abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94935916
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:03 schreef fvschie het volgende:
Tipje, wat voor mij werkte: Haal de HTTPS voor de url weg. Dan is ie langzaam, maar doet ie 't wel. Ik heb me ingeschreven als recreant, en gewoon gekozen voor iDeal.

Eerste keer ingeschreven voor de Dam tot Dam loop. Pas voor 't eerst een 5k gelopen bij de CPC Loop. Nu nog rustig opbouwen zodat ik een 10k kan lopen (mei, Leiden), daarna met lekker ruime tijd door naar die 10-mile in september. :)
Van https http maken werkte bij mij perfect, nu gegevens aan het invullen! :D
pi_94935967
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:06 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ik loop m denk ik ook. Zoals bijna alle lopen in het Westland dit jaar ;)
Leuk! Dan zijn 4 van de 300 lopers al bekend. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zaterdag 2 april 2011 @ 11:10:46 #53
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_94935991
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Leuk! Dan zijn 4 van de 300 lopers al bekend. :D
Al is 10EM een flinke uitdaging voor me. Heb pas 3 keer 10km gelopen :P
Ik ben van pindavlees
pi_94936055
Ingeschreven!

Voor de duidelijkheid, gebruik deze link:

http://www.inschrijven.nl(...)03901&ag=j&tl=nl&vr=
pi_94936063
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 10:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mocht het niet lukken met de Dam tot Dam loop, dan kunnen jullie natuurlijk altijd nog een week later Westlands Mooiste lopen.
Regel ik koffie en wat lekkers erbij. B-)
Lijkt me leuk, maar helaas valt dat precies op dezelfde dag als die halve marathon die ik dan zou willen gaan lopen..
Get stoned
pi_94936181
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:10 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Al is 10EM een flinke uitdaging voor me. Heb pas 3 keer 10km gelopen :P
Ik kan de komende maand helemaal niets vanwege een gebroken enkel, dus ik mag weer helemaal opnieuw beginnen ben ik bang. :)
Vorig jaar voor het eerst de 10 EM gelopen en toen had ik 3 weken voor de loop mijn enkel verzwikt, maar die 16 km ging uiteindelijk best aardig (behalve de tegenwind en eindtijd dan. :P)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zaterdag 2 april 2011 @ 11:19:17 #57
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_94936199
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:13 schreef Casp505 het volgende:
Ingeschreven!

Voor de duidelijkheid, gebruik deze link:

http://www.inschrijven.nl(...)03901&ag=j&tl=nl&vr=
Hoe komt die zo snel!
Ik loop alleen wel vast omdat ik geen categorie kan selecteren.
Moet ik natuurlijk wel het juiste geboortejaar invullen :+
Overigens wel leeftijdsdiscriminatie dat 0-jarigen niet mee mogen lopen. ;)

[ Bericht 20% gewijzigd door Schanulleke op 02-04-2011 11:24:45 ]
Life is what you make it.
pi_94936322
Ik ben een leek hoor, maar welke categorie wil je kiezen dan? Ik kon alleen recreant kiezen, maar daar hoor ik ook :)

Mooi dat t gelukt is :)
  zaterdag 2 april 2011 @ 11:26:22 #59
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_94936379
Gefixt. Bedankt voor het posten van die link, dat maakte de wereld aan verschil. Hoe kwam jij er aan?
pi_94936444
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:26 schreef Schanulleke het volgende:
Gefixt. Bedankt voor het posten van die link, dat maakte de wereld aan verschil. Hoe kwam jij er aan?
Via de post van fvschie eigenlijk. De s weghalen (secured laden) heeft bij mij al vaker geholpen bij het sneller laden van sites :)
  zaterdag 2 april 2011 @ 11:40:47 #61
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_94936750
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:28 schreef Casp505 het volgende:

[..]

Via de post van fvschie eigenlijk. De s weghalen (secured laden) heeft bij mij al vaker geholpen bij het sneller laden van sites :)
Daar had ik overheen gelezen. Mooi werk, ik doe mee. Mijn richttijd is vooralsnog onder de 1:30. Ik heb gekozen voor een shirtje ook, het wordt voor mij toch het eerste grote loopevenement.
pi_94936858
Wordt voor mij ook de eerste keer. Heb op de site ingezet op 1:30, maar wil er inderdaad ook onder duiken. Moet alleen nog vol aan de bak, want ik kan nu sinds kort pas 5km achter elkaar lopen. Maar genoeg tijd om te trainen, en met de gelukte inschrijving genoeg motivatie! :)
pi_94937257
Ik heb zelf maar ingezet op 1:46 (9km/u), m'n easy pace van 6:40 per km. Zal misschien tegen die tijd wel harder kunnen volhouden over die afstand, maar voorlopig kan ik de afstand nog niet afleggen in één stuk, dus rustig aan :)
pi_94937306
En uitverkocht! Van de twitter:

Startnummers 10 EM zijn uitverkocht. Meedoen aan deze afstand is alleen nog mogelijk via de goede doelen
pi_94937444
Whoah, dat duurde maar 3 uur, waarvan de grootste tijd het formulier niet werkte voor de gewone bezoeker. Impressive.
  zaterdag 2 april 2011 @ 13:24:39 #66
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_94939360
Het is wel heel snel gegaan. Extra leuk dat we er dan wel 'in' zitten! Ik loop nu zelf 10 in 55, dus als ik die overige kilometers er in hetzelfde tempo bij train moet het lukken om straks binnen de 1:30 te lopen.
pi_94940702
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 10:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mocht het niet lukken met de Dam tot Dam loop, dan kunnen jullie natuurlijk altijd nog een week later Westlands Mooiste lopen.
Regel ik koffie en wat lekkers erbij. B-)
Goed idee ! Lekker in de buurt en niet zo massaal :)
  zaterdag 2 april 2011 @ 15:51:15 #68
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_94943187
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 12:05 schreef Casp505 het volgende:
En uitverkocht! Van de twitter:

Startnummers 10 EM zijn uitverkocht. Meedoen aan deze afstand is alleen nog mogelijk via de goede doelen

leden kunnen nog een maand inschrijven, doe het dus van de week nog :)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_94948771
Toch kunnen inschrijven vlak voor ik de deur uitging, eindtijd 1:15
  zondag 3 april 2011 @ 13:44:45 #70
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_94976100
Zo, net terug van de 10km race en ging echt boven verwachting goed :o 10e plaats veroverd van de 600 deelnemers ofzo (zit wel 5km en 10EM bij, maar toch). Ben gefinisht in een tijd van ongeveer 37:40, het is nog even wachten op de officiële tijd, maar dat is bijna een halve minuut sneller dan ik had durven dromen! Vergeleken met mijn pr die ik hier vorig jaar ook heb gelopen ben ik bijna 2,5 minuut sneller gaan lopen, echt belachelijk. Ging nu 16km/h gemiddeld ook :D

Helaas geen kaartje voor de dam tot damloop weten te scoren, dacht me als wedstrijdloper in te kunnen schrijven, maar dan moet je weer lid zijn van le champion :') bij deze: als een bedrijf geïnteresseerd is in een snelle loper, ik stel me beschikbaar O-) Mocht ik alsnog mee gaan doen, ga ik proberen onder het uur te lopen. Lijkt me best goed mogelijk met deze progressie. In het najaar loop ik ook altijd harder dan in het voorjaar, dus belooft veel goeds :)

@bananablues, leuk filmpje! Heb helaas niet veel aanmerkingen, want verstand van techniek heb ik niet, maar het ziet er goed uit :) weet niet of je het al doet, maar je kan er op letten om je tenen altijd omhoog op te trekken. Je krijgt zo een spanning in de bal van je voet die extra elasticiteit geeft als je afzet :)
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_94978569
Damn, jij maakt echt sprongen man :) Nice! En bedankt voor commentaar. Heb zelf al wat goede tips ontvangen die ik vandaag heb toegepast.

Ik heb vandaag een zwemloop (500m zwemmen en 5km hardlopen) gedaan. Er waren veel minder deelnemers dan vorig jaar.
Ik mocht in de langzame baan starten, maar daar hoorde ik eigenlijk niet echt thuis. Moest veel schoolslagzwemmers inhalen en dat kostte redelijk wat energie. Toch 8:35 geklokt en dat is een halve minuut sneller dan mijn vorige zwem-PR, dus dat was al mooi!
Daarna snel sokken+schoenen aan, en hardlopend de startnummerband om doen. Ik was nogal bang dat mijn kuiten vervelend zouden gaan doen omdat ik nu voorvoetlanding toepas, maar het ging erg goed! Soepeltjes de snelle zwemmers ingehaald en met een eindsprint ergens rond de 30:00 geklokt.
Hardlooptijd valt dus een beetje tegen, maar het bleek voldoende te zijn voor een 1e plek :). Ik liep ook de laatste 2 kilometer achter een fietser/jurylid van de Nederlandse Triatlon Bond.. maar die had ik bij mijn eindsprint nog ingehaald :P

Vorig jaar was ik met een minuutje langzamer 8e, dus er misten een hoop snelle deelnemers, maar toch wel leuk om te winnen!
  zondag 3 april 2011 @ 17:42:13 #72
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_94985423
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2011 14:56 schreef bananablues het volgende:
Damn, jij maakt echt sprongen man :) Nice! En bedankt voor commentaar. Heb zelf al wat goede tips ontvangen die ik vandaag heb toegepast.

Ik heb vandaag een zwemloop (500m zwemmen en 5km hardlopen) gedaan. Er waren veel minder deelnemers dan vorig jaar.
Ik mocht in de langzame baan starten, maar daar hoorde ik eigenlijk niet echt thuis. Moest veel schoolslagzwemmers inhalen en dat kostte redelijk wat energie. Toch 8:35 geklokt en dat is een halve minuut sneller dan mijn vorige zwem-PR, dus dat was al mooi!
Daarna snel sokken+schoenen aan, en hardlopend de startnummerband om doen. Ik was nogal bang dat mijn kuiten vervelend zouden gaan doen omdat ik nu voorvoetlanding toepas, maar het ging erg goed! Soepeltjes de snelle zwemmers ingehaald en met een eindsprint ergens rond de 30:00 geklokt.
Hardlooptijd valt dus een beetje tegen, maar het bleek voldoende te zijn voor een 1e plek :). Ik liep ook de laatste 2 kilometer achter een fietser/jurylid van de Nederlandse Triatlon Bond.. maar die had ik bij mijn eindsprint nog ingehaald :P

Vorig jaar was ik met een minuutje langzamer 8e, dus er misten een hoop snelle deelnemers, maar toch wel leuk om te winnen!
congratz! :D wat voor tips heb je nog meer gehad dan? Ben wel benieuwd nu :) minuutje sneller is ook een mooie progressie :)
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zondag 3 april 2011 @ 21:36:14 #73
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94997830
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 06:07 schreef bananablues het volgende:

[..]

Succes! Ik heb dit weekend een zwemloopje (500m zwemmen, 5km hardlopen) en daar heb ik ook veel zin in :D

@1517:
Sja, het is geen sprinttraining he ;). Je zou ipv voluit de heuvel op te rennen ook rustig kunnen beginnen en er een versnelling van maken en het dan 3x uitvoeren oid? Rustig naar beneden dribbelen. Of juist andersom: langzaam omhoog en snel naar beneden banjeren :P
Ik heb er nog niet zoveel ervaring mee. Gebruik sowieso geen hartslag, het moet gewoon lekker voelen. Sommige stukjes pittig, maar het heeft mijns inziens geen zin om in de eerste 10 minuten je kruid te verschieten door anaeroob te gaan lopen en te verzuren. En als je even wilt wandelen, dan doe je dat toch? Vrijheid blijheid :)

Ik ben bij de 5km afgelopen weekend per ongeluk gefilmd (ik liep achter iemand aan die gefilmd werd :P). Mooi om mijn techniekverandering eens te bekijken. Aan de ene kant ziet het er niet uit en loop ik net een manke, maar aan de andere kant is mijn techniek nu een stuk beter dan eerst: snelle frequentie, been redelijk onder zwaartepunt, geen keiharde haklanding (maar ik zie dat het ook niet echt als voorvoetlanding eruit ziet, meer middenvoet?). Het ziet er alleen nog niet zo soepel uit als de dame voor mij :)

Ik zou graag commentaar van anderen horen :). Ik ben degene in het blauwe shirt:

Ik ben geen trainer en kan ernaast zitten, maar ik denk dat je je hakken en knieën wat verder mag optrekken. Of je lichaam ook een tikkeltje verder naar voren mag leunen zou mogelijk ook kunnen maar die kennis heb ik niet en kan ik niet goed zien. Verder denk ik dat je je armen wat verkrampt. Buikspiertraining helpt goed om de knieën omhoog te krijgen. De armen hebben denk ik niet zo veel invloed, maar het oogt wat soepeler. Je blijft mooi vlak lopen (weinig verschil op en neer beweging).
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 3 april 2011 @ 22:47:44 #74
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_95003215
Afgelopen vrijdag de eerste bootcamp gedaan. Niet zo zwaar als die ik ergens anders al als proef had gedaan, maar hier wordt vanaf het begin opgebouwd.

Hardlopen sla ik deze week maar even over. Heb al twee weken last van m'n voet. Geen idee waar dat ineens vandaan komt? Misschien een verkeerde landingstechniek ofzo?
Het begon als 'licht zeurend' maar is inmiddels meer pijn gaan doen.
Heb nog wel gesurvivald vandaag, maar dan zette ik m'n voet zo neer dat ik er geen last van had. Da's natuurlijk ook niet helemaal de manier.

Omdat ik ook niet goed weet wat het is omschrijf ik het hier even. Misschien herkent iemand het toevallig.
Rechtervoet. Het is een punt aan de linkerkant, helemaal aan de buitenkant van m'n voet, net iets onder de hak. Deed zeer als ik er op druk, met lopen en vooral als ik m'n tenen aanspan.
(kan iemand dit verhaal nog volgen??)

Zal wel iets vrij onschuldigs zijn, maar wel irritant natuurlijk... dan maar een weekje krachttraining. Dat is ook wel nuttig.

[ Bericht 1% gewijzigd door pietkanarie op 03-04-2011 23:03:44 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_95011503
@pietkanarie:
Vervelend! Ik hoop dat ik ernaast zit, maar misschien is het plantar fasciitis. If-so, schijnt heel hardnekkig te zijn dus snel naar de fysio voor een diagnose!
Zie ook:
@knnth: Ik wachtte al op jouw commentaar, dank je wel! Je moet trainer worden man :). Iets naar voren leunen, armen wat lager houden en buikspieroefeningen had ik ook van trainer gehoord (om meer rechtop te lopen ook), dus ik ga die tips zeker toepassen. (Beantwoord gelijk beertenderrrs vraag :P )

Maar waarom zou je je hakken/knieën verder optrekken? Dat kost toch juist meer energie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')