abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2011 @ 12:54:45 #226
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_95990968
ik heb nooit een operatie ondergaan hoor :o
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_95991126
:o oh sorry, ben in de war dan....iemand hier had toch een operatie aan de schenen gehad vorig jaar?

[ Bericht 2% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 26-04-2011 13:11:59 ]
  dinsdag 26 april 2011 @ 13:47:48 #228
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_95993027
Hoho, ik mocht juist fietsen. :D
pi_95993749
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 12:59 schreef computergirl het volgende:
:o oh sorry, ben in de war dan....iemand hier had toch een operatie aan de schenen gehad vorig jaar?
Mijn enkel is recentelijk weer in elkaar geschroefd, misschien bedoel je dat?
Nog een weekje, dan gaat het gips er af en kan ik gaan revalideren. Heb er tegelijkertijd zin in en zie er tegenop.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_96021362
Een triathlon lijkt me ook erg gaaf om eens te doen, alleen suck ik zwaar in zwemmen.

Daarnaast heb ik de zestig van texel ontdekt! Geweldige loop lijkt me dat, die wil ik eigenlijk binnen 2 jaar wel doen. Hier iemand ervaring met ultralopen?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:08:26 #231
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_96022744
Er post af en toe een Pieter (geloof ik) die ultralopen en trailrunning doet.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_96031578
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:36 schreef jack4ya het volgende:

[..]

(en 'popt' er gelijk een gedachte op in mijn achterhoofd: "Zou mini-triathlon misschien...") zucht...

Goede gedachte :) Ik zou zeggen, gewoon eens proberen. Het is een veel kleiner wereldje dan hardlopen en mensen willen je echt wel helpen.
pi_96034695
Mooie tijden weer @beertender en J.de kok. Zelf had ik maandag een wedstrijdje willen lopen.
Vrijdag een duurloopje van 13.4 km gedaan en dat ging goed. Zaterdag had ik weinig last dus het plan zou zijn een "rustig wedstrijdtempo" aan te houden van 4.30 p/km.
Ik had er zin in. M'n trainer had wat bezwaren maar als ik het dit tempo zou lopen was het goed.
Zondag moest ik dan iets doen in de stad en ik pakte de fiets. Lekker sloom fietsen en bij het kruispunt moest ik wat afremmen voor een auto. Ik remde echter te weinig en de auto zat ineens wel erg dicht bij. Van schrik kneep ik vol in de remmen. Meteen voelde ik een vlammende pijn in m'n rechterarm. Het was weer mis :(
Ik moest even stoppen om bij te komen en ik hoopte dat het wel zou afzakken. Niet dus.
's avonds maar weer aan de ontstekingsremmers. Maandag dus geen wedstrijd. Ik voelde me behoorlijk moedeloos. Dinsdag naar de fysio en het deed nog erg zeer allemaal.
Nog niet gelopen inmiddels. Het mag wellicht wel maar ik doe het pas als ik voel dat de arm weer wat beter beweegt. Ondertussen doe ik als alternatief maar wat stabiliteitsoefeningen voor m'n knieen.
  woensdag 27 april 2011 @ 14:46:35 #234
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_96044581
E-runner... :{ Wat naadje.

Gisteren heb ik 13km getrapt op een mountainbike (hetgeen het enige is wat ik voorhanden heb). Ik weet gelijk waarom het zo'n raar gezicht is. Mensen lijken heel hard te gaan, maar cardiotechnisch slaat het geen deuk in een pakje boter. Hartslag kreeg ik met geen mogelijkheid boven de 130. Naja, ik was lekker buiten, zullen we maar zeggen.

En ik dacht, laat ik eens heul heul voorzichtig een stukje joggen. Bijna anderhalve week gewacht, prima. Geen last meer bij het lopen. Ook prima. Heel netjes, rustig beginnen. Gerekt. gestrekt. Ik was opgewarmd, helemaal volgens het boekje. Klein stukje van 2 straten is, pak 'm beet, 500mtr. Mooi toch? Prima stukje om eens te peilen...

Ik heb godverdomme * de 90 meter niet eens gehaald bij een tempo van 7km/h! :( Dubbel :( :(

( * Excusez le mot! -O- )
pi_96078052
Probeer eens met een wat kleinere versnelling een tijdje op een hogere frequentie te trappen. Dan gaat je hs wel wat omhoog. Verder is het ook wennen aan het fietsen, in het begin lukte het mij ook niet om op een hogere hartslag te rijden, maar nu gaat het wel beter.
Het is geen lopen natuurlijk, je gebruikt je armen totaal niet met fietsen.
Jammer dat het lopen nog niet gaat, maar heb je na het fietsen geen last? Dat moet je wel even goed peilen. En doe je ook oefeningen voor je benen?

Gisteren had ik veel last van m'n arm weer, maar vanochtend werd ik wakker en het voelde beter.
Nee, niet goed maar het gaat weer de goede kant op. Hopen dat het nu over gaat, dan heb ik ze allebei weer gehad!
  donderdag 28 april 2011 @ 08:35:10 #236
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_96078696
Oef... Over twee weken een halve marathon. Ben slecht voorbereid :{ Morgen maar eens een 15km lopen. Moet lukken, al is het wel spannend of mijn blessure inderdaad echt over is met die op maat gemaakte inlegzolen :{
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_96169440
Gisteren dan toch eindelijk weer eens een wedstrijdje gelopen. Het is al de hele maand prachtig weer geweest en telkens moest ik wedstrijdjes afzeggen vanwege lichamelijk ongemak.
Maandag lukte het al niet, maar gisteren ging ik op weg voor een 10 km. Het was al een hele sport om er te komen. Hier in de stad is van alles opgebroken, afgezet en omgeleid. Zouden we gaan fietsen? Ik dacht: nee dat is lastig vanweg m'n arm. Hadden we het maar gedaan!
Een afstand van ongeveer 7 km werd 23! Net op tijd om in te schrijven.
Even inlopen, we deden wat versnellingen en meer was het niet want we moesten al snel starten. M'n loopmaatje zou voor een pr gaan als het kon en ik zou niet harder als 45 minuten gaan lopen. 4.30 p/km dus.

De start was even wat dringen en ik versnelde wat, 4.18, dat was te hard dus gas terug. Het was even zoeken naar het juiste tempo maar na 2 km liep ik precies goed. Het liep als een duurloop en zo voelde het ook. Ik had na een aantal km wel een stijf gevoel bij de kniepees, maar het trok weg. Was ook gewoon niet warm genoeg geweest bij de start.
M'n trainer stond een paar keer langs de kant en ik heb me netjes aan de opdracht gehouden, niet harder gaan. Bij het keerpunt zag ik de snelle lopers en ik zag de verbeten trekken om hun mond. Ik dacht: doe ik het toch beter, lekker weer en ik heb het nog naar m'n zin ook. Ik liep makkelijk en ontspannen. Als je echt op je top loopt dan ben je blij als je de finish ziet, maar nu was ik er al snel en ik liep rustig erop af. Net onder de 45 minuten werd het, 44.45.

Omdat ik het toch als een training zag heb ik ook m'n hartslagband eens omgedaan. Het was duidelijk dat m'n conditie minder is. Met verbazing zag ik dat ik een hs van 191 op het eind had.
Nu heb ik een tijdje zware pijnstillers geslikt en ook de vorige keer merkte ik dat ik een aantal dagen na het stoppen een verhoogde hs had. Verder heb ik de hele week niet gelopen.
Gemiddeld had ik 185, wat normaal was 172-175 zou moeten zijn.
Toch liep ik makkelijk en rustig, dus ik vraag me af of mijn maximale hartslag niet nog een stukje boven de 200 ligt. Vroeger heb ik het eens 1x in een wedstrijd gemeten en toen had ik 204. Maar dat was 1 meting en toen liep ik misschien niet eens helemaal volle bak.
Als ik vergelijk hoe ik bijv een 3000 meter loop en hoe ik dan aan het hijgen ben... dat is max lopen.
Maar lekker gelopen en goed gevoel erover.
:)
pi_96174411
Blijft een leuk topic om te volgen :).

Wat doen jullie eigenlijk met drinken met de duurloopjes? Ik heb nu een flesje van een halve liter, maar dat is al te weinig voor 2,5 uur lopen, laat staan langer. Grotere flesjes lijken me ook geen optie want dan wordt het opeens een krachttraining :').
pi_96213010
Hallo iedereen,

Zo'n anderhalve week geleden heb ik mijn enkel (zwaar gekneusd). Er was iemand op gevallen :/. Helaas net in een periode dat mijn conditie super was en ik wekelijks mijn PR op mijn trainingsrondje verbrak.
Volgens de dokter staat er zo'n 4-6 weken voor voordat het weer hersteld hoort te zijn. Hebben jullie enig idee hoe lang het duurt voordat ik mijn conditie weer op peil ben na een totale stilstand van 6 weken?
  zondag 1 mei 2011 @ 17:54:43 #240
34586 kepler
No bounce, no play
pi_96214426
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:16 schreef Lajoie het volgende:
Hallo iedereen,

Zo'n anderhalve week geleden heb ik mijn enkel (zwaar gekneusd). Er was iemand op gevallen :/. Helaas net in een periode dat mijn conditie super was en ik wekelijks mijn PR op mijn trainingsrondje verbrak.
Volgens de dokter staat er zo'n 4-6 weken voor voordat het weer hersteld hoort te zijn. Hebben jullie enig idee hoe lang het duurt voordat ik mijn conditie weer op peil ben na een totale stilstand van 6 weken?
Supersnel, 6 weken is relatief weinig. In mijn beleving ben je binnen een paar weken weer op je oude niveau. Ik heb deze winter heel weinig gelopen, maar heb vorige week toch de 10k in 42 minuten gelopen (rond mn oude PR). Dit na 3-4 weken normale training :)
The line is a dot to you!
  zondag 1 mei 2011 @ 18:11:20 #241
34586 kepler
No bounce, no play
pi_96214942
Ligt er natuurlijk wel aan hoelang je al aan het sporten bent, je basisconditie is belangrijk :P :D
The line is a dot to you!
pi_96231015
Basisconditie is wel redelijk goed. Loop normaal zo'n 2 keer in de week hard, 2 keer andere sporten waarbij ook wel wat cardiovasculaire inspanning komt kijken.

Maar frustrerend is het wel om niks te kunnen doen terwijl je normaal redelijk veel sport :(
pi_96236205
Net zoals je af en toe vakantie nodig hebt van werk hebt doet een rustpperiode soms ook wonderen voor sportprestaties. Misschien kun je wel wat extra flexibiliteitsoefeningen of core strength doen. Neem wel je rust en laat je enkel helen. Al met al ben je toch maar een regular everyday normal guy.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_96248932
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 april 2011 13:51 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Blijft een leuk topic om te volgen :).

Wat doen jullie eigenlijk met drinken met de duurloopjes? Ik heb nu een flesje van een halve liter, maar dat is al te weinig voor 2,5 uur lopen, laat staan langer. Grotere flesjes lijken me ook geen optie want dan wordt het opeens een krachttraining :').
Ik wil er nog een vraag aan toevoegen. :)
Nemen jullie dan tijdens het lopen kleine slokjes of juist een halve fles? Ik hoor er verschillende verhalen over.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:07:15 #245
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_96253074
Ik neem kleine slokjes. En ik moet er voor wandelen. Al rennend verslik ik me steevast, proest me ongans en ben dan helemaal uit mijn ritme. Dan maar 5 passen wandelen.
pi_96253133
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 05:38 schreef 1517 het volgende:
Net zoals je af en toe vakantie nodig hebt van werk hebt doet een rustpperiode soms ook wonderen voor sportprestaties. Misschien kun je wel wat extra flexibiliteitsoefeningen of core strength doen. Neem wel je rust en laat je enkel helen. Al met al ben je toch maar een regular everyday normal guy.
Dat is een aanname :)
pi_96255078
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:32 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik wil er nog een vraag aan toevoegen. :)
Nemen jullie dan tijdens het lopen kleine slokjes of juist een halve fles? Ik hoor er verschillende verhalen over.
Een drinkbelt met kleine flesjes is handig. Meestal neem ik wel aardige slokken, maar dat is wel een kwestie van wennen. Niet te veel in een keer in ieder geval.
Vroeger liep ik ook altijd zonder drinken, maar nu eigenlijk bijna altijd met. Bevalt me prima, zeker als het warm is. Als je jezelf aanwent om regelmatig te drinken dan kan je ook veel beter tegen de warmte.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:47:28 #248
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_96255137
@e-runner: Ook leuk om een evenement op deze manier eens (bewust) mee te maken :) hopelijk snel weer helemaal fit om de toppers weer wat concurrentie te geven ;)

@filatel: ik drink eigenlijk enkel voor en na de training, tenzij het echt super heet is. Vroeger als het echt heet was, liep ik een klein rondje meerdere keren. Elke keer als ik weer op het startpunt kwam, kon ik dan wat drinken. Zo loop je er in ieder geval niet constant mee te sjouwen, want dat is niets.

@Wyccie: Ik neem normale slokjes, let er niet echt op. Je lichaam geeft zelf wel aan of het allemaal naar binnen gaat, of dat je de helft weer uit moet spugen :P Is per persoon verschillend, gewoon doen wat je zelf het prettigst vinden. Tijdens een wedstrijd gaat het wel altijd fout met die kleine bekertjes :') er schiet altijd wel wat in een luchtgat waardoor ik eerst weer 300m aan het proesten ben haha.

Zijn er nog meer mensen die aan de batavierenrace mee gaan doen aankomend weekend? ^O^
* beertenderrr heeft er zin in!
pi_96255456
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:08 schreef bananablues het volgende:

[..]

Dat is een aanname :)
  maandag 2 mei 2011 @ 17:08:21 #250
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_96256123
Lekkere plaat :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')