Daar heb je wel gelijk in idd.quote:Op maandag 1 november 2010 14:29 schreef lbeew het volgende:
[..]
Maar dan mag je maar maximaal 20km/h rijden.
En het wisselen van versnellingen bij een automaat, hoezo zou dat veel tijd kosten? Je gooit em in P als je even ergens staat en dan als je weer verder rijdt gooi je hem weer in D. Kost echt niet meer tijd dan een handgeschakelde bak.
Automaten zitten hoger in de toeren, waardoor het lastiger is om brandstof te besparen zoals de TNT wil met dat lage toerental. Met een handbak is de auto beter onder controle te houden en zijn als je het goed doet de onderhoudskosten lager.quote:Alle postauto's worden echt slecht bereden. We moeten allemaal schakelen bij de 2000 toeren (ongeveer..) maar zeker als je hele bus vol zit met posttassen is dat niet echt goed voor die lagers e.d. om steeds laag in de toeren te trekken. Maarja het is allemaal lease voor 3/4 jaar dan gaan ze er weer uit en krijgen we nieuwe.
Bij 2 van de 3 T5jes waar ik wel eens mee rijd zijn die inderdaad stukquote:Op maandag 1 november 2010 14:59 schreef carboni het volgende:
Heb liever handbak dan automaat, zoals die auto's worden onderhouden/bereden zijn die automaten waarschijnlijk al na een half jaar totaal naar de tyfus.
Zowiezo vallen ze al half uit elkaar. Het handvat in de bestuurdersdeur van de T5 breek vaak in half.
Dat staat niet in 'mijn' ontheffing. Ik rijd dan ook gewoon altijd zonder gordel, tenzij ik auto- of snelweg op moet. Ben nog nooit aangehouden, toch vaak door politie gepasseerd of tegemoet gekomen.quote:Op maandag 1 november 2010 14:29 schreef lbeew het volgende:
[..]
Maar dan mag je maar maximaal 20km/h rijden.
bij mij staat erop dat het alleen mag als je idd langzaam rijdt, en als er maar 25 meter tussen opeenvolgende afgiftepunten zit (ofzo). Nooit dus..quote:Op maandag 1 november 2010 16:51 schreef Aagie het volgende:
[..]
Dat staat niet in 'mijn' ontheffing. Ik rijd dan ook gewoon altijd zonder gordel, tenzij ik auto- of snelweg op moet. Ben nog nooit aangehouden, toch vaak door politie gepasseerd of tegemoet gekomen.
In eigen auto rijd ik overigens wel gewoon met gordel hoor. Voel me naakt zonder, maar in een post auto heb ik daar gek genoeg geen last van.
Okee bedankt voor het antwoord!quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:34 schreef Viper86 het volgende:
Het ligt 'm waarschijnlijk niet aan de leverancier, omdat je dat eerste mailtje hebt gekregen.
Dus is er hoogstwaarschijnlijk iets gebeurd in het verzendtraject, het pakketje kan zoek zijn geraakt ( van een containerwagen afgevallen, uit de fietstas van de postbode / postbezorger gevallen etc. ), het is niet goed geadresseerd, diefstal ( eventueel door een tnt - medewerker ), het kan ook in een nabrengzak zitten in een depot ( hokje die tnt gebruikt voor de bezorging van afgelegen wijken ) die niet goed gecontroleerd wordt. Je zou contact kunnen opnemen met de klantenservice van tnt, dan gaan zij onderzoeken waar het pakketje gebleven zou kunnen zijn.
Nee, die snelheid kan ik niet halen onderweg. Wel 130 km/h, maar dat is alleen in een auto zonder boco. Anders is het 110quote:Op maandag 1 november 2010 19:02 schreef rub3n het volgende:
Bij mij staat erin "geringe snelheid". Dat interpreteer ik als tot 160 km/h.
Op zaterdag werken er vaak zaterdagbestellers, studenten of scholieren vervullen deze taak meestal. Op maandag is er superweinig post, dus de kans dat je dan post krijgt is echt heel klein. En op dinsdag is er geloof ik ook nooit heel veel post. Maar van maandag t/m zaterdag wordt post bezorgd, gewoon overdag.quote:Op maandag 1 november 2010 19:19 schreef bellabeauti het volgende:
wat zijn eigenlijk jullie vaste werkdagen en werktijden? Ik heb het gevoel dat mijn postbode/ bezorger totaal niet consistent werkt... van zaterdag tot dinsdag heb ik nooit post?????
Oeiquote:Op maandag 1 november 2010 19:29 schreef maknetron het volgende:
Gisteren wilde ik bij mijn laatste huis de post door de deur gooien, zag ik dat het water de voordeur uit stroomde. Ik gluurde even naar binnen en zag dat het inmiddels een zwembad was geworden. Aangebeld niemand deed open. Toch maar even bij de enige buren aangebeld (zijn 2 huizen die precies tussen twee dorpen liggen) Zij wisten ook niets hadden geen nummer want de buren woonden er pas. Ze wisten wel iemand die er misschien iets van wist. Toch maar even daar langs gegaan, want diegene woonde op de weg naar het depot. Diegene had dus blijkbaar een sleutel. Dag daarop was het droog, had een pakje voor de buren dus gelijk even gevraagd wat er aan de hand was, nou de trap was naar de klote en ze hadden dus blijkbaar de kraan van de badkuip aan laten staan en zijn vervolgens vetrokken..
Zijn zoveel mensen die nauwelijks post krijgen. Soms loop ik 3 dagen langs een en hetzelfde adres zonder er iets voor te hebben behalve reclame.quote:Op maandag 1 november 2010 19:19 schreef bellabeauti het volgende:
wat zijn eigenlijk jullie vaste werkdagen en werktijden? Ik heb het gevoel dat mijn postbode/ bezorger totaal niet consistent werkt... van zaterdag tot dinsdag heb ik nooit post?????
bij ons laatst een klacht "ja ik heb al vanaf dinsdag geen post gehad" (was zaterdag). Met zo'n klacht kun je eigenlijk niets, want hoe moet je nou weten of er wel post was voor die persoon (was nog een studentenhuis ook)quote:Op maandag 1 november 2010 19:58 schreef lololo het volgende:
[..]
Zijn zoveel mensen die nauwelijks post krijgen. Soms loop ik 3 dagen langs een en hetzelfde adres zonder er iets voor te hebben behalve reclame.
Als ik zo eens naar mezelf kijk, kan goed zijn dat ik niet meer dan 10 stuks post in de maand krijg, waarvan dan ongeveer de helft werkgerelateerd is, de rest tijdschriften en financiële zaken.
Dus op maandag heb je wel post? Tja, dit is typisch het soort vraag waar we weinig mee kunnen. Als er niemand post naar jou opstuurt wordt er ook niks bij jou bezorgd, zo simpel is het. Wellicht kun je aageven of je daadwerkelijk post mist, en waar het dan om gaat? Tijdschriften, bankafschriften, post van de IB Groep, etc.quote:Op maandag 1 november 2010 19:19 schreef bellabeauti het volgende:
nee van zaterdag tot dinsdag, dus wel van woensdag tot vrijdagquote:Op maandag 1 november 2010 22:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus op maandag heb je wel post? Tja, dit is typisch het soort vraag waar we weinig mee kunnen. Als er niemand post naar jou opstuurt wordt er ook niks bij jou bezorgd, zo simpel is het. Wellicht kun je aageven of je daadwerkelijk post mist, en waar het dan om gaat? Tijdschriften, bankafschriften, post van de IB Groep, etc.
Ik heb in de 8 jaar dat ik nu in mijn wijk woon nooit post gekregen op maandag ( zaterdag af en toe maar de laatste tijd ook niet meer zo vaak) en dit viel mij gewoon op..omdat ik dacht dat post in principe 6 dagen per week bezorgd kan worden?quote:Op maandag 1 november 2010 22:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus op maandag heb je wel post? Tja, dit is typisch het soort vraag waar we weinig mee kunnen. Als er niemand post naar jou opstuurt wordt er ook niks bij jou bezorgd, zo simpel is het. Wellicht kun je aageven of je daadwerkelijk post mist, en waar het dan om gaat? Tijdschriften, bankafschriften, post van de IB Groep, etc.
Als je nou zorgt dat je op maandag jarig bent (en vrienden/kennissen hebt die kaarten sturen) dan kan je zien of je op maandag ook post ontvangtquote:Op dinsdag 2 november 2010 00:19 schreef bellabeauti het volgende:
[..]
Ik heb in de 8 jaar dat ik nu in mijn wijk woon nooit post gekregen op maandag ( zaterdag af en toe maar de laatste tijd ook niet meer zo vaak) en dit viel mij gewoon op..omdat ik dacht dat post in principe 6 dagen per week bezorgd kan worden?
zijn jullie momenteel al begonnen met het staken? Ik ving vandaag met een half oor iets op over staken?
6 dagen per week inderdaad. Maar zoals al eerder gezegd: er moet wel eerst iets verstuurd worden voordat het bezorgd kan worden. Maandag is er sowieso bijna geen post en bezorgen we alleen wat er uit de buslichting komt op zondag.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:19 schreef bellabeauti het volgende:
[..]
Ik heb in de 8 jaar dat ik nu in mijn wijk woon nooit post gekregen op maandag ( zaterdag af en toe maar de laatste tijd ook niet meer zo vaak) en dit viel mij gewoon op..omdat ik dacht dat post in principe 6 dagen per week bezorgd kan worden?
zijn jullie momenteel al begonnen met het staken? Ik ving vandaag met een half oor iets op over staken?
quote:'TNT bezorgt te laat in zeker 600 wijken'
Uitgegeven: 2 november 2010 10:05
AMSTERDAM – TNT Post heeft in de afgelopen maanden in ruim zeshonderd wijken, honderdduizenden poststukken te laat bezorgd. Dat blijkt volgens het AD uit een gespecificeerd overzicht van meldingen van achterstanden in de postbezorging.
© NU.nl/Dolf Conraads
“In het hele land krijgen postbezorgers van TNT het werk niet meer klaar”, zegt samensteller van de lijst Leo Lamers dinsdag tegen het AD.
De gepensioneerde postbode verzamelde de afgelopen maanden met de hulp van zeventig postbezorgers de gegevens van poststukken die niet of te laat werden bezorgd.
Vooral veel reclamemateriaal wordt te laat bezorgd, maar ook aangetekende brieven en rouwkaarten blijken niet zelden te blijven liggen.
Hoeveelheid
Een woordvoerder van TNT wijst in de krant op de grote hoeveelheid post die het bedrijf verwerkt. “Het overzicht van Lamers valt in de vijf procent die niet lukt”, aldus de zegsman. “Onafhankelijk onderzoek door Intomart toont aan dat wij 95 procent van de post op tijd bezorgen.”
De ondernemingsraad van TNT bevestigt de inhoud van lijst wel en noemt in een interne brief de bezorgproblemen “geen incidenten meer”. Ook vakbond BVPP krijgt meldingen van slechte bezorging.
Volgens de Postwet moet TNT zes dagen per week de post binnen 24 uur bezorgen.
Ja, die wilde ik ook wel afgelopen winterquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Een tip voor degenen die in de winter nog weer buiten moeten werken: Snow Steps van de ANWB !
Dat is wel heel handig denk ikquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Een tip voor degenen die in de winter nog weer buiten moeten werken: Snow Steps van de ANWB !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |