abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88050641
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:50 schreef rub3n het volgende:

[..]

Sinds wanneer regelt de Postbode+ de planning?

Enige wat die doet, is zakjes rondrijden. En eventueel als aanspreekpunt fungeren volgens mij.

Mijn postbode+ zegt iig wel dat hij dat doet. Hij heeft het er regelmatig over dat hij zijn planning nog rond moet maken, of dat hij me inroostert. Maar goed, als een ander dat dan toch doet, kan ik dat ook niet weten. Ik kom niet zelf op kantoor om het te zien. Hier doen ze ook iig wel meer dan wat je nu zegt. Ze doen de solliciatiegesprekken grotendeels voor de bezorgers, en bereiden ook wel eens een wijk voor, Wat ze op kantoor verder uitspoken, geen idee. Maar dit is iig mijn ervaring :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_88053227
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 23:50 schreef rub3n het volgende:
Boco gegevens, privé. Wat een onzin. Tis toch lachen man. Hier worden ze bijna nooit opgehangen. Schijnt "vroeger" wel zo te zijn geweest.

In juli kregen wij een nieuwe vestigingsmanager en die had hem wel opgehangen. Prachtig.

Ik was 66ste van de 70 haha. In augustus ben ik er dus op gaan letten, en huppa had meteen een 8.4 ipv. die 6.9 :P haha.

Maar was echt lachen, iedereen met elkaar vergelijken enzo.
Hier worden de boco scores altijd opgehangen. Ik heb al vaak meegemaakt dat de teamleider naast de lijst stond te wachten om de mensen die een onvoldoende hadden gescoord op hun vingers te tikken. :P Zelf scoor ik altijd ruim voldoende (voor zover ik weet, het kan zijn dat ik een keer verzuimd heb om op de lijst te kijken) maar er zijn volgens mij ook collega`s die iedere dag een andere rit rijden, dan kan ik me goed voorstellen dat je je moet haasten en je score dus omlaag gaat.

Bij ons zijn trouwens alle Ford Transit wagens verdwenen als het goed is (vervangen door Renault Traffic) en ik zie ook nog maar twee oude Volkswagen T5 busjes, waarvan ik de gelukkige ben die altijd een daarvan mee mag nemen. Geen radio, de zonneklep hangt half los en inmiddels schijnt de interieur verlichting (leeslampje en in de laadruimte) het ook te hebben begeven. Maar ik mag dan wel gelukkig zijn met een verhoogd dak (alle nieuwe busjes hebben dit niet), toch best prettig als je 1.90m bent. :P
Tok.
pi_88057768
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:50 schreef rub3n het volgende:

[..]

Sinds wanneer regelt de Postbode+ de planning?

Enige wat die doet, is zakjes rondrijden. En eventueel als aanspreekpunt fungeren volgens mij.

Misschien verschilt dat dan per vestiging, want bij ons maakt de postbode plus wel degelijk de planning van de bezorgers, en verder is er vervangend teamcoach als onze teamcoach vrij heeft.
pi_88062918
PB+ was hier tot niet zo lang gelden praktisch de TC :')

Wat de precieze functie-inhoud is van de functie is me dan ook volkomen onduidelijk. Feitelijk heb je geen enkele beslissingsbevoegdheid en mag je vooral het lastige werk doen voor de TC heb ik de indruk, zoals 10 man bellen om een dienst opgevuld te krijgen.

Bij ons is het iig een klotedienst, ik zit er regelmatig in als vervanger en vaak ben je een groot gedeelte van de dag aan het jakkeren en puin aan het ruimen. Alleen als er geen zieken zijn, de planning klopt, er niet teveel aangetekenden zijn, niet teveel post (anders sjouw je jezelf kapot aan de hoeveelheid zware zakken en ben je weer rustig een klein uur bezig met nabrengtassen naar de steunpunten brengen) én je bovenop die dienst niet zelf nog een wijk hoeft weg te brengen is het wel relaxed :')

Overigens krijg ik dan gewoon mijn schamele schaal 2 salaris ipv schaal 4 zoals de PB+, ik schuif dan ook zoveel mogelijk rotzooi richting de TC en bij vragen over verlof of wat dan ook van bezorgers krijgen die ook steevast te horen dat ze de TC maar even zelf moeten bellen "omdat ik daar niet over ga". :P
pi_88064694
Even wat anders, ben één mijn halve vingerhandschoenen kwijt :') , en met de naderende winter en koude zaterdagochtenden in aantocht, weet iemand waar je die dingen ook nog kunt kopen? :? :P
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_88067802
zo ik heb er ook weer 2 dagen werken opzitten. Eens een keer hele diensten ipv vliegende keep :') Dat huis aan huis van albert heijn gisteren, hadden jullie dat ook? :D Ik had 2 wijken te bezorgen en 19 van die bundels HAH :') Gelukkig kon ik een auto meekrijgen, anders had ik een keer of 4 terug moeten fietsen. vandaag had ik geen bestelling, morgen weer wel (de wijk waarin ik woon :') )
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_88068472
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 13:47 schreef Taneli het volgende:
Even wat anders, ben één mijn halve vingerhandschoenen kwijt :') , en met de naderende winter en koude zaterdagochtenden in aantocht, weet iemand waar je die dingen ook nog kunt kopen? :? :P
Bij de V&D heb ik ze wel eens zien liggen. Mijn ervaring is iig dat je ze nooit kan vinden als je ze nodig hebt :')
pi_88073193
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 15:09 schreef sbientje het volgende:
zo ik heb er ook weer 2 dagen werken opzitten. Eens een keer hele diensten ipv vliegende keep :') Dat huis aan huis van albert heijn gisteren, hadden jullie dat ook? :D Ik had 2 wijken te bezorgen en 19 van die bundels HAH :') Gelukkig kon ik een auto meekrijgen, anders had ik een keer of 4 terug moeten fietsen. vandaag had ik geen bestelling, morgen weer wel (de wijk waarin ik woon :') )
Ik had ook dat HAH blad van de AH. Ik merkte ook dat ik twee dagen achter elkaar hetzelfde HAH blad had bezorgd (Gamma)... echt raar :?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 oktober 2010 @ 19:09:50 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88075867
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88078097
Staken tijdens kerst _O-

Dan zou ik toch wel heel blij zijn dat ik na kerst/staking niet meer voor TNT werk, dan breng je half januari kerstkaarten rond.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_88078397
Was weer een leuk ritje vandaag. Ik reed nietsvermoedend op een drukke 70km/u weg (waar bijna iedereen 100 rijdt) tot me opviel dat er een auto de hele tijd naast me bleef plakken. Dus wierp ik een blik naar binnen waarop ik zag dat de passagier een brief tegen het raam aan drukte. Allemaal leuk en aardig maar er was geen mogelijkheid om te stoppen (tenzij ik dat midden op de weg deed, leek me geen goed plan) dus gaf ik extra gas bij om de auto af te schudden. Even later kwam de auto weer naast me rijden maar gelukkig sprong verderop het verkeerslicht op rood dus kon ik toch nog de belangrijke post (boetes :') ) aannemen.
Tok.
pi_88079093
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 20:07 schreef Cerbie het volgende:
Staken tijdens kerst _O-

Dan zou ik toch wel heel blij zijn dat ik na kerst/staking niet meer voor TNT werk, dan breng je half januari kerstkaarten rond.
dat zou wel het meest effectief zijn...

het 'probleem' van staken is alleen dat de post gewoon blijft liggen haha..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_88079249
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 20:16 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Was weer een leuk ritje vandaag. Ik reed nietsvermoedend op een drukke 70km/u weg (waar bijna iedereen 100 rijdt) tot me opviel dat er een auto de hele tijd naast me bleef plakken. Dus wierp ik een blik naar binnen waarop ik zag dat de passagier een brief tegen het raam aan drukte. Allemaal leuk en aardig maar er was geen mogelijkheid om te stoppen (tenzij ik dat midden op de weg deed, leek me geen goed plan) dus gaf ik extra gas bij om de auto af te schudden. Even later kwam de auto weer naast me rijden maar gelukkig sprong verderop het verkeerslicht op rood dus kon ik toch nog de belangrijke post (boetes :') ) aannemen.
whut? Je moest brieven aannemen van mensen in auto's? Hahah, dat zou ik echt niet doen :D
pi_88082471
Denk dat er een stuk minder kerstkaarten gaan worden verstuurd bij een staking.
Wie gaat er in godsnaam al die pokkekaarten schrijven als ze toch niet bezorgd worden.
pi_88092386
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 20:37 schreef sbientje het volgende:

[..]

whut? Je moest brieven aannemen van mensen in auto's? Hahah, dat zou ik echt niet doen :D
Ach, het is de tweede keer sinds dik een jaar tijd dat het me is overkomen. Dit keer was het alleen totaal geen goede plek om maar even post te overhandigen en als het het verkeerslicht niet op rood stond was ik ook zeker niet gestopt. Het verkeer is natuurlijk belangrijker dan de post. :P
Tok.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:49:19 #191
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88110952
Is er ergens een salaristabel voor 2010 van TNT?

Ik had gesolliciteerd als postsorteerder bij de "opzetterij" om nachten van 23.00 - 06.30 te doen in de decembermaand "actie".

Zojuist werd ik teruggebeld en kreeg een salaris voorstel (voor 21 jaar, als ik daar in dienst ga ben ik 22) van 7.50 per uur inclusief een toeslag van 25% vanwege nachtwerk.

Is dit niet een beetje erg weinig?
Op elke fokker past een bril.
pi_88111021
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 20:16 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Omg ik zou zeggen: Fuck you :W
Noot noot.
pi_88112933
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 16:49 schreef Catch_me het volgende:

Ik had gesolliciteerd als postsorteerder bij de "opzetterij" om nachten van 23.00 - 06.30 te doen in de decembermaand "actie".

Zojuist werd ik teruggebeld en kreeg een salaris voorstel (voor 21 jaar, als ik daar in dienst ga ben ik 22) van 7.50 per uur inclusief een toeslag van 25% vanwege nachtwerk.

Dat is tamelijk karig. Dat komt dus neer op EUR 6 exclusief die toeslag, en dat zo ongeveer het minimumjeugdloon voor een 21-jarige. Maar als je 22 bent straks is het iets van EUR 7 per uur, en dan komt het incl toeslag op EUR 8,75. Dat is al wat beter, maar ik zou het er niet voor doen. Geen nachtdienst, iig!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_88133717
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:49 schreef Catch_me het volgende:

Ja, dat is heel erg weinig... Ik zit nu op 9,73 per uur als normale zaterdagmedewerker... Gelukkig loopt mijn contract op 1 januari af en dan ben ik er mooi pleite, wat een zooi :W
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:59:40 #195
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88134102
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 09:12 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja, dat is heel erg weinig... Ik zit nu op 9,73 per uur als normale zaterdagmedewerker... Gelukkig loopt mijn contract op 1 januari af en dan ben ik er mooi pleite, wat een zooi :W
En hoe oud ben jij, als ik vragen mag?

Ik zou overigens ook geen reiskostenvergoeding krijgen...16 november moet ik naar zo'n infomiddag dus dan ga ik eens kijken of er wat bovenop kan :{

edit: Het is wel zo dat ik alleen december bij TNT werk (van 10 tot eind december) als alles door gaat.
Op elke fokker past een bril.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:05:51 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88136423
Druk dagje vandaag. Met name de boeren hebben bij ons erg veel post. Kon zo een extra mandje vullen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88140626
Veel post hier ook, had dezelfde binnendienst als ik al een paar weken heb, maar normaal ben ik om 10:00 uur wel klaar, nu was dat drie kwartier later. Godzijdank eindelijk eens een normale wijk gekregen, een buitenwijk. Afgelopen weken had ik én die binnendienst en gewoon een volledige buitendienst (de zaterdagwerker die normaal die wijken heeft hoeft alleen die te bestellen) en dat was veel te veel van het goede.
Mocht ook op een nieuwe brommer rijden :7 maar ik prefereer toch de oudere :P De nieuwe brommers kan je niet helemaal overvol laden.
pi_88141195
Allemaal nat geworden? :+
Noot noot.
pi_88141487
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 14:47 schreef Jojoortje het volgende:
Allemaal nat geworden? :+
Regenpak voor niks meegenomen :')
pi_88141549
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 14:57 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Regenpak voor niks meegenomen :')
Hier regent het al de hele middag zowat.
Noot noot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')