- weg -quote:
quote:Op woensdag 28 juli 2010 08:15 schreef NBT het volgende:
Een banaan met een vraag? ohh lol, nou ik denk ban-aanvraag natuurlijk!
Ja zo voelde ik me net dus ook!quote:
Nee, wist ik niet, maar het lijk me eerder puur toeval dan zo bedoeld..quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:57 schreef J0SIE het volgende:
[..]
Wist je dat in 't FedEx logo een pijltje zit?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 28 juli 2010 08:58 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Nee, wist ik niet, maar het lijk me eerder puur toeval dan zo bedoeld..
quote:e FedEx wordmark is notable for containing a hidden right-pointing arrow in the negative space between the "E" and the "X", which was achieved by designing a proprietary font, based on Univers and Futura, to emphasize the arrow shape.
Toeval, natuurlijkquote:Op woensdag 28 juli 2010 08:58 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ontwerpers en toeval? Not gonna happen, daar is bewust over nagedacht. Toevallig dat ik het daar gister met een collega over had. De top van FedEx wou, schijnbaar, geen referentie naar hun logistieke achtergrond. Toen dit logo gepresenteert werd, werd er bij vermeldt dat er wel een logistieke referentie in zat. Iedereen aan het zoeken en kijken, maar ze zagen het niet. Toen ze erop gewezen werden, vonden ze het toch wel tof en hebben ze het zo gelaten. Tenminste, zo is mij verteld.quote:Op woensdag 28 juli 2010 08:58 schreef Gitarist het volgende:
[..]
quote:
quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:58 schreef Thijz het volgende:
[..]
Ontwerpers en toeval? Not gonna happen, daar is bewust over nagedacht. Toevallig dat ik het daar gister met een collega over had. De top van FedEx wou, schijnbaar, geen referentie naar hun logistieke achtergrond. Toen dit logo gepresenteert werd, werd er bij vermeldt dat er wel een logistieke referentie in zat. Iedereen aan het zoeken en kijken, maar ze zagen het niet. Toen ze erop gewezen werden, vonden ze het toch wel tof en hebben ze het zo gelaten. Tenminste, zo is mij verteld.
Echt?quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:05 schreef FredvZ het volgende:
Dat een rijksweg niet per definitie een autosnelweg is. (vroeger zeiden mijn ouders altijd "we gaan via de rijksweg naar je tante" en aangezien alle rijkswegen bij in de buurt ook autosnelwegen waren, was de link al snel gelegd)
dat heeft toch tot mijn twaalfde geduurd voordat ik het door had.
N9 van Alkmaar naar Den Helder is een Rijksweg, maar geen autosnelweg of autoweg.quote:
Ja klopt. Veel josti's weten dat niet, terwijl je het gewoon voor je examen hebt moeten leren.quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:19 schreef Thijz het volgende:
Wat veel mensen ook niet weten is dat er een minimale snelheid geldt voor het gebruik van auto(snel)wegen. Indien je gebruik wilt maken van aan autoweg moet je voertuig minimaal 50 kunnen rijden en voor de snelweg minstens 60. Daarom zie je ook geen scootmobiels op een autoweg (gelukkig).
Iedereen denkt ook dat er een minimum snelheid geldt op de snelweg. Dan zou in de file staan dus ook strafbaar zijn.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja klopt. Veel josti's weten dat niet, terwijl je het gewoon voor je examen hebt moeten leren.
Hij is vast al vaker genoemd in de vorige delen, maar het logo van Carrefour is voor velen ook een raadsel. Het lijken twee vreemde pijlen te zijn, en veel mensen komen er pas heel laat achter dat er een grote C in verwerkt zit.quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Toeval, natuurlijk.
En de streepjes van het logo van Manpower vormen zeker ook toevallig een m en een p.
Heel toevallig allemaal.
Ik zag dat bijna meteenquote:Op woensdag 28 juli 2010 13:37 schreef dr_Pieters het volgende:
[..]
Hij is vast al vaker genoemd in de vorige delen, maar het logo van Carrefour is voor velen ook een raadsel. Het lijken twee vreemde pijlen te zijn, en veel mensen komen er pas heel laat achter dat er een grote C in verwerkt zit.
[ afbeelding ]
Triviaal.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:29 schreef 2cv het volgende:
Dat 'mein kampf' (van A. Hitler) 'mijn strijd' betekent en niet 'mijn kamp'. Concentratiekampen en WO2 enzo ...
Uberhaupt, dat Nijntje gewoon een afkorting is van Konijntje. Sta je als kind echt niet bij stilquote:Op woensdag 28 juli 2010 19:36 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik heb jaaaaaarenlang Nijntje en Hello Kitty steeds door elkaar gehaald...![]()
Voesjee?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:53 schreef Gwywen het volgende:
Dat je voucher op z'n Engels uitspreekt, en niet op z'n Frans.
omgquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:53 schreef Gwywen het volgende:
Dat je voucher op z'n Engels uitspreekt, en niet op z'n Frans.
Naar de uitvinders Forrest Mars en Bruce Murrie dus.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:35 schreef TheFrankey het volgende:
Dat M&M's staat voor Mars & Murries
http://nl.wikipedia.org/wiki/M%26M's
Mwa die is al een aantal keer langsgekomen in dit topic, dus je bent zeker niet de enige...quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:00 schreef Gtaboy107 het volgende:
Toen ik klein was, dacht ik dat vroeger er geen kleur was, omdat je altijd de Tweede Wereldoorlog in zwart wit zag. Maar ja, dat is weer eens dom gedacht.
Het blijft wel raar om zwart-wit om te zetten naar kleur in je gedachte, dat is niet te doenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:00 schreef Gtaboy107 het volgende:
Toen ik klein was, dacht ik dat vroeger er geen kleur was, omdat je altijd de Tweede Wereldoorlog in zwart wit zag. Maar ja, dat is weer eens dom gedacht.
Dat staat zelfs in de OP.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:00 schreef Gtaboy107 het volgende:
maar is die Forrest dan ook de bedenker van de mars?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:30 schreef Bart het volgende:
[..]
Naar de uitvinders Forrest Mars en Bruce Murrie dus.
Mijn vader noemt ze nog steeds Raiderquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:28 schreef MrNiles het volgende:
[..]
maar is die Forrest dan ook de bedenker van de mars?
owja...enne..twix heette vroeger Raider
[ afbeelding ]
En hij koopt ze met guldens?quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:39 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Mijn vader noemt ze nog steeds Raider
Ik kom al jaren in Frankrijk (ook bij de karre voer), maar ik zie het pas nu je me er op wijstquote:Op woensdag 28 juli 2010 13:37 schreef dr_Pieters het volgende:
[..]
Hij is vast al vaker genoemd in de vorige delen, maar het logo van Carrefour is voor velen ook een raadsel. Het lijken twee vreemde pijlen te zijn, en veel mensen komen er pas heel laat achter dat er een grote C in verwerkt zit.
[ afbeelding ]
Volgens wiki:quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:28 schreef MrNiles het volgende:
[..]
maar is die Forrest dan ook de bedenker van de mars?
owja...enne..twix heette vroeger Raider
[ afbeelding ]
Relatie Frank en Forrest Mars is vader en zoon:quote:Het bedrijf is in 1911 opgericht door Frank Mars en zijn vrouw te Tacoma in de deelstaat Washington. Hier maakten ze boteroliesnoepjes. Na een bezoek aan een apotheek met zijn zoon, besloot Frank om chocoladerepen te gaan maken. Deze eerste chocoladereep werd "Milky Way" genoemd (later werd hij in Europa uitgebracht onder de naam "Mars"). Spoedig volgde onder meer de reep "3 Musketeers", die in Europa werd uitgebracht onder de naam "Milky Way". Later werden aan de zoetwaren ook diervoeding, maaltijden en drank toegevoegd.
Ook grappig:quote:Forrest Edward Mars, Sr. (March 21, 1904 – July 1, 1999) was the driving force of the Mars candy empire. He is best known for inventing M&M's and the Mars bar, as well as orchestrating the launch of Uncle Ben's.
He was the son of giant candy company Mars, Inc. founder Frank C. Mars. He created the Mars candy bar while estranged from his father in England in 1933. He later developed M&Ms after he returned to the United States.
quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:52 schreef Scootmobiel het volgende:
Dat de gekleurde vorm in het kroontje van het De Ruijter-logo een sneetje brood moet voorstellen, met twee hapjes eruit...
[ afbeelding ]
Ah, portrait-broodquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:52 schreef Scootmobiel het volgende:
Dat de gekleurde vorm in het kroontje van het De Ruijter-logo een sneetje brood moet voorstellen, met twee hapjes eruit...
[ afbeelding ]
nietquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:29 schreef kvd het volgende:
Ook grappig:
onze mars heet in VS Milky Way
onze Milky Way heet in VS 3 Musketeers
Ook nooit geweten
Nee idd, ik kan me nog herinneren dat er in de Donald Ducks die ik bij mijn oma las reclames stonden voor Drie Musketiers repen.quote:
volgens wiki wel:quote:
quote:Mars (reep)
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Een aangebroken Marsreep.Een Mars is een populaire chocoladereep die door het Amerikaanse bedrijf Mars Inc. wordt geproduceerd. Het bedrijf produceert meerdere veelverkochte genotsmiddelen, zoals de Milky Way en de Snickers. De terminologie is binnen en buiten de VS niet dezelfde.
De Mars zoals die buiten de Verenigde Staten bekend is, is een 9 centimeter lange reep van ca. 51 gram. Ze bestaat uit een substantie van kruimige chocolade, bedekt met karamel en omhuld met (solide) melkchocolade. De energiewaarde is hoog: de wikkel vermeldt 1021 kilojoule. De verpakking is zwart met het merk in rode letters; jarenlange marketing heeft van dit uiterlijk een sterk en herkenbaar merk gemaakt.
De reep is in de Verenigde Staten als Milky Way bekend, terwijl de reep die in Europa Milky Way heet, in de VS 3 Musketeers gedoopt is. Tot 2000 kende ook de VS een reep met de naam Mars.
De marketing van het merk is al jarenlang specifiek op jongeren gericht. Reclamecampagnes tonen vaak vermoeide jongeren die uit de Mars hun energie putten. Ook worden soms (extreme) sporten in reclamespotjes getoond. Het idee is dat de hoge energiewaarde van een Mars benut moet worden om actief bezig te zijn.
Mars wordt in Nederland door Mars Incorporated geproduceerd in een fabriek in het Brabantse Veghel.
huh?quote:Op maandag 6 september 2010 13:45 schreef sweetlady-o het volgende:
Dat als je een verslaafde junk noemt je die persoon gewoon afval noemt. Ja, ik wist wel dat junk afval betekende maar plaatste het tot gister nooit in die context.
Best erg eigenlijk.....
Het woord "Junk" gebruik je voor zowel een persoon, als voor afval. Ze beseft zich net dat dat best lullig/apart is.quote:
11 , 30 , 39 , 47 en misschien ook nog 53 seconde (die 53 versta ik niet goed)quote:Op maandag 6 september 2010 21:53 schreef BrandX het volgende:
....dat wicky de viking een jochie moet voorstellen
hey ik was een klein BX-je van 4 of 5 ofzo toen dat voor het eerst werd uitgezonden. En toen dacht ik dat het een meisje was.quote:Op maandag 6 september 2010 22:00 schreef bioloogje het volgende:
[..]
11 , 30 , 39 , 47 en misschien ook nog 53 seconde (die 53 versta ik niet goed)
en toch blijven er mensen discussies over houden...
Ik ben niet boos op je hoor.quote:Op maandag 6 september 2010 22:06 schreef BrandX het volgende:
[..]
hey ik was een klein BX-je van 4 of 5 ofzo toen dat voor het eerst werd uitgezonden. En toen dacht ik dat het een meisje was.
Verder daarna nooit meer over nagedacht, totdat ik het twee mensen achter mij in de restaurant het er over hoorde hebben van de week
ik heb het ook heel lang gedacht, mede door het haar en door de naam, dacht altijd dat het Vicky de Viking was...quote:Op maandag 6 september 2010 22:11 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ik ben niet boos op je hoor.Maar het is mij ook wel eens opgevallen dat daar vaak discussies over zijn terwijl het antwoord zo makkelijk te vinden is.
Volgens mij dachten vooral meisjes dat het een meisje was... Zal wel een soort van projectie zijn.
Oh hij is zeker verwijfd getekend. Maar hij is slim en dapper. Dat moet wel een jongen zijn toch.quote:Op maandag 6 september 2010 22:20 schreef kvd het volgende:
[..]
ik heb het ook heel lang gedacht, mede door het haar en door de naam, dacht altijd dat het Vicky de Viking was...
Maar geef toe, dit lijkt toch ook wel aardig op een meisje:
[ afbeelding ]
dat de stem van een vrouw was (Marianne Rector las ik op de wikipedia) helpt daar wel bij.quote:Op maandag 6 september 2010 22:11 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ik ben niet boos op je hoor.Maar het is mij ook wel eens opgevallen dat daar vaak discussies over zijn terwijl het antwoord zo makkelijk te vinden is.
Volgens mij dachten vooral meisjes dat het een meisje was... Zal wel een soort van projectie zijn.
de wikipedia zegt dat hij altijd bang wasquote:Op maandag 6 september 2010 22:24 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Oh hij is zeker verwijfd getekend. Maar hij is slim en dapper. Dat moet wel een jongen zijn toch.
Hmm dan heb ik mijn eigenschap op hem geprojecteerdquote:Op maandag 6 september 2010 22:28 schreef BrandX het volgende:
[..]
de wikipedia zegt dat hij altijd bang was
Maar 't is ook net een rokje wat 'ie aan heeftquote:Op maandag 6 september 2010 22:28 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat de stem van een vrouw was (Marianne Rector las ik op de wikipedia) helpt daar wel bij.
en het was nooit discussie voor mij, maar gewoon een gegeven
als kind was het een meisje voor mij, en dat is altijd zo gebleven. Heb het nooit meer gezien, maar door dat gesprek in het restaurant ging ik eens kijken, en ja hoor, tis een jochie
Daarnaast is het Wickie en niet Wickyquote:Op maandag 6 september 2010 22:56 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Er is een aflevering van Wicky dat ie aan het zwemmen is in zee.
Daar is zijn pielemuis zelfs even te ziet. Duidelijker bewijs is er niet
Ik kwam er zelf van de week achter dat het toentertijd is en niet toendertijd
Volgens mij wordt Timmy ingesproken door dat mens die ook de Kruidvat reclames in schreeuwtquote:Op maandag 6 september 2010 22:39 schreef Rewimo het volgende:
En Timmy uit Fairly Odd Parents wordt ingesproken door Lot (van Sesamstraat).
Nee, Timmy wordt ingesproken door Lot Lohr, die Kruidvatschreeuwerd is iemand anders.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:50 schreef dabadbass het volgende:
Volgens mij wordt Timmy ingesproken door dat mens die ook de Kruidvat reclames in schreeuwt
En y grec is dan weer Frans (denk ik?) voor griekse yquote:Op vrijdag 17 september 2010 03:12 schreef Godshand het volgende:
OT
Ik zei altijd Ydrek ipv Ygrek (of hoe je het ook schrijft)
de naam dus voor de Griekse Y
Jawel, als je in Amerika een Milky Way koopt krijg je wat in Nederland een Mars is.quote:
Dan wist je zeker ook niet dat het origineel niet van René Froger is?quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Net als gisteren toen ik Rene Froger Winter in America door mn maat hoorde zingen
Tenzij je een all caramel Milky Way koopt, dan heb je godenspijsquote:Op vrijdag 17 september 2010 04:54 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Jawel, als je in Amerika een Milky Way koopt krijg je wat in Nederland een Mars is.
[..]
Dan wist je zeker ook niet dat het origineel niet van René Froger is?
Het is ypsilonquote:Op vrijdag 17 september 2010 03:12 schreef Godshand het volgende:
OT
Ik zei altijd Ydrek ipv Ygrek (of hoe je het ook schrijft)
de naam dus voor de Griekse Y
Waarom dan?quote:Op vrijdag 17 september 2010 04:27 schreef Krantenman het volgende:
Dat Antwerpen in Belgie ook Anvers is.
Bruxelles betekent ook Brussel.
Luik is er ook Liège.
Namur is er Namen.
Mons is er Bergen.
"Enfin", om het op zijn Frans te zeggen, dat snapte ik wel, maar niet waarom ik altijd zoveel verdwaalde Nederlanders moest helpen die de weg zochten naar Dordrecht of Amersfoort.
Wat sommigen dan weer als uupsilon uitspreken.quote:
HoTMaiL, zo schreven ze het vroeger.quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:25 schreef trainfreak het volgende:
Dat Hotmail eigelijk een verwijzing is naar HTML
Net als windows, office, ie en nog meer.quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:45 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
HoTMaiL, zo schreven ze het vroeger.
En dat het gewoon een gekocht product is, niet van MS zelf...
quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:25 schreef trainfreak het volgende:
Is dat echt zo schokkerend?quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:25 schreef trainfreak het volgende:
http://woordenlijst.org/zoek/?q=schokkerendquote:Op zaterdag 25 september 2010 10:14 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Is schokkerend echt een woord?
Ik dacht dat het gewoon hete post wasquote:Op vrijdag 24 september 2010 22:25 schreef trainfreak het volgende:
Ik zie geen tieten.quote:Op maandag 6 september 2010 22:20 schreef kvd het volgende:
[..]
ik heb het ook heel lang gedacht, mede door het haar en door de naam, dacht altijd dat het Vicky de Viking was...
Maar geef toe, dit lijkt toch ook wel aardig op een meisje:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Y-grecque is de Franse term voor Griekse Yquote:Op zondag 26 september 2010 20:04 schreef VonHinten het volgende:
'Y' spreek je uit als 'Griekse ij' of 'ie-grek'. Ik besef me pas nu net dat de 'grek' van ie-grek op 'griek' of 'greece' slaat.
En dan voor de volledigheid: je schrijft dan i-grec, niet y-grecque.quote:Op zondag 26 september 2010 20:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Y-grecque is de Franse term voor Griekse Y
Ik kwam ook een heel stel verschillende spellingen tegen, zonder dat ik kon vinden welke nu precies de meest gebruikelijke is, dus ik heb er maar eentje gekozen die ik leuk vondquote:Op zondag 26 september 2010 21:00 schreef enilnomrow het volgende:
En dan voor de volledigheid: je schrijft dan i-grec, niet y-grecque.
Begreep ik nadat ik het even gegoogled had.
Dat dus.quote:Op zondag 26 september 2010 20:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Y-grecque is de Franse term voor Griekse Y
Dat had ik al een poosje terug gezegd jaquote:Op vrijdag 17 september 2010 03:48 schreef wonderer het volgende:
[..]
En y grec is dan weer Frans (denk ik?) voor griekse y
Hij mag ondertussen wel in de OPquote:Op zondag 26 september 2010 22:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat had ik al een poosje terug gezegd ja
het is dan ook ad hocquote:Op maandag 4 oktober 2010 17:04 schreef TheFrankey het volgende:
Toen ik net aan het werk ging hoorde ik collega's veel klagen over Ad Hok werkzaamheden. Ik kwam er pas een paar weken later achter dat Ad Hok geen andere collega van ons was...
Is Pino mannelijk dan?quote:Op maandag 6 september 2010 22:32 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Hmm dan heb ik mijn eigenschap op hem geprojecteerd
Oja, Bart Simpson wordt ook door een vrouw ingesproken en Pino ook
Jij bent zeker geen familie van Ad Rem?quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:04 schreef TheFrankey het volgende:
Toen ik net aan het werk ging hoorde ik collega's veel klagen over Ad Hok werkzaamheden. Ik kwam er pas een paar weken later achter dat Ad Hok geen andere collega van ons was...
klopt:quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:42 schreef 9611Niels het volgende:
Correct me if i'm wrong, maar als je door de Folkingestraat fietst in Groningen zie je van die dingen in de weg, volgens mij moet dat de maan in haar eerste kwartier, halve maan, volle maan, laatste kwartier etc voorstellen
ahquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:48 schreef kvd het volgende:
[..]
klopt:
http://www.moorsmagazine.com/fotos/folkingemaan.html
heb het ooit wel geweten, maar was het allang weer vergeten...door jou maar eens gaan googlen. Ach zo leer ik weer eens wat bij oven mn stadquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:49 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
ahnou, daar kwam ik pas jaaaren later achter
En 't heeft ook nog iets met die synagoge daar te maken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:49 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
ahnou, daar kwam ik pas jaaaren later achter
quote:topic
to·pic
de; -s
(1875) Eng. <Gr. topikè (tèchnè), van topikos (plaatselijk)
1·onderwerp van uiteenzetting, discussie, artikel, gesprek
hot topic
zeer actueel onderwerp
2·(taalkunde) zinsdeel dat, als belangrijkste constituent, vooraan in de zin staat en het zinsaccent draagt
Dan zal ik je weer wat nieuws leren, het mag allebei.quote:
Huh? Voor zover ik weet komt ketchup van ketjap omdat het daar op gebaseerd is.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Dat Ketchup eigenlijk een andere schrifjwijze van Catch Up is.
Malay theoryquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:05 schreef wonderer het volgende:
[..]
Huh? Voor zover ik weet komt ketchup van ketjap omdat het daar op gebaseerd is.
quote:Op maandag 6 september 2010 21:44 schreef Nepthys het volgende:
Dat de jingle van de VPRO uit een nummer van ELO komt.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 00:36 schreef Miendientje het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat een kijkoperatie er alleen voor was om te kijken wat er aan de hand was en dat ze dan gingen beslissen of een echte operatie nodig was ofzo.
quote:ik dacht hetzelfde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bron
quote:Meen je ditOp donderdag 21 oktober 2010 00:36 schreef Miendientje het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat een kijkoperatie er alleen voor was om te kijken wat er aan de hand was en dat ze dan gingen beslissen of een echte operatie nodig was ofzo.
Een paar jaar geleden kwam ik er achter dat het een echte operatie is alleen dan mbv camera's uitgevoerd.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 02:38 schreef Miendientje het volgende:
Ik zie nu dat we het niet helemaal fout hebben gedacht. Vroeger was het wel alleen om te kijken:Da's wel interessant om te weten inderdaad. Ik wist dat ook niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronJa, die met de ballen in de bek.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:25 schreef trainfreak het volgende:
quote:Dat wist ik niet...Op donderdag 21 oktober 2010 20:14 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Het is wel zo. HoTMaiL werd het gespeld.
quote:Ennn Microsoft heeft het gekocht, en overgezet:
quote:Dit meen je gewoon nietOp donderdag 21 oktober 2010 00:36 schreef Miendientje het volgende:
Een paar jaar geleden kwam ik er achter dat het een echte operatie is alleen dan mbv camera's uitgevoerd.
quote:Ah ja, daarbij dacht ik altijd aan een voetbaldoel, begreep maar niet waarom dat echter zo was. Maar ja, ik heb geen verstand van voetbal dus ik dacht altijd dat dat de reden was waarom ik het niet begreepOp maandag 25 oktober 2010 12:44 schreef Jovatov het volgende:
Vroeger dacht ik dat een LAT-relatie een stabiele relatie was die op vast tempo verder ging (van verkering in vast tempo naar verloving naar trouwen enzovoorts). Dat je steeds verder op de lat kwam ofzo.
quote:Een naaktslak heeft toch nooit een huisje gehad? althans, zo dacht ik toch altijd, het zijn gewoon 2 verschillende soorten slakken.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik kwam er hier pas achter dat een naaktslak niet op weg is naar zijn huisje, maar gewoon geen huisje meer heeft.
quote:Meer heeft??Op dinsdag 26 oktober 2010 11:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik kwam er hier pas achter dat een naaktslak niet op weg is naar zijn huisje, maar gewoon geen huisje meer heeft.
quote:OhOp dinsdag 26 oktober 2010 11:28 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Meer heeft??
Je beseft je toch wel dat naaktslakken gewoon bepaalde soorten zijn die nooit een huisje hebben gehad, en nooit zullen hebben?
quote:Tja, het is krak of spletsj.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh![]()
Ach gos, dan zijn ze wel héél kwetsbaar.
quote:Ahhh nee, ik vind ze lief. Alhoewel die naaktslakken wel errug groot kunnen zijn. Die pak ik niet op maar frummel ze op een blaadje en dan kieper ik ze naar buiten. Maar die met een huisje zijn zooo enig.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 11:23 schreef Boca_Raton het volgende:
quote:Ik weet niet welke van bovenstaande posts erger isOp dinsdag 26 oktober 2010 11:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ahhh nee, ik vind ze lief. Alhoewel die naaktslakken wel errug groot kunnen zijn. Die pak ik niet op maar frummel ze op een blaadje en dan kieper ik ze naar buiten. Maar die met een huisje zijn zooo enig.
Moet je maar eens opletten: als je er zo eentje oppakt en hij zit nog binnen, dan komt ie onmiddellijk met z'n koppie naar buiten. Is best moedig toch? Hij begroet je gewoon
quote:Klachten kunnen in drievoud naar mij via PMOp dinsdag 26 oktober 2010 11:47 schreef Bart het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet welke van bovenstaande posts erger is.
quote:Ik vind het wel schattig.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Klachten kunnen in drievoud naar mij via PM
quote:Is onderweg!Op dinsdag 26 oktober 2010 12:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Klachten kunnen in drievoud naar mij via PM
quote:Wat dan weer Water uit Keulen betekentOp dinsdag 26 oktober 2010 11:41 schreef Sosha het volgende:
Verder ging ik vaak met een ouder buurmeisje water in een emmer doen en daar bloemetjes bij gooien, en zij noemde dat 'eau de cologne'. Omdat ik te klein was om de herkomst daarvan te begrijpen, heb ik het tot in mijn puberteit gespeld als 'odeklonje'
quote:OMG... Echt waar?! Ik dacht dat dus ook tot jouw post!Op donderdag 21 oktober 2010 00:36 schreef Miendientje het volgende:
quote:Ik weet niet of dat waar is, maar het is in elk geval totaal niet logisch. Zit er in Mars iets melkachtigs dan? De binnenkant van een Milky Way is wittig en dat zou je kunnen doen denken aan melk. Bij een Mars heb ik die associatie absoluut niet.Op vrijdag 17 september 2010 04:54 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Jawel, als je in Amerika een Milky Way koopt krijg je wat in Nederland een Mars is.
[..]
quote:Zie ook mijn post met spoiler, heel dom waren we toch niet.Op dinsdag 26 oktober 2010 17:22 schreef Gitarist het volgende:
[..]
OMG... Echt waar?! Ik dacht dat dus ook tot jouw post!
quote:Dat is toch pas sinds een jaar of wat? Ik kan me herinneren dat het enige verschil vroeger tussen een Mars en een Milky Way was dat een Mars er caramel in had zitten. Milky way was volgens mij ook bruin van binnen.Op dinsdag 26 oktober 2010 17:22 schreef Gitarist het volgende:
Ik weet niet of dat waar is, maar het is in elk geval totaal niet logisch. Zit er in Mars iets melkachtigs dan? De binnenkant van een Milky Way is wittig en dat zou je kunnen doen denken aan melk. Bij een Mars heb ik die associatie absoluut niet.
quote:En dat het laten ontwerpen van de swoosh $ 35,- heeft gekostOp dinsdag 26 oktober 2010 17:50 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Dat Nike grieks is voor overwinning en tevens de naam is van de griekse godin voor de overwinning
[ afbeelding ]
quote:O wowOp donderdag 28 oktober 2010 14:15 schreef SperzieboonToon het volgende:
[ afbeelding ]
Dat er een "1" staat tussen de F en dat rode
Kwam ik behoorlijk laat achter
quote:Dat had ik tot een minuut geleden ook nog nooit gezienOp donderdag 28 oktober 2010 14:15 schreef SperzieboonToon het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Geweldig! Ik heb altijd gedacht dat het rooie de 1 moest voorstellen.Op donderdag 28 oktober 2010 14:15 schreef SperzieboonToon het volgende:
[ afbeelding ]
quote:En ik altijd maar denken dat dat een hockeystick voor moest stellenOp dinsdag 26 oktober 2010 22:40 schreef Thijz het volgende:
[..]
En dat het laten ontwerpen van de swoosh $ 35,- heeft gekost
quote:Wtf inderdaadOp donderdag 28 oktober 2010 14:15 schreef SperzieboonToon het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Ach, mijn oma is 85 en noemt het nog altijd onjeklonje. Net zoals alle mensen die dat spul gebruikten. Pas toen ik op het flesje keek, viel bij mij het kwartje.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:41 schreef Sosha het volgende:
Mijn vader riep altijd heel boos 'Heb het lef!', als we stout waren vroeger. Ik snapte geen bal van wat hij zei, dacht dat 'hebbetlef' één woord was, maar goed, de strekking was me altijd wel duidelijk
Verder ging ik vaak met een ouder buurmeisje water in een emmer doen en daar bloemetjes bij gooien, en zij noemde dat 'eau de cologne'. Omdat ik te klein was om de herkomst daarvan te begrijpen, heb ik het tot in mijn puberteit gespeld als 'odeklonje'
Haha ik linkte onze 'odeklonje' niet eens aan parfum... 't was gewoon water met bloemetjesquote:Op vrijdag 29 oktober 2010 14:08 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ach, mijn oma is 85 en noemt het nog altijd onjeklonje. Net zoals alle mensen die dat spul gebruikten. Pas toen ik op het flesje keek, viel bij mij het kwartje.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 22:22 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
Het logo van Grease is een auto.
Waarom zie ik dit nu pasquote:Op vrijdag 12 november 2010 22:22 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat dan niet zo???!!!quote:Op vrijdag 12 november 2010 22:33 schreef Jovatov het volgende:
Ik dacht vroeger dat Knorretje (van Winnie de Poeh) een meisje was
En dat Hairspray daar dus een soort parodie op is (het speelt ook ca. 10 jaar later).quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:44 schreef frame-saw het volgende:
Dit is vast vaker een 'o ja'-moment van mezelf geweest, maar die vergeet ik vaak ook weer. Dat 'Grease' gewoon vet betekent, als in vettig haar oftewel lekker veel vet in je haar smeren oftewel zoals in Grease
Oke dat dacht ik ook.quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:02 schreef 08gnoT. het volgende:
Dat vlees spier+vetweefsel is, en geen aparte onderhuidse substantie.
M'n vader gelooft dat niet en beweert nog steeds dat mensen en dieren, spier, vlees en vet tussen bot en huid hebben
De voorloper van M en M's pinda in Nederland heetten Treetsquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:35 schreef TheFrankey het volgende:
Dat M&M's staat voor Mars & Murries
http://nl.wikipedia.org/wiki/M%26M's
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 00:36 schreef Miendientje het volgende:
We zijn gewoon nog wat ouderwetsquote:Een kijkoperatie was aanvankelijk een techniek waarbij met een buis met een lenzenstelsel in een hol orgaan (bijvoorbeeld, buikholte, kniegewricht) kon kijken om te zien of het nodig was over te gaan tot een 'echte' operatie. Met het voortschrijden van de techniek bleek het ook mogelijk om instrumenten door de buis heen in de holte te brengen en daarmee in de holte te werken.
De naam 'kijkoperatie' voor dergelijke ingrepen is echter in de volksmond blijven hangen
Verrek, ja!quote:Op vrijdag 12 november 2010 22:22 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
Wat waren dan die gekleurde met zo'n lachebekje erop? Ik dacht dat die ook Treets heetten.quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:33 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
De voorloper van M en M's pinda in Nederland heetten Treets
[ afbeelding ]
Die waren allemaal bruin trouwens.
En snicker wikkel was vroeger rood, niet bruin. Logo bleef nagenoeg hetzelfde.
Dus als een dik persoon liposuctie krijgt worden er ook spieren weggeslurptquote:Op zaterdag 13 november 2010 21:02 schreef 08gnoT. het volgende:
Dat vlees spier+vetweefsel is, en geen aparte onderhuidse substantie.
M'n vader gelooft dat niet en beweert nog steeds dat mensen en dieren, spier, vlees en vet tussen bot en huid hebben
Nee, liposuctie gebeurt met een vloeistof die onderhuids vetweefsel oplost + verdovingsmiddel en dat wordt dan opgezogen. Ik denk dat spieren dan gewoon niet oplossen van die vloeistof.quote:Op maandag 15 november 2010 03:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dus als een dik persoon liposuctie krijgt worden er ook spieren weggeslurpt
Dus als je dagelijks MacDonald's eet en voor de rest zo min mogelijk beweegt word je heel sterk en om de vleesproductie te verhogen moet je de koeien naar de sportschool sturenquote:Op maandag 15 november 2010 12:54 schreef Gwywen het volgende:
Over vlees en spieren: het was voor mij een openbaring dat 'vlees' dus de spieren van een beest zijn. En dat het nog uitmaakt welk deel van het beest het is, voor de benaming van het stukje vlees.
[ afbeelding ]
Huh?quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:18 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dus als je dagelijks MacDonald's eet en voor de rest zo min mogelijk beweegt word je heel sterk en om de vleesproductie te verhogen moet je de koeien naar de sportschool sturen
En wat dacht je dan toen je die witte lichten achteraan een auto zag?quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:55 schreef Kaneelthee het volgende:
Dat auto's aparte lichten hebben om te laten zien dat ze in hun "achteruit" staan.
En toen had ik al een paar jaar m'n rijbewijs
Niks, nooit echt opgevallen namelijk.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:00 schreef trainfreak het volgende:
[..]
En wat dacht je dan toen je die witte lichten achteraan een auto zag?
Dat komt anders verdomd dicht bij de waarheid...quote:Op dinsdag 11 september 2001 13:44 schreef Tsjettel het volgende:
...Dat je een rekening met een bedrag daarop moest hebben om geld op te kunnen nemen bij de bank.
"De bank, daar kun je zo naar binnen lopen om geld op te halen", dacht ik vroeger. Nu denk ik er toch anders over...
Zal ik je nog wat vertellen wat je waarschijnlijk na jaren pas doorhebt? Er is een editknop.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:21 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Dat komt anders verdomd dicht bij de waarheid...
Sorryquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:21 schreef Bart het volgende:
[..]
Zal ik je nog wat vertellen wat je waarschijnlijk na jaren pas doorhebt? Er is een editknop.
Snijplank is ook plat dat scheelt ook al een heel stuk heyquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Ze zeggen toch altijd zoiets van: je moet op een snijplank snijden of zo? Ik kwam er een paar weken geleden pas achter dat je niet het bord beschadigt als je met een scherp mes iets op een gewoon bord snijdt, maar het mes zelf.
Dat is toch het laatste deel? Ik vond dat einde zo mooiquote:Op woensdag 24 november 2010 02:20 schreef wonderer het volgende:
Dat het derde boek uit de Narnia-reeks "Voyage of the Dawn Treader" heet en niet "Voyage of the Dawn Trader"...
En nu vraag ik me ook af waarom de Nederlandse titel "De reis van het Drakenschip" was...
quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:41 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
OT: dat takken die buiten liggen geen wandelende takken zijn. Althans, waarschijnlijk niet. Het feit dat zo'n beest er uit zag als een tak, deed mij denken dat je dus geen enkel verschil zag als ze niet bewogen, en wist ik veel dat die dingen niet veel groter worden dan je hand... Ben ik even bang geweest voor gigantische takken die in het gras lagen
Nee... derde boek. Van de zeven.quote:Op woensdag 24 november 2010 02:32 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Dat is toch het laatste deel? Ik vond dat einde zo mooi
Er was iets met die volgordes... dat ze niet chronologisch geschreven zijnquote:Op woensdag 24 november 2010 03:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nee... derde boek. Van de zeven.
Neefje van de Tovenaar is chronologisch de eerste geloof ik ja.quote:Op woensdag 24 november 2010 04:34 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Er was iets met die volgordes... dat ze niet chronologisch geschreven zijn![]()
Oh, dit zou qua leesvolgorde deel 5 zijn, het einde van alles is in ieder geval heel mooi
quote:
quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:57 schreef Nepthys het volgende:
Naar aanleiding van de steeds terugkomende logo's van FedEx en Carrefour in dit topic: hier nog een verzameling logo's waarin dingen verstopt zitten.
Oeps!quote:Op woensdag 8 december 2010 19:16 schreef victorinox het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het logo van FedEx is rechtsboven.
Het logo rechtsonder met de vogel is van het bedrijf Raven.
quote:
Leasen heeft ook niet alleen met auto's te maken hoor.quote:Op woensdag 8 december 2010 13:15 schreef henkde_j het volgende:
Dat het suRprise is ipv suprise
Dat Wicky de Viking geen meisje maar een jongen is
Dat het Lies laarzen zijn en geen lease laarzen, en dus niks met auto's te maken hebben
Weet je dan ook wat carrefour betekent?quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:37 schreef dr_Pieters het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 23 december 2010 08:29 schreef alf89 het volgende:
Dat Marc-Marie Huysbrechts een man is!
Dat hij Marc-Marie Huijbregts heetquote:Op donderdag 23 december 2010 08:29 schreef alf89 het volgende:
Dat Marc-Marie Huysbrechts een man is!
carrefour is een kruispunt (in verkeerstermen)quote:Op vrijdag 31 december 2010 09:01 schreef marcel.nl het volgende:
.. voor Danny betekenT.
En dan nog even verwijzend naar 20-12: wat betekent Carrefour dan ?
Watquote:Op donderdag 30 december 2010 23:40 schreef 2cv het volgende:
Dat Dromenvangertje teveel fantasie heeft.
Ja, je kan er wel van alles van maken. Zoals XOP. Of 379.quote:
wie ik?quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:07 schreef frame-saw het volgende:
Hij/zij -zit mobiel, zie geen man/vrouw-icoontjes- heeft het niet eens zelf verzonnen
Eh ja, 'zij' dusquote:
quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:50 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Dat ze niet "Street life! This is Street life!" zingen, maar "Thriller! ..."
quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:32 schreef Krantenman het volgende:
Dat de kerstman eigenlijk Sinterklaas is (Santa Claus).
En gelukkig is alles wat in Wikipedia staat, altijd waarquote:Op vrijdag 31 december 2010 17:25 schreef Krantenman het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Santa_Claus
Alleen mensen die moeite hebben met die ontzettend lastige regel, vinden het stom.quote:
quote:Op zondag 2 januari 2011 09:31 schreef Bart het volgende:
[..]
Alleen mensen die moeite hebben met die ontzettend lastige regel, vinden het stom.
Of deegnoot.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:19 schreef ß het volgende:
Ik kom er net achter dat donut van het woord doughnut komt en deegmoer betekent.
Ohja? Nooit gewetenquote:Op zondag 2 januari 2011 17:10 schreef Fip het volgende:
Dat het nummer Lola van The Kinks niet over een leuke chick gaat maar over een travestiet
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 2 januari 2011 22:17 schreef Gwywen het volgende:
Had je kunnen weten. Hij zingt "Lul-lul-lul-lul-Lola"
quote:Op zondag 2 januari 2011 20:44 schreef Fip het volgende:
[..]Ik ken het nummer niet maar je kunt het ook lezen als dat Lola ook blij is dat de zanger een man is..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The rock candy's melted, only diamonds now remain
Dat dacht ik ook eerst, maar de rest van de tekst is ook vrij ondubbelzinnig.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:26 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik ken het nummer niet maar je kunt het ook lezen als dat Lola ook blij is dat de zanger een man is..
Huh! Ik dacht altijd dat de Rijksweg gewoon de naam van de weg was! Hahaha! Kom ik nu pas achter.quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:05 schreef FredvZ het volgende:
Dat een rijksweg niet per definitie een autosnelweg is. (vroeger zeiden mijn ouders altijd "we gaan via de rijksweg naar je tante" en aangezien alle rijkswegen bij in de buurt ook autosnelwegen waren, was de link al snel gelegd)
dat heeft toch tot mijn twaalfde geduurd voordat ik het door had.
Dan woon je in Nieuwendijk zeker. Gek durpke in de polder.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:30 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Huh! Ik dacht altijd dat de Rijksweg gewoon de naam van de weg was! Hahaha! Kom ik nu pas achter.
Link?quote:
Voor zover ik weet slaat French fries op "gebakken (fried) op franse (French) wijze". Leg eens uit wat het volgens jou is dan, want nu word ik nieuwsgierig...quote:Op maandag 10 januari 2011 17:16 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Dat French fries eigenlijk Frenched fries is of zo dus dat het helemaal geen franse frietjes zijn.
Volgens wikipedia klopt dat niet.quote:Op maandag 10 januari 2011 18:58 schreef mijsje het volgende:
When you think of french fries and french toast, you probly think France, right? Well, you're wrong. It's pronounced FRENCHED fries. French is a way of slicing something, such as a potato and a loaf of bread.
bron
http://en.wikipedia.org/wiki/French_friesquote:It is unlikely that 'French fried' refers to 'frenching' in the sense of "julienning" and is not attested until after 'French fried potatoes'; previously, Frenching referred only to trimming the meat off the shanks of chops.
Komt uit de eerste wereld oorlog, toen de Amerikanen in België waren. De friet komt daarvandaan, en omdat ze in dat gebied toen Frans spraken, is de Amerikaanse term "French Fries" onstaan.quote:
quote:Op maandag 10 januari 2011 20:01 schreef NotYou het volgende:
Zojuist kwam ik erachter dat 08gnoT omgedraaid Tong80 is.
quote:Op maandag 10 januari 2011 20:01 schreef NotYou het volgende:
Zojuist kwam ik erachter dat 08gnoT omgedraaid Tong80 is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |