Dan kan het weinig goeds betekenen...quote:[knip]Door middel van Near Field Communication (NFC), een techniek die al gebruikt wordt in de OV-chipkaart, [knip]
http://en.wikipedia.org/wiki/Sapsanquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:01 schreef Stefanovic83 het volgende:
Die russische Velaro's gaan toch ook 300+ dacht ik? Dat zullen weinigen van ons gedaan hebben denk ik?
Wel leuk ritje zo van St Petersburg naar Moskou (of anderson), staat op mijn lijstje
quote:The trains were ordered to connect Moscow with Saint Petersburg and later Nizhny Novgorod at a speed of up to 250 km/h.
Twee weken geleden nog 320 km/u gegaan in een ICE.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:01 schreef Stefanovic83 het volgende:
Die russische Velaro's gaan toch ook 300+ dacht ik? Dat zullen weinigen van ons gedaan hebben denk ik?
Wel leuk ritje zo van St Petersburg naar Moskou (of anderson), staat op mijn lijstje
Pics or it didnt happenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Twee weken geleden nog 320 km/u gegaan in een ICE.
Heb het op 't display in de ICE zien staan op de Ligne ā Grande Vitesse Est. Ook zonder foto gebeurd.quote:
53 km.quote:Op zondag 27 maart 2011 10:40 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoe ik op de NS-site de afstand tussen 2 stations kan zien? dit ivm belastingaangifte (gaat om Deventer - Hengelo)
Er is op veel trajecten een verschil tussen echte en tariefkilometers. In dit geval niet: het is in echte meters maar 200 meter verder dan tariefkilometers.quote:Op zondag 27 maart 2011 10:40 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoe ik op de NS-site de afstand tussen 2 stations kan zien? dit ivm belastingaangifte (gaat om Deventer - Hengelo)
In tabel 41 van het Spoorboekje.quote:Op zondag 27 maart 2011 10:40 schreef ghizzer het volgende:
Serieus, hoor. Het is niet zo dat de tariefeenheden ineens veranderd zijn nadat men zo nodig het Spoorboekje moest saneren.quote:
Tussen Antwerpen en Brussel is geen enkele overweg (tenzij de trein omgeleid wordt).quote:Op zondag 27 maart 2011 00:43 schreef James1988 het volgende:
Dat klopt, maar het zou natuurlijk kunnen gebeuren tussen Breda-HSL-aansluiting en station Breda, of tussen Antwerpen en Brussel. Daar zijn wel degelijk overwegen.
Er is op enkele trajecten een groot verschil. Meestal zit het echt niet zo veel naast de werkelijke km's.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er is op veel trajecten een verschil tussen echte en tariefkilometers.
Het is mij ook mét foto gebeurd (tikkie onscherp, maar tochquote:Op zondag 27 maart 2011 00:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Heb het op 't display in de ICE zien staan op de Ligne ā Grande Vitesse Est. Ook zonder foto gebeurd.
Alsof die kans zo groot is.quote:Op zondag 27 maart 2011 00:25 schreef James1988 het volgende:
Natuurlijk, tegen de explosieve kracht van 40 kuub LPG kun je weinig doen, maar daar zijn het ook geen proeven voor. Deze proeven zijn bedoeld om te kijken hoe de constructie zich houdt als hij bijvoorbeeld achterop een stilstaande (defecte?) Thalys zou rijden.
Je bedoelt de HSL, waar het aantal tariefeenheden gelijk is gesteld aan de klassieke route over Den Haag en Dordrecht, terwijl de HSL veel korter is qua afstand?quote:Op zondag 27 maart 2011 14:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er is op enkele trajecten een groot verschil. Meestal zit het echt niet zo veel naast de werkelijke km's.
Dat is wel het basisprincipe van een beveiligingssysteem, ja: botsingen voorkomen.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
ERTMS heeft bij mijn weten op de Betuweroute haar nut al eens bewezen door twee treinen die elkaar, na een foutje ergens, tegemoet reden tijdig te laten stoppen.
Klopt, maar een echte goede praktijktest was er volgens mij nog niet op deze manier geweest.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is wel het basisprincipe van een beveiligingssysteem, ja: botsingen voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |