Jep. Je moet gewoon voor de internationale treinen een systeem hebben waarbij je een zitplaats kunt reserveren, zodat je zeker van een plek bent, maar als je op de bonnevooi gaat dat je ook een kaartje kunt kopen.quote:
Geen prijsdifferentiatiequote:Op donderdag 24 maart 2011 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jep. Je moet gewoon voor de internationale treinen een systeem hebben waarbij je een zitplaats kunt reserveren, zodat je zeker van een plek bent, maar als je op de bonnevooi gaat dat je ook een kaartje kunt kopen.
Kan, maar het is een extreem complex proces waarbij met zoveel variabelen rekening moet houden dat je dat niet even in een paar ochtendjes kunt doen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:13 schreef Yreal het volgende:
we zouden eens een dienstregeling moeten ontwerpen en opsturen naar de ns
Personeels en matriaal omlopen, maar daar hebben ze knappe ic'ters voor.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan, maar het is een extreem complex proces waarbij met zoveel variabelen rekening moet houden dat je dat niet even in een paar ochtendjes kunt doen.
Inderdaad ik heb ook altijd zo'n hekel aan dat geneuk.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen prijsdifferentiatie![]()
Je koopt gewoon kaartjes op stoelnummer, en op is op. Gegarandeerd zitten en geen gezeik met 3 weken eerder moeten boeken
Volgens mij zijn materiaalomlopen niet echt het probleem. Het materiaal wordt op de dienstregeling gepast. Het is vooral ieder stukje spoor op het juiste moment voor de juiste trein, met nog goede aansluitingen ook.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Personeels en matriaal omlopen, maar daar hebben ze knappe ic'ters voor.
IC Plus in de jaren '80 met Franse Corail-rijtuigen tussen Den Haag en Groningen: geen succes.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:18 schreef James1988 het volgende:
Overigens schijnt het mogelijk te zijn geweest om in de Beneluxtrein een stoel te reserveren. Zal wel zijn afgeschaft omdat niemand het deed.
Precies. Je zit met zoveel beperkingen, zoals wat voor type trein is het en is het baanvak enkelsporing of juist viersporig. Voordat je er met alle partijen uit bent ben je wel even verder.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:19 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Volgens mij zijn materiaalomlopen niet echt het probleem. Het materiaal wordt op de dienstregeling gepast. Het is vooral ieder stukje spoor op het juiste moment voor de juiste trein, met nog goede aansluitingen ook.
Nuancering: er gaan intercity's stoppen op station Blaak.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:24 schreef o.us het volgende:
Ik heb begrepen dat station Rotterdam Blaak een intercitystation wordt?
In Duitsland slaat het nog wel ergens op, omdat forensen toch vooral met het Nahverkehr gaan. Het Fernverkehr, waar de vroegboekkortingen zijn, is toch meer voor de echt grote reizen die je niet zo vaak doet. Of voor zakenmensen die toch geld genoeg hebben. I.i.g. niet voor spontaan een dagje Keulen ofzo.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Inderdaad ik heb ook altijd zo'n hekel aan dat geneuk.
Alsof een treinreis een uur van tevoren kopen opeens duurder is.
Ze mogen nog blij zijn dat ze 'm vol krijgen
Daarnaast weten natuurlijk maar heel weinig mensen zolang vantevoren wanneer ze ergens hoe laat moeten zijn. Alleen vakantiereizigers.
Daardoor wordt het in Duitsland op de korte termijn soms zelfs goedkoper met interrail en zulk soort zooi
Kruispunten, aansluitingen, enkelsspoor (brug ravenstein, olst - wijhe), zijn leuke spelbrekers. Maar ook aansluitingen vanuit het westen op het oosten, of regionale eisen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:19 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Volgens mij zijn materiaalomlopen niet echt het probleem. Het materiaal wordt op de dienstregeling gepast. Het is vooral ieder stukje spoor op het juiste moment voor de juiste trein, met nog goede aansluitingen ook.
Het is ook zo, alleen stoppen sommige treinen wat minder vaak. De 'sneltrein' is al gesneuveld met de dienstregeling 2007 en heet nu intercity. Op vrijwel alle baanvakken zijn minstens 4 intercities per uur per richting te vinden, soms zelfs meer.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:28 schreef V2 het volgende:
Wie zei dat ook alweer, Elke Nederlandse trein is een stoptrein? Dat vat het hele verhaal prima samen
Dat geld krijgen ze sowieso ja.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:30 schreef Temlin het volgende:
De regionale vervoerders moeten eerst maar een intercitys gaan rijden, op hun eigen trajecten. Oh wacht daar hebben ze natuurlijk geld van de provincie voor nodig
quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:33 schreef Duvel het volgende:
ze hadden het idee dat ze op de metro zaten, zo vaak moesten ze stoppen.
Grotere steden betekend natuurlijk niet meer vervoersvraag.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
Die hoge frequenties daar doen de regionale vervoerders trouwens vrolijk aan mee
Zo rijden er nu tussen Groningen en Zwolle bijvoorbeeld minder treinen per uur dan tussen Groningen en Zuidbroek
Dat denk ik niet. Maar Zwolle-Groningen rijdt de NS nu op eigen kosten terwijl Groningen-Zuidbroek gesubsidieerd wordt. Nou hebben de provincies ook al jarenlang subsidie klaarliggen om een vierde trein Groningen-Zwolle te laten rijden, en de NS heeft het ook al een paar keer geprobeerd in te voeren, maar telkens gaat de Tweede Kamer dwarsliggen omdat het zo enorm verschrikkelijk zielig zou zijn als mensen uit Hoogeveen moeten overstappen om bij Schiphol te komen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Grotere steden betekend natuurlijk niet meer vervoersvraag.
De afstand tussen Zwolle en Groningen is vele malen groter. Daarnaast ligt er een prima snelweg tussen die bij lange na niet aan z'n capaciteit zit, dus ook dat is geen probleem.
Nee, het is andersom. De IC is gesneuvelt en de sneltrein heet nu ICquote:Op donderdag 24 maart 2011 22:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is ook zo, alleen stoppen sommige treinen wat minder vaak. De 'sneltrein' is al gesneuveld met de dienstregeling 2007 en heet nu intercity. Op vrijwel alle baanvakken zijn minstens 4 intercities per uur per richting te vinden, soms zelfs meer.
Toch zie ik nog heel vaak sneltrein op de CTA's staan? Tussen R'dam en Den Haag rijden er in ieder geval nog gewoon stoptreinen ('Sprinters', excuus), sneltreinen en intercities.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is ook zo, alleen stoppen sommige treinen wat minder vaak. De 'sneltrein' is al gesneuveld met de dienstregeling 2007 en heet nu intercity. Op vrijwel alle baanvakken zijn minstens 4 intercities per uur per richting te vinden, soms zelfs meer.
Da's (een van?) de laatste. En als alles goed gaat (waarschijnlijk niet dus) wordt die eind dit jaar ook afgeschaft.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:39 schreef V2 het volgende:
[..]
Toch zie ik nog heel vaak sneltrein op de CTA's staan? Tussen R'dam en Den Haag rijden er in ieder geval nog gewoon stoptreinen ('Sprinters', excuus), sneltreinen en intercities.
Naja, er is er bij de ns nog 1tje, Breda => Amsterdam. In de provincie zijn er ook nog 3, maar meer ook niet.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:39 schreef V2 het volgende:
[..]
Toch zie ik nog heel vaak sneltrein op de CTA's staan? Tussen R'dam en Den Haag rijden er in ieder geval nog gewoon stoptreinen ('Sprinters', excuus), sneltreinen en intercities.
Ah, ok. Nu al is het zo dat een deel van de intercities op Delft stopt, en een ander deel niet. Of, in ieder geval, dat was een tijdje geleden wel zo. Lekker consistent.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Da's de laatste. En als alles goed gaat (waarschijnlijk niet dus) wordt die eind dit jaar ook afgeschaft.
En jij denkt dat dat allemaal tussen Zwolle en Groningen reist? Nee, niet echt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Maar Zwolle-Groningen rijdt de NS nu op eigen kosten terwijl Groningen-Zuidbroek gesubsidieerd wordt. Nou hebben de provincies ook al jarenlang subsidie klaarliggen om een vierde trein Groningen-Zwolle te laten rijden, en de NS heeft het ook al een paar keer geprobeerd in te voeren, maar telkens gaat de Tweede Kamer dwarsliggen omdat het zo enorm verschrikkelijk zielig zou zijn als mensen uit Hoogeveen moeten overstappen om bij Schiphol te komen.
En Den haag-Amsterdam en Den haag-Hoorn.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Naja, er is er bij de ns nog 1tje, Breda => Amsterdam. In de provincie zijn er ook nog 3, maar meer ook niet.
Ik bedoelde eigenlijk extra geld, want de regionale vervoerders (arriva en veolia) doen het zo goed dat ze extra treinen laten rijden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat geld krijgen ze sowieso ja.
Overigens is Arriva de vervoerder die nog het dichtst bij de IC komt met de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen.
En Veolia met een sneltrein tussen Maastricht en Heerlen
Dat is nog steeds zo, wat belachelijk is, want die trein stopt daarna op veel rustigere stations.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:41 schreef V2 het volgende:
[..]
Ah, ok. Nu al is het zo dat een deel van de intercities op Delft stopt, en een ander deel niet. Of, in ieder geval, dat was een tijdje geleden wel zo. Lekker consistent.
Dat valt wel mee. Sinds veolia en arriva op die trajecten rijden is de vervoersvraag gigantisch toegnomen en daar komt een groot deel van dat extra geld vandaan.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk extra geld, want de regionale vervoerders (arriva en veolia) doen het zo goed dat ze extra treinen laten rijden.zonder dat extra geld van de provincie reden die treinen niet.
Is niet helemaal waar. Ik weet dat bij de start van de concessie voor Arriva in het noorden er tussen Leeuwarden en Groningen meteen al extra sneltreinen konden rijden omdat Arriva zodanig binnen het budget gebleven was dat het geld dat over was hiervoor ingezet kon worden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk extra geld, want de regionale vervoerders (arriva en veolia) doen het zo goed dat ze extra treinen laten rijden.zonder dat extra geld van de provincie reden die treinen niet.
Den haag Amsterdam is gewoon een IC hoor. Hij skipt NOI en Hoofdorp...quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En Den haag-Amsterdam en Den haag-Hoorn.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is nog steeds zo, wat belachelijk is, want die trein stopt daarna op veel rustigere stations.
Maar hij heet sneltreinquote:Op donderdag 24 maart 2011 22:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Den haag Amsterdam is gewoon een IC hoor. Hij skipt NOI en Hoofdorp...
Amsterdam-Vlissingen en Benelux stoppen niet. De IC Venlo wel. Anders was het helemaal een ramp.quote:[..]
![]()
Amsterdam -> vlissingen , de Benelux en Den haag -> venlo rijden delft voorbij.. maar Rotterdam, Dord, Breda, Roozendaal, Tilburg ect ect wil ik toch niet rustiger noemen ?
Nee. Want de IC's die er nu niet stoppen worden sneltreinen(maar we noemen het IC'squote:Op donderdag 24 maart 2011 22:59 schreef Basekid_NZ het volgende:
Misschien wanneer het nieuwe Station in Delft af is, het een echt IC station wordt?
Niet iedereen hoeft naar Zwolle nee, maar nog veel minder mensen hoeven naar Zuidbroek. Dat is echt een dorp van niks.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat allemaal tussen Zwolle en Groningen reist? Nee, niet echt.
Rotterdam, Schiphol, Amsterdam, Utrecht. Alles stapt in die trein. Dat is nogal een verschil denk je niet.
Daarnaast ging het me primair om de foute aanname.
Alles in Groningen werkt in Groningen stad en daar komen relatief hoge vervoersaantallen van.
Net als Houten. Oh station met 10000 reizigers(dat is meer dan Bijlmer!), maar een IC heeft daar geen zin omdat ze allemaal naar Utrecht moeten en er misschien 500-1000 verder gaan.
Alsof ze dat inhaalspoor vaak gebruiktenquote:Op donderdag 24 maart 2011 23:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee. Want de IC's die er nu niet stoppen worden sneltreinen(maar we noemen het IC's) en de benelux verdwijnt.
Daarnaast wordt Delft eerst 2-sporig, dus het inhaalspoor verdwijnt juist.
Ja. Op het 2-sporige traject daar is het behoorlijk vaak nodigquote:Op donderdag 24 maart 2011 23:27 schreef V2 het volgende:
[..]
Alsof ze dat inhaalspoor vaak gebruikten
Nee, bijna nooit. Op donderdag en vrijdag komt de stoptrein van 5:47 planmatig op spoor 3, voor de rest is de hele dienstregeling gebouwd op tweesporigheid.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:32 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja. Op het 2-sporige traject daar is het behoorlijk vaak nodig
Ik heb het toch niet over de dienstregeling. De IC haalt vaak genoeg daar een vertraagde stoptrein in. Dat moet ook wel, want 's ochtends staat de IC daar bijvoorbeeld altijd in de file.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 08:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, bijna nooit. Op donderdag en vrijdag komt de stoptrein van 5:47 planmatig op spoor 3, voor de rest is de hele dienstregeling gebouwd op tweesporigheid.
Bron: http://ns.nl/vertrekstaten/dt2.pdf.
Vanaf 2014 kan dat dus niet meer.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet over de dienstregeling. De IC haalt vaak genoeg daar een vertraagde stoptrein in. Dat moet ook wel, want 's ochtends staat de IC daar bijvoorbeeld altijd in de file.
Echt, hoe krijg je zoiets uberhaupt verzonnen?quote:Zou het zin hebben op Plan V te hernoemen in Plan S en het verbouwen in een Sprinter achtiche trein? Of is het helemaal duur?
Da's wel de standaardprocedure bij zware schade... Ze hebben van divers materieel reservekoppen liggen: Sprinters, Plan V, VIRM... En reserveneuzen voor bijvoorbeeld 1600/1700/1800. Scheelt een hoop gedoe.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:15 schreef Stefanovic83 het volgende:
Idd..
heb ook al een keer iemand zien opperen de neus van een ingedeukte Plan V eraf te zagen en een nieuwe erop te zettenKon het kreng nog 2 jaar rond rijden
En tussen Groningen en Zuidbroek ligt geen snelweg?quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De afstand tussen Zwolle en Groningen is vele malen groter. Daarnaast ligt er een prima snelweg tussen die bij lange na niet aan z'n capaciteit zit, dus ook dat is geen probleem.
Beetje wereldvreemde ideeën hou je er op na, en dat voor zoeen bereisd persoon.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Natuurlijk Duitsland en Zwitserland, maar daar wonen zulke nare mensen, dat ik die landen toch maar oversla.
Foto van Cubaanse meisjes?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Geweldig filmpje trouwensAl mis ik wel een tamelijk essentieel onderdeel
Eh treinstelnummers of zo?quote:
Hey, dit is het treinentopic hequote:
Dat had ik inmiddels begrepen jaquote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Trein vertrekt vanuit Casa Blanca en gaat naar Hershey.
Terwijl treinen erg fascinerend zijn en auto's vrijwel allemaal dezelfde koekblik-op-wielen-uitstraling hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar zeg je zo wat ja. Voor elk spatbord van elke Golf moet een nieuw topic komen zowat, maar ALLES over treinen moet in deze ene reeks. Toch raar.
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit moet wel wat voor jou zijn LiBoKnu![]()
Moet je eens kijken wat voor fantastische treinen er in de Vooruitstrevende Heilstaat Noord-Korea geproduceerd worden![]()
[ afbeelding ]
Ik heb vroegâh wel eens een topic over treinen geopend buiten deze reeks. Hell, toen deed ik hier nog niet eens mee!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar zeg je zo wat ja. Voor elk spatbord van elke Golf moet een nieuw topic komen zowat, maar ALLES over treinen moet in deze ene reeks. Toch raar.
Niet Groningen Europapark. Dat heeft ook 1 perron, maar wel aan 3 sporen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:23 schreef Bitlord het volgende:
Op welke halte was ik vandaag? Het ligt aan een 2 sporige hoofdspoorlijn maar heeft slechts 1 (zij)perron.
Onze Lieve Vrouwe ter Nood?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:23 schreef Bitlord het volgende:
Op welke halte was ik vandaag? Het ligt aan een 2 sporige hoofdspoorlijn maar heeft slechts 1 (zij)perron.
Almelo FBK ?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:23 schreef Bitlord het volgende:
Op welke halte was ik vandaag? Het ligt aan een 2 sporige hoofdspoorlijn maar heeft slechts 1 (zij)perron.
In Noord-Korea heb je inderdaad veel interessante treinen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit moet wel wat voor jou zijn LiBoKnu![]()
Moet je eens kijken wat voor fantastische treinen er in de Vooruitstrevende Heilstaat Noord-Korea geproduceerd worden![]()
[ afbeelding ]
Nee, propagandaquote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
In Noord-Korea heb je inderdaad veel interessante treinen.
Grappig dat die Nederlandse trein op die zegel staat. is het geen fotosoep?
Het is Hengelo FBK, maar dat ligt ook aan het derde spoor ter plaatse...quote:
Terwijl de taal bijna hetzelfde klinkt...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Jij hebt het niet zo op onze Oosterburen he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |