quote:Waar ben jij ineens mod van trouwens?Op zaterdag 30 oktober 2010 14:59 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hier regent het al de hele middag zowat.
quote:VBLOp zaterdag 30 oktober 2010 15:49 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Waar ben jij ineens mod van trouwens?
Retour afzender. Meneer wil het niet hebben. Dan moet hij ook niet gaan zeuren dat hij niets krijgt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:47 schreef Cerbie het volgende:
Ook een mooie. Had een pakket van Bol dat nét niet door de brievenbus pastte. Dus maar even aanbellen
Doet de man des huizes de deur open, roept iets van wij kopen niet aan de deur! en gooit de deur weer dicht! Dan niet he
Hahaha, als dat mij zou gebeuren, had ik het pakje mooi ergens in de tuin gesmeten. Liefst midden tussen de planten en dan hard. Wat een mongoolquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:47 schreef Cerbie het volgende:
Die regen
Ook een mooie. Had een pakket van Bol dat nét niet door de brievenbus pastte. Dus maar even aanbellen
Doet de man des huizes de deur open, roept iets van wij kopen niet aan de deur! en gooit de deur weer dicht! Dan niet he
24.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 09:59 schreef Catch_me het volgende:
[..]
En hoe oud ben jij, als ik vragen mag?
Ja inderdaad zou ik ook doen denk ik, 'geweigerd' zou ik zeggenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Retour afzender. Meneer wil het niet hebben. Dan moet hij ook niet gaan zeuren dat hij niets krijgt.
Vertel het hele verhaal eensquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:31 schreef lbeew het volgende:
Vandaag uitgemaakt voor tyfuslijer omdat ik brief met legitimatie niet liet tekenen door de partner van de geadresseerde.
hier ook weer een hoop gemopper gehoord. Bij mij was 1 wijk weggehaald van mijn uitvoering, in plaats daarvan moest ik wat langer binnen blijven. uiteindelijk nog een aantal wijken extra ingegooid en 2 extra gezet. Was uiteindelijk om 4 uur klaar, en half 10 begonnen. Viel wel mee dus. Ging ik even kijken of mijn uitvoering van gisteren erop stond... blijkt dat de teamcoach helemaal niets van mij heeft ingevoerdquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:38 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Ja inderdaad zou ik ook doen denk ik, 'geweigerd' zou ik zeggen
Was weer een mooie bende hier vandaag, 2x HAH was niet samengevoegd, er lag een dienst los terwijl we al met uitzendkrachten lopen, kortom lekker geregeld allemaal. En wie mag het oplossen...degenen die er niet voor verantwoordelijk zijn natuurlijk. En dan krijgen we straks vlak voor de KNJ (vandaag trouwens een brief thuis gekregen dat "we je deze periode in de gelegendheid willen stellen extra te komen werken"...wow wat aardig van TNT) ook nog eens Optivo. Als het zo doorgaat gaan d'r heel wat zaterdagwerkers mee stoppen denk ik. Of staken natuurlijk
Nou ik bel aan bij het adres en een oudere dame doet haar raam open (3e verdieping ofzo). Ze zag al gelijk dat het om een bankpas ging en zegt ik heb dat ding echt nodig! Dus vraag ik bent u die en die. Nee dat is mijn man, maar ik heb wel zijn paspoort etc...quote:
Altijd hetzelfde gezeik, ik vraag altijd gewoon bent u ... of is ... thuis. En indien nee schrijf ik gewoon stug door. Als ze de volgende dag ook niet thuis zijn doe ik het altijd meteen naar het servicepunt. Leg altijd uit dat het voor hun veiligheid is ivm fraude etc. Zeiken ze vaak nog steeds door.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:20 schreef lbeew het volgende:
[..]
Nou ik bel aan bij het adres en een oudere dame doet haar raam open (3e verdieping ofzo). Ze zag al gelijk dat het om een bankpas ging en zegt ik heb dat ding echt nodig! Dus vraag ik bent u die en die. Nee dat is mijn man, maar ik heb wel zijn paspoort etc...
Ik uitleggen dat het echt niet kan helaas, er mag alleen door de geadresseerde getekend worden. Daarna een verhaal van haar man die in het ziekenhuis ligt, geen geld meer heeft omdat de bankpas is ingeslikt door een geldautomaat. Of hij haar niet kon machtigen? Nee. Wat ze dan moet doen? Bellen met de Rabobank mevrouw, zij zijn de enigen die dit kunnen oplossen voor u, zij hebben het namelijk zo verstuurd. Nog een keer hetzelfde verhaal van mevrouw en daarna maar gezegd dat het echt niet kan en een briefje door de bus gedaan en haar een fijne dag gewenst.
Handgeschakeld. Automaat zou niet handig werken ivm het vele in en uitstappenquote:Op maandag 1 november 2010 11:19 schreef Vragende het volgende:
Zijn die bezorgbusjes eigenlijk automaat of handgeschakeld?
Hoezo zou het niet handig zijn? Het enige wat niet handig is met het vele in en uitstappen is steeds gordel om doenquote:Op maandag 1 november 2010 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Handgeschakeld. Automaat zou niet handig werken ivm het vele in en uitstappen
Ik heb een "gordel-ontheffing" in de bus liggen.quote:Op maandag 1 november 2010 12:41 schreef lbeew het volgende:
[..]
Hoezo zou het niet handig zijn? Het enige wat niet handig is met het vele in en uitstappen is steeds gordel om doenmaar ik doet het wel.
Ik heb altijd het idee dat het wisselen van standen bij een automaat veel tijd kost. Daarnaast kan ik me voorstellen dat het niet echt goed is voor de versnellingsbak. Bij een schakelbak merk je overigens de slijtage na enkele jaren ook wel. Reken maar dat die postauto's hoe zuinig je ook rijdt enorm op hun donder krijgen.quote:Op maandag 1 november 2010 12:41 schreef lbeew het volgende:
[..]
Hoezo zou het niet handig zijn? Het enige wat niet handig is met het vele in en uitstappen is steeds gordel om doenmaar ik doet het wel.
Maar dan mag je maar maximaal 20km/h rijden.quote:Op maandag 1 november 2010 12:54 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ik heb een "gordel-ontheffing" in de bus liggen.
Daar heb je wel gelijk in idd.quote:Op maandag 1 november 2010 14:29 schreef lbeew het volgende:
[..]
Maar dan mag je maar maximaal 20km/h rijden.
En het wisselen van versnellingen bij een automaat, hoezo zou dat veel tijd kosten? Je gooit em in P als je even ergens staat en dan als je weer verder rijdt gooi je hem weer in D. Kost echt niet meer tijd dan een handgeschakelde bak.
Automaten zitten hoger in de toeren, waardoor het lastiger is om brandstof te besparen zoals de TNT wil met dat lage toerental. Met een handbak is de auto beter onder controle te houden en zijn als je het goed doet de onderhoudskosten lager.quote:Alle postauto's worden echt slecht bereden. We moeten allemaal schakelen bij de 2000 toeren (ongeveer..) maar zeker als je hele bus vol zit met posttassen is dat niet echt goed voor die lagers e.d. om steeds laag in de toeren te trekken. Maarja het is allemaal lease voor 3/4 jaar dan gaan ze er weer uit en krijgen we nieuwe.
Bij 2 van de 3 T5jes waar ik wel eens mee rijd zijn die inderdaad stukquote:Op maandag 1 november 2010 14:59 schreef carboni het volgende:
Heb liever handbak dan automaat, zoals die auto's worden onderhouden/bereden zijn die automaten waarschijnlijk al na een half jaar totaal naar de tyfus.
Zowiezo vallen ze al half uit elkaar. Het handvat in de bestuurdersdeur van de T5 breek vaak in half.
Dat staat niet in 'mijn' ontheffing. Ik rijd dan ook gewoon altijd zonder gordel, tenzij ik auto- of snelweg op moet. Ben nog nooit aangehouden, toch vaak door politie gepasseerd of tegemoet gekomen.quote:Op maandag 1 november 2010 14:29 schreef lbeew het volgende:
[..]
Maar dan mag je maar maximaal 20km/h rijden.
bij mij staat erop dat het alleen mag als je idd langzaam rijdt, en als er maar 25 meter tussen opeenvolgende afgiftepunten zit (ofzo). Nooit dus..quote:Op maandag 1 november 2010 16:51 schreef Aagie het volgende:
[..]
Dat staat niet in 'mijn' ontheffing. Ik rijd dan ook gewoon altijd zonder gordel, tenzij ik auto- of snelweg op moet. Ben nog nooit aangehouden, toch vaak door politie gepasseerd of tegemoet gekomen.
In eigen auto rijd ik overigens wel gewoon met gordel hoor. Voel me naakt zonder, maar in een post auto heb ik daar gek genoeg geen last van.
Okee bedankt voor het antwoord!quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:34 schreef Viper86 het volgende:
Het ligt 'm waarschijnlijk niet aan de leverancier, omdat je dat eerste mailtje hebt gekregen.
Dus is er hoogstwaarschijnlijk iets gebeurd in het verzendtraject, het pakketje kan zoek zijn geraakt ( van een containerwagen afgevallen, uit de fietstas van de postbode / postbezorger gevallen etc. ), het is niet goed geadresseerd, diefstal ( eventueel door een tnt - medewerker ), het kan ook in een nabrengzak zitten in een depot ( hokje die tnt gebruikt voor de bezorging van afgelegen wijken ) die niet goed gecontroleerd wordt. Je zou contact kunnen opnemen met de klantenservice van tnt, dan gaan zij onderzoeken waar het pakketje gebleven zou kunnen zijn.
Nee, die snelheid kan ik niet halen onderweg. Wel 130 km/h, maar dat is alleen in een auto zonder boco. Anders is het 110quote:Op maandag 1 november 2010 19:02 schreef rub3n het volgende:
Bij mij staat erin "geringe snelheid". Dat interpreteer ik als tot 160 km/h.
Op zaterdag werken er vaak zaterdagbestellers, studenten of scholieren vervullen deze taak meestal. Op maandag is er superweinig post, dus de kans dat je dan post krijgt is echt heel klein. En op dinsdag is er geloof ik ook nooit heel veel post. Maar van maandag t/m zaterdag wordt post bezorgd, gewoon overdag.quote:Op maandag 1 november 2010 19:19 schreef bellabeauti het volgende:
wat zijn eigenlijk jullie vaste werkdagen en werktijden? Ik heb het gevoel dat mijn postbode/ bezorger totaal niet consistent werkt... van zaterdag tot dinsdag heb ik nooit post?????
Oeiquote:Op maandag 1 november 2010 19:29 schreef maknetron het volgende:
Gisteren wilde ik bij mijn laatste huis de post door de deur gooien, zag ik dat het water de voordeur uit stroomde. Ik gluurde even naar binnen en zag dat het inmiddels een zwembad was geworden. Aangebeld niemand deed open. Toch maar even bij de enige buren aangebeld (zijn 2 huizen die precies tussen twee dorpen liggen) Zij wisten ook niets hadden geen nummer want de buren woonden er pas. Ze wisten wel iemand die er misschien iets van wist. Toch maar even daar langs gegaan, want diegene woonde op de weg naar het depot. Diegene had dus blijkbaar een sleutel. Dag daarop was het droog, had een pakje voor de buren dus gelijk even gevraagd wat er aan de hand was, nou de trap was naar de klote en ze hadden dus blijkbaar de kraan van de badkuip aan laten staan en zijn vervolgens vetrokken..
Zijn zoveel mensen die nauwelijks post krijgen. Soms loop ik 3 dagen langs een en hetzelfde adres zonder er iets voor te hebben behalve reclame.quote:Op maandag 1 november 2010 19:19 schreef bellabeauti het volgende:
wat zijn eigenlijk jullie vaste werkdagen en werktijden? Ik heb het gevoel dat mijn postbode/ bezorger totaal niet consistent werkt... van zaterdag tot dinsdag heb ik nooit post?????
bij ons laatst een klacht "ja ik heb al vanaf dinsdag geen post gehad" (was zaterdag). Met zo'n klacht kun je eigenlijk niets, want hoe moet je nou weten of er wel post was voor die persoon (was nog een studentenhuis ook)quote:Op maandag 1 november 2010 19:58 schreef lololo het volgende:
[..]
Zijn zoveel mensen die nauwelijks post krijgen. Soms loop ik 3 dagen langs een en hetzelfde adres zonder er iets voor te hebben behalve reclame.
Als ik zo eens naar mezelf kijk, kan goed zijn dat ik niet meer dan 10 stuks post in de maand krijg, waarvan dan ongeveer de helft werkgerelateerd is, de rest tijdschriften en financiële zaken.
Dus op maandag heb je wel post? Tja, dit is typisch het soort vraag waar we weinig mee kunnen. Als er niemand post naar jou opstuurt wordt er ook niks bij jou bezorgd, zo simpel is het. Wellicht kun je aageven of je daadwerkelijk post mist, en waar het dan om gaat? Tijdschriften, bankafschriften, post van de IB Groep, etc.quote:Op maandag 1 november 2010 19:19 schreef bellabeauti het volgende:
nee van zaterdag tot dinsdag, dus wel van woensdag tot vrijdagquote:Op maandag 1 november 2010 22:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus op maandag heb je wel post? Tja, dit is typisch het soort vraag waar we weinig mee kunnen. Als er niemand post naar jou opstuurt wordt er ook niks bij jou bezorgd, zo simpel is het. Wellicht kun je aageven of je daadwerkelijk post mist, en waar het dan om gaat? Tijdschriften, bankafschriften, post van de IB Groep, etc.
Ik heb in de 8 jaar dat ik nu in mijn wijk woon nooit post gekregen op maandag ( zaterdag af en toe maar de laatste tijd ook niet meer zo vaak) en dit viel mij gewoon op..omdat ik dacht dat post in principe 6 dagen per week bezorgd kan worden?quote:Op maandag 1 november 2010 22:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus op maandag heb je wel post? Tja, dit is typisch het soort vraag waar we weinig mee kunnen. Als er niemand post naar jou opstuurt wordt er ook niks bij jou bezorgd, zo simpel is het. Wellicht kun je aageven of je daadwerkelijk post mist, en waar het dan om gaat? Tijdschriften, bankafschriften, post van de IB Groep, etc.
Als je nou zorgt dat je op maandag jarig bent (en vrienden/kennissen hebt die kaarten sturen) dan kan je zien of je op maandag ook post ontvangtquote:Op dinsdag 2 november 2010 00:19 schreef bellabeauti het volgende:
[..]
Ik heb in de 8 jaar dat ik nu in mijn wijk woon nooit post gekregen op maandag ( zaterdag af en toe maar de laatste tijd ook niet meer zo vaak) en dit viel mij gewoon op..omdat ik dacht dat post in principe 6 dagen per week bezorgd kan worden?
zijn jullie momenteel al begonnen met het staken? Ik ving vandaag met een half oor iets op over staken?
6 dagen per week inderdaad. Maar zoals al eerder gezegd: er moet wel eerst iets verstuurd worden voordat het bezorgd kan worden. Maandag is er sowieso bijna geen post en bezorgen we alleen wat er uit de buslichting komt op zondag.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:19 schreef bellabeauti het volgende:
[..]
Ik heb in de 8 jaar dat ik nu in mijn wijk woon nooit post gekregen op maandag ( zaterdag af en toe maar de laatste tijd ook niet meer zo vaak) en dit viel mij gewoon op..omdat ik dacht dat post in principe 6 dagen per week bezorgd kan worden?
zijn jullie momenteel al begonnen met het staken? Ik ving vandaag met een half oor iets op over staken?
quote:'TNT bezorgt te laat in zeker 600 wijken'
Uitgegeven: 2 november 2010 10:05
AMSTERDAM – TNT Post heeft in de afgelopen maanden in ruim zeshonderd wijken, honderdduizenden poststukken te laat bezorgd. Dat blijkt volgens het AD uit een gespecificeerd overzicht van meldingen van achterstanden in de postbezorging.
© NU.nl/Dolf Conraads
“In het hele land krijgen postbezorgers van TNT het werk niet meer klaar”, zegt samensteller van de lijst Leo Lamers dinsdag tegen het AD.
De gepensioneerde postbode verzamelde de afgelopen maanden met de hulp van zeventig postbezorgers de gegevens van poststukken die niet of te laat werden bezorgd.
Vooral veel reclamemateriaal wordt te laat bezorgd, maar ook aangetekende brieven en rouwkaarten blijken niet zelden te blijven liggen.
Hoeveelheid
Een woordvoerder van TNT wijst in de krant op de grote hoeveelheid post die het bedrijf verwerkt. “Het overzicht van Lamers valt in de vijf procent die niet lukt”, aldus de zegsman. “Onafhankelijk onderzoek door Intomart toont aan dat wij 95 procent van de post op tijd bezorgen.”
De ondernemingsraad van TNT bevestigt de inhoud van lijst wel en noemt in een interne brief de bezorgproblemen “geen incidenten meer”. Ook vakbond BVPP krijgt meldingen van slechte bezorging.
Volgens de Postwet moet TNT zes dagen per week de post binnen 24 uur bezorgen.
Ja, die wilde ik ook wel afgelopen winterquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Een tip voor degenen die in de winter nog weer buiten moeten werken: Snow Steps van de ANWB !
Dat is wel heel handig denk ikquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Een tip voor degenen die in de winter nog weer buiten moeten werken: Snow Steps van de ANWB !
Goeie tip ja. Binnenkort maar eens halenquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:32 schreef VixenFromHell het volgende:
ik was vorige winter een keer uitgegleden terwijl ik nog aan het werk moest. Liep een bloeduitstorting ter grootte van mijn hand op. Maar ik liet me uiteraard niet kennen en heb het rondje met pijn en al gelopenquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:45 schreef lbeew het volgende:
Ik had vorig jaar geen last van de sneeuw met mijn adidas gympen. Geen enkele keer uitgegleden.
Containers ophalen? Klinkt als het ophalen van rolcontainers met een kleppenwagen ( Merc Sprinters) Maar geloof niet dat er veel klanten zijn op zaterdag.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:00 schreef Banaapies het volgende:
Ik heb tot nu toe altijd een wijk gelopen op zaterdag van 3 uurtjes ongeveer.
Maar ga zaterdag ("opleiding") beginnen met auto werk, maar niet pakketjes bezorgen maar iets van containers ophalen ofzo. Wat houdt dat precies in? en welk tijdstip/ hoe lang ben je er mee bezig etc.
ik moet m vrijdag weer bellen en dan kan ik het vragen maar ben ondertussen ook opzoek naar een andere baan dus wil het graag zsm weten
Ja hij had t over rolcontainers, dat was m. Hij zei: "Dan kan je wel rolcontainers .. ophalen of (weet ik veel wat) in -plaatsnaam-.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:33 schreef carboni het volgende:
[..]
Containers ophalen? Klinkt als het ophalen van rolcontainers met een kleppenwagen ( Merc Sprinters) Maar geloof niet dat er veel klanten zijn op zaterdag.
Meer waarschijnlijk is het rondbrengen van steunpunttassen naar depot's, dat is meestal van 10 tot 14 uur.
Denk dat het dan niet meer is dan 1 rit heen en weer, ligt aan hoeveel rolcontainers en hoever weg. Kan me niet voorstellen dat er bij meerdere bedrijven post gehaald word. Hier word op zaterdag niks aan post opgehaald (op die kleine brievenbusjes na dan) en zelfs qua brengrit zijn er maar 4 bedrijven.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:37 schreef Banaapies het volgende:
[..]
Ja hij had t over rolcontainers, dat was m. Hij zei: "Dan kan je wel rolcontainers .. ophalen of (weet ik veel wat) in -plaatsnaam-.
O oke, en wat als t wel rolcontainers is (want volgens mij zei die dat echt ) ?
Als ik naar het profiel van de banden kijk op de auto's komen we geen meter ver in de sneeuwquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:37 schreef rub3n het volgende:
Ik wil weer sneeuw! Ik vond het machtig mooi!
Mooi overuren maken!
ONZ is een paar deuren terug hequote:Op dinsdag 2 november 2010 23:37 schreef rub3n het volgende:
Ik wil weer sneeuw! Ik vond het machtig mooi!
Mooi overuren maken!
quote:Op woensdag 3 november 2010 09:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
ONZ is een paar deuren terug he
Misschien hier wel.. anders heb ik ook geen ideequote:Op dinsdag 2 november 2010 23:42 schreef carboni het volgende:
[..]
Denk dat het dan niet meer is dan 1 rit heen en weer, ligt aan hoeveel rolcontainers en hoever weg. Kan me niet voorstellen dat er bij meerdere bedrijven post gehaald word. Hier word op zaterdag niks aan post opgehaald (op die kleine brievenbusjes na dan) en zelfs qua brengrit zijn er maar 4 bedrijven.
Business balie, stuk leuker en veelzijdiger en staat stukken beter op je CV!quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:40 schreef Vragende het volgende:
Aangezien ze mij niet meer nodig hebben als postbode kan ik worden overgeplaatst naar het sorteercentrum hier in de buurt. Ik heb 3 keuzes:
1.Werken als sorteerder
2.Werken als splitser
3.Werken bij de business balie
4.Ander werk zoeken![]()
Zou iemand mij wat meer over deze werkzaamheden kunnen vertellen en welke over het algemeen het best betaald of het leukste om te doen is?
Nee, dat is niet acceptabel.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:04 schreef JaFFe het volgende:
Is het normaal dat een bezorger een vermist pakketje uit eigen zak moet vergoeden?
Hehe, maar dan is het ook de ex-werknemer en niet meer de postbezorger vermoed ik.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:05 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Wel als de bezorger het pakketje zelf achterover heeft gedrukt
Ik weet niet hoe het precies zit met ZZP'ers maar ik ben iig niet aansprakelijk over schade die ik aanricht tijdens mijn werk. En dan moet je "schade" heel ruim zien, eea ligt misschien anders als er van mijn kant sprake zou zijn van grove nalatigheid/opzet, maar stel dat er uit mijn tassen of uit de postwagen een aangetekende of ander poststuk valt en ik heb dat niet in de gaten is TNT als bedrijf gewoon aansprakelijk en niet ik persoonlijk.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:04 schreef JaFFe het volgende:
Is het normaal dat een bezorger een vermist pakketje uit eigen zak moet vergoeden?
Aangetekende stukken houd ik altijd op me (in jas of schoudertas), volgens mij moet dit ook?quote:Op woensdag 3 november 2010 15:54 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het precies zit met ZZP'ers maar ik ben iig niet aansprakelijk over schade die ik aanricht tijdens mijn werk. En dan moet je "schade" heel ruim zien, eea ligt misschien anders als er van mijn kant sprake zou zijn van grove nalatigheid/opzet, maar stel dat er uit mijn tassen of uit de postwagen een aangetekende of ander poststuk valt en ik heb dat niet in de gaten is TNT als bedrijf gewoon aansprakelijk en niet ik persoonlijk.![]()
Behalve schuld bij een ongeluk waarbij de auto van de andere partij total loss raakte () heb ik echter nog niks meegemaakt. Maar dat gaat gewoon via de verzekering van TNT, niet via mijn persoonlijke verzekering.
Volgens mij gaat het hier niet specifiek om aangetekenden. Als er een pakje uit m'n tas gejat wordt, jammer, maar wat kan ik daar aan doen? Er wordt altijd gezegd dat je je fiets "onder beheer" moet houden, maar tegelijkertijd word je wel geacht je wijk in rondjes te lopen, dus verlies je 'm hoe dan ook regelmatig uit het oog. En wat nou als ik in een flat naar boven moet voor een BML? Moet ik dan m'n fiets meenemen naar boven?quote:Op woensdag 3 november 2010 17:49 schreef lbeew het volgende:
[..]
Aangetekende stukken houd ik altijd op me (in jas of schoudertas), volgens mij moet dit ook?
Mee eens, de fiets altijd in de gaten houden is onmogelijk als je ook nog je werk wilt doen. In mindere mate is dat ook hetzelfde voor het werken met karretje. Soms is het gewoon stukken sneller om hem even te laten staan, en met die krappe tijden is dat wel nodig. Ik ben er wel eens op aangesproken door een voorbijganger, die heeft me toen opgewacht en was heel boos dat ik niet bij de kar was. Kreeg me daar een preek..quote:Op woensdag 3 november 2010 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hier niet specifiek om aangetekenden. Als er een pakje uit m'n tas gejat wordt, jammer, maar wat kan ik daar aan doen? Er wordt altijd gezegd dat je je fiets "onder beheer" moet houden, maar tegelijkertijd word je wel geacht je wijk in rondjes te lopen, dus verlies je 'm hoe dan ook regelmatig uit het oog. En wat nou als ik in een flat naar boven moet voor een BML? Moet ik dan m'n fiets meenemen naar boven?
als er bij ons gestaakt wordt, ga ik niet werken. Ben geen lid van de bond. Ook al kan ik het geld goed gebruiken, ik sta achter de reden van staking en ik ga ook zeker niet toch doorwerken, want dan is het effect van een staking natuurlijk weg. Rouwkaarten rijden zou ik wel willen doen, al denk ik dat dat sowieso wel gedaan wordt? Rouwkaarten zijn heilig bij TNTquote:Op woensdag 3 november 2010 18:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Even iets anders: Die aangekondigde staking voor dinsdag 16 november gaat waarschijnlijk werkelijkheid worden. Hoe gaan jullie dat oplossen? Zijn jullie lid van een bond? Gaan jullie daadwerkelijk staken? En dan bedoel ik dus niet alleen niet werken, maar echt deelnemen aan een manifestatie? Of gaan jullie werken? Of kiezen jullie een tussenoplossing door een dag verlof te nemen, of alleen rouwkaarten te rijden?
Ik ben er voor mezelf nml niet uit. Enerzijds vind ik het niet echt solidair om toch te komen werken, anderzijds heb ik het geld toch wel hard nodig en ben ik ook geen lid van een bond. Een dag vrij nemen is een idee, maar dan moet die staking niet te lang gaan duren.
24 uur. En ik moet nog zien of het gaat gebeuren.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vraag me af hoe lang ze gaan staken uiteindelijk. Zelf werk ik pas weer op zaterdag. Ik ben sowieso al geen postbode, en geen lid van de bond. Dus ik neem aan dat ik hoe dan ook gewoon moet werken. Een vrije dag vragen zou ook niet meer kunnen op die termijn. Daarnaast begrijp ik wel waarom mensen staken, maar ik heb er als bezorger zijnde in feite weinig mee te maken..
er valt sowieso niets te bezorgen denk ik, als de postbodes stakenquote:Op woensdag 3 november 2010 19:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vraag me af hoe lang ze gaan staken uiteindelijk. Zelf werk ik pas weer op zaterdag. Ik ben sowieso al geen postbode, en geen lid van de bond. Dus ik neem aan dat ik hoe dan ook gewoon moet werken. Een vrije dag vragen zou ook niet meer kunnen op die termijn. Daarnaast begrijp ik wel waarom mensen staken, maar ik heb er als bezorger zijnde in feite weinig mee te maken..
Als ik kan werken ga ik gewoon werken, ik ben ook niet lid van de bond, dus niet werken is geen inkomsten. Ik wil er ook geen verlof voor opofferen eigenlijk. Maar goed, ik weet niet of er uberhaupt nog post wordt aangeleverd dan, dus even afwachten hoe zo'n staking er precies uit gaat zien.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Even iets anders: Die aangekondigde staking voor dinsdag 16 november gaat waarschijnlijk werkelijkheid worden. Hoe gaan jullie dat oplossen? Zijn jullie lid van een bond? Gaan jullie daadwerkelijk staken? En dan bedoel ik dus niet alleen niet werken, maar echt deelnemen aan een manifestatie? Of gaan jullie werken? Of kiezen jullie een tussenoplossing door een dag verlof te nemen, of alleen rouwkaarten te rijden?
Ik ben er voor mezelf nml niet uit. Enerzijds vind ik het niet echt solidair om toch te komen werken, anderzijds heb ik het geld toch wel hard nodig en ben ik ook geen lid van een bond. Een dag vrij nemen is een idee, maar dan moet die staking niet te lang gaan duren.
quote:POSTBODES STAKEN OP 16 NOVEMBER
De postbodes van TNT staken op 16 november, dinsdag over twee weken. Dat hebben de bonden nu definitief afgesproken. De postbodes gaan die dag tegen het massa-ontslag bij TNT protesteren in Den Haag.
De vakbonden hebben TNT een ultimatum gesteld. Dat loopt maandag pas af, maar omdat het bedrijf nog niets heeft laten horen wordt de staking voorbereid.
TNT gaat reorganiseren. Dat kost 11.000 banen. Het bedrijf zegt dat er hooguit 3100 mensen ontslagen worden. Maar dat vinden de bonden nog te veel.
Ik vergeet steeds retour/herstel stickers mee te nemen, echt zin om eens gewoon de post af te schrijven voor die mensenquote:Uitstekend idee, geen rekeningen meer, geen geloop meer om verkeerd bezorgde post maar zelf weg te brengen, dit is een win-win situatie, hou dit svp jaren vol!
Gerben van Dijk, Alkmaar | 18:29 | 04.11.10
Jij hoeft er toch niet uit?quote:Op donderdag 4 november 2010 14:21 schreef tntster het volgende:
ben ook geen lid van een bond of iets dergelijks maar ben wel van plan om mee te staken.
Dan kost het me maar een dag, wat is nou een dag op de tijd die komen gaat en je buiten ligt
ik ook jaquote:Op donderdag 4 november 2010 18:53 schreef carboni het volgende:
Haha de telegraaf reacties onder dit nieuws zijn weer echt van het niveau "laat die blauwe maar zitten" oftweltot de macht oneindig.
[..]
Ik vergeet steeds retour/herstel stickers mee te nemen, echt zin om eens gewoon de post af te schrijven voor die mensen
Daar werk ik echt nooit aan mee, paar keer gehad dan de hele volgorde van mijn bundel naar de tyfus ging en dan ga ik fouten maken en/of trager werken.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:36 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik ook jaIk krijg ook het schijt van al die mensen die zeggen dat ik vroeg danwel laat ben vandaag
vandaag stond ik bij een flat.. komt er zo'n vrouw naar buiten die heel pinnig zegt: heb je ook wat voor 68? normaal kijk ik dan altijd wel even, als mensen erop staan te wachten, maar deze vrouw deed zo kattig dat ik meteen zei: dat weet ik niet, dat zie ik vanzelf zo
jammer hoor, wacht maar 2 minuten
Ik krijg er juist de zenuwen van dat ze gaan staan wachten en continu op m'n handen kijken dus ik zoek het dan wel even uit, hoewel ze hier altijd luid protesteren dat ik gewoon rustig door moet gaanquote:Op donderdag 4 november 2010 21:23 schreef carboni het volgende:
[..]
Daar werk ik echt nooit aan mee, paar keer gehad dan de hele volgorde van mijn bundel naar de tyfus ging en dan ga ik fouten maken en/of trager werken.
hoezo, je kan het er toch gewoon tussenuit pakkenquote:Op donderdag 4 november 2010 21:23 schreef carboni het volgende:
[..]
Daar werk ik echt nooit aan mee, paar keer gehad dan de hele volgorde van mijn bundel naar de tyfus ging en dan ga ik fouten maken en/of trager werken.
er wordt geen post bezorgd met kerst en nieuwjaarquote:Op donderdag 4 november 2010 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
Uiteraard wordt er doorgewerkt, alleen zullen ze het die dagen zonder mij moeten doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |