abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94578070
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
Die hoge frequenties daar doen de regionale vervoerders trouwens vrolijk aan mee :P

Zo rijden er nu tussen Groningen en Zwolle bijvoorbeeld minder treinen per uur dan tussen Groningen en Zuidbroek
Grotere steden betekend natuurlijk niet meer vervoersvraag.
De afstand tussen Zwolle en Groningen is vele malen groter. Daarnaast ligt er een prima snelweg tussen die bij lange na niet aan z'n capaciteit zit, dus ook dat is geen probleem.

Overigens gaat het perronverhaal zo'n 280 miljoen euro kosten :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_94578295
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Grotere steden betekend natuurlijk niet meer vervoersvraag.
De afstand tussen Zwolle en Groningen is vele malen groter. Daarnaast ligt er een prima snelweg tussen die bij lange na niet aan z'n capaciteit zit, dus ook dat is geen probleem.
Dat denk ik niet. Maar Zwolle-Groningen rijdt de NS nu op eigen kosten terwijl Groningen-Zuidbroek gesubsidieerd wordt. Nou hebben de provincies ook al jarenlang subsidie klaarliggen om een vierde trein Groningen-Zwolle te laten rijden, en de NS heeft het ook al een paar keer geprobeerd in te voeren, maar telkens gaat de Tweede Kamer dwarsliggen omdat het zo enorm verschrikkelijk zielig zou zijn als mensen uit Hoogeveen moeten overstappen om bij Schiphol te komen. :')
pi_94578298
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is ook zo, alleen stoppen sommige treinen wat minder vaak. De 'sneltrein' is al gesneuveld met de dienstregeling 2007 en heet nu intercity. Op vrijwel alle baanvakken zijn minstens 4 intercities per uur per richting te vinden, soms zelfs meer.
Nee, het is andersom. De IC is gesneuvelt en de sneltrein heet nu IC :P
  donderdag 24 maart 2011 @ 22:39:16 #29
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_94578314
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is ook zo, alleen stoppen sommige treinen wat minder vaak. De 'sneltrein' is al gesneuveld met de dienstregeling 2007 en heet nu intercity. Op vrijwel alle baanvakken zijn minstens 4 intercities per uur per richting te vinden, soms zelfs meer.
Toch zie ik nog heel vaak sneltrein op de CTA's staan? Tussen R'dam en Den Haag rijden er in ieder geval nog gewoon stoptreinen ('Sprinters', excuus), sneltreinen en intercities.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_94578362
quote:
3s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:39 schreef V2 het volgende:

[..]

Toch zie ik nog heel vaak sneltrein op de CTA's staan? Tussen R'dam en Den Haag rijden er in ieder geval nog gewoon stoptreinen ('Sprinters', excuus), sneltreinen en intercities.
Da's (een van?) de laatste. En als alles goed gaat (waarschijnlijk niet dus) wordt die eind dit jaar ook afgeschaft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2011 22:41:15 ]
pi_94578389
quote:
3s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:39 schreef V2 het volgende:

[..]

Toch zie ik nog heel vaak sneltrein op de CTA's staan? Tussen R'dam en Den Haag rijden er in ieder geval nog gewoon stoptreinen ('Sprinters', excuus), sneltreinen en intercities.
Naja, er is er bij de ns nog 1tje, Breda => Amsterdam. In de provincie zijn er ook nog 3, maar meer ook niet.
  donderdag 24 maart 2011 @ 22:41:58 #32
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_94578470
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Da's de laatste. En als alles goed gaat (waarschijnlijk niet dus) wordt die eind dit jaar ook afgeschaft.
Ah, ok. Nu al is het zo dat een deel van de intercities op Delft stopt, en een ander deel niet. Of, in ieder geval, dat was een tijdje geleden wel zo. Lekker consistent.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 24 maart 2011 @ 22:43:05 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94578542
Met de dienstregeling 2012 zal de sneltrein Breda - Amsterdam worden beperkt tot Dordrecht - Amsterdam, die 2x per uur zal rijden als intercity. Er zal een stoptreinserie komen, Breda - Den Haag, die 1x (dal) of 2x (spits) per uur zal rijden.
pi_94578686
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Maar Zwolle-Groningen rijdt de NS nu op eigen kosten terwijl Groningen-Zuidbroek gesubsidieerd wordt. Nou hebben de provincies ook al jarenlang subsidie klaarliggen om een vierde trein Groningen-Zwolle te laten rijden, en de NS heeft het ook al een paar keer geprobeerd in te voeren, maar telkens gaat de Tweede Kamer dwarsliggen omdat het zo enorm verschrikkelijk zielig zou zijn als mensen uit Hoogeveen moeten overstappen om bij Schiphol te komen. :')
En jij denkt dat dat allemaal tussen Zwolle en Groningen reist? Nee, niet echt.
Rotterdam, Schiphol, Amsterdam, Utrecht. Alles stapt in die trein. Dat is nogal een verschil denk je niet.
Daarnaast ging het me primair om de foute aanname.
Alles in Groningen werkt in Groningen stad en daar komen relatief hoge vervoersaantallen van.
Net als Houten. Oh station met 10000 reizigers(dat is meer dan Bijlmer!), maar een IC heeft daar geen zin omdat ze allemaal naar Utrecht moeten en er misschien 500-1000 verder gaan.
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Naja, er is er bij de ns nog 1tje, Breda => Amsterdam. In de provincie zijn er ook nog 3, maar meer ook niet.
En Den haag-Amsterdam en Den haag-Hoorn.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_94578722
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat geld krijgen ze sowieso ja.

Overigens is Arriva de vervoerder die nog het dichtst bij de IC komt met de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen.

En Veolia met een sneltrein tussen Maastricht en Heerlen
Ik bedoelde eigenlijk extra geld, want de regionale vervoerders (arriva en veolia) doen het zo goed dat ze extra treinen laten rijden. :') zonder dat extra geld van de provincie reden die treinen niet.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_94578734
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:41 schreef V2 het volgende:

[..]

Ah, ok. Nu al is het zo dat een deel van de intercities op Delft stopt, en een ander deel niet. Of, in ieder geval, dat was een tijdje geleden wel zo. Lekker consistent.
Dat is nog steeds zo, wat belachelijk is, want die trein stopt daarna op veel rustigere stations.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_94578787
quote:
99s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef Temlin het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk extra geld, want de regionale vervoerders (arriva en veolia) doen het zo goed dat ze extra treinen laten rijden. :') zonder dat extra geld van de provincie reden die treinen niet.
Dat valt wel mee. Sinds veolia en arriva op die trajecten rijden is de vervoersvraag gigantisch toegnomen en daar komt een groot deel van dat extra geld vandaan.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 maart 2011 @ 22:48:32 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94578881
quote:
99s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef Temlin het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk extra geld, want de regionale vervoerders (arriva en veolia) doen het zo goed dat ze extra treinen laten rijden. :') zonder dat extra geld van de provincie reden die treinen niet.
Is niet helemaal waar. Ik weet dat bij de start van de concessie voor Arriva in het noorden er tussen Leeuwarden en Groningen meteen al extra sneltreinen konden rijden omdat Arriva zodanig binnen het budget gebleven was dat het geld dat over was hiervoor ingezet kon worden.

Bij de andere nieuwe treinen zal er idd wel wat geld bijgedaan zijn, maar ik verwacht niet het maximale.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_94579091
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En Den haag-Amsterdam en Den haag-Hoorn.
Den haag Amsterdam is gewoon een IC hoor. Hij skipt NOI en Hoofdorp...
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat is nog steeds zo, wat belachelijk is, want die trein stopt daarna op veel rustigere stations.
:?

Amsterdam -> vlissingen , de Benelux en Den haag -> venlo rijden delft voorbij.. maar Rotterdam, Dord, Breda, Roozendaal, Tilburg ect ect wil ik toch niet rustiger noemen ?
pi_94579457
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Den haag Amsterdam is gewoon een IC hoor. Hij skipt NOI en Hoofdorp...
Maar hij heet sneltrein :)
Zoek maar op. Daarnaast stopt ie op lelylaan.
quote:
[..]

:?

Amsterdam -> vlissingen , de Benelux en Den haag -> venlo rijden delft voorbij.. maar Rotterdam, Dord, Breda, Roozendaal, Tilburg ect ect wil ik toch niet rustiger noemen ?
Amsterdam-Vlissingen en Benelux stoppen niet. De IC Venlo wel. Anders was het helemaal een ramp.
Delft is het 18e station van Nederland. 15e stad qua station dus(HS sloterdijk en schiphol vallen af)
Dus Dordrecht is al rustiger en dat wordt bediend met een schamele 7 "intercities" per uur richting Rotterdam.
Er proberen zich dus 25000 mensen per dag in de IC naar Venlo te wurmen, die daardoor stervensdruk wordt omdat het ook de enige relatie is van Rotterdam naar Den Haag Centraal(en gezien de drukte op de A13 is de auto geen wenselijk alternatief.
Daarnaast moet bijna niemand vanuit Delft naar Schiedam/Rijswijk en dus zal praktisch iedereen de IC en de Sneltrein proberen te pakken.
Daarom moet Delft een volwaardig IC station worden :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_94579530
Misschien wanneer het nieuwe Station in Delft af is, het een echt IC station wordt?
pi_94580367
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:59 schreef Basekid_NZ het volgende:
Misschien wanneer het nieuwe Station in Delft af is, het een echt IC station wordt?
Nee. Want de IC's die er nu niet stoppen worden sneltreinen(maar we noemen het IC's :') ) en de benelux verdwijnt.
Daarnaast wordt Delft eerst 2-sporig, dus het inhaalspoor verdwijnt juist.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_94580751
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En jij denkt dat dat allemaal tussen Zwolle en Groningen reist? Nee, niet echt.
Rotterdam, Schiphol, Amsterdam, Utrecht. Alles stapt in die trein. Dat is nogal een verschil denk je niet.
Daarnaast ging het me primair om de foute aanname.
Alles in Groningen werkt in Groningen stad en daar komen relatief hoge vervoersaantallen van.
Net als Houten. Oh station met 10000 reizigers(dat is meer dan Bijlmer!), maar een IC heeft daar geen zin omdat ze allemaal naar Utrecht moeten en er misschien 500-1000 verder gaan.
Niet iedereen hoeft naar Zwolle nee, maar nog veel minder mensen hoeven naar Zuidbroek. Dat is echt een dorp van niks.
Dat er 4 stoptreinen en geen sneltreinen rijden moet je denk ik eerder zoeken in het feit dat er op de spoorlijnen naar Veendam en Nieuweschans nauwelijks plaatsen zijn die je kan overslaan. Op het gemeenschappelijk deel waar 4x/u wordt gereden heb je behalve Groningen-Europapark alleen de stations van Hoogezand. Maar dat is nou juist de belangrijkste plaats van het hele traject en geen enkele van die stations is nou echt de belangrijkste. Met een sneltrein of zonetrein zou je dus alleen jezelf in de voet schieten.
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:27:21 #44
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_94580905
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:17 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nee. Want de IC's die er nu niet stoppen worden sneltreinen(maar we noemen het IC's :') ) en de benelux verdwijnt.
Daarnaast wordt Delft eerst 2-sporig, dus het inhaalspoor verdwijnt juist.
Alsof ze dat inhaalspoor vaak gebruikten :)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_94581132
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:27 schreef V2 het volgende:

[..]

Alsof ze dat inhaalspoor vaak gebruikten :)
Ja. Op het 2-sporige traject daar is het behoorlijk vaak nodig :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 25 maart 2011 @ 08:19:54 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94587098
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:32 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja. Op het 2-sporige traject daar is het behoorlijk vaak nodig :)
Nee, bijna nooit. Op donderdag en vrijdag komt de stoptrein van 5:47 planmatig op spoor 3, voor de rest is de hele dienstregeling gebouwd op tweesporigheid.

Bron: http://ns.nl/vertrekstaten/dt2.pdf.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94588026
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 08:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, bijna nooit. Op donderdag en vrijdag komt de stoptrein van 5:47 planmatig op spoor 3, voor de rest is de hele dienstregeling gebouwd op tweesporigheid.

Bron: http://ns.nl/vertrekstaten/dt2.pdf.
Ik heb het toch niet over de dienstregeling. De IC haalt vaak genoeg daar een vertraagde stoptrein in. Dat moet ook wel, want 's ochtends staat de IC daar bijvoorbeeld altijd in de file.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:32:19 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94588271
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:20 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik heb het toch niet over de dienstregeling. De IC haalt vaak genoeg daar een vertraagde stoptrein in. Dat moet ook wel, want 's ochtends staat de IC daar bijvoorbeeld altijd in de file.
Vanaf 2014 kan dat dus niet meer. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:36:54 #49
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_94590280
plaatjestopic -O-

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_94590979
Ik kan me toch altijd weer verbazen over het enorme gebrek aan realiteitszin bij sommige treinliefhebbers.
Ik kwam dit tegen op OHIH, in een discussie over S-bahn concepten in Nederland:
quote:
Zou het zin hebben op Plan V te hernoemen in Plan S en het verbouwen in een Sprinter achtiche trein? Of is het helemaal duur?
Echt, hoe krijg je zoiets uberhaupt verzonnen? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Stefanovic83 op 25-03-2011 11:15:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')