Goede opmerking. Het alleen verhogen van knie en hak zal je waarschijnlijk niet sneller laten lopen, maar gaat samen met het sneller lopen. Te hoge knie is ook weer niet optimaal en je moet opletten dat je blijft "grijpen naar de grond".quote:Op dinsdag 5 april 2011 07:46 schreef knnth het volgende:
Twee aanmerkingen:
1) Knie- en hakhoogte is een functie van de snelheid. Als je harder loopt zal je automatisch een grotere bewegingsuitslag krijgen
2) Met het actief opheffen van de knie bestaat het risico op overstriding (tenzij je actief pawbackt), daar moet je als midden-/voorvoetlander goed op letten.
Een dipje na een gehaald doel is welbekend verschijnsel. Ik blijf actief bezig met mijn trainingen en snelheid waardoor ik gemotiveerd blijf en steeds nieuwe doelen na streef. Een korte pauze waarin je minder loopt is na een actieve periode soms zelfs goed om weer wat aan te sterken.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:29 schreef Aukje83 het volgende:
Hey hallo, ik vroeg me af of jullie zich hier in herkennen.
Ik loop ook al jaren hard maar waar ik met enige regelmaat last van heb is dat als ik eenmaal een gesteld doel behaald heb dat ik dan daarna in een soort van zwart gat beland. Bijvoorbeeld dit weekend had ik voor het eerst een halve marathon gelopen (niet in georganiseerd verband of iets dergelijks). Ik werk er niet bewust naartoe maar je gaat jezelf doelen stellen he. Maar goed dan is dat eenmaal achter de rug en na een dergelijke prestatie voel ik me één of twee dagen ontzettend slecht (vooral fysiek denk ik) en dan kost het me altijd een aantal dagen om weer na te denken over hoe verder te gaan. Nog verder of nog sneller, en het kost steeds meer toewijding. En nu de halve marathon ook - eigenlijk moeiteloos, al zou ik het woord moeite niet in de context van het hardlopen willen gebruiken - achter de rug is, is het voor mij echt even aftasten omdat ik dat altijd gezien heb als als het ware dé mijlpaal...
Ik weet niet of het in feite een klacht is of een probleem, maar ik vroeg me gewoon af of mensen zich er in herkennen.
Voor de rest gaat het altijd wel super, ik loop nu zo ongeveer drie jaar blessurevrij, zelfs kwetsuurvrij en elke run is voor mij een feest eigenlijk.
ik liep er gister nog langs en zat te twijfelen of ik er bij kon instappen, uiteindelijk maar meteen de trein gepakt. Was het nog wel een keer van plan, maar kom er niet heel vaak, dus ja. Kan je trouwens de snelheid wel een beetje goed opvoeren?quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:47 schreef Jojogirl het volgende:
Dat ligt er erg aan wat voor training het was denk ik. Een rustige duurloop van 1.5 uur zal minder hersteltijd vergen dan een intensieve intervaltraining van 1.5 uur. Ook verschilt herstelsnelheid erg van person tot persoon.
En ik ken het zwarte gat na een behaald doel ook wel. Ik heb gewoon altijd weer eens nieuw doel nodig (in afstand of in tijd) om mijn motivatie te behouden.
Gisteren heb ik trouwens in het Wheel of Energy gelopen, erg grappig om eens te doen.
Hak omhoog bij hogere snelheid is wel vrij logisch. Als je meer passen per minuut gaat maken zal je sneller met je bovenbeen je onderbeen naar voren moeten zwiepen. Doordat je je hak verder omhoog trekt krijg je een lager moment of inertia voor je been waardoor het minder kracht kost voor je bovenbeen om je been naar voren te krijgen. Hakhoogte heeft dus vooral te maken met de hoeveelheid passen die je per minuut maakt. Over de kniehoogte kan ik niet zo snel iets zeggen, maar een beetje logisch nadenken zegt mij dat je hiermee je pasgrootte vergroot.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:33 schreef No-P het volgende:
[..]
Goede opmerking. Het alleen verhogen van knie en hak zal je waarschijnlijk niet sneller laten lopen, maar gaat samen met het sneller lopen. Te hoge knie is ook weer niet optimaal en je moet opletten dat je blijft "grijpen naar de grond".
Vorig jaar had ik buikgriep een aantal weken voor de marathon van Rotterdam. 4 dagen kon ik niet lopen, het weekend erop was ik nog erg moe, maar daarna was ik plots in vorm!quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:33 schreef annoh het volgende:
Nog 5 dagen tot de marathon van Rotterdam en ik ben al bijna een week ziek(jes)echt behoorlijk kut. Ik ben nu vooral nog heel verkouden (na een virus dat zich uitte in keelpijn) en ga er van uit dat ik zondag gewoon naar rdam ga, maar ik durf er niet zo over na te denken wat dit met mijn lichaam gedaan geeft/doet... Iemand nog een mooi verhaal over prima prestaties na ziekte?
Kun je niet alsnog een startbewijs regelen van een geblesseerde?quote:Op woensdag 6 april 2011 22:35 schreef 1517 het volgende:
Gaat er nog iemand de marathon in Londen lopen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |