Nee idd, ik kan me nog herinneren dat er in de Donald Ducks die ik bij mijn oma las reclames stonden voor Drie Musketiers repen.quote:
volgens wiki wel:quote:
quote:Mars (reep)
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Een aangebroken Marsreep.Een Mars is een populaire chocoladereep die door het Amerikaanse bedrijf Mars Inc. wordt geproduceerd. Het bedrijf produceert meerdere veelverkochte genotsmiddelen, zoals de Milky Way en de Snickers. De terminologie is binnen en buiten de VS niet dezelfde.
De Mars zoals die buiten de Verenigde Staten bekend is, is een 9 centimeter lange reep van ca. 51 gram. Ze bestaat uit een substantie van kruimige chocolade, bedekt met karamel en omhuld met (solide) melkchocolade. De energiewaarde is hoog: de wikkel vermeldt 1021 kilojoule. De verpakking is zwart met het merk in rode letters; jarenlange marketing heeft van dit uiterlijk een sterk en herkenbaar merk gemaakt.
De reep is in de Verenigde Staten als Milky Way bekend, terwijl de reep die in Europa Milky Way heet, in de VS 3 Musketeers gedoopt is. Tot 2000 kende ook de VS een reep met de naam Mars.
De marketing van het merk is al jarenlang specifiek op jongeren gericht. Reclamecampagnes tonen vaak vermoeide jongeren die uit de Mars hun energie putten. Ook worden soms (extreme) sporten in reclamespotjes getoond. Het idee is dat de hoge energiewaarde van een Mars benut moet worden om actief bezig te zijn.
Mars wordt in Nederland door Mars Incorporated geproduceerd in een fabriek in het Brabantse Veghel.
huh?quote:Op maandag 6 september 2010 13:45 schreef sweetlady-o het volgende:
Dat als je een verslaafde junk noemt je die persoon gewoon afval noemt. Ja, ik wist wel dat junk afval betekende maar plaatste het tot gister nooit in die context.
Best erg eigenlijk.....
Het woord "Junk" gebruik je voor zowel een persoon, als voor afval. Ze beseft zich net dat dat best lullig/apart is.quote:
11 , 30 , 39 , 47 en misschien ook nog 53 seconde (die 53 versta ik niet goed)quote:Op maandag 6 september 2010 21:53 schreef BrandX het volgende:
....dat wicky de viking een jochie moet voorstellen
hey ik was een klein BX-je van 4 of 5 ofzo toen dat voor het eerst werd uitgezonden. En toen dacht ik dat het een meisje was.quote:Op maandag 6 september 2010 22:00 schreef bioloogje het volgende:
[..]
11 , 30 , 39 , 47 en misschien ook nog 53 seconde (die 53 versta ik niet goed)
en toch blijven er mensen discussies over houden...
Ik ben niet boos op je hoor.quote:Op maandag 6 september 2010 22:06 schreef BrandX het volgende:
[..]
hey ik was een klein BX-je van 4 of 5 ofzo toen dat voor het eerst werd uitgezonden. En toen dacht ik dat het een meisje was.
Verder daarna nooit meer over nagedacht, totdat ik het twee mensen achter mij in de restaurant het er over hoorde hebben van de week
ik heb het ook heel lang gedacht, mede door het haar en door de naam, dacht altijd dat het Vicky de Viking was...quote:Op maandag 6 september 2010 22:11 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ik ben niet boos op je hoor.Maar het is mij ook wel eens opgevallen dat daar vaak discussies over zijn terwijl het antwoord zo makkelijk te vinden is.
Volgens mij dachten vooral meisjes dat het een meisje was... Zal wel een soort van projectie zijn.
Oh hij is zeker verwijfd getekend. Maar hij is slim en dapper. Dat moet wel een jongen zijn toch.quote:Op maandag 6 september 2010 22:20 schreef kvd het volgende:
[..]
ik heb het ook heel lang gedacht, mede door het haar en door de naam, dacht altijd dat het Vicky de Viking was...
Maar geef toe, dit lijkt toch ook wel aardig op een meisje:
[ afbeelding ]
dat de stem van een vrouw was (Marianne Rector las ik op de wikipedia) helpt daar wel bij.quote:Op maandag 6 september 2010 22:11 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ik ben niet boos op je hoor.Maar het is mij ook wel eens opgevallen dat daar vaak discussies over zijn terwijl het antwoord zo makkelijk te vinden is.
Volgens mij dachten vooral meisjes dat het een meisje was... Zal wel een soort van projectie zijn.
de wikipedia zegt dat hij altijd bang wasquote:Op maandag 6 september 2010 22:24 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Oh hij is zeker verwijfd getekend. Maar hij is slim en dapper. Dat moet wel een jongen zijn toch.
Hmm dan heb ik mijn eigenschap op hem geprojecteerdquote:Op maandag 6 september 2010 22:28 schreef BrandX het volgende:
[..]
de wikipedia zegt dat hij altijd bang was
Maar 't is ook net een rokje wat 'ie aan heeftquote:Op maandag 6 september 2010 22:28 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat de stem van een vrouw was (Marianne Rector las ik op de wikipedia) helpt daar wel bij.
en het was nooit discussie voor mij, maar gewoon een gegeven
als kind was het een meisje voor mij, en dat is altijd zo gebleven. Heb het nooit meer gezien, maar door dat gesprek in het restaurant ging ik eens kijken, en ja hoor, tis een jochie
Daarnaast is het Wickie en niet Wickyquote:Op maandag 6 september 2010 22:56 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Er is een aflevering van Wicky dat ie aan het zwemmen is in zee.
Daar is zijn pielemuis zelfs even te ziet. Duidelijker bewijs is er niet
Ik kwam er zelf van de week achter dat het toentertijd is en niet toendertijd
Volgens mij wordt Timmy ingesproken door dat mens die ook de Kruidvat reclames in schreeuwtquote:Op maandag 6 september 2010 22:39 schreef Rewimo het volgende:
En Timmy uit Fairly Odd Parents wordt ingesproken door Lot (van Sesamstraat).
Nee, Timmy wordt ingesproken door Lot Lohr, die Kruidvatschreeuwerd is iemand anders.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:50 schreef dabadbass het volgende:
Volgens mij wordt Timmy ingesproken door dat mens die ook de Kruidvat reclames in schreeuwt
En y grec is dan weer Frans (denk ik?) voor griekse yquote:Op vrijdag 17 september 2010 03:12 schreef Godshand het volgende:
OT
Ik zei altijd Ydrek ipv Ygrek (of hoe je het ook schrijft)
de naam dus voor de Griekse Y
Jawel, als je in Amerika een Milky Way koopt krijg je wat in Nederland een Mars is.quote:
Dan wist je zeker ook niet dat het origineel niet van René Froger is?quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Net als gisteren toen ik Rene Froger Winter in America door mn maat hoorde zingen
Tenzij je een all caramel Milky Way koopt, dan heb je godenspijsquote:Op vrijdag 17 september 2010 04:54 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Jawel, als je in Amerika een Milky Way koopt krijg je wat in Nederland een Mars is.
[..]
Dan wist je zeker ook niet dat het origineel niet van René Froger is?
Het is ypsilonquote:Op vrijdag 17 september 2010 03:12 schreef Godshand het volgende:
OT
Ik zei altijd Ydrek ipv Ygrek (of hoe je het ook schrijft)
de naam dus voor de Griekse Y
Waarom dan?quote:Op vrijdag 17 september 2010 04:27 schreef Krantenman het volgende:
Dat Antwerpen in Belgie ook Anvers is.
Bruxelles betekent ook Brussel.
Luik is er ook Liège.
Namur is er Namen.
Mons is er Bergen.
"Enfin", om het op zijn Frans te zeggen, dat snapte ik wel, maar niet waarom ik altijd zoveel verdwaalde Nederlanders moest helpen die de weg zochten naar Dordrecht of Amersfoort.
Wat sommigen dan weer als uupsilon uitspreken.quote:
HoTMaiL, zo schreven ze het vroeger.quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:25 schreef trainfreak het volgende:
Dat Hotmail eigelijk een verwijzing is naar HTML
Net als windows, office, ie en nog meer.quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:45 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
HoTMaiL, zo schreven ze het vroeger.
En dat het gewoon een gekocht product is, niet van MS zelf...
quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:25 schreef trainfreak het volgende:
Is dat echt zo schokkerend?quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:25 schreef trainfreak het volgende:
http://woordenlijst.org/zoek/?q=schokkerendquote:Op zaterdag 25 september 2010 10:14 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Is schokkerend echt een woord?
Ik dacht dat het gewoon hete post wasquote:Op vrijdag 24 september 2010 22:25 schreef trainfreak het volgende:
Ik zie geen tieten.quote:Op maandag 6 september 2010 22:20 schreef kvd het volgende:
[..]
ik heb het ook heel lang gedacht, mede door het haar en door de naam, dacht altijd dat het Vicky de Viking was...
Maar geef toe, dit lijkt toch ook wel aardig op een meisje:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Y-grecque is de Franse term voor Griekse Yquote:Op zondag 26 september 2010 20:04 schreef VonHinten het volgende:
'Y' spreek je uit als 'Griekse ij' of 'ie-grek'. Ik besef me pas nu net dat de 'grek' van ie-grek op 'griek' of 'greece' slaat.
En dan voor de volledigheid: je schrijft dan i-grec, niet y-grecque.quote:Op zondag 26 september 2010 20:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Y-grecque is de Franse term voor Griekse Y
Ik kwam ook een heel stel verschillende spellingen tegen, zonder dat ik kon vinden welke nu precies de meest gebruikelijke is, dus ik heb er maar eentje gekozen die ik leuk vondquote:Op zondag 26 september 2010 21:00 schreef enilnomrow het volgende:
En dan voor de volledigheid: je schrijft dan i-grec, niet y-grecque.
Begreep ik nadat ik het even gegoogled had.
Dat dus.quote:Op zondag 26 september 2010 20:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Y-grecque is de Franse term voor Griekse Y
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |