En eigenlijk wilde ze Google ook Googol noemen, maar iemand had de naam verkeerd gelezen op een of ander formulier.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:07 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
Google komt van het woord Googol, wat een 1 met 100 nullen is.
1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.0 dus.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:02 schreef Dastan het volgende:
[..]
En eigenlijk wilde ze Google ook Googol noemen, maar iemand had de naam verkeerd gelezen op een of ander formulier.
quote:The company name Google is a misspelling of the word "Googol"[3] made by founders Larry Page and Sergey Brin, as described in the book The Google Story by David A. Vise.
Je hebt ook nog googolplex. Dat is dan weer een 1 met googol nullenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:07 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
Google komt van het woord Googol, wat een 1 met 100 nullen is.
1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.0 dus.
Schrijf dat eens uit.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Je hebt ook nog googolplex. Dat is dan weer een 1 met googol nullen
Ofwel 10googol ofwel 10^10100
Maar die deksels gebruik je toch niet voor een milkshake of frisdrank? Het lijkt mij nogal een gedoe om daar een rietje doorheen te hengstenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:01 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Wij zijn dat verplicht bij de Mc, dus doe het al vol automatisch
Omdat je punten verkeerd staan. zo hoort het:quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:20 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.0 Copy/Paste naar google resulteert in deze pagina.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:32 schreef glasbak het volgende:
[..]
Maar die deksels gebruik je toch niet voor een milkshake of frisdrank? Het lijkt mij nogal een gedoe om daar een rietje doorheen te hengsten
Het is te merken dat bijna nooit bij de Mac komquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:35 schreef Tegan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zulke deksels hebben ook van die dingen maar van voor 'light' enzo.
en nog zo'n dikke reet hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:40 schreef glasbak het volgende:
[..]
Het is te merken dat bijna nooit bij de Mac kom
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:03 schreef TheFamousMan het volgende:
O mijn god
's-Hertogenbosch / Den Bosch
daar kom ik nu serieus pas achter![]()
![]()
Ahh, ik ga mezelf even snijden, brb.quote:
Tering, hou oud ben je?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:04 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Ahh, ik ga mezelf even snijden, brb.
Ze hebben ze overal hoor, net als die koffiedeksels.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:40 schreef glasbak het volgende:
[..]
Het is te merken dat bijna nooit bij de Mac kom
Nope, dat wist ik wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:09 schreef zakpatat90 het volgende:
Is Den Haag en 's Gravenhage dan ook nieuw voor jullie?
En het hoofdkantoor van Google heet dan ook Googleplexquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Je hebt ook nog googolplex. Dat is dan weer een 1 met googol nullen
Ofwel 10googol ofwel 10^10100
Snap sowieso niet waarom mensen bij de Mac een cola light bestellen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:35 schreef Tegan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zulke deksels hebben ook van die dingen maar van voor 'light' enzo.
Ik ben zo'n persoon die dat doet! Maar dat is omdat cola light zoeter is dan normale cola en ik dus light lekkerder vind.. Niet omdat het light is, maar omdat de smaak anders is:Pquote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:32 schreef exile79 het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom mensen bij de Mac een cola light bestellen.
Je bent de eerste die ik heb horen zeggen dat het bitterder is.. De Zero versie vind ik juist bitterder en de light dus zoeter.. Zullen we het er maar op houden dat smaken verschillen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:35 schreef exile79 het volgende:
Ah, logisch antwoord, hoewel ik zelf de light bitterder vind, maar dat kan een smaak kwestie zijn.
Ja zo was mijn vader ook.. Al heb ik er wel super vette dromen aan over gehouden.. (Na dat verhaal met de afwasmachine, droomde ik bijvoorbeeld dat ik ook mee mocht afwassen! En dat was echt zo'n wildwaterpretpark..)quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:33 schreef Tegan het volgende:
Mijn zus maakte me ook altijd dingen wijs, zoals verhalen van geld aan het einde van een regenboog enzo. En later zei ze dat ze dat deed omdat ik toch alles geloofde.
ik heb altijd koppig vastgehouden op de basisschool dat de dag even lang duurt in de zomer als in de winter, heeft ook een paar jaar geduurt voordat ik begreep dat je een verschil maakte van dag als in etmaal, dag als in als de zon schijnt en nachtquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:12 schreef marcel.nl het volgende:
Ruzie op de lagere school gehad. Hoe laat is midden in de nacht; ik zei: "3uur."
Dat moest volgens de juf 12uur zijn. Maar als ik een nacht reken van 12 tot 6uur, dan is het midden dus 3uur.
Ik ontdekte toen dus wat werkelijk bedoeld wordt met midden in de nacht of middernacht, maar ik blijf het stom vinden.
Ik had met een vriendinnetje altijd de discussie over hoe lang een dag duurde: zij beweerde 12 uur en ik beweerde 24 uur. Komt ongeveer op hetzelfde neerquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:15 schreef filos het volgende:
[..]
ik heb altijd koppig vastgehouden op de basisschool dat de dag even lang duurt in de zomer als in de winter, heeft ook een paar jaar geduurt voordat ik begreep dat je een verschil maakte van dag als in etmaal, dag als in als de zon schijnt en nacht
quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:19 schreef Gwywen het volgende:
En als er naast de stoep zo'n bergje sigarettenpeuken ligt, is dat niet omdat daar iemand heel hevig en nerveus heeft staan roken, maar omdat iemand zijn autoasbak er heeft leeggekieperd.
Hoe oud was je toen je der achter kwam??quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:26 schreef denaamishenk het volgende:
Ik kwam er na jaren pas achter dat scheerschuim niet van stoute kindjes wordt gemaakt. Voor niets zo braaf geweest kutpapa. Ik had helemaal voorgesteld hoe zon machine eruitziet enzo
En dat het niet uitmaakt of je je jas binnen al aandoet, iedereen heeft me altijd wijsgemaakt dat als je dat wel doet dat ie dan buiten niet meer werkt.
En ik werd ook altijd boos want 'Hulang is een chinees' is een stelling, geen vraag. Kutpapa
Dat zei mijn moeder ook altijd. "Als je je jas binnen aanhoudt, heb je er buiten niets meer aan". Ik voel me nog steeds ongemakkelijk als ik ergens binnen mijn jas aanhouquote:Op woensdag 2 maart 2011 22:26 schreef denaamishenk het volgende:
En dat het niet uitmaakt of je je jas binnen al aandoet, iedereen heeft me altijd wijsgemaakt dat als je dat wel doet dat ie dan buiten niet meer werkt.
Mijne ook. Is het niet zo, dan?quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat zei mijn moeder ook altijd. "Als je je jas binnen aanhoudt, heb je er buiten niets meer aan". Ik voel me nog steeds ongemakkelijk als ik ergens binnen mijn jas aanhou
Ja, ik ook. Ik merk er alleen niets van.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat zei mijn moeder ook altijd. "Als je je jas binnen aanhoudt, heb je er buiten niets meer aan". Ik voel me nog steeds ongemakkelijk als ik ergens binnen mijn jas aanhou
Dat durf ik niet eens te zeggenquote:
Dat wordt gezegd, maar is dat werkelijk zo? Heb je zelf die ervaring gehad?quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:51 schreef mijsje het volgende:
heeft het niet te maken met de gevoelstemperatuur? dat als je je jas niet aanhebt binnen, dan is het een normale temperatuur, en als je naar buiten gaat en je jas aan doet, is het buiten kouder, maar is het nog warm in je jas. maar als je je jas binnen al aanhoudt, is het warm binnen, als je dan naar buiten gaat (nog steeds in je jas) dan is het opeens een stuk kouder, maar heb je niet wat extra's aan om je warmer te houden... het is net zo warm in de jas, maar het voelt kouder... zoiets?
(ik zeg het ook tegen de kinderen op school, dat ze binnen hun jas uit moeten doen omdat ze er anders buiten niks aan hebben... geen idee of dit dus wetenschappelijk onderzocht is...)
Ah oke, dus je legde het uitgebreider uit en stelde de vraag. Nu snap ik het.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:06 schreef mijsje het volgende:
vandaar dat ik het me dus afvraag. het was meer een vraag, en niet iets dat ik weet ofzo... ik weet het niet zo goed of ik het altijd voel, ik doe m'n jas altijd aan vlak voor ik vertrek. en als ik m'n jas aanhou binnen omdat ik snel weer weg ben, dan is die wel altijd los. ik kan het dus niet goed vergelijken denk ik... dus ik weet niet of het werkelijk zo is.
Wélke uitgebreide discussie? Ik zie alleen vragen of dat zo is of niet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:14 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
Uitgebreide discussie over jassen binnen of buiten aandoen.. ja, das Fok!.
Nogmaals, wélke discussie?quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:56 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
Ongeveer 10 posts met minimaal 200 woorden noem ik Uitgebreid, idk waarom.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:11 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ah oke, dus je legde het uitgebreider uit en stelde de vraag. Nu snap ik het.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:59 schreef Lithia het volgende:
Ik heb vanaf vandaag geleerd dat een discussie hetzelfde is als vragen stellen.
7quote:Op donderdag 3 maart 2011 07:04 schreef Zoheetik het volgende:
Je hebt zelf standaard--als het goed is--5 gaten in je hoofd.
7 zelfs...quote:Op donderdag 3 maart 2011 07:04 schreef Zoheetik het volgende:
Je hebt zelf standaard--als het goed is--5 gaten in je hoofd.
quote:Op zondag 30 januari 2011 14:21 schreef PiRANiA het volgende:
Of het expres is of niet, dit is ook wel apart:
[ afbeelding ]
hahaquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:43 schreef MarjoBlabla het volgende:
Nog een domme actie van mij; Ik noemde Yves Rocher (ja dat merk) altijd jesses rogger (even getypt zoals ik het uitsprak). Ik was er dan ook van overtuigd dat Yves Rocher (op zn frans) een compleet ander merk was. Dat heeft ook een aantal jaar geduurd, voordat ik dįt door had..
Jaaa inderdaadquote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:01 schreef ValHallen het volgende:
Vast al vaker genoemd:
Bij zo'n show waar ik als kind vaak naar keek, Geef nooit op heette dat geloof ik (met Peter-Jan Rens), dan hadden kinderen een wens en sprongen ze in een grote bak om vervolgens op de plaats van bestemming uit te komen. Ik was er van overtuigd dat dat echt zo werkte.
Deze twee herken ik.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:13 schreef Keselo het volgende:
Ik snapte lachbanden nooit. Wanneer er tijdens een show (Kenan and Kel bijvoorbeeld) werd gelachen, dacht ik dat het live publiek was. Snapte dan ook niet hoe ze constant zo snel van decor wisselden, of waarom anders al die mensen daar kwamen om 20 minuten naar een show te kijken en hard te lachen.
There's no Limit werd Theres no nimmit. En meezingen. Hard.
En Harlem van Haarlem en Wall Street van Waalstraat, enzovoorts. Dat krijg je, als New York eigenlijk Nieuw Amsterdam is. Voordat "we" het afstonden in ruil voor het recht op Suriname.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 22:12 schreef _Loki het volgende:
Yankees komt van Jan-Kees en Brooklyn van Breukelen
En cookie van koekje, en boss van baas. Ik dacht juist andersom.
en dat het stratenplan van New York daardoor een copie van het wegenstelsel in polder De Beemsterquote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:28 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
En Harlem van Haarlem en Wall Street van Waalstraat, enzovoorts. Dat krijg je, als New York eigenlijk Nieuw Amsterdam is. Voordat "we" het afstonden in ruil voor het recht op Suriname.
Tel je je neus als een of twee gaten?quote:Op zondag 6 maart 2011 06:31 schreef Zoheetik het volgende:
[..]
Die zitten volgepropt met 2 bolletjes.
En wat heb jij hier nou pas jaaaaaren later aan begrepen?quote:
Wut? Misschien had je toch eens het boek moeten lezen.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:23 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb echt jįren gedacht dat de titel "Kruistocht in spijkerbroek" sloeg op het feit dat ze letterlijk IN die spijkerbroek aan het marcheren warenEn dan ergens op ritshoogte, het was natuurlijk niet voor niet een kruistocht... Ik snapte er verder ook niet zoveel van, het leek me of een gigantische spijkerbroek of hele kleine mensjes. Ik weet nog wel dat ik de titel zo ergelijk en onbegrijpelijk vond dat ik dat hele boek nooit gelezen heb
Dat zie ik nu pas.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:57 schreef LWD-Godius het volgende:
Pas toen ik mijn rijbewijs behaalde merkte ik pas op dat bij het logo van CBR je in het klaverblad de letters C, B en R kan inlezen. Iets van 4 a 5 jaar geleden ofzo
![]()
[ afbeelding ]
Was mij ook nog nooit opgevallenquote:Op zondag 6 maart 2011 23:57 schreef LWD-Godius het volgende:
Pas toen ik mijn rijbewijs behaalde merkte ik pas op dat bij het logo van CBR je in het klaverblad de letters C, B en R kan inlezen. Iets van 4 a 5 jaar geleden ofzo
![]()
[ afbeelding ]
Klopt.quote:Op maandag 7 maart 2011 04:05 schreef RiftNL het volgende:
Vroeger altijd gedacht dat Coca Cola van coke werd gemaakt
quote:When launched Coca-Cola's two key ingredients were cocaine (benzoylmethyl ecgonine) and caffeine. The cocaine was derived from the coca leaf and the caffeine from kola nut, leading to the name Coca-Cola (the "K" in Kola was replaced with a "C" for marketing purposes).
Tegenwoordige ingredientenlijst.quote:Coca-Cola did once contain an estimated nine milligrams of cocaine per glass, but in 1903 it was removed.[31] Coca-Cola still contains coca flavoring.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Coca-Colaquote:* Carbonated water
* Sugar (sucrose or high-fructose corn syrup depending on country of origin)
* Caffeine
* Phosphoric acid v. Caramel (E150d)
* Natural flavorings[37]
Uhm, ik denk door de Y.. Ik vond dat vroeger altijd een soort J ofzo, en zonder die E was het niet uitspreekbaar.. Nouja, dat probeerde ik dus wel; jsses, maar dat werd toch al snel jessesquote:
Oja Dr Pepper en Cherry Coke smaken hetzelfdequote:Op maandag 7 maart 2011 06:32 schreef marcel.nl het volgende:
Niet alleen Coca (cocaine) Cola (van colanut), maar niet te vergeten: Pepsi (pep) en Dr. Pepper (eveneens pep).
Dat wilde ik een tijdje geleden ook weten, en heb dus een test gedaan waaruit blijkt dat dit niet waar is. Cherry Coke is zoeter en heeft een typische cola-bijsmaak, terwijl Dr. Pepper wateriger is.quote:Op maandag 7 maart 2011 08:13 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Oja Dr Pepper en Cherry Coke smaken hetzelfde
dat is ze ookquote:Op zondag 6 maart 2011 20:45 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb heul lang gedacht dan Trijntje Oosterhuis een oude vrouw was
Ik wist helemaal niet wat een vibrator was en waarom dat beest batterijen zou eten.quote:De juffrouw geeft biologieles en vraagt aan de leerlingen welke torren zij kennen en wat die dan eten.
Tom zegt: "Ik ken de boomtor, die eet boomschors..." waarop de juf zegt: "Heel goed tom!"
Daarna steekt Inge haar vinger op en zegt: "ik ken de grastor en die eet gras". "Prima!" zegt de juf.
Dan steekt Jantje z'n vinger op. Hij krijgt de beurt en zegt: "Ik ken de vibrator juf!" De juffrouw kijkt hem verbaasd aan en vraagt: "Oja, en wat eet de vibrator dan?" "Nou", zegt Jantje. "Volgens mijn zus, vreet die batterijen!"
Ook wel een beetje flauw, want of het wordt verkeerd uitgesproken (VIbrator in plaats van viBRAtor) of iedereen snapt toch wel dat dat geen echte tor is.quote:Op maandag 7 maart 2011 11:59 schreef Nielsch het volgende:
In groep 7 vertelde een meisje uit mijn klas een mop. Die begreep ik pas jaren later:
[..]
Ik wist helemaal niet wat een vibrator was en waarom dat beest batterijen zou eten.
Huh? Ik heb Google Maps er even bijgepakt maar daar zie ik geen overeenkomsten? Of bedoel je qua rechtlijnigheid enzo?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en dat het stratenplan van New York daardoor een copie van het wegenstelsel in polder De Beemster
Dan doelt rechtsedirecte dus op de straatnamen..?quote:Op maandag 7 maart 2011 14:50 schreef Dastan het volgende:
De rechtlijnigheid komt gewoon van de Romeinen. Het castramodel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |