quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:44 schreef carboni het volgende:
Je kan gewoon merken dat ze ongelooflijk op hun flikker hebben moeten gekregen hebben van de OPTA.
Hier is sinds 1.5 maand ook een cultuuromslag ten opzichte van het laten staan van wijken, in de zomer gebeurde het nog wel eens dat een wijk blijft staan, nu bellen ze zaw'ers rond 4'enop om voor 200% een wijk te lopen
area noordoost hier btw.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:16 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Voor 200%?! Interessant.Daarvoor wil ik wel om 4 uur 's middags op zaterdag nog een wijkje lopen, haha.
Wat mij betreft wil ik dat doordeweeks zelfs wel doen, overdag op school en 's avonds / aan het einde van de middag een wijk voor 20 euro per uur bestellen, haha.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:27 schreef Bartjes het volgende:
[..]
Aha dat verklaart veel, ik wilde als zaterdagmedewerker overplaatsing naar Eindhoven wegens het op kamers zitten daar. Maar kreeg reiskosten vergoeding aangeboden om iedere zaterdag toch nog op het oude kantoor te komen in Arnhem. Nieuwe taken zouden dan worden o.a. controle op de depots of elke wijk wel bezorgd was en verder afhandeling van foutlopers etc. Maar eens zien wat ze werkelijk allemaal te bieden hebben en of ik besluit toch in Arnhem te blijven
Ook leuk, dat over die steunpuntenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:55 schreef carboni het volgende:
Controle depots op zaterdag doen ze hier nu ook sinds dat ze de oude steunpunten niet meer mogen gebruiken en alles naar de depots moet.
Overigens vond een collega op de perssite van TNT de correspondentie tussen OPTA en TNT, http://www.tntpost.nl/ove(...)201_tcm46-526293.pdf
Zie hoe ze het aantal gevallen hebben weggestreept.
Hier hebben ze dus op een vrijdag het bericht ontvangen en het moest verbeterd zijn vanaf dinsdag. Alle steunpunten, op 1 na, waren gewoon bij iemand op de oprit. Dat was ook knap stom want vaak kon je ze gewoon zien vanaf de weg. Ook gebeurde het soms dat de post daar gewoon zondag en maandag bleef staan. Of langer want sommige steunpunten werden niet altijd gebruikt op de dinsdag. En die postzakken zijn zo gammel dat 1 uurtje in een regenbui al genoeg is voor zeiknatte post.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:30 schreef lololo het volgende:
[..]
Ook leuk, dat over die steunpunten![]()
Maar goed, hier wordt er ook met de pet naar gegooid wat werving van fatsoenlijke depots en steunpunten betreft, misschien de OPTA eens bellen
Er zouden toch bij de oranje brievenbussen ook iets van kisten komen waar dan de steuntassen van de betreffende wijk ingedaan zouden worden?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:21 schreef lbeew het volgende:
Bij ons zijn nu grote kisten gekomen op een steunpunt waar de posttassen in moeten. Hierop zit dan een cijferslot.
Die hebben wij al een lange tijd, is wel handig.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:27 schreef lololo het volgende:
[..]
Er zouden toch bij de oranje brievenbussen ook iets van kisten komen waar dan de steuntassen van de betreffende wijk ingedaan zouden worden?
Benieuwd wat daar van terecht gaat komen
Ah, die oranje brievenbussen hebben wij sinds een paar weken ook. Echter worden ze bij ons niet gebruikt als steunpunt, daarvoor wordt gebruik gemaakt van een verzorgingstehuis en de garage van een gewoon huis. In de andere dorpen en steden binnen ons vbg varieërt het van een luxe depot met wc en een rookhokje tot een krakkemikkig aftands schuurtje wat ook als opberghok voor het naburige cafetaria wordt gebruikt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:32 schreef lbeew het volgende:
[..]
Die hebben wij al een lange tijd, is wel handig.
http://maps.google.nl/map(...)p=12,184.46,,0,20.79
Bij een VBG langsgaan, hier ligt de vloer vol met oude jassen van oud-collegas en nog een heel opslaghok, stinken alleen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:44 schreef Conflict het volgende:
Ik heb en vraagje:
Jullie bestellen kleding en krijgen dan een bepaald aantal punten, toch? Als die punten op zijn, kunnen jullie dan kleding bestellen en dit zelf betalen?
Ik kan (als subco) namelijk alleen polo's bestellen en dat begint nu toch wel fris te worden, misschien kan ik dit via een vaste medewerker bij ons regelen.
Wtf? Geen jas of niks verder? Dat is wel heel sneu dan.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:44 schreef Conflict het volgende:
Ik heb en vraagje:
Jullie bestellen kleding en krijgen dan een bepaald aantal punten, toch? Als die punten op zijn, kunnen jullie dan kleding bestellen en dit zelf betalen?
Ik kan (als subco) namelijk alleen polo's bestellen en dat begint nu toch wel fris te worden, misschien kan ik dit via een vaste medewerker bij ons regelen.
Even 058 233 33 33 (klantenservice) bellen en ze zullen er hopelijk wat aan gaan doenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:11 schreef Maanvis het volgende:
HEY TNT, mijn postbus ligt nu vol met post die voor een ander is bedoeld. Doe eens goed bezorgen.
ik heb het inmiddels zelf al bezorgd. dit kostte me 20 minuten, en die worden gedeclareerd bij TNT.quote:
Laat even weten hoe dát aflooptquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik heb het inmiddels zelf al bezorgd. dit kostte me 20 minuten, en die worden gedeclareerd bij TNT.
Misschien kennen ze maanvis van fok en vinden ze het een kutuserquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk dat diegene één plank misgezeten heeft bij het ingooien, anders kan ik het niet verklaren.
Ik kan als zaterdagwerker van alles bestellen, maar alleen met punten en niet dat je ik er zelf voor zou betalen. Overigens zijn er geen truien of dingen met lange mouwen meer (uitgezonderd jas en regenjas)quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:44 schreef Conflict het volgende:
Ik heb en vraagje:
quote:Het verschilt per wijk. De ene staat krap en de ander juist weer erg ruim. En natuurlijk naarmate je vaker een wijk loopt doe je hem stukken sneller.Op woensdag 20 oktober 2010 16:18 schreef Warren het volgende:
Zijn die tijden in welke je de wijk moet lopen een beetje redelijk opgesteld? Ik heb net twee dagen achter de rug en ik had toch een uur uitloop (wijk van circa 2 uur).. hadden jullie dat ook aan het begin?
quote:Als het goed is, is er een inwerpopening bij het postbussenfront waar je verkeerd gesorteerde post in kunt gooien. Wordt het de volgende dag hersteld.Op woensdag 20 oktober 2010 15:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik heb het inmiddels zelf al bezorgd. dit kostte me 20 minuten, en die worden gedeclareerd bij TNT.
quote:het gaat over de postbussen bij m'n appartementencomplex. er zitten 8 postbussen. geen gleuf voor foute dingenOp woensdag 20 oktober 2010 16:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als het goed is, is er een inwerpopening bij het postbussenfront waar je verkeerd gesorteerde post in kunt gooien. Wordt het de volgende dag hersteld.
quote:Vraagje: Een vriend van me doet her en der hand en spandiensten (montagewerk). Kan hij wellicht ook voor TNT werken in downtime? Of wordt er echt een vaste beschikbaarheid verwacht?Op woensdag 20 oktober 2010 16:40 schreef Conflict het volgende:
Ik ben subcontractor (zzp-er, eigen rijder) en moet de kleding zelf betalen ja, is allemaal doorberekend in de prijs. En een kledinghok hebben ze bij ons niet.
Alleen zijn de sweaters ineens niet meer leverbaar en die vreselijke wollen truien ook niet. En alle vaste chauffeurs lopen in toffe fleecevesten.
quote:Postbodes, zaterdagwerkers en sorteerders sorteren de post.Op woensdag 20 oktober 2010 17:00 schreef Warren het volgende:
Nog een vraagje: is er een verschil tussen postbode en postbezorger? Ik lees hier en daar dat een postbode ook post mag sorteren, maar dat wordt toch al gedaan bij TNT door andere mensen?
quote:Wij (productie bv.) kunnen die ook niet meer bestellen, net ff ingelogd op workwearweb en ze hebben idd zon beetje alles eruit geflikkerd. Bodywarmers zijn er iig al heel lang uit.Op woensdag 20 oktober 2010 16:40 schreef Conflict het volgende:
Ik ben subcontractor (zzp-er, eigen rijder) en moet de kleding zelf betalen ja, is allemaal doorberekend in de prijs. En een kledinghok hebben ze bij ons niet.
Alleen zijn de sweaters ineens niet meer leverbaar en die vreselijke wollen truien ook niet. En alle vaste chauffeurs lopen in toffe fleecevesten.
quote:Vrij kansloze missie lijkt me, de politiek moet en zal concurrentie op de postmarkt hebben, sterker nog, dit past prima in het straatje van de huidige politiek om de rechtbescherming van werknemers verder uit te kleden.TNT verlaagt aantal ontslagen naar 3100
Uitgegeven: 20 oktober 2010 16:07
Laatst gewijzigd: 20 oktober 2010 16:40
AMSTERDAM - Het post- en pakkettenbedrijf TNT is bereid minder mensen te ontslaan bij de postdivisie. Daardoor worden niet 4500 werknemers de laan uitgestuurd, maar 3100.
Dat heeft TNT de vakorganisatie laten weten, aldus het bedrijf woensdag.
Naast de reductie van het aantal gedwongen ontslagen, ziet TNT de mogelijkheid om tot eind 2012 tweehonderd mensen tijdelijk werk te bieden. TNT zegt de reactie van de vakorganisaties af te wachten.
Ondanks de reductie benadrukt TNT dat de aangekondigde reorganisatie noodzakelijk blijft. ''Het is gegeven de dalende postmarkt en toenemende prijsdruk, als gevolg van concurrentie, onvermijdelijk.''
Vakbonden
De vakbonden vragen in een brief aan de regering om in te grijpen op de postmarkt. Ze stellen voor een onderzoeker te benoemen, die bekijkt hoe alsnog een gezonde postmarkt tot stand kan komen.
De bonden maken zich zorgen over de prijzenoorlog die over de ruggen van de bezorgers wordt uitgevochten.
Kwaliteit
''Duizenden TNT-postbodes worden met gedwongen ontslag bedreigd en tienduizenden postbezorgers ontberen elke rechtsbescherming en verdienen gemiddeld 30 procent minder dan het minimumloon",' zegt bestuurder Egon Groen van FNV Bondgenoten. Bovendien dendert volgens hem de kwaliteit van de bezorging achteruit.
De brief is ondertekend door bestuurders van FNV Bondgenoten, AbvaKabo FNV, CNV Publieke Zaak en de BVPP.
quote:Alleen sorteerders verdienen ook weinig, net als de postbezorgers.Op woensdag 20 oktober 2010 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Postbodes, zaterdagwerkers en sorteerders sorteren de post.
Postbodes, zaterdagwerkers en postbezorgers bezorgen de post.
Er is dus een verschil, wat ook in het loon per uur zichtbaar is.
quote:Lees en huiverOp woensdag 20 oktober 2010 21:30 schreef VixenFromHell het volgende:
'Opta waarschuwt TNT over omgang met post'
Vandaar dat de post na jaren ineens niet meer naar het steunpunt gaat. Ja zei de postbode+, want daar wordt de post nat. Klopt, en dat is ook slecht. Maar dat was al jaren zoen NU kan het ineens niet meer. Maar nu snap ik waarom
quote:Overigens waren ze hier eerlijker, hier is een brief naar medewerkers gestuurd eind september, dat bijna alle steunpuntadressen niet aan de eisen van de OPTA voldeden en ze meteen de dinsdag erop opgeheven waren ( brief rondgestuurd op zaterdag).Op woensdag 20 oktober 2010 09:55 schreef carboni het volgende:
Controle depots op zaterdag doen ze hier nu ook sinds dat ze de oude steunpunten niet meer mogen gebruiken en alles naar de depots moet.
Overigens vond een collega op de perssite van TNT de correspondentie tussen OPTA en TNT, http://www.tntpost.nl/ove(...)201_tcm46-526293.pdf
Zie hoe ze het aantal gevallen hebben weggestreept.
quote:Sure we Can.Op woensdag 20 oktober 2010 21:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze moeten gewoon eerlijk zijn ja. Hij zei toevallig dus vandaag aan de telefoon waarom het was, ik wist alleen dat het ineens niet meer daar lag. Maar die reden, tja hij kan zeggen dat het voor de post zelf is, maar dat is dus niet waar. Al die keren dat ik met zeiknatte post en pakjes voor de deuren stond, was dat niet belangrijk. En nu ineens wel. Wees dan ook eerlijk waarom het is. Ze zijn gewoon zelf stom bezig geweest.
quote:Geen flauw idee, binnen een paar weken moet je normaal gesproken toch wel redelijk binnen de richttijden kunnen komen, vooropgesteld dat die een beetje kloppen.Op donderdag 21 oktober 2010 14:24 schreef Warren het volgende:
Hoe lang kregen jullie de uitloop betaalt aan het begin? (de uitloop aan jou te wijten..)
quote:Dat probleem heb ik dus ook. Met huis-aan-huis is het gewoon niet te doen. Zonder huis-aan-huis wel redelijk... ik snap niet dat ze daar geen onderscheid in maken...Op donderdag 21 oktober 2010 15:15 schreef lololo het volgende:
[..]
Geen flauw idee, binnen een paar weken moet je normaal gesproken toch wel redelijk binnen de richttijden kunnen komen, vooropgesteld dat die een beetje kloppen.
Hier kloppen ze met name mét HAH voor geen meter namelijk, veel te krap. Zonder HAH is het zeker te doen (gemiddeld genomen).
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
Vakbonden stellen ultimatum aan TNT
quote:HAHAHA en de concurrent kan dat aan jaIn een reactie stelt woordvoerder Ernst Moeksis van TNT dat staken geen zin heeft, 'omdat het de problemen niet oplost'. "En het probleem is de dalende volumes", aldus Moeksis, die verder stelt TNT door de stakingen grote zakelijke klanten kan verliezen aan de concurrentie.
quote:Zelfde probleem dusOp donderdag 21 oktober 2010 18:07 schreef Denzo het volgende:
Oké, dit is dus mooi klote.
...
Nu zie ik net op mijn nieuwe contract staan dat het contract voor gemiddeld 3 uur per week is, terwijl ik 2 wijken loop op de zaterdag, die naar mijn inziens best flink zijn.
quote:Het scheelt ook gewoon wat voor hah je hebt, dubbel of driedubbel kost gewoon net wat meer tijd dan een handzaam dun briefje. Scheelt me op een grote wijk al snel 5 tot 10 minuten.Op donderdag 21 oktober 2010 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat het 5 minuten per 100 afgiftepunten is. Ze houden er idd geen rekening mee dat het verschil tussen met en zonder reclame in de praktijk groter is.
quote:Ik kan je geen ongelijk geven als je vertrekt...Op donderdag 21 oktober 2010 18:25 schreef Denzo het volgende:
Nou ja, ik vind het opzich niet erg als ik dit baantje kwijtraak, ik wil alleen wel m'n centen zien. VOG heb ik ook gisteren ingeleverd en het contract al ondertekend. Ik ben het namelijk spuugzat om de hele tijd achter dit soort zaken aan te moeten gaan. Ander baantje is zo geregeld, gelukkig.
quote:vraag aan de TC om de harmony uitdraaien voor die weken, daar kun je precies op zien welke diensten ingevoerd zijn en hoeveel tijd er voor stond.Op donderdag 21 oktober 2010 18:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Kan wel zijn dat zo'n 3 uur contract normaal is, maar ik ga er op dit moment nog even niet mee akkoord. Mij is door de postbode+ toegezegd dat het 3.45 zou blijven, simpel. Ook hoefde ik van hem geen VOG in te leveren, en dat moet volgens het contract ineens wel. Dus ik ga even per mail doorgeven dat dat niet is wat wij overeengekomen waren, en dat ik het niet zomaar ga tekenen.
Van mijn pa moet ik erbij zetten dat ik de vakbond om advies ga vragen. Hij vindt dat ik niet over me heen moet laten lopen en het harder moet spelen. Maar ik ben bang dat ik zo mijn baantje op het spel ga zettendaarnaast denk ik dat voorleggen aan de vakbond weinig zin heeft, met het contract is in principe zelf niet zoveel mis. Maar pa vindt dus dat ik zakelijker moet zijn. Zou het zelf persoonlijk gewoon graag met die kerel zelf oplossen...
quote:Hier komt het positieve van kleine contracten, je hoeft maar 3 uur te komen.Op donderdag 21 oktober 2010 19:23 schreef rub3n het volgende:
Ik heb helemaal geen zin aan die staking.
Dat betekend namelijk dat er geen post uit Zwolle hier op aan komt. En ik dus (als niet lid van de vakbond) gewoon moet komen opdraven en ze me alle kut klusjes kunnen geven die er zijn.
Dan neem ik wel verlof op.
quote:Met uitgiftepunten bedoelen jullie het aantal huisnummers? Volgens mij verschilt het enorm, want ik heb een wijk waar de huizen flink uit elkaar staan en de meeste adressen hebben ook hekjes... kleine brievenbussen (waar de meeste paketten niet door passen) etc... 5 min voor 100 huisnummers is geen doen voor mij nog.Op donderdag 21 oktober 2010 18:50 schreef lololo het volgende:
[..]
Het scheelt ook gewoon wat voor hah je hebt, dubbel of driedubbel kost gewoon net wat meer tijd dan een handzaam dun briefje. Scheelt me op een grote wijk al snel 5 tot 10 minuten.
5 minuten per 100 is bij ons in de meeste wijken gewoon te weinig iig. Ik denk dat 10 per 100 dichter bij de werkelijkheid zit...
quote:Ga er maar vanuit dat degene die werk flink wat wijken moet doen en wel even zoet is.Op donderdag 21 oktober 2010 19:40 schreef rub3n het volgende:
O mijn zaterdag wijk met alleen trombose en rouwkaarten. Das wel lekker werken.
quote:In april/mei 2008 (als ik t me goed herinner) zijn er ook nog estafettestakingen geweest.Op donderdag 21 oktober 2010 19:43 schreef carboni het volgende:
Ik heb even gegoogled, laatste staking was in 2004 maar alleen in Rotterdam en Amsterdam. Staking daarvoor is 28 jaar geleden.
Zeer loyale medewerkers dus.
quote:Ja ik weet wel dat je de tijd die je werkt betaald krijgt, en dat klopt ook normaal wel. Maar er is gewoon iets anders toegezegd, en dat ze daar ineens op terug komen ben ik het niet mee eens. En het nadeel van een kleiner contract, als je ziek bent of verlof neemt krijg je ook minder geld. Dat maakt me dus ook nog best wel uit.Op donderdag 21 oktober 2010 19:04 schreef carboni het volgende:
[..]
vraag aan de TC om de harmony uitdraaien voor die weken, daar kun je precies op zien welke diensten ingevoerd zijn en hoeveel tijd er voor stond.
Zoveel maakt het niet uit hoe groot je contract is, als je meer gewerkt heb word het uitbetaald.
Bij dit salaris worden de extra uren van 30aug tot 3okt uitbetaald. Volgende maand 4tot31okt.
quote:Dan neem ik verlofuren op!Op donderdag 21 oktober 2010 19:44 schreef carboni het volgende:
Zoveel rouwkaarten zijn er niet. In mijn wijken nooit meer dan 2. Ook wat ik weet van de maandagen dat er niet zoveel rouwkaarten/trombosekaarten zijn. Lijkt me wel leuk om die dingen te bezorgen (met een auto dat dan weer wel).
Maar het zou me niet verbazen dat ze gewoon alle zaw'ers/ thk'en de straat opsturen met alleen dat verdomde HAH en een verdwaalde rouwkaart.
quote:Ga 3 maanden meer werken en dan kan je heel makkelijk meer uren eisen.Op donderdag 21 oktober 2010 19:57 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja ik weet wel dat je de tijd die je werkt betaald krijgt, en dat klopt ook normaal wel. Maar er is gewoon iets anders toegezegd, en dat ze daar ineens op terug komen ben ik het niet mee eens. En het nadeel van een kleiner contract, als je ziek bent of verlof neemt krijg je ook minder geld. Dat maakt me dus ook nog best wel uit.
quote:Geen idee. Ik heb ook geen flauw idee wat er onder 'sorteerder' verstaan wordt overigens. Ik ken het niet als aparte functie iig.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:25 schreef IHVK het volgende:
Vraag: wat is nou het verschil in salaris (als beginnner) tussen : sorteren, zaterdagmederwerker en chauffeur zijn.
En welk werk is het leukst/ minst leuk?
quote:Wtf? Echt nog nooit van gehoordOp vrijdag 22 oktober 2010 15:05 schreef Troeta het volgende:
Sorteerders zijn mensen die alleen binnenwerken, die lopen dus geen post. Hun salaris is even laag als dat van een postbezorger.
quote:alle nieuwe mensen gooien ze in loongroep een, maakt niet uit wat je bent:)Op vrijdag 22 oktober 2010 15:05 schreef Troeta het volgende:
Sorteerders zijn mensen die alleen binnenwerken, die lopen dus geen post. Hun salaris is even laag als dat van een postbezorger.
Zaterdagwerkers werden vroeger goed betaald, maar volgens mij krijgen nieuwe zaterdagwerkers nu ook een laag salaris, al zal het wel iets hoger zijn als de sorteerders en postbezorgers, omdat hun sorteren én post lopen.
Collectie-chauffeurs krijgen tegenwoordig ook een laag salaris, al kan je daar wel wat meer onderhandelen.
Wat jij het meest leuk vind weet ik niet. Wil je lekker naar buiten zonder collega's en teamcoaches om je heen is post bezorgen het leukst voor jou. Wil je liever een beetje beppen met collega's en warm binnen zitten kan je het beste gaan sorteren..
Wil je lekker in zo'n busje scheuren dan chauffeur:)
quote:Ja, is sinds vorig jaar. Deze maand zijn er bij ons ineens 5 van dat soort mensen aangenomen, verschrikkelijk.
quote:Bij ons zitten er sinds kort ook van die pipo's, wordt nog leuk met kerst.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:18 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ja, is sinds vorig jaar. Deze maand zijn er bij ons ineens 5 van dat soort mensen aangenomen, verschrikkelijk.
Ze snappen er niks van en zijn traag en de rest kan 6 uur per dag buitenlopen..
En er is nog wel verschil anna, al is het soms een beetje onderhandelen.
quote:Klopt, er staat ook ineens een nieuwe functie op de TNT vacaturesite: "postmedewerker voorbereiden bezorging". Dat zal de toekomst wel worden: dit soort mensen binnen en dan de postbezorgers buiten. En misschien nog een paar ouderwetse bestellers voort buitengebieden (voor zover dat niet wordt uitbesteed).Op zaterdag 23 oktober 2010 10:18 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ja, is sinds vorig jaar. Deze maand zijn er bij ons ineens 5 van dat soort mensen aangenomen, verschrikkelijk.
Ze snappen er niks van en zijn traag en de rest kan 6 uur per dag buitenlopen..
En er is nog wel verschil anna, al is het soms een beetje onderhandelen.
quote:Ja, fijn he..Op zaterdag 23 oktober 2010 15:15 schreef TokenW het volgende:
[..]
Bij ons zitten er sinds kort ook van die pipo's, wordt nog leuk met kerst.
quote:Er komt niks naar ons toe voor zover ik weet, De 2564 moest van de Wingerd al naar ons toe omdat de Fahrenheit vol zat en bij ons is daardoor nu geen milimeter ruimte meer over. Wel vreemd dat de Wldorp dicht gaat, een half jaar geleden was er juist sprake van dat de Badhuis juist naar de Waldorp zou gaan.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:17 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ja, fijn he..
Al gehoord dat de Waldorp dichtgaat? Bij ons gaat er een wijk naar Scheveningen en dan komt de Waldorp naar ons toe, maar weet niet of alle wijken komen. Misschien dat er ook wat naar jullie gaat?
quote:Ja, en de 66 is toen naar scheveningen gegaan en de 65 naar de fahrenheit, maar de 65 gaat nu weer naar scheveningen. Maar de waldorp heeft toch best veel wijken? Bij ons is het stukken kleiner als bij jullie, dus vraag me echt af waar ze iedereen willen proppen..Op zaterdag 23 oktober 2010 20:10 schreef TokenW het volgende:
[..]
Er komt niks naar ons toe voor zover ik weet, De 2564 moest van de Wingerd al naar ons toe omdat de Fahrenheit vol zat en bij ons is daardoor nu geen milimeter ruimte meer over. Wel vreemd dat de Wldorp dicht gaat, een half jaar geleden was er juist sprake van dat de Badhuis juist naar de Waldorp zou gaan.
quote:Dat t topic motiverend is is zeker een grapje?Op zondag 24 oktober 2010 15:30 schreef Ataraxy het volgende:
Zit eraan te denken om ook een tijd als postbode te gaan werken, nog tips?
Topic is erg motiverend.
quote:Haha hier was van de week ook een C-Max huurauto waarmee buslichtingen werden gedaanOp zondag 24 oktober 2010 14:50 schreef Viper86 het volgende:
Ik heb gister mijn boerderijenroute in zo'n auto besteld:
[ afbeelding ]
De bakken met post in de kofferbak en op de achterbank.Wel vreemd om met zo'n auto de post te doen, maar hij reed wel lekker.
Ze konden blijkbaar geen betere huurauto vinden denk ik.
quote:Nou dan tref je het nog, ik moest van de week in deze auto buslichting doen:Op zondag 24 oktober 2010 14:50 schreef Viper86 het volgende:
Ik heb gister mijn boerderijenroute in zo'n auto besteld:
[ afbeelding ]
De bakken met post in de kofferbak en op de achterbank.Wel vreemd om met zo'n auto de post te doen, maar hij reed wel lekker.
Ze konden blijkbaar geen betere huurauto vinden denk ik.
quote:Was inderdaad sarcastisch.Op zondag 24 oktober 2010 15:38 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Dat t topic motiverend is is zeker een grapje?
Een goeie fiets is wel handig.
quote:Ligt eraan wanneer je beschikbaar bent...als je echt fulltime beschikbaar bent kan je postbode worden, theoretisch gezien. Maar volgens mij nemen ze niemand meer aan als postbode. Als je zaterdag beschikbaar bent zou ik voor de functie zaterdagbesteller gaan. Dan verdien je het loon dat in de OP staat (dat ding geldt ook voor postbode). Als postbezorger verdien je geen hol in ieder geval.Op zondag 24 oktober 2010 16:06 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Was inderdaad sarcastisch.
Goede fiets moet wel lukken, verder hoop ik dat het dan post ophalen is in een depot of whatever en dan m'n ronde doen en klaar.Maar zo mooi lijkt 't niet te lopen gezien de ervaringen hier.
Niet al te laag salaris zou ook wel mooi zijn.
quote:Ik heb de grote stap maar eens genomen me aan te melden op de site, na het invullen van gegevens en wensen kwamen er beschikbare vacatures, waar 3 keuze mogelijkheden. Een met meerdere wijken beschikbaar, een losse wijk en een dorp in de buurt.Op zondag 24 oktober 2010 16:11 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ligt eraan wanneer je beschikbaar bent...als je echt fulltime beschikbaar bent kan je postbode worden, theoretisch gezien. Maar volgens mij nemen ze niemand meer aan als postbode. Als je zaterdag beschikbaar bent zou ik voor de functie zaterdagbesteller gaan. Dan verdien je het loon dat in de OP staat (dat ding geldt ook voor postbode). Als postbezorger verdien je geen hol in ieder geval.
quote:Ja maar wat was de naam van de functie die erbij stond?Op zondag 24 oktober 2010 16:31 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Ik heb de grote stap maar eens genomen me aan te melden op de site, na het invullen van gegevens en wensen kwamen er beschikbare vacatures, waar 3 keuze mogelijkheden. Een met meerdere wijken beschikbaar, een losse wijk en een dorp in de buurt.
Dan zullen ze toch wel aannemen, neem ik aan?
Wat is nou het verschil tussen een postbode, postbezorger en postbesteller?
quote:Er staat postbezorger. Er staat ook tijdelijke postmedewerker bij de opties, maar dat is dus de normale postbode fulltime neem ik aan.Op zondag 24 oktober 2010 16:44 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja maar wat was de naam van de functie die erbij stond?
Een postbode is iemand die fulltime werkt en binnen sorteert en buiten post loopt. Verder mag deze aangetekenden rondbrengen.
Postbezorger mag alleen rondbrengen en verdient 40% minder dan een postbode als ik het goed heb.
Zaterdagbesteller is meestal een student of scholier die op zaterdag beschikbaar is. Mag sorteren, bezorgen en eventueel aangetekenden bezorgen. Als zaterdagbesteller kan je voor t zelfde loon eventueel ook doordeweeks werken als je beschikbaar bent en ze je nodig hebben.
quote:Het hang inderdaad af van leeftijd en hoe lang je er werkt. Mijn uurloon ligt zo'n rond de 6 nog wat... en dat is bruto. Als postbezorger verdien je dus inderdaad vrij weinig.Op zondag 24 oktober 2010 17:08 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Er staat postbezorger. Er staat ook tijdelijke postmedewerker bij de opties, maar dat is dus de normale postbode fulltime neem ik aan.
Bij postbezorger hebben ze het over een salaris van 'rond de 8 euro per uur'.
quote:Hoe gaat dat inwerken in zijn werk, gewoon op straat of ook op kantoor? Zou mijn vriendin dan ook meekunnen? Hoelang duurt het inwerken?Op maandag 25 oktober 2010 12:29 schreef Troeta het volgende:
Ben_op_Fok, iemand meenemen tijdens de sollicitatie is geen probleem hoor, en als je het van te voren even uitlegt al helemaal niet.
En als je word ingewerkt door een heel geduldig persoon, is het dan een probleem? Want ingewerkt moet je wel worden, post bezorgen is toch niet zo simpel als het lijkt en het belangrijkste is dat je een beetje de handigheid leer anders doe je er gewoon uren langer over en die tijd krijg je niet betaald.
Solliciteren is trouwens zo gebeurd, je komt binnen, je krijgt wat simpele vragen. Of je een fiets hebt en door de regen wilt lopen en er is een mogelijkheid om je stoornis uit te leggen.
En dan hoor je meteen of je bent aangenomen.
quote:Hoeveel en op welke manier krijg je later nog met die teamcoach te maken?Op maandag 25 oktober 2010 12:35 schreef tntster het volgende:
idd je eigen niet druk maken over moeilijke vragen die ze stellen want dat gebeurt absoluut niet :-)
Tis puur heb je een goede fiets? wanneer ben je beschikbaar en stem je in met je loon :-)
No big deal ;-) noem het eerder een kennismakingsgesprek met je teamcoach
quote:Is degene die je inwerkt ook gewoon een bezorger? Hoelang neemt het inwerken in beslag?Op maandag 25 oktober 2010 12:46 schreef Troeta het volgende:
Dat is gewoon op straat, degene die je inwerkt doet het 1 bundel voor, dan mag je een bundel alleen doen en geeft de ander je wat tips en daarna loop je dan allebei post weg. Ondertussen zal je nog wat meer tips krijgen en de weg word je uitgelegd enzo.
Als je het vraagt zal je vriendin vast wel mee mogen, ze mag alleen absoluut niet meehelpen.
quote:Als er klachten zijn uit jouw wijk, of als jouw uren niet kloppen moet je naar hem toe.Op maandag 25 oktober 2010 12:47 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Hoeveel en op welke manier krijg je later nog met die teamcoach te maken?
quote:Hier op de vestiging heb ik eigenlijk enkel contact met m'n teamcoach en praktisch nooit met de postbodeplus.Op maandag 25 oktober 2010 13:42 schreef Troeta het volgende:
[..]
Als er klachten zijn uit jouw wijk, of als jouw uren niet kloppen moet je naar hem toe.
verder niet veel meer, het meeste zal je contact hebben met je postbodeplus.
quote:Is er dan een verschil tussen even en oneven nummers?Op maandag 25 oktober 2010 13:29 schreef carboni het volgende:
Volgens mijn is er overal een personeelstekort, zeker qua postbezorgers. Ze nemen zelfs mensen aan die niet weten wat even/oneven is.
Inwerken ligt ook vaak aan de postbezorger zelf en hoeveel personeel er beschikbaar is. Soms wordt iemand een hele week lang ingewerkt, soms 1 of 2 dagen. De persoon die je inwerkt ligt aan de planning, kan van alles zijn, postbezorger, postbode, zaterdagwerker of postbode+
quote:Wel bij het sorteren, die oneven/even gast was een tijdelijke hulpkracht ofzo.Op maandag 25 oktober 2010 18:17 schreef TokenW het volgende:
[..]
Is er dan een verschil tussen even en oneven nummers?
quote:Op maandag 25 oktober 2010 18:18 schreef Jojoortje het volgende:
Omg, ik was jullie al bijna vergeten
quote:Bevind de teamcoach zich op het depot waar je de post ophaalt?Op maandag 25 oktober 2010 13:42 schreef Troeta het volgende:
[..]
Als er klachten zijn uit jouw wijk, of als jouw uren niet kloppen moet je naar hem toe.
verder niet veel meer, het meeste zal je contact hebben met je postbodeplus.
quote:Zou je mij kunnen vertellen met wie je allemaal te maken hebt als je eenmaal bezorger bent en hoevaak dat is?Op maandag 25 oktober 2010 21:41 schreef VixenFromHell het volgende:
De postbode+ stuurt de postbezorgers aan, is het directe aanspreekpunt en regelt de planning enzo. Teamcoach staat daar volgens mij dan weer boven.
En de teamcoach bevindt zich voor zover ik weet op de vestiging, waar de wijken voorbereid worden. Maar iig niet op het depot. Er zijn binnen het gebied van een teamcoach behoorlijk wat depotshier heeft elk postcodegebied een eigen depot, soms wel meerdere.
Inwerken gebeurt hier meestal door een andere postbezorger, en hier is het normaal om 3 dagen mee te lopen. In principe laat de andere bezorger je dan even zien hoe het moet (paar straten), en dan moet je het daarna zelf doen. Dat duurt meestal dus wat langer dan de officiele tijd die er voor de wijk staat, want je bent nog niet zo snel in het begin. Je moet dan verder elke dag alles zelf doen, en de andere bezorger loopt er bij. Eerst werd het werk daarna nog wel eens verdeeld om sneller klaar te zijn, maar dat mag bij ons niet meer. Voor mensen die op zaterdag willen gaan werken plannen ze het liefst ook inwerkdagen doordeweeks, omdat het anders zo lang duurt. Ze kiezen ook graag dagen met reclame, zodat je dat ook leert
Als je nog meer vragen hebt, gewoon stellen!
quote:Ik heb als ik een tijdje alleen in de bestelling zit dat ik me dood ga vervelen bij gebrek aan sociale interactie. Die 5 minuten per dag die je doorbrengt met je collega bezorgers en pb+ zijn voor mij niet voldoende om aan mijn 'ouwehoer'-quotum te komen.Op maandag 25 oktober 2010 22:20 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik hoor elke week van een postbode+ waar ik moet werken, af en toe zie ik op het depot nog andere bezorgers. Kan wel zijn dat je soms contact hebt met een andere postbode+ dan je eigen, want die hebben ook wel eens vrije dagen en vakantie. Daarnaast zijn er elk half jaar of zo vergaderingen, waar meer medewerkers bij zijn natuurlijk. Dat is het voor mij wel zo'n beetje. Ja en bewoners wel eens uiteraard
quote:Bewoners is niet het grootste probleemOp maandag 25 oktober 2010 22:20 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik hoor elke week van een postbode+ waar ik moet werken, af en toe zie ik op het depot nog andere bezorgers. Kan wel zijn dat je soms contact hebt met een andere postbode+ dan je eigen, want die hebben ook wel eens vrije dagen en vakantie. Daarnaast zijn er elk half jaar of zo vergaderingen, waar meer medewerkers bij zijn natuurlijk. Dat is het voor mij wel zo'n beetje. Ja en bewoners wel eens uiteraard
quote:Vergadering is niet verplicht, ik kan ook vaak niet omdat het dan is als ik op school zitOp maandag 25 oktober 2010 22:38 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Bewoners is niet het grootste probleem![]()
Zijn die vergaderingen verplicht?
Daarnaast zeg je dat je wekelijks hoort waar je moet werken, maar je hebt toch een vaste wijk? En hoor je dat dan op het depot van die postbode+, of hoe gaat dat in zijn werk? Hoor je dat ff snel in een paar zinnen of moet je echt op kantoor komen?
quote:Dat is positief voor mijOp maandag 25 oktober 2010 23:07 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Vergadering is niet verplicht, ik kan ook vaak niet omdat het dan is als ik op school zit
Ik heb zelf geen vaste wijk nee. Maar ze mailen sowieso elke week een planning door aan iedereen. Daar hoef je dus niet voor langs te komen. Dat is iig hoe het hier gaat.
quote:De post wordt aangeleverd in zakken, die precies in je fietstassen passen, dus dat kost amper tijdOp maandag 25 oktober 2010 23:32 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Dat is positief voor mij![]()
Maar je komt dus 1x per dag op het depot om je post op te halen, als je klaar bent met werken niet meer?
Duurt het lang om je tassen te vullen met post?
quote:Dat vind ik nou ook, dus ik ga echt mijn post niet halen in een kil depot. Als ik dan een dag ook geen vrienden of familie sprak voelde ik me eenzaam zeg. En ik moet ook vaak plassen, dus ik moet ook een wc hebben en koffie natuurlijk.Op maandag 25 oktober 2010 22:24 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik heb als ik een tijdje alleen in de bestelling zit dat ik me dood ga vervelen bij gebrek aan sociale interactie. Die 5 minuten per dag die je doorbrengt met je collega bezorgers en pb+ zijn voor mij niet voldoende om aan mijn 'ouwehoer'-quotum te komen.
quote:Hier hetzelfdeOp dinsdag 26 oktober 2010 14:18 schreef silliegirl het volgende:
Hee, daar zijn jullie ook weer!
Wat ben ik BLIJ dat ik destijds gestopt ben als zaterdagbesteller zeg.. Als ik nu steeds hoor wat voor zooi het bij TNT is benk alleen maar blij dat ik daar niet meer tussen hoef te zitten. En er is trouwens nog geen zaterdag geweest waar ik dacht "goh, nou zou ik eigenlijk best de post is rond willen brengen... "
quote:Bij onze sector wordt daar volgens mij überhaupt niet meer naar gekeken, eerst werden de resultaten altijd voor gehangen maar dat is ook voorbij.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:58 schreef Cerbie het volgende:
Net een college gehad waarbij het BOCO systeem werd aangehaald als manier van positieve beloning;
Medewerkers raakten zo gemotiveerd door direct resultaat te zien als ze rustiger rijden dat een prijs voor de zuinigste chauffeur per maand niet eens meer nodig is
quote:Bij ons doen ze daar ook niks meer meeOp dinsdag 26 oktober 2010 13:58 schreef Cerbie het volgende:
Net een college gehad waarbij het BOCO systeem werd aangehaald als manier van positieve beloning;
Medewerkers raakten zo gemotiveerd door direct resultaat te zien als ze rustiger rijden dat een prijs voor de zuinigste chauffeur per maand niet eens meer nodig is
quote:Oh, dat heb ik sowieso nog nóóit gedachtOp dinsdag 26 oktober 2010 14:18 schreef silliegirl het volgende:
Hee, daar zijn jullie ook weer!
Wat ben ik BLIJ dat ik destijds gestopt ben als zaterdagbesteller zeg.. Als ik nu steeds hoor wat voor zooi het bij TNT is benk alleen maar blij dat ik daar niet meer tussen hoef te zitten. En er is trouwens nog geen zaterdag geweest waar ik dacht "goh, nou zou ik eigenlijk best de post is rond willen brengen... "
quote:En daarom hebben ze ook auto's zonder bocoOp dinsdag 26 oktober 2010 13:58 schreef Cerbie het volgende:
quote:Bij ons wel, naam + scores!Op dinsdag 26 oktober 2010 17:21 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Bij ons doen ze daar ook niks meer meeDie lijsten hangen toch niet op een prikbord zodat iedereen ze kan zien?
quote:Wat maakt het uit als andere mensen weten dat je niet zo zuinig rijdt?Op dinsdag 26 oktober 2010 19:13 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik vind die scores eigenlijk gewoon privé, iets wat alleen je TC mag weten.
quote:Nou ja ik vind dat soort gegevens gewoon privéOp dinsdag 26 oktober 2010 19:42 schreef lbeew het volgende:
[..]
Wat maakt het uit als andere mensen weten dat je niet zo zuinig rijdt?
Ik had een keer een 0,0 op acceleratie en 2,6 gemiddeld op een ritje van 21 km, maar dat was wel een uitzonderlijk geval. ;p
quote:Nouja, ik had toen ik begon best een lekker wijkje om te lopen, dus als het dan mooi weer was had ik het prima naar m'n zin.Op dinsdag 26 oktober 2010 17:21 schreef lololo het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik sowieso nog nóóit gedacht![]()
Nou ja, op de eerste mooie lentedag vind ik het vaak wel een genot om een klein wijkje zonder HaH te lopen ofzo maar verder
quote:Sinds wanneer regelt de Postbode+ de planning?Op maandag 25 oktober 2010 21:41 schreef VixenFromHell het volgende:
De postbode+ stuurt de postbezorgers aan, is het directe aanspreekpunt en regelt de planning enzo. Teamcoach staat daar volgens mij dan weer boven.
quote:Mijn postbode+ zegt iig wel dat hij dat doet. Hij heeft het er regelmatig over dat hij zijn planning nog rond moet maken, of dat hij me inroostert. Maar goed, als een ander dat dan toch doet, kan ik dat ook niet weten. Ik kom niet zelf op kantoor om het te zien. Hier doen ze ook iig wel meer dan wat je nu zegt. Ze doen de solliciatiegesprekken grotendeels voor de bezorgers, en bereiden ook wel eens een wijk voor, Wat ze op kantoor verder uitspoken, geen idee. Maar dit is iig mijn ervaringOp woensdag 27 oktober 2010 23:50 schreef rub3n het volgende:
[..]
Sinds wanneer regelt de Postbode+ de planning?
Enige wat die doet, is zakjes rondrijden. En eventueel als aanspreekpunt fungeren volgens mij.
quote:Hier worden de boco scores altijd opgehangen. Ik heb al vaak meegemaakt dat de teamleider naast de lijst stond te wachten om de mensen die een onvoldoende hadden gescoord op hun vingers te tikken.Op woensdag 27 oktober 2010 23:50 schreef rub3n het volgende:
Boco gegevens, privé. Wat een onzin. Tis toch lachen man. Hier worden ze bijna nooit opgehangen. Schijnt "vroeger" wel zo te zijn geweest.
In juli kregen wij een nieuwe vestigingsmanager en die had hem wel opgehangen. Prachtig.
Ik was 66ste van de 70 haha. In augustus ben ik er dus op gaan letten, en huppa had meteen een 8.4 ipv. die 6.9haha.
Maar was echt lachen, iedereen met elkaar vergelijken enzo.
quote:Misschien verschilt dat dan per vestiging, want bij ons maakt de postbode plus wel degelijk de planning van de bezorgers, en verder is er vervangend teamcoach als onze teamcoach vrij heeft.Op woensdag 27 oktober 2010 23:50 schreef rub3n het volgende:
[..]
Sinds wanneer regelt de Postbode+ de planning?
Enige wat die doet, is zakjes rondrijden. En eventueel als aanspreekpunt fungeren volgens mij.
quote:Bij de V&D heb ik ze wel eens zien liggen. Mijn ervaring is iig dat je ze nooit kan vinden als je ze nodig hebtOp donderdag 28 oktober 2010 13:47 schreef Taneli het volgende:
Even wat anders, ben één mijn halve vingerhandschoenen kwijt, en met de naderende winter en koude zaterdagochtenden in aantocht, weet iemand waar je die dingen ook nog kunt kopen?
![]()
quote:Ik had ook dat HAH blad van de AH. Ik merkte ook dat ik twee dagen achter elkaar hetzelfde HAH blad had bezorgd (Gamma)... echt raarOp donderdag 28 oktober 2010 15:09 schreef sbientje het volgende:
zo ik heb er ook weer 2 dagen werken opzitten. Eens een keer hele diensten ipv vliegende keepDat huis aan huis van albert heijn gisteren, hadden jullie dat ook?
Ik had 2 wijken te bezorgen en 19 van die bundels HAH
Gelukkig kon ik een auto meekrijgen, anders had ik een keer of 4 terug moeten fietsen. vandaag had ik geen bestelling, morgen weer wel (de wijk waarin ik woon
)
quote:dat zou wel het meest effectief zijn...Op donderdag 28 oktober 2010 20:07 schreef Cerbie het volgende:
Staken tijdens kerst
Dan zou ik toch wel heel blij zijn dat ik na kerst/staking niet meer voor TNT werk, dan breng je half januari kerstkaarten rond.
quote:whut? Je moest brieven aannemen van mensen in auto's? Hahah, dat zou ik echt niet doenOp donderdag 28 oktober 2010 20:16 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Was weer een leuk ritje vandaag. Ik reed nietsvermoedend op een drukke 70km/u weg (waar bijna iedereen 100 rijdt) tot me opviel dat er een auto de hele tijd naast me bleef plakken. Dus wierp ik een blik naar binnen waarop ik zag dat de passagier een brief tegen het raam aan drukte. Allemaal leuk en aardig maar er was geen mogelijkheid om te stoppen (tenzij ik dat midden op de weg deed, leek me geen goed plan) dus gaf ik extra gas bij om de auto af te schudden. Even later kwam de auto weer naast me rijden maar gelukkig sprong verderop het verkeerslicht op rood dus kon ik toch nog de belangrijke post (boetes) aannemen.
quote:Ach, het is de tweede keer sinds dik een jaar tijd dat het me is overkomen. Dit keer was het alleen totaal geen goede plek om maar even post te overhandigen en als het het verkeerslicht niet op rood stond was ik ook zeker niet gestopt. Het verkeer is natuurlijk belangrijker dan de post.Op donderdag 28 oktober 2010 20:37 schreef sbientje het volgende:
[..]
whut? Je moest brieven aannemen van mensen in auto's? Hahah, dat zou ik echt niet doen
quote:Omg ik zou zeggen: Fuck youOp donderdag 28 oktober 2010 20:16 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Was weer een leuk ritje vandaag. Ik reed nietsvermoedend op een drukke 70km/u weg (waar bijna iedereen 100 rijdt) tot me opviel dat er een auto de hele tijd naast me bleef plakken. Dus wierp ik een blik naar binnen waarop ik zag dat de passagier een brief tegen het raam aan drukte. Allemaal leuk en aardig maar er was geen mogelijkheid om te stoppen (tenzij ik dat midden op de weg deed, leek me geen goed plan) dus gaf ik extra gas bij om de auto af te schudden. Even later kwam de auto weer naast me rijden maar gelukkig sprong verderop het verkeerslicht op rood dus kon ik toch nog de belangrijke post (boetes) aannemen.
quote:Dat is tamelijk karig. Dat komt dus neer op EUR 6 exclusief die toeslag, en dat zo ongeveer het minimumjeugdloon voor een 21-jarige. Maar als je 22 bent straks is het iets van EUR 7 per uur, en dan komt het incl toeslag op EUR 8,75. Dat is al wat beter, maar ik zou het er niet voor doen. Geen nachtdienst, iig!Op vrijdag 29 oktober 2010 16:49 schreef Catch_me het volgende:
Is er ergens een salaristabel voor 2010 van TNT?
Ik had gesolliciteerd als postsorteerder bij de "opzetterij" om nachten van 23.00 - 06.30 te doen in de decembermaand "actie".
Zojuist werd ik teruggebeld en kreeg een salaris voorstel (voor 21 jaar, als ik daar in dienst ga ben ik 22) van 7.50 per uur inclusief een toeslag van 25% vanwege nachtwerk.
Is dit niet een beetje erg weinig?
quote:Ja, dat is heel erg weinig... Ik zit nu op 9,73 per uur als normale zaterdagmedewerker... Gelukkig loopt mijn contract op 1 januari af en dan ben ik er mooi pleite, wat een zooiOp vrijdag 29 oktober 2010 16:49 schreef Catch_me het volgende:
Is er ergens een salaristabel voor 2010 van TNT?
Ik had gesolliciteerd als postsorteerder bij de "opzetterij" om nachten van 23.00 - 06.30 te doen in de decembermaand "actie".
Zojuist werd ik teruggebeld en kreeg een salaris voorstel (voor 21 jaar, als ik daar in dienst ga ben ik 22) van 7.50 per uur inclusief een toeslag van 25% vanwege nachtwerk.
Is dit niet een beetje erg weinig?
quote:En hoe oud ben jij, als ik vragen mag?Op zaterdag 30 oktober 2010 09:12 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, dat is heel erg weinig... Ik zit nu op 9,73 per uur als normale zaterdagmedewerker... Gelukkig loopt mijn contract op 1 januari af en dan ben ik er mooi pleite, wat een zooi
quote:Hier regent het al de hele middag zowat.Op zaterdag 30 oktober 2010 14:57 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Regenpak voor niks meegenomen
quote:Waar ben jij ineens mod van trouwens?Op zaterdag 30 oktober 2010 14:59 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hier regent het al de hele middag zowat.
quote:VBLOp zaterdag 30 oktober 2010 15:49 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Waar ben jij ineens mod van trouwens?
Retour afzender. Meneer wil het niet hebben. Dan moet hij ook niet gaan zeuren dat hij niets krijgt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:47 schreef Cerbie het volgende:
Ook een mooie. Had een pakket van Bol dat nét niet door de brievenbus pastte. Dus maar even aanbellen
Doet de man des huizes de deur open, roept iets van wij kopen niet aan de deur! en gooit de deur weer dicht! Dan niet he
Hahaha, als dat mij zou gebeuren, had ik het pakje mooi ergens in de tuin gesmeten. Liefst midden tussen de planten en dan hard. Wat een mongoolquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:47 schreef Cerbie het volgende:
Die regen
Ook een mooie. Had een pakket van Bol dat nét niet door de brievenbus pastte. Dus maar even aanbellen
Doet de man des huizes de deur open, roept iets van wij kopen niet aan de deur! en gooit de deur weer dicht! Dan niet he
24.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 09:59 schreef Catch_me het volgende:
[..]
En hoe oud ben jij, als ik vragen mag?
Ja inderdaad zou ik ook doen denk ik, 'geweigerd' zou ik zeggenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Retour afzender. Meneer wil het niet hebben. Dan moet hij ook niet gaan zeuren dat hij niets krijgt.
Vertel het hele verhaal eensquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:31 schreef lbeew het volgende:
Vandaag uitgemaakt voor tyfuslijer omdat ik brief met legitimatie niet liet tekenen door de partner van de geadresseerde.
hier ook weer een hoop gemopper gehoord. Bij mij was 1 wijk weggehaald van mijn uitvoering, in plaats daarvan moest ik wat langer binnen blijven. uiteindelijk nog een aantal wijken extra ingegooid en 2 extra gezet. Was uiteindelijk om 4 uur klaar, en half 10 begonnen. Viel wel mee dus. Ging ik even kijken of mijn uitvoering van gisteren erop stond... blijkt dat de teamcoach helemaal niets van mij heeft ingevoerdquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:38 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Ja inderdaad zou ik ook doen denk ik, 'geweigerd' zou ik zeggen
Was weer een mooie bende hier vandaag, 2x HAH was niet samengevoegd, er lag een dienst los terwijl we al met uitzendkrachten lopen, kortom lekker geregeld allemaal. En wie mag het oplossen...degenen die er niet voor verantwoordelijk zijn natuurlijk. En dan krijgen we straks vlak voor de KNJ (vandaag trouwens een brief thuis gekregen dat "we je deze periode in de gelegendheid willen stellen extra te komen werken"...wow wat aardig van TNT) ook nog eens Optivo. Als het zo doorgaat gaan d'r heel wat zaterdagwerkers mee stoppen denk ik. Of staken natuurlijk
Nou ik bel aan bij het adres en een oudere dame doet haar raam open (3e verdieping ofzo). Ze zag al gelijk dat het om een bankpas ging en zegt ik heb dat ding echt nodig! Dus vraag ik bent u die en die. Nee dat is mijn man, maar ik heb wel zijn paspoort etc...quote:
Altijd hetzelfde gezeik, ik vraag altijd gewoon bent u ... of is ... thuis. En indien nee schrijf ik gewoon stug door. Als ze de volgende dag ook niet thuis zijn doe ik het altijd meteen naar het servicepunt. Leg altijd uit dat het voor hun veiligheid is ivm fraude etc. Zeiken ze vaak nog steeds door.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:20 schreef lbeew het volgende:
[..]
Nou ik bel aan bij het adres en een oudere dame doet haar raam open (3e verdieping ofzo). Ze zag al gelijk dat het om een bankpas ging en zegt ik heb dat ding echt nodig! Dus vraag ik bent u die en die. Nee dat is mijn man, maar ik heb wel zijn paspoort etc...
Ik uitleggen dat het echt niet kan helaas, er mag alleen door de geadresseerde getekend worden. Daarna een verhaal van haar man die in het ziekenhuis ligt, geen geld meer heeft omdat de bankpas is ingeslikt door een geldautomaat. Of hij haar niet kon machtigen? Nee. Wat ze dan moet doen? Bellen met de Rabobank mevrouw, zij zijn de enigen die dit kunnen oplossen voor u, zij hebben het namelijk zo verstuurd. Nog een keer hetzelfde verhaal van mevrouw en daarna maar gezegd dat het echt niet kan en een briefje door de bus gedaan en haar een fijne dag gewenst.
Handgeschakeld. Automaat zou niet handig werken ivm het vele in en uitstappenquote:Op maandag 1 november 2010 11:19 schreef Vragende het volgende:
Zijn die bezorgbusjes eigenlijk automaat of handgeschakeld?
Hoezo zou het niet handig zijn? Het enige wat niet handig is met het vele in en uitstappen is steeds gordel om doenquote:Op maandag 1 november 2010 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Handgeschakeld. Automaat zou niet handig werken ivm het vele in en uitstappen
Ik heb een "gordel-ontheffing" in de bus liggen.quote:Op maandag 1 november 2010 12:41 schreef lbeew het volgende:
[..]
Hoezo zou het niet handig zijn? Het enige wat niet handig is met het vele in en uitstappen is steeds gordel om doenmaar ik doet het wel.
Ik heb altijd het idee dat het wisselen van standen bij een automaat veel tijd kost. Daarnaast kan ik me voorstellen dat het niet echt goed is voor de versnellingsbak. Bij een schakelbak merk je overigens de slijtage na enkele jaren ook wel. Reken maar dat die postauto's hoe zuinig je ook rijdt enorm op hun donder krijgen.quote:Op maandag 1 november 2010 12:41 schreef lbeew het volgende:
[..]
Hoezo zou het niet handig zijn? Het enige wat niet handig is met het vele in en uitstappen is steeds gordel om doenmaar ik doet het wel.
Maar dan mag je maar maximaal 20km/h rijden.quote:Op maandag 1 november 2010 12:54 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ik heb een "gordel-ontheffing" in de bus liggen.
Daar heb je wel gelijk in idd.quote:Op maandag 1 november 2010 14:29 schreef lbeew het volgende:
[..]
Maar dan mag je maar maximaal 20km/h rijden.
En het wisselen van versnellingen bij een automaat, hoezo zou dat veel tijd kosten? Je gooit em in P als je even ergens staat en dan als je weer verder rijdt gooi je hem weer in D. Kost echt niet meer tijd dan een handgeschakelde bak.
Automaten zitten hoger in de toeren, waardoor het lastiger is om brandstof te besparen zoals de TNT wil met dat lage toerental. Met een handbak is de auto beter onder controle te houden en zijn als je het goed doet de onderhoudskosten lager.quote:Alle postauto's worden echt slecht bereden. We moeten allemaal schakelen bij de 2000 toeren (ongeveer..) maar zeker als je hele bus vol zit met posttassen is dat niet echt goed voor die lagers e.d. om steeds laag in de toeren te trekken. Maarja het is allemaal lease voor 3/4 jaar dan gaan ze er weer uit en krijgen we nieuwe.
Bij 2 van de 3 T5jes waar ik wel eens mee rijd zijn die inderdaad stukquote:Op maandag 1 november 2010 14:59 schreef carboni het volgende:
Heb liever handbak dan automaat, zoals die auto's worden onderhouden/bereden zijn die automaten waarschijnlijk al na een half jaar totaal naar de tyfus.
Zowiezo vallen ze al half uit elkaar. Het handvat in de bestuurdersdeur van de T5 breek vaak in half.
Dat staat niet in 'mijn' ontheffing. Ik rijd dan ook gewoon altijd zonder gordel, tenzij ik auto- of snelweg op moet. Ben nog nooit aangehouden, toch vaak door politie gepasseerd of tegemoet gekomen.quote:Op maandag 1 november 2010 14:29 schreef lbeew het volgende:
[..]
Maar dan mag je maar maximaal 20km/h rijden.
bij mij staat erop dat het alleen mag als je idd langzaam rijdt, en als er maar 25 meter tussen opeenvolgende afgiftepunten zit (ofzo). Nooit dus..quote:Op maandag 1 november 2010 16:51 schreef Aagie het volgende:
[..]
Dat staat niet in 'mijn' ontheffing. Ik rijd dan ook gewoon altijd zonder gordel, tenzij ik auto- of snelweg op moet. Ben nog nooit aangehouden, toch vaak door politie gepasseerd of tegemoet gekomen.
In eigen auto rijd ik overigens wel gewoon met gordel hoor. Voel me naakt zonder, maar in een post auto heb ik daar gek genoeg geen last van.
Okee bedankt voor het antwoord!quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:34 schreef Viper86 het volgende:
Het ligt 'm waarschijnlijk niet aan de leverancier, omdat je dat eerste mailtje hebt gekregen.
Dus is er hoogstwaarschijnlijk iets gebeurd in het verzendtraject, het pakketje kan zoek zijn geraakt ( van een containerwagen afgevallen, uit de fietstas van de postbode / postbezorger gevallen etc. ), het is niet goed geadresseerd, diefstal ( eventueel door een tnt - medewerker ), het kan ook in een nabrengzak zitten in een depot ( hokje die tnt gebruikt voor de bezorging van afgelegen wijken ) die niet goed gecontroleerd wordt. Je zou contact kunnen opnemen met de klantenservice van tnt, dan gaan zij onderzoeken waar het pakketje gebleven zou kunnen zijn.
Nee, die snelheid kan ik niet halen onderweg. Wel 130 km/h, maar dat is alleen in een auto zonder boco. Anders is het 110quote:Op maandag 1 november 2010 19:02 schreef rub3n het volgende:
Bij mij staat erin "geringe snelheid". Dat interpreteer ik als tot 160 km/h.
Op zaterdag werken er vaak zaterdagbestellers, studenten of scholieren vervullen deze taak meestal. Op maandag is er superweinig post, dus de kans dat je dan post krijgt is echt heel klein. En op dinsdag is er geloof ik ook nooit heel veel post. Maar van maandag t/m zaterdag wordt post bezorgd, gewoon overdag.quote:Op maandag 1 november 2010 19:19 schreef bellabeauti het volgende:
wat zijn eigenlijk jullie vaste werkdagen en werktijden? Ik heb het gevoel dat mijn postbode/ bezorger totaal niet consistent werkt... van zaterdag tot dinsdag heb ik nooit post?????
Oeiquote:Op maandag 1 november 2010 19:29 schreef maknetron het volgende:
Gisteren wilde ik bij mijn laatste huis de post door de deur gooien, zag ik dat het water de voordeur uit stroomde. Ik gluurde even naar binnen en zag dat het inmiddels een zwembad was geworden. Aangebeld niemand deed open. Toch maar even bij de enige buren aangebeld (zijn 2 huizen die precies tussen twee dorpen liggen) Zij wisten ook niets hadden geen nummer want de buren woonden er pas. Ze wisten wel iemand die er misschien iets van wist. Toch maar even daar langs gegaan, want diegene woonde op de weg naar het depot. Diegene had dus blijkbaar een sleutel. Dag daarop was het droog, had een pakje voor de buren dus gelijk even gevraagd wat er aan de hand was, nou de trap was naar de klote en ze hadden dus blijkbaar de kraan van de badkuip aan laten staan en zijn vervolgens vetrokken..
Zijn zoveel mensen die nauwelijks post krijgen. Soms loop ik 3 dagen langs een en hetzelfde adres zonder er iets voor te hebben behalve reclame.quote:Op maandag 1 november 2010 19:19 schreef bellabeauti het volgende:
wat zijn eigenlijk jullie vaste werkdagen en werktijden? Ik heb het gevoel dat mijn postbode/ bezorger totaal niet consistent werkt... van zaterdag tot dinsdag heb ik nooit post?????
bij ons laatst een klacht "ja ik heb al vanaf dinsdag geen post gehad" (was zaterdag). Met zo'n klacht kun je eigenlijk niets, want hoe moet je nou weten of er wel post was voor die persoon (was nog een studentenhuis ook)quote:Op maandag 1 november 2010 19:58 schreef lololo het volgende:
[..]
Zijn zoveel mensen die nauwelijks post krijgen. Soms loop ik 3 dagen langs een en hetzelfde adres zonder er iets voor te hebben behalve reclame.
Als ik zo eens naar mezelf kijk, kan goed zijn dat ik niet meer dan 10 stuks post in de maand krijg, waarvan dan ongeveer de helft werkgerelateerd is, de rest tijdschriften en financiële zaken.
Dus op maandag heb je wel post? Tja, dit is typisch het soort vraag waar we weinig mee kunnen. Als er niemand post naar jou opstuurt wordt er ook niks bij jou bezorgd, zo simpel is het. Wellicht kun je aageven of je daadwerkelijk post mist, en waar het dan om gaat? Tijdschriften, bankafschriften, post van de IB Groep, etc.quote:Op maandag 1 november 2010 19:19 schreef bellabeauti het volgende:
nee van zaterdag tot dinsdag, dus wel van woensdag tot vrijdagquote:Op maandag 1 november 2010 22:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus op maandag heb je wel post? Tja, dit is typisch het soort vraag waar we weinig mee kunnen. Als er niemand post naar jou opstuurt wordt er ook niks bij jou bezorgd, zo simpel is het. Wellicht kun je aageven of je daadwerkelijk post mist, en waar het dan om gaat? Tijdschriften, bankafschriften, post van de IB Groep, etc.
Ik heb in de 8 jaar dat ik nu in mijn wijk woon nooit post gekregen op maandag ( zaterdag af en toe maar de laatste tijd ook niet meer zo vaak) en dit viel mij gewoon op..omdat ik dacht dat post in principe 6 dagen per week bezorgd kan worden?quote:Op maandag 1 november 2010 22:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus op maandag heb je wel post? Tja, dit is typisch het soort vraag waar we weinig mee kunnen. Als er niemand post naar jou opstuurt wordt er ook niks bij jou bezorgd, zo simpel is het. Wellicht kun je aageven of je daadwerkelijk post mist, en waar het dan om gaat? Tijdschriften, bankafschriften, post van de IB Groep, etc.
Als je nou zorgt dat je op maandag jarig bent (en vrienden/kennissen hebt die kaarten sturen) dan kan je zien of je op maandag ook post ontvangtquote:Op dinsdag 2 november 2010 00:19 schreef bellabeauti het volgende:
[..]
Ik heb in de 8 jaar dat ik nu in mijn wijk woon nooit post gekregen op maandag ( zaterdag af en toe maar de laatste tijd ook niet meer zo vaak) en dit viel mij gewoon op..omdat ik dacht dat post in principe 6 dagen per week bezorgd kan worden?
zijn jullie momenteel al begonnen met het staken? Ik ving vandaag met een half oor iets op over staken?
6 dagen per week inderdaad. Maar zoals al eerder gezegd: er moet wel eerst iets verstuurd worden voordat het bezorgd kan worden. Maandag is er sowieso bijna geen post en bezorgen we alleen wat er uit de buslichting komt op zondag.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:19 schreef bellabeauti het volgende:
[..]
Ik heb in de 8 jaar dat ik nu in mijn wijk woon nooit post gekregen op maandag ( zaterdag af en toe maar de laatste tijd ook niet meer zo vaak) en dit viel mij gewoon op..omdat ik dacht dat post in principe 6 dagen per week bezorgd kan worden?
zijn jullie momenteel al begonnen met het staken? Ik ving vandaag met een half oor iets op over staken?
quote:'TNT bezorgt te laat in zeker 600 wijken'
Uitgegeven: 2 november 2010 10:05
AMSTERDAM – TNT Post heeft in de afgelopen maanden in ruim zeshonderd wijken, honderdduizenden poststukken te laat bezorgd. Dat blijkt volgens het AD uit een gespecificeerd overzicht van meldingen van achterstanden in de postbezorging.
© NU.nl/Dolf Conraads
“In het hele land krijgen postbezorgers van TNT het werk niet meer klaar”, zegt samensteller van de lijst Leo Lamers dinsdag tegen het AD.
De gepensioneerde postbode verzamelde de afgelopen maanden met de hulp van zeventig postbezorgers de gegevens van poststukken die niet of te laat werden bezorgd.
Vooral veel reclamemateriaal wordt te laat bezorgd, maar ook aangetekende brieven en rouwkaarten blijken niet zelden te blijven liggen.
Hoeveelheid
Een woordvoerder van TNT wijst in de krant op de grote hoeveelheid post die het bedrijf verwerkt. “Het overzicht van Lamers valt in de vijf procent die niet lukt”, aldus de zegsman. “Onafhankelijk onderzoek door Intomart toont aan dat wij 95 procent van de post op tijd bezorgen.”
De ondernemingsraad van TNT bevestigt de inhoud van lijst wel en noemt in een interne brief de bezorgproblemen “geen incidenten meer”. Ook vakbond BVPP krijgt meldingen van slechte bezorging.
Volgens de Postwet moet TNT zes dagen per week de post binnen 24 uur bezorgen.
Ja, die wilde ik ook wel afgelopen winterquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Een tip voor degenen die in de winter nog weer buiten moeten werken: Snow Steps van de ANWB !
Dat is wel heel handig denk ikquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Een tip voor degenen die in de winter nog weer buiten moeten werken: Snow Steps van de ANWB !
Goeie tip ja. Binnenkort maar eens halenquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:32 schreef VixenFromHell het volgende:
ik was vorige winter een keer uitgegleden terwijl ik nog aan het werk moest. Liep een bloeduitstorting ter grootte van mijn hand op. Maar ik liet me uiteraard niet kennen en heb het rondje met pijn en al gelopenquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:45 schreef lbeew het volgende:
Ik had vorig jaar geen last van de sneeuw met mijn adidas gympen. Geen enkele keer uitgegleden.
Containers ophalen? Klinkt als het ophalen van rolcontainers met een kleppenwagen ( Merc Sprinters) Maar geloof niet dat er veel klanten zijn op zaterdag.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:00 schreef Banaapies het volgende:
Ik heb tot nu toe altijd een wijk gelopen op zaterdag van 3 uurtjes ongeveer.
Maar ga zaterdag ("opleiding") beginnen met auto werk, maar niet pakketjes bezorgen maar iets van containers ophalen ofzo. Wat houdt dat precies in? en welk tijdstip/ hoe lang ben je er mee bezig etc.
ik moet m vrijdag weer bellen en dan kan ik het vragen maar ben ondertussen ook opzoek naar een andere baan dus wil het graag zsm weten
Ja hij had t over rolcontainers, dat was m. Hij zei: "Dan kan je wel rolcontainers .. ophalen of (weet ik veel wat) in -plaatsnaam-.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:33 schreef carboni het volgende:
[..]
Containers ophalen? Klinkt als het ophalen van rolcontainers met een kleppenwagen ( Merc Sprinters) Maar geloof niet dat er veel klanten zijn op zaterdag.
Meer waarschijnlijk is het rondbrengen van steunpunttassen naar depot's, dat is meestal van 10 tot 14 uur.
Denk dat het dan niet meer is dan 1 rit heen en weer, ligt aan hoeveel rolcontainers en hoever weg. Kan me niet voorstellen dat er bij meerdere bedrijven post gehaald word. Hier word op zaterdag niks aan post opgehaald (op die kleine brievenbusjes na dan) en zelfs qua brengrit zijn er maar 4 bedrijven.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:37 schreef Banaapies het volgende:
[..]
Ja hij had t over rolcontainers, dat was m. Hij zei: "Dan kan je wel rolcontainers .. ophalen of (weet ik veel wat) in -plaatsnaam-.
O oke, en wat als t wel rolcontainers is (want volgens mij zei die dat echt ) ?
Als ik naar het profiel van de banden kijk op de auto's komen we geen meter ver in de sneeuwquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:37 schreef rub3n het volgende:
Ik wil weer sneeuw! Ik vond het machtig mooi!
Mooi overuren maken!
ONZ is een paar deuren terug hequote:Op dinsdag 2 november 2010 23:37 schreef rub3n het volgende:
Ik wil weer sneeuw! Ik vond het machtig mooi!
Mooi overuren maken!
quote:Op woensdag 3 november 2010 09:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
ONZ is een paar deuren terug he
Misschien hier wel.. anders heb ik ook geen ideequote:Op dinsdag 2 november 2010 23:42 schreef carboni het volgende:
[..]
Denk dat het dan niet meer is dan 1 rit heen en weer, ligt aan hoeveel rolcontainers en hoever weg. Kan me niet voorstellen dat er bij meerdere bedrijven post gehaald word. Hier word op zaterdag niks aan post opgehaald (op die kleine brievenbusjes na dan) en zelfs qua brengrit zijn er maar 4 bedrijven.
Business balie, stuk leuker en veelzijdiger en staat stukken beter op je CV!quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:40 schreef Vragende het volgende:
Aangezien ze mij niet meer nodig hebben als postbode kan ik worden overgeplaatst naar het sorteercentrum hier in de buurt. Ik heb 3 keuzes:
1.Werken als sorteerder
2.Werken als splitser
3.Werken bij de business balie
4.Ander werk zoeken![]()
Zou iemand mij wat meer over deze werkzaamheden kunnen vertellen en welke over het algemeen het best betaald of het leukste om te doen is?
Nee, dat is niet acceptabel.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:04 schreef JaFFe het volgende:
Is het normaal dat een bezorger een vermist pakketje uit eigen zak moet vergoeden?
Hehe, maar dan is het ook de ex-werknemer en niet meer de postbezorger vermoed ik.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:05 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Wel als de bezorger het pakketje zelf achterover heeft gedrukt
Ik weet niet hoe het precies zit met ZZP'ers maar ik ben iig niet aansprakelijk over schade die ik aanricht tijdens mijn werk. En dan moet je "schade" heel ruim zien, eea ligt misschien anders als er van mijn kant sprake zou zijn van grove nalatigheid/opzet, maar stel dat er uit mijn tassen of uit de postwagen een aangetekende of ander poststuk valt en ik heb dat niet in de gaten is TNT als bedrijf gewoon aansprakelijk en niet ik persoonlijk.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:04 schreef JaFFe het volgende:
Is het normaal dat een bezorger een vermist pakketje uit eigen zak moet vergoeden?
Aangetekende stukken houd ik altijd op me (in jas of schoudertas), volgens mij moet dit ook?quote:Op woensdag 3 november 2010 15:54 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het precies zit met ZZP'ers maar ik ben iig niet aansprakelijk over schade die ik aanricht tijdens mijn werk. En dan moet je "schade" heel ruim zien, eea ligt misschien anders als er van mijn kant sprake zou zijn van grove nalatigheid/opzet, maar stel dat er uit mijn tassen of uit de postwagen een aangetekende of ander poststuk valt en ik heb dat niet in de gaten is TNT als bedrijf gewoon aansprakelijk en niet ik persoonlijk.![]()
Behalve schuld bij een ongeluk waarbij de auto van de andere partij total loss raakte () heb ik echter nog niks meegemaakt. Maar dat gaat gewoon via de verzekering van TNT, niet via mijn persoonlijke verzekering.
Volgens mij gaat het hier niet specifiek om aangetekenden. Als er een pakje uit m'n tas gejat wordt, jammer, maar wat kan ik daar aan doen? Er wordt altijd gezegd dat je je fiets "onder beheer" moet houden, maar tegelijkertijd word je wel geacht je wijk in rondjes te lopen, dus verlies je 'm hoe dan ook regelmatig uit het oog. En wat nou als ik in een flat naar boven moet voor een BML? Moet ik dan m'n fiets meenemen naar boven?quote:Op woensdag 3 november 2010 17:49 schreef lbeew het volgende:
[..]
Aangetekende stukken houd ik altijd op me (in jas of schoudertas), volgens mij moet dit ook?
Mee eens, de fiets altijd in de gaten houden is onmogelijk als je ook nog je werk wilt doen. In mindere mate is dat ook hetzelfde voor het werken met karretje. Soms is het gewoon stukken sneller om hem even te laten staan, en met die krappe tijden is dat wel nodig. Ik ben er wel eens op aangesproken door een voorbijganger, die heeft me toen opgewacht en was heel boos dat ik niet bij de kar was. Kreeg me daar een preek..quote:Op woensdag 3 november 2010 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hier niet specifiek om aangetekenden. Als er een pakje uit m'n tas gejat wordt, jammer, maar wat kan ik daar aan doen? Er wordt altijd gezegd dat je je fiets "onder beheer" moet houden, maar tegelijkertijd word je wel geacht je wijk in rondjes te lopen, dus verlies je 'm hoe dan ook regelmatig uit het oog. En wat nou als ik in een flat naar boven moet voor een BML? Moet ik dan m'n fiets meenemen naar boven?
als er bij ons gestaakt wordt, ga ik niet werken. Ben geen lid van de bond. Ook al kan ik het geld goed gebruiken, ik sta achter de reden van staking en ik ga ook zeker niet toch doorwerken, want dan is het effect van een staking natuurlijk weg. Rouwkaarten rijden zou ik wel willen doen, al denk ik dat dat sowieso wel gedaan wordt? Rouwkaarten zijn heilig bij TNTquote:Op woensdag 3 november 2010 18:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Even iets anders: Die aangekondigde staking voor dinsdag 16 november gaat waarschijnlijk werkelijkheid worden. Hoe gaan jullie dat oplossen? Zijn jullie lid van een bond? Gaan jullie daadwerkelijk staken? En dan bedoel ik dus niet alleen niet werken, maar echt deelnemen aan een manifestatie? Of gaan jullie werken? Of kiezen jullie een tussenoplossing door een dag verlof te nemen, of alleen rouwkaarten te rijden?
Ik ben er voor mezelf nml niet uit. Enerzijds vind ik het niet echt solidair om toch te komen werken, anderzijds heb ik het geld toch wel hard nodig en ben ik ook geen lid van een bond. Een dag vrij nemen is een idee, maar dan moet die staking niet te lang gaan duren.
24 uur. En ik moet nog zien of het gaat gebeuren.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vraag me af hoe lang ze gaan staken uiteindelijk. Zelf werk ik pas weer op zaterdag. Ik ben sowieso al geen postbode, en geen lid van de bond. Dus ik neem aan dat ik hoe dan ook gewoon moet werken. Een vrije dag vragen zou ook niet meer kunnen op die termijn. Daarnaast begrijp ik wel waarom mensen staken, maar ik heb er als bezorger zijnde in feite weinig mee te maken..
er valt sowieso niets te bezorgen denk ik, als de postbodes stakenquote:Op woensdag 3 november 2010 19:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vraag me af hoe lang ze gaan staken uiteindelijk. Zelf werk ik pas weer op zaterdag. Ik ben sowieso al geen postbode, en geen lid van de bond. Dus ik neem aan dat ik hoe dan ook gewoon moet werken. Een vrije dag vragen zou ook niet meer kunnen op die termijn. Daarnaast begrijp ik wel waarom mensen staken, maar ik heb er als bezorger zijnde in feite weinig mee te maken..
Als ik kan werken ga ik gewoon werken, ik ben ook niet lid van de bond, dus niet werken is geen inkomsten. Ik wil er ook geen verlof voor opofferen eigenlijk. Maar goed, ik weet niet of er uberhaupt nog post wordt aangeleverd dan, dus even afwachten hoe zo'n staking er precies uit gaat zien.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Even iets anders: Die aangekondigde staking voor dinsdag 16 november gaat waarschijnlijk werkelijkheid worden. Hoe gaan jullie dat oplossen? Zijn jullie lid van een bond? Gaan jullie daadwerkelijk staken? En dan bedoel ik dus niet alleen niet werken, maar echt deelnemen aan een manifestatie? Of gaan jullie werken? Of kiezen jullie een tussenoplossing door een dag verlof te nemen, of alleen rouwkaarten te rijden?
Ik ben er voor mezelf nml niet uit. Enerzijds vind ik het niet echt solidair om toch te komen werken, anderzijds heb ik het geld toch wel hard nodig en ben ik ook geen lid van een bond. Een dag vrij nemen is een idee, maar dan moet die staking niet te lang gaan duren.
quote:POSTBODES STAKEN OP 16 NOVEMBER
De postbodes van TNT staken op 16 november, dinsdag over twee weken. Dat hebben de bonden nu definitief afgesproken. De postbodes gaan die dag tegen het massa-ontslag bij TNT protesteren in Den Haag.
De vakbonden hebben TNT een ultimatum gesteld. Dat loopt maandag pas af, maar omdat het bedrijf nog niets heeft laten horen wordt de staking voorbereid.
TNT gaat reorganiseren. Dat kost 11.000 banen. Het bedrijf zegt dat er hooguit 3100 mensen ontslagen worden. Maar dat vinden de bonden nog te veel.
Ik vergeet steeds retour/herstel stickers mee te nemen, echt zin om eens gewoon de post af te schrijven voor die mensenquote:Uitstekend idee, geen rekeningen meer, geen geloop meer om verkeerd bezorgde post maar zelf weg te brengen, dit is een win-win situatie, hou dit svp jaren vol!
Gerben van Dijk, Alkmaar | 18:29 | 04.11.10
Jij hoeft er toch niet uit?quote:Op donderdag 4 november 2010 14:21 schreef tntster het volgende:
ben ook geen lid van een bond of iets dergelijks maar ben wel van plan om mee te staken.
Dan kost het me maar een dag, wat is nou een dag op de tijd die komen gaat en je buiten ligt
ik ook jaquote:Op donderdag 4 november 2010 18:53 schreef carboni het volgende:
Haha de telegraaf reacties onder dit nieuws zijn weer echt van het niveau "laat die blauwe maar zitten" oftweltot de macht oneindig.
[..]
Ik vergeet steeds retour/herstel stickers mee te nemen, echt zin om eens gewoon de post af te schrijven voor die mensen
Daar werk ik echt nooit aan mee, paar keer gehad dan de hele volgorde van mijn bundel naar de tyfus ging en dan ga ik fouten maken en/of trager werken.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:36 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik ook jaIk krijg ook het schijt van al die mensen die zeggen dat ik vroeg danwel laat ben vandaag
vandaag stond ik bij een flat.. komt er zo'n vrouw naar buiten die heel pinnig zegt: heb je ook wat voor 68? normaal kijk ik dan altijd wel even, als mensen erop staan te wachten, maar deze vrouw deed zo kattig dat ik meteen zei: dat weet ik niet, dat zie ik vanzelf zo
jammer hoor, wacht maar 2 minuten
Ik krijg er juist de zenuwen van dat ze gaan staan wachten en continu op m'n handen kijken dus ik zoek het dan wel even uit, hoewel ze hier altijd luid protesteren dat ik gewoon rustig door moet gaanquote:Op donderdag 4 november 2010 21:23 schreef carboni het volgende:
[..]
Daar werk ik echt nooit aan mee, paar keer gehad dan de hele volgorde van mijn bundel naar de tyfus ging en dan ga ik fouten maken en/of trager werken.
hoezo, je kan het er toch gewoon tussenuit pakkenquote:Op donderdag 4 november 2010 21:23 schreef carboni het volgende:
[..]
Daar werk ik echt nooit aan mee, paar keer gehad dan de hele volgorde van mijn bundel naar de tyfus ging en dan ga ik fouten maken en/of trager werken.
er wordt geen post bezorgd met kerst en nieuwjaarquote:Op donderdag 4 november 2010 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
Uiteraard wordt er doorgewerkt, alleen zullen ze het die dagen zonder mij moeten doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |