abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94655369
Die russische Velaro's gaan toch ook 300+ dacht ik? Dat zullen weinigen van ons gedaan hebben denk ik?
Wel leuk ritje zo van St Petersburg naar Moskou (of anderson), staat op mijn lijstje
  zaterdag 26 maart 2011 @ 22:07:32 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94655572
Ik lees hier een artikel op Nu.nl: Nog aantal obstakels voor mobiel betalen. Daar staat in:
quote:
[knip]Door middel van Near Field Communication (NFC), een techniek die al gebruikt wordt in de OV-chipkaart, [knip]
Dan kan het weinig goeds betekenen...
  zaterdag 26 maart 2011 @ 22:22:41 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94656159
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:01 schreef Stefanovic83 het volgende:
Die russische Velaro's gaan toch ook 300+ dacht ik? Dat zullen weinigen van ons gedaan hebben denk ik?
Wel leuk ritje zo van St Petersburg naar Moskou (of anderson), staat op mijn lijstje
http://en.wikipedia.org/wiki/Sapsan

quote:
The trains were ordered to connect Moscow with Saint Petersburg and later Nizhny Novgorod at a speed of up to 250 km/h.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94657420
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:01 schreef Stefanovic83 het volgende:
Die russische Velaro's gaan toch ook 300+ dacht ik? Dat zullen weinigen van ons gedaan hebben denk ik?
Wel leuk ritje zo van St Petersburg naar Moskou (of anderson), staat op mijn lijstje
Twee weken geleden nog 320 km/u gegaan in een ICE.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 23:22:42 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94658455
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Twee weken geleden nog 320 km/u gegaan in een ICE.
Pics or it didnt happen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 27 maart 2011 @ 00:04:17 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94660283
Rusland heeft een andere spoorbreedte dan Europa, de trein is daarop aangepast. Ook zijn er aanpassingen gedaan t.b.v. winterbestendigheid, wat ongetwijfeld extra gewicht met zich meebrengt. Dat verklaart wellicht de lagere topsnelheid.

En kijk eens wat ik nou tegenkwam, een filmpje waarin de constructie van de neus van de V250 wordt getest op crashbestendigheid. Gefilmd in 2006 in Polen, de V250 heeft dit glansrijk doorstaan naar het schijnt.

  zondag 27 maart 2011 @ 00:08:03 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94660451
Wat moeten we daarin zien en waaruit blijkt dat het om een v250 zou gaan??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 27 maart 2011 @ 00:17:01 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94660867
Wat er te zien is is hoe de kop van een V250 zich houdt bij een botsing... de kreukelzones vangen alles mooi op, de kop zelf blijft van vorm eigenlijk intact. Of het echt een V250 is weten we niet, maar afgaande op de vormgeving ervan (dat enorm lang uitstekende koppelstuk vooraan, de grote buffers, enz) lijkt het me wel.

Bovendien staat er een AnsaldoBreda-logo op de kop. :)
  zondag 27 maart 2011 @ 00:20:26 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94661029
zo'n ansaldo sticker kan natuurlijk overal overheen.

En al zou dit idd een botsproef met een V250 zijn, dan gaat het om een botsproef met een vlakke betonnen muur die ineens exact haaks op de spoorbaan opdoemt.

Ben benieuwd hoe het afloopt als er tegen een vrachtwagen met, gooi er eens wat in, 40 kuub LPG gebotst wordt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94661094
Of met een vrachtwagen met 40 ton grond.. En daarna met wat stroomportalen..
dag
  zondag 27 maart 2011 @ 00:25:34 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94661226
Er zit natuurlijk wel wat gewicht aan die vlakke muur waar men tegenaanbotst, je ziet hoe de hele kreukelzone eerst verbruikt wordt voordat het ding begint te schuiven. Botsproeven met auto's worden ook op zo'n manier gedaan.

Natuurlijk, tegen de explosieve kracht van 40 kuub LPG kun je weinig doen, maar daar zijn het ook geen proeven voor. Deze proeven zijn bedoeld om te kijken hoe de constructie zich houdt als hij bijvoorbeeld achterop een stilstaande (defecte?) Thalys zou rijden. Of op een auto die stilstaat op een overweg.
pi_94661700
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Pics or it didnt happen :P
Heb het op 't display in de ICE zien staan op de Ligne ā Grande Vitesse Est. Ook zonder foto gebeurd.
pi_94661773
De V250 passeert over de hele HSL geen enkele overweg, kans op botsing met zo een vrachtwagen nagenoeg nihil.
  zondag 27 maart 2011 @ 00:43:04 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94661820
Dat klopt, maar het zou natuurlijk kunnen gebeuren tussen Breda-HSL-aansluiting en station Breda, of tussen Antwerpen en Brussel. Daar zijn wel degelijk overwegen.
pi_94667470
iemand enig idee hoe ik op de NS-site de afstand tussen 2 stations kan zien? dit ivm belastingaangifte (gaat om Deventer - Hengelo)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 maart 2011 @ 10:41:54 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94667484
Ik denk dat je met de linkjes uit de openingspost een eind kunt komen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 27 maart 2011 @ 11:05:53 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94667847
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 10:40 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoe ik op de NS-site de afstand tussen 2 stations kan zien? dit ivm belastingaangifte (gaat om Deventer - Hengelo)
53 km.

In de reisplanner hoveren over het i-tje achter "Prijsinformatie voor deze reis"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 27 maart 2011 @ 11:10:46 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_94667927
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 10:40 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoe ik op de NS-site de afstand tussen 2 stations kan zien? dit ivm belastingaangifte (gaat om Deventer - Hengelo)
Er is op veel trajecten een verschil tussen echte en tariefkilometers. In dit geval niet: het is in echte meters maar 200 meter verder dan tariefkilometers.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_94668225
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 10:40 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoe ik op de NS-site de afstand tussen 2 stations kan zien? dit ivm belastingaangifte (gaat om Deventer - Hengelo)
In tabel 41 van het Spoorboekje.
pi_94668525
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 11:26 schreef Socios het volgende:

[..]

In tabel 41 van het Spoorboekje.
:')
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  zondag 27 maart 2011 @ 12:02:58 #171
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_94668961
Wel tof trouwens dat die Sapsan gewoon 250km/h doet op maar 3kVDC. Who needs 25kVAC! ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_94669376
quote:
99s.gif Op zondag 27 maart 2011 11:43 schreef Temlin het volgende:
:')
Serieus, hoor. Het is niet zo dat de tariefeenheden ineens veranderd zijn nadat men zo nodig het Spoorboekje moest saneren.
pi_94669629
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 00:43 schreef James1988 het volgende:
Dat klopt, maar het zou natuurlijk kunnen gebeuren tussen Breda-HSL-aansluiting en station Breda, of tussen Antwerpen en Brussel. Daar zijn wel degelijk overwegen.
Tussen Antwerpen en Brussel is geen enkele overweg (tenzij de trein omgeleid wordt).
  zondag 27 maart 2011 @ 14:01:54 #174
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_94672286
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 11:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

Er is op veel trajecten een verschil tussen echte en tariefkilometers.
Er is op enkele trajecten een groot verschil. Meestal zit het echt niet zo veel naast de werkelijke km's.

quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 00:39 schreef Socios het volgende:

[..]

Heb het op 't display in de ICE zien staan op de Ligne ā Grande Vitesse Est. Ook zonder foto gebeurd.
Het is mij ook mét foto gebeurd (tikkie onscherp, maar toch :P )
  zondag 27 maart 2011 @ 14:36:02 #175
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94673299
quote:
Op zondag 27 maart 2011 00:25 schreef James1988 het volgende:

Natuurlijk, tegen de explosieve kracht van 40 kuub LPG kun je weinig doen, maar daar zijn het ook geen proeven voor. Deze proeven zijn bedoeld om te kijken hoe de constructie zich houdt als hij bijvoorbeeld achterop een stilstaande (defecte?) Thalys zou rijden.
Alsof die kans zo groot is. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 maart 2011 @ 14:38:44 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94673405
ERTMS heeft bij mijn weten op de Betuweroute haar nut al eens bewezen door twee treinen die elkaar, na een foutje ergens, tegemoet reden tijdig te laten stoppen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 27 maart 2011 @ 15:58:08 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94675778
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 14:01 schreef ReisT het volgende:

[..]

Er is op enkele trajecten een groot verschil. Meestal zit het echt niet zo veel naast de werkelijke km's.
Je bedoelt de HSL, waar het aantal tariefeenheden gelijk is gesteld aan de klassieke route over Den Haag en Dordrecht, terwijl de HSL veel korter is qua afstand?
  Redactie Sport zondag 27 maart 2011 @ 16:05:56 #178
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_94676027
Amsterdam-Rotterdam via Schiphol en Woerden-Breukelen is ook evenveel tariefeenheden, terwijl de ene echt korter is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 27 maart 2011 @ 16:42:17 #179
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94677092
quote:
Op zondag 27 maart 2011 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
ERTMS heeft bij mijn weten op de Betuweroute haar nut al eens bewezen door twee treinen die elkaar, na een foutje ergens, tegemoet reden tijdig te laten stoppen.
Dat is wel het basisprincipe van een beveiligingssysteem, ja: botsingen voorkomen. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 maart 2011 @ 16:44:52 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94677167
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat is wel het basisprincipe van een beveiligingssysteem, ja: botsingen voorkomen. ;)
Klopt, maar een echte goede praktijktest was er volgens mij nog niet op deze manier geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')