quote:Vergadering is niet verplicht, ik kan ook vaak niet omdat het dan is als ik op school zitOp maandag 25 oktober 2010 22:38 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Bewoners is niet het grootste probleem![]()
Zijn die vergaderingen verplicht?
Daarnaast zeg je dat je wekelijks hoort waar je moet werken, maar je hebt toch een vaste wijk? En hoor je dat dan op het depot van die postbode+, of hoe gaat dat in zijn werk? Hoor je dat ff snel in een paar zinnen of moet je echt op kantoor komen?
quote:Dat is positief voor mijOp maandag 25 oktober 2010 23:07 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Vergadering is niet verplicht, ik kan ook vaak niet omdat het dan is als ik op school zit
Ik heb zelf geen vaste wijk nee. Maar ze mailen sowieso elke week een planning door aan iedereen. Daar hoef je dus niet voor langs te komen. Dat is iig hoe het hier gaat.
quote:De post wordt aangeleverd in zakken, die precies in je fietstassen passen, dus dat kost amper tijdOp maandag 25 oktober 2010 23:32 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Dat is positief voor mij![]()
Maar je komt dus 1x per dag op het depot om je post op te halen, als je klaar bent met werken niet meer?
Duurt het lang om je tassen te vullen met post?
quote:Dat vind ik nou ook, dus ik ga echt mijn post niet halen in een kil depot. Als ik dan een dag ook geen vrienden of familie sprak voelde ik me eenzaam zeg. En ik moet ook vaak plassen, dus ik moet ook een wc hebben en koffie natuurlijk.Op maandag 25 oktober 2010 22:24 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik heb als ik een tijdje alleen in de bestelling zit dat ik me dood ga vervelen bij gebrek aan sociale interactie. Die 5 minuten per dag die je doorbrengt met je collega bezorgers en pb+ zijn voor mij niet voldoende om aan mijn 'ouwehoer'-quotum te komen.
quote:Hier hetzelfdeOp dinsdag 26 oktober 2010 14:18 schreef silliegirl het volgende:
Hee, daar zijn jullie ook weer!
Wat ben ik BLIJ dat ik destijds gestopt ben als zaterdagbesteller zeg.. Als ik nu steeds hoor wat voor zooi het bij TNT is benk alleen maar blij dat ik daar niet meer tussen hoef te zitten. En er is trouwens nog geen zaterdag geweest waar ik dacht "goh, nou zou ik eigenlijk best de post is rond willen brengen... "
quote:Bij onze sector wordt daar volgens mij überhaupt niet meer naar gekeken, eerst werden de resultaten altijd voor gehangen maar dat is ook voorbij.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:58 schreef Cerbie het volgende:
Net een college gehad waarbij het BOCO systeem werd aangehaald als manier van positieve beloning;
Medewerkers raakten zo gemotiveerd door direct resultaat te zien als ze rustiger rijden dat een prijs voor de zuinigste chauffeur per maand niet eens meer nodig is
quote:Bij ons doen ze daar ook niks meer meeOp dinsdag 26 oktober 2010 13:58 schreef Cerbie het volgende:
Net een college gehad waarbij het BOCO systeem werd aangehaald als manier van positieve beloning;
Medewerkers raakten zo gemotiveerd door direct resultaat te zien als ze rustiger rijden dat een prijs voor de zuinigste chauffeur per maand niet eens meer nodig is
quote:Oh, dat heb ik sowieso nog nóóit gedachtOp dinsdag 26 oktober 2010 14:18 schreef silliegirl het volgende:
Hee, daar zijn jullie ook weer!
Wat ben ik BLIJ dat ik destijds gestopt ben als zaterdagbesteller zeg.. Als ik nu steeds hoor wat voor zooi het bij TNT is benk alleen maar blij dat ik daar niet meer tussen hoef te zitten. En er is trouwens nog geen zaterdag geweest waar ik dacht "goh, nou zou ik eigenlijk best de post is rond willen brengen... "
quote:En daarom hebben ze ook auto's zonder bocoOp dinsdag 26 oktober 2010 13:58 schreef Cerbie het volgende:
quote:Bij ons wel, naam + scores!Op dinsdag 26 oktober 2010 17:21 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Bij ons doen ze daar ook niks meer meeDie lijsten hangen toch niet op een prikbord zodat iedereen ze kan zien?
quote:Wat maakt het uit als andere mensen weten dat je niet zo zuinig rijdt?Op dinsdag 26 oktober 2010 19:13 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik vind die scores eigenlijk gewoon privé, iets wat alleen je TC mag weten.
quote:Nou ja ik vind dat soort gegevens gewoon privéOp dinsdag 26 oktober 2010 19:42 schreef lbeew het volgende:
[..]
Wat maakt het uit als andere mensen weten dat je niet zo zuinig rijdt?
Ik had een keer een 0,0 op acceleratie en 2,6 gemiddeld op een ritje van 21 km, maar dat was wel een uitzonderlijk geval. ;p
quote:Nouja, ik had toen ik begon best een lekker wijkje om te lopen, dus als het dan mooi weer was had ik het prima naar m'n zin.Op dinsdag 26 oktober 2010 17:21 schreef lololo het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik sowieso nog nóóit gedacht![]()
Nou ja, op de eerste mooie lentedag vind ik het vaak wel een genot om een klein wijkje zonder HaH te lopen ofzo maar verder
quote:Sinds wanneer regelt de Postbode+ de planning?Op maandag 25 oktober 2010 21:41 schreef VixenFromHell het volgende:
De postbode+ stuurt de postbezorgers aan, is het directe aanspreekpunt en regelt de planning enzo. Teamcoach staat daar volgens mij dan weer boven.
quote:Mijn postbode+ zegt iig wel dat hij dat doet. Hij heeft het er regelmatig over dat hij zijn planning nog rond moet maken, of dat hij me inroostert. Maar goed, als een ander dat dan toch doet, kan ik dat ook niet weten. Ik kom niet zelf op kantoor om het te zien. Hier doen ze ook iig wel meer dan wat je nu zegt. Ze doen de solliciatiegesprekken grotendeels voor de bezorgers, en bereiden ook wel eens een wijk voor, Wat ze op kantoor verder uitspoken, geen idee. Maar dit is iig mijn ervaringOp woensdag 27 oktober 2010 23:50 schreef rub3n het volgende:
[..]
Sinds wanneer regelt de Postbode+ de planning?
Enige wat die doet, is zakjes rondrijden. En eventueel als aanspreekpunt fungeren volgens mij.
quote:Hier worden de boco scores altijd opgehangen. Ik heb al vaak meegemaakt dat de teamleider naast de lijst stond te wachten om de mensen die een onvoldoende hadden gescoord op hun vingers te tikken.Op woensdag 27 oktober 2010 23:50 schreef rub3n het volgende:
Boco gegevens, privé. Wat een onzin. Tis toch lachen man. Hier worden ze bijna nooit opgehangen. Schijnt "vroeger" wel zo te zijn geweest.
In juli kregen wij een nieuwe vestigingsmanager en die had hem wel opgehangen. Prachtig.
Ik was 66ste van de 70 haha. In augustus ben ik er dus op gaan letten, en huppa had meteen een 8.4 ipv. die 6.9haha.
Maar was echt lachen, iedereen met elkaar vergelijken enzo.
quote:Misschien verschilt dat dan per vestiging, want bij ons maakt de postbode plus wel degelijk de planning van de bezorgers, en verder is er vervangend teamcoach als onze teamcoach vrij heeft.Op woensdag 27 oktober 2010 23:50 schreef rub3n het volgende:
[..]
Sinds wanneer regelt de Postbode+ de planning?
Enige wat die doet, is zakjes rondrijden. En eventueel als aanspreekpunt fungeren volgens mij.
quote:Bij de V&D heb ik ze wel eens zien liggen. Mijn ervaring is iig dat je ze nooit kan vinden als je ze nodig hebtOp donderdag 28 oktober 2010 13:47 schreef Taneli het volgende:
Even wat anders, ben één mijn halve vingerhandschoenen kwijt, en met de naderende winter en koude zaterdagochtenden in aantocht, weet iemand waar je die dingen ook nog kunt kopen?
![]()
quote:Ik had ook dat HAH blad van de AH. Ik merkte ook dat ik twee dagen achter elkaar hetzelfde HAH blad had bezorgd (Gamma)... echt raarOp donderdag 28 oktober 2010 15:09 schreef sbientje het volgende:
zo ik heb er ook weer 2 dagen werken opzitten. Eens een keer hele diensten ipv vliegende keepDat huis aan huis van albert heijn gisteren, hadden jullie dat ook?
Ik had 2 wijken te bezorgen en 19 van die bundels HAH
Gelukkig kon ik een auto meekrijgen, anders had ik een keer of 4 terug moeten fietsen. vandaag had ik geen bestelling, morgen weer wel (de wijk waarin ik woon
)
quote:dat zou wel het meest effectief zijn...Op donderdag 28 oktober 2010 20:07 schreef Cerbie het volgende:
Staken tijdens kerst
Dan zou ik toch wel heel blij zijn dat ik na kerst/staking niet meer voor TNT werk, dan breng je half januari kerstkaarten rond.
quote:whut? Je moest brieven aannemen van mensen in auto's? Hahah, dat zou ik echt niet doenOp donderdag 28 oktober 2010 20:16 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Was weer een leuk ritje vandaag. Ik reed nietsvermoedend op een drukke 70km/u weg (waar bijna iedereen 100 rijdt) tot me opviel dat er een auto de hele tijd naast me bleef plakken. Dus wierp ik een blik naar binnen waarop ik zag dat de passagier een brief tegen het raam aan drukte. Allemaal leuk en aardig maar er was geen mogelijkheid om te stoppen (tenzij ik dat midden op de weg deed, leek me geen goed plan) dus gaf ik extra gas bij om de auto af te schudden. Even later kwam de auto weer naast me rijden maar gelukkig sprong verderop het verkeerslicht op rood dus kon ik toch nog de belangrijke post (boetes) aannemen.
quote:Ach, het is de tweede keer sinds dik een jaar tijd dat het me is overkomen. Dit keer was het alleen totaal geen goede plek om maar even post te overhandigen en als het het verkeerslicht niet op rood stond was ik ook zeker niet gestopt. Het verkeer is natuurlijk belangrijker dan de post.Op donderdag 28 oktober 2010 20:37 schreef sbientje het volgende:
[..]
whut? Je moest brieven aannemen van mensen in auto's? Hahah, dat zou ik echt niet doen
quote:Omg ik zou zeggen: Fuck youOp donderdag 28 oktober 2010 20:16 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Was weer een leuk ritje vandaag. Ik reed nietsvermoedend op een drukke 70km/u weg (waar bijna iedereen 100 rijdt) tot me opviel dat er een auto de hele tijd naast me bleef plakken. Dus wierp ik een blik naar binnen waarop ik zag dat de passagier een brief tegen het raam aan drukte. Allemaal leuk en aardig maar er was geen mogelijkheid om te stoppen (tenzij ik dat midden op de weg deed, leek me geen goed plan) dus gaf ik extra gas bij om de auto af te schudden. Even later kwam de auto weer naast me rijden maar gelukkig sprong verderop het verkeerslicht op rood dus kon ik toch nog de belangrijke post (boetes) aannemen.
quote:Dat is tamelijk karig. Dat komt dus neer op EUR 6 exclusief die toeslag, en dat zo ongeveer het minimumjeugdloon voor een 21-jarige. Maar als je 22 bent straks is het iets van EUR 7 per uur, en dan komt het incl toeslag op EUR 8,75. Dat is al wat beter, maar ik zou het er niet voor doen. Geen nachtdienst, iig!Op vrijdag 29 oktober 2010 16:49 schreef Catch_me het volgende:
Is er ergens een salaristabel voor 2010 van TNT?
Ik had gesolliciteerd als postsorteerder bij de "opzetterij" om nachten van 23.00 - 06.30 te doen in de decembermaand "actie".
Zojuist werd ik teruggebeld en kreeg een salaris voorstel (voor 21 jaar, als ik daar in dienst ga ben ik 22) van 7.50 per uur inclusief een toeslag van 25% vanwege nachtwerk.
Is dit niet een beetje erg weinig?
quote:Ja, dat is heel erg weinig... Ik zit nu op 9,73 per uur als normale zaterdagmedewerker... Gelukkig loopt mijn contract op 1 januari af en dan ben ik er mooi pleite, wat een zooiOp vrijdag 29 oktober 2010 16:49 schreef Catch_me het volgende:
Is er ergens een salaristabel voor 2010 van TNT?
Ik had gesolliciteerd als postsorteerder bij de "opzetterij" om nachten van 23.00 - 06.30 te doen in de decembermaand "actie".
Zojuist werd ik teruggebeld en kreeg een salaris voorstel (voor 21 jaar, als ik daar in dienst ga ben ik 22) van 7.50 per uur inclusief een toeslag van 25% vanwege nachtwerk.
Is dit niet een beetje erg weinig?
quote:En hoe oud ben jij, als ik vragen mag?Op zaterdag 30 oktober 2010 09:12 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, dat is heel erg weinig... Ik zit nu op 9,73 per uur als normale zaterdagmedewerker... Gelukkig loopt mijn contract op 1 januari af en dan ben ik er mooi pleite, wat een zooi
quote:Hier regent het al de hele middag zowat.Op zaterdag 30 oktober 2010 14:57 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Regenpak voor niks meegenomen
quote:Waar ben jij ineens mod van trouwens?Op zaterdag 30 oktober 2010 14:59 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hier regent het al de hele middag zowat.
quote:VBLOp zaterdag 30 oktober 2010 15:49 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Waar ben jij ineens mod van trouwens?
Retour afzender. Meneer wil het niet hebben. Dan moet hij ook niet gaan zeuren dat hij niets krijgt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:47 schreef Cerbie het volgende:
Ook een mooie. Had een pakket van Bol dat nét niet door de brievenbus pastte. Dus maar even aanbellen
Doet de man des huizes de deur open, roept iets van wij kopen niet aan de deur! en gooit de deur weer dicht! Dan niet he
Hahaha, als dat mij zou gebeuren, had ik het pakje mooi ergens in de tuin gesmeten. Liefst midden tussen de planten en dan hard. Wat een mongoolquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:47 schreef Cerbie het volgende:
Die regen
Ook een mooie. Had een pakket van Bol dat nét niet door de brievenbus pastte. Dus maar even aanbellen
Doet de man des huizes de deur open, roept iets van wij kopen niet aan de deur! en gooit de deur weer dicht! Dan niet he
24.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 09:59 schreef Catch_me het volgende:
[..]
En hoe oud ben jij, als ik vragen mag?
Ja inderdaad zou ik ook doen denk ik, 'geweigerd' zou ik zeggenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Retour afzender. Meneer wil het niet hebben. Dan moet hij ook niet gaan zeuren dat hij niets krijgt.
Vertel het hele verhaal eensquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:31 schreef lbeew het volgende:
Vandaag uitgemaakt voor tyfuslijer omdat ik brief met legitimatie niet liet tekenen door de partner van de geadresseerde.
hier ook weer een hoop gemopper gehoord. Bij mij was 1 wijk weggehaald van mijn uitvoering, in plaats daarvan moest ik wat langer binnen blijven. uiteindelijk nog een aantal wijken extra ingegooid en 2 extra gezet. Was uiteindelijk om 4 uur klaar, en half 10 begonnen. Viel wel mee dus. Ging ik even kijken of mijn uitvoering van gisteren erop stond... blijkt dat de teamcoach helemaal niets van mij heeft ingevoerdquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:38 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Ja inderdaad zou ik ook doen denk ik, 'geweigerd' zou ik zeggen
Was weer een mooie bende hier vandaag, 2x HAH was niet samengevoegd, er lag een dienst los terwijl we al met uitzendkrachten lopen, kortom lekker geregeld allemaal. En wie mag het oplossen...degenen die er niet voor verantwoordelijk zijn natuurlijk. En dan krijgen we straks vlak voor de KNJ (vandaag trouwens een brief thuis gekregen dat "we je deze periode in de gelegendheid willen stellen extra te komen werken"...wow wat aardig van TNT) ook nog eens Optivo. Als het zo doorgaat gaan d'r heel wat zaterdagwerkers mee stoppen denk ik. Of staken natuurlijk
Nou ik bel aan bij het adres en een oudere dame doet haar raam open (3e verdieping ofzo). Ze zag al gelijk dat het om een bankpas ging en zegt ik heb dat ding echt nodig! Dus vraag ik bent u die en die. Nee dat is mijn man, maar ik heb wel zijn paspoort etc...quote:
Altijd hetzelfde gezeik, ik vraag altijd gewoon bent u ... of is ... thuis. En indien nee schrijf ik gewoon stug door. Als ze de volgende dag ook niet thuis zijn doe ik het altijd meteen naar het servicepunt. Leg altijd uit dat het voor hun veiligheid is ivm fraude etc. Zeiken ze vaak nog steeds door.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:20 schreef lbeew het volgende:
[..]
Nou ik bel aan bij het adres en een oudere dame doet haar raam open (3e verdieping ofzo). Ze zag al gelijk dat het om een bankpas ging en zegt ik heb dat ding echt nodig! Dus vraag ik bent u die en die. Nee dat is mijn man, maar ik heb wel zijn paspoort etc...
Ik uitleggen dat het echt niet kan helaas, er mag alleen door de geadresseerde getekend worden. Daarna een verhaal van haar man die in het ziekenhuis ligt, geen geld meer heeft omdat de bankpas is ingeslikt door een geldautomaat. Of hij haar niet kon machtigen? Nee. Wat ze dan moet doen? Bellen met de Rabobank mevrouw, zij zijn de enigen die dit kunnen oplossen voor u, zij hebben het namelijk zo verstuurd. Nog een keer hetzelfde verhaal van mevrouw en daarna maar gezegd dat het echt niet kan en een briefje door de bus gedaan en haar een fijne dag gewenst.
Handgeschakeld. Automaat zou niet handig werken ivm het vele in en uitstappenquote:Op maandag 1 november 2010 11:19 schreef Vragende het volgende:
Zijn die bezorgbusjes eigenlijk automaat of handgeschakeld?
Hoezo zou het niet handig zijn? Het enige wat niet handig is met het vele in en uitstappen is steeds gordel om doenquote:Op maandag 1 november 2010 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Handgeschakeld. Automaat zou niet handig werken ivm het vele in en uitstappen
Ik heb een "gordel-ontheffing" in de bus liggen.quote:Op maandag 1 november 2010 12:41 schreef lbeew het volgende:
[..]
Hoezo zou het niet handig zijn? Het enige wat niet handig is met het vele in en uitstappen is steeds gordel om doenmaar ik doet het wel.
Ik heb altijd het idee dat het wisselen van standen bij een automaat veel tijd kost. Daarnaast kan ik me voorstellen dat het niet echt goed is voor de versnellingsbak. Bij een schakelbak merk je overigens de slijtage na enkele jaren ook wel. Reken maar dat die postauto's hoe zuinig je ook rijdt enorm op hun donder krijgen.quote:Op maandag 1 november 2010 12:41 schreef lbeew het volgende:
[..]
Hoezo zou het niet handig zijn? Het enige wat niet handig is met het vele in en uitstappen is steeds gordel om doenmaar ik doet het wel.
Maar dan mag je maar maximaal 20km/h rijden.quote:Op maandag 1 november 2010 12:54 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ik heb een "gordel-ontheffing" in de bus liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |