Bah.

*foeter foeter*

Vriendlief gebiedt me morgen de fysio te bellen, misschien maar doen...
pi_95635414
Ik kan me de frustratie voorstellen jack4ya!

Maar ik doe met je mee, ik ga morgen even het ziekenhuis bellen om te horen of ze me iets kunnen vertellen over mijn aanstaande revalidatie na die gebroken enkel.
Heb nogal haast met revalideren, heb goed 3 weken om weer enigszins normaal te kunnen lopen voordat ik op vakantie ga. :{
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zondag 17 april 2011 @ 22:14:42 #169
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_95644036
Gefeliciteerd aan alle lopers, het was duidelijk een goed loopweekend! alleen balen voor jou jack4ya, misschien is het geen slecht idee om een en ander te laten checken. Het moet wel leuk blijven (jaja, mijn nieuwe motto ;))
@Beertenderr, ik wil 'm zeker nog verzilveren op de echte afstand. Ga 15 mei in Leiden lopen en 26 juni de vechtloop in weesp. Nu hopen dat het geen lucky shot was, maar gewoon het resultaat van de vele kilometers die ik dit jaar al heb gelopen. En ik ben benieuwd wat ik met wat meer snelheidstrainingen nog kan doen. Heb trouwens ook amper spierpijn, klein beetje aan de zijkant van mijn bovenbenen als ik stilgezeten heb. Voelt goed.
I'm just a girl in the world.
  maandag 18 april 2011 @ 10:50:36 #170
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_95658357
Nette resultaten van het weekeind! Pfoe, sommigen gaan hier wel bijzonder hard :)

Vrijdag Singelloop Leiden gedaan in 34:40 voor 6.6 km. Ging beter dan verwacht maar er waren er natuurlijk honderden sneller.

Op naar de 10k bij de Leiden Marathon.
If at first you fail, re-define your objective.
  maandag 18 april 2011 @ 11:02:10 #171
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_95658773
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:48 schreef jack4ya het volgende:
Ik ben er klaar mee.
Verdrietig, gefrusteerd en boos op mezelf. Bah.

*foeter foeter*

Vriendlief gebiedt me morgen de fysio te bellen, misschien maar doen...
Braaf, zo!
*geeft zichzelf een schouderklopje*
pi_95663476
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:02 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Braaf, zo!
*geeft zichzelf een schouderklopje*
Niet opgeven hoor! Ik heb de laatste tijd zo vaak pech gehad met blessures dat je er af en toe moedeloos van wordt, maar je leert er ook van. Soms heb je gewoon een mindere periode, maar hierdoor leer je weer andere dingen en vaak ga je er ook beter van lopen. Als je maar blijft lopen!
NIet altijd ligt het aan overbelasting dat wordt meteen wel als eerste gezegd maar vaak is het ook een onevenwichtigheid tussen spieren. Bij mij is het dat ik niet zo lenig ben.
Met een blessure als het blijft duren naar de fysio en daarna weer rustig opbouwen, vooral rustige duurloopjes.
We komen er wel weer uit! Vandaag ga ik weer iets verder lopen, gisteren gefietst en dat ging goed. Met fietsen geen last (behalve van m'n arm dan). Het loopje van zaterdag had ik geen last van. De ontsteking aan m'n rechterarm gaat iets beter en links is bijna goed.
De knie voelt ook beter aan.
pi_95668194
@e-runner: jouw problemen lijken niet echt door hardlopen te komen, eerder dat je pezen heel snel ontsteken op dit moment?

By the way, over lenigheid gesproken, lees Relax Into Stretching van Pavel Tsatsouline. Echt een aanrader. Bij spierpijn/stijve spieren helpt op deze manier rekken echt meteen, bij mij.

@jack4ya: succes!
pi_95677014
Geoffrey Mutai heeft het wereldrecord op de marathon verpletterd in Boston!

Ben er nog niet over uit welke tijd klopt, zowel 2:03:02 als 2:03:01 komen langs :)
  maandag 18 april 2011 @ 18:24:45 #175
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95677281
quote:
The time won't be recognized as an official world record because of the point-to-point course and net elevation drop, but still.
Inderdaad: but still.

Moses Mosop was 2de in 2:03:06. Voor een eerste marathon ook niet gek.
Sei wachsam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')