Hehe, die aanname wordt zeer gewaardeerd.quote:
au au au, schelpjes?quote:Op zondag 15 mei 2011 10:23 schreef knnth het volgende:
Ik loop nu korte stukjes van 15-20 minuten over het strand, barefoot.
Wat je ook kan doen is de duurlopen opdelen. Groot deel z2 en een paar km z3 erachteraan. Of lang stuk z1 stuk z2 en een stukje z3. Ik zelf loop aan het begin van een cyclus veel in z1 en bouw de snelheid van de duurloop later op.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:37 schreef e-runner het volgende:
DeeBee, Star_gazer succes!
De Leiden marathon laat ik dit jaar aan me voorbijgaan. Eerder dit jaar dacht ik er een rustige marathon te gaan lopen, toen werd het de ms de halve en nu ga ik dus helemaal niet.
Jammer, want ik heb er nu toch een aantal keer gelopen en vond het gezellig daar en voor mij is het dichtbij.
Het lopen gaat intussen wel weer aardig. Gisteren een duurloop van 19 km gedaan. Op dit moment loop ik wat minder maar de opbouw zit er wel weer in. Het ging vrij makkelijk moet ik zeggen, weinig klachten onderweg. Daarna voelde ik me wel wat stijfjes.
Sinds ik m'n Garmin heb kan ik goed bijhouden op welk tempo ik loop. Ook loop ik nu met duurtraingen met een hs meter om. Ik heb sinds vorig jaar m'n duurlopen vooral rustig gedaan, nu doe ik ze wat sneller. Ik heb wat schema's bekeken en daaruit bleek toch dat ik te lanzaam liep.
Er wordt wel gezegd dat je niet te langzaam kan trainen, maar ik denk dat het wel zo is. M'n pas wordt toch heel anders. Dus nu train ik op een snelheid waar ik wel m'n "wedstrijdpas" heb, maar met een lagere intensiteit. Het aantal km heb ik intussen naar beneden gedaan. De kwaliteit dus omhoog. Gisteren dan 15 km op 4.59 min/km gelopen. M'n hs was 163 en bij een max van 204 zit ik dan er meer dan 40 slagen onder. Volgens Zoladz een gewone duurloop.
Ging lekker moet ik zeggen en ik heb er ook meer plezier in.
Ja onder andere, wat een ellende daar zeg. Maar het het idee dat je vrijwel op het hele parcours last had van de wind. Kan ook een psychologisch effect zijn hoor, maar zo staat het me bijquote:Op zondag 15 mei 2011 13:31 schreef DeeBee het volgende:
Hehe, ook gestorven op dat stuk van 14-16 kilometer in die open wind?
Ik wist dat ik niet in topvorm was, weggegaan met 1:35u in m'n hoofd (3 minuten harder dan bij CPC) en uiteindelijk 1:36:05 gelopen, dus best tevreden...
Vanaf 15/16 kilometer was het echter wel helemaal over, daarvoor in een strook open terrein om de rand van een woonwijk echt teveel gegeven en moest ik wel aardig bekopen, voor m'n gevoel echt 'crash and burn' maar qua tijdverlies was het op zich niet super-super dramatisch...
Voor je gevoel echter wel zwaar, want tijdens CPC had ik voldoende over laatste kilometers, nu was dat helemaal niet zo, maar ja...
Op zich wel tevreden gewoon...
Cool, klinkt als een mooie loop (behalve dan de knelpunten...). Ik heb een hele tijd hard gelopen in Albert Park, Melbourne en dat is ook echt fantastisch.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:00 schreef star_gazer het volgende:
Nou, de Sydney Morning Herald half marathon zit erop. Het parcours is prachtig en voert je langs het opera house, de harbour bridge en allerlei andere schitterende iconen. Helaas was het te druk om een goede tijd neer te zetten. Er waren bottlenecks waar we vanwege de drukte gedwongen moesten wandelen. Dit was toch wel een enorme domper, aangezien ik nog eens ergens achterin moest starten ook en dus regelmatig werd opgehouden door langzame lopers, groepjes en idioten die vol op de rem trappen bij iedere drinkpost. De start was met 06:45 lekker vroeg en het was met een graad of 10 onkarakteristiek koud; ik ben als een van de weinigen de loop met windjack aan gestart en heb daar geen seconde spijt van gehad. Gelukkig was het wel stralend zonnig, dus het was uiteindelijk gewoon een leuke loop met mooi, maar fris weer.
01:48:21 netto is het geworden. Ik wilde graag voor de 01:45, maar het mocht wegens de drukte helaas niet zijn. Gelukkig heeft de organisatie goed geluisterd, want in een e-mail na de loop maakte de organisatie zijn verontschuldiging voor de slechte doorstroom. Er is voor volgend jaar beterschap beloofd.
Volgend jaar weer! Maar eerst in augustus de wereldberoemde City to Surf!
Ik jog af en toe ook nog wel, maar niet een hele lange tijd achter elkaar. Soms look ik wel met een loopmaatje en dan gaat het rustiger zodat hij het goed kan volgen. Maar ik vind lopen met wat meer tempo leuker, zeker als ik alleen loop. Heb het gevoel dat het beter gaat en makkelijker.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:23 schreef knnth het volgende:
Klinkt mooi e-runnerKan me wel herkennen in je verhaal over het tempo van de duurloop trouwens. Lydiard was ook geen voorstander van te trage duurlopen (groot misverstand) en Seb Coe zei altijd: Long slow distance makes long slow runners
Ik hoop gauw weer duurlopen te kunnen doen, zodra ik van die verdraaide en vooral stomme kuitblessure af ben. Ik loop nu korte stukjes van 15-20 minuten over het strand, barefoot. Wat een geweldige feedback op je techniek is dat trouwens, zowel barefoot (je moet wel aardig zijn voor je lichaam) als het strand (te lage pasfrequentie of te harde afzet en je zakt weg).
Dankjequote:Op donderdag 19 mei 2011 01:02 schreef star_gazer het volgende:
Gefeliciteerd Hinder
Ik wil ook graag een keer onder de 45 minuten duiken op een 10km. Mijn PR op de 10 is 48 minuten, maar dat is bijna 2 jaar geleden, toen ik nog maar een paar maanden bezig was met lopen.
Ik ga volgende week de Balmoral Burn doen. Een sprint van 420 meter voor het goede doel. De route loopt bijna verticaal omhoog
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |