quote:Geen flauw idee, binnen een paar weken moet je normaal gesproken toch wel redelijk binnen de richttijden kunnen komen, vooropgesteld dat die een beetje kloppen.Op donderdag 21 oktober 2010 14:24 schreef Warren het volgende:
Hoe lang kregen jullie de uitloop betaalt aan het begin? (de uitloop aan jou te wijten..)
quote:Dat probleem heb ik dus ook. Met huis-aan-huis is het gewoon niet te doen. Zonder huis-aan-huis wel redelijk... ik snap niet dat ze daar geen onderscheid in maken...Op donderdag 21 oktober 2010 15:15 schreef lololo het volgende:
[..]
Geen flauw idee, binnen een paar weken moet je normaal gesproken toch wel redelijk binnen de richttijden kunnen komen, vooropgesteld dat die een beetje kloppen.
Hier kloppen ze met name mét HAH voor geen meter namelijk, veel te krap. Zonder HAH is het zeker te doen (gemiddeld genomen).
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
Vakbonden stellen ultimatum aan TNT
quote:HAHAHA en de concurrent kan dat aan jaIn een reactie stelt woordvoerder Ernst Moeksis van TNT dat staken geen zin heeft, 'omdat het de problemen niet oplost'. "En het probleem is de dalende volumes", aldus Moeksis, die verder stelt TNT door de stakingen grote zakelijke klanten kan verliezen aan de concurrentie.
quote:Zelfde probleem dusOp donderdag 21 oktober 2010 18:07 schreef Denzo het volgende:
Oké, dit is dus mooi klote.
...
Nu zie ik net op mijn nieuwe contract staan dat het contract voor gemiddeld 3 uur per week is, terwijl ik 2 wijken loop op de zaterdag, die naar mijn inziens best flink zijn.
quote:Het scheelt ook gewoon wat voor hah je hebt, dubbel of driedubbel kost gewoon net wat meer tijd dan een handzaam dun briefje. Scheelt me op een grote wijk al snel 5 tot 10 minuten.Op donderdag 21 oktober 2010 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat het 5 minuten per 100 afgiftepunten is. Ze houden er idd geen rekening mee dat het verschil tussen met en zonder reclame in de praktijk groter is.
quote:Ik kan je geen ongelijk geven als je vertrekt...Op donderdag 21 oktober 2010 18:25 schreef Denzo het volgende:
Nou ja, ik vind het opzich niet erg als ik dit baantje kwijtraak, ik wil alleen wel m'n centen zien. VOG heb ik ook gisteren ingeleverd en het contract al ondertekend. Ik ben het namelijk spuugzat om de hele tijd achter dit soort zaken aan te moeten gaan. Ander baantje is zo geregeld, gelukkig.
quote:vraag aan de TC om de harmony uitdraaien voor die weken, daar kun je precies op zien welke diensten ingevoerd zijn en hoeveel tijd er voor stond.Op donderdag 21 oktober 2010 18:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Kan wel zijn dat zo'n 3 uur contract normaal is, maar ik ga er op dit moment nog even niet mee akkoord. Mij is door de postbode+ toegezegd dat het 3.45 zou blijven, simpel. Ook hoefde ik van hem geen VOG in te leveren, en dat moet volgens het contract ineens wel. Dus ik ga even per mail doorgeven dat dat niet is wat wij overeengekomen waren, en dat ik het niet zomaar ga tekenen.
Van mijn pa moet ik erbij zetten dat ik de vakbond om advies ga vragen. Hij vindt dat ik niet over me heen moet laten lopen en het harder moet spelen. Maar ik ben bang dat ik zo mijn baantje op het spel ga zettendaarnaast denk ik dat voorleggen aan de vakbond weinig zin heeft, met het contract is in principe zelf niet zoveel mis. Maar pa vindt dus dat ik zakelijker moet zijn. Zou het zelf persoonlijk gewoon graag met die kerel zelf oplossen...
quote:Hier komt het positieve van kleine contracten, je hoeft maar 3 uur te komen.Op donderdag 21 oktober 2010 19:23 schreef rub3n het volgende:
Ik heb helemaal geen zin aan die staking.
Dat betekend namelijk dat er geen post uit Zwolle hier op aan komt. En ik dus (als niet lid van de vakbond) gewoon moet komen opdraven en ze me alle kut klusjes kunnen geven die er zijn.
Dan neem ik wel verlof op.
quote:Met uitgiftepunten bedoelen jullie het aantal huisnummers? Volgens mij verschilt het enorm, want ik heb een wijk waar de huizen flink uit elkaar staan en de meeste adressen hebben ook hekjes... kleine brievenbussen (waar de meeste paketten niet door passen) etc... 5 min voor 100 huisnummers is geen doen voor mij nog.Op donderdag 21 oktober 2010 18:50 schreef lololo het volgende:
[..]
Het scheelt ook gewoon wat voor hah je hebt, dubbel of driedubbel kost gewoon net wat meer tijd dan een handzaam dun briefje. Scheelt me op een grote wijk al snel 5 tot 10 minuten.
5 minuten per 100 is bij ons in de meeste wijken gewoon te weinig iig. Ik denk dat 10 per 100 dichter bij de werkelijkheid zit...
quote:Ga er maar vanuit dat degene die werk flink wat wijken moet doen en wel even zoet is.Op donderdag 21 oktober 2010 19:40 schreef rub3n het volgende:
O mijn zaterdag wijk met alleen trombose en rouwkaarten. Das wel lekker werken.
quote:In april/mei 2008 (als ik t me goed herinner) zijn er ook nog estafettestakingen geweest.Op donderdag 21 oktober 2010 19:43 schreef carboni het volgende:
Ik heb even gegoogled, laatste staking was in 2004 maar alleen in Rotterdam en Amsterdam. Staking daarvoor is 28 jaar geleden.
Zeer loyale medewerkers dus.
quote:Ja ik weet wel dat je de tijd die je werkt betaald krijgt, en dat klopt ook normaal wel. Maar er is gewoon iets anders toegezegd, en dat ze daar ineens op terug komen ben ik het niet mee eens. En het nadeel van een kleiner contract, als je ziek bent of verlof neemt krijg je ook minder geld. Dat maakt me dus ook nog best wel uit.Op donderdag 21 oktober 2010 19:04 schreef carboni het volgende:
[..]
vraag aan de TC om de harmony uitdraaien voor die weken, daar kun je precies op zien welke diensten ingevoerd zijn en hoeveel tijd er voor stond.
Zoveel maakt het niet uit hoe groot je contract is, als je meer gewerkt heb word het uitbetaald.
Bij dit salaris worden de extra uren van 30aug tot 3okt uitbetaald. Volgende maand 4tot31okt.
quote:Dan neem ik verlofuren op!Op donderdag 21 oktober 2010 19:44 schreef carboni het volgende:
Zoveel rouwkaarten zijn er niet. In mijn wijken nooit meer dan 2. Ook wat ik weet van de maandagen dat er niet zoveel rouwkaarten/trombosekaarten zijn. Lijkt me wel leuk om die dingen te bezorgen (met een auto dat dan weer wel).
Maar het zou me niet verbazen dat ze gewoon alle zaw'ers/ thk'en de straat opsturen met alleen dat verdomde HAH en een verdwaalde rouwkaart.
quote:Ga 3 maanden meer werken en dan kan je heel makkelijk meer uren eisen.Op donderdag 21 oktober 2010 19:57 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja ik weet wel dat je de tijd die je werkt betaald krijgt, en dat klopt ook normaal wel. Maar er is gewoon iets anders toegezegd, en dat ze daar ineens op terug komen ben ik het niet mee eens. En het nadeel van een kleiner contract, als je ziek bent of verlof neemt krijg je ook minder geld. Dat maakt me dus ook nog best wel uit.
quote:Geen idee. Ik heb ook geen flauw idee wat er onder 'sorteerder' verstaan wordt overigens. Ik ken het niet als aparte functie iig.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:25 schreef IHVK het volgende:
Vraag: wat is nou het verschil in salaris (als beginnner) tussen : sorteren, zaterdagmederwerker en chauffeur zijn.
En welk werk is het leukst/ minst leuk?
quote:Wtf? Echt nog nooit van gehoordOp vrijdag 22 oktober 2010 15:05 schreef Troeta het volgende:
Sorteerders zijn mensen die alleen binnenwerken, die lopen dus geen post. Hun salaris is even laag als dat van een postbezorger.
quote:alle nieuwe mensen gooien ze in loongroep een, maakt niet uit wat je bent:)Op vrijdag 22 oktober 2010 15:05 schreef Troeta het volgende:
Sorteerders zijn mensen die alleen binnenwerken, die lopen dus geen post. Hun salaris is even laag als dat van een postbezorger.
Zaterdagwerkers werden vroeger goed betaald, maar volgens mij krijgen nieuwe zaterdagwerkers nu ook een laag salaris, al zal het wel iets hoger zijn als de sorteerders en postbezorgers, omdat hun sorteren én post lopen.
Collectie-chauffeurs krijgen tegenwoordig ook een laag salaris, al kan je daar wel wat meer onderhandelen.
Wat jij het meest leuk vind weet ik niet. Wil je lekker naar buiten zonder collega's en teamcoaches om je heen is post bezorgen het leukst voor jou. Wil je liever een beetje beppen met collega's en warm binnen zitten kan je het beste gaan sorteren..
Wil je lekker in zo'n busje scheuren dan chauffeur:)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |