kortjakjequote:Op zondag 20 februari 2011 22:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Is dit beide serieus?
M'n oma had het vroeger ooit eens over de sport 'zeilen' en dat je dat met een hele groep kon gaan doen.
Dus ik dacht dat je op een zeil met een hele groep anderen over het water ging
En ik dacht vroeger dat het 'melicijnen' waren ipv medicijnen.
En daar ben je later pas achter gekomen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:18 schreef Apotheose het volgende:
Ik vond vroeger 't nr van REM - losing my religion zo'n zielig nummer. Werd zo zielig gezongen vond ik.
nee later ben ik er achter gekomen dat de zieligheid van 't nummer best meevalt. :p Ok 't was misschien niet jaaaren later maar toch.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:39 schreef potienza het volgende:
[..]
En daar ben je later pas achter gekomen?
Wist je ook dat het kauwen betekent in het Frans..quote:Op maandag 14 februari 2011 16:53 schreef gebrokenglas het volgende:
ik kom er net achter dat je sjiek niet als sjiek moet schrijven, maar: chic, of chique.
Het is ook een hoer.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ik kwam er vorig jaar pas achter dat kortjakje een meisje is....
's Zondags gaat zij naar de kerkquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ik kwam er vorig jaar pas achter dat kortjakje een meisje is....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kortjakjequote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:03 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Kortjakje= kort jurkje?
wat een slet!
een kortjakje is een wijd/open bloesjequote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:03 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Kortjakje= kort jurkje?
wat een slet!
wikipedia i know.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:06 schreef kvd het volgende:
[..]
een kortjakje is een wijd/open bloesje
Eenden welquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:15 schreef FoolWithMokey het volgende:
vogels helemaal geen penis hebben.
Ik kwam juist jaren pas achter dat mannelijke stewardessen überhaupt bestonden.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:53 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik kwam er relatief laat achter dat een de mannelijke tegenhanger van een stewardess, steward heet en dus niet stewarddeur, wat ik altijd dacht
zoiets achtigs heb ik met een lekker toetje. vroeger thuis werd gevraagd: wat wil je het liefst als toetje en voor we goed konden praten gaven we dan antwoord met "assetoetje", dus ons favoriete toetje werd een assetoetje... het kan ook voor elk toetje gebruikt worden, als het maar erg lekker is... ik gebruik het woord soms nog wel eens als ik een toetje uitzoek, en dan kijkt m'n man me heel raar aan... (en terecht natuurlijk...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:21 schreef fh101 het volgende:
Dat kupfla geen woord is...
Ik weet het, als je het zo ziet staan vind je me vast heel dom, maar ik ben dus echt met dit woord opgegroeid. Bij ons thuis wordt het gebruikt om het kontje van brood aan te geven. Komt van een of ander Beiers accent vandaan, en mijn moeders familie komt uit die streek. Soort van hersenspoeling
Dat heet bij ons in de familie een kapje.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:21 schreef fh101 het volgende:
Dat kupfla geen woord is...
Ik weet het, als je het zo ziet staan vind je me vast heel dom, maar ik ben dus echt met dit woord opgegroeid. Bij ons thuis wordt het gebruikt om het kontje van brood aan te geven. Komt van een of ander Beiers accent vandaan, en mijn moeders familie komt uit die streek. Soort van hersenspoeling
Kapje ken ik ookquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat heet bij ons in de familie een kapje.Ik hoor all1 vaak mensen reageren dat ze niet snappen wat ik bedoel als ik dat zeg. Dus zal dat wel een familie ding zijn oid.
Ah en waar kom jij vandaan? Misschien is t een regio ding?quote:
Irritant is dat he!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:44 schreef Carmy het volgende:
Oh mijn moeder had vroeger veel woorden waarvan ik pas jaren later erachter kwam dat het niet bestond..
Het kind dat het laatst geboren was in een gezin noemde ze altijd het 'kakkernistje'
Jaaaaaaarenlang geloofd dat het abn was.
Ik ook. Regio Arnhem Nijmegen hier... en mijn schoonfamilie uit Twente gebruikt het woord ook.quote:
Toch raar dan want ik woon in Zuid Holland (Pijnacker)quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:57 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Ik ook. Regio Arnhem Nijmegen hier... en mijn schoonfamilie uit Twente gebruikt het woord ook.
Dat is me idd duidelijk inm.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:07 schreef mijsje het volgende:
ik ben opgegroeid in Noord Holland, en heb heel lang in Noord Brabant gewoond, maar op beide plekken werd het woord "kapje" ook gebruikt...lijkt me niet helemaal regionaal...
Geboren en opgegroeid in Zuid Afrika...nee, daar kennen zij het nietquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:53 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ah en waar kom jij vandaan? Misschien is t een regio ding?
Zoals ik hier boven al zeg is t dus duidelijk geen regio ding. Toch vind ik t raar dat ik zo veel mensen ken die t niet kennen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:14 schreef Beavis het volgende:
[..]
Geboren en opgegroeid in Zuid Afrika...nee, daar kennen zij het niet
Moeder uit Apeldoorn, vader uit Enschede.
België is daar zo lekker helder in! Niks geen geneuzel gewoon t beesie bij zn naam noemen!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:37 schreef trainfreak het volgende:
Kapje, kontje, knep ... wij zeggen gewoon korst!
Woon wel in België ...
Met de korst bedoelen we dus de buitenkant, de eerste en laatste sneden, en de randen van een sneetje.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:06 schreef MaLo het volgende:
Wij gebruiken kapje, kontje en knep voor de achterkant van het brood (en ik woon in Twente).
Waar ik trouwens vrij laat achter kwam, was dat een woestijn niet persé een uitgestrekte zandvlakte hoeft te zijn. Dus niet alleen dit is een woestijn:
[ afbeelding ]
Maar onderstaand plaatje ook.
[ afbeelding ]
Pulletjes?quote:Op zondag 27 februari 2011 07:16 schreef yavanna het volgende:
Tot een x aantal jaar geleden niet geweten dat men in bepaalde delen van het land niet bekend is met het woord 'pulletjes'.
[ afbeelding ]
Pulletjes.![]()
De AEX is gewoon een gemiddelde van een aantal aandelen. Als al die aandelen stijgen, dan stijgt de AEX ook. Daalt de helft en stijgt de helft, dan zal het erom hangen hoeveel. Maar de AEX is in euro's. Stel dat de AEX in euro's gerekend wordt, en een andere index in een ander land in een munteenheid die 10x minder waard is, dan kan die andere index weliswaar een hoger cijfer hebben, maar omdat de munt 10x minder waard is, is de index relatief toch lager. De AEX-koers werd bij de overgang van de gulden naar de euro ook spontaan 2,20371x lager.quote:Op zondag 27 februari 2011 08:22 schreef exile79 het volgende:
(dat met die beurs indexen snap ik nu nog niet trouwens)
Ja! Volgens mij alleen in Noord-Holland bekend. Ik ben in mijn omgeving (nu Zuid-Holland) druk bezig om 'het woord' te verspreiden.quote:
Weet ik veel hoe ze het exact berekenen. Misschien tellen ze het wel op.quote:Op zondag 27 februari 2011 10:45 schreef exile79 het volgende:
Dus een aandeel in de aex is gemiddeld 366 euro?
Wij noemen het pijltjes (Zuid-Holland).quote:Op zondag 27 februari 2011 13:11 schreef mijsje het volgende:
het begrip pulletje komt ook uit Noord Holland de officiele benaming schijnt pielen te zijn, maar daar had ik ook nog nooit van gehoord...
Idemquote:Op maandag 28 februari 2011 02:29 schreef Verbodsbord het volgende:
Ik dacht dat het ipv waxinelichtje, baxine(of baksine)lichtje was. Omdat ze zeg maar in een aluminium bakje zitten
Heeft jaren geduurd
Go pulletjes!quote:Op zondag 27 februari 2011 12:57 schreef Daste het volgende:
[..]
Ja! Volgens mij alleen in Noord-Holland bekend. Ik ben in mijn omgeving (nu Zuid-Holland) druk bezig om 'het woord' te verspreiden.Pulletjes zijn leuk!
Yavanna, ken je dan ook het woord 'uitheinig'?
Bedoel je dan dat je nu weet dat camera's van toen nog geen kleur konden opnnemen, of weet je nu dat god niet bestaat?quote:Op zondag 27 februari 2011 13:27 schreef ikgahardikgalekker het volgende:
Toen ik TV beelden van vroeger zag, zwart wit dus, dacht ik altijd dat dat kwam doordat god het licht nog niet had gemaakt... Religieus opgevoed
Ook in Friesland. Eigenlijk het hele noorden.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:45 schreef Iridal het volgende:
Dat ze in Groningen neefje tegen een mug, en mug tegen een vlieg zeggen....
quote:Op maandag 28 februari 2011 12:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik snapte vroeger niet dat je 2x hetzelfde wachtwoord in moet typen als je ergens online een account aanmaakt. De eerste keer dat ik dat moest doen snapte ik er niks van. Er stond:
Password:
Confirm password:
Dus ik "yes" intypen bij confirm password. Nog wat dingetjes geprobeerd maar niets lukte. Toen maar geïrriteerd opgegeven![]()
Whaha, die is echt fantastisch!quote:Op maandag 28 februari 2011 12:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik snapte vroeger niet dat je 2x hetzelfde wachtwoord in moet typen als je ergens online een account aanmaakt. De eerste keer dat ik dat moest doen snapte ik er niks van. Er stond:
Password:
Confirm password:
Dus ik "yes" intypen bij confirm password. Nog wat dingetjes geprobeerd maar niets lukte. Toen maar geïrriteerd opgegeven![]()
Master.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Password:
Confirm password:
Ik weet nu dat de camera's van toen nog geen kleur konden opnemen én dat god niet bestaat uiteraardquote:Bedoel je dan dat je nu weet dat camera's van toen nog geen kleur konden opnnemen, of weet je nu dat god niet bestaat?
Password:
Confirm password:
Password:
Confirm password:
Koningquote:Op maandag 28 februari 2011 12:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Password:
Confirm password:
Nog nooit van snijkoek gehoord, wij noemden dat altijd berespek. Kwam er dus ook pas op een behoorlijk genant moment achter dat dat ook geen abn is... Komt ook weer van mn moeders kant, net zoals kupfla...quote:Op maandag 28 februari 2011 07:49 schreef yavanna het volgende:
[..]
Bij mij thuis werd ontbijtkoek 'snijkoek' ( snaaikoek) genoemd, iemand daarmee bekend? Leverde mij ooit een klein trauma op toen ik dat als jong meisje moest halen bij de supermarkt en de medewerker geen idee had wat ik met snaaaaiijjkoek ( accent ) bedoelde. Het huilen stond mij toen op een gegeven moment zeer nader.
Password:
Confirm password:
Je bedoelt die bolletjes op de deksel? (zwart/chocomel/cappuccino/latte)quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:33 schreef hondashadow het volgende:
Nou, als ik bovenstaande teruglees snap ik er zelf weinig van, dus ik ben benieuwd of iemand anders het wél snapt.
Peperkoek, ontbijtkoek, kandijkoek (met suiker), kruidkoek, snijkoek.. komt allemaal op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 07:07 schreef trainfreak het volgende:
Ontbijtkoek...
Dat is toch van die bruinachtige koek met eventueel parelsuiker op he?
Dat noemen we hier peperkoek, vraag me niet waarom!
(In de supermarkt staat er volgens mij zelf honingkoek op, maar dat ben ik niet zeker)
Sjips je ninja edit was te snel.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:55 schreef _Loki het volgende:
[..]
Peperkoek, ontbijtkoek, kandijkoek (met suiker), kruidkoek.. komt allemaal op hetzelfde neer.
Dat is handig. Ook bij fris om het verschil te zien tussen cola en cola light. Behalve dus dat ik nog nooit in al die jaren iemand tegen ben gekomen die die bolletjes indruktquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:42 schreef Aether het volgende:
[..]
Je bedoelt die bolletjes op de deksel? (zwart/chocomel/cappuccino/latte)
[ afbeelding ]
Wij zijn dat verplicht bij de Mc, dus doe het al vol automatischquote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:00 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is handig. Ook bij fris om het verschil te zien tussen cola en cola light. Behalve dus dat ik nog nooit in al die jaren iemand tegen ben gekomen die die bolletjes indrukt.
Oh, bij iedere Mac waar ik kom doen ze het dus nooit.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:01 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Wij zijn dat verplicht bij de Mc, dus doe het al vol automatisch
Ik wilde je op kruidkoek wijzen mja.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:57 schreef _Loki het volgende:
Bwehe. Nu net te laat want er staat alweer een nieuwe bij
Ik heb het ook nog nooit gebruikt gezien bij de mac....quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:06 schreef Tegan het volgende:
[..]
Oh, bij iedere Mac waar ik kom doen ze het dus nooit.
Ff offtopic: zo heet mijn overgrootmoeder hier nog altijd 'oma kroepoek'quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:46 schreef zakpatat90 het volgende:
De oma van mijn moeder leefde nog toen ik klein was, maar het was verwarrend om die overgrootmoeder dezelfde achternaam te geven als mijn oma.
Dus was het altijd oma 's gravenzande. Vond het wel toevallig dat ze ook precies in 's gravenzande woonde xD
En eigenlijk wilde ze Google ook Googol noemen, maar iemand had de naam verkeerd gelezen op een of ander formulier.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:07 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
Google komt van het woord Googol, wat een 1 met 100 nullen is.
1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.0 dus.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:02 schreef Dastan het volgende:
[..]
En eigenlijk wilde ze Google ook Googol noemen, maar iemand had de naam verkeerd gelezen op een of ander formulier.
quote:The company name Google is a misspelling of the word "Googol"[3] made by founders Larry Page and Sergey Brin, as described in the book The Google Story by David A. Vise.
Je hebt ook nog googolplex. Dat is dan weer een 1 met googol nullenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:07 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
Google komt van het woord Googol, wat een 1 met 100 nullen is.
1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.0 dus.
Schrijf dat eens uit.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Je hebt ook nog googolplex. Dat is dan weer een 1 met googol nullen
Ofwel 10googol ofwel 10^10100
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |