Jep. Je moet gewoon voor de internationale treinen een systeem hebben waarbij je een zitplaats kunt reserveren, zodat je zeker van een plek bent, maar als je op de bonnevooi gaat dat je ook een kaartje kunt kopen.quote:
Geen prijsdifferentiatiequote:Op donderdag 24 maart 2011 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jep. Je moet gewoon voor de internationale treinen een systeem hebben waarbij je een zitplaats kunt reserveren, zodat je zeker van een plek bent, maar als je op de bonnevooi gaat dat je ook een kaartje kunt kopen.
Kan, maar het is een extreem complex proces waarbij met zoveel variabelen rekening moet houden dat je dat niet even in een paar ochtendjes kunt doen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:13 schreef Yreal het volgende:
we zouden eens een dienstregeling moeten ontwerpen en opsturen naar de ns
Personeels en matriaal omlopen, maar daar hebben ze knappe ic'ters voor.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan, maar het is een extreem complex proces waarbij met zoveel variabelen rekening moet houden dat je dat niet even in een paar ochtendjes kunt doen.
Inderdaad ik heb ook altijd zo'n hekel aan dat geneuk.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen prijsdifferentiatie![]()
Je koopt gewoon kaartjes op stoelnummer, en op is op. Gegarandeerd zitten en geen gezeik met 3 weken eerder moeten boeken
Volgens mij zijn materiaalomlopen niet echt het probleem. Het materiaal wordt op de dienstregeling gepast. Het is vooral ieder stukje spoor op het juiste moment voor de juiste trein, met nog goede aansluitingen ook.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Personeels en matriaal omlopen, maar daar hebben ze knappe ic'ters voor.
IC Plus in de jaren '80 met Franse Corail-rijtuigen tussen Den Haag en Groningen: geen succes.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:18 schreef James1988 het volgende:
Overigens schijnt het mogelijk te zijn geweest om in de Beneluxtrein een stoel te reserveren. Zal wel zijn afgeschaft omdat niemand het deed.
Precies. Je zit met zoveel beperkingen, zoals wat voor type trein is het en is het baanvak enkelsporing of juist viersporig. Voordat je er met alle partijen uit bent ben je wel even verder.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:19 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Volgens mij zijn materiaalomlopen niet echt het probleem. Het materiaal wordt op de dienstregeling gepast. Het is vooral ieder stukje spoor op het juiste moment voor de juiste trein, met nog goede aansluitingen ook.
Nuancering: er gaan intercity's stoppen op station Blaak.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:24 schreef o.us het volgende:
Ik heb begrepen dat station Rotterdam Blaak een intercitystation wordt?
In Duitsland slaat het nog wel ergens op, omdat forensen toch vooral met het Nahverkehr gaan. Het Fernverkehr, waar de vroegboekkortingen zijn, is toch meer voor de echt grote reizen die je niet zo vaak doet. Of voor zakenmensen die toch geld genoeg hebben. I.i.g. niet voor spontaan een dagje Keulen ofzo.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Inderdaad ik heb ook altijd zo'n hekel aan dat geneuk.
Alsof een treinreis een uur van tevoren kopen opeens duurder is.
Ze mogen nog blij zijn dat ze 'm vol krijgen
Daarnaast weten natuurlijk maar heel weinig mensen zolang vantevoren wanneer ze ergens hoe laat moeten zijn. Alleen vakantiereizigers.
Daardoor wordt het in Duitsland op de korte termijn soms zelfs goedkoper met interrail en zulk soort zooi
Kruispunten, aansluitingen, enkelsspoor (brug ravenstein, olst - wijhe), zijn leuke spelbrekers. Maar ook aansluitingen vanuit het westen op het oosten, of regionale eisen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:19 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Volgens mij zijn materiaalomlopen niet echt het probleem. Het materiaal wordt op de dienstregeling gepast. Het is vooral ieder stukje spoor op het juiste moment voor de juiste trein, met nog goede aansluitingen ook.
Het is ook zo, alleen stoppen sommige treinen wat minder vaak. De 'sneltrein' is al gesneuveld met de dienstregeling 2007 en heet nu intercity. Op vrijwel alle baanvakken zijn minstens 4 intercities per uur per richting te vinden, soms zelfs meer.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:28 schreef V2 het volgende:
Wie zei dat ook alweer, Elke Nederlandse trein is een stoptrein? Dat vat het hele verhaal prima samen
Dat geld krijgen ze sowieso ja.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:30 schreef Temlin het volgende:
De regionale vervoerders moeten eerst maar een intercitys gaan rijden, op hun eigen trajecten. Oh wacht daar hebben ze natuurlijk geld van de provincie voor nodig
quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:33 schreef Duvel het volgende:
ze hadden het idee dat ze op de metro zaten, zo vaak moesten ze stoppen.
Grotere steden betekend natuurlijk niet meer vervoersvraag.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
Die hoge frequenties daar doen de regionale vervoerders trouwens vrolijk aan mee
Zo rijden er nu tussen Groningen en Zwolle bijvoorbeeld minder treinen per uur dan tussen Groningen en Zuidbroek
Dat denk ik niet. Maar Zwolle-Groningen rijdt de NS nu op eigen kosten terwijl Groningen-Zuidbroek gesubsidieerd wordt. Nou hebben de provincies ook al jarenlang subsidie klaarliggen om een vierde trein Groningen-Zwolle te laten rijden, en de NS heeft het ook al een paar keer geprobeerd in te voeren, maar telkens gaat de Tweede Kamer dwarsliggen omdat het zo enorm verschrikkelijk zielig zou zijn als mensen uit Hoogeveen moeten overstappen om bij Schiphol te komen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Grotere steden betekend natuurlijk niet meer vervoersvraag.
De afstand tussen Zwolle en Groningen is vele malen groter. Daarnaast ligt er een prima snelweg tussen die bij lange na niet aan z'n capaciteit zit, dus ook dat is geen probleem.
Nee, het is andersom. De IC is gesneuvelt en de sneltrein heet nu ICquote:Op donderdag 24 maart 2011 22:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is ook zo, alleen stoppen sommige treinen wat minder vaak. De 'sneltrein' is al gesneuveld met de dienstregeling 2007 en heet nu intercity. Op vrijwel alle baanvakken zijn minstens 4 intercities per uur per richting te vinden, soms zelfs meer.
Toch zie ik nog heel vaak sneltrein op de CTA's staan? Tussen R'dam en Den Haag rijden er in ieder geval nog gewoon stoptreinen ('Sprinters', excuus), sneltreinen en intercities.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is ook zo, alleen stoppen sommige treinen wat minder vaak. De 'sneltrein' is al gesneuveld met de dienstregeling 2007 en heet nu intercity. Op vrijwel alle baanvakken zijn minstens 4 intercities per uur per richting te vinden, soms zelfs meer.
Da's (een van?) de laatste. En als alles goed gaat (waarschijnlijk niet dus) wordt die eind dit jaar ook afgeschaft.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:39 schreef V2 het volgende:
[..]
Toch zie ik nog heel vaak sneltrein op de CTA's staan? Tussen R'dam en Den Haag rijden er in ieder geval nog gewoon stoptreinen ('Sprinters', excuus), sneltreinen en intercities.
Naja, er is er bij de ns nog 1tje, Breda => Amsterdam. In de provincie zijn er ook nog 3, maar meer ook niet.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:39 schreef V2 het volgende:
[..]
Toch zie ik nog heel vaak sneltrein op de CTA's staan? Tussen R'dam en Den Haag rijden er in ieder geval nog gewoon stoptreinen ('Sprinters', excuus), sneltreinen en intercities.
Ah, ok. Nu al is het zo dat een deel van de intercities op Delft stopt, en een ander deel niet. Of, in ieder geval, dat was een tijdje geleden wel zo. Lekker consistent.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Da's de laatste. En als alles goed gaat (waarschijnlijk niet dus) wordt die eind dit jaar ook afgeschaft.
En jij denkt dat dat allemaal tussen Zwolle en Groningen reist? Nee, niet echt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Maar Zwolle-Groningen rijdt de NS nu op eigen kosten terwijl Groningen-Zuidbroek gesubsidieerd wordt. Nou hebben de provincies ook al jarenlang subsidie klaarliggen om een vierde trein Groningen-Zwolle te laten rijden, en de NS heeft het ook al een paar keer geprobeerd in te voeren, maar telkens gaat de Tweede Kamer dwarsliggen omdat het zo enorm verschrikkelijk zielig zou zijn als mensen uit Hoogeveen moeten overstappen om bij Schiphol te komen.
En Den haag-Amsterdam en Den haag-Hoorn.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Naja, er is er bij de ns nog 1tje, Breda => Amsterdam. In de provincie zijn er ook nog 3, maar meer ook niet.
Ik bedoelde eigenlijk extra geld, want de regionale vervoerders (arriva en veolia) doen het zo goed dat ze extra treinen laten rijden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat geld krijgen ze sowieso ja.
Overigens is Arriva de vervoerder die nog het dichtst bij de IC komt met de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen.
En Veolia met een sneltrein tussen Maastricht en Heerlen
Dat is nog steeds zo, wat belachelijk is, want die trein stopt daarna op veel rustigere stations.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:41 schreef V2 het volgende:
[..]
Ah, ok. Nu al is het zo dat een deel van de intercities op Delft stopt, en een ander deel niet. Of, in ieder geval, dat was een tijdje geleden wel zo. Lekker consistent.
Dat valt wel mee. Sinds veolia en arriva op die trajecten rijden is de vervoersvraag gigantisch toegnomen en daar komt een groot deel van dat extra geld vandaan.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk extra geld, want de regionale vervoerders (arriva en veolia) doen het zo goed dat ze extra treinen laten rijden.zonder dat extra geld van de provincie reden die treinen niet.
Is niet helemaal waar. Ik weet dat bij de start van de concessie voor Arriva in het noorden er tussen Leeuwarden en Groningen meteen al extra sneltreinen konden rijden omdat Arriva zodanig binnen het budget gebleven was dat het geld dat over was hiervoor ingezet kon worden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk extra geld, want de regionale vervoerders (arriva en veolia) doen het zo goed dat ze extra treinen laten rijden.zonder dat extra geld van de provincie reden die treinen niet.
Den haag Amsterdam is gewoon een IC hoor. Hij skipt NOI en Hoofdorp...quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En Den haag-Amsterdam en Den haag-Hoorn.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is nog steeds zo, wat belachelijk is, want die trein stopt daarna op veel rustigere stations.
Maar hij heet sneltreinquote:Op donderdag 24 maart 2011 22:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Den haag Amsterdam is gewoon een IC hoor. Hij skipt NOI en Hoofdorp...
Amsterdam-Vlissingen en Benelux stoppen niet. De IC Venlo wel. Anders was het helemaal een ramp.quote:[..]
![]()
Amsterdam -> vlissingen , de Benelux en Den haag -> venlo rijden delft voorbij.. maar Rotterdam, Dord, Breda, Roozendaal, Tilburg ect ect wil ik toch niet rustiger noemen ?
Nee. Want de IC's die er nu niet stoppen worden sneltreinen(maar we noemen het IC'squote:Op donderdag 24 maart 2011 22:59 schreef Basekid_NZ het volgende:
Misschien wanneer het nieuwe Station in Delft af is, het een echt IC station wordt?
Niet iedereen hoeft naar Zwolle nee, maar nog veel minder mensen hoeven naar Zuidbroek. Dat is echt een dorp van niks.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat allemaal tussen Zwolle en Groningen reist? Nee, niet echt.
Rotterdam, Schiphol, Amsterdam, Utrecht. Alles stapt in die trein. Dat is nogal een verschil denk je niet.
Daarnaast ging het me primair om de foute aanname.
Alles in Groningen werkt in Groningen stad en daar komen relatief hoge vervoersaantallen van.
Net als Houten. Oh station met 10000 reizigers(dat is meer dan Bijlmer!), maar een IC heeft daar geen zin omdat ze allemaal naar Utrecht moeten en er misschien 500-1000 verder gaan.
Alsof ze dat inhaalspoor vaak gebruiktenquote:Op donderdag 24 maart 2011 23:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee. Want de IC's die er nu niet stoppen worden sneltreinen(maar we noemen het IC's) en de benelux verdwijnt.
Daarnaast wordt Delft eerst 2-sporig, dus het inhaalspoor verdwijnt juist.
Ja. Op het 2-sporige traject daar is het behoorlijk vaak nodigquote:Op donderdag 24 maart 2011 23:27 schreef V2 het volgende:
[..]
Alsof ze dat inhaalspoor vaak gebruikten
Nee, bijna nooit. Op donderdag en vrijdag komt de stoptrein van 5:47 planmatig op spoor 3, voor de rest is de hele dienstregeling gebouwd op tweesporigheid.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:32 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja. Op het 2-sporige traject daar is het behoorlijk vaak nodig
Ik heb het toch niet over de dienstregeling. De IC haalt vaak genoeg daar een vertraagde stoptrein in. Dat moet ook wel, want 's ochtends staat de IC daar bijvoorbeeld altijd in de file.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 08:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, bijna nooit. Op donderdag en vrijdag komt de stoptrein van 5:47 planmatig op spoor 3, voor de rest is de hele dienstregeling gebouwd op tweesporigheid.
Bron: http://ns.nl/vertrekstaten/dt2.pdf.
Vanaf 2014 kan dat dus niet meer.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet over de dienstregeling. De IC haalt vaak genoeg daar een vertraagde stoptrein in. Dat moet ook wel, want 's ochtends staat de IC daar bijvoorbeeld altijd in de file.
Echt, hoe krijg je zoiets uberhaupt verzonnen?quote:Zou het zin hebben op Plan V te hernoemen in Plan S en het verbouwen in een Sprinter achtiche trein? Of is het helemaal duur?
Da's wel de standaardprocedure bij zware schade... Ze hebben van divers materieel reservekoppen liggen: Sprinters, Plan V, VIRM... En reserveneuzen voor bijvoorbeeld 1600/1700/1800. Scheelt een hoop gedoe.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:15 schreef Stefanovic83 het volgende:
Idd..
heb ook al een keer iemand zien opperen de neus van een ingedeukte Plan V eraf te zagen en een nieuwe erop te zettenKon het kreng nog 2 jaar rond rijden
En tussen Groningen en Zuidbroek ligt geen snelweg?quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De afstand tussen Zwolle en Groningen is vele malen groter. Daarnaast ligt er een prima snelweg tussen die bij lange na niet aan z'n capaciteit zit, dus ook dat is geen probleem.
Beetje wereldvreemde ideen hou je er op na, en dat voor zoeen bereisd persoon.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Natuurlijk Duitsland en Zwitserland, maar daar wonen zulke nare mensen, dat ik die landen toch maar oversla.
Foto van Cubaanse meisjes?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Geweldig filmpje trouwensAl mis ik wel een tamelijk essentieel onderdeel
Eh treinstelnummers of zo?quote:
Hey, dit is het treinentopic hequote:
Dat had ik inmiddels begrepen jaquote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Trein vertrekt vanuit Casa Blanca en gaat naar Hershey.
Terwijl treinen erg fascinerend zijn en auto's vrijwel allemaal dezelfde koekblik-op-wielen-uitstraling hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar zeg je zo wat ja. Voor elk spatbord van elke Golf moet een nieuw topic komen zowat, maar ALLES over treinen moet in deze ene reeks. Toch raar.
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit moet wel wat voor jou zijn LiBoKnu![]()
Moet je eens kijken wat voor fantastische treinen er in de Vooruitstrevende Heilstaat Noord-Korea geproduceerd worden![]()
[ afbeelding ]
Ik heb vroegh wel eens een topic over treinen geopend buiten deze reeks. Hell, toen deed ik hier nog niet eens mee!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar zeg je zo wat ja. Voor elk spatbord van elke Golf moet een nieuw topic komen zowat, maar ALLES over treinen moet in deze ene reeks. Toch raar.
Niet Groningen Europapark. Dat heeft ook 1 perron, maar wel aan 3 sporen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:23 schreef Bitlord het volgende:
Op welke halte was ik vandaag? Het ligt aan een 2 sporige hoofdspoorlijn maar heeft slechts 1 (zij)perron.
Onze Lieve Vrouwe ter Nood?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:23 schreef Bitlord het volgende:
Op welke halte was ik vandaag? Het ligt aan een 2 sporige hoofdspoorlijn maar heeft slechts 1 (zij)perron.
Almelo FBK ?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:23 schreef Bitlord het volgende:
Op welke halte was ik vandaag? Het ligt aan een 2 sporige hoofdspoorlijn maar heeft slechts 1 (zij)perron.
In Noord-Korea heb je inderdaad veel interessante treinen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit moet wel wat voor jou zijn LiBoKnu![]()
Moet je eens kijken wat voor fantastische treinen er in de Vooruitstrevende Heilstaat Noord-Korea geproduceerd worden![]()
[ afbeelding ]
Nee, propagandaquote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
In Noord-Korea heb je inderdaad veel interessante treinen.
Grappig dat die Nederlandse trein op die zegel staat. is het geen fotosoep?
Het is Hengelo FBK, maar dat ligt ook aan het derde spoor ter plaatse...quote:
Terwijl de taal bijna hetzelfde klinkt...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Jij hebt het niet zo op onze Oosterburen he?
Okee. EN je bent GEEN trol?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik kan bij mijn volgende vakantie misschien wat extra foto's maken van treinen. Ik wil ook dolgraag naar Wit-Rusland, vooral voor de mei-feesten daar (den pobedy vooral, 9 mei, de overwinning op de k*tmoffen
), maar ook voor de treinen en trolleybussen. Ik heb een 3.0 Mpix (ben niet zo rijk helaas voor een betere camera), dus misschien kan ik wat treinen fotograferen indien interesse. Geen idee hoe ik aan zo'n visum geraak, ik wil echt graag die kant op, ik hou van Lukashenko, maar hoe kom ik het land in?
![]()
Mocht het lukken en mocht er interesse zijn kan ik een draad aanmaken over treinen, tramvaj, trolleybus in Belarus. Het land waar alle meisjes mooi zijn.![]()
![]()
Misschien wil Socios mee? Kan je gelijk een echt mooi meisje scoren. (Helaas is mijn Russisch nog onvoldoende om echt tot een gesprek met een meisje te komen en mei is al heel snel)
Inderdaad.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Jij hebt het niet zo op onze Oosterburen he?
Die kant op: ------------------------------------->quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nee, het zijn wolven in schaapsklederen, ze zijn niet veranderd.
Er is inderdaad geen verschil tussen het derde rijk en de europese unie. Hoogstens op het gebied van Joden, homosexuelen, gehandicapten en zigeuners, maar dat zien we voor het gemak maar even over het hoofd, nietwaar?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zij zitten achter de EU en zo komt Hitlers natte droom alsnog uit, GrootDuitsland, alleen heet het nu de EU.
Van oorsprong een bordspel, een beetje Kolonistenachtig met een spoorwegthema. Er is dus ook een online versie van. Heel snel te leren, leuk om te spelen en vrij snel afgelopen.quote:
Ah moet ik maar eens kijken.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Van oorsprong een bordspel, een beetje Kolonistenachtig met een spoorwegthema. Er is dus ook een online versie van. Heel snel te leren, leuk om te spelen en vrij snel afgelopen.
http://www.daysofwonder.com/tickettoride/en/
dat was toch dat spel van ProRail?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou weleens Koplopers en Dwarsliggers willen hebben. Maar dan echt als bordspel
Nee toch? Je moest wel een prorail achtig iets doen, maar goed, dan kan je net zo goed wat potten vingerverf kopenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:40 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ah moet ik maar eens kijken.
[..]
dat was toch dat spel van ProRail?
Idd, OLV ter Nood. Ff gevraagd daar: elke maand stoppen er 2 treintjes. Vannacht nog ff wat foto's uploaden naar de wiki.quote:
Ik heb eens een topic over de ICE geopend.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb vroegh wel eens een topic over treinen geopend buiten deze reeks.
Toeterhappy Arrivamachinisten
Heb ik hier liggen. Mag je z hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou weleens Koplopers en Dwarsliggers willen hebben. Maar dan echt als bordspel
Schei toch uit. Duitsland is een prachtig land en nummer 1 treinland van de wereld.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Eigenlijk zou er een lijstje gemaakt moeten worden met echte treinenlanden. Natuurlijk Duitsland en Zwitserland, maar daar wonen zulke nare mensen, dat ik die landen toch maar oversla.
Heb jij vast een kadootje voor mijn housewarmingparty @Dvquote:Op zaterdag 26 maart 2011 01:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Heb ik hier liggen. Mag je z hebben.
DB is zeker het grootste treinconcern van Europa, mogelijk ook van de wereld. Ook een rijke geschiedenis en verscheidenheid.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 01:02 schreef Socios het volgende:
[..]
Schei toch uit. Duitsland is een prachtig land en nummer 1 treinland van de wereld.
Psst. Indiaquote:Op zaterdag 26 maart 2011 01:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
DB is zeker het grootste treinconcern van Europa, mogelijk ook van de wereld. Ook een rijke geschiedenis en verscheidenheid.
Treinen in (Wit-)Rusland!quote:
Whehe die perronwachter!! Wat een mooie vorm van werkverschaffingquote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier, nog een trein in Rusland. Let op de perronwachter die rechts in beeld ehm. mja. Toch zijn best probeert te doen![]()
![]()
Belachelijk dat hier de perronopzichters, perronkelners, kruiers etc. `wegbezuinigd´ zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:26 schreef V2 het volgende:
Whehe die perronwachter!! Wat een mooie vorm van werkverschaffing
Mooi tochquote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:26 schreef V2 het volgende:
[..]
Whehe die perronwachter!! Wat een mooie vorm van werkverschaffing
Ik ookquote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben er met een trein overheen geweest
Als je erin zit heb je dat echt niet in de gaten gewoon hequote:
Hier gaat ie ook niet vaak 200+ km/hquote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je erin zit heb je dat echt niet in de gaten gewoon he
Ik heb in Duitsland vaak zat 250 en harder gereden, maar dan heb je echt niet het idee van "Tering wat gaan we hard"quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hier gaat ie ook niet vaak 200+ km/h
Ik ook, van Valkenburg naar Simpelveld.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben er met een trein overheen geweest
Ik toen van Schin op Geul naar Simpelveld met de stomer en terug met de railbusquote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik ook, van Valkenburg naar Simpelveld.
Nee, maar net naast het station ligt Dupuis, een bedrijf dat onder andere (betonnen) dwarsliggers maakt.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Ollignies, komen daar nog museumtreinen of zo? SPoor ziet er nog bruikbaar uit
Dan kan het weinig goeds betekenen...quote:[knip]Door middel van Near Field Communication (NFC), een techniek die al gebruikt wordt in de OV-chipkaart, [knip]
http://en.wikipedia.org/wiki/Sapsanquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:01 schreef Stefanovic83 het volgende:
Die russische Velaro's gaan toch ook 300+ dacht ik? Dat zullen weinigen van ons gedaan hebben denk ik?
Wel leuk ritje zo van St Petersburg naar Moskou (of anderson), staat op mijn lijstje
quote:The trains were ordered to connect Moscow with Saint Petersburg and later Nizhny Novgorod at a speed of up to 250 km/h.
Twee weken geleden nog 320 km/u gegaan in een ICE.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:01 schreef Stefanovic83 het volgende:
Die russische Velaro's gaan toch ook 300+ dacht ik? Dat zullen weinigen van ons gedaan hebben denk ik?
Wel leuk ritje zo van St Petersburg naar Moskou (of anderson), staat op mijn lijstje
Pics or it didnt happenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Twee weken geleden nog 320 km/u gegaan in een ICE.
Heb het op 't display in de ICE zien staan op de Ligne Grande Vitesse Est. Ook zonder foto gebeurd.quote:
53 km.quote:Op zondag 27 maart 2011 10:40 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoe ik op de NS-site de afstand tussen 2 stations kan zien? dit ivm belastingaangifte (gaat om Deventer - Hengelo)
Er is op veel trajecten een verschil tussen echte en tariefkilometers. In dit geval niet: het is in echte meters maar 200 meter verder dan tariefkilometers.quote:Op zondag 27 maart 2011 10:40 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoe ik op de NS-site de afstand tussen 2 stations kan zien? dit ivm belastingaangifte (gaat om Deventer - Hengelo)
In tabel 41 van het Spoorboekje.quote:Op zondag 27 maart 2011 10:40 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoe ik op de NS-site de afstand tussen 2 stations kan zien? dit ivm belastingaangifte (gaat om Deventer - Hengelo)
Serieus, hoor. Het is niet zo dat de tariefeenheden ineens veranderd zijn nadat men zo nodig het Spoorboekje moest saneren.quote:
Tussen Antwerpen en Brussel is geen enkele overweg (tenzij de trein omgeleid wordt).quote:Op zondag 27 maart 2011 00:43 schreef James1988 het volgende:
Dat klopt, maar het zou natuurlijk kunnen gebeuren tussen Breda-HSL-aansluiting en station Breda, of tussen Antwerpen en Brussel. Daar zijn wel degelijk overwegen.
Er is op enkele trajecten een groot verschil. Meestal zit het echt niet zo veel naast de werkelijke km's.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er is op veel trajecten een verschil tussen echte en tariefkilometers.
Het is mij ook mt foto gebeurd (tikkie onscherp, maar tochquote:Op zondag 27 maart 2011 00:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Heb het op 't display in de ICE zien staan op de Ligne Grande Vitesse Est. Ook zonder foto gebeurd.
Alsof die kans zo groot is.quote:Op zondag 27 maart 2011 00:25 schreef James1988 het volgende:
Natuurlijk, tegen de explosieve kracht van 40 kuub LPG kun je weinig doen, maar daar zijn het ook geen proeven voor. Deze proeven zijn bedoeld om te kijken hoe de constructie zich houdt als hij bijvoorbeeld achterop een stilstaande (defecte?) Thalys zou rijden.
Je bedoelt de HSL, waar het aantal tariefeenheden gelijk is gesteld aan de klassieke route over Den Haag en Dordrecht, terwijl de HSL veel korter is qua afstand?quote:Op zondag 27 maart 2011 14:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er is op enkele trajecten een groot verschil. Meestal zit het echt niet zo veel naast de werkelijke km's.
Dat is wel het basisprincipe van een beveiligingssysteem, ja: botsingen voorkomen.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
ERTMS heeft bij mijn weten op de Betuweroute haar nut al eens bewezen door twee treinen die elkaar, na een foutje ergens, tegemoet reden tijdig te laten stoppen.
Klopt, maar een echte goede praktijktest was er volgens mij nog niet op deze manier geweest.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is wel het basisprincipe van een beveiligingssysteem, ja: botsingen voorkomen.
Dat ligt er aan waar je op het perron in Hengelo in stapt en waar je op het perron in Deventer weer uit stapt. Dat kan zomaar 300m schelen hoor!quote:Op zondag 27 maart 2011 11:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er is op veel trajecten een verschil tussen echte en tariefkilometers. In dit geval niet: het is in echte meters maar 200 meter verder dan tariefkilometers.
Tenzij je trein omgeleid is via Amsterdam-Hilversum of via Bredaquote:Op zondag 27 maart 2011 21:43 schreef James1988 het volgende:
Nou, als je vanuit Rotterdam naar Amersfoort gaat wordt je trein onderweg toch echt omgedraaid.
Heb je alle visa al? Want dat is erg lastig voor Belarus en de Russische Federatie. Wel schitterende landen, zodra ik begrijp hoe je aan een visum komt ga ik er ook naar toe.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:52 schreef Lemjur het volgende:
Leuk op de planning:
28 april Amsterdam-Berlijn
29 april Berlijn-Minsk
30 april Minsk-Sint Petersburg (rechtstreekse trein Ber-SP rijdt niet meer)
Vanaf daar nog per trein naar: Moskou, Vladimir, Jekaterinburg, Omsk, Novosibirsk, Irkutsk, Ulan Baatar en Beijing. Daarna nog wat lijntjes pakken in Zuid-Oost Azi.
Omdat de rijtuigen in Duitsland gekoppeld worden aan een ander deel van die EuroNight.quote:Op maandag 28 maart 2011 04:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
@ Socios, weet jij waarom de nachttrein van Amsterdam C - Praag via Emmerich, Koln en dan Hannover - Berlin rijdt? Dat is toch enorm om. 't Is de enige mogelijkheid geloof ik om goedkoop in Tsjechi te arriveren (49 euro enkele reis incl couchette, anders 29 euro enkele reis), maar het is enorm om, een hele rare route en daarom doet die trein er ook zo lang over.
Gewoon Amsterdam Centraal - Warszawa Centralna via Deutsche Bahn boeken. Voor EuroNight en CityNightLine kan dat.quote:En waarom kan ik niet een reis boeken Amsterdam - Warsawa via nshighspeed.nl, nu moet ik het via het loket doen altijd en dan rekenen ze iets van 10 euro extra. Op de terugweg in Polen of Tsjechi worden echter nooit extra kosten berekend.
Dat heb ik weleens geprobeerd, maar je kan alleen met creditkaart betalen en die heb ik niet. (Moet je een heel hoog salaris voor hebben, ik krijg zo'n kaart niet van mijn bank). Je kan daar niet gewoon via banktranfer of IDEAL betalen, dus ik kan daar niets boeken helaas.quote:Op maandag 28 maart 2011 05:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Omdat de rijtuigen in Duitsland gekoppeld worden aan een ander deel van die EuroNight.
[..]
Gewoon Amsterdam Centraal - Warszawa Centralna via Deutsche Bahn boeken. Voor EuroNight en CityNightLine kan dat.
He dit wist ik niet. Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 28 maart 2011 07:40 schreef greavy het volgende:
Ik heb via mijn bank ook geen creditcard, maar ben naar het GWK gegaan voor een "prepaid" creditcard. Daar kan je steeds 200 of meer opladen, en is gewoon een normaal betaalmiddel. Hiermee boek ik bijvoorbeeld mijn treintickets bij DB en de youth hostel overnachtingen enzo. Betalen in Duitsland met creditcard is zelf ook mogelijk, en dus ook met die prepaid kaart.
Zie voor meer informatie De site van de GWK Cash Passport.
Ik vind deze creditcard handiger dan via de bank. Goedkoper, en je krijgt niet achteraf nog een rekening.
Wel wazig dat je je moet legitimeren. Het is toch een debit-systeem uiteindelijk, je moet er eerst geld opzetten.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:02 schreef greavy het volgende:
Ik wist het eerst ook nietMaar sinds vorig jaar heb ik hem, en maak er gretig gebruik van. Altijd handig om deze creditcard te hebben, want dan kan je ook van te voren hotels of dergelijke reserveren. Meestal moet dat met creditcard. En de DB lukt dan ook
Visa worden geregeld door een bureautje. Hebben ervoor gekozen niet zelf te gaan omdat het meer tijd en geld kost.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Heb je alle visa al? Want dat is erg lastig voor Belarus en de Russische Federatie. Wel schitterende landen, zodra ik begrijp hoe je aan een visum komt ga ik er ook naar toe.
Sterkte:quote:Op maandag 28 maart 2011 10:27 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Argh dit meen je niet. Ja ik sta weeeeeer vast op lombardijen, weer door barendrecht tunnel. Bah.
quote:Versperring Barendrecht
Tussen Rotterdam Lombardijen en Zwijndrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een versperring rijden er tussen Rotterdam Lombardijen en Zwijndrecht geen treinen.
* Reizigers tussen Amsterdam Centraal en Roosendaal en tussen Den Haag Centraal en Eindhoven kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Prognose:
* Naar verwachting tot 12.00 uur.
P2000 meld een treinbrand bij Barendrecht in de HSL-tunnel:quote:Op maandag 28 maart 2011 10:27 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Argh dit meen je niet. Ja ik sta weeeeeer vast op lombardijen, weer door barendrecht tunnel. Bah.
quote:10:26:59 28-03-11 Melding : PRIO 1 AL461 HV461 TS961 HSL BUIS 5 (HOGESNELHEIDSLIJN) STATIONSWEG 1 BARENDRECHT TREINBRAND VAK: 4890305
Regio : [ROT] Regio 17 - Rotterdam Rijnmond
Urgentie : [HOOG]
Eenheden : [1400999] Monitorcode Brandweer Rotterdam Rijnmond
: [1400960] Tankautospuit-961 Rotterdam Rijnmond
: [1400461] Kazernealarm Groene Tuin Rotterdam-Zuid
Het ergste is dus nog wel dat fokkers het eerder weten wat er gaande is dan de ns mensjes. Dankjewelquote:
Bij studenten gaan ze er vanuit dat ze afstuderen en daarna een mooi salaris krijgen. Dan hebben ze die klanten alvast binnen.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:14 schreef Ireyon het volgende:
Eigenlijk een raar ding zo'n creditcard, 'k hoor van een hoop werkende mensen dat ze niet voor zo'n kaart in aanmerking komen maar deze arme kutstudent heeft er zonder moeite eentje gekregen van de ING.
Het inschakelen van de hulpdiensten en het stilleggen van het treinverkeer heeft een hogere prioriteit (want een directe impact op de veiligheid) dan het updaten van de reisinfo. Vandaar dat je zoiets altijd eerder op P2000 zal zien dan op ns.nl.quote:Op maandag 28 maart 2011 10:37 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
[..]
Het ergste is dus nog wel dat fokkers het eerder weten wat er gaande is dan de ns mensjes. Dankjewel
Dat begrijp ik wel maar ipv buiten nu een sigaret te roken kunnen ze toch wel omroepen wat er nu gaat gebeuren ipv tegen een enkeling vertellen dat we terug naar rotterdam gaan.quote:Op maandag 28 maart 2011 10:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het inschakelen van de hulpdiensten en het stilleggen van het treinverkeer heeft een hogere prioriteit (want een directe impact op de veiligheid) dan het updaten van de reisinfo. Vandaar dat je zoiets altijd eerder op P2000 zal zien dan op ns.nl.
Hmm oke. Er word nu omgeroepen dat we om 5 over 11 naar rotterdam terug gaan. Ik hoop dat het straks opgelost is.quote:Op maandag 28 maart 2011 10:52 schreef greavy het volgende:
Over die brand bij Barendrecht: In de HSL-buis (buis 5) is serieus een brand gaande. Word nu overgegaan op grote inzet, meerdere korpsen. Het "incidenten kanaal 1" is ook geactiveerd. Prognose is vooralsnog 12:00, maar als het echt een brand is vertrouw ik niet op de prognose.
Verhuis naar het mooie Oosten van ons land, heb je veeeeel minder van dat soort problemenquote:Op maandag 28 maart 2011 10:58 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
[..]
Hmm oke. Er word nu omgeroepen dat we om 5 over 11 naar rotterdam terug gaan. Ik hoop dat het straks opgelost is.
Ik begrijp ook zeer dat ze er niets aan kunnen doen maar vind het jammer dat ik hier altijd mee opgezadeld ben
Omreisadvies is via Utrecht. Vanaf daar dan naar Den Bosch en naar Breda enzo.quote:Op maandag 28 maart 2011 10:58 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
[..]
Hmm oke. Er word nu omgeroepen dat we om 5 over 11 naar rotterdam terug gaan. Ik hoop dat het straks opgelost is.
Ik begrijp ook zeer dat ze er niets aan kunnen doen maar vind het jammer dat ik hier altijd mee opgezadeld ben
Ja overal heb je idd wel problemen dus dat maakt vrij weinig uit natuurlijk.quote:Op maandag 28 maart 2011 10:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Verhuis naar het mooie Oosten van ons land, heb je veeeeel minder van dat soort problemen![]()
jaja, heb je weer andere problemen zeker, ik snap het...
Kost me niets. Heb OV maar daar weet ik niets van qua bussen op stations. Dankje voor de tip. Weet ik het de volgende keer.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:50 schreef greavy het volgende:
Als je op Lombardijen stond kon je de bus nemen naar Dordrecht, ongeveer 30-40 minuten extra reistijd.
Kosten weliswaar voor jezelf.
Scheen een trein met rookontwikkeling in de airco te zijn, inmiddels is dat ook weer gered. Trein gaat naar Rotterdam stadion waar ze verder met Fyra gaan. Circa 200 reizigers zaten/zitten in die trein.
Groot gelijk. Gewoon crossplatform maken die handel.quote:Wij zijn niet gelukkig met de lange overstaptijd (10 tot 11 minuten) in Leiden tussen de Intercity Rotterdam Haarlem Amsterdam en de Intercity Den Haag Centraal Schiphol Amsterdam. Door het vervallen van de rechtstreekse treinen in deze relatie krijgt deze overstapverbinding een groter belang. Wij willen graag met NS de mogelijkheden bespreken om tot een vlottere overstap te komen.
Doen ze niet, maakt de HSL te onaantrekkelijk, je moet wel een beetje fatsoenlijke tijdwinst behalen met die gare V250.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:19 schreef KapiteinT het volgende:
Het advies over de dienstregeling 2012 staat op de site van het Locov. Opvallend vond ik dit stukje:
[..]
Groot gelijk. Gewoon crossplatform maken die handel.
Ze kunnen waarschijnlijk ook niet anders: drgl NL hangt aan Europese paden.quote:
Ja, afgelopen zomer gehad. 15 Juli staat die bij de terugreis ook sowieso op de planning.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:48 schreef V2 het volgende:
Het traject Luxemburg - Luik is heel mooi, maar dat weet je vast zelf ook al wel
Ja, de werkzaamheden zijn al in volle gang. Heb een keer hier nog foto's gepost van de aanpassing van Dordrecht Stadspolders.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)ations-Lingelijn.ece
Was dit al bekend?
Heet geen Frankquote:Op maandag 28 maart 2011 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, Frank. Je moet niet hier zijn als het om Luxemburg gaat.
La Chaud de Fonds is geloof ik nog iets daar in de buurt. Google maar ff.
Ja dat het daar dubbelspoor werd dat wist ik ja. Maar daar gaat dit ook niet over. n op die andere post reageer ik maar helemaal nietquote:Op maandag 28 maart 2011 21:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, de werkzaamheden zijn al in volle gang. Heb een keer hier nog foto's gepost van de aanpassing van Dordrecht Stadspolders.
Al jarenquote:Op maandag 28 maart 2011 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)ations-Lingelijn.ece
Was dit al bekend?
Ik mis die nieuwe van arnhemquote:
Oh is dat madurodamquote:
De bestandsnaam gaf het niet weg?quote:Op maandag 28 maart 2011 22:05 schreef Temlin het volgende:
[..]
Oh is dat madurodamwas me geen eens opgevallen
![]()
![]()
quote:Op maandag 28 maart 2011 22:05 schreef Temlin het volgende:
[..]
Oh is dat madurodamwas me geen eens opgevallen
![]()
![]()
Ja, maar het artikel faalt.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)ations-Lingelijn.ece
Was dit al bekend?
Waarom? Er zijn genoeg kruisingen, bij vertraging kan er op Hardinxveld-Giessendam gekruist worden en anders wordt alles veel te duur.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Is met de nieuwe plannen erbij het niet handiger om heel die lijn te verdubbelen?
en het was geen SLT?!quote:Op maandag 28 maart 2011 22:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik ging vanavond terug van Coevorden naar Almelo, tussen marienberg en almelo zat een vrouwelijk iemand te pissen in de trein.![]()
Is maar goed dat daar wel een toilet geeist is dan door de provincie als Arriva het overneemt in 2012. Kan Gelderland nog wat van lerenquote:Op maandag 28 maart 2011 22:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik ging vanavond terug van Coevorden naar Almelo, tussen marienberg en almelo zat een vrouwelijk iemand te pissen in de trein.![]()
Marienberg - Almelo...quote:Op maandag 28 maart 2011 22:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik ging vanavond terug van Coevorden naar Almelo, tussen marienberg en almelo zat een vrouwelijk iemand te pissen in de trein.![]()
Weer stakingen bij de NMBS?quote:Maastricht-Lige-Guillemins
Message dinsdag 29 maart 2011, 07:35 :
Reason: acties in het buitenland
Tussen Maastricht en Lige-Guillemins rijden geen treinen door acties in het buitenland.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Een wijziging in het werkschema?quote:Lijn 40 Luik-Guillemins - Wezet: Onderbroken verkeer.
9:07 Er is een wijziging in het werkschema van het personeel Maastricht en Wezet
Het treinverkeer is onderbroken tussen Maastricht en Wezet. Tussen Wezet en Maastricht kunnen de reizigers gebruik maken van een vervangende busdienst.
in Almelo is wel een plee hoor....maar die zit in de hal waar je binnenkomtquote:Op dinsdag 29 maart 2011 01:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Marienberg - Almelo...Geen plee in de trein (lint), geen plee op begin/eindstation, laat staan op een van de tussenliggende stations...
Alleen hier reed de uitgevallen IC met VIRM, en de volgende met een ICMm-III. Dat combineert lastig.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:07 schreef greavy het volgende:
Hadden ze het hier beter geregeld. Materieel van IC ri Amsterdam was het zesje defect, werd opgeheven, de volgende IC rijdt normaal met 8 bakken IRM, maar het viertje die bij de opgeheven IC zat werd aangekoppeld bij de volgende.
En ICMm-III mag geen VIRM slepen, en het lost het probleem niet op.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:55 schreef greavy het volgende:
Het combineren is gn probleem. Het probleem is dat het stel achterop dan gesleept word en geen reizigers mag vervoeren.
Toch geen staking. Er werd in een twee-uursdienst gereden vanwege, jawel, ziekte van de machinistquote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Weer stakingen bij de NMBS?
Edit: www.railtime.be meldt dit:
[..]
Een wijziging in het werkschema?
Zou ook helemaal niet zinvol zijn, omdat die trein tussen Dordrecht en Gorinchem leegloopt en daarna weer halfvol komt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 07:14 schreef greavy het volgende:
Dat zijn niet de plannen. De plannen die er zijn:
* Kwartiersdienst Dordrecht-Gorinchem
* Halfuursdienst Dordrecht-Geldermalsen
Beide treinen zijn stoptreinen.
Met dank aan de "verbeterde" tariefstructuur die NS dit jaar heeft doorgedrukt...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:09 schreef JDude het volgende:
Ah, mooi. Ik zie net dat het qua prijs geen drol uitmaakt,
Echt heel waardeloos hoe NS die tarieven gewijzigd heeft. Een dagretour Groningen - Maastricht bijvoorbeeld kost EUR 47,-. Een dagretour Groningen - Maastricht via Amsterdam Centraal EUR 91,20.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:56 schreef ReisT het volgende:
Met dank aan de "verbeterde" tariefstructuur die NS dit jaar heeft doorgedrukt...
quote:Wie jarig is trakteert! NS_online twitteraccount bestaat 1 jaar
Op dinsdag 29 maart is NS officieel 1 jaar actief op Twitter met het account NS_online. Vanuit de eerste internettrein twitterden oud-minister Camiel Eurlings en NS president-directeur Bert Meerstadt voor het eerst vanaf het NS-account. Intussen hebben we meer dan 15.000 volgers en zijn we dagelijks in de lucht om reizigers te informeren en te ondersteunen in hun reis van deur tot deur.
Om dit te vieren met klanten en volgers, geven wij op donderdagmiddag 31 maart van 14.00 tot 15.00 uur op Utrecht Centraal een twitterfeestje. In de Fatboy pop-up wachtruimte (voormalige De Tijd) kun je onder het genot van koffie en gebak relaxed zitten twitteren of genieten van de kunsten van stoelmassagespecialist JobMassage.
Het account is in het leven geroepen om in gesprek te gaan met onze reiziger. Velen hebben we al online gesproken, maar samen met o.a. directeur NS Reizigers Ingrid Thijssen gaan we graag face-to-face het gesprek aan over de twitterservice en wat je anders zou willen. Voor de earlytweeps is er nog een extraatje, de eerste 100 NS klanten die terplekke aantoonbaar NS_online volgen, ontvangen een 1ste klas dagkaart.
Een ander hebbedingetje: voor 200 genteresseerden staat er een speciaal NS_online vogelhuisje klaar. Ben jij in mei de eerste die het gekwetter van jonge vogeltjes vanuit het NS_online vogelhuisje met ons kunt delen (foto of filmpje tweeten naar NS_online), dan maak je kans op een tweepersoonsdagtocht naar Keulen, Brussel of Antwerpen.
Tot donderdag!
Pro-rail en arriva beweren iets anders. Blauwe zoom past maar 1x per half uur in de dienstregeling, dit door de krappe kruising op Hardinxveld.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:56 schreef ReisT het volgende:
Overslaan? Nee het worden allemaal stoptreinen.
Liever een retourtje van Groningen naar Vlissingen via Arnhem; schijnt meer waard te zijn dan een dagkaart. (Terwijl men zonder `via-optie´ ook gewoon via die route mag reizenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:36 schreef Ireyon het volgende:
kun je een gratis 1ste klas dagkaart scoren
Maar zeker alleen op je smartphone?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:36 schreef Ireyon het volgende:
Als je komende donderdag om 14:00 op Utrecht Centraal even laat zien dat je @NS_Online volgt, kun je een gratis 1ste klas dagkaart scoren
[..]
Onbeperkt geldig?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:42 schreef bork het volgende:
Vanaf 30 maart verkrijgbaar bij Jumbo (14,95 euro): NS Dagkaart voor 1 volwassene en 2 kinderen van 4 tot en met 11 jaar. Elke dag van de week geldig, m.u.v. Koninginnedag
"Nee hoor conducteur, ik heb op internet ergens gelezen dat het wel mag!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:02 schreef dennistd het volgende:
gewoon een printje van twitter meenemen
De e-ticket Dagkaart is alleen geldig in de periode van 30 maart t/m 1 juni 2011, stond ergens andersquote:
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:42 schreef bork het volgende:
Vanaf 30 maart verkrijgbaar bij Jumbo (14,95 euro): NS Dagkaart voor 1 volwassene en 2 kinderen van 4 tot en met 11 jaar. , m.u.v. Koninginnedag
Wat is het nu?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:52 schreef bork het volgende:
[..]
De e-ticket Dagkaart is alleen geldig in de periode van 30 maart t/m 1 juni 2011, stond ergens anders![]()
Wat een onzin omweg..quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
Beide hebben gelijk. Hema-kaartje was precies gelijk. Je koopt een code die je later kunt verzilveren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |