Okee. EN je bent GEEN trol?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik kan bij mijn volgende vakantie misschien wat extra foto's maken van treinen. Ik wil ook dolgraag naar Wit-Rusland, vooral voor de mei-feesten daar (den pobedy vooral, 9 mei, de overwinning op de k*tmoffen
), maar ook voor de treinen en trolleybussen. Ik heb een 3.0 Mpix (ben niet zo rijk helaas voor een betere camera), dus misschien kan ik wat treinen fotograferen indien interesse. Geen idee hoe ik aan zo'n visum geraak, ik wil echt graag die kant op, ik hou van Lukashenko, maar hoe kom ik het land in?
![]()
Mocht het lukken en mocht er interesse zijn kan ik een draad aanmaken over treinen, tramvaj, trolleybus in Belarus. Het land waar alle meisjes mooi zijn.![]()
![]()
Misschien wil Socios mee? Kan je gelijk een echt mooi meisje scoren. (Helaas is mijn Russisch nog onvoldoende om echt tot een gesprek met een meisje te komen en mei is al heel snel)
Inderdaad.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Jij hebt het niet zo op onze Oosterburen he?
Die kant op: ------------------------------------->quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nee, het zijn wolven in schaapsklederen, ze zijn niet veranderd.
Er is inderdaad geen verschil tussen het derde rijk en de europese unie. Hoogstens op het gebied van Joden, homosexuelen, gehandicapten en zigeuners, maar dat zien we voor het gemak maar even over het hoofd, nietwaar?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zij zitten achter de EU en zo komt Hitlers natte droom alsnog uit, GrootDuitsland, alleen heet het nu de EU.
Van oorsprong een bordspel, een beetje Kolonistenachtig met een spoorwegthema. Er is dus ook een online versie van. Heel snel te leren, leuk om te spelen en vrij snel afgelopen.quote:
Ah moet ik maar eens kijken.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Van oorsprong een bordspel, een beetje Kolonistenachtig met een spoorwegthema. Er is dus ook een online versie van. Heel snel te leren, leuk om te spelen en vrij snel afgelopen.
http://www.daysofwonder.com/tickettoride/en/
dat was toch dat spel van ProRail?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou weleens Koplopers en Dwarsliggers willen hebben. Maar dan echt als bordspel
Nee toch? Je moest wel een prorail achtig iets doen, maar goed, dan kan je net zo goed wat potten vingerverf kopenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:40 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ah moet ik maar eens kijken.
[..]
dat was toch dat spel van ProRail?
Idd, OLV ter Nood. Ff gevraagd daar: elke maand stoppen er 2 treintjes. Vannacht nog ff wat foto's uploaden naar de wiki.quote:
Ik heb eens een topic over de ICE geopend.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb vroegâh wel eens een topic over treinen geopend buiten deze reeks.
Toeterhappy Arrivamachinisten
Heb ik hier liggen. Mag je zķ hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou weleens Koplopers en Dwarsliggers willen hebben. Maar dan echt als bordspel
Schei toch uit. Duitsland is een prachtig land en nummer 1 treinland van de wereld.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Eigenlijk zou er een lijstje gemaakt moeten worden met echte treinenlanden. Natuurlijk Duitsland en Zwitserland, maar daar wonen zulke nare mensen, dat ik die landen toch maar oversla.
Heb jij vast een kadootje voor mijn housewarmingparty @Dvquote:Op zaterdag 26 maart 2011 01:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Heb ik hier liggen. Mag je zķ hebben.
DB is zeker het grootste treinconcern van Europa, mogelijk ook van de wereld. Ook een rijke geschiedenis en verscheidenheid.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 01:02 schreef Socios het volgende:
[..]
Schei toch uit. Duitsland is een prachtig land en nummer 1 treinland van de wereld.
Psst. Indiaquote:Op zaterdag 26 maart 2011 01:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
DB is zeker het grootste treinconcern van Europa, mogelijk ook van de wereld. Ook een rijke geschiedenis en verscheidenheid.
Treinen in (Wit-)Rusland!quote:
Whehe die perronwachter!! Wat een mooie vorm van werkverschaffingquote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier, nog een trein in Rusland. Let op de perronwachter die rechts in beeld ehm. mja. Toch zijn best probeert te doen![]()
![]()
Belachelijk dat hier de perronopzichters, perronkelners, kruiers etc. `wegbezuinigd´ zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:26 schreef V2 het volgende:
Whehe die perronwachter!! Wat een mooie vorm van werkverschaffing
Mooi tochquote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:26 schreef V2 het volgende:
[..]
Whehe die perronwachter!! Wat een mooie vorm van werkverschaffing
Ik ookquote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben er met een trein overheen geweest
Als je erin zit heb je dat echt niet in de gaten gewoon hequote:
Hier gaat ie ook niet vaak 200+ km/hquote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je erin zit heb je dat echt niet in de gaten gewoon he
Ik heb in Duitsland vaak zat 250 en harder gereden, maar dan heb je echt niet het idee van "Tering wat gaan we hard"quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hier gaat ie ook niet vaak 200+ km/h
Ik ook, van Valkenburg naar Simpelveld.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben er met een trein overheen geweest
Ik toen van Schin op Geul naar Simpelveld met de stomer en terug met de railbusquote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik ook, van Valkenburg naar Simpelveld.
Nee, maar net naast het station ligt Dupuis, een bedrijf dat onder andere (betonnen) dwarsliggers maakt.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Ollignies, komen daar nog museumtreinen of zo? SPoor ziet er nog bruikbaar uit
Dan kan het weinig goeds betekenen...quote:[knip]Door middel van Near Field Communication (NFC), een techniek die al gebruikt wordt in de OV-chipkaart, [knip]
http://en.wikipedia.org/wiki/Sapsanquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:01 schreef Stefanovic83 het volgende:
Die russische Velaro's gaan toch ook 300+ dacht ik? Dat zullen weinigen van ons gedaan hebben denk ik?
Wel leuk ritje zo van St Petersburg naar Moskou (of anderson), staat op mijn lijstje
quote:The trains were ordered to connect Moscow with Saint Petersburg and later Nizhny Novgorod at a speed of up to 250 km/h.
Twee weken geleden nog 320 km/u gegaan in een ICE.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:01 schreef Stefanovic83 het volgende:
Die russische Velaro's gaan toch ook 300+ dacht ik? Dat zullen weinigen van ons gedaan hebben denk ik?
Wel leuk ritje zo van St Petersburg naar Moskou (of anderson), staat op mijn lijstje
Pics or it didnt happenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Twee weken geleden nog 320 km/u gegaan in een ICE.
Heb het op 't display in de ICE zien staan op de Ligne ā Grande Vitesse Est. Ook zonder foto gebeurd.quote:
53 km.quote:Op zondag 27 maart 2011 10:40 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoe ik op de NS-site de afstand tussen 2 stations kan zien? dit ivm belastingaangifte (gaat om Deventer - Hengelo)
Er is op veel trajecten een verschil tussen echte en tariefkilometers. In dit geval niet: het is in echte meters maar 200 meter verder dan tariefkilometers.quote:Op zondag 27 maart 2011 10:40 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoe ik op de NS-site de afstand tussen 2 stations kan zien? dit ivm belastingaangifte (gaat om Deventer - Hengelo)
In tabel 41 van het Spoorboekje.quote:Op zondag 27 maart 2011 10:40 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoe ik op de NS-site de afstand tussen 2 stations kan zien? dit ivm belastingaangifte (gaat om Deventer - Hengelo)
Serieus, hoor. Het is niet zo dat de tariefeenheden ineens veranderd zijn nadat men zo nodig het Spoorboekje moest saneren.quote:
Tussen Antwerpen en Brussel is geen enkele overweg (tenzij de trein omgeleid wordt).quote:Op zondag 27 maart 2011 00:43 schreef James1988 het volgende:
Dat klopt, maar het zou natuurlijk kunnen gebeuren tussen Breda-HSL-aansluiting en station Breda, of tussen Antwerpen en Brussel. Daar zijn wel degelijk overwegen.
Er is op enkele trajecten een groot verschil. Meestal zit het echt niet zo veel naast de werkelijke km's.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er is op veel trajecten een verschil tussen echte en tariefkilometers.
Het is mij ook mét foto gebeurd (tikkie onscherp, maar tochquote:Op zondag 27 maart 2011 00:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Heb het op 't display in de ICE zien staan op de Ligne ā Grande Vitesse Est. Ook zonder foto gebeurd.
Alsof die kans zo groot is.quote:Op zondag 27 maart 2011 00:25 schreef James1988 het volgende:
Natuurlijk, tegen de explosieve kracht van 40 kuub LPG kun je weinig doen, maar daar zijn het ook geen proeven voor. Deze proeven zijn bedoeld om te kijken hoe de constructie zich houdt als hij bijvoorbeeld achterop een stilstaande (defecte?) Thalys zou rijden.
Je bedoelt de HSL, waar het aantal tariefeenheden gelijk is gesteld aan de klassieke route over Den Haag en Dordrecht, terwijl de HSL veel korter is qua afstand?quote:Op zondag 27 maart 2011 14:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er is op enkele trajecten een groot verschil. Meestal zit het echt niet zo veel naast de werkelijke km's.
Dat is wel het basisprincipe van een beveiligingssysteem, ja: botsingen voorkomen.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
ERTMS heeft bij mijn weten op de Betuweroute haar nut al eens bewezen door twee treinen die elkaar, na een foutje ergens, tegemoet reden tijdig te laten stoppen.
Klopt, maar een echte goede praktijktest was er volgens mij nog niet op deze manier geweest.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is wel het basisprincipe van een beveiligingssysteem, ja: botsingen voorkomen.
Dat ligt er aan waar je op het perron in Hengelo in stapt en waar je op het perron in Deventer weer uit stapt. Dat kan zomaar 300m schelen hoor!quote:Op zondag 27 maart 2011 11:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er is op veel trajecten een verschil tussen echte en tariefkilometers. In dit geval niet: het is in echte meters maar 200 meter verder dan tariefkilometers.
Tenzij je trein omgeleid is via Amsterdam-Hilversum of via Bredaquote:Op zondag 27 maart 2011 21:43 schreef James1988 het volgende:
Nou, als je vanuit Rotterdam naar Amersfoort gaat wordt je trein onderweg toch echt omgedraaid.
Heb je alle visa al? Want dat is erg lastig voor Belarus en de Russische Federatie. Wel schitterende landen, zodra ik begrijp hoe je aan een visum komt ga ik er ook naar toe.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:52 schreef Lemjur het volgende:
Leuk op de planning:
28 april Amsterdam-Berlijn
29 april Berlijn-Minsk
30 april Minsk-Sint Petersburg (rechtstreekse trein Ber-SP rijdt niet meer)
Vanaf daar nog per trein naar: Moskou, Vladimir, Jekaterinburg, Omsk, Novosibirsk, Irkutsk, Ulan Baatar en Beijing. Daarna nog wat lijntjes pakken in Zuid-Oost Azië.
Omdat de rijtuigen in Duitsland gekoppeld worden aan een ander deel van die EuroNight.quote:Op maandag 28 maart 2011 04:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
@ Socios, weet jij waarom de nachttrein van Amsterdam C - Praag via Emmerich, Koln en dan Hannover - Berlin rijdt? Dat is toch enorm om. 't Is de enige mogelijkheid geloof ik om goedkoop in Tsjechië te arriveren (49 euro enkele reis incl couchette, anders 29 euro enkele reis), maar het is enorm om, een hele rare route en daarom doet die trein er ook zo lang over.
Gewoon Amsterdam Centraal - Warszawa Centralna via Deutsche Bahn boeken. Voor EuroNight en CityNightLine kan dat.quote:En waarom kan ik niet een reis boeken Amsterdam - Warsawa via nshighspeed.nl, nu moet ik het via het loket doen altijd en dan rekenen ze iets van 10 euro extra. Op de terugweg in Polen of Tsjechië worden echter nooit extra kosten berekend.
Dat heb ik weleens geprobeerd, maar je kan alleen met creditkaart betalen en die heb ik niet. (Moet je een heel hoog salaris voor hebben, ik krijg zo'n kaart niet van mijn bank). Je kan daar niet gewoon via banktranfer of IDEAL betalen, dus ik kan daar niets boeken helaas.quote:Op maandag 28 maart 2011 05:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Omdat de rijtuigen in Duitsland gekoppeld worden aan een ander deel van die EuroNight.
[..]
Gewoon Amsterdam Centraal - Warszawa Centralna via Deutsche Bahn boeken. Voor EuroNight en CityNightLine kan dat.
He dit wist ik niet. Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 28 maart 2011 07:40 schreef greavy het volgende:
Ik heb via mijn bank ook geen creditcard, maar ben naar het GWK gegaan voor een "prepaid" creditcard. Daar kan je steeds ¤200 of meer opladen, en is gewoon een normaal betaalmiddel. Hiermee boek ik bijvoorbeeld mijn treintickets bij DB en de youth hostel overnachtingen enzo. Betalen in Duitsland met creditcard is zelf ook mogelijk, en dus ook met die prepaid kaart.
Zie voor meer informatie De site van de GWK Cash Passport.
Ik vind deze creditcard handiger dan via de bank. Goedkoper, en je krijgt niet achteraf nog een rekening.
Wel wazig dat je je moet legitimeren. Het is toch een debit-systeem uiteindelijk, je moet er eerst geld opzetten.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:02 schreef greavy het volgende:
Ik wist het eerst ook nietMaar sinds vorig jaar heb ik hem, en maak er gretig gebruik van. Altijd handig om deze creditcard te hebben, want dan kan je ook van te voren hotels of dergelijke reserveren. Meestal moet dat met creditcard. En de DB lukt dan ook
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |