Grotere steden betekend natuurlijk niet meer vervoersvraag.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
Die hoge frequenties daar doen de regionale vervoerders trouwens vrolijk aan mee
Zo rijden er nu tussen Groningen en Zwolle bijvoorbeeld minder treinen per uur dan tussen Groningen en Zuidbroek
Dat denk ik niet. Maar Zwolle-Groningen rijdt de NS nu op eigen kosten terwijl Groningen-Zuidbroek gesubsidieerd wordt. Nou hebben de provincies ook al jarenlang subsidie klaarliggen om een vierde trein Groningen-Zwolle te laten rijden, en de NS heeft het ook al een paar keer geprobeerd in te voeren, maar telkens gaat de Tweede Kamer dwarsliggen omdat het zo enorm verschrikkelijk zielig zou zijn als mensen uit Hoogeveen moeten overstappen om bij Schiphol te komen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Grotere steden betekend natuurlijk niet meer vervoersvraag.
De afstand tussen Zwolle en Groningen is vele malen groter. Daarnaast ligt er een prima snelweg tussen die bij lange na niet aan z'n capaciteit zit, dus ook dat is geen probleem.
Nee, het is andersom. De IC is gesneuvelt en de sneltrein heet nu ICquote:Op donderdag 24 maart 2011 22:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is ook zo, alleen stoppen sommige treinen wat minder vaak. De 'sneltrein' is al gesneuveld met de dienstregeling 2007 en heet nu intercity. Op vrijwel alle baanvakken zijn minstens 4 intercities per uur per richting te vinden, soms zelfs meer.
Toch zie ik nog heel vaak sneltrein op de CTA's staan? Tussen R'dam en Den Haag rijden er in ieder geval nog gewoon stoptreinen ('Sprinters', excuus), sneltreinen en intercities.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is ook zo, alleen stoppen sommige treinen wat minder vaak. De 'sneltrein' is al gesneuveld met de dienstregeling 2007 en heet nu intercity. Op vrijwel alle baanvakken zijn minstens 4 intercities per uur per richting te vinden, soms zelfs meer.
Da's (een van?) de laatste. En als alles goed gaat (waarschijnlijk niet dus) wordt die eind dit jaar ook afgeschaft.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:39 schreef V2 het volgende:
[..]
Toch zie ik nog heel vaak sneltrein op de CTA's staan? Tussen R'dam en Den Haag rijden er in ieder geval nog gewoon stoptreinen ('Sprinters', excuus), sneltreinen en intercities.
Naja, er is er bij de ns nog 1tje, Breda => Amsterdam. In de provincie zijn er ook nog 3, maar meer ook niet.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:39 schreef V2 het volgende:
[..]
Toch zie ik nog heel vaak sneltrein op de CTA's staan? Tussen R'dam en Den Haag rijden er in ieder geval nog gewoon stoptreinen ('Sprinters', excuus), sneltreinen en intercities.
Ah, ok. Nu al is het zo dat een deel van de intercities op Delft stopt, en een ander deel niet. Of, in ieder geval, dat was een tijdje geleden wel zo. Lekker consistent.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Da's de laatste. En als alles goed gaat (waarschijnlijk niet dus) wordt die eind dit jaar ook afgeschaft.
En jij denkt dat dat allemaal tussen Zwolle en Groningen reist? Nee, niet echt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Maar Zwolle-Groningen rijdt de NS nu op eigen kosten terwijl Groningen-Zuidbroek gesubsidieerd wordt. Nou hebben de provincies ook al jarenlang subsidie klaarliggen om een vierde trein Groningen-Zwolle te laten rijden, en de NS heeft het ook al een paar keer geprobeerd in te voeren, maar telkens gaat de Tweede Kamer dwarsliggen omdat het zo enorm verschrikkelijk zielig zou zijn als mensen uit Hoogeveen moeten overstappen om bij Schiphol te komen.
En Den haag-Amsterdam en Den haag-Hoorn.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Naja, er is er bij de ns nog 1tje, Breda => Amsterdam. In de provincie zijn er ook nog 3, maar meer ook niet.
Ik bedoelde eigenlijk extra geld, want de regionale vervoerders (arriva en veolia) doen het zo goed dat ze extra treinen laten rijden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat geld krijgen ze sowieso ja.
Overigens is Arriva de vervoerder die nog het dichtst bij de IC komt met de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen.
En Veolia met een sneltrein tussen Maastricht en Heerlen
Dat is nog steeds zo, wat belachelijk is, want die trein stopt daarna op veel rustigere stations.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:41 schreef V2 het volgende:
[..]
Ah, ok. Nu al is het zo dat een deel van de intercities op Delft stopt, en een ander deel niet. Of, in ieder geval, dat was een tijdje geleden wel zo. Lekker consistent.
Dat valt wel mee. Sinds veolia en arriva op die trajecten rijden is de vervoersvraag gigantisch toegnomen en daar komt een groot deel van dat extra geld vandaan.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk extra geld, want de regionale vervoerders (arriva en veolia) doen het zo goed dat ze extra treinen laten rijden.zonder dat extra geld van de provincie reden die treinen niet.
Is niet helemaal waar. Ik weet dat bij de start van de concessie voor Arriva in het noorden er tussen Leeuwarden en Groningen meteen al extra sneltreinen konden rijden omdat Arriva zodanig binnen het budget gebleven was dat het geld dat over was hiervoor ingezet kon worden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk extra geld, want de regionale vervoerders (arriva en veolia) doen het zo goed dat ze extra treinen laten rijden.zonder dat extra geld van de provincie reden die treinen niet.
Den haag Amsterdam is gewoon een IC hoor. Hij skipt NOI en Hoofdorp...quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En Den haag-Amsterdam en Den haag-Hoorn.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is nog steeds zo, wat belachelijk is, want die trein stopt daarna op veel rustigere stations.
Maar hij heet sneltreinquote:Op donderdag 24 maart 2011 22:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Den haag Amsterdam is gewoon een IC hoor. Hij skipt NOI en Hoofdorp...
Amsterdam-Vlissingen en Benelux stoppen niet. De IC Venlo wel. Anders was het helemaal een ramp.quote:[..]
![]()
Amsterdam -> vlissingen , de Benelux en Den haag -> venlo rijden delft voorbij.. maar Rotterdam, Dord, Breda, Roozendaal, Tilburg ect ect wil ik toch niet rustiger noemen ?
Nee. Want de IC's die er nu niet stoppen worden sneltreinen(maar we noemen het IC'squote:Op donderdag 24 maart 2011 22:59 schreef Basekid_NZ het volgende:
Misschien wanneer het nieuwe Station in Delft af is, het een echt IC station wordt?
Niet iedereen hoeft naar Zwolle nee, maar nog veel minder mensen hoeven naar Zuidbroek. Dat is echt een dorp van niks.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat allemaal tussen Zwolle en Groningen reist? Nee, niet echt.
Rotterdam, Schiphol, Amsterdam, Utrecht. Alles stapt in die trein. Dat is nogal een verschil denk je niet.
Daarnaast ging het me primair om de foute aanname.
Alles in Groningen werkt in Groningen stad en daar komen relatief hoge vervoersaantallen van.
Net als Houten. Oh station met 10000 reizigers(dat is meer dan Bijlmer!), maar een IC heeft daar geen zin omdat ze allemaal naar Utrecht moeten en er misschien 500-1000 verder gaan.
Alsof ze dat inhaalspoor vaak gebruiktenquote:Op donderdag 24 maart 2011 23:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee. Want de IC's die er nu niet stoppen worden sneltreinen(maar we noemen het IC's) en de benelux verdwijnt.
Daarnaast wordt Delft eerst 2-sporig, dus het inhaalspoor verdwijnt juist.
Ja. Op het 2-sporige traject daar is het behoorlijk vaak nodigquote:Op donderdag 24 maart 2011 23:27 schreef V2 het volgende:
[..]
Alsof ze dat inhaalspoor vaak gebruikten
Nee, bijna nooit. Op donderdag en vrijdag komt de stoptrein van 5:47 planmatig op spoor 3, voor de rest is de hele dienstregeling gebouwd op tweesporigheid.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:32 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja. Op het 2-sporige traject daar is het behoorlijk vaak nodig
Ik heb het toch niet over de dienstregeling. De IC haalt vaak genoeg daar een vertraagde stoptrein in. Dat moet ook wel, want 's ochtends staat de IC daar bijvoorbeeld altijd in de file.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 08:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, bijna nooit. Op donderdag en vrijdag komt de stoptrein van 5:47 planmatig op spoor 3, voor de rest is de hele dienstregeling gebouwd op tweesporigheid.
Bron: http://ns.nl/vertrekstaten/dt2.pdf.
Vanaf 2014 kan dat dus niet meer.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet over de dienstregeling. De IC haalt vaak genoeg daar een vertraagde stoptrein in. Dat moet ook wel, want 's ochtends staat de IC daar bijvoorbeeld altijd in de file.
Echt, hoe krijg je zoiets uberhaupt verzonnen?quote:Zou het zin hebben op Plan V te hernoemen in Plan S en het verbouwen in een Sprinter achtiche trein? Of is het helemaal duur?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |