Dat ligt er aan waar je op het perron in Hengelo in stapt en waar je op het perron in Deventer weer uit stapt. Dat kan zomaar 300m schelen hoor!quote:Op zondag 27 maart 2011 11:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er is op veel trajecten een verschil tussen echte en tariefkilometers. In dit geval niet: het is in echte meters maar 200 meter verder dan tariefkilometers.
Tenzij je trein omgeleid is via Amsterdam-Hilversum of via Bredaquote:Op zondag 27 maart 2011 21:43 schreef James1988 het volgende:
Nou, als je vanuit Rotterdam naar Amersfoort gaat wordt je trein onderweg toch echt omgedraaid.
Heb je alle visa al? Want dat is erg lastig voor Belarus en de Russische Federatie. Wel schitterende landen, zodra ik begrijp hoe je aan een visum komt ga ik er ook naar toe.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:52 schreef Lemjur het volgende:
Leuk op de planning:
28 april Amsterdam-Berlijn
29 april Berlijn-Minsk
30 april Minsk-Sint Petersburg (rechtstreekse trein Ber-SP rijdt niet meer)
Vanaf daar nog per trein naar: Moskou, Vladimir, Jekaterinburg, Omsk, Novosibirsk, Irkutsk, Ulan Baatar en Beijing. Daarna nog wat lijntjes pakken in Zuid-Oost Azië.
Omdat de rijtuigen in Duitsland gekoppeld worden aan een ander deel van die EuroNight.quote:Op maandag 28 maart 2011 04:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
@ Socios, weet jij waarom de nachttrein van Amsterdam C - Praag via Emmerich, Koln en dan Hannover - Berlin rijdt? Dat is toch enorm om. 't Is de enige mogelijkheid geloof ik om goedkoop in Tsjechië te arriveren (49 euro enkele reis incl couchette, anders 29 euro enkele reis), maar het is enorm om, een hele rare route en daarom doet die trein er ook zo lang over.
Gewoon Amsterdam Centraal - Warszawa Centralna via Deutsche Bahn boeken. Voor EuroNight en CityNightLine kan dat.quote:En waarom kan ik niet een reis boeken Amsterdam - Warsawa via nshighspeed.nl, nu moet ik het via het loket doen altijd en dan rekenen ze iets van 10 euro extra. Op de terugweg in Polen of Tsjechië worden echter nooit extra kosten berekend.
Dat heb ik weleens geprobeerd, maar je kan alleen met creditkaart betalen en die heb ik niet. (Moet je een heel hoog salaris voor hebben, ik krijg zo'n kaart niet van mijn bank). Je kan daar niet gewoon via banktranfer of IDEAL betalen, dus ik kan daar niets boeken helaas.quote:Op maandag 28 maart 2011 05:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Omdat de rijtuigen in Duitsland gekoppeld worden aan een ander deel van die EuroNight.
[..]
Gewoon Amsterdam Centraal - Warszawa Centralna via Deutsche Bahn boeken. Voor EuroNight en CityNightLine kan dat.
He dit wist ik niet. Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 28 maart 2011 07:40 schreef greavy het volgende:
Ik heb via mijn bank ook geen creditcard, maar ben naar het GWK gegaan voor een "prepaid" creditcard. Daar kan je steeds ¤200 of meer opladen, en is gewoon een normaal betaalmiddel. Hiermee boek ik bijvoorbeeld mijn treintickets bij DB en de youth hostel overnachtingen enzo. Betalen in Duitsland met creditcard is zelf ook mogelijk, en dus ook met die prepaid kaart.
Zie voor meer informatie De site van de GWK Cash Passport.
Ik vind deze creditcard handiger dan via de bank. Goedkoper, en je krijgt niet achteraf nog een rekening.
Wel wazig dat je je moet legitimeren. Het is toch een debit-systeem uiteindelijk, je moet er eerst geld opzetten.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:02 schreef greavy het volgende:
Ik wist het eerst ook nietMaar sinds vorig jaar heb ik hem, en maak er gretig gebruik van. Altijd handig om deze creditcard te hebben, want dan kan je ook van te voren hotels of dergelijke reserveren. Meestal moet dat met creditcard. En de DB lukt dan ook
Visa worden geregeld door een bureautje. Hebben ervoor gekozen niet zelf te gaan omdat het meer tijd en geld kost.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Heb je alle visa al? Want dat is erg lastig voor Belarus en de Russische Federatie. Wel schitterende landen, zodra ik begrijp hoe je aan een visum komt ga ik er ook naar toe.
Sterkte:quote:Op maandag 28 maart 2011 10:27 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Argh dit meen je niet. Ja ik sta weeeeeer vast op lombardijen, weer door barendrecht tunnel. Bah.
quote:Versperring Barendrecht
Tussen Rotterdam Lombardijen en Zwijndrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een versperring rijden er tussen Rotterdam Lombardijen en Zwijndrecht geen treinen.
* Reizigers tussen Amsterdam Centraal en Roosendaal en tussen Den Haag Centraal en Eindhoven kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Prognose:
* Naar verwachting tot 12.00 uur.
P2000 meld een treinbrand bij Barendrecht in de HSL-tunnel:quote:Op maandag 28 maart 2011 10:27 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Argh dit meen je niet. Ja ik sta weeeeeer vast op lombardijen, weer door barendrecht tunnel. Bah.
quote:10:26:59 28-03-11 Melding : PRIO 1 AL461 HV461 TS961 HSL BUIS 5 (HOGESNELHEIDSLIJN) STATIONSWEG 1 BARENDRECHT TREINBRAND VAK: 4890305
Regio : [ROT] Regio 17 - Rotterdam Rijnmond
Urgentie : [HOOG]
Eenheden : [1400999] Monitorcode Brandweer Rotterdam Rijnmond
: [1400960] Tankautospuit-961 Rotterdam Rijnmond
: [1400461] Kazernealarm Groene Tuin Rotterdam-Zuid
Het ergste is dus nog wel dat fokkers het eerder weten wat er gaande is dan de ns mensjes. Dankjewelquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |