Welke randdebiel wist dit niet?quote:- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café
- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:11 schreef Lithia het volgende:
Dat 'kolere'/'klere' van 'cholera' komt.
kolerequote:
Ook altijd gedachtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:01 schreef Scootmobiel het volgende:
Als kind hoorde ik een keer een vrouw praten over 'de pil dóórslikken' (zonder een maandelijkse stopweek in te lassen dus, maar daar had ik toen nog geen weet van), en ik dacht bij mezelf: 'ja natúúrlijk moet je hem doorslikken, wat wou je er anders mee doen dan? Hem in je mond houden? Of meteen weer uitspugen? Nou, dan kan je hem toch net zo goed helemáál niet innemen...!'
Dat weet ik nieteens. Doe eens een korte handleiding in en paar zinnenquote:
Ik snapte nooit dat het papier nooit gekreukeld door die fax kwam. Zo dik is die kabel heul nietquote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:59 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dat weet ik nieteens. Doe eens een korte handleiding in en paar zinnen![]()
Bv. hoe duur is faxen?
Is faxen normaal bel-tarief als je een fax machine in huis hebt of moet je een fax-abbo hebben?
Sommige mensen zijn echt domquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:58 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik snapte nooit dat het papier nooit gekreukeld door die fax kwam. Zo dik is die kabel heul niet
Geeft niet, kun jij je ook heel even lekker slim voelen toch?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:04 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn echt dom
Jij slaagt er echt in om in elk topic jezelf in een slachtofferrol te duwen hé?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:58 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat het beter is dat mensen jaloers op je zijn dan op je neerkijken of medelijden hebben.
Hier heb je een schouderklopje.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij slaagt er echt in om in elk topic jezelf in een slachtofferrol te duwen hé?
En babyolie van baby's?quote:Op zondag 30 januari 2011 10:35 schreef CernunnosCeltic het volgende:
Dat jodenkoeken van echte joden werden gemaakt.
Ik dacht dat het vanaf zijn geboorte begon.quote:Op zondag 30 januari 2011 13:43 schreef marcel.nl het volgende:
Kan iemand mij uitleggen; Jezus werd 33jaar oud.
Hij werd geboren en ging dood (en kwam terug).
Maar wanneer zijn we nou gaan tellen. Op zijn geboortedag of op de dag van de kruisiging ??
ofwel: was zijn geboorte 33jaar voor Christus of zijn kruisiging in het jaar 33 na Christus.
Of misschien zelfs een ander moment dat de telling startte ?
wel eens van wiki gehoord?quote:Op zondag 30 januari 2011 13:43 schreef marcel.nl het volgende:
Maar wanneer zijn we nou gaan tellen. Op zijn geboortedag of op de dag van de kruisiging ??
ofwel: was zijn geboorte 33jaar voor Christus of zijn kruisiging in het jaar 33 na Christus.
En voordat wordt gevraagd waarom zijn geboortedag dan niet als eerste dag van het nieuwe jaar wordt gezienquote:Christelijke jaartelling Zie Christelijke jaartelling voor het hoofdartikel over dit onderwerp.
Internationaal wordt de christelijke jaartelling als standaard gehanteerd. Deze geeft aan hoeveel jaren er zijn verstreken sinds het moment waarop Jezus Christus verondersteld wordt te zijn geboren. Het begin van het jaar 1 geldt als het ijkpunt. Het ijkpunt is dus niet een jaar, maar een tijdstip. Dat verklaart ook waarom er geen jaar nul is. Het jaar -1 (1 v.Chr.) wordt dus gevolgd door het jaar 1 (1 n.Chr.).
meer infoquote:De reden waarom Kerstmis (de veronderstelde geboortedag van Jezus) en Nieuwjaar niet op dezelfde dag vallen is een beslissing van keizer Constantijn de Grote in de vierde eeuw.
De Germanen vierden rond Midwinter (21 december) reeds midwinter- of joel-feesten (winterzonnewende) waarbij het boze werd verjaagd en het licht werd begroet. Op 25 december werd rond het Middellandse Zeegebied tot dan toe de zonnegod vereerd onder vele verschillende namen zoals Ra in Egypte en Helios in Griekenland. In het late Romeinse Rijk was dit vooral de zonnegod Sol Invictus (=de onoverwinnelijke zon). Omdat Jezus het Licht van de Wereld genoemd werd (zie Joh. 1), besloot Constantijn de Grote dat de geboorte van Christus gevierd zou worden in de periode dat 'heidenen' reeds gewend waren te vieren. Bovendien waren de dagen rond 25 december reeds vrije dagen der saturnaliën.
Verscheidene heidense gebruiken hebben vervolgens hun weg gevonden in de Kerstviering, zoals het optuigen van kerstbomen, alsmede het verbranden ervan.
Je mocht toen nog niet drinken natuurlijk...quote:Op zondag 30 januari 2011 14:26 schreef ShiningStar het volgende:
Als kind zong ik I wanna have sex on the beach altijd keihard mee zonder te weten wat het betekende.
Het deuntje was gewoon zo leuk...
quote:Op zondag 30 januari 2011 14:28 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Je mocht toen nog niet drinken natuurlijk...
[ afbeelding ]
Geboortequote:Op zondag 30 januari 2011 13:43 schreef marcel.nl het volgende:
In NL? Ik zeg altijd eesus.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:13 schreef PenisBaardGeit het volgende:
Dat asus niet uitgesptoken word als asus maar als asoes...
Ik zeg gewoon Asusquote:Op zondag 30 januari 2011 15:13 schreef PenisBaardGeit het volgende:
Dat asus niet uitgesproken word als asus maar als asoes...
Iemand komt er nu achter dat Sex on the beach niet alleen een hit was maar ook een cocktailquote:Op zondag 30 januari 2011 14:38 schreef ShiningStar het volgende:
[..]
![]()
Alsof dat er iets mee te maken heeft.
quote:Op zondag 30 januari 2011 15:13 schreef PenisBaardGeit het volgende:
Dat asus niet uitgesproken word als asus maar als asoes...
quote:
quote:Op zondag 30 januari 2011 15:22 schreef kvd het volgende:
[..]
volgens wiki hoort het als aysoes te worden uitgesproken...
quote:Op zondag 30 januari 2011 19:29 schreef Gwywen het volgende:
Ik weet nog dat ik 't destijds zo'n openbaring vond toen ik erachter kwam dat Emilio Estevez en Charlie Sheen broers zijn.
Huh?quote:Op zondag 30 januari 2011 20:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Iemand komt er nu achter dat Sex on the beach niet alleen een hit was maar ook een cocktail
Hah, dat heb ik nooit geweten.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:48 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
http://www.cocktailz.nl/cocktails.php?cocktailId=44
Ja dat is de vertaling. Dus het heeft 3 betekenissenquote:Op maandag 14 februari 2011 18:50 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Hah, dat heb ik nooit geweten.Dacht altijd gewoon Seks op het strand.
3? Mis ik nu wat?quote:Op maandag 14 februari 2011 18:54 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja dat is de vertaling. Dus het heeft 3 betekenissen
Grote knop-grote boodschapquote:Op maandag 14 februari 2011 20:33 schreef AwesomeFit het volgende:
Dat bij een wc met de doorspoelknop(pen) die in de muur verwerkt zijn de grote knop voor veel water is en de kleine knop voor weinig.
Het is een liedjequote:
Oh, zo. Ja ik rekende het liedje en de vertaling als 1. Wist verder niet dat het nog iets anders was.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:46 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Het is een liedje
Een cocktail
en het is dus gewoon sex op het strand
Het gaat over het afvegen van de bips.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:01 schreef marcel.nl het volgende:
die "staand vegen" snap ik niet.
Wat is de ontdekking ?
Nu het daar zo staat zie ik pas de letterlijke betekenis, nooit aan gedacht...quote:Op zondag 30 januari 2011 20:42 schreef Montov het volgende:
If I said you have a beautiful body, would you hold it against me
Ik snap het nog steeds niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:09 schreef emss het volgende:
[..]
Nu het daar zo staat zie ik pas de letterlijke betekenis, nooit aan gedacht...
Weet je ook meteen dat het bedoening is.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:41 schreef BasisBaas.. het volgende:
[..]
Haha daar kwam ik pas ook achter!Wat een rare bedoeling
En wat dacht je dan van: Roll over, lay down and let me in?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:09 schreef emss het volgende:
Nu het daar zo staat zie ik pas de letterlijke betekenis, nooit aan gedacht...
[..]quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En wat dacht je dan van: Roll over, lay down and let me in?
Als ik zeg dat je een lekker lijf hebt, zou je het mij dan kwalijk nemen?quote:
Nja, vertalen was ook niet nodig, maar door je eerste zin snap ik de context.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:58 schreef Montov het volgende:
[..]
Als ik zeg dat je een lekker lijf hebt, zou je het mij dan kwalijk nemen?
Als ik zeg dat je een lekker lijf hebt, zou je het dan tegen mij aan willen houden?
Gaat gewoon over neuken....quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:58 schreef Montov het volgende:
[..]
Als ik zeg dat je een lekker lijf hebt, zou je het mij dan kwalijk nemen?
Als ik zeg dat je een lekker lijf hebt, zou je het dan tegen mij aan willen houden?
Maar dat gaat nog écht bizar vaak foutquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:25 schreef Dastan het volgende:
[..]
Weet je ook meteen dat het bedoening is.
Daar gaat mijn beeld van een beertje op reis in zijn bootje.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:49 schreef Mariposa-87 het volgende:
Dat Berend Botje (uit dat liedje ja) geen beer is, maar een persoon
Daar kwam ik ook een paar weken geleden achter.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:20 schreef yavanna het volgende:
[..]
Daar gaat mijn beeld van een beertje op reis in zijn bootje.![]()
Ik kwam er onlangs pas achter dat een vliegtuig niet alleen een rood en wit'achtig licht aan heeft wanneer hij vliegt, maar ook groen licht.
En dat 'twitter' komt van het 'twitteren/tweeten' van vogels, vandaar natuurlijk het vogel logo.![]()
Daar kom ik nu achterquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:54 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Daar kwam ik ook een paar weken geleden achter.
Twitter is ook nog eens een archaïsme:quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:20 schreef yavanna het volgende:
[..]
Daar gaat mijn beeld van een beertje op reis in zijn bootje.![]()
Ik kwam er onlangs pas achter dat een vliegtuig niet alleen een rood en wit'achtig licht aan heeft wanneer hij vliegt, maar ook groen licht.
En dat 'twitter' komt van het 'twitteren/tweeten' van vogels, vandaar natuurlijk het vogel logo.![]()
Ik denk dat wel allemaal van zulk soort nummers hebben. Het eerste wat mij te binnen schiet zijn nummers van Doe Maar, 'je loopt je lul achterna', 'nederwiet' en 'heroine'. Geen idee waar ik het over had, maar wel heerlijk meezingen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:07 schreef Gwywen het volgende:
Wij liepen als kind Sexual Healing van Marvin Gaye ook luidkeels mee te blèren zonder te beseffen wat we zongen
Ik had thuis geen studio-uitvoering, maar wel wat opnames van de radio (van die leuke Los-Vast concerten van Jan Rietman). Hennie Vrienten zong dat stukje nooit, liet dat door het publiek doen. Tjsa, en dan komt niet alles even duidelijk door...kleine Tine werd bij mij altijd kleine tieten....quote:Sylvia Jeanette Natalie en Fien
Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine
Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien
Mies Marjan Marjo Marlyn en kleine Tine
Verflucht is ook zo'n leukequote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:57 schreef summer2bird het volgende:
Bij Duits op school moest ik eens een woordenlijst leren. Umgebung sprak ik ook volledig verkeerd uit. Ik sprak het uit als oemkeboeng.
Ja, ik heb vroeger ook een hele tijd gedacht dat het een beertje was.quote:Enne... ook mijn illusie van een beertje in een bootje is nu aan gruzelementen.
Klingeling!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:19 schreef Scootmobiel het volgende:
O ja, en bij de 'Sunkist' sinaasappellimonade dacht ik altijd dat die naam sloeg op een houten (sinaasappel-) kist... Pas veel later leerde ik het Engelse begrip 'sun-kissed' kennen, en ineens viel toen het kwartje.
Is dit beide serieus?quote:Op zondag 20 februari 2011 13:29 schreef Juminelle het volgende:
- Dat Kortjakje een hoer is.
- Dat je 'corps' uitspreekt als 'koor'.
kortjakjequote:Op zondag 20 februari 2011 22:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Is dit beide serieus?
M'n oma had het vroeger ooit eens over de sport 'zeilen' en dat je dat met een hele groep kon gaan doen.
Dus ik dacht dat je op een zeil met een hele groep anderen over het water ging
En ik dacht vroeger dat het 'melicijnen' waren ipv medicijnen.
En daar ben je later pas achter gekomen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:18 schreef Apotheose het volgende:
Ik vond vroeger 't nr van REM - losing my religion zo'n zielig nummer. Werd zo zielig gezongen vond ik.
nee later ben ik er achter gekomen dat de zieligheid van 't nummer best meevalt. :p Ok 't was misschien niet jaaaren later maar toch.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:39 schreef potienza het volgende:
[..]
En daar ben je later pas achter gekomen?
Wist je ook dat het kauwen betekent in het Frans..quote:Op maandag 14 februari 2011 16:53 schreef gebrokenglas het volgende:
ik kom er net achter dat je sjiek niet als sjiek moet schrijven, maar: chic, of chique.
Het is ook een hoer.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ik kwam er vorig jaar pas achter dat kortjakje een meisje is....
's Zondags gaat zij naar de kerkquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ik kwam er vorig jaar pas achter dat kortjakje een meisje is....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kortjakjequote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:03 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Kortjakje= kort jurkje?
wat een slet!
een kortjakje is een wijd/open bloesjequote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:03 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Kortjakje= kort jurkje?
wat een slet!
wikipedia i know.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:06 schreef kvd het volgende:
[..]
een kortjakje is een wijd/open bloesje
Eenden welquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:15 schreef FoolWithMokey het volgende:
vogels helemaal geen penis hebben.
Ik kwam juist jaren pas achter dat mannelijke stewardessen überhaupt bestonden.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:53 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik kwam er relatief laat achter dat een de mannelijke tegenhanger van een stewardess, steward heet en dus niet stewarddeur, wat ik altijd dacht
zoiets achtigs heb ik met een lekker toetje. vroeger thuis werd gevraagd: wat wil je het liefst als toetje en voor we goed konden praten gaven we dan antwoord met "assetoetje", dus ons favoriete toetje werd een assetoetje... het kan ook voor elk toetje gebruikt worden, als het maar erg lekker is... ik gebruik het woord soms nog wel eens als ik een toetje uitzoek, en dan kijkt m'n man me heel raar aan... (en terecht natuurlijk...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:21 schreef fh101 het volgende:
Dat kupfla geen woord is...
Ik weet het, als je het zo ziet staan vind je me vast heel dom, maar ik ben dus echt met dit woord opgegroeid. Bij ons thuis wordt het gebruikt om het kontje van brood aan te geven. Komt van een of ander Beiers accent vandaan, en mijn moeders familie komt uit die streek. Soort van hersenspoeling
Dat heet bij ons in de familie een kapje.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:21 schreef fh101 het volgende:
Dat kupfla geen woord is...
Ik weet het, als je het zo ziet staan vind je me vast heel dom, maar ik ben dus echt met dit woord opgegroeid. Bij ons thuis wordt het gebruikt om het kontje van brood aan te geven. Komt van een of ander Beiers accent vandaan, en mijn moeders familie komt uit die streek. Soort van hersenspoeling
Kapje ken ik ookquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat heet bij ons in de familie een kapje.Ik hoor all1 vaak mensen reageren dat ze niet snappen wat ik bedoel als ik dat zeg. Dus zal dat wel een familie ding zijn oid.
Ah en waar kom jij vandaan? Misschien is t een regio ding?quote:
Irritant is dat he!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:44 schreef Carmy het volgende:
Oh mijn moeder had vroeger veel woorden waarvan ik pas jaren later erachter kwam dat het niet bestond..
Het kind dat het laatst geboren was in een gezin noemde ze altijd het 'kakkernistje'
Jaaaaaaarenlang geloofd dat het abn was.
Ik ook. Regio Arnhem Nijmegen hier... en mijn schoonfamilie uit Twente gebruikt het woord ook.quote:
Toch raar dan want ik woon in Zuid Holland (Pijnacker)quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:57 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Ik ook. Regio Arnhem Nijmegen hier... en mijn schoonfamilie uit Twente gebruikt het woord ook.
Dat is me idd duidelijk inm.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:07 schreef mijsje het volgende:
ik ben opgegroeid in Noord Holland, en heb heel lang in Noord Brabant gewoond, maar op beide plekken werd het woord "kapje" ook gebruikt...lijkt me niet helemaal regionaal...
Geboren en opgegroeid in Zuid Afrika...nee, daar kennen zij het nietquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:53 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ah en waar kom jij vandaan? Misschien is t een regio ding?
Zoals ik hier boven al zeg is t dus duidelijk geen regio ding. Toch vind ik t raar dat ik zo veel mensen ken die t niet kennen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:14 schreef Beavis het volgende:
[..]
Geboren en opgegroeid in Zuid Afrika...nee, daar kennen zij het niet
Moeder uit Apeldoorn, vader uit Enschede.
België is daar zo lekker helder in! Niks geen geneuzel gewoon t beesie bij zn naam noemen!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:37 schreef trainfreak het volgende:
Kapje, kontje, knep ... wij zeggen gewoon korst!
Woon wel in België ...
Met de korst bedoelen we dus de buitenkant, de eerste en laatste sneden, en de randen van een sneetje.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:06 schreef MaLo het volgende:
Wij gebruiken kapje, kontje en knep voor de achterkant van het brood (en ik woon in Twente).
Waar ik trouwens vrij laat achter kwam, was dat een woestijn niet persé een uitgestrekte zandvlakte hoeft te zijn. Dus niet alleen dit is een woestijn:
[ afbeelding ]
Maar onderstaand plaatje ook.
[ afbeelding ]
Pulletjes?quote:Op zondag 27 februari 2011 07:16 schreef yavanna het volgende:
Tot een x aantal jaar geleden niet geweten dat men in bepaalde delen van het land niet bekend is met het woord 'pulletjes'.
[ afbeelding ]
Pulletjes.![]()
De AEX is gewoon een gemiddelde van een aantal aandelen. Als al die aandelen stijgen, dan stijgt de AEX ook. Daalt de helft en stijgt de helft, dan zal het erom hangen hoeveel. Maar de AEX is in euro's. Stel dat de AEX in euro's gerekend wordt, en een andere index in een ander land in een munteenheid die 10x minder waard is, dan kan die andere index weliswaar een hoger cijfer hebben, maar omdat de munt 10x minder waard is, is de index relatief toch lager. De AEX-koers werd bij de overgang van de gulden naar de euro ook spontaan 2,20371x lager.quote:Op zondag 27 februari 2011 08:22 schreef exile79 het volgende:
(dat met die beurs indexen snap ik nu nog niet trouwens)
Ja! Volgens mij alleen in Noord-Holland bekend. Ik ben in mijn omgeving (nu Zuid-Holland) druk bezig om 'het woord' te verspreiden.quote:
Weet ik veel hoe ze het exact berekenen. Misschien tellen ze het wel op.quote:Op zondag 27 februari 2011 10:45 schreef exile79 het volgende:
Dus een aandeel in de aex is gemiddeld 366 euro?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |