Welke randdebiel wist dit niet?quote:- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café
- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:11 schreef Lithia het volgende:
Dat 'kolere'/'klere' van 'cholera' komt.
kolerequote:
Ook altijd gedachtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:01 schreef Scootmobiel het volgende:
Als kind hoorde ik een keer een vrouw praten over 'de pil dóórslikken' (zonder een maandelijkse stopweek in te lassen dus, maar daar had ik toen nog geen weet van), en ik dacht bij mezelf: 'ja natúúrlijk moet je hem doorslikken, wat wou je er anders mee doen dan? Hem in je mond houden? Of meteen weer uitspugen? Nou, dan kan je hem toch net zo goed helemáál niet innemen...!'
Dat weet ik nieteens. Doe eens een korte handleiding in en paar zinnenquote:
Ik snapte nooit dat het papier nooit gekreukeld door die fax kwam. Zo dik is die kabel heul nietquote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:59 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dat weet ik nieteens. Doe eens een korte handleiding in en paar zinnen![]()
Bv. hoe duur is faxen?
Is faxen normaal bel-tarief als je een fax machine in huis hebt of moet je een fax-abbo hebben?
Sommige mensen zijn echt domquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:58 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik snapte nooit dat het papier nooit gekreukeld door die fax kwam. Zo dik is die kabel heul niet
Geeft niet, kun jij je ook heel even lekker slim voelen toch?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:04 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn echt dom
Jij slaagt er echt in om in elk topic jezelf in een slachtofferrol te duwen hé?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:58 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat het beter is dat mensen jaloers op je zijn dan op je neerkijken of medelijden hebben.
Hier heb je een schouderklopje.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij slaagt er echt in om in elk topic jezelf in een slachtofferrol te duwen hé?
En babyolie van baby's?quote:Op zondag 30 januari 2011 10:35 schreef CernunnosCeltic het volgende:
Dat jodenkoeken van echte joden werden gemaakt.
Ik dacht dat het vanaf zijn geboorte begon.quote:Op zondag 30 januari 2011 13:43 schreef marcel.nl het volgende:
Kan iemand mij uitleggen; Jezus werd 33jaar oud.
Hij werd geboren en ging dood (en kwam terug).
Maar wanneer zijn we nou gaan tellen. Op zijn geboortedag of op de dag van de kruisiging ??
ofwel: was zijn geboorte 33jaar voor Christus of zijn kruisiging in het jaar 33 na Christus.
Of misschien zelfs een ander moment dat de telling startte ?
wel eens van wiki gehoord?quote:Op zondag 30 januari 2011 13:43 schreef marcel.nl het volgende:
Maar wanneer zijn we nou gaan tellen. Op zijn geboortedag of op de dag van de kruisiging ??
ofwel: was zijn geboorte 33jaar voor Christus of zijn kruisiging in het jaar 33 na Christus.
En voordat wordt gevraagd waarom zijn geboortedag dan niet als eerste dag van het nieuwe jaar wordt gezienquote:Christelijke jaartelling Zie Christelijke jaartelling voor het hoofdartikel over dit onderwerp.
Internationaal wordt de christelijke jaartelling als standaard gehanteerd. Deze geeft aan hoeveel jaren er zijn verstreken sinds het moment waarop Jezus Christus verondersteld wordt te zijn geboren. Het begin van het jaar 1 geldt als het ijkpunt. Het ijkpunt is dus niet een jaar, maar een tijdstip. Dat verklaart ook waarom er geen jaar nul is. Het jaar -1 (1 v.Chr.) wordt dus gevolgd door het jaar 1 (1 n.Chr.).
meer infoquote:De reden waarom Kerstmis (de veronderstelde geboortedag van Jezus) en Nieuwjaar niet op dezelfde dag vallen is een beslissing van keizer Constantijn de Grote in de vierde eeuw.
De Germanen vierden rond Midwinter (21 december) reeds midwinter- of joel-feesten (winterzonnewende) waarbij het boze werd verjaagd en het licht werd begroet. Op 25 december werd rond het Middellandse Zeegebied tot dan toe de zonnegod vereerd onder vele verschillende namen zoals Ra in Egypte en Helios in Griekenland. In het late Romeinse Rijk was dit vooral de zonnegod Sol Invictus (=de onoverwinnelijke zon). Omdat Jezus het Licht van de Wereld genoemd werd (zie Joh. 1), besloot Constantijn de Grote dat de geboorte van Christus gevierd zou worden in de periode dat 'heidenen' reeds gewend waren te vieren. Bovendien waren de dagen rond 25 december reeds vrije dagen der saturnaliën.
Verscheidene heidense gebruiken hebben vervolgens hun weg gevonden in de Kerstviering, zoals het optuigen van kerstbomen, alsmede het verbranden ervan.
Je mocht toen nog niet drinken natuurlijk...quote:Op zondag 30 januari 2011 14:26 schreef ShiningStar het volgende:
Als kind zong ik I wanna have sex on the beach altijd keihard mee zonder te weten wat het betekende.
Het deuntje was gewoon zo leuk...
quote:Op zondag 30 januari 2011 14:28 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Je mocht toen nog niet drinken natuurlijk...
[ afbeelding ]
Geboortequote:Op zondag 30 januari 2011 13:43 schreef marcel.nl het volgende:
In NL? Ik zeg altijd eesus.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:13 schreef PenisBaardGeit het volgende:
Dat asus niet uitgesptoken word als asus maar als asoes...
Ik zeg gewoon Asusquote:Op zondag 30 januari 2011 15:13 schreef PenisBaardGeit het volgende:
Dat asus niet uitgesproken word als asus maar als asoes...
Iemand komt er nu achter dat Sex on the beach niet alleen een hit was maar ook een cocktailquote:Op zondag 30 januari 2011 14:38 schreef ShiningStar het volgende:
[..]
![]()
Alsof dat er iets mee te maken heeft.
quote:Op zondag 30 januari 2011 15:13 schreef PenisBaardGeit het volgende:
Dat asus niet uitgesproken word als asus maar als asoes...
quote:
quote:Op zondag 30 januari 2011 15:22 schreef kvd het volgende:
[..]
volgens wiki hoort het als aysoes te worden uitgesproken...
quote:Op zondag 30 januari 2011 19:29 schreef Gwywen het volgende:
Ik weet nog dat ik 't destijds zo'n openbaring vond toen ik erachter kwam dat Emilio Estevez en Charlie Sheen broers zijn.
Huh?quote:Op zondag 30 januari 2011 20:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Iemand komt er nu achter dat Sex on the beach niet alleen een hit was maar ook een cocktail
Hah, dat heb ik nooit geweten.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:48 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
http://www.cocktailz.nl/cocktails.php?cocktailId=44
Ja dat is de vertaling. Dus het heeft 3 betekenissenquote:Op maandag 14 februari 2011 18:50 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Hah, dat heb ik nooit geweten.Dacht altijd gewoon Seks op het strand.
3? Mis ik nu wat?quote:Op maandag 14 februari 2011 18:54 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja dat is de vertaling. Dus het heeft 3 betekenissen
Grote knop-grote boodschapquote:Op maandag 14 februari 2011 20:33 schreef AwesomeFit het volgende:
Dat bij een wc met de doorspoelknop(pen) die in de muur verwerkt zijn de grote knop voor veel water is en de kleine knop voor weinig.
Het is een liedjequote:
Oh, zo. Ja ik rekende het liedje en de vertaling als 1. Wist verder niet dat het nog iets anders was.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:46 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Het is een liedje
Een cocktail
en het is dus gewoon sex op het strand
Het gaat over het afvegen van de bips.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:01 schreef marcel.nl het volgende:
die "staand vegen" snap ik niet.
Wat is de ontdekking ?
Nu het daar zo staat zie ik pas de letterlijke betekenis, nooit aan gedacht...quote:Op zondag 30 januari 2011 20:42 schreef Montov het volgende:
If I said you have a beautiful body, would you hold it against me
Ik snap het nog steeds niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:09 schreef emss het volgende:
[..]
Nu het daar zo staat zie ik pas de letterlijke betekenis, nooit aan gedacht...
Weet je ook meteen dat het bedoening is.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:41 schreef BasisBaas.. het volgende:
[..]
Haha daar kwam ik pas ook achter!Wat een rare bedoeling
En wat dacht je dan van: Roll over, lay down and let me in?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:09 schreef emss het volgende:
Nu het daar zo staat zie ik pas de letterlijke betekenis, nooit aan gedacht...
[..]quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En wat dacht je dan van: Roll over, lay down and let me in?
Als ik zeg dat je een lekker lijf hebt, zou je het mij dan kwalijk nemen?quote:
Nja, vertalen was ook niet nodig, maar door je eerste zin snap ik de context.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:58 schreef Montov het volgende:
[..]
Als ik zeg dat je een lekker lijf hebt, zou je het mij dan kwalijk nemen?
Als ik zeg dat je een lekker lijf hebt, zou je het dan tegen mij aan willen houden?
Gaat gewoon over neuken....quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:58 schreef Montov het volgende:
[..]
Als ik zeg dat je een lekker lijf hebt, zou je het mij dan kwalijk nemen?
Als ik zeg dat je een lekker lijf hebt, zou je het dan tegen mij aan willen houden?
Maar dat gaat nog écht bizar vaak foutquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:25 schreef Dastan het volgende:
[..]
Weet je ook meteen dat het bedoening is.
Daar gaat mijn beeld van een beertje op reis in zijn bootje.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:49 schreef Mariposa-87 het volgende:
Dat Berend Botje (uit dat liedje ja) geen beer is, maar een persoon
Daar kwam ik ook een paar weken geleden achter.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:20 schreef yavanna het volgende:
[..]
Daar gaat mijn beeld van een beertje op reis in zijn bootje.![]()
Ik kwam er onlangs pas achter dat een vliegtuig niet alleen een rood en wit'achtig licht aan heeft wanneer hij vliegt, maar ook groen licht.
En dat 'twitter' komt van het 'twitteren/tweeten' van vogels, vandaar natuurlijk het vogel logo.![]()
Daar kom ik nu achterquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:54 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Daar kwam ik ook een paar weken geleden achter.
Twitter is ook nog eens een archaïsme:quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:20 schreef yavanna het volgende:
[..]
Daar gaat mijn beeld van een beertje op reis in zijn bootje.![]()
Ik kwam er onlangs pas achter dat een vliegtuig niet alleen een rood en wit'achtig licht aan heeft wanneer hij vliegt, maar ook groen licht.
En dat 'twitter' komt van het 'twitteren/tweeten' van vogels, vandaar natuurlijk het vogel logo.![]()
Ik denk dat wel allemaal van zulk soort nummers hebben. Het eerste wat mij te binnen schiet zijn nummers van Doe Maar, 'je loopt je lul achterna', 'nederwiet' en 'heroine'. Geen idee waar ik het over had, maar wel heerlijk meezingen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:07 schreef Gwywen het volgende:
Wij liepen als kind Sexual Healing van Marvin Gaye ook luidkeels mee te blèren zonder te beseffen wat we zongen
Ik had thuis geen studio-uitvoering, maar wel wat opnames van de radio (van die leuke Los-Vast concerten van Jan Rietman). Hennie Vrienten zong dat stukje nooit, liet dat door het publiek doen. Tjsa, en dan komt niet alles even duidelijk door...kleine Tine werd bij mij altijd kleine tieten....quote:Sylvia Jeanette Natalie en Fien
Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine
Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien
Mies Marjan Marjo Marlyn en kleine Tine
Verflucht is ook zo'n leukequote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:57 schreef summer2bird het volgende:
Bij Duits op school moest ik eens een woordenlijst leren. Umgebung sprak ik ook volledig verkeerd uit. Ik sprak het uit als oemkeboeng.
Ja, ik heb vroeger ook een hele tijd gedacht dat het een beertje was.quote:Enne... ook mijn illusie van een beertje in een bootje is nu aan gruzelementen.
Klingeling!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:19 schreef Scootmobiel het volgende:
O ja, en bij de 'Sunkist' sinaasappellimonade dacht ik altijd dat die naam sloeg op een houten (sinaasappel-) kist... Pas veel later leerde ik het Engelse begrip 'sun-kissed' kennen, en ineens viel toen het kwartje.
Is dit beide serieus?quote:Op zondag 20 februari 2011 13:29 schreef Juminelle het volgende:
- Dat Kortjakje een hoer is.
- Dat je 'corps' uitspreekt als 'koor'.
kortjakjequote:Op zondag 20 februari 2011 22:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Is dit beide serieus?
M'n oma had het vroeger ooit eens over de sport 'zeilen' en dat je dat met een hele groep kon gaan doen.
Dus ik dacht dat je op een zeil met een hele groep anderen over het water ging
En ik dacht vroeger dat het 'melicijnen' waren ipv medicijnen.
En daar ben je later pas achter gekomen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:18 schreef Apotheose het volgende:
Ik vond vroeger 't nr van REM - losing my religion zo'n zielig nummer. Werd zo zielig gezongen vond ik.
nee later ben ik er achter gekomen dat de zieligheid van 't nummer best meevalt. :p Ok 't was misschien niet jaaaren later maar toch.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:39 schreef potienza het volgende:
[..]
En daar ben je later pas achter gekomen?
Wist je ook dat het kauwen betekent in het Frans..quote:Op maandag 14 februari 2011 16:53 schreef gebrokenglas het volgende:
ik kom er net achter dat je sjiek niet als sjiek moet schrijven, maar: chic, of chique.
Het is ook een hoer.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ik kwam er vorig jaar pas achter dat kortjakje een meisje is....
's Zondags gaat zij naar de kerkquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ik kwam er vorig jaar pas achter dat kortjakje een meisje is....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kortjakjequote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:03 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Kortjakje= kort jurkje?
wat een slet!
een kortjakje is een wijd/open bloesjequote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:03 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Kortjakje= kort jurkje?
wat een slet!
wikipedia i know.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:06 schreef kvd het volgende:
[..]
een kortjakje is een wijd/open bloesje
Eenden welquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:15 schreef FoolWithMokey het volgende:
vogels helemaal geen penis hebben.
Ik kwam juist jaren pas achter dat mannelijke stewardessen überhaupt bestonden.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:53 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik kwam er relatief laat achter dat een de mannelijke tegenhanger van een stewardess, steward heet en dus niet stewarddeur, wat ik altijd dacht
zoiets achtigs heb ik met een lekker toetje. vroeger thuis werd gevraagd: wat wil je het liefst als toetje en voor we goed konden praten gaven we dan antwoord met "assetoetje", dus ons favoriete toetje werd een assetoetje... het kan ook voor elk toetje gebruikt worden, als het maar erg lekker is... ik gebruik het woord soms nog wel eens als ik een toetje uitzoek, en dan kijkt m'n man me heel raar aan... (en terecht natuurlijk...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:21 schreef fh101 het volgende:
Dat kupfla geen woord is...
Ik weet het, als je het zo ziet staan vind je me vast heel dom, maar ik ben dus echt met dit woord opgegroeid. Bij ons thuis wordt het gebruikt om het kontje van brood aan te geven. Komt van een of ander Beiers accent vandaan, en mijn moeders familie komt uit die streek. Soort van hersenspoeling
Dat heet bij ons in de familie een kapje.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:21 schreef fh101 het volgende:
Dat kupfla geen woord is...
Ik weet het, als je het zo ziet staan vind je me vast heel dom, maar ik ben dus echt met dit woord opgegroeid. Bij ons thuis wordt het gebruikt om het kontje van brood aan te geven. Komt van een of ander Beiers accent vandaan, en mijn moeders familie komt uit die streek. Soort van hersenspoeling
Kapje ken ik ookquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat heet bij ons in de familie een kapje.Ik hoor all1 vaak mensen reageren dat ze niet snappen wat ik bedoel als ik dat zeg. Dus zal dat wel een familie ding zijn oid.
Ah en waar kom jij vandaan? Misschien is t een regio ding?quote:
Irritant is dat he!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:44 schreef Carmy het volgende:
Oh mijn moeder had vroeger veel woorden waarvan ik pas jaren later erachter kwam dat het niet bestond..
Het kind dat het laatst geboren was in een gezin noemde ze altijd het 'kakkernistje'
Jaaaaaaarenlang geloofd dat het abn was.
Ik ook. Regio Arnhem Nijmegen hier... en mijn schoonfamilie uit Twente gebruikt het woord ook.quote:
Toch raar dan want ik woon in Zuid Holland (Pijnacker)quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:57 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Ik ook. Regio Arnhem Nijmegen hier... en mijn schoonfamilie uit Twente gebruikt het woord ook.
Dat is me idd duidelijk inm.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:07 schreef mijsje het volgende:
ik ben opgegroeid in Noord Holland, en heb heel lang in Noord Brabant gewoond, maar op beide plekken werd het woord "kapje" ook gebruikt...lijkt me niet helemaal regionaal...
Geboren en opgegroeid in Zuid Afrika...nee, daar kennen zij het nietquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:53 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ah en waar kom jij vandaan? Misschien is t een regio ding?
Zoals ik hier boven al zeg is t dus duidelijk geen regio ding. Toch vind ik t raar dat ik zo veel mensen ken die t niet kennen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:14 schreef Beavis het volgende:
[..]
Geboren en opgegroeid in Zuid Afrika...nee, daar kennen zij het niet
Moeder uit Apeldoorn, vader uit Enschede.
België is daar zo lekker helder in! Niks geen geneuzel gewoon t beesie bij zn naam noemen!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:37 schreef trainfreak het volgende:
Kapje, kontje, knep ... wij zeggen gewoon korst!
Woon wel in België ...
Met de korst bedoelen we dus de buitenkant, de eerste en laatste sneden, en de randen van een sneetje.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:06 schreef MaLo het volgende:
Wij gebruiken kapje, kontje en knep voor de achterkant van het brood (en ik woon in Twente).
Waar ik trouwens vrij laat achter kwam, was dat een woestijn niet persé een uitgestrekte zandvlakte hoeft te zijn. Dus niet alleen dit is een woestijn:
[ afbeelding ]
Maar onderstaand plaatje ook.
[ afbeelding ]
Pulletjes?quote:Op zondag 27 februari 2011 07:16 schreef yavanna het volgende:
Tot een x aantal jaar geleden niet geweten dat men in bepaalde delen van het land niet bekend is met het woord 'pulletjes'.
[ afbeelding ]
Pulletjes.![]()
De AEX is gewoon een gemiddelde van een aantal aandelen. Als al die aandelen stijgen, dan stijgt de AEX ook. Daalt de helft en stijgt de helft, dan zal het erom hangen hoeveel. Maar de AEX is in euro's. Stel dat de AEX in euro's gerekend wordt, en een andere index in een ander land in een munteenheid die 10x minder waard is, dan kan die andere index weliswaar een hoger cijfer hebben, maar omdat de munt 10x minder waard is, is de index relatief toch lager. De AEX-koers werd bij de overgang van de gulden naar de euro ook spontaan 2,20371x lager.quote:Op zondag 27 februari 2011 08:22 schreef exile79 het volgende:
(dat met die beurs indexen snap ik nu nog niet trouwens)
Ja! Volgens mij alleen in Noord-Holland bekend. Ik ben in mijn omgeving (nu Zuid-Holland) druk bezig om 'het woord' te verspreiden.quote:
Weet ik veel hoe ze het exact berekenen. Misschien tellen ze het wel op.quote:Op zondag 27 februari 2011 10:45 schreef exile79 het volgende:
Dus een aandeel in de aex is gemiddeld 366 euro?
Wij noemen het pijltjes (Zuid-Holland).quote:Op zondag 27 februari 2011 13:11 schreef mijsje het volgende:
het begrip pulletje komt ook uit Noord Holland de officiele benaming schijnt pielen te zijn, maar daar had ik ook nog nooit van gehoord...
Idemquote:Op maandag 28 februari 2011 02:29 schreef Verbodsbord het volgende:
Ik dacht dat het ipv waxinelichtje, baxine(of baksine)lichtje was. Omdat ze zeg maar in een aluminium bakje zitten
Heeft jaren geduurd
Go pulletjes!quote:Op zondag 27 februari 2011 12:57 schreef Daste het volgende:
[..]
Ja! Volgens mij alleen in Noord-Holland bekend. Ik ben in mijn omgeving (nu Zuid-Holland) druk bezig om 'het woord' te verspreiden.Pulletjes zijn leuk!
Yavanna, ken je dan ook het woord 'uitheinig'?
Bedoel je dan dat je nu weet dat camera's van toen nog geen kleur konden opnnemen, of weet je nu dat god niet bestaat?quote:Op zondag 27 februari 2011 13:27 schreef ikgahardikgalekker het volgende:
Toen ik TV beelden van vroeger zag, zwart wit dus, dacht ik altijd dat dat kwam doordat god het licht nog niet had gemaakt... Religieus opgevoed
Ook in Friesland. Eigenlijk het hele noorden.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:45 schreef Iridal het volgende:
Dat ze in Groningen neefje tegen een mug, en mug tegen een vlieg zeggen....
quote:Op maandag 28 februari 2011 12:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik snapte vroeger niet dat je 2x hetzelfde wachtwoord in moet typen als je ergens online een account aanmaakt. De eerste keer dat ik dat moest doen snapte ik er niks van. Er stond:
Password:
Confirm password:
Dus ik "yes" intypen bij confirm password. Nog wat dingetjes geprobeerd maar niets lukte. Toen maar geïrriteerd opgegeven![]()
Whaha, die is echt fantastisch!quote:Op maandag 28 februari 2011 12:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik snapte vroeger niet dat je 2x hetzelfde wachtwoord in moet typen als je ergens online een account aanmaakt. De eerste keer dat ik dat moest doen snapte ik er niks van. Er stond:
Password:
Confirm password:
Dus ik "yes" intypen bij confirm password. Nog wat dingetjes geprobeerd maar niets lukte. Toen maar geïrriteerd opgegeven![]()
Master.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Password:
Confirm password:
Ik weet nu dat de camera's van toen nog geen kleur konden opnemen én dat god niet bestaat uiteraardquote:Bedoel je dan dat je nu weet dat camera's van toen nog geen kleur konden opnnemen, of weet je nu dat god niet bestaat?
Password:
Confirm password:
Password:
Confirm password:
Koningquote:Op maandag 28 februari 2011 12:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Password:
Confirm password:
Nog nooit van snijkoek gehoord, wij noemden dat altijd berespek. Kwam er dus ook pas op een behoorlijk genant moment achter dat dat ook geen abn is... Komt ook weer van mn moeders kant, net zoals kupfla...quote:Op maandag 28 februari 2011 07:49 schreef yavanna het volgende:
[..]
Bij mij thuis werd ontbijtkoek 'snijkoek' ( snaaikoek) genoemd, iemand daarmee bekend? Leverde mij ooit een klein trauma op toen ik dat als jong meisje moest halen bij de supermarkt en de medewerker geen idee had wat ik met snaaaaiijjkoek ( accent ) bedoelde. Het huilen stond mij toen op een gegeven moment zeer nader.
Password:
Confirm password:
Je bedoelt die bolletjes op de deksel? (zwart/chocomel/cappuccino/latte)quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:33 schreef hondashadow het volgende:
Nou, als ik bovenstaande teruglees snap ik er zelf weinig van, dus ik ben benieuwd of iemand anders het wél snapt.
Peperkoek, ontbijtkoek, kandijkoek (met suiker), kruidkoek, snijkoek.. komt allemaal op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 07:07 schreef trainfreak het volgende:
Ontbijtkoek...
Dat is toch van die bruinachtige koek met eventueel parelsuiker op he?
Dat noemen we hier peperkoek, vraag me niet waarom!
(In de supermarkt staat er volgens mij zelf honingkoek op, maar dat ben ik niet zeker)
Sjips je ninja edit was te snel.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:55 schreef _Loki het volgende:
[..]
Peperkoek, ontbijtkoek, kandijkoek (met suiker), kruidkoek.. komt allemaal op hetzelfde neer.
Dat is handig. Ook bij fris om het verschil te zien tussen cola en cola light. Behalve dus dat ik nog nooit in al die jaren iemand tegen ben gekomen die die bolletjes indruktquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:42 schreef Aether het volgende:
[..]
Je bedoelt die bolletjes op de deksel? (zwart/chocomel/cappuccino/latte)
[ afbeelding ]
Wij zijn dat verplicht bij de Mc, dus doe het al vol automatischquote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:00 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is handig. Ook bij fris om het verschil te zien tussen cola en cola light. Behalve dus dat ik nog nooit in al die jaren iemand tegen ben gekomen die die bolletjes indrukt.
Oh, bij iedere Mac waar ik kom doen ze het dus nooit.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:01 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Wij zijn dat verplicht bij de Mc, dus doe het al vol automatisch
Ik wilde je op kruidkoek wijzen mja.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:57 schreef _Loki het volgende:
Bwehe. Nu net te laat want er staat alweer een nieuwe bij
Ik heb het ook nog nooit gebruikt gezien bij de mac....quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:06 schreef Tegan het volgende:
[..]
Oh, bij iedere Mac waar ik kom doen ze het dus nooit.
Ff offtopic: zo heet mijn overgrootmoeder hier nog altijd 'oma kroepoek'quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:46 schreef zakpatat90 het volgende:
De oma van mijn moeder leefde nog toen ik klein was, maar het was verwarrend om die overgrootmoeder dezelfde achternaam te geven als mijn oma.
Dus was het altijd oma 's gravenzande. Vond het wel toevallig dat ze ook precies in 's gravenzande woonde xD
En eigenlijk wilde ze Google ook Googol noemen, maar iemand had de naam verkeerd gelezen op een of ander formulier.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:07 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
Google komt van het woord Googol, wat een 1 met 100 nullen is.
1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.0 dus.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:02 schreef Dastan het volgende:
[..]
En eigenlijk wilde ze Google ook Googol noemen, maar iemand had de naam verkeerd gelezen op een of ander formulier.
quote:The company name Google is a misspelling of the word "Googol"[3] made by founders Larry Page and Sergey Brin, as described in the book The Google Story by David A. Vise.
Je hebt ook nog googolplex. Dat is dan weer een 1 met googol nullenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:07 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
Google komt van het woord Googol, wat een 1 met 100 nullen is.
1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.0 dus.
Schrijf dat eens uit.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Je hebt ook nog googolplex. Dat is dan weer een 1 met googol nullen
Ofwel 10googol ofwel 10^10100
Maar die deksels gebruik je toch niet voor een milkshake of frisdrank? Het lijkt mij nogal een gedoe om daar een rietje doorheen te hengstenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:01 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Wij zijn dat verplicht bij de Mc, dus doe het al vol automatisch
Omdat je punten verkeerd staan. zo hoort het:quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:20 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.0 Copy/Paste naar google resulteert in deze pagina.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:32 schreef glasbak het volgende:
[..]
Maar die deksels gebruik je toch niet voor een milkshake of frisdrank? Het lijkt mij nogal een gedoe om daar een rietje doorheen te hengsten
Het is te merken dat bijna nooit bij de Mac komquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:35 schreef Tegan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zulke deksels hebben ook van die dingen maar van voor 'light' enzo.
en nog zo'n dikke reet hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:40 schreef glasbak het volgende:
[..]
Het is te merken dat bijna nooit bij de Mac kom
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:03 schreef TheFamousMan het volgende:
O mijn god
's-Hertogenbosch / Den Bosch
daar kom ik nu serieus pas achter![]()
![]()
Ahh, ik ga mezelf even snijden, brb.quote:
Tering, hou oud ben je?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:04 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Ahh, ik ga mezelf even snijden, brb.
Ze hebben ze overal hoor, net als die koffiedeksels.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:40 schreef glasbak het volgende:
[..]
Het is te merken dat bijna nooit bij de Mac kom
Nope, dat wist ik wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:09 schreef zakpatat90 het volgende:
Is Den Haag en 's Gravenhage dan ook nieuw voor jullie?
En het hoofdkantoor van Google heet dan ook Googleplexquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Je hebt ook nog googolplex. Dat is dan weer een 1 met googol nullen
Ofwel 10googol ofwel 10^10100
Snap sowieso niet waarom mensen bij de Mac een cola light bestellen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:35 schreef Tegan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zulke deksels hebben ook van die dingen maar van voor 'light' enzo.
Ik ben zo'n persoon die dat doet! Maar dat is omdat cola light zoeter is dan normale cola en ik dus light lekkerder vind.. Niet omdat het light is, maar omdat de smaak anders is:Pquote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:32 schreef exile79 het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom mensen bij de Mac een cola light bestellen.
Je bent de eerste die ik heb horen zeggen dat het bitterder is.. De Zero versie vind ik juist bitterder en de light dus zoeter.. Zullen we het er maar op houden dat smaken verschillen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:35 schreef exile79 het volgende:
Ah, logisch antwoord, hoewel ik zelf de light bitterder vind, maar dat kan een smaak kwestie zijn.
Ja zo was mijn vader ook.. Al heb ik er wel super vette dromen aan over gehouden.. (Na dat verhaal met de afwasmachine, droomde ik bijvoorbeeld dat ik ook mee mocht afwassen! En dat was echt zo'n wildwaterpretpark..)quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:33 schreef Tegan het volgende:
Mijn zus maakte me ook altijd dingen wijs, zoals verhalen van geld aan het einde van een regenboog enzo. En later zei ze dat ze dat deed omdat ik toch alles geloofde.
ik heb altijd koppig vastgehouden op de basisschool dat de dag even lang duurt in de zomer als in de winter, heeft ook een paar jaar geduurt voordat ik begreep dat je een verschil maakte van dag als in etmaal, dag als in als de zon schijnt en nachtquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:12 schreef marcel.nl het volgende:
Ruzie op de lagere school gehad. Hoe laat is midden in de nacht; ik zei: "3uur."
Dat moest volgens de juf 12uur zijn. Maar als ik een nacht reken van 12 tot 6uur, dan is het midden dus 3uur.
Ik ontdekte toen dus wat werkelijk bedoeld wordt met midden in de nacht of middernacht, maar ik blijf het stom vinden.
Ik had met een vriendinnetje altijd de discussie over hoe lang een dag duurde: zij beweerde 12 uur en ik beweerde 24 uur. Komt ongeveer op hetzelfde neerquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:15 schreef filos het volgende:
[..]
ik heb altijd koppig vastgehouden op de basisschool dat de dag even lang duurt in de zomer als in de winter, heeft ook een paar jaar geduurt voordat ik begreep dat je een verschil maakte van dag als in etmaal, dag als in als de zon schijnt en nacht
quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:19 schreef Gwywen het volgende:
En als er naast de stoep zo'n bergje sigarettenpeuken ligt, is dat niet omdat daar iemand heel hevig en nerveus heeft staan roken, maar omdat iemand zijn autoasbak er heeft leeggekieperd.
Hoe oud was je toen je der achter kwam??quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:26 schreef denaamishenk het volgende:
Ik kwam er na jaren pas achter dat scheerschuim niet van stoute kindjes wordt gemaakt. Voor niets zo braaf geweest kutpapa. Ik had helemaal voorgesteld hoe zon machine eruitziet enzo
En dat het niet uitmaakt of je je jas binnen al aandoet, iedereen heeft me altijd wijsgemaakt dat als je dat wel doet dat ie dan buiten niet meer werkt.
En ik werd ook altijd boos want 'Hulang is een chinees' is een stelling, geen vraag. Kutpapa
Dat zei mijn moeder ook altijd. "Als je je jas binnen aanhoudt, heb je er buiten niets meer aan". Ik voel me nog steeds ongemakkelijk als ik ergens binnen mijn jas aanhouquote:Op woensdag 2 maart 2011 22:26 schreef denaamishenk het volgende:
En dat het niet uitmaakt of je je jas binnen al aandoet, iedereen heeft me altijd wijsgemaakt dat als je dat wel doet dat ie dan buiten niet meer werkt.
Mijne ook. Is het niet zo, dan?quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat zei mijn moeder ook altijd. "Als je je jas binnen aanhoudt, heb je er buiten niets meer aan". Ik voel me nog steeds ongemakkelijk als ik ergens binnen mijn jas aanhou
Ja, ik ook. Ik merk er alleen niets van.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat zei mijn moeder ook altijd. "Als je je jas binnen aanhoudt, heb je er buiten niets meer aan". Ik voel me nog steeds ongemakkelijk als ik ergens binnen mijn jas aanhou
Dat durf ik niet eens te zeggenquote:
Dat wordt gezegd, maar is dat werkelijk zo? Heb je zelf die ervaring gehad?quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:51 schreef mijsje het volgende:
heeft het niet te maken met de gevoelstemperatuur? dat als je je jas niet aanhebt binnen, dan is het een normale temperatuur, en als je naar buiten gaat en je jas aan doet, is het buiten kouder, maar is het nog warm in je jas. maar als je je jas binnen al aanhoudt, is het warm binnen, als je dan naar buiten gaat (nog steeds in je jas) dan is het opeens een stuk kouder, maar heb je niet wat extra's aan om je warmer te houden... het is net zo warm in de jas, maar het voelt kouder... zoiets?
(ik zeg het ook tegen de kinderen op school, dat ze binnen hun jas uit moeten doen omdat ze er anders buiten niks aan hebben... geen idee of dit dus wetenschappelijk onderzocht is...)
Ah oke, dus je legde het uitgebreider uit en stelde de vraag. Nu snap ik het.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:06 schreef mijsje het volgende:
vandaar dat ik het me dus afvraag. het was meer een vraag, en niet iets dat ik weet ofzo... ik weet het niet zo goed of ik het altijd voel, ik doe m'n jas altijd aan vlak voor ik vertrek. en als ik m'n jas aanhou binnen omdat ik snel weer weg ben, dan is die wel altijd los. ik kan het dus niet goed vergelijken denk ik... dus ik weet niet of het werkelijk zo is.
Wélke uitgebreide discussie? Ik zie alleen vragen of dat zo is of niet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:14 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
Uitgebreide discussie over jassen binnen of buiten aandoen.. ja, das Fok!.
Nogmaals, wélke discussie?quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:56 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
Ongeveer 10 posts met minimaal 200 woorden noem ik Uitgebreid, idk waarom.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:11 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ah oke, dus je legde het uitgebreider uit en stelde de vraag. Nu snap ik het.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:59 schreef Lithia het volgende:
Ik heb vanaf vandaag geleerd dat een discussie hetzelfde is als vragen stellen.
7quote:Op donderdag 3 maart 2011 07:04 schreef Zoheetik het volgende:
Je hebt zelf standaard--als het goed is--5 gaten in je hoofd.
7 zelfs...quote:Op donderdag 3 maart 2011 07:04 schreef Zoheetik het volgende:
Je hebt zelf standaard--als het goed is--5 gaten in je hoofd.
quote:Op zondag 30 januari 2011 14:21 schreef PiRANiA het volgende:
Of het expres is of niet, dit is ook wel apart:
[ afbeelding ]
hahaquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:43 schreef MarjoBlabla het volgende:
Nog een domme actie van mij; Ik noemde Yves Rocher (ja dat merk) altijd jesses rogger (even getypt zoals ik het uitsprak). Ik was er dan ook van overtuigd dat Yves Rocher (op zn frans) een compleet ander merk was. Dat heeft ook een aantal jaar geduurd, voordat ik dát door had..
Jaaa inderdaadquote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:01 schreef ValHallen het volgende:
Vast al vaker genoemd:
Bij zo'n show waar ik als kind vaak naar keek, Geef nooit op heette dat geloof ik (met Peter-Jan Rens), dan hadden kinderen een wens en sprongen ze in een grote bak om vervolgens op de plaats van bestemming uit te komen. Ik was er van overtuigd dat dat echt zo werkte.
Deze twee herken ik.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:13 schreef Keselo het volgende:
Ik snapte lachbanden nooit. Wanneer er tijdens een show (Kenan and Kel bijvoorbeeld) werd gelachen, dacht ik dat het live publiek was. Snapte dan ook niet hoe ze constant zo snel van decor wisselden, of waarom anders al die mensen daar kwamen om 20 minuten naar een show te kijken en hard te lachen.
There's no Limit werd Theres no nimmit. En meezingen. Hard.
En Harlem van Haarlem en Wall Street van Waalstraat, enzovoorts. Dat krijg je, als New York eigenlijk Nieuw Amsterdam is. Voordat "we" het afstonden in ruil voor het recht op Suriname.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 22:12 schreef _Loki het volgende:
Yankees komt van Jan-Kees en Brooklyn van Breukelen
En cookie van koekje, en boss van baas. Ik dacht juist andersom.
en dat het stratenplan van New York daardoor een copie van het wegenstelsel in polder De Beemsterquote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:28 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
En Harlem van Haarlem en Wall Street van Waalstraat, enzovoorts. Dat krijg je, als New York eigenlijk Nieuw Amsterdam is. Voordat "we" het afstonden in ruil voor het recht op Suriname.
Tel je je neus als een of twee gaten?quote:Op zondag 6 maart 2011 06:31 schreef Zoheetik het volgende:
[..]
Die zitten volgepropt met 2 bolletjes.
En wat heb jij hier nou pas jaaaaaren later aan begrepen?quote:
Wut? Misschien had je toch eens het boek moeten lezen.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:23 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb echt járen gedacht dat de titel "Kruistocht in spijkerbroek" sloeg op het feit dat ze letterlijk IN die spijkerbroek aan het marcheren warenEn dan ergens op ritshoogte, het was natuurlijk niet voor niet een kruistocht... Ik snapte er verder ook niet zoveel van, het leek me of een gigantische spijkerbroek of hele kleine mensjes. Ik weet nog wel dat ik de titel zo ergelijk en onbegrijpelijk vond dat ik dat hele boek nooit gelezen heb
Dat zie ik nu pas.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:57 schreef LWD-Godius het volgende:
Pas toen ik mijn rijbewijs behaalde merkte ik pas op dat bij het logo van CBR je in het klaverblad de letters C, B en R kan inlezen. Iets van 4 a 5 jaar geleden ofzo
![]()
[ afbeelding ]
Was mij ook nog nooit opgevallenquote:Op zondag 6 maart 2011 23:57 schreef LWD-Godius het volgende:
Pas toen ik mijn rijbewijs behaalde merkte ik pas op dat bij het logo van CBR je in het klaverblad de letters C, B en R kan inlezen. Iets van 4 a 5 jaar geleden ofzo
![]()
[ afbeelding ]
Klopt.quote:Op maandag 7 maart 2011 04:05 schreef RiftNL het volgende:
Vroeger altijd gedacht dat Coca Cola van coke werd gemaakt
quote:When launched Coca-Cola's two key ingredients were cocaine (benzoylmethyl ecgonine) and caffeine. The cocaine was derived from the coca leaf and the caffeine from kola nut, leading to the name Coca-Cola (the "K" in Kola was replaced with a "C" for marketing purposes).
Tegenwoordige ingredientenlijst.quote:Coca-Cola did once contain an estimated nine milligrams of cocaine per glass, but in 1903 it was removed.[31] Coca-Cola still contains coca flavoring.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Coca-Colaquote:* Carbonated water
* Sugar (sucrose or high-fructose corn syrup depending on country of origin)
* Caffeine
* Phosphoric acid v. Caramel (E150d)
* Natural flavorings[37]
Uhm, ik denk door de Y.. Ik vond dat vroeger altijd een soort J ofzo, en zonder die E was het niet uitspreekbaar.. Nouja, dat probeerde ik dus wel; jsses, maar dat werd toch al snel jessesquote:
Oja Dr Pepper en Cherry Coke smaken hetzelfdequote:Op maandag 7 maart 2011 06:32 schreef marcel.nl het volgende:
Niet alleen Coca (cocaine) Cola (van colanut), maar niet te vergeten: Pepsi (pep) en Dr. Pepper (eveneens pep).
Dat wilde ik een tijdje geleden ook weten, en heb dus een test gedaan waaruit blijkt dat dit niet waar is. Cherry Coke is zoeter en heeft een typische cola-bijsmaak, terwijl Dr. Pepper wateriger is.quote:Op maandag 7 maart 2011 08:13 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Oja Dr Pepper en Cherry Coke smaken hetzelfde
dat is ze ookquote:Op zondag 6 maart 2011 20:45 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb heul lang gedacht dan Trijntje Oosterhuis een oude vrouw was
Ik wist helemaal niet wat een vibrator was en waarom dat beest batterijen zou eten.quote:De juffrouw geeft biologieles en vraagt aan de leerlingen welke torren zij kennen en wat die dan eten.
Tom zegt: "Ik ken de boomtor, die eet boomschors..." waarop de juf zegt: "Heel goed tom!"
Daarna steekt Inge haar vinger op en zegt: "ik ken de grastor en die eet gras". "Prima!" zegt de juf.
Dan steekt Jantje z'n vinger op. Hij krijgt de beurt en zegt: "Ik ken de vibrator juf!" De juffrouw kijkt hem verbaasd aan en vraagt: "Oja, en wat eet de vibrator dan?" "Nou", zegt Jantje. "Volgens mijn zus, vreet die batterijen!"
Ook wel een beetje flauw, want of het wordt verkeerd uitgesproken (VIbrator in plaats van viBRAtor) of iedereen snapt toch wel dat dat geen echte tor is.quote:Op maandag 7 maart 2011 11:59 schreef Nielsch het volgende:
In groep 7 vertelde een meisje uit mijn klas een mop. Die begreep ik pas jaren later:
[..]
Ik wist helemaal niet wat een vibrator was en waarom dat beest batterijen zou eten.
Huh? Ik heb Google Maps er even bijgepakt maar daar zie ik geen overeenkomsten? Of bedoel je qua rechtlijnigheid enzo?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en dat het stratenplan van New York daardoor een copie van het wegenstelsel in polder De Beemster
Dan doelt rechtsedirecte dus op de straatnamen..?quote:Op maandag 7 maart 2011 14:50 schreef Dastan het volgende:
De rechtlijnigheid komt gewoon van de Romeinen. Het castramodel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |