Ik kan als zaterdagwerker van alles bestellen, maar alleen met punten en niet dat je ik er zelf voor zou betalen. Overigens zijn er geen truien of dingen met lange mouwen meer (uitgezonderd jas en regenjas)quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:44 schreef Conflict het volgende:
Ik heb en vraagje:
Jullie bestellen kleding en krijgen dan een bepaald aantal punten, toch? Als die punten op zijn, kunnen jullie dan kleding bestellen en dit zelf betalen?
Ik kan (als subco) namelijk alleen polo's bestellen en dat begint nu toch wel fris te worden, misschien kan ik dit via een vaste medewerker bij ons regelen.
quote:Het verschilt per wijk. De ene staat krap en de ander juist weer erg ruim. En natuurlijk naarmate je vaker een wijk loopt doe je hem stukken sneller.Op woensdag 20 oktober 2010 16:18 schreef Warren het volgende:
Zijn die tijden in welke je de wijk moet lopen een beetje redelijk opgesteld? Ik heb net twee dagen achter de rug en ik had toch een uur uitloop (wijk van circa 2 uur).. hadden jullie dat ook aan het begin?
quote:Als het goed is, is er een inwerpopening bij het postbussenfront waar je verkeerd gesorteerde post in kunt gooien. Wordt het de volgende dag hersteld.Op woensdag 20 oktober 2010 15:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik heb het inmiddels zelf al bezorgd. dit kostte me 20 minuten, en die worden gedeclareerd bij TNT.
quote:het gaat over de postbussen bij m'n appartementencomplex. er zitten 8 postbussen. geen gleuf voor foute dingenOp woensdag 20 oktober 2010 16:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als het goed is, is er een inwerpopening bij het postbussenfront waar je verkeerd gesorteerde post in kunt gooien. Wordt het de volgende dag hersteld.
quote:Vraagje: Een vriend van me doet her en der hand en spandiensten (montagewerk). Kan hij wellicht ook voor TNT werken in downtime? Of wordt er echt een vaste beschikbaarheid verwacht?Op woensdag 20 oktober 2010 16:40 schreef Conflict het volgende:
Ik ben subcontractor (zzp-er, eigen rijder) en moet de kleding zelf betalen ja, is allemaal doorberekend in de prijs. En een kledinghok hebben ze bij ons niet.
Alleen zijn de sweaters ineens niet meer leverbaar en die vreselijke wollen truien ook niet. En alle vaste chauffeurs lopen in toffe fleecevesten.
quote:Postbodes, zaterdagwerkers en sorteerders sorteren de post.Op woensdag 20 oktober 2010 17:00 schreef Warren het volgende:
Nog een vraagje: is er een verschil tussen postbode en postbezorger? Ik lees hier en daar dat een postbode ook post mag sorteren, maar dat wordt toch al gedaan bij TNT door andere mensen?
quote:Wij (productie bv.) kunnen die ook niet meer bestellen, net ff ingelogd op workwearweb en ze hebben idd zon beetje alles eruit geflikkerd. Bodywarmers zijn er iig al heel lang uit.Op woensdag 20 oktober 2010 16:40 schreef Conflict het volgende:
Ik ben subcontractor (zzp-er, eigen rijder) en moet de kleding zelf betalen ja, is allemaal doorberekend in de prijs. En een kledinghok hebben ze bij ons niet.
Alleen zijn de sweaters ineens niet meer leverbaar en die vreselijke wollen truien ook niet. En alle vaste chauffeurs lopen in toffe fleecevesten.
quote:Vrij kansloze missie lijkt me, de politiek moet en zal concurrentie op de postmarkt hebben, sterker nog, dit past prima in het straatje van de huidige politiek om de rechtbescherming van werknemers verder uit te kleden.TNT verlaagt aantal ontslagen naar 3100
Uitgegeven: 20 oktober 2010 16:07
Laatst gewijzigd: 20 oktober 2010 16:40
AMSTERDAM - Het post- en pakkettenbedrijf TNT is bereid minder mensen te ontslaan bij de postdivisie. Daardoor worden niet 4500 werknemers de laan uitgestuurd, maar 3100.
Dat heeft TNT de vakorganisatie laten weten, aldus het bedrijf woensdag.
Naast de reductie van het aantal gedwongen ontslagen, ziet TNT de mogelijkheid om tot eind 2012 tweehonderd mensen tijdelijk werk te bieden. TNT zegt de reactie van de vakorganisaties af te wachten.
Ondanks de reductie benadrukt TNT dat de aangekondigde reorganisatie noodzakelijk blijft. ''Het is gegeven de dalende postmarkt en toenemende prijsdruk, als gevolg van concurrentie, onvermijdelijk.''
Vakbonden
De vakbonden vragen in een brief aan de regering om in te grijpen op de postmarkt. Ze stellen voor een onderzoeker te benoemen, die bekijkt hoe alsnog een gezonde postmarkt tot stand kan komen.
De bonden maken zich zorgen over de prijzenoorlog die over de ruggen van de bezorgers wordt uitgevochten.
Kwaliteit
''Duizenden TNT-postbodes worden met gedwongen ontslag bedreigd en tienduizenden postbezorgers ontberen elke rechtsbescherming en verdienen gemiddeld 30 procent minder dan het minimumloon",' zegt bestuurder Egon Groen van FNV Bondgenoten. Bovendien dendert volgens hem de kwaliteit van de bezorging achteruit.
De brief is ondertekend door bestuurders van FNV Bondgenoten, AbvaKabo FNV, CNV Publieke Zaak en de BVPP.
quote:Alleen sorteerders verdienen ook weinig, net als de postbezorgers.Op woensdag 20 oktober 2010 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Postbodes, zaterdagwerkers en sorteerders sorteren de post.
Postbodes, zaterdagwerkers en postbezorgers bezorgen de post.
Er is dus een verschil, wat ook in het loon per uur zichtbaar is.
quote:Lees en huiverOp woensdag 20 oktober 2010 21:30 schreef VixenFromHell het volgende:
'Opta waarschuwt TNT over omgang met post'
Vandaar dat de post na jaren ineens niet meer naar het steunpunt gaat. Ja zei de postbode+, want daar wordt de post nat. Klopt, en dat is ook slecht. Maar dat was al jaren zoen NU kan het ineens niet meer. Maar nu snap ik waarom
quote:Overigens waren ze hier eerlijker, hier is een brief naar medewerkers gestuurd eind september, dat bijna alle steunpuntadressen niet aan de eisen van de OPTA voldeden en ze meteen de dinsdag erop opgeheven waren ( brief rondgestuurd op zaterdag).Op woensdag 20 oktober 2010 09:55 schreef carboni het volgende:
Controle depots op zaterdag doen ze hier nu ook sinds dat ze de oude steunpunten niet meer mogen gebruiken en alles naar de depots moet.
Overigens vond een collega op de perssite van TNT de correspondentie tussen OPTA en TNT, http://www.tntpost.nl/ove(...)201_tcm46-526293.pdf
Zie hoe ze het aantal gevallen hebben weggestreept.
quote:Sure we Can.Op woensdag 20 oktober 2010 21:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze moeten gewoon eerlijk zijn ja. Hij zei toevallig dus vandaag aan de telefoon waarom het was, ik wist alleen dat het ineens niet meer daar lag. Maar die reden, tja hij kan zeggen dat het voor de post zelf is, maar dat is dus niet waar. Al die keren dat ik met zeiknatte post en pakjes voor de deuren stond, was dat niet belangrijk. En nu ineens wel. Wees dan ook eerlijk waarom het is. Ze zijn gewoon zelf stom bezig geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |