abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88142026
Een of andere VSP netwerk bezorger had er in mijn bezorggebied blijkbaar niet meer zo'n zin in, lagen tig bundels post in de sloot :') .

Wat er van over was maar even meegenomen naar kantoor...
pi_88142727
Die regen ;(

Ook een mooie. Had een pakket van Bol dat nét niet door de brievenbus pastte. Dus maar even aanbellen :)

Doet de man des huizes de deur open, roept iets van wij kopen niet aan de deur! en gooit de deur weer dicht! Dan niet he :(
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_88142783
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 14:59 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hier regent het al de hele middag zowat.
Waar ben jij ineens mod van trouwens? :P
pi_88142812
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 15:49 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Waar ben jij ineens mod van trouwens? :P
VBL :+
Noot noot.
pi_88143030
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 15:51 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

VBL :+
Feli :P
pi_88143277
quote:
19s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 16:00 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Feli :P
Dank O+
Noot noot.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:09:36 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88143296
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 14:47 schreef Jojoortje het volgende:
Allemaal nat geworden? :+
Die 2 druppen die er vielen? Nee, niet echt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:10:24 #208
Maffe Fries
pi_88143323
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 15:47 schreef Cerbie het volgende:
Ook een mooie. Had een pakket van Bol dat nét niet door de brievenbus pastte. Dus maar even aanbellen :)

Doet de man des huizes de deur open, roept iets van wij kopen niet aan de deur! en gooit de deur weer dicht! Dan niet he :(
Retour afzender. Meneer wil het niet hebben. Dan moet hij ook niet gaan zeuren dat hij niets krijgt.
pi_88143801
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 15:47 schreef Cerbie het volgende:
Die regen ;(

Hahaha, als dat mij zou gebeuren, had ik het pakje mooi ergens in de tuin gesmeten. Liefst midden tussen de planten en dan hard. Wat een mongool :r

Kwam vandaag ook iemand tegen, of ik niet over bepaalde tegels in zijn tuin wou lopen :')
pi_88143836
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 09:59 schreef Catch_me het volgende:

[..]

En hoe oud ben jij, als ik vragen mag?
24.
pi_88143914
Vandaag uitgemaakt voor tyfuslijer omdat ik brief met legitimatie niet liet tekenen door de partner van de geadresseerde.
lama
pi_88144108
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 16:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Retour afzender. Meneer wil het niet hebben. Dan moet hij ook niet gaan zeuren dat hij niets krijgt.
Ja inderdaad zou ik ook doen denk ik, 'geweigerd' zou ik zeggen :)

Was weer een mooie bende hier vandaag, 2x HAH was niet samengevoegd, er lag een dienst los terwijl we al met uitzendkrachten lopen, kortom lekker geregeld allemaal. En wie mag het oplossen...degenen die er niet voor verantwoordelijk zijn natuurlijk. En dan krijgen we straks vlak voor de KNJ (vandaag trouwens een brief thuis gekregen dat "we je deze periode in de gelegendheid willen stellen extra te komen werken"...wow wat aardig van TNT :')) ook nog eens Optivo. Als het zo doorgaat gaan d'r heel wat zaterdagwerkers mee stoppen denk ik. Of staken natuurlijk :')
pi_88146343
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 16:31 schreef lbeew het volgende:
Vandaag uitgemaakt voor tyfuslijer omdat ik brief met legitimatie niet liet tekenen door de partner van de geadresseerde.
Vertel het hele verhaal eens :P
pi_88149718
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 16:38 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Ja inderdaad zou ik ook doen denk ik, 'geweigerd' zou ik zeggen :)

Was weer een mooie bende hier vandaag, 2x HAH was niet samengevoegd, er lag een dienst los terwijl we al met uitzendkrachten lopen, kortom lekker geregeld allemaal. En wie mag het oplossen...degenen die er niet voor verantwoordelijk zijn natuurlijk. En dan krijgen we straks vlak voor de KNJ (vandaag trouwens een brief thuis gekregen dat "we je deze periode in de gelegendheid willen stellen extra te komen werken"...wow wat aardig van TNT :')) ook nog eens Optivo. Als het zo doorgaat gaan d'r heel wat zaterdagwerkers mee stoppen denk ik. Of staken natuurlijk :')
hier ook weer een hoop gemopper gehoord. Bij mij was 1 wijk weggehaald van mijn uitvoering, in plaats daarvan moest ik wat langer binnen blijven. uiteindelijk nog een aantal wijken extra ingegooid en 2 extra gezet. Was uiteindelijk om 4 uur klaar, en half 10 begonnen. Viel wel mee dus. Ging ik even kijken of mijn uitvoering van gisteren erop stond... blijkt dat de teamcoach helemaal niets van mij heeft ingevoerd :? Moet ik daar weer achteraan..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_88153130
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:56 schreef lololo het volgende:

[..]

Vertel het hele verhaal eens :P
Nou ik bel aan bij het adres en een oudere dame doet haar raam open (3e verdieping ofzo). Ze zag al gelijk dat het om een bankpas ging en zegt ik heb dat ding echt nodig! Dus vraag ik bent u die en die. Nee dat is mijn man, maar ik heb wel zijn paspoort etc...

Ik uitleggen dat het echt niet kan helaas, er mag alleen door de geadresseerde getekend worden. Daarna een verhaal van haar man die in het ziekenhuis ligt, geen geld meer heeft omdat de bankpas is ingeslikt door een geldautomaat. Of hij haar niet kon machtigen? Nee. Wat ze dan moet doen? Bellen met de Rabobank mevrouw, zij zijn de enigen die dit kunnen oplossen voor u, zij hebben het namelijk zo verstuurd. Nog een keer hetzelfde verhaal van mevrouw en daarna maar gezegd dat het echt niet kan en een briefje door de bus gedaan en haar een fijne dag gewenst.
lama
pi_88154378
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 21:20 schreef lbeew het volgende:

[..]

Nou ik bel aan bij het adres en een oudere dame doet haar raam open (3e verdieping ofzo). Ze zag al gelijk dat het om een bankpas ging en zegt ik heb dat ding echt nodig! Dus vraag ik bent u die en die. Nee dat is mijn man, maar ik heb wel zijn paspoort etc...

Ik uitleggen dat het echt niet kan helaas, er mag alleen door de geadresseerde getekend worden. Daarna een verhaal van haar man die in het ziekenhuis ligt, geen geld meer heeft omdat de bankpas is ingeslikt door een geldautomaat. Of hij haar niet kon machtigen? Nee. Wat ze dan moet doen? Bellen met de Rabobank mevrouw, zij zijn de enigen die dit kunnen oplossen voor u, zij hebben het namelijk zo verstuurd. Nog een keer hetzelfde verhaal van mevrouw en daarna maar gezegd dat het echt niet kan en een briefje door de bus gedaan en haar een fijne dag gewenst.
Altijd hetzelfde gezeik, ik vraag altijd gewoon bent u ... of is ... thuis. En indien nee schrijf ik gewoon stug door. Als ze de volgende dag ook niet thuis zijn doe ik het altijd meteen naar het servicepunt. Leg altijd uit dat het voor hun veiligheid is ivm fraude etc. Zeiken ze vaak nog steeds door.
Overigens :r op al die supermarkten die als servicepunt dienen. Kosten altijd zo veel tijd en zeiken als je een beetje haast maakt.
supermarkttruus "Wat ben je gestresst zegt."
ik: "Ja ik heb maar 5 min per agt."
supermarkttruus "moet je meer tijd aan je baas vragen"
ik " :') _O- "

Hier is ook een servicepunt waar de medewerkster tegelijkertijd een kassa bemand terwijl ze ook nog pakketten/agt moet aannemen, postzegels verkopen en mensen die geengehoor zendingen komen ophalen. Deze week is 1 service punt dichtgegaan en naar dat ene servicepunt gegaan. Ze waren totaal in paniek woensdag, ze hadden 3 rolcontainers en ruimte voor 0 :')
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:56:34 #217
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_88190602
Hoi iedereen!

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.
Dinsdag 26 oktober heb ik een internetbestelling gedaan. Kreeg meteen de volgende dag een mail met het bericht dat de bestelling is verzonden: levertijd 1 werkdag ( is overigens gewoon briefpost; dikke bubbelenvelop). Nu inmiddels 5 dagen verder (waarvan 2 werkdagen) nog niks ontvangen. Waar kan dit aan liggen? De vorige keer dat ik op die site bestelde had ik mijn bestelling meteen de volgende dag binnen. Mijn broer heeft toevallig op precies dezelfde dag een boek op bol.com besteld en ook nog niks ontvangen...

Misschien klinkt het ongeduldig maar in het pakketje zit een verjaardagskado voor mijn vriendin die binnenkort jarig is, dus ik hoop de bestelling echt op tijd te kunnen ontvangen.
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:34:41 #218
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_88193032
Het ligt 'm waarschijnlijk niet aan de leverancier, omdat je dat eerste mailtje hebt gekregen.

Dus is er hoogstwaarschijnlijk iets gebeurd in het verzendtraject, het pakketje kan zoek zijn geraakt ( van een containerwagen afgevallen, uit de fietstas van de postbode / postbezorger gevallen etc. ), het is niet goed geadresseerd, diefstal ( eventueel door een tnt - medewerker ), het kan ook in een nabrengzak zitten in een depot ( hokje die tnt gebruikt voor de bezorging van afgelegen wijken ) die niet goed gecontroleerd wordt. Je zou contact kunnen opnemen met de klantenservice van tnt, dan gaan zij onderzoeken waar het pakketje gebleven zou kunnen zijn. :)
Nothing is what it seems
pi_88193488
Het aantal klachten neemt hard toe in ieder geval....
pi_88203243
Zijn die bezorgbusjes eigenlijk automaat of handgeschakeld?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 november 2010 @ 11:20:53 #221
Maffe Fries
pi_88203297
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 11:19 schreef Vragende het volgende:
Zijn die bezorgbusjes eigenlijk automaat of handgeschakeld?
Handgeschakeld. Automaat zou niet handig werken ivm het vele in en uitstappen
pi_88205795
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 11:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Handgeschakeld. Automaat zou niet handig werken ivm het vele in en uitstappen
Hoezo zou het niet handig zijn? Het enige wat niet handig is met het vele in en uitstappen is steeds gordel om doen :P maar ik doet het wel.
lama
pi_88206243
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 12:41 schreef lbeew het volgende:

[..]

Hoezo zou het niet handig zijn? Het enige wat niet handig is met het vele in en uitstappen is steeds gordel om doen :P maar ik doet het wel.
Ik heb een "gordel-ontheffing" in de bus liggen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 november 2010 @ 12:58:15 #224
Maffe Fries
pi_88206385
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 12:41 schreef lbeew het volgende:

[..]

Ik heb altijd het idee dat het wisselen van standen bij een automaat veel tijd kost. Daarnaast kan ik me voorstellen dat het niet echt goed is voor de versnellingsbak. Bij een schakelbak merk je overigens de slijtage na enkele jaren ook wel. Reken maar dat die postauto's hoe zuinig je ook rijdt enorm op hun donder krijgen.

En de gordel? Die heb ik niet om als het niet hoeft.
pi_88209354
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 12:54 schreef rub3n het volgende:

[..]

Ik heb een "gordel-ontheffing" in de bus liggen.
Maar dan mag je maar maximaal 20km/h rijden.

En het wisselen van versnellingen bij een automaat, hoezo zou dat veel tijd kosten? Je gooit em in P als je even ergens staat en dan als je weer verder rijdt gooi je hem weer in D. Kost echt niet meer tijd dan een handgeschakelde bak.

Alle postauto's worden echt slecht bereden. We moeten allemaal schakelen bij de 2000 toeren (ongeveer..) maar zeker als je hele bus vol zit met posttassen is dat niet echt goed voor die lagers e.d. om steeds laag in de toeren te trekken. Maarja het is allemaal lease voor 3/4 jaar dan gaan ze er weer uit en krijgen we nieuwe.
lama
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 november 2010 @ 14:44:15 #226
Maffe Fries
pi_88209787
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 14:29 schreef lbeew het volgende:

[..]

En het wisselen van versnellingen bij een automaat, hoezo zou dat veel tijd kosten? Je gooit em in P als je even ergens staat en dan als je weer verder rijdt gooi je hem weer in D. Kost echt niet meer tijd dan een handgeschakelde bak.
Daar heb je wel gelijk in idd.
quote:
Alle postauto's worden echt slecht bereden. We moeten allemaal schakelen bij de 2000 toeren (ongeveer..) maar zeker als je hele bus vol zit met posttassen is dat niet echt goed voor die lagers e.d. om steeds laag in de toeren te trekken. Maarja het is allemaal lease voor 3/4 jaar dan gaan ze er weer uit en krijgen we nieuwe.
Automaten zitten hoger in de toeren, waardoor het lastiger is om brandstof te besparen zoals de TNT wil met dat lage toerental. Met een handbak is de auto beter onder controle te houden en zijn als je het goed doet de onderhoudskosten lager.

Verder hangt het van de fabrikant af wat auto's doen als je het gas loslaat. Bij een handbak zakt het toerental van de motor terug en rem je af, maar bij een automaat kiezen ze er vaak voor om snelheid te laten behouden, waardoor je de rem meer moet gebruiken.

Nadeel van de handbak is dat je erg vaak maar één hand aan het stuur hebt bij het postwerk :P
pi_88210285
Heb liever handbak dan automaat, zoals die auto's worden onderhouden/bereden zijn die automaten waarschijnlijk al na een half jaar totaal naar de tyfus.
Zowiezo vallen ze al half uit elkaar. Het handvat in de bestuurdersdeur van de T5 breek vaak in half.
pi_88211963
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 14:59 schreef carboni het volgende:
Heb liever handbak dan automaat, zoals die auto's worden onderhouden/bereden zijn die automaten waarschijnlijk al na een half jaar totaal naar de tyfus.
Zowiezo vallen ze al half uit elkaar. Het handvat in de bestuurdersdeur van de T5 breek vaak in half.
Bij 2 van de 3 T5jes waar ik wel eens mee rijd zijn die inderdaad stuk :P
lama
pi_88214291
quote:
Op maandag 1 november 2010 14:29 schreef lbeew het volgende:

[..]

Dat staat niet in 'mijn' ontheffing. Ik rijd dan ook gewoon altijd zonder gordel, tenzij ik auto- of snelweg op moet. Ben nog nooit aangehouden, toch vaak door politie gepasseerd of tegemoet gekomen.

In eigen auto rijd ik overigens wel gewoon met gordel hoor. Voel me naakt zonder, maar in een post auto heb ik daar gek genoeg geen last van.
pi_88215083
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:51 schreef Aagie het volgende:

[..]

Dat staat niet in 'mijn' ontheffing. Ik rijd dan ook gewoon altijd zonder gordel, tenzij ik auto- of snelweg op moet. Ben nog nooit aangehouden, toch vaak door politie gepasseerd of tegemoet gekomen.

In eigen auto rijd ik overigens wel gewoon met gordel hoor. Voel me naakt zonder, maar in een post auto heb ik daar gek genoeg geen last van.
bij mij staat erop dat het alleen mag als je idd langzaam rijdt, en als er maar 25 meter tussen opeenvolgende afgiftepunten zit (ofzo). Nooit dus..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_88216012
Tenzij ik binnen 100meter weer een stop moet maken doe ik gewoon altijd mijn gordel om. Lekker veilig!
lama
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 november 2010 @ 17:37:52 #232
Maffe Fries
pi_88216066
Binnen de 1.000 meter hoeft het niet en daar hou ik me aan :P
  maandag 1 november 2010 @ 18:44:52 #233
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_88218346
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 22:34 schreef Viper86 het volgende:
Het ligt 'm waarschijnlijk niet aan de leverancier, omdat je dat eerste mailtje hebt gekregen.

Dus is er hoogstwaarschijnlijk iets gebeurd in het verzendtraject, het pakketje kan zoek zijn geraakt ( van een containerwagen afgevallen, uit de fietstas van de postbode / postbezorger gevallen etc. ), het is niet goed geadresseerd, diefstal ( eventueel door een tnt - medewerker ), het kan ook in een nabrengzak zitten in een depot ( hokje die tnt gebruikt voor de bezorging van afgelegen wijken ) die niet goed gecontroleerd wordt. Je zou contact kunnen opnemen met de klantenservice van tnt, dan gaan zij onderzoeken waar het pakketje gebleven zou kunnen zijn. :)
Okee bedankt voor het antwoord! :) Dit is de eerste keer dat mij zoiets overkomt.. :{ altijd goede ervaringen gehad met de post..
pi_88219140
Bij mij staat erin "geringe snelheid". Dat interpreteer ik als tot 160 km/h.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 november 2010 @ 19:06:41 #235
Maffe Fries
pi_88219297
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:02 schreef rub3n het volgende:
Bij mij staat erin "geringe snelheid". Dat interpreteer ik als tot 160 km/h.
Nee, die snelheid kan ik niet halen onderweg. Wel 130 km/h, maar dat is alleen in een auto zonder boco. Anders is het 110 :P
  maandag 1 november 2010 @ 19:19:22 #236
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_88219855
wat zijn eigenlijk jullie vaste werkdagen en werktijden? Ik heb het gevoel dat mijn postbode/ bezorger totaal niet consistent werkt... van zaterdag tot dinsdag heb ik nooit post?????
pi_88220092
quote:
5s.gif Op maandag 1 november 2010 19:19 schreef bellabeauti het volgende:
wat zijn eigenlijk jullie vaste werkdagen en werktijden? Ik heb het gevoel dat mijn postbode/ bezorger totaal niet consistent werkt... van zaterdag tot dinsdag heb ik nooit post?????
Op zaterdag werken er vaak zaterdagbestellers, studenten of scholieren vervullen deze taak meestal. Op maandag is er superweinig post, dus de kans dat je dan post krijgt is echt heel klein. En op dinsdag is er geloof ik ook nooit heel veel post. Maar van maandag t/m zaterdag wordt post bezorgd, gewoon overdag.
pi_88220291
Gisteren wilde ik bij mijn laatste huis de post door de deur gooien, zag ik dat het water de voordeur uit stroomde. Ik gluurde even naar binnen en zag dat het inmiddels een zwembad was geworden. Aangebeld niemand deed open. Toch maar even bij de enige buren aangebeld (zijn 2 huizen die precies tussen twee dorpen liggen) Zij wisten ook niets hadden geen nummer want de buren woonden er pas. Ze wisten wel iemand die er misschien iets van wist. Toch maar even daar langs gegaan, want diegene woonde op de weg naar het depot. Diegene had dus blijkbaar een sleutel. Dag daarop was het droog, had een pakje voor de buren dus gelijk even gevraagd wat er aan de hand was, nou de trap was naar de klote en ze hadden dus blijkbaar de kraan van de badkuip aan laten staan en zijn vervolgens vetrokken.. 8)7
pi_88220628
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:29 schreef maknetron het volgende:
Gisteren wilde ik bij mijn laatste huis de post door de deur gooien, zag ik dat het water de voordeur uit stroomde. Ik gluurde even naar binnen en zag dat het inmiddels een zwembad was geworden. Aangebeld niemand deed open. Toch maar even bij de enige buren aangebeld (zijn 2 huizen die precies tussen twee dorpen liggen) Zij wisten ook niets hadden geen nummer want de buren woonden er pas. Ze wisten wel iemand die er misschien iets van wist. Toch maar even daar langs gegaan, want diegene woonde op de weg naar het depot. Diegene had dus blijkbaar een sleutel. Dag daarop was het droog, had een pakje voor de buren dus gelijk even gevraagd wat er aan de hand was, nou de trap was naar de klote en ze hadden dus blijkbaar de kraan van de badkuip aan laten staan en zijn vervolgens vetrokken.. 8)7
Oei _O- Faal.
pi_88221546
quote:
Op maandag 1 november 2010 19:19 schreef bellabeauti het volgende:
Zijn zoveel mensen die nauwelijks post krijgen. Soms loop ik 3 dagen langs een en hetzelfde adres zonder er iets voor te hebben behalve reclame.

Als ik zo eens naar mezelf kijk, kan goed zijn dat ik niet meer dan 10 stuks post in de maand krijg, waarvan dan ongeveer de helft werkgerelateerd is, de rest tijdschriften en financiële zaken.
pi_88221795
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:58 schreef lololo het volgende:

[..]

Zijn zoveel mensen die nauwelijks post krijgen. Soms loop ik 3 dagen langs een en hetzelfde adres zonder er iets voor te hebben behalve reclame.

Als ik zo eens naar mezelf kijk, kan goed zijn dat ik niet meer dan 10 stuks post in de maand krijg, waarvan dan ongeveer de helft werkgerelateerd is, de rest tijdschriften en financiële zaken.
bij ons laatst een klacht "ja ik heb al vanaf dinsdag geen post gehad" (was zaterdag). Met zo'n klacht kun je eigenlijk niets, want hoe moet je nou weten of er wel post was voor die persoon (was nog een studentenhuis ook)
pi_88229501
quote:
Op maandag 1 november 2010 19:19 schreef bellabeauti het volgende:
Dus op maandag heb je wel post? Tja, dit is typisch het soort vraag waar we weinig mee kunnen. Als er niemand post naar jou opstuurt wordt er ook niks bij jou bezorgd, zo simpel is het. Wellicht kun je aageven of je daadwerkelijk post mist, en waar het dan om gaat? Tijdschriften, bankafschriften, post van de IB Groep, etc.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_88229842
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 22:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dus op maandag heb je wel post? Tja, dit is typisch het soort vraag waar we weinig mee kunnen. Als er niemand post naar jou opstuurt wordt er ook niks bij jou bezorgd, zo simpel is het. Wellicht kun je aageven of je daadwerkelijk post mist, en waar het dan om gaat? Tijdschriften, bankafschriften, post van de IB Groep, etc.
nee van zaterdag tot dinsdag, dus wel van woensdag tot vrijdag ;)
  dinsdag 2 november 2010 @ 00:19:11 #244
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_88234146
quote:
Op maandag 1 november 2010 22:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb in de 8 jaar dat ik nu in mijn wijk woon nooit post gekregen op maandag ( zaterdag af en toe maar de laatste tijd ook niet meer zo vaak) en dit viel mij gewoon op..omdat ik dacht dat post in principe 6 dagen per week bezorgd kan worden?

zijn jullie momenteel al begonnen met het staken? Ik ving vandaag met een half oor iets op over staken?
pi_88237539
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 00:19 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

Ik heb in de 8 jaar dat ik nu in mijn wijk woon nooit post gekregen op maandag ( zaterdag af en toe maar de laatste tijd ook niet meer zo vaak) en dit viel mij gewoon op..omdat ik dacht dat post in principe 6 dagen per week bezorgd kan worden?

zijn jullie momenteel al begonnen met het staken? Ik ving vandaag met een half oor iets op over staken?
Als je nou zorgt dat je op maandag jarig bent (en vrienden/kennissen hebt die kaarten sturen) dan kan je zien of je op maandag ook post ontvangt :P
pi_88238071
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 00:19 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

6 dagen per week inderdaad. Maar zoals al eerder gezegd: er moet wel eerst iets verstuurd worden voordat het bezorgd kan worden. Maandag is er sowieso bijna geen post en bezorgen we alleen wat er uit de buslichting komt op zondag.

En bij mijn weten wordt er niet gestaakt op het moment :+
pi_88239340
Een pensionado die zich nog steeds inzet voor zijn voormalige werkgever. :o

quote:
'TNT bezorgt te laat in zeker 600 wijken'
Uitgegeven: 2 november 2010 10:05

AMSTERDAM – TNT Post heeft in de afgelopen maanden in ruim zeshonderd wijken, honderdduizenden poststukken te laat bezorgd. Dat blijkt volgens het AD uit een gespecificeerd overzicht van meldingen van achterstanden in de postbezorging.
© NU.nl/Dolf Conraads

“In het hele land krijgen postbezorgers van TNT het werk niet meer klaar”, zegt samensteller van de lijst Leo Lamers dinsdag tegen het AD.

De gepensioneerde postbode verzamelde de afgelopen maanden met de hulp van zeventig postbezorgers de gegevens van poststukken die niet of te laat werden bezorgd.

Vooral veel reclamemateriaal wordt te laat bezorgd, maar ook aangetekende brieven en rouwkaarten blijken niet zelden te blijven liggen.

Hoeveelheid

Een woordvoerder van TNT wijst in de krant op de grote hoeveelheid post die het bedrijf verwerkt. “Het overzicht van Lamers valt in de vijf procent die niet lukt”, aldus de zegsman. “Onafhankelijk onderzoek door Intomart toont aan dat wij 95 procent van de post op tijd bezorgen.”

De ondernemingsraad van TNT bevestigt de inhoud van lijst wel en noemt in een interne brief de bezorgproblemen “geen incidenten meer”. Ook vakbond BVPP krijgt meldingen van slechte bezorging.

Volgens de Postwet moet TNT zes dagen per week de post binnen 24 uur bezorgen.
pi_88250085
Een tip voor degenen die in de winter nog weer buiten moeten werken: Snow Steps van de ANWB !
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_88250226
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Een tip voor degenen die in de winter nog weer buiten moeten werken: Snow Steps van de ANWB !
Ja, die wilde ik ook wel afgelopen winter :(
Alle snowboots waren toen uitverkocht :r
Noot noot.
pi_88250292
quote:
Dat is wel heel handig denk ik :o
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 november 2010 @ 15:39:46 #251
Maffe Fries
pi_88250361
quote:
Goeie tip ja. Binnenkort maar eens halen
pi_88250553
Ik had vorig jaar geen last van de sneeuw met mijn adidas gympen. Geen enkele keer uitgegleden.
lama
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:49:48 #253
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88250723
Ik hoop gewoon dat we ditmaal een winter krijgen waarbij het beperkt blijft tot kou en regen en geen sneeuw.
Maar inderdaad een handige tip!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 november 2010 @ 15:53:03 #254
Maffe Fries
pi_88250866
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:45 schreef lbeew het volgende:
Ik had vorig jaar geen last van de sneeuw met mijn adidas gympen. Geen enkele keer uitgegleden.
ik was vorige winter een keer uitgegleden terwijl ik nog aan het werk moest. Liep een bloeduitstorting ter grootte van mijn hand op. Maar ik liet me uiteraard niet kennen en heb het rondje met pijn en al gelopen :P
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:59:04 #255
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88251130
Ik ben afgelopen winter echt te hard op m'n plaat gegaan, nota bene nog voordat ik begonnen was.
Moest op de fiets een bochtje nemen en dat deel van de weg was zowaar sneeuwvrij, maar blijkbaar niet ijsvrij en zodoende ging ik als een MotoGP rijder al glijdende met fiets en al over het gladde asfalt.
Je zag dus totaal niets van een afstandje en dacht dat het netjes schoongemaakt was, maar die ijslaag was 10 keer erger, ook compleet blauw maar wel eerst m'n wijk gedaan. O+

Vandaag wel weer wat lichte ergernis, kon m'n wijk veel later ophalen dan normaal en het bleek gedaan te zijn door m'n nieuwe teamchef en die heeft er overduidelijk geen kaas van gegeten, 8 grijze tassen terwijl ik het in 2 tassen meekreeg (wel de rode, dat dan weer wel), overal foutlopers, bundels die verkeerd begonnen, niets samengevoegd zodat je constant bundels van 5 stuks had, pakjes voor een compleet andere wijk en dan wordt je niet vrolijk als je met stapels HAH rondloopt.
pi_88251883
Afgelopen winter geslipt met mn brommer, maar kon hem nog net houden. Stond wel helemaal scheef en m'n stuur steunde op m'n bovenbeen. Daarna gewoon doorgereden naar het dorp waar ik de post moest lopen. Terwijl ik daar post liep voelde ik dat elke stap een soort van nadreunde in mn bovenbeen. Ik zo thuis kijken, bleek er echt een megaaa blauwe plek te zijn ontstaan, maar die was heel erg verdoofd door de kou toen :')
Nou die dagen erna heb ik hem iig wel gevoeld _O-
pi_88253780
Ik heb tot nu toe altijd een wijk gelopen op zaterdag van 3 uurtjes ongeveer.
Maar ga zaterdag ("opleiding") beginnen met auto werk, maar niet pakketjes bezorgen maar iets van containers ophalen ofzo. Wat houdt dat precies in? en welk tijdstip/ hoe lang ben je er mee bezig etc.

ik moet m vrijdag weer bellen en dan kan ik het vragen maar ben ondertussen ook opzoek naar een andere baan dus wil het graag zsm weten :)
pi_88255043
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 17:00 schreef Banaapies het volgende:
Ik heb tot nu toe altijd een wijk gelopen op zaterdag van 3 uurtjes ongeveer.
Maar ga zaterdag ("opleiding") beginnen met auto werk, maar niet pakketjes bezorgen maar iets van containers ophalen ofzo. Wat houdt dat precies in? en welk tijdstip/ hoe lang ben je er mee bezig etc.

ik moet m vrijdag weer bellen en dan kan ik het vragen maar ben ondertussen ook opzoek naar een andere baan dus wil het graag zsm weten :)
Containers ophalen? Klinkt als het ophalen van rolcontainers met een kleppenwagen ( Merc Sprinters) Maar geloof niet dat er veel klanten zijn op zaterdag.
Meer waarschijnlijk is het rondbrengen van steunpunttassen naar depot's, dat is meestal van 10 tot 14 uur.
pi_88255246
Aangezien ze mij niet meer nodig hebben als postbode kan ik worden overgeplaatst naar het sorteercentrum hier in de buurt. Ik heb 3 keuzes:

1.Werken als sorteerder
2.Werken als splitser
3.Werken bij de business balie
4.Ander werk zoeken :P

Zou iemand mij wat meer over deze werkzaamheden kunnen vertellen en welke over het algemeen het best betaald of het leukste om te doen is? :P
pi_88271902
Ik wil weer sneeuw! Ik vond het machtig mooi!
Mooi overuren maken!
pi_88271907
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 17:33 schreef carboni het volgende:

[..]

Containers ophalen? Klinkt als het ophalen van rolcontainers met een kleppenwagen ( Merc Sprinters) Maar geloof niet dat er veel klanten zijn op zaterdag.
Meer waarschijnlijk is het rondbrengen van steunpunttassen naar depot's, dat is meestal van 10 tot 14 uur.
Ja hij had t over rolcontainers, dat was m. Hij zei: "Dan kan je wel rolcontainers .. ophalen of (weet ik veel wat) in -plaatsnaam-.

O oke :) , en wat als t wel rolcontainers is (want volgens mij zei die dat echt ) ?
pi_88272123
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:37 schreef Banaapies het volgende:

[..]

Ja hij had t over rolcontainers, dat was m. Hij zei: "Dan kan je wel rolcontainers .. ophalen of (weet ik veel wat) in -plaatsnaam-.

O oke :) , en wat als t wel rolcontainers is (want volgens mij zei die dat echt ) ?
Denk dat het dan niet meer is dan 1 rit heen en weer, ligt aan hoeveel rolcontainers en hoever weg. Kan me niet voorstellen dat er bij meerdere bedrijven post gehaald word. Hier word op zaterdag niks aan post opgehaald (op die kleine brievenbusjes na dan) en zelfs qua brengrit zijn er maar 4 bedrijven.
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:37 schreef rub3n het volgende:
Mooi overuren maken!
Als ik naar het profiel van de banden kijk op de auto's komen we geen meter ver in de sneeuw :D Ben trouwens benieuwd hoe het afloopt met de staking, zal wel saai worden eerste KNJ zonder post in jaren.
pi_88277192
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:37 schreef rub3n het volgende:
Mooi overuren maken!
ONZ is een paar deuren terug he :')
  woensdag 3 november 2010 @ 09:43:44 #264
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_88278003
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:03 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

ONZ is een paar deuren terug he :')
:')

Sneeuw is leuk, maar niet als je post moet bezorgen. _O-
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 november 2010 @ 09:47:36 #265
Maffe Fries
pi_88278083
Klopt. Afgelopen winter op bepaalde plaatsen tot mijn knieën in de sneeuw gestaan om de post bezorgd te krijgen.
pi_88281414
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:42 schreef carboni het volgende:

[..]

Denk dat het dan niet meer is dan 1 rit heen en weer, ligt aan hoeveel rolcontainers en hoever weg. Kan me niet voorstellen dat er bij meerdere bedrijven post gehaald word. Hier word op zaterdag niks aan post opgehaald (op die kleine brievenbusjes na dan) en zelfs qua brengrit zijn er maar 4 bedrijven.

Misschien hier wel.. anders heb ik ook geen idee :). Of hij bedoelde iets anders. iig bedankt ;) vraag het vrijdag nog wel even precies
pi_88284101
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 17:40 schreef Vragende het volgende:
Aangezien ze mij niet meer nodig hebben als postbode kan ik worden overgeplaatst naar het sorteercentrum hier in de buurt. Ik heb 3 keuzes:

1.Werken als sorteerder
2.Werken als splitser
3.Werken bij de business balie
4.Ander werk zoeken :P

Zou iemand mij wat meer over deze werkzaamheden kunnen vertellen en welke over het algemeen het best betaald of het leukste om te doen is? :P
Business balie, stuk leuker en veelzijdiger en staat stukken beter op je CV!
pi_88285854
Is het normaal dat een bezorger een vermist pakketje uit eigen zak moet vergoeden?
  woensdag 3 november 2010 @ 14:05:02 #269
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88285904
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:04 schreef JaFFe het volgende:
Is het normaal dat een bezorger een vermist pakketje uit eigen zak moet vergoeden?
Nee, dat is niet acceptabel. ;)
pi_88285939
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:05 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Nee, dat is niet acceptabel. ;)
Wel als de bezorger het pakketje zelf achterover heeft gedrukt :P
  woensdag 3 november 2010 @ 14:09:37 #271
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88286114
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:05 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Wel als de bezorger het pakketje zelf achterover heeft gedrukt :P
Hehe, maar dan is het ook de ex-werknemer en niet meer de postbezorger vermoed ik. ;)
Heb het hier zelf 2 keer gehad in ruim 2 jaar, de eerste keer toen ik tijdens een kerstmarkt in een winkelstraat vol kraampjes iets moest afgeven en er een Bol.com doos uit de tas meegenomen werd en een andere keer tijdens de lancering van een nieuwe game, toen hebben een paar jonge ventjes allerlei dozen opengescheurd en een spel meegenomen, kon ze alleen niet meer achterhalen. })

Zoiets kan altijd gebeuren, wie weet is het wel vaker gebeurd maar is het mij nooit opgevallen, ik tel het aantal pakketten in ieder geval niet voordat ik aan m'n wijk begin dus als iemand er iets uithaalt zou het zomaar kunnen dat het mij niet opvalt.
pi_88290121
quote:
Op woensdag 3 november 2010 14:04 schreef JaFFe het volgende:
Ik weet niet hoe het precies zit met ZZP'ers maar ik ben iig niet aansprakelijk over schade die ik aanricht tijdens mijn werk. En dan moet je "schade" heel ruim zien, eea ligt misschien anders als er van mijn kant sprake zou zijn van grove nalatigheid/opzet, maar stel dat er uit mijn tassen of uit de postwagen een aangetekende of ander poststuk valt en ik heb dat niet in de gaten is TNT als bedrijf gewoon aansprakelijk en niet ik persoonlijk. :)

Behalve schuld bij een ongeluk waarbij de auto van de andere partij total loss raakte ( :+ ) heb ik echter nog niks meegemaakt. Maar dat gaat gewoon via de verzekering van TNT, niet via mijn persoonlijke verzekering.
pi_88294339
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 15:54 schreef lololo het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het precies zit met ZZP'ers maar ik ben iig niet aansprakelijk over schade die ik aanricht tijdens mijn werk. En dan moet je "schade" heel ruim zien, eea ligt misschien anders als er van mijn kant sprake zou zijn van grove nalatigheid/opzet, maar stel dat er uit mijn tassen of uit de postwagen een aangetekende of ander poststuk valt en ik heb dat niet in de gaten is TNT als bedrijf gewoon aansprakelijk en niet ik persoonlijk. :)

Behalve schuld bij een ongeluk waarbij de auto van de andere partij total loss raakte ( :+ ) heb ik echter nog niks meegemaakt. Maar dat gaat gewoon via de verzekering van TNT, niet via mijn persoonlijke verzekering.
Aangetekende stukken houd ik altijd op me (in jas of schoudertas), volgens mij moet dit ook?
lama
pi_88295673
quote:
Op woensdag 3 november 2010 17:49 schreef lbeew het volgende:

[..]

Aangetekende stukken houd ik altijd op me (in jas of schoudertas), volgens mij moet dit ook?
Volgens mij gaat het hier niet specifiek om aangetekenden. Als er een pakje uit m'n tas gejat wordt, jammer, maar wat kan ik daar aan doen? Er wordt altijd gezegd dat je je fiets "onder beheer" moet houden, maar tegelijkertijd word je wel geacht je wijk in rondjes te lopen, dus verlies je 'm hoe dan ook regelmatig uit het oog. En wat nou als ik in een flat naar boven moet voor een BML? Moet ik dan m'n fiets meenemen naar boven?

Ik moet af en toe aangetekenden rijden (met de scooter), en die passen ook niet in je schoudertas of binnenzak. Meestal stop ik ze in zo'n grijze binnentas, en die neem ik dan bij ieder bedrijf in z'n geheel mee naar binnen. Maar als iemand mij onderweg passeert en een greep in die tas doet kan ik er ook weinig aan doen.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_88296529
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het hier niet specifiek om aangetekenden. Als er een pakje uit m'n tas gejat wordt, jammer, maar wat kan ik daar aan doen? Er wordt altijd gezegd dat je je fiets "onder beheer" moet houden, maar tegelijkertijd word je wel geacht je wijk in rondjes te lopen, dus verlies je 'm hoe dan ook regelmatig uit het oog. En wat nou als ik in een flat naar boven moet voor een BML? Moet ik dan m'n fiets meenemen naar boven?
Mee eens, de fiets altijd in de gaten houden is onmogelijk als je ook nog je werk wilt doen. In mindere mate is dat ook hetzelfde voor het werken met karretje. Soms is het gewoon stukken sneller om hem even te laten staan, en met die krappe tijden is dat wel nodig. Ik ben er wel eens op aangesproken door een voorbijganger, die heeft me toen opgewacht en was heel boos dat ik niet bij de kar was. Kreeg me daar een preek.. :N had bij de post gewerkt, en toen was dit toch echt onacceptabel en kreeg je ontslag blablabla. :')
Al zit er wel een kern van waarheid in, er zijn wel 2x kids met mijn kar vandoor gegaan. 1 van die keren was het onmogelijk om de kar mee te nemen, en was ik nog geen minuut weg. Dus er kan zo iets gebeuren... helaas :{
pi_88296823
Even iets anders: Die aangekondigde staking voor dinsdag 16 november gaat waarschijnlijk werkelijkheid worden. Hoe gaan jullie dat oplossen? Zijn jullie lid van een bond? Gaan jullie daadwerkelijk staken? En dan bedoel ik dus niet alleen niet werken, maar echt deelnemen aan een manifestatie? Of gaan jullie werken? Of kiezen jullie een tussenoplossing door een dag verlof te nemen, of alleen rouwkaarten te rijden?

Ik ben er voor mezelf nml niet uit. Enerzijds vind ik het niet echt solidair om toch te komen werken, anderzijds heb ik het geld toch wel hard nodig en ben ik ook geen lid van een bond. Een dag vrij nemen is een idee, maar dan moet die staking niet te lang gaan duren.
pi_88297324
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Even iets anders: Die aangekondigde staking voor dinsdag 16 november gaat waarschijnlijk werkelijkheid worden. Hoe gaan jullie dat oplossen? Zijn jullie lid van een bond? Gaan jullie daadwerkelijk staken? En dan bedoel ik dus niet alleen niet werken, maar echt deelnemen aan een manifestatie? Of gaan jullie werken? Of kiezen jullie een tussenoplossing door een dag verlof te nemen, of alleen rouwkaarten te rijden?

Ik ben er voor mezelf nml niet uit. Enerzijds vind ik het niet echt solidair om toch te komen werken, anderzijds heb ik het geld toch wel hard nodig en ben ik ook geen lid van een bond. Een dag vrij nemen is een idee, maar dan moet die staking niet te lang gaan duren.
als er bij ons gestaakt wordt, ga ik niet werken. Ben geen lid van de bond. Ook al kan ik het geld goed gebruiken, ik sta achter de reden van staking en ik ga ook zeker niet toch doorwerken, want dan is het effect van een staking natuurlijk weg. Rouwkaarten rijden zou ik wel willen doen, al denk ik dat dat sowieso wel gedaan wordt? Rouwkaarten zijn heilig bij TNT :)

Afhankelijk van wat mijn fulltime collega's doen, kom ik ze misschien wel steunen in hun actie :) Maar ik denk niet dat ik naar het malieveld ofzo zou gaan, dat gaat me dan iets te ver.
pi_88298077
Ik ga er echt geen verlof voor inleveren iig... Er zal ook wel gewoon behoorlijk wat druk uitgeoefend worden om wel te komen werken verwacht ik...
pi_88298116
Ik vraag me af hoe lang ze gaan staken uiteindelijk. Zelf werk ik pas weer op zaterdag. Ik ben sowieso al geen postbode, en geen lid van de bond. Dus ik neem aan dat ik hoe dan ook gewoon moet werken. Een vrije dag vragen zou ook niet meer kunnen op die termijn. Daarnaast begrijp ik wel waarom mensen staken, maar ik heb er als bezorger zijnde in feite weinig mee te maken..
pi_88298497
quote:
Op woensdag 3 november 2010 19:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vraag me af hoe lang ze gaan staken uiteindelijk. Zelf werk ik pas weer op zaterdag. Ik ben sowieso al geen postbode, en geen lid van de bond. Dus ik neem aan dat ik hoe dan ook gewoon moet werken. Een vrije dag vragen zou ook niet meer kunnen op die termijn. Daarnaast begrijp ik wel waarom mensen staken, maar ik heb er als bezorger zijnde in feite weinig mee te maken..
24 uur. En ik moet nog zien of het gaat gebeuren.
pi_88298704
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:25 schreef VixenFromHell het volgende:
er valt sowieso niets te bezorgen denk ik, als de postbodes staken
pi_88298801
Niet veel nee. Maar er is wel reclame denk ik? En rouwpost, en om nou alleen daarmee op pad te gaan vind ik niet zo'n super idee ;).

Gelukkig werk ik niet doordeweeks. Zelf staken zou (afgezien van of het mag of niet) immers niet in mijn eigen voordeel zijn, maar ik begrijp het wel goed :).
pi_88299128
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Als ik kan werken ga ik gewoon werken, ik ben ook niet lid van de bond, dus niet werken is geen inkomsten. Ik wil er ook geen verlof voor opofferen eigenlijk. Maar goed, ik weet niet of er uberhaupt nog post wordt aangeleverd dan, dus even afwachten hoe zo'n staking er precies uit gaat zien.
pi_88300526
Zover ik weet staken ze eerst 24 uur, maar als er niet op de eisen wordt ingegaan gaan ze elke week een extra dag staken. Met kerst zou het dan dus de hele week plat liggen.
Ik ga zeker niet extra werken op dagen dat er gestaakt wordt, als er op zaterdag gestaakt wordt zal ik het liefst alleen rouwkaarten/trombosekaarten wegbrengen denk dat verlof aanvragen dan ook onmogelijk gemaakt wordt.
Maar zal me niet verbazen dat er een heel plan ligt om zoveel mogelijk post weg te brengen door uitzendkrachten en dergelijke.
  woensdag 3 november 2010 @ 20:27:51 #285
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88300935
Ik kom gewoon opdagen op m'n werk en zie dan wel of ik uberhaupt iets moet/kan doen, lijkt me een lastig geval op de drukke dinsdag wanneer iedere postbode staakt.
pi_88301253
Ben ook benieuwd hoe het loopt met collectie.
Pakketdienst kan in principe gewoon doorwerken maar als niemand pakketten ophaalt van servicepunten of bedrijven.....
Al werken er er hier maar 3 vtw/dtw's plus 2 op de bupo.
pi_88311208
Werk is er wel, mag je lekker de zaal gaan dweilen ofzo.
pi_88323352
Teamcoach geprobeert te bellen, heeft een weekje vrij
Andere 2 nummers - plaatselijk kantoor en postbode plus - gister en vandaag niet bereikbaar.

drama
  donderdag 4 november 2010 @ 13:15:12 #289
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88323605
16 november staken ze toch :P? Dan heb ik toevallig een gesprek met een recruiter van de TNT in Rotterdam :P
Op elke fokker past een bril.
pi_88325841
ben ook geen lid van een bond of iets dergelijks maar ben wel van plan om mee te staken.
Dan kost het me maar een dag, wat is nou een dag op de tijd die komen gaat en je buiten ligt :X
pi_88332346
RTL zegt dat de staking definitief is:
quote:
POSTBODES STAKEN OP 16 NOVEMBER
De postbodes van TNT staken op 16 november, dinsdag over twee weken. Dat hebben de bonden nu definitief afgesproken. De postbodes gaan die dag tegen het massa-ontslag bij TNT protesteren in Den Haag.

De vakbonden hebben TNT een ultimatum gesteld. Dat loopt maandag pas af, maar omdat het bedrijf nog niets heeft laten horen wordt de staking voorbereid.
TNT gaat reorganiseren. Dat kost 11.000 banen. Het bedrijf zegt dat er hooguit 3100 mensen ontslagen worden. Maar dat vinden de bonden nog te veel.
pi_88332491
wat een kutweer om de post te bezorgen. Waait allemaal uit mijn handen in die flatportieken. En er waren weer doosjes van de postcodeloterij :r
pi_88335929
Haha de telegraaf reacties onder dit nieuws zijn weer echt van het niveau "laat die blauwe maar zitten" oftwel :') tot de macht oneindig.
quote:
Uitstekend idee, geen rekeningen meer, geen geloop meer om verkeerd bezorgde post maar zelf weg te brengen, dit is een win-win situatie, hou dit svp jaren vol!

Gerben van Dijk, Alkmaar | 18:29 | 04.11.10
Ik vergeet steeds retour/herstel stickers mee te nemen, echt zin om eens gewoon de post af te schrijven voor die mensen :D
pi_88339787
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:21 schreef tntster het volgende:
ben ook geen lid van een bond of iets dergelijks maar ben wel van plan om mee te staken.
Dan kost het me maar een dag, wat is nou een dag op de tijd die komen gaat en je buiten ligt :X
Jij hoeft er toch niet uit?
pi_88340078
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:53 schreef carboni het volgende:
Haha de telegraaf reacties onder dit nieuws zijn weer echt van het niveau "laat die blauwe maar zitten" oftwel :') tot de macht oneindig.
[..]

Ik vergeet steeds retour/herstel stickers mee te nemen, echt zin om eens gewoon de post af te schrijven voor die mensen :D
ik ook ja :D Ik krijg ook het schijt van al die mensen die zeggen dat ik vroeg danwel laat ben vandaag :') vandaag stond ik bij een flat.. komt er zo'n vrouw naar buiten die heel pinnig zegt: heb je ook wat voor 68? normaal kijk ik dan altijd wel even, als mensen erop staan te wachten, maar deze vrouw deed zo kattig dat ik meteen zei: dat weet ik niet, dat zie ik vanzelf zo :D jammer hoor, wacht maar 2 minuten
pi_88342347
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 20:36 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik ook ja :D Ik krijg ook het schijt van al die mensen die zeggen dat ik vroeg danwel laat ben vandaag :') vandaag stond ik bij een flat.. komt er zo'n vrouw naar buiten die heel pinnig zegt: heb je ook wat voor 68? normaal kijk ik dan altijd wel even, als mensen erop staan te wachten, maar deze vrouw deed zo kattig dat ik meteen zei: dat weet ik niet, dat zie ik vanzelf zo :D jammer hoor, wacht maar 2 minuten
Daar werk ik echt nooit aan mee, paar keer gehad dan de hele volgorde van mijn bundel naar de tyfus ging en dan ga ik fouten maken en/of trager werken.
pi_88342644
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:23 schreef carboni het volgende:

[..]

Daar werk ik echt nooit aan mee, paar keer gehad dan de hele volgorde van mijn bundel naar de tyfus ging en dan ga ik fouten maken en/of trager werken.
Ik krijg er juist de zenuwen van dat ze gaan staan wachten en continu op m'n handen kijken dus ik zoek het dan wel even uit, hoewel ze hier altijd luid protesteren dat ik gewoon rustig door moet gaan :P
pi_88342977
Hoi, ik werk pas sinds kort bij de TNT als zaterdagbezorger en ik vind het echt heel leuk werk om te doen! Ik had echt niet verwacht.
Maar ik heb een vraag over de feestdagen.
Wordt er gewerkt op tweede kerstdag, nieuwsjaarsdag en koninginnedag? Mij lijkt van niet, want het zijn feestdagen, maar ik wil het graag zeker weten.
Alvast bedankt!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 november 2010 @ 21:52:12 #299
Maffe Fries
pi_88343857
Uiteraard wordt er doorgewerkt, alleen zullen ze het die dagen zonder mij moeten doen :P
pi_88344062
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:23 schreef carboni het volgende:

[..]

hoezo, je kan het er toch gewoon tussenuit pakken :D
pi_88344096
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
Uiteraard wordt er doorgewerkt, alleen zullen ze het die dagen zonder mij moeten doen :P
er wordt geen post bezorgd met kerst en nieuwjaar :) en volgens mij ook niet op koninginnedag. Dan ben ik sowieso op vakantie, heb vandaagmijn verlofformulier gehad

[Centraal] TNT Medewerkerstopic #70 - Staking op komst?

[ Bericht 7% gewijzigd door sbientje op 04-11-2010 22:22:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')