abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84564242

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 |

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
Sapphira, werkzaam in Leiden
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n , Ruben, werkzaam in Kampen

De OP is hier te vinden.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_84564777
quote:
Vandaag werd ik speciaal door een toerist aangehouden omdat hij dezelfde foto op zijn mobiel had staan, die hij dus even wilde laten zien aan me. En daarbij vielen ook de woorden "sure we can" wat natuurlijk ook op mijn busje staat, alsof mij ook elk moment zoiets zou kunnen overkomen. :')
Tok.
pi_84564852
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:51 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Vandaag werd ik speciaal door een toerist aangehouden omdat hij dezelfde foto op zijn mobiel had staan, die hij dus even wilde laten zien aan me. En daarbij vielen ook de woorden "sure we can" wat natuurlijk ook op mijn busje staat, alsof mij ook elk moment zoiets zou kunnen overkomen. :')
:D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_84565209
Ik heb nooit last van jeugd die mijn elastiekjes willen.

1. Er lopen in mijn wijk bijna geen kids over straat, laat staan hangjongeren oid.
2. omdat ik handremmen heb, gaan alle elastieken in mijn rode tassen.
pi_84565531
Klote stiekjes. Voordat ik het weet ligt er weer een gruwelijke laag van die dingen in me tassen. }:|
pi_84565798
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:00 schreef santiagojwz het volgende:
Ik heb nooit last van jeugd die mijn elastiekjes willen.

1. Er lopen in mijn wijk bijna geen kids over straat, laat staan hangjongeren oid.
2. omdat ik handremmen heb, gaan alle elastieken in mijn rode tassen.
haha nou hangjongeren vragen mijn stieken ook niet hoor, zijn altijd tussen de 6 en 10 ofzo :)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:02:18 #7
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_84567935
Ehm... Mag ik óók in de openingstopic? Dutch Mamma, postbezorger in Flevoland (ca. 9 uur per week)...!

Hoewel, nu heb ik vakantie!

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:01 schreef sbientje het volgende:
worden jullie ook zo be-bedeld door straatschoffies die je stieken willen? :D
Ja. Vind ik prima! Ik zeg wel altijd dat ze het terug in mijn auto (toch nooit op slot) in mijn fietstassen O-) moeten gooien als ze het zat zijn ;-)
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:03:12 #8
66422 dutch-mamma
pi_84567980
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:07 schreef Banaapies het volgende:
Klote stiekjes. Voordat ik het weet ligt er weer een gruwelijke laag van die dingen in me tassen. }:|
In lege postzak gooien. Ben je er weer van af.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_84569855
Ik gooi de elastieken gewoon los in de tas en gooi ze in het depot in een speciale bak.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_84570384
Geldt dat nog steeds die aanmelding voor de OP dan wil ik der ook graag bij Bartjes, Bart, Werkzaam in Arnhem Hazenkamp

Vandaag een wijk moeten bezorgen die bestaat uit twee postcodes B & C, maar sinds optivo zijn dit dus twee voorbereidingen 8)7 . alleen had ik vandaag alleen voor de B code HAH gewoon een deel vergeten mee te geven :') . het tweede deel ging wel lekker snel ~O> . Netjes op het briefje geschreven dat ik tekort kwam maar daar zal zoals gebruikelijk wel niets mee gedaan worden.
pi_84572785
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:02 schreef dutch-mamma het volgende:
Ehm... Mag ik óók in de openingstopic? Dutch Mamma, postbezorger in Flevoland (ca. 9 uur per week)...!
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:53 schreef Bartjes het volgende:
Geldt dat nog steeds die aanmelding voor de OP dan wil ik der ook graag bij Bartjes, Bart, Werkzaam in Arnhem Hazenkamp
done en done
pi_84578322
[Gaston]Goeeeeeeeeeeeeeeeeeiemorgen[/Gaston]

Vandaag twee wijken lopen, maar ze zijn vanmiddag pas klaar. Hopen dat er om elf uur vast een klaar staat, anders duurt t wachten zo lang :P
  woensdag 28 juli 2010 @ 10:14:39 #13
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84579574
Ik ben zo verrot dat ik maar een uurtje later begin, niet vooruit te branden momenteel. :D
Krijg af en toe echt wat van die medicaties die ik moet slikken, heb ook maar aangegeven dat ik wat minder uren wil gaan lopen omdat ik op dagen als gisteren met die HAH bijna omval aan het eind van m'n 2e wijk, dan maar wat minder euro's op de rekening.

Oja en excuus dat ik het nieuwe topic niet geopend heb, had even gemist dat ik de laatste was. o|O
pi_84592675
Waar kwam die warmte nou weer ineens vandaan :')
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:22:12 #15
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84597148
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:10 schreef xxiessiexx het volgende:
Waar kwam die warmte nou weer ineens vandaan :')
Inderdaad, werd ineens vrij benauwd. ;(
Stonden er vanmiddag ineens 2 collega's voor de deur, konden me niet bereiken en dachten dat ik m'n middagwijk vergeten was terwijl ik gewoon even een boterhammetje aan het eten was voordat ik m'n middagtassen op kwam halen. _O-
pi_84601347
Gisteren bij een adres geweest waar aan de andere kant van de deur een hond stond die de post meteen verscheurde. :D
pi_84602477
beter de post, dan je vinger ofzo. Ik had onlangs nog bij een adres ontdekt dat ze daar een hond hebben. Bij een ander adres waar ik er eerst 'last' van had, hangt nu meteen een bak onder de brievenbus, zodat die hond de post niet meer pakt. De eerste paar keer schrok ik, maar daarna wist ik dat er een hond zat, en een tijdje later hing er dus die bak.
pi_84603753
Ik doe er nu ook een paar maandjes vakantiewerk. Moet zeggen dat het me wel bevalt tot nu toe; ik doe nu een paar dagen in de week 's morgens een wijkje post rondbrengen, en 's middags kan ik met 't busje de zakelijke post bij bedrijven ophalen, en de brievenbussen legen. Ben ik tenminste effe d'r uit, de hele dag achter een computer hangen met dit weer is ook niks.
pi_84608046
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 10:14 schreef Lastpost het volgende:
Ik ben zo verrot dat ik maar een uurtje later begin, niet vooruit te branden momenteel. :D
Krijg af en toe echt wat van die medicaties die ik moet slikken, heb ook maar aangegeven dat ik wat minder uren wil gaan lopen omdat ik op dagen als gisteren met die HAH bijna omval aan het eind van m'n 2e wijk, dan maar wat minder euro's op de rekening.

Oja en excuus dat ik het nieuwe topic niet geopend heb, had even gemist dat ik de laatste was. o|O
met zo'n nickname de last post missen! _O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 juli 2010 @ 11:10:46 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84619618
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:20 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Gisteren bij een adres geweest waar aan de andere kant van de deur een hond stond die de post meteen verscheurde. :D
Zo zijn er meer plaatsen :P

Gewoon weten wat de hond gaat doen. Dan heb je er geen last van.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84622956
quote:
Hahaha dat heb ik ook bij een huis. Ik vind dat echt briljant, het moment dat je de post erdoor duwt rent die hond tegen de deur op en verscheurt de post. Zeer vermakelijk. :P
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:57:42 #22
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84623212
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:45 schreef sbientje het volgende:

[..]

met zo'n nickname de last post missen! _O-
):O
Hier vandaag een heerlijk rustige dag, gisteren ook al, bevalt me prima.
Vanaf komende week weer naar m'n contracturen en dat hou ik lekker zo, leuke bijverdienste en ik kan dan weer meer tijd steken in m'n andere zaken.
Nieuw contract vandaag ook weer binnen, van de week maar even tekenen.
pi_84627194
Ik heb met mijn boerenwijk altijd maar een paar elastiekjes weg te geven, alleen van mijn eventuele HAH, aangezien mijn post in de manden staat.

Laatst vroegen ze op vrijdag elastiekjes. Toen zei ik; morgen heb ik er wel een paar. Maar ze waren er niet, heb ze maar achtergelaten onder klepje van de brievenbus. Maandag lagen ze er nog haha!
  donderdag 29 juli 2010 @ 15:32:35 #24
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84629664
Wow, ik ga naar schaaljaar 4, het is toch wat, wordt nog eens rijk.
pi_84629979
bij 1 jaar stijg je 25 cent? dikke tegenvallert
pi_84631311
Worden bij de verhuisservice ook pakketjes doorgestuurd naar je nieuwe adres?
Geen referral hier.
pi_84631480
Staat wel op de attentiekaart...
pi_84632044
Zoo het zit er weer op! 10u begonnen tot uurtje of 1 wat wijken voorbereid en na de lunch thuis, 2 wijken besteld. Stond 2:55 voor... Ik heb er 2 u over gedaan :D
pi_84636874
Als het groter is als een buspakje weet ik zonet niet of dat doorgestuurd wordt, dat is namelijk geen onderdeel meer binnen het postkantoor waar die attentiekaarten liggen.
Maar ik neem aan dat je een pakketje wel op je goeie adres aan laat komen aangezien je die post(lees pakket) zelf in de hand hebt :-)
pi_84637433
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 18:56 schreef tntster het volgende:
Als het groter is als een buspakje weet ik zonet niet of dat doorgestuurd wordt, dat is namelijk geen onderdeel meer binnen het postkantoor waar die attentiekaarten liggen.
Maar ik neem aan dat je een pakketje wel op je goeie adres aan laat komen aangezien je die post(lees pakket) zelf in de hand hebt :-)
Mja niet dus, stond op eBay nog een oud adres wat ik pas achteraf zag :').
Geen referral hier.
pi_84639153
iemand die op een pakket sorteercentrum werkt?
wil daar binnenkort aan de slag gaan

maarre heb gehoord dat je savonds 20% en snacht 30% extra krijgt
maar is dat tabbeltje boven voor de " gewone" post afdeling?

dusse wat schuift het per uur boven de 23jr :P
  vrijdag 30 juli 2010 @ 01:41:48 #32
66422 dutch-mamma
pi_84652769
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:56 schreef sbientje het volgende:

[..]

[..]

done en done :)
Ik ben niet zo'n egotripper dat ik mijn eigen naam roept als ik klaarkom, maar toch...

Ik zie mezelf er nog niet tussen staan... -O-

Of moet ik toch een nieuwe bril...? :@
  vrijdag 30 juli 2010 @ 01:43:36 #33
66422 dutch-mamma
pi_84652799
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 10:14 schreef Lastpost het volgende:

Dat is het voordeel van dit werk... Je hebt redelijk flexibele werktijden.

Mag ik vragen wat jij mankeert/wat voor medicatie je nodig hebt? Puur uit nieuwsgierigheid (ik heb zelf COPD, en die hete dagen zijn echt slopend voor me...).
  vrijdag 30 juli 2010 @ 01:47:09 #34
66422 dutch-mamma
pi_84652875
quote:
Ik heb één adresje waar dat standaard gebeurt. Kwestie van hit&run&wegwezen :-)

Dat soort beessies kondigen zich tenminste nog aan (woef!!!!).
Minder blij was ik met de ninja-kat die (aan het begin van mijn TNT-carrière) volkomen geruisloos aan kwam sluipen en vervolgens zo ongeveer mijn vingertop fileerde toen ik de post een duwtje-na gaf... ;(
  vrijdag 30 juli 2010 @ 01:50:13 #35
66422 dutch-mamma
pi_84652935
By the way: officieel ben ik nog niet online in dit topic. Heb nog vakantie. Zou dat nou beroepsdeformatie zijn...?
pi_84654747
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 01:41 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n egotripper dat ik mijn eigen naam roept als ik klaarkom, maar toch...

Ik zie mezelf er nog niet tussen staan... -O-

Of moet ik toch een nieuwe bril...? :@
ik heb het aangepast op de wikipagina dus vanaf het volgende topic sta je erbij
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:07:30 #37
66422 dutch-mamma
pi_84655841
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 07:34 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik heb het aangepast op de wikipagina dus vanaf het volgende topic sta je erbij
Oeps, daar had ik nog niet gechecked...! Thnx! :*
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:30:39 #38
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84656297
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 01:43 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat jij mankeert/wat voor medicatie je nodig hebt? Puur uit nieuwsgierigheid (ik heb zelf COPD, en die hete dagen zijn echt slopend voor me...).
Ik heb zelfs astma, CVS, zonneallergie, hypoglycemie en graspollenallergie, lekkere combinatie voor dit werk maar oke. :')
Al mankeer ik nog wel meer hoor, maar die zijn niet relevant, zoals m'n aangeboren staar.
Blijf bewust dit werk doen zodat ik mezelf en m'n lijf verplicht om voldoende te bewegen, het is in dusdanige mate problematisch dat iemand anders m'n ontbijt en lunch moet maken en de wandeling met de hond moet doen in de middag als ik 2 wijken heb en ik tussen de ene en de andere wijk minstens een uur thuis moet zitten om enigszins op kracht te komen en soms wel 2 uur.

Qua medicatie probeer ik zoveel mogelijk in het doosje te houden, met dit weer moet ik wel m'n medicatie tegen de graspollen en de zonne allergie, maar gebruik ik zeker niet al m'n inhalators en luchtwegverwijderaars al heb ik ze wel altijd bij me onderweg.
Nu zit ik ook nog eens aan een middel voor huidontstekingen met als veel voorkomende klachten, vermoeidheid, spierpijn en een loom gevoel, laat ik dat nou standaard al hebben. :P
pi_84672566
Applausje waard:
Mijn postbode plus is anderhalf uur bezig geweest om te regelen dat ik morgen op vakantie kan _O_ Er hadden al 12 mensen vrij genomen en ik had de verkeerde datum vrijgevraagd (hihi faal :') ), maar hij heeft het toch kunnen regelen! :D
pi_84674279
Wat lief :D
En veel plezier op vakantie!
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:52:52 #41
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_84675856
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:59 schreef xxiessiexx het volgende:
Applausje waard:
Mijn postbode plus is anderhalf uur bezig geweest om te regelen dat ik morgen op vakantie kan _O_ Er hadden al 12 mensen vrij genomen en ik had de verkeerde datum vrijgevraagd (hihi faal :') ), maar hij heeft het toch kunnen regelen! :D
:P
Nothing is what it seems
pi_84676927
Sodeknetter wat een dag.. We hadden mensen tekort.. En de huus aan huis was nog niet gezet dus dat moest ook nog tussendoor.. Kon pas om half drie weg met mijn uitvoerwijk.. Die ik nog nooit gelopen had :D was om 5u klaar, ben helemaal afgebrand..
pi_84683157
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:54 schreef MissSpooky het volgende:
Wat lief :D
En veel plezier op vakantie!
Merci! :D
quote:
Ik zal het keihard draaien als ik weer op kantoor ben :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 juli 2010 @ 22:07:15 #44
Maffe Fries
pi_84683457
Veel plezier tijdens je vakantie
pi_84684996
ja fijne vakantie!
pi_84685737
Zo, morgen nog effe een wijkje bezorgen, en dan heb ik er weer 38 uren op zitten deze week. Wie zegt dat je bij de TNT geen uren kunt maken? :P
  zaterdag 31 juli 2010 @ 02:27:15 #47
66422 dutch-mamma
pi_84693574
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:30 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ik heb zelfs astma, CVS, zonneallergie, hypoglycemie en graspollenallergie, lekkere combinatie voor dit werk maar oke. :')
Al mankeer ik nog wel meer hoor, maar die zijn niet relevant, zoals m'n aangeboren staar.
Bedankt voor je antwoord!

quote:
Blijf bewust dit werk doen zodat ik mezelf en m'n lijf verplicht om voldoende te bewegen, het is in dusdanige mate problematisch dat iemand anders m'n ontbijt en lunch moet maken en de wandeling met de hond moet doen in de middag als ik 2 wijken heb en ik tussen de ene en de andere wijk minstens een uur thuis moet zitten om enigszins op kracht te komen en soms wel 2 uur.
Herkenbaar. Ik doe gemiddeld 2-2 1/2 uur over mijn wijk. Peanuts voor veel mensen, maar fysiek gelijk aan een fulltime voor mij. Maar ik doe het bewust, want als je COPD hebt moet je in beweging blijven anders kakken je longen nog verder in (ooit 6 weken in het gips gelegen... Pffff, niet prettig voor de longetjes).

Dat betekent: energie verdelen, want die is beperkt bij ons. En keuzes maken. II heb gelukkig thuiszorg voor het zware werk, anders trok ik het niet. En als ik woensdagmiddag thuiskom na mijn wijk, heeft mijn oudste zoon, die dan vrij is, mijn lunch al klaar.

quote:
Qua medicatie probeer ik zoveel mogelijk in het doosje te houden, met dit weer moet ik wel m'n medicatie tegen de graspollen en de zonne allergie, maar gebruik ik zeker niet al m'n inhalators en luchtwegverwijderaars al heb ik ze wel altijd bij me onderweg.
Nu zit ik ook nog eens aan een middel voor huidontstekingen met als veel voorkomende klachten, vermoeidheid, spierpijn en een loom gevoel, laat ik dat nou standaard al hebben. :P
Luchtwegverwijders toch, ik hoop niet luchtwegverwijderaars 8-)

Het mag niet, maar mede vanwege mijn gezondheidsproblemen bezorg ik de post per auto. Het kost amper benzine maar zo kan ik onderweg enkele keren even rusten. Zoiets gaat moeilijk op de fiets :')
Ventolin en wat extra spul (o.a. pijnstillers voor als mijn chronisch ontstoken achillespees weer eens muit) heb ik altijd bij me. Ook extra drinken, zeker als het warm is. Qua allergie ben ik gelukkig over veel ellende heengegroeid.

Ik denk dat jij en ik hetzelfde denken. We kunnen wel achter de geraniums zitten janken, maar dit is een geweldige manier om actief te blijven, al is het soms met kunst- en vliegwerk. Ik heb er nog wat baantjes naast. Alles om uit de bijstand te blijven. Als ik daarin terecht kom krijg ik meteen sollicitatievrijstelling, maar dan ben ik mijn vrijheid en zelfstandigheid kwijt.

Ik heb genoeg opleiding, ervaring en kennis in huis, maar er zit geen baas te wachten op kortademige 45-plussers, die ook nog eens beperkt inzetbaar zijn omdat er twee autistische pubers rondstuiteren die de nodige begeleiding vergen.

Het TNT-werk betaalt schandalig slecht (volgens het nieuwe systeem), maar ze nemen wel alles en iedereen aan. Of, positief uitgelegd, ze geven iedereen de kans aan de slag te gaan ;)

En eigenlijk is het helemaal geen beroerd werk (tenzij de sortering weer eens een grote zooi is, er een postzak ontbreekt terwijl ik die dag op tijd thuis moet zijn omdat er weer een kind naar de dokter moet of de HAH een beetje erg veel is). Ik ben in februari begonnen (ja, met de gladheid), elke dag is er wel wat anders te zien (ik geniet van de tuinen waar ik doorheen moet), mensen zijn meestal wel aardig tegen je, ik luister naar de radio terwijl ik bezig ben en tegelijkertijd werk ik aan mijn conditie.

Eén mythe wil ik meteen de wereld uitwerken: je valt er NIET van af... :'(
  zaterdag 31 juli 2010 @ 02:28:25 #48
66422 dutch-mamma
pi_84693587
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:59 schreef xxiessiexx het volgende:
Applausje waard:
Kijk, zulke mensen zorgen ervoor dat de motivatie hoog blijft! ;-)
pi_84703277
En er is weer een postbezorgster gestopt hier, en laat dat nou net de grootste wijk van het hele bestelgebied zijn (minimaal 3,5uur).... Niemand wil die wijk lopen en nieuwe mensen haken af na een maandje ofzo.... dus wens ze veel succes met zoeken, zelfs de fulltime postbodes willen die wijk niet, haha. Maar die hebben niet zo veel te kiezen toch?
pi_84703981
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 02:27 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Als je 90 portieken per dag loopt wel hoor!
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:37:57 #51
80382 manny
30 is best veel
pi_84704095
Ik zelf werk op kantoor bij tnt, maar alle lieden die bij pakketservice werken, bedankt. Spoed-pakje vanochtend precies op tijd bezorgd en hierdoor toch nog op de valreep het juiste cadeau voor collega die maandag jubileum heeft, 35 jaar bij PTT / TPG / TNT. Knap hoor....
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_84704412
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:05 schreef Deezertje het volgende:
En er is weer een postbezorgster gestopt hier, en laat dat nou net de grootste wijk van het hele bestelgebied zijn (minimaal 3,5uur).... Niemand wil die wijk lopen en nieuwe mensen haken af na een maandje ofzo.... dus wens ze veel succes met zoeken, zelfs de fulltime postbodes willen die wijk niet, haha. Maar die hebben niet zo veel te kiezen toch?
Ik heb volgens mij ook de grootste wijk. heb 4:10 ervoor.
pi_84704475
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 02:27 schreef dutch-mamma het volgende:
Nou, ik werk nu net ietsjes langer dan een maand bij TNT, en ik ben al 6 kilo lichter geworden. :P De haalrit 's middags is ook niet zo peanuts als veel mensen denken hoor; bij heel veel bedrijven waar ik moet zijn, met ik behoorlijk wat trappen omhoog lopen, en soms krijg je dan nog wel eens een volle blauwe postkrat in je handen geduwd. :D
pi_84704523
vandaag was lekker rustig vergeleken met gisteren. Heel weinig post. had nog wel een stukje van een opdeelwijk meegekregen, maar dat viel ook allemaal wel mee. Komende week iedere dag (behalve maandag) werken, de wijk waar ik woon voorbereiden en uitvoeren. Wel leuk :)
pi_84706081
Vandaag hier ook vet weinig post (3 kratten tegenover 8 of 9 in laten we zeggen maart), waarvan 1 krat bijna vol met kranten zat voor 1 camping haha. Heerlijk! Ik was om 8:30 aanwezig (ipv 9u) omdat we 2 wijken zouden moeten voorbereiden (extra). Dit hoefde niet, met als gevolg dat ik om 10:20 op de weg zat en heerlijk om 9:00 een pauze van een half uur heb gehouden haha (ik hou nooit pauze haha). om 14:00 terug in huis!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 juli 2010 @ 16:51:59 #56
Maffe Fries
pi_84706528
Er was echt niets vandaag. Had de hele wijk inclusief reclame in 3 tassen waar normaal vijf gebruikelijk is.
pi_84711912
ik heb vandaag een rouwkaart bezorgd voor iemand die Dodevogel heet :')

tenminste, dat stond erop haha, ik heb die naam nog nooit eerder gezien
  zaterdag 31 juli 2010 @ 20:12:26 #58
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_84713456
Even klein vraagje, in de loonschaal staat 17 jaar: 5,55.
Ik heb loonheffingskorting ingeschakeld, krijg ik dan het volledige 5,55 per uur?

Ben even berekenen wat ik extra krijg uitbetaald met mijn 74 overuren deze maand. :)
En heb nog 19 uren verlofuren. Sta er lekker voor.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_84714576
die tabel is netto :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 juli 2010 @ 20:52:25 #60
Maffe Fries
pi_84714982
mja, is niet waar. Het is zo dat als je onder de 500 euro blijft het bedrag netto is, maar zodra je er boven gaat komen moet er belasting afgedragen worden en verdien je dus niet het volledige bedrag meer.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 20:54:25 #61
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_84715060
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
mja, is niet waar. Het is zo dat als je onder de 500 euro blijft het bedrag netto is, maar zodra je er boven gaat komen moet er belasting afgedragen worden en verdien je dus niet het volledige bedrag meer.
incl. contracturen zit ik er net onder. :P
Maar als dat netto is, wat is het bedrag bruto dan? Want met loonheffingskorting zal ik er vast boven zitten dan?
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 juli 2010 @ 21:03:06 #62
Maffe Fries
pi_84715398
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:54 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

incl. contracturen zit ik er net onder. :P
Maar als dat netto is, wat is het bedrag bruto dan? Want met loonheffingskorting zal ik er vast boven zitten dan?
in principe is het bedrag dat je in de OP ziet staan bruto, maar omdat velen onder de belastinggrens zitten is het netto.
pi_84720867
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:12 schreef Dionysiou het volgende:
Even klein vraagje, in de loonschaal staat 17 jaar: 5,55.
Ik heb loonheffingskorting ingeschakeld, krijg ik dan het volledige 5,55 per uur?

Ben even berekenen wat ik extra krijg uitbetaald met mijn 74 overuren deze maand. :)
En heb nog 19 uren verlofuren. Sta er lekker voor.
Heb je wel een zaterdagwerker contract? Anders krijg je geen ¤ 5,55 namelijk, maar beduidend minder.
  zondag 1 augustus 2010 @ 11:13:29 #64
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_84730732
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 23:10 schreef rub3n het volgende:

[..]

Heb je wel een zaterdagwerker contract? Anders krijg je geen ¤ 5,55 namelijk, maar beduidend minder.
Ik ben aangenomen als zaterdagbesteller ja. :P
Maar ik werk deze vakantie gewoon full-time als zaterdagbesteller. :P
pi_84808530
Rustig hier of niet?
pi_84813204
Heb voor deze en volgende week de enige wijk in het dorp aangewezen gekregen die ik nog nooit had gelopen. Dat heb ik geweten ook.

Volgens de TC was het maar 60 adressen meer dan mijn standaardwijk. Wat hij er niet bij zei is dat deze postcode verspreid ligt door het hele dorp heen! :X Net op afstandmeten.nl even gekeken, heb 7,5 kilometer afgelegd, ritje van en naar het depot niet meegeteld.

En ik had in een straat mijn fiets middenin gezet om een mooi achtje te lopen, zie ik aan het eind van de straat dat er een vadsig kampjochie aan mijn fiets zit te morrelen. Laat er nou net een politiebusje naast me gestopt zijn >:)
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_84814965
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:47 schreef rub3n het volgende:
Rustig hier of niet?
Je kunt wel merken dat xxiessiexx op vakantie is, het is hier meteen een stuk stiller inderdaad :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:55:35 #68
Maffe Fries
pi_84815750
Was vandaag geen fluit te beleven. Wel reclame van de Gamma en de NS hier.
pi_84818497
Bij ons vandaag de gamma en karwei en bij bepaalde gebieden ook nog eens de AH.
Voordeel ervan is wel dat er niet gekort wordt :-)
pi_84819074
Valt het hah-zetten bij jullie ook onder het inverdienen?
pi_84819279
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:54 schreef tntster het volgende:
Bij ons vandaag de gamma en karwei en bij bepaalde gebieden ook nog eens de AH.
Voordeel ervan is wel dat er niet gekort wordt :-)
Hier moesten we dus gewoon vandaag ook inverdienen; ik neem aan dat je dat bedoelt met korten?
pi_84820489
Terug van vakantie. Ben een neger :@
Noot noot.
pi_84820995
pff heb deze hele week een andere wijk dan normaal maar vind m helemaal niet leuk. En methuis aan huis ben ik bijna 3 uur bezig geweest...
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:41:35 #74
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_84822269
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
Was vandaag geen fluit te beleven. Wel reclame van de Gamma en de NS hier.
NS hadden wij zaterdag. Zo'n envelop toch?

Karwei en Gamma wel vandaag. :P
pi_84822448
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:41 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

NS hadden wij zaterdag. Zo'n envelop toch?

Karwei en Gamma wel vandaag. :P
wij hadden de NS vrijdag... samen met beter meubel
vandaag gamma en AH
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:51:32 #76
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_84822593
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:47 schreef sbientje het volgende:

[..]

wij hadden de NS vrijdag... samen met beter meubel
vandaag gamma en AH
Ah, hopen dat we morgen geen HAH hebben. Scheelt echt enorm veel, dan vlieg je er door heen haha :P
pi_84823076
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:51 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Ah, hopen dat we morgen geen HAH hebben. Scheelt echt enorm veel, dan vlieg je er door heen haha :P
hier volgens mij wel wat, ik dacht jumbo
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:58:36 #78
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84825156
Hier vrijdag alleen weer eentje en dat is het voor deze week.
En wat was het heerlijk om weer eens 1 wijk op een dag te doen, vloog voorbij. :D
pi_84825723
Vandaag 2 postbezorgers ontslagen omdat ze in de vestiging, waar alle postbezorgerwijken staan, de labels van de HAH-tassen verwijderden en ze vervolgens lieten staan. Als je het al doet doe het dan op straat.
pi_84826918
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:13 schreef TokenW het volgende:
Vandaag 2 postbezorgers ontslagen omdat ze in de vestiging, waar alle postbezorgerwijken staan, de labels van de HAH-tassen verwijderden en ze vervolgens lieten staan. Als je het al doet doe het dan op straat.
hoe dom ben je dan. Ik snap dat niet zo goed hoor. Ik heb ook een hekel aan HAH (zeker als er weinig post is) maar ja, het hoort erbij :D
pi_84836338
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:13 schreef TokenW het volgende:
En ze waren zeker de briefjes op de bundels zelf vergeten te verwijderen? Haha stumperts!
pi_84836800
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:59 schreef rub3n het volgende:

[..]

En ze waren zeker de briefjes op de bundels zelf vergeten te verwijderen? Haha stumperts!
de postbezorgers vullen dat toch in op het bezorgrapport? of hebben die ook zo'n briefje bij de bundels?
pi_84841267
dat is wel erg ja haha.
En met niet gekort worden bedoel ik inderdaad dat we alle wijken zelf moestten zetten, dan zou er geen tijd van de uitvoering afgaan
pi_84842910
Zo handig dat m'n zus er ook werkt. 8-) Ik moest vandaag en morgen eigenlijk een klein wijkje lopen, maar m'n vriend vroeg of ik mee ging zwemmen. :D Dus zussie loopt mijn wijken.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:08:34 #85
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84845041
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 00:12 schreef sbientje het volgende:

[..]

de postbezorgers vullen dat toch in op het bezorgrapport? of hebben die ook zo'n briefje bij de bundels?
Bij ons worden die dingen niet eens gebruikt, soms zitten ze nog op de bundels zelf maar nooit in dat boekje en ingevuld word het ook nooit als er veel over is, enkel als we tekorten hebben.
pi_84858311
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:37 schreef MissSpooky het volgende:
Zo handig dat m'n zus er ook werkt. 8-) Ik moest vandaag en morgen eigenlijk een klein wijkje lopen, maar m'n vriend vroeg of ik mee ging zwemmen. :D Dus zussie loopt mijn wijken.
Mag dat?? :o
Out for my own, to live my own way...
pi_84859600
Ik kom er net achter dat die all-seasons-jack eigenlijk 2 jacks in één is :') :@
pi_84860411
het antwoord zit zelfs al in je bericht verborgen *O*
pi_84860589
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:42 schreef santiagojwz het volgende:
het antwoord zit zelfs al in je bericht verborgen *O*
:@

Had een oude gekregen toen ik begon en altijd gebruikt, vond dat ding warm zat voor de winter. Net gekeken, die oude was alleen de buitenjas.
Vond het al raar dat de nieuwe uit het kledingpakket warmer en strakker/dikker leek :P
pi_84861727
pff, kwam vandaag toevallig langs de box.. stonden 2 postbezorgers op de post te wachten. En zeiken zeg.. pffft! "hebben we weer huis aan huis? G*dverdomme" :')

de wijk die ik deze week heb is echt helemaal niet leuk vind ik :D maar ja :) even volhouden maar, ben benieuwd wat ik volgende week ga doen :)
pi_84861743
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:49 schreef Cerbie het volgende:

[..]

:@

Had een oude gekregen toen ik begon en altijd gebruikt, vond dat ding warm zat voor de winter. Net gekeken, die oude was alleen de buitenjas.
Vond het al raar dat de nieuwe uit het kledingpakket warmer en strakker/dikker leek :P
ik heb ook altijd alleen de buitenjas aan, ik vind het echt veel te heet met die 2 over elkaar!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 20:23:04 #92
273607 Linker_Onderlip
...naast Rechter Onderlip
pi_84866601
Die buitenjas valt bij mij veel te groot en ik vind 'm te lang...die binnenjas is vervolgens eigenlijk iets te klein :')...maar ik vind 'm wel fijner.
Ieder kutje zingt zoals het gebekt is.
pi_84893272
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:35 schreef gelebeer het volgende:

[..]

Mag dat?? :o
Jups, namen veranderd in de klapper (we hadden het ook gevraagd). Ze deden er echt heeelemaal niet moeilijk over.
pi_84893810
Het regent hier steeds en ik heb geen jas bij me.. Ga steeds maar onder een boom staan :D
pi_84898008
De hele week al postverdeler geweest blij dat het morgen de laatste dag is. :r

Vandaag toen ik van de vestiging naar de wijk fietste kreeg ik een goede regenbui over me heen, kom ik aan in het dorp waar de bestelling was, schijnt de zon en is het heerlijk weer. Ik nog ff langs de markt een bakje kibbeling halen. 8-) Kijkt iedereen je aan met een blik van gozer wat heb jij gedaan dat je er uitziet als een verzopen kat 8)7 8)7. Wel lekker snel klaar als er bijna geen post is, bestelling gedaan in 1 uur 5 min ^O^ ^O^
pi_84903208
Vandaag precies voor de bui binnen op kantoor :P
Morgen krijg ik opleiding in een brengrit die ik nog niet kan.
Ik HAAT brengritten; Goedemorgen *bliep* Tot ziens, Fijne dag nog }:|
pi_84903438
morgen en overmorgen om 8 uur beginnen, 1 wijk voorbereiden en dan mijn 'eigen' wijk voorbereiden en bezorgen. Maandag 4 wijken en dinsdag weer mijn vakantiewijk. Ik vind m helemaal niet leuk :D
pi_84911589
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:55 schreef tntster het volgende:
Bij haalritten gaat het er anders precies hetzelfde aan toe. :P Ligt natuurlijk wel aan het soort klanten dat je hebt, de ene is spraakzamer dan de andere.
Tok.
pi_84926979
Net terug van weekje vakantie.
2e dag dat ik weg ben toch maar even m'n voicemail afluisteren, 2 nieuwe berichten of ik mn post wil lopen want er staan tassen van 2 dagen op me te wachten. Ik proberen terug te bellen, geen gehoor. Toen maar via de sms opgelost.

Vakantie aangegeven:
bij eerste telefonische benadering
bij aanvang/sollicitatie gesprek
telefonisch nog een keer ter controle + de exacte data
en nogg een keer geverifieerd toen teamcoach me toevallig belde

ik had al zon gevoel dat het fout zou gaan, elke keer dat ik het zei was het "o, ja, goed dat je het zegt blabla".
+ dat de teamcoach nu met vakantie is, voelde ik dat het fout zou gaan dus had ik nog even extra gemeld van dan en dan ben ik op vakantie.

Vond het nogal opvallend.
pi_84927192
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:55 schreef tntster het volgende:
Je kunt dan ook gewoon een praatje met de meeste mensen maken hoor. ;) Van de 18 bedrijven waar ik post moet ophalen die ik heb, zitten er echt maar en stuk of 4 tussen waar je bij wijze van spreken de deur wordt uitgekeken. :P De rest van de secretaresses is denk ik al lang blij dat ze effe iemand hebben om mee te praten. :P
pi_84928305
7 blauwe bakken voor mijn wijk :( mailing van kpn ofzo. Heb nu net een postbezorgerswijk voorbereid en ga aan mijn eigen wijk beginnen :)
pi_84930186
Zojuist werd ik gebeld of ik op zaterdag post kan bezorgen voor 3,5 uur. Het salaris is 3,88 bruto per uur (ik ben 18 jaar). Dat is nogal laag lijkt mij voor de zaterdag :? :X
pi_84933025
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 11:15 schreef Verlichtend het volgende:
Zojuist werd ik gebeld of ik op zaterdag post kan bezorgen voor 3,5 uur. Het salaris is 3,88 bruto per uur (ik ben 18 jaar). Dat is nogal laag lijkt mij voor de zaterdag
Dat kan nooit?
Noot noot.
pi_84934234
Ik was inderdaad enigszins verwonderd toen ik het hoorde. Alleen zei ik direct ja voordat het ook maar tot me doordrong :|W. Donderdag heb ik een gesprek, maar twijfelen doe ik zeker :X .
pi_84934348
Hopelijk is het gewoon een verspreking O-) .
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:24:34 #106
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84934886
Ik zit vandaag 'ziek' thuis, nouja inmiddels heb ik dus nergens meer last van maar vanochtend fulltime de badkamer onder gekotst en totaal m'n evenwicht kwijt, duurde 2,5 uur voordat ik een stukje kon lopen door het huis, gevolgd door een volgend kotsmomentje.
Echt bizar, alles bewoog behalve ik, zweet kwam overal uit, bloed overgeven, zweverig ... Ik heb weer wat. :')
pi_84935705
quote:
Zojuist werd ik gebeld of ik op zaterdag post kan bezorgen voor 3,5 uur. Het salaris is 3,88 bruto per uur (ik ben 18 jaar). Dat is nogal laag lijkt mij voor de zaterdag :? :X
Whut :o Nah dat kan niet.
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:24 schreef Lastpost het volgende:
Ik zit vandaag 'ziek' thuis, nouja inmiddels heb ik dus nergens meer last van maar vanochtend fulltime de badkamer onder gekotst en totaal m'n evenwicht kwijt, duurde 2,5 uur voordat ik een stukje kon lopen door het huis, gevolgd door een volgend kotsmomentje.
Echt bizar, alles bewoog behalve ik, zweet kwam overal uit, bloed overgeven, zweverig ... Ik heb weer wat. :')
Zo hé, dat klinkt niet relaxed :o
pi_84936431
Voetbal International :') Een stuk of 30
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 augustus 2010 @ 16:21:23 #109
Maffe Fries
pi_84942520
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:58 schreef Cerbie het volgende:
Het bracht weer eens wat gewicht in de schaal :P
pi_84945135
quote:
Het zou kunnen, maar dat hangt af van het soort contract. Als het gaat om een contract als zaterdagbesteller dan klopt het niet (dan zou het EUR 6,30 moeten zijn), maar als het gaat om een contract als postbezorger (alleen lopen, dus niet sorteren) of tijdelijke hulpkracht, dan zou dit bedrag wel eens correct kunnen zijn. Dat is nml het nu geldende minimumjeugdloon voor een 18-jarige.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_84946507
ik ben helemaal afgedraaid, wat een rotdag. Was een mailing van KPN in mijn wijk, vandaar de 7 blauwe bakken, plus nog 2 van die platte (met de rare formaten enzo). De rode bakken waren weer te laat, dus alles liep uit. Uiteindelijk was het behalve die mailing niet heel veel post, 4 tassen, waarvan 1 tas mijn opdeelstuk was (die hadden de mailing ook). Van 8 tot half 2 en van 2 tot kwart over 5 gewerkt. Vorige week vrijdag was het ook al zo'n verschrikking, denk dat ik volgende vrijdag maar zeg dat ik niet kan }) ;)
pi_84946685
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het zou kunnen, maar dat hangt af van het soort contract. Als het gaat om een contract als zaterdagbesteller dan klopt het niet (dan zou het EUR 6,30 moeten zijn), maar als het gaat om een contract als postbezorger (alleen lopen, dus niet sorteren) of tijdelijke hulpkracht, dan zou dit bedrag wel eens correct kunnen zijn. Dat is nml het nu geldende minimumjeugdloon voor een 18-jarige.
Je hebt inderdaad gelijk ;) . Alleen is het wat mij betreft dan niet de moeite waard (voor slechts één dag per week). Ik denk er nog even over na...
pi_84954349
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:58 schreef Cerbie het volgende:
Die Intersport catalogi ook. :r
pi_84955030
Weet niet als het klopt, maar als dat zo is dan is dat echt schrikbarend slecht vind ik.... ik ben al jaren zaterdagbesteller en verdien 7,03 per uur (vanaf november weer een schaaltje omhoog :P). Ik hoorde van iemand die postbezorger is (is al in de 40) dat ze ongeveer 5 euro NETTO per uur verdient. Oftewel ik verdien als 19 jarige zaterdagbesteller meer dan iemand van 40+ jaar.... Klopt dit? En vinden jullie dit eerlijk? Zelf ben ik op zich wel blij met mijn loon per uur, maar kan me voorstellen dat dit niet leuk is voor de postbezorgers... :o
pi_84957117
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:34 schreef Deezertje het volgende:
Weet niet als het klopt, maar als dat zo is dan is dat echt schrikbarend slecht vind ik.... ik ben al jaren zaterdagbesteller en verdien 7,03 per uur (vanaf november weer een schaaltje omhoog :P). Ik hoorde van iemand die postbezorger is (is al in de 40) dat ze ongeveer 5 euro NETTO per uur verdient. Oftewel ik verdien als 19 jarige zaterdagbesteller meer dan iemand van 40+ jaar.... Klopt dit? En vinden jullie dit eerlijk? Zelf ben ik op zich wel blij met mijn loon per uur, maar kan me voorstellen dat dit niet leuk is voor de postbezorgers... :o
Het klopt geloof ik wel, maar het is belachelijk.
Ben ook weer terug van vakantie, morgen vrij en maandag weer op vakantie. Tralala :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:26:09 #116
Maffe Fries
pi_84957148
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:25 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Het klopt geloof ik wel, maar het is belachelijk.
Ben ook weer terug van vakantie, morgen vrij en maandag weer op vakantie. Tralala :P
Leuk gehad?
pi_84957803
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Leuk gehad?
Ja zeker :) Wel een beetje vreemd weer gehad (ben in Nederland gebleven) maar over het algemeen best veel zon :D Heb het post lopen niet gemist in ieder geval :P
pi_84959593
Mijn 'ik wil stoppen' mail is ook de deur uit.

Ik weet dat het per mail niet netjes is, maar het volgende is van de TNT ook niet netjes:

- Mij in één keer naar een ander team te doen, zonder dat ik er wat van af wist. :(
- Mij de planning niet e-mailen, zodat ik elke keer er achter aan moet bellen hoe laat ik moet komen. :(
- Aan de telefoon zeggen dat mijn zakken al klaar staan bij een nabrengpunt, kom ik daar... Geen zakken. Ze waren nog geen eens aan mijn wijken begonnen. Sta ik daar op kantoor helemaal niets te doen. :r
- Mijn uren kloppen elke maand niet, dus ik moet elke maand naar iemand gaan die dat even veranderd. :r
- En die iemand is nogal moeilijk te vinden, want ik heb om de 6 weken een andere teamcoach. :{
- En dat wordt verder ook niet gecommuniceerd, dus ik mag lekker gaan zoeken wie mijn teamcoach is die week. }:|

Dus aangezien ik echt niet weet aan wie ik moet zeggen dat ik stop, heb ik maar even een mail de deur uitgedaan naar een e-mailadres waar elke teamcoach op zit met uitleg er bij. De teamcoaches zijn ook vaak niet aanwezig op de zaterdag, dus dat is ook niet echt handig allemaal.

Maar ik blijf nog wel bij collectie voorlopig hoor! O+
Noot noot.
pi_84975241
Groot gelijk Jojoortje, vaarwel ;(

Stil hier trouwens, is iedereen laat klaar? :P
pi_84975531
Was al klaar.
2 wijken bezorgd, redelijk wat post, alleen wát een rot folder.
C1000 staat samen met de Gamma en Karwei in mijn 'hoe verzinnen ze het elke week nog irritanter' lijstje van HAH folders.... :(
pi_84976540
c1000 was rot idd, met die vouw aan de korte kant :? Gelukkig hoefde ik m niet te bezorgen

ik heb een redelijke dienst gehad eigenlijk, eerst 2 wijken voorbereid en daarna aan mijn eigen wijken begonnen. Was ruim binnen tijd klaar, ondanks dat ik later begonnen was. Met het opdeelstuk dat ik meehad, kwam ik precies op mijn eindtijd :D Wel een irritant opdeelstuk, echt 2 kanten van een wijk hadden ze me meegegeven. Het restje denk ik :D
pi_84976665
Ik had echt een klote HAH folder van een plaatselijk welness center. Het was zo'n deurhanger van karton... Moet je voorstellen hoe je dat achter je post vast hebt :r
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 16:18:53 #123
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84977249
Ik werd hier heen geschopt door Jojoortje :@

Sinds drie weken werkzaam bij TNT Post Arnhem. :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 augustus 2010 @ 16:41:51 #124
Maffe Fries
pi_84977883
C1000 was vandaag idd klote. Presteerden ze het ook nog om de folders niet goed samen te voegen, waardoor het een slappe hap was. Heb zelf alle C1000-foldertjes in elke reclamebundel onderweg op de zij moeten leggen zodat ik tenminste nog wat fatsoenlijk door kon werken.
pi_84978098
Jeeeeetje mina wat een rotdag. Ben nu net pas klaar met m'n 2 (1 hele en 2 'gedeeltelijke') wijkjes (waarvan normaliter één van 2,5 uur en één van 1,5 uur). Het begon al toen ik vanmorgen maar liefst tot 11:20 heb moeten wachten op m'n posttassen, die normaal zo rond kwart voor 11 op hun plek staan. Ik had vandaag dus ook die vreselijk irritante C1000 foldertjes. Wat heb ik me daaraan zitten ergeren de hele tijd. :r

Tot overmaat van ramp had ik ook echt heel slordig gesorteerde pakketjes. Heb meer dan vaak kris kras door straten moeten lopen omdat er 'verdwaalde' nummers tussen m'n bundels zaten. :r

Rotdag. :r
pi_84978261
dat is idd klote, als het niet goed gezet is. Gelukkig heb ik veel flats dus dan is het niet zo'n probleem, maar als je straten loopt is het echt heel irri als je steeds terug moet ja. Kun je toch wel tegen de postbode+ ofzo zeggen? :)
pi_84978872
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 16:53 schreef sbientje het volgende:
dat is idd klote, als het niet goed gezet is. Gelukkig heb ik veel flats dus dan is het niet zo'n probleem, maar als je straten loopt is het echt heel irri als je steeds terug moet ja. Kun je toch wel tegen de postbode+ ofzo zeggen? :)
Maandag moet ik weer de buslichting gaan doen en dan zie ik als het goed is degene die vanmorgen voor mij gezet heeft. :P Lekker rellen wordt dat maandag dus. :P
pi_84979379
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:13 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Maandag moet ik weer de buslichting gaan doen en dan zie ik als het goed is degene die vanmorgen voor mij gezet heeft. :P Lekker rellen wordt dat maandag dus. :P
haha nou rellen hoeft ook niet, maar ik vind wel dat je zulke dingen moet kunnen zeggen tegen elkaar, toch?

Ik kreeg laatst een compliment van een postbezorgster die haar wijk kwam halen, ik had m de dag daarvoor gezet. Zei ze: Ik heb nog nooit zo fijn gelopen. Vond ik wel aardig, ze zei dat ze het ook zei als het niet goed was, maar dat een complimentje ook weleens leuk was. Daar kon ik het alleen maar mee eens zijn :D
pi_84979964
Het is hier vooral in de vakantie te merken dat de zetten slechter zijn, al viel het vandaag wel mee.

Had wel een lolbroek die langsfietste..

Heb je je verslapen vanmorgen, dat je zo laat bent!?
:{? ( :r )

De blauwe brief is ook een klassieker. Hebben jullie wel eens iemand gehad die zo'n ding écht niet aan wilde nemen? :P
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 17:48:37 #130
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_84980108
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:45 schreef Cerbie het volgende:
Het is hier vooral in de vakantie te merken dat de zetten slechter zijn, al viel het vandaag wel mee.

Ik was juist heel vroeg volgens één persoon :')

En had vandaag veel mensen die stonden te wachten op hun post, terwijl ik niets voor ze had _O-
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_84980367
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:27 schreef sbientje het volgende:

[..]

haha nou rellen hoeft ook niet, maar ik vind wel dat je zulke dingen moet kunnen zeggen tegen elkaar, toch?

Ik kreeg laatst een compliment van een postbezorgster die haar wijk kwam halen, ik had m de dag daarvoor gezet. Zei ze: Ik heb nog nooit zo fijn gelopen. Vond ik wel aardig, ze zei dat ze het ook zei als het niet goed was, maar dat een complimentje ook weleens leuk was. Daar kon ik het alleen maar mee eens zijn :D
Haha, 'k ga niet écht rellen hoor. :P Maar 'k ga d'r zeer zeker commentaar op geven. :P Ik heb echt een paar van die lange rotstraten, en van die 'villawijkjes' met lange opritten. Dan is het echt geen pretje om een paar keer op en neer te lopen voor losse, 'verdwaalde' brieven. }:|

quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:45 schreef Cerbie het volgende:

De blauwe brief is ook een klassieker. Hebben jullie wel eens iemand gehad die zo'n ding écht niet aan wilde nemen? :P
Die blauwe brief grappen ben ik na 2 weken al best wel beu eigenlijk. :{ Alsof mensen niet inzien dat je die grappen al 2342323 keren per dag hoort. Hetzelfde had ik met die verkapte "Hee, d'r zit een gat in m'n glas!" grappen toen ik een bijbaantje in de horeca had. }:|
pi_84980369
oh ja dat gezever over dat je laat of vroeg bent. Ik heb ook vaak dat ze bij de ene flat zeggen: wat ben je laat? en bij de volgende: oh jij bent vroeg! :')

Ik heb 1 iemand die altijd naar buiten komt. Ik loop altijd hetzelfde en haar huis zit op het einde van een loopstukje.. maar toch vraagt ze allltijd: heb je het al in de bus gedaan? Eh nee, want anders liep ik hier niet meer :D
pi_84980408
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:56 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Haha, 'k ga niet écht rellen hoor. :P Maar 'k ga d'r zeer zeker commentaar op geven. :P Ik heb echt een paar van die lange rotstraten, en van die 'villawijkjes' met lange opritten. Dan is het echt geen pretje om een paar keer op en neer te lopen voor losse, 'verdwaalde' brieven. }:|
[..]

Die blauwe brief grappen ben ik na 2 weken al best wel beu eigenlijk. :{ Alsof mensen niet inzien dat je die grappen al 2342323 keren per dag hoort. Hetzelfde had ik met die verkapte "Hee, d'r zit een gat in m'n glas!" grappen toen ik een bijbaantje in de horeca had. }:|
ja erg he.. of mensen die random op straat aan je vragen of je voor hun ook post hebt :')
Of: kom je de honderdduizend brengen? :')

get a life! verzin eens wat leuks...

ook een ergenis, mensen die je postje noemen
pi_84980433
Deze was iemand die niet eens in die straat woonde, echt waar bemoeien mensen zich mee :P

Ik heb één keer gehad dat een vrouw me aan zag komen en me al toeriep dat ze de blauwe brieven absoluut niet meer wilde en dat ik ze mee terug moest nemen. Had er geen voor haar, maar zou niet weten of ik hem mee terug zou nemen of gewoon in de bus gooien als ze weer terug naar binnen was >:)
pi_84980479
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:57 schreef sbientje het volgende:

[..]

ja erg he.. of mensen die random op straat aan je vragen of je voor hun ook post hebt :')

En dan echt zo -> :D blijven kijken in afwachting van een reactie als "WHAHAHA HAHA WOEHAHAHA! *) ", als men zo'n opmerking maakt. 8)7
pi_84980776
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:00 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

En dan echt zo -> :D blijven kijken in afwachting van een reactie als "WHAHAHA HAHA WOEHAHAHA! *) ", als men zo'n opmerking maakt. 8)7
dat had ik laatst ja... stond een knul buiten op de post te wachten dus ik gaf zijn post en net toen ik me weer omgedraaid had zei ie: oh, deze mag mee terug hoor! Dus ik zei: oh... "ja, het is een rekening" ik kon er nog net een ha-ha-ha uitpersen.. begint ie me echt keihard uit te lachen? :? nou ja... erg vaag
pi_84995453
Wat een ***formaat van die C1000 zeg... heb steeds bij m'n bundels zitten twijfelen of ik het of ervoor of erachter hield... 8)7
Nou maandag t/m woensdag eindelijk extra werken en dan donderdag op vakantie en 3 zaterdagen geen post voor mij! *O*
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_85000970
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:56 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Incidenteel een keer terug lopen vind ik niet erg, fouten maken doet iedereen. Maar wanneer ik merk dat iemand er met de pet naar heeft gegooid met het zetten van een wijk die ik wegbreng, blijf ik echt niet op en neer lopen. Daar heb ik ook helemaal geen tijd voor, met die krappe tijden (zomerperiode uitgezonderd). Ik neem ze gewoon weer mee naar kantoor (tenzij het rouwkaarten oid zijn). Morgen weer een dag.. :6

Ik doe overigens juist extra mijn best bij het zetten van een wijk die een ander moet wegbrengen. Wil dan juist geen fouten maken.
pi_85001341
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:55 schreef Aagie het volgende:

[..]

Incidenteel een keer terug lopen vind ik niet erg, fouten maken doet iedereen. Maar wanneer ik merk dat iemand er met de pet naar heeft gegooid met het zetten van een wijk die ik wegbreng, blijf ik echt niet op en neer lopen. Daar heb ik ook helemaal geen tijd voor, met die krappe tijden (zomerperiode uitgezonderd). Ik neem ze gewoon weer mee naar kantoor (tenzij het rouwkaarten oid zijn). Morgen weer een dag.. :6

Ik doe overigens juist extra mijn best bij het zetten van een wijk die een ander moet wegbrengen. Wil dan juist geen fouten maken.
Bij mij zaten gisteren nog gewoon een paar van die gele kaarten er tussen bij een paar bundels. :D Kun je nagaan hoe erg het was. :')
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:16:36 #140
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_85001428
Hier zitten ook altijd bijzonder veel poststukken verkeerd, op gewoon een bundel dubbel waardoor je 2 keer hetzelfde stuk kunt gaan lopen.
Die gele kaarten kom ik ook 2 wekelijks weleens tegen, dat vind ik echt slordig en bij dunne tijdschriften in folie (zoals die tv gids) heb ik bijzonder vaak dat er dubbelgeplakt zitten waardoor ik ook iets heb voor een wijk die totaal ergens anders zit.

En als het te gortig wordt neem ik ze gewoon weer mee terug, heb soms wel 30 fouten in een wijk en dan blijf ik niet van straat E naar straat A teruglopen/fietsen om daarna weer hetzelfde te hebben.
pi_85003348
BIj het zetten werken de machines ook niet mee, soms heeft de machine kuren en zet dat ding brieven zonder reden ipv laag naar hoog, hoog naar laag en andersom, of verwerken die ondingen de post voor hetzelfde vak 2 maal.
pi_85005390
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:57 schreef sbientje het volgende:

[..]

Of mensen die naar je toekomen als je een grote stapel post in je handen hebt, een spijkerbroek draagt met het TNT logo op je kontzak én je TNT polo aan hebt: "Ben jij van de post?"
:')
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:33:48 #143
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_85005503
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:30 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Of mensen die naar je toekomen als je een grote stapel post in je handen hebt, een spijkerbroek draagt met het TNT logo op je kontzak én je TNT polo aan hebt: "Ben jij van de post?"
:D Ik draag mijn eigen kleding :X
pi_85007974
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:33 schreef donroyco het volgende:

[..]

:D Ik draag mijn eigen kleding :X
De TNT moet van die shirtjes bestellen die geschikt zijn voor 30 graden of hoger. Die stof is zoooo dik :r
Maar volgens mij hebben sommige vestigingen al die shirtjes?
Noot noot.
pi_85008435
Ik heb zo'n fel oranje met zwart polo`tje van die synthetische rotzooi, zit op zich best lekker met warm weer. Maar als de zon fel schijnt doe ik me liever een muscle shirt aan, zodat m'n armen ook fijn meebruinen. Mooie goudbruine onderarmen met daarboven spierwitte bovenarmen, ziet dus echt niet uit. O-)
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:58:01 #146
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_85008512
Ha! ik ontdek net deze reeks terwijl ik afgelopen vrijdag m'n laatste dag als postbezorger had :P
Leuke zomerbaan, daar niet van.

Wie weet ga ik komend schooljaar wel weekendpostbode worden...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 8 augustus 2010 @ 15:14:19 #147
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_85009084
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:58 schreef timbob het volgende:
Wie weet ga ik komend schooljaar wel weekendpostbode worden...
Misschien word ik dat ook wel :)
pi_85009301
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:26 schreef TokenW het volgende:
BIj het zetten werken de machines ook niet mee, soms heeft de machine kuren en zet dat ding brieven zonder reden ipv laag naar hoog, hoog naar laag en andersom, of verwerken die ondingen de post voor hetzelfde vak 2 maal.
dat heb ik echt pas 1 keer meegemaakt :) trouwens, als ik dat merk, draai ik alles om hoor :D

Ik heb nu in de vakantie dus een wijk die uit 2 delen bestaat, postcodes met A en postcodes met B. Die moeten na elkaar in de kast en ook na elkaar gezet dus.. Alleen heeft de zet machine echt een heel rare volgorde. Hij begint in het midden van de wijk en dan naar buiten zeg maar, en dan het volgende stuk begint weer in het midden en loopt dan de andere kant op. Echt niet handig. Dus ik maak er maar mijn eigen volgorde van haha, anders vind ik het niet effectief :P
  zondag 8 augustus 2010 @ 16:17:15 #149
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_85011319
Hoi,

Vraagje!
Ik ga mijn brommer weg doen en met de fiets mijn post doen (veel lekkerder, ook lichaamsbeweging!)
Krijg je korting van TNT als je een fiets koopt?

Sowieso word het een transporter fiets, wél nieuw.
Wil tot max. 400 EU besteden. Dus word vast een Puch of een Batavus ofzo.

Die staatsloterij fietsen van Union (UNISEX frame) zien er ook wel stevig uit, alleen terugtrap rem is dat wel praktisch?

[ Bericht 17% gewijzigd door Dionysiou op 08-08-2010 16:25:32 ]
pi_85011904
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:17 schreef Dionysiou het volgende:
Hoi,

Vraagje!
Ik ga mijn brommer weg doen en met de fiets mijn post doen (veel lekkerder, ook lichaamsbeweging!)

Die staatsloterij fietsen van Union (UNISEX frame) zien er ook wel stevig uit, alleen terugtrap rem is dat wel praktisch?
Soms krijg je van TNT wel eens een boekje met aanbiedingen voor fietsen of brommers.
pi_85012980
quote:
Hoi,

Vraagje!

een terugtraprem is net zo praktisch als handremmen wmb, behalve als je zonder af te stappen bij de bussen kan haha, dan is handremmen veel handiger
pi_85013246
Er is een tijd terug nog een grote discussie geweest in deze reeks of dat een terugtraprem of een handrem beter is :P
pi_85013897
toen was ik er nog niet geloof ik :D
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:42:59 #154
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_85014414
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:28 schreef sbientje het volgende:
toen was ik er nog niet geloof ik :D
Ik ook niet, ik ga iig voor handrem, daar ben ik aan gewend denk ik :P
pi_85018794
Ik sta met een handrem sneller stil.
Noot noot.
pi_85019802
terugtraprem is lekker slippen hahaha... mijn postfiets heeft terugtraprem, k spring er altijd al af voordat ie stilstaat
pi_85027447
quote:
Hoi,

Vraagje!

Is er geen collega die met je wil ruilen? Jouw brommer tegen zijn fiets? Na 10 jaar fietsen doe ik de bestelling nu op de snorfiets, en ik vind het een uitkomst!

Maar nu even ingaan op je vraag: Sowieso, ongeacht welke fiets je koopt, zou ik even informeren op je vestiging naar het Fietsenplan. Hiermee kun je een fiets kopen en de aanschafprijs wordt op je brutoloon ingehouden, dus dat betekent belastingvoordeel. Ook kun je er voor kiezen om je fiets te betalen met nog openstaande verlofuren. Ik heb diverse collega's die zo een fiets gekocht hebben.

Van tijd tot tijd zijn er ook acties waardoor je de speciale TNT-fiets van Union (de Union X-pression) met korting kunt bestellen bij de personeelsvereniging (de PVTNT). Dat is ongeveer dezelfde fiets als die Staatsloterijfiets, maar dan wat steviger uitgevoerd.

Terugtrap of versnellingen: versnellingen zijn erg handig voor wegfietsen bij het stoplicht of steile bruggetjes met volle tassen. Nadeel is dat het allemaal wat kwetsbaarder is dan bij een terugtraprem. Verder heeft een fiets met versnellingen eigenlijk altijd handremmen, en is het dus wat minder makkelijk om met een bundel in je hand te fietsen (bijv. op maandag) dan wanneer je een terugtraprem hebt.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  maandag 9 augustus 2010 @ 06:51:43 #158
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_85037589
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Is er geen collega die met je wil ruilen? Jouw brommer tegen zijn fiets? Na 10 jaar fietsen doe ik de bestelling nu op de snorfiets, en ik vind het een uitkomst!

Maar nu even ingaan op je vraag: Sowieso, ongeacht welke fiets je koopt, zou ik even informeren op je vestiging naar het Fietsenplan. Hiermee kun je een fiets kopen en de aanschafprijs wordt op je brutoloon ingehouden, dus dat betekent belastingvoordeel. Ook kun je er voor kiezen om je fiets te betalen met nog openstaande verlofuren. Ik heb diverse collega's die zo een fiets gekocht hebben.

Van tijd tot tijd zijn er ook acties waardoor je de speciale TNT-fiets van Union (de Union X-pression) met korting kunt bestellen bij de personeelsvereniging (de PVTNT). Dat is ongeveer dezelfde fiets als die Staatsloterijfiets, maar dan wat steviger uitgevoerd.

Terugtrap of versnellingen: versnellingen zijn erg handig voor wegfietsen bij het stoplicht of steile bruggetjes met volle tassen. Nadeel is dat het allemaal wat kwetsbaarder is dan bij een terugtraprem. Verder heeft een fiets met versnellingen eigenlijk altijd handremmen, en is het dus wat minder makkelijk om met een bundel in je hand te fietsen (bijv. op maandag) dan wanneer je een terugtraprem hebt.
Bestellen op de snor is heerlijk ja, maar ik gebruik hem ook 's ochtends voor de kranten. En daar maakt ie écht teveel geluid voor helaas..
En om hem dan te houden voor die ene zaterdag dat ik normaliter bestel (nu dan 5 dagen per week vanwege vakantie) is het niet echt rendabel. Kan ik beter steeds 1 week een brommer lenen bij TNT.

Die TNT Fiets wou ik inderdaad ook bestellen, maar ik zie hem nergens te koop staan? :(
pi_85052853
Vandaag voor het eerst een maandag gedaan :')
Ja, het zijn straat x en straat y, ben je ongeveer drie kwartier mee bezig
(straatnamen, geen wijknamen).
Staat er een tas voor me klaar met drie bundels voor drie verschillende wijken, dat was wel iets meer dan 3 kwartier :')

Heb nog een geologger meegenomen die mijn pa had liggen, leuk om je eigen route in google earth terug te zien :D
pi_85060634
ik had vandaag 4 wijken. 1 wijk waren 2 bundels blijven liggen van zaterdag, dus dat was redelijk wat post, die andere wijken was heel weinig... waren 2 wijken bij die ik nog nooit gelopen had. Kon een straat niet vinden, en had ook mijn telefoon (met kaarten) niet bij me... du sdie moeten ze morgen maar weer meenemen haha, het was maar 1 brief en geen rouwkaart ofzo...

morgen tussen half 8 en 8 beginnen, huis aan huis zetten.. hoera -O-
pi_85060749
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:57 schreef Cerbie het volgende:
Vandaag voor het eerst een maandag gedaan :')
Ja, het zijn straat x en straat y, ben je ongeveer drie kwartier mee bezig
(straatnamen, geen wijknamen).
Staat er een tas voor me klaar met drie bundels voor drie verschillende wijken, dat was wel iets meer dan 3 kwartier :')

Heb nog een geologger meegenomen die mijn pa had liggen, leuk om je eigen route in google earth terug te zien :D
Tja, maandagen gaan altijd anders, weinig post maar toch lang bezig zijn, herkenbaar...

Ik mocht vandaag na een jaar niet op maandag gewerkt te hebben één blok van 6 wijken zelf voorbereiden en die ook weglopen + nog eens 2 wijken weglopen... slechts 3,5 uur over gedaan :P
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_85062732
Ik moet morgenvroeg een nieuwe, voor mij nog onbekende wijk lopen. Een behoorlijke, want er wordt normaliter 3,5 uren voor uitgeteld. Hoop dat ze een beetje op tijd zijn met de post zetten, want om 3 uur moet ik altijd beginnen met de buslichting. -O-
pi_85063978
Vandaag voor het eerst sinds jaren weer eens mijn vinger tussen de deur gekregen. Ik gooide de autodeur dicht maar het bleek dus dat er nog een stukje vinger tussen zat, nu zit ik dus met een blauwe vinger. :')
Tok.
pi_85064337
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:18 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds jaren weer eens mijn vinger tussen de deur gekregen. Ik gooide de autodeur dicht maar het bleek dus dat er nog een stukje vinger tussen zat, nu zit ik dus met een blauwe vinger. :')
auw! beterschap!
pi_85083240
Hee, ik heb een vraagje aan de mensen hier..

Ik zit na de vakantie zonder werk en ben op zoek naar iets voor op zaterdagmorgen en eventueel paar keer doordeweeks...
Nu had ik nog een vacature gezien voor zaterdagbezorger bij TNT in mijn dorp Boxtel...
Dus heb een beetje rondgekeken op internet en kwam bij dit forum uit en heb het eens een tijdje doorgelezen..
Raden jullie het baantje als zaterdagbezorger aan of niet, want zoals ik hier lees zijn jullie allemaal nog redelijk enthousiast om bij TNT te werken (op wat gemopper na ;) )
Ik zag dat ik als zaterdagwerken aardig wat kon verdienen want heb namelijk 6,5 jaar bij c1000 gewerkt (ben nu 20) en bij TNT zou ik netto 70 cent meer verdienen dan de leidinggevende functie bij c1000...

Is het ook zo dat je als zaterdagbezorger kan worden gevraag om een keer doordeweeks in te vallen of iets? Want ben in het komende schooljaar enkele dagen vrij in de week dus zou ik nog wat extra kunnen werken eventueel (wel tegen het zaterdagsalaris natuurlijk :) )

Ik zit dus heel erg te twijfelen of ik ga solliciteren voor dit baantje.. het lijkt me wel gewoon leuk, dit baantje dus daar zal het niet aan liggen... wil gewoon wat reacties.. misschien dat jullie me echt over kunnen halen om het te doen..

Nou, was een heel verhaal.. ik wacht de reacties wel af!

Groetjes Rene

[ Bericht 0% gewijzigd door rvarnhem op 10-08-2010 10:43:14 ]
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:05:26 #166
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_85086480
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 08:28 schreef rvarnhem het volgende:
Hee, ik heb een vraagje aan de mensen hier..

Ik zit na de vakantie zonder werk en ben op zoek naar iets voor op zaterdagmorgen en eventueel paar keer doordeweeks...
Nu had ik nog een vacature gezien voor zaterdagbezorger bij TNT in mijn dorp Boxtel...
Dus heb een beetje rondgekeken op internet en kwam bij dit forum uit en heb het eens een tijdje doorgelezen..
Raden jullie het baantje als zaterdagbezorger aan of niet, want zoals ik hier lees zijn jullie allemaal nog redelijk enthousiast om bij TNT te werken (op wat gemopper na ;) )
Ik zag dat ik als zaterdagwerken aardig wat kon verdienen want heb namelijk 6,5 jaar bij c1000 gewerkt (ben nu 20) en bij TNT zou ik netto 70 cent meer verdienen dan de leidinggevende functie bij c1000...

Is het ook zo dat je als zaterdagbezorger kan worden gevraag om een keer doordeweeks in te vallen of iets? Want ben in het komende schooljaar enkele dagen vrij in de week dus zou ik nog wat extra kunnen werken eventueel (wel tegen het zaterdagsalaris natuurlijk :) )

Ik zit dus heel erg te twijfelen of ik ga solliciteren voor dit baantje.. het lijkt me wel gewoon leuk, dit baantje dus daar zal het niet aan liggen... wil gewoon wat reacties.. misschien dat jullie me echt over kunnen halen om het te doen..

Nou, was een heel verhaal.. ik wacht de reacties wel af!

Groetjes Rene
Persoonlijk vind ik het heerlijk, postbode zijn.. Maarja, in de winter.. maar oké, we krijgen een mooi salaris!
Verder de uren die je extra maakt naast je zaterdag zijn overuren. Die krijg je altijd de volgende maand pas uitbetaald. En uiteraard tegen het salaris dat is afgesproken (dus ben je zaterdagbesteller en ze vragen je doordeweeks te werken krijg je dat salaris). Bij ons is dit meestal alleen bestellen (bezorgen) omdat de vaste krachten sorteren.

Heb vorige maand 72 uren overgewerkt tegen het zaterdagbestellers salaris. Kijk dat tikt lekker aan als 17 jarig jochie. En heerlijk joh, even 3 uurtjes post doen op een dag! ^O^
Goed te pruimen.
pi_85087596
haha dat tikt zeker lekker aan ja!

En ik al die tijd maar gedacht dat ik goed verdiende in de vertrouwde C1000...
Ik denk dat ik maar gewoon eens ga solliciteren en dan zie ik wel of het me bevalt..
Ik moet zeggen dat zo zaterdagsmorgens beetje fietsen en lopen ook wel gezond is voor me want sinds mn rijbewijs is het dramatisch hoeveel ik fiets of loop...

Ga zometeen zon aanmeldformulier versturen en dan hopen dat ik voor 20 augustus (ga ik op vakantie naar Dominicaanse) reactie heb en op gesprek mag komen..

He tis trouwens wel leuk om al die verhalen van jullie te volgen.. Zit hier op kantoor bij mn vakantiewerk en als ik ff niks te doen heb ofzo ga ik dat maar beetje lezen.. Vandaar dat ik nu eens dacht van: hee laat ik hun anders is wat vragen stellen..

In ieder geval nog bedankt voor de info!

gr rene
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:07:39 #168
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_85088566
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:41 schreef rvarnhem het volgende:
haha dat tikt zeker lekker aan ja!

En ik al die tijd maar gedacht dat ik goed verdiende in de vertrouwde C1000...
Ik denk dat ik maar gewoon eens ga solliciteren en dan zie ik wel of het me bevalt..
Ik moet zeggen dat zo zaterdagsmorgens beetje fietsen en lopen ook wel gezond is voor me want sinds mn rijbewijs is het dramatisch hoeveel ik fiets of loop...

Ga zometeen zon aanmeldformulier versturen en dan hopen dat ik voor 20 augustus (ga ik op vakantie naar Dominicaanse) reactie heb en op gesprek mag komen..

He tis trouwens wel leuk om al die verhalen van jullie te volgen.. Zit hier op kantoor bij mn vakantiewerk en als ik ff niks te doen heb ofzo ga ik dat maar beetje lezen.. Vandaar dat ik nu eens dacht van: hee laat ik hun anders is wat vragen stellen..

In ieder geval nog bedankt voor de info!

gr rene
Het is inderdaad leuk werk. Echter, zoals je misschien al in het nieuws gelezen hebt, worden alle kantoren in Nederland binnen 2 jaar gesloten. En dat is te merken op de werkvloer. Er zijn collega's bij die het langs zich heen laten gaan en die zien wel wat er in de toekomst gaat gebeuren. Maar er zijn ook veel collega's die telkens norser worden en kortaf reageren enzo, terwijl ze dat een tijd geleden een stuk minder deden.

Als je zaterdagwerker wordt kun je zoals bij dionysou bijvoorbeeld voornamelijk bestelwerk gaan doen, echter zijn er ook genoeg kantoren waar je om 6 uur begint met het voorsorteren van de post, allemaal wijken moet voorbereiden en dan pas de straat op gaat. Dat is helemaal afhankelijk van het kantoor waar je terecht komt en het beleid wat de betreffende teamcoach / planner / vbg - manager ter plaatse voert. In ieder geval bestaat er een kans dat je diensten krijgt waarmee je voor 3-4 uur 's middags niet klaar bent. ;)

Ikzelf ( ben zaterdagwerker ) heb tot nu toe heel veel extra gewerkt doordeweeks, uiteindelijk moest ik in vakantieperioden zelf aangeven of ik ook iets minder mocht werken. Werkweken van 50 tot 60 uur zijn best slopend als je veel fysiek werk moet doen zoals bij de post. :P

Maar ja, het verdient zeker goed. :)
Nothing is what it seems
pi_85089281
Ja dat zijn flinke weken ja.. Was ik zelf niet van plan om ZOveel te gaan werken in een vakantie.. Maar goed dat zie ik tegen die tijd nog wel eens..

Maar je zegt dat ze alles willen sluiten (heb ik idd gehoord) maar van waaruit wordt er dan post bezorgd? Of blijven die sorteercentra wel bestaan?

En een dienst tot 3 of 4 uur vind ik geen probleem (zijn alleen maar uren en uren = geld ^O^ )

Zoals bij TNT op de site staat, staat er dat je als zaterdagmedewerker altijd moet sorteren en dan pas bezorgen maar dat verschilt dus wel per kantoor dan? Maakt niet uit eigenlijk wat ik doe, als het maar voor dat salaris is :P

Heb wel al gelezen dat je een maand proeftijd hebt dus als het uiteindelijk toch echt helemaal niks waard is kan ik altijd nog opstappen natuurlijk.. Nou ben ik gelukkig niet zon heel moeilijk persoon O-)

Heb nu pauze dus ga mooi ff dat aanmeldformulier sturen etc..
pi_85092806
Ik heb in mijn kantoor juist meer het gevoel dat de meesten weten waar ze aan toe zijn:

Verder, ik wil je aanbevelen naar het TNT kantoor zelf te gaan, en niet via internet solliciteren.
pi_85092987
rvanarnhem, als zaterdagbesteller kan het inderdaad zo zijn dat je bijvoorbeeld je eigen wijk moet voorbereiden, en daarna wegbrengen. In mijn geval doe ik alleen nog de bestelling.
Aan de ene kant is het jammer, want in uren ben ik er wel wat op achteruit gegaan, maar aan de andere kant is het ook wel fijn. Nu kan ik op een zelf gekozen moment langskomen om mijn wijk op te halen, in plaats van 8 uur paraat staan om te sorteren. Ik vind het minder erg dat ik qua uren achteruit ben gegaan, omdat ik dat gelukkig kan compenseren met een ander baantje. Juist de afwisseling van deze twee baantjes zorgt ervoor dat het interessant blijft :).
pi_85094815
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:57 schreef rub3n het volgende:
Ik heb in mijn kantoor juist meer het gevoel dat de meesten weten waar ze aan toe zijn:

Verder, ik wil je aanbevelen naar het TNT kantoor zelf te gaan, en niet via internet solliciteren.
Oww.. ja vind via internet altijd beetje vaag maar heb het nu wel al gedaan en er stond dat ik binnen 5 werkdagen gebeld werd.. Dus ik wacht dat wel even rsutig af en dan kan ik alsnog even daarnaartoe gaan..

Ja 2 baantjes is wel lekker afwisselend ja.. Alleen gelukkig heb ik deze vakantie flink wat geld verdiend en ga ik als het goed is binnen een jaar een keer afstuderen dus heb geen hoog salaris nodig eigenlijk.. het is meer dat ik dalijk werk om mn vaste lasten te dekken (auto, verzekering etc.) en om gewoon bezig te zijn aangezien ik ander NOOIT meer ergens kom haha :P
Maar zou het niet erg vinden om vroeg aanwezig te zijn want ben gewend om om 6 uur smorgens te beginnen op zaterdag.. Niet altijd even prettig maar dan heb ik verder nog iets aan mn zaterdag..

Nouja, ik wacht nog even af.. Heb ook al e-mailtje gekregen dat ik gebeld zal worden en bedankt oor het aanmelden blablablabla.. Lekker standaard is dat altijd..

Nogmaals bedankt voor de reacties ^O^ (heb ik ook nog iets te doen op mn vakantiewerk haha >:) )
pi_85096094
Houdt er wel rekening mee dat je als je op de zaterdag bezorgt, je elke week de folder van de C1000 moet bezorgen :')

En is het dit tegenwoordig een nieuwe trend onder postbezorgers: laten weten dat je per 1 september stopt maar meteen de volgende dag (ruim 3 weken te vroeg) al stopt zonder dat iemand dat weet.... Stonden we vandaag mooi met onderbezetting en een fikse wijk waar de postbezorger dus a la minute gestopt was.... 8)7
pi_85096370
Mag hopen voor je dat het geen trend is! :P
Maar dat is overal.. in de supermarkt komen ze gewoon niet opdagen ook al stoppen ze niet dus.. }:|

Ja elke week de C1000 folder... Heerlijk 8-) Kan ik mooi zien welke klote-aanbiedingen ik anders weer af had moeten vullen ;)
pi_85097154
Straks weer even 2 uurtjes buslichten/haalklanten! Ik vind het zo'n heerlijk moment van de dag. Ziet er een beetje als volgt uit dan:

16:10 - Ik fiets op mijn gemak naar de TNT vestiging (2-4 minuten)
16:15 - Ik pak mijn scanpen, rittenlijst, telefoon, buslichtingsleutel en automapje. Ondertussen pratend met jan en alleman.
16:20-16:25 - Stap in de auto en rijd (niet op mijn gemak) naar de eerste 2 klanten
16:35 - Terug bij TNT. Even paar laptops + stapeltje post afgeven bij Partijenpost.
16:40 - Even 4 buslichtingzakken, een steekwagentje en een blauw krat in de auto mikken.
16:42-16:55 - Beetje kloten. (tips: plak eens plakband tussen de 2 paaltjes bij de laaddeur, leuk joh als iemand daar tegenaan loopt haha)
16:55 - Rijdt naar nog 1 haalklant.
17:00 - Groet de zeer leuke en knappe receptioniste en begin 200 meter verder met een bus.
17:50 - Kom weer aan bij TNT.
18:05 - Klaar met uitpakken auto
18:05 - Spullen opruimen
18:10 - Aan de koffie met zijn allen! En vaak ga ik rond 19:00 ofzo weer keer naar huis. Haha

Chauffeur Collectie = HEERLIJK!

Zo dat moest ik ff kwijt haha. Het is jammer dat de vestiging hier in Kampen binnen nu en 1,5 jaar gaat opdoeken. Anders kon ik dit mooi de komende vier jaar naast mijn opleiding doen!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:39:50 #176
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_85097288
Wat een vervelende dag vandaag, naast de HAH lag er ook een hele (voor mij nieuwe) wijk open; er werd nieuwe riolering gelegd en dus was er een gat gegraven van een halve meter en moest ik er steeds overheen springen.
pi_85097353
Ach dat houdt je fit en scherp (en lenig)! :P
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:01:46 #178
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_85098295
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:36 schreef rub3n het volgende:
Straks weer even 2 uurtjes buslichten/haalklanten! Ik vind het zo'n heerlijk moment van de dag. Ziet er een beetje als volgt uit dan:

16:10 - Ik fiets op mijn gemak naar de TNT vestiging (2-4 minuten)
16:15 - Ik pak mijn scanpen, rittenlijst, telefoon, buslichtingsleutel en automapje. Ondertussen pratend met jan en alleman.
16:20-16:25 - Stap in de auto en rijd (niet op mijn gemak) naar de eerste 2 klanten
16:35 - Terug bij TNT. Even paar laptops + stapeltje post afgeven bij Partijenpost.
16:40 - Even 4 buslichtingzakken, een steekwagentje en een blauw krat in de auto mikken.
16:42-16:55 - Beetje kloten. (tips: plak eens plakband tussen de 2 paaltjes bij de laaddeur, leuk joh als iemand daar tegenaan loopt haha)
16:55 - Rijdt naar nog 1 haalklant.
17:00 - Groet de zeer leuke en knappe receptioniste en begin 200 meter verder met een bus.
17:50 - Kom weer aan bij TNT.
18:05 - Klaar met uitpakken auto
18:05 - Spullen opruimen
18:10 - Aan de koffie met zijn allen! En vaak ga ik rond 19:00 ofzo weer keer naar huis. Haha

Chauffeur Collectie = HEERLIJK!

Zo dat moest ik ff kwijt haha. Het is jammer dat de vestiging hier in Kampen binnen nu en 1,5 jaar gaat opdoeken. Anders kon ik dit mooi de komende vier jaar naast mijn opleiding doen!
Ik vind het altijd op zo'n irritant tijdstip. Om 17:00 sport ik de meeste dagen van de week en dat gaat dus niet echt goed samen met collectiewerk. :P

Voor de rest is het wel aardig om te doen, heb me er alleen deze zomer niet voor opgegeven vanwege het sporten en omdat m'n werkdagen dan zo lang worden. ( van 6 uur sochtends tot 7 uur savonds is me gewoon veel te lang, haha. :P )
Nothing is what it seems
pi_85102465
Even een vraagje. Vandaag en gisteren een uur of 10 gewerkt, en naar verwachting morgen ook weer ongeveer 10 uur te gaan. Nou heb ik hier zelf geen problemen mee, maar ik vraag me af of dat computerprogramma van TNT het wel accepteert (Harmony heet dat geloof ik?). Het is namelijk een beetje chaos en het duurt nog even voordat de gewerkte uren formeel bekend worden. Als blijkt dat Harmony max 8 uur per dag rekent dan moet ik natuurlijk ergens anders uren bij gaan metselen...
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:38:15 #180
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_85102887
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:28 schreef gekkewiebel het volgende:
Even een vraagje. Vandaag en gisteren een uur of 10 gewerkt, en naar verwachting morgen ook weer ongeveer 10 uur te gaan. Nou heb ik hier zelf geen problemen mee, maar ik vraag me af of dat computerprogramma van TNT het wel accepteert (Harmony heet dat geloof ik?). Het is namelijk een beetje chaos en het duurt nog even voordat de gewerkte uren formeel bekend worden. Als blijkt dat Harmony max 8 uur per dag rekent dan moet ik natuurlijk ergens anders uren bij gaan metselen...
Ik heb regelmatig in vakantieperioden langere werkdagen dan 8 uur gemaakt, vaste medewerkers maken ook weleens lange werkdagen van soms 10-12 uur. Dus komt wel goed. ;)
Nothing is what it seems
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:58:44 #181
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_85103819
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:38 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ik heb regelmatig in vakantieperioden langere werkdagen dan 8 uur gemaakt, vaste medewerkers maken ook weleens lange werkdagen van soms 10-12 uur. Dus komt wel goed. ;)
Yep, zaterdag nog 8 uur gewerkt.. is bij mij althans standaard :P
pi_85104543
Kan iemand mij de logica vertellen van ons kantoor opheffen en samenvoegen met een grote vestiging 10/15km verderop? Wij moeten nog steeds in 'onze' gemeente bezorgen terwijl we nu moeten sorteren e.d. in een andere gemeente. En dus moet er elke dag sowieso 15km extra worden gereden per TNT auto en dan nog eens alle andere ritjes die er normaal ook waren...

Kortom: vestiging gesloten/weg maar wel elke dag (en ook voor de medewerkers) sowieso 15 dus 30km heen-weer moeten rijden naar ander kantoor.... Kosten die extra kilometers dan minder dan het pand wat ze nu gaan sluiten?
pi_85109668
Ze hebben straks wat postbode plussers nodig. De rest wordt gewoon Postbezorger.

Een postbezorger is goedkope dan een postbode.
pi_85110273
Heb je enig idee wat zo'n pand kost? Het is echt wel voordeliger om dat weg te doen. En in de toekomst komen er alleen maar postbezorgers waar je oude kantoor zat.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:39:19 #185
273607 Linker_Onderlip
pi_85110353
Het schijnt morgen een drukke dag te worden bij ons met scenario "maatwerk druk". Een of andere mailing van de Postcodeloterij of zoiets?! En één van de operators is ziek (en de rest heeft vakantie) dus moet ik morgen om 05.45 achter de HSM :'( ... de laatste keer dat dat gebeurde was met Kerst :o
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:40:53 #186
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_85110427
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:39 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Het schijnt morgen een drukke dag te worden bij ons met scenario "maatwerk druk". Een of andere mailing van de Postcodeloterij of zoiets?! En één van de operators is ziek (en de rest heeft vakantie) dus moet ik morgen om 05.45 achter de HSM :'( ... de laatste keer dat dat gebeurde was met Kerst :o
Dan mag je nu wel naar bed. :P
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:46:45 #187
Maffe Fries
pi_85110656
quote:
Heb een hekel aan de postcodeloterij. Zitten vaak ook niet kloppende namen tussen, dus het zullen wel weer veel retouren worden helaas. Vandaag ook al een hele lijst uit zitten schrijven ...
pi_85114383
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:14 schreef Deezertje het volgende:
Kan iemand mij de logica vertellen van ons kantoor opheffen en samenvoegen met een grote vestiging 10/15km verderop? Wij moeten nog steeds in 'onze' gemeente bezorgen terwijl we nu moeten sorteren e.d. in een andere gemeente. En dus moet er elke dag sowieso 15km extra worden gereden per TNT auto en dan nog eens alle andere ritjes die er normaal ook waren...

Kortom: vestiging gesloten/weg maar wel elke dag (en ook voor de medewerkers) sowieso 15 dus 30km heen-weer moeten rijden naar ander kantoor.... Kosten die extra kilometers dan minder dan het pand wat ze nu gaan sluiten?
Hier is dat vorig jaar ook gebeurt alleen niet samen gevoegd maar gewoon verhuist naar een ander TNT pand. Oude pand verkocht, wij rijden ook ontzettend veel extra kilometers 8)7
pi_85114463
quote:
05.45 heet uitslapen, ik mag morgen 05.00 beginnen openen en de vrachtwagen lossen.
pi_85116449
Zijn er hier mensen die hun uren bij houden? Vanavond even de harmony uitdraaien bekeken. En mijn "Werktijd" komt elke week niet overeen met de ingevoerde uren.

Is er iemand die een excel bestand heeft?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:58:29 #191
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_85117598
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:35 schreef rub3n het volgende:
Zijn er hier mensen die hun uren bij houden? Vanavond even de harmony uitdraaien bekeken. En mijn "Werktijd" komt elke week niet overeen met de ingevoerde uren.

Heb je een link waar ik dat kan bekijken?
Heb alle overuren van maand Juli bijgehouden (het overzicht ook naar mijn TC verstuurd). Kijken of het klopt!
pi_85117638
Die uitdraaien moeten ten inzage op je depot of vestiging liggen.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:07:39 #193
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_85118008
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:59 schreef rub3n het volgende:
Die uitdraaien moeten ten inzage op je depot of vestiging liggen.
Waarom krijgen wij dit nooit te zien? :')
pi_85118060
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:35 schreef rub3n het volgende:

Ja, ik. Ik zet gewoon per 'dienst' mijn begintijd, eindtijd en de duur in decimale uren er in. De betreffende dienst zet ik in de 'opmerking'. :)

Ik ga t/m september bij TNT werken, dus alleen die drie maanden zitten er in verwerkt.
tuvai.net/zooi/Urenoverzicht TNT Post.xlsx

Een dergelijk Excel sheetje maak ik overigens voor alle baantjes / freelance werkzaamheden die ik doe. Je moet gewoon altijd een overzicht van je uren bijhouden, want er wordt overal met je aantal gewerkte uren gesjoemeld.
pi_85119171
Ik heb soms bijvoorbeeld

9:00-12:35, 15:00-16:10 en 16:10-18:15 Ik heb dus geen zin om dan precies het aantal uren te gaan uitrekenen :P eigenlijk haha.
pi_85119342
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:35 schreef rub3n het volgende:
Ik heb soms bijvoorbeeld

9:00-12:35, 15:00-16:10 en 16:10-18:15 Ik heb dus geen zin om dan precies het aantal uren te gaan uitrekenen :P eigenlijk haha.
Hoeft ook geen ingewikkeld rekenwerk te zijn. In het ergste geval zit ik op tienden van een uur (dus 6 minuten). Dat minuutje dat dáár nog van afwijkt, kan ik niet echt wakker van liggen eigenlijk. Sterker nog, bij de meeste bedrijven is een kwartier (kwart decimaal uur) de minimum eenheid om mee te rekenen. :)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 00:07:11 #197
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_85120629
Bij ons wordt bij elke dag in Harmony het dienstnummer en de tijd die erbij hoort neergezet. Als je niet een hele dienst hebt gedraaid, staat er alleen het dienstonderdeel bij, als het om een bijzondere taak gaat die niet onder een dienstnummer valt, zoals bijvoorbeeld huis aan huis voorbereiden, geven ze dat aan met een korte omschrijving, zoals HAH. :P

Dus als ik bijvoorbeeld dienst X heb gedraaid van 12:00 tot 14:07, dan vergelijk ik deze tijd met de tijd die is opgegeven in Harmony.

Maar omdat alle diensten standaardtijden hebben, kijk ik meestal alleen naar het feit of ze alle dienstnummers / dienstonderdelen die ik gedraaid heb wel in lijstje van Harmony hebben gezet. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Viper86 op 11-08-2010 00:18:04 ]
Nothing is what it seems
pi_85121045
Bijvoorbeeld Week 24 en 25.

Maandag:
16:10-18:15 (2:05)
Dinsdag:
Woensdag:
Donderdag:
09:00-15:10 (6:10)
Vrijdag:
Zaterdag:
09:00-16:25 (7:25)

Kom ik op 24:00. Op die uitdraai staat onder werktijd echter: 22:30

Maandag:
Dinsdag:
Woensdag:
09:00-15:31 (6:31)
Donderdag:
Vrijdag:
Zaterdag:
09:00-15:35 (6:35)

Kom ik op 23:31. Op die uitdraai staat onder werktijd echter: 22:01
pi_85127051
Je pauzetijden staan er nooit bijgedrukt.
Dat zijn dingen die je goed in de gaten moet houden.
mijn uren kloppen nooit, de ene week teveel de andere week te weinig en zo weegt alles tegen elkaar op en kom ik meestal goed uit :-)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 07:16:30 #200
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_85127499
Wou net weer slapen na mijn krantenwijk, krijg ik een belletje of ik nu kan sorteren. Die eikel is verdomd slim. De steunzakken staan er altijd om 13.00 hier. En ik heb een wijk van 3 uur en een wijk van 2 uur. En als ik dan om 13.00 begin red ik dat nooit. Eikel. :P
Ik hoop maar voor hem dat hij die uren goed neerzet, werk er hard genoeg voor. :Y
En ben erg flexibel. :)

Zo maar even snel douche dan.
pi_85132046
Als pauze's bij je dienst zijn geschreven krijg je die uitbetaald.
pi_85134527
zo nog een wijkje weglopen, morgen hopelijk weer een grotere dienst :)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:02:33 #203
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_85138876
Zo nog een wijkje van 2 uur en dan lekker een 8 uur dienst erop zitten. :)
pi_85140049
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:10 schreef rub3n het volgende:
Als pauze's bij je dienst zijn geschreven krijg je die uitbetaald.
Volgens mij niet hoor. Je hebt in een dienst van meer dan ... uur (weet niet precies hoeveel) recht op 45 minuten pauze. Die zitten wel bij de tijd van de dienst in, maar worden niet uitbetaald.
pi_85141344
Dat moet ik dan eens even navragen.
pi_85144570
Je krijgt 10 minuten betaald van de baas als je een dienst hebt die minimaal 3 uur en 50 minuten duurt (weet het niet exact maar rond die koers)

Maar bij ons gebeurt het vaak zat dat er pauzes afgeschreven worden die niet gehouden zijn etc
pi_85147385
Weet iemand een goed type/model standaard voor de fiets? Ik ben het helemaal beu om telkens een muurtje of lantaarnpaal op te zoeken om m'n fiets tegenaan te zetten. Sommigen bij ons hebben van die echte tnt fietsen en die blijven echt altijd staan, zelfs als je linkertas vol zit en je rechter leeg...

Nou ben ik drie fietsenmakers afgegaan, een onderdelenzaak en de halfords, maar ik heb nog geen succes gehad. Tot nu toe heb ik twee dingen geprobeerd:

- De PowerClick II

- Een BBB standaard

De Powerclick zat op de "gewone" fietsenstandaard plek. Op zich was het een sterke standaard, maar het probleem is dat het zwaartepunt van de fiets meer naar achteren zit. De fiets valt dus eigenlijk "om" de standaard heen, niet zozeer er overheen.
Daarom besloot ik de BBB standaard te proberen. Dit model kun je aan de achterkant van je fiets monteren. Ik dacht slim te zijn, de fiets kan nu immers niet meer "om" de standaard heen vallen, hooguit eroverheen. Dat laatste gebeurde dus ook... :(

Nou ben ik dus 5 zaken langs geweest en ik weet niet meer wat ik nu moet doen. Welke standaard gebruiken jullie waar jullie tevreden over zijn? Tips/aanraders/webshops/modellen/etc., alles is welkom :)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:26:23 #208
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_85148232
Ik gebruik gewoon de muurtjes, schuttingen, lantaarnpalen, electrohokjes en alle andere mogelijke fietsdump plaatsen, heb notabene een TNT fiets maar eer ik dat ding op z'n standaard heb staan en er weer af heb ik al een wijkdeel gelopen. :')
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:39:04 #209
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_85148664
Ik gebruik ook geen standaard bij zware tassen. Alleen wanneer hij bijna leeg is, zet ik 'm nog wel eens neer. Ik heb een standaard standaard, maar wel eentje die extra stevig is.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:51:46 #210
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_85149083
Fuck he, werk je 8 uur.. staan er nog 3 tassen goed voor minimaal 3 uur bezorging. Postbode is niet op komen dagen, zat ook een winkelcentrum in.. dat dus maar gelopen. Rest is blijven staan. 9 uur gewerkt dus. :P
pi_85151230
standaard gebruik ik ook niet, ik zet m tegen lantaarnpalen meestal, of idd eigenlijk alles wat voorhanden is :D

Was best een aardige wijk die ik moest lopen, had een auto meegekregen. 1uur 40 min over gedaan en volgens mij stond dat er ook voor.. niet slecht voor een eerste keer. Begon weer iemand Pieter post te zingen :')
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:51:11 #212
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_85153432
Haha, bij ons heeft iemand op de maandag een dikke bundel post kwijt gemaakt van 2 straten (die aan elkaar zaten).
TC helemaal boos joh en er kwam een kwaliteits inspecteur en diegene moest een verklaring afleggen en dat rapport word weer doorgestuurd maar waarschijnlijk word ie ontslagen, hij was net 1 week uit z'n proefperiode en had de aangetekende bewijzen van maandag vandaag aan mij gegeven omdat ie ze vergeten was, dus ik de TC bellen hij zegt; nu is ie helemaal weg denk ik.

Dit is trouwens de 2e keer dat ie hier heeft gewerkt, 3 jaar geleden ging ie weg.
pi_85158254
Vandaag brak toch echt effe m'n klomp zeg. :D Ik moet op mijn buslichtingrit ook naar een depot om daar een hoop posttassen e.d. op te halen. Dat depot is een gehuurd stalletje van een verblijf voor verstandelijk gehandicapten. Normaliter is die staldeur altijd open, maar vandaag was 'ie afgesloten (omdat er iemand op vakantie is van dat bedrijf) dus moest ik naar binnen op de sleutel te gaan vragen. Eenmaal binnen kwam ik meteen in een soort zaaltje waar een hele groep verstandelijk gehandicapten bij elkaar zat, waar 2 begeleidsters bij zaten. Een van die 2 begeleidsters was zo'n vrolijk, opgewekt en al wat ouder (zo rond de 30) type en ging meteen de sleutel voor mij zoeken. De ander was een stuk jonger (zo rond de 20 schat ik) en een beetje raar, die zei niks en keek een beetje star voor zich uit. Had een vrij arrogante uitstraling ook. Een van de verstandelijk gehandicapten, een vrij oud vrouwtje, was nogal spraakzaam en praatte de hele tijd met me; vroeg me of 'postbode' leuk werk was en zo. Ik een en ander uitgelegd en verteld dat ik het wel naar m'n zin had. :)

Vraagt dat vrouwtje opeens met een grappige ondertoon aan die begeleidster of 'postbode' niks voor haar was. Begint dat mens opeens tegen de hele groep te preken dat ze niet voor niets een afgeronde medische opleiding heeft, en dat zij door haar diploma vrijgesteld is van 'zulk dom werk' . :D Er viel een doodse stilte, en zelfs een paar van die gehandicapten keken me met zo'n verbaasde blik aan van "wtf, wat zegt ZIJ nou weer?", alsof ze vaker zo'n dingen zegt. :P

Ik heb maar niks er op gezegd. Niet lang daarna kwam de andere, leuke begeleidster me de sleutel brengen en nam ik afscheid. Ik heb dat mormel maar niet gezegd dat dit voor mij maar een vakantiebaantje is en dat ik normaal ook werk 'op niveau' doe. Maar toch, dan sta je wel effe perplex zeg, hoe arrogant en asociaal sommige lui kunnen zijn. :D
pi_85158457

dit is een fijne standaard, redelijk stevig, maar ik gebruik zoveel mogelijk muurtjes/paaltjes/bosjes enz, om het zwakke punt (lees: standaard) te sparen. kosten: ¤12,-
pi_85163869
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:39 schreef Tuvai.net het volgende:
Vandaag brak toch echt effe m'n klomp zeg. :D Ik moet op mijn buslichtingrit ook naar een depot om daar een hoop posttassen e.d. op te halen. Dat depot is een gehuurd stalletje van een verblijf voor verstandelijk gehandicapten. Normaliter is die staldeur altijd open, maar vandaag was 'ie afgesloten (omdat er iemand op vakantie is van dat bedrijf) dus moest ik naar binnen op de sleutel te gaan vragen. Eenmaal binnen kwam ik meteen in een soort zaaltje waar een hele groep verstandelijk gehandicapten bij elkaar zat, waar 2 begeleidsters bij zaten. Een van die 2 begeleidsters was zo'n vrolijk, opgewekt en al wat ouder (zo rond de 30) type en ging meteen de sleutel voor mij zoeken. De ander was een stuk jonger (zo rond de 20 schat ik) en een beetje raar, die zei niks en keek een beetje star voor zich uit. Had een vrij arrogante uitstraling ook. Een van de verstandelijk gehandicapten, een vrij oud vrouwtje, was nogal spraakzaam en praatte de hele tijd met me; vroeg me of 'postbode' leuk werk was en zo. Ik een en ander uitgelegd en verteld dat ik het wel naar m'n zin had. :)

Vraagt dat vrouwtje opeens met een grappige ondertoon aan die begeleidster of 'postbode' niks voor haar was. Begint dat mens opeens tegen de hele groep te preken dat ze niet voor niets een afgeronde medische opleiding heeft, en dat zij door haar diploma vrijgesteld is van 'zulk dom werk' . :D Er viel een doodse stilte, en zelfs een paar van die gehandicapten keken me met zo'n verbaasde blik aan van "wtf, wat zegt ZIJ nou weer?", alsof ze vaker zo'n dingen zegt. :P

Ik heb maar niks er op gezegd. Niet lang daarna kwam de andere, leuke begeleidster me de sleutel brengen en nam ik afscheid. Ik heb dat mormel maar niet gezegd dat dit voor mij maar een vakantiebaantje is en dat ik normaal ook werk 'op niveau' doe. Maar toch, dan sta je wel effe perplex zeg, hoe arrogant en asociaal sommige lui kunnen zijn. :D
:'(

quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:51 schreef Dionysiou het volgende:
Haha, bij ons heeft iemand op de maandag een dikke bundel post kwijt gemaakt van 2 straten (die aan elkaar zaten).
TC helemaal boos joh en er kwam een kwaliteits inspecteur en diegene moest een verklaring afleggen en dat rapport word weer doorgestuurd maar waarschijnlijk word ie ontslagen, hij was net 1 week uit z'n proefperiode en had de aangetekende bewijzen van maandag vandaag aan mij gegeven omdat ie ze vergeten was, dus ik de TC bellen hij zegt; nu is ie helemaal weg denk ik.

Dit is trouwens de 2e keer dat ie hier heeft gewerkt, 3 jaar geleden ging ie weg.
oeioei, dat is wel ernstig ja, met die aangetekende bewijzen. Toen ik er pas werkte, had ik een keer een auto meegekregen, en ik had ook aangetekenden... kwam ik terug, was de deur dicht, en ik had geen code.. ik helemaal in de stress hahaha... Was op een zaterdag. Toen ben ik op maandag voor dag en dauw naar TNT gereden en was niemand boos gelukkig _O-
pi_85165225
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:07 schreef tntster het volgende:
Je krijgt 10 minuten betaald van de baas als je een dienst hebt die minimaal 3 uur en 50 minuten duurt (weet het niet exact maar rond die koers)

Maar bij ons gebeurt het vaak zat dat er pauzes afgeschreven worden die niet gehouden zijn etc
Na 3:10 uur werken heb je recht op 10 minuten koffiepauze, vanaf 5:20 uur werken wordt er 0:45 uur lunchpauze van je werktijd afgetrokken, dus moet je de pauzes ook altijd in je uren opnemen en na 7:40 uur werken heb je nog eens recht op 10 minuten koffiepauze.

Dit geldt echter niet als je alleen maar wijken bezorgt. Bij aangetekenden echter weer wel aangezien dat NBW is.
pi_85186432
Vandaag een even bundel van straat A en oneven bundel van straat B compleet door elkaar gekregen. Dus ik alles van B uit A gehaald, kom ik aan het eind van mijn wijk bij B aan blijkt daar nog een stuk van A in te zitten.

Kon ik weer terug ;(
pi_85186675
Ik had in het begin de neiging om daar niks van te zeggen als het superslecht gezet was, maar zeg er nu wel wat van, want ik loop dankzij de machine of het slechte zetten van een collega wel langer op straat.
Noot noot.
pi_85186980
Zo, twee wijken voorbereid, eentje al gelopen. Nu nog amderhalve wijk van een ander team :)
pi_85195830
Keihard op mijn bek gegaan bah.. Vinger doet zeer en een dikke plek op mijn knie :(
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 augustus 2010 @ 19:13:53 #221
Maffe Fries
pi_85198520
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:10 schreef sbientje het volgende:
Keihard op mijn bek gegaan bah.. Vinger doet zeer en een dikke plek op mijn knie :(
Sterkte :*
pi_85201295
Zaterdag krijgen we wéér die rot C1000 foldertjes die we afgelopen zaterdag ook al hadden. :r Fijn, dan moet ik weer 3 wijken lopen. :r
  donderdag 12 augustus 2010 @ 20:34:04 #223
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_85201994
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:39 schreef Tuvai.net het volgende:
Dan zou je in feite hetzelfde zeggen als dat mens ;) , maar denk niet dat dat je bedoeling was. :P

Voor de rest echt een domme opmerking van haar, hoop voor je dat je haar niet al te vaak tegenkomt. :P
Nothing is what it seems
pi_85205162
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 20:17 schreef Tuvai.net het volgende:
Zaterdag krijgen we wéér die rot C1000 foldertjes die we afgelopen zaterdag ook al hadden. :r Fijn, dan moet ik weer 3 wijken lopen. :r
wij hebben ook al enkele weken lang elke zaterdag kruidvat
lama
pi_85205239
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Sterkte :*
tnx :)
pi_85205494
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:38 schreef lbeew het volgende:

[..]

wij hebben ook al enkele weken lang elke zaterdag kruidvat
Die C1000 foldertjes hebben wij ook elk weekend. Alleen hebben die sinds vorige week zaterdag i.p.v. een vierkant formaat opeens een rechthoekig formaat met de 'naad' aan de korte kant. :r
pi_85205597
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:45 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Die C1000 foldertjes hebben wij ook elk weekend. Alleen hebben die sinds vorige week zaterdag i.p.v. een vierkant formaat opeens een rechthoekig formaat met de 'naad' aan de korte kant. :r
ik heb ze gezien ja, dat is echt helemaal niets...

gelukkig heeft mijn wijk geen c1000 HAH *O*

Overigens, die 2 meisjes die vermist waren in Breda, dat is in mijn zaterdagwijk :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 augustus 2010 @ 21:49:34 #228
Maffe Fries
pi_85205690
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:45 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig een stevige folder er bij, alleen moeten ze dan de C1000 er wel goed tussen vouwen.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:56:34 #229
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_85206030
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig een stevige folder er bij, alleen moeten ze dan de C1000 er wel goed tussen vouwen.
Afgelopen zaterdag hadden wij de poiesz en zo'n NS - foldertje, scheen ook een vrij irritant foldertje te wezen. :P
Gelukkig had ik die dag vrij. :) ( Iets met Sneekweek. O-) :P )
Nothing is what it seems
  donderdag 12 augustus 2010 @ 22:01:03 #230
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_85206224
Ik heb voor m'n wijk praktisch niets, geen c1000 in de buurt, AH zit bij de VSP afdeling, Havenkrant is afgeschaft voor ons postcodegebied, folder van de TNT is enkel voor andere postcodes in ons gehucht en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Vaak op dinsdag 1 folder en hooguit op vrijdag nog eentje, dat is het wel zo'n beetje.
pi_85206664
het aantal hah is niet zo erg, meestal het formaat wat het erg maakt.

zoals gamma+ah+karwei vorige week kan prima heb je niet zoveel moeite mee. maar als je dan aparte vormen krijgt als rondjes of driehoeken dan word je na een tijd wel gek ja ;d
lama
  donderdag 12 augustus 2010 @ 22:11:13 #232
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_85206746
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:09 schreef lbeew het volgende:
het aantal hah is niet zo erg, meestal het formaat wat het erg maakt.

zoals gamma+ah+karwei vorige week kan prima heb je niet zoveel moeite mee. maar als je dan aparte vormen krijgt als rondjes of driehoeken dan word je na een tijd wel gek ja ;d
Dat is wel irritant ja, maar als ik maar 1 zo'n folder heb is het prima te doen.
Maar je hebt combinaties gehad inderdaad waar je echt simpel van werd, groot boekje met een dun flut ding en dan nog een klein kaartje erbij, hoe verzinnen ze het af en toe.
pi_85209171
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:29 schreef Cerbie het volgende:
Vandaag een even bundel van straat A en oneven bundel van straat B compleet door elkaar gekregen. Dus ik alles van B uit A gehaald, kom ik aan het eind van mijn wijk bij B aan blijkt daar nog een stuk van A in te zitten.

Kon ik weer terug ;(
Breng je toevallig een "53P" weg? Haha, dan ben ik de schuldige.. :P
pi_85213576
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:55 schreef rub3n het volgende:

[..]

Breng je toevallig een "53P" weg? Haha, dan ben ik de schuldige.. :P
o|O

Nee, dat was je niet :P Tenzij je de hele week al mijn bundels door elkaar gooit.
pi_85218386
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:11 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat is wel irritant ja, maar als ik maar 1 zo'n folder heb is het prima te doen.
Maar je hebt combinaties gehad inderdaad waar je echt simpel van werd, groot boekje met een dun flut ding en dan nog een klein kaartje erbij, hoe verzinnen ze het af en toe.
Wij hadden dat een keer op dezelfde dag. Een driehoek van domino's pizza en een cirkel van casema. Echt een nachtmerrie
lama
pi_85218388
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 07:45 schreef lbeew het volgende:

[..]

Wij hadden dat een keer op dezelfde dag. Een driehoek van domino's pizza en een cirkel van ziggo. Echt een nachtmerrie
lama
pi_85219852
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 07:45 schreef lbeew het volgende:

[..]

Wij hadden dat een keer op dezelfde dag. Een driehoek van domino's pizza en een cirkel van casema. Echt een nachtmerrie
Whaha, was het niet een cirkel bij Domino's? (pizza) :P

Gister geen HAH en vandaag ook niet! Heerlijk zo op tempo bezorgen in dit weer ^O^
pi_85225381
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Je kunt wel merken dat xxiessiexx op vakantie is, het is hier meteen een stuk stiller inderdaad :P
Ik zie dit bericht nu al :') Hahaha _O-
Ik ben weer terug van (weer een) vakantie :P Morgen werken, wat zal dat vreemd zijn :9
pi_85225445
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:47 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik heb ze gezien ja, dat is echt helemaal niets...

gelukkig heeft mijn wijk geen c1000 HAH *O*

Overigens, die 2 meisjes die vermist waren in Breda, dat is in mijn zaterdagwijk :')
Ja zonder die C1000 HAH heb jij natuurlijk ruimte zat in je posttassen voor die twee meisjes.
pi_85228645

Zo, vandaag klein wijkje gelopen zonder HAH.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:47:01 #241
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_85231977
Ik was hier binnen het uur klaar, staat 2:40 voor. :')
pi_85233885
Ik had vanmorgen ook een wijkje waar net geen 2 uur voor werd uitgeteld, maar waar ik al binnen drie kwartier mee klaar was. :D Geen HAH scheelt, dan kun je gewoon 3 á 4 straten tegelijk pakken. Vooral van die grote straten met kleien zijstraatjes vind ik dan handig. :)
pi_85234770
Zo te zien is er extreem weinig post? :7

Ik werd net door m'n postbode plus gebeld. Bleek dus dat ik voor morgen vrij had gevraagd (vergeten :') ) en of ik al terug was van vakantie want anders had hij morgen een megaprobleem :P Morgen weer ouderwets vroeg beginnen (6:35 :') ) en een aantal wijken voorbereiden en één wegbrengen. Hopelijk heb ik geen schaduw O-)
pi_85239148
Was een eitje vandaag *O*
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:22:52 #245
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_85239483
Ik kreeg vanochtend ook alweer een sms'je van m'n tc of ik al wist wat morgen m'n dienst was. :P Wrijf het er maar lekker in dat ik weer moet werken na een vrije week. ;( :P
Nothing is what it seems
pi_85243013
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:22 schreef Viper86 het volgende:
Ik kreeg vanochtend ook alweer een sms'je van m'n tc of ik al wist wat morgen m'n dienst was. :P Wrijf het er maar lekker in dat ik weer moet werken na een vrije week. ;( :P
HA HA
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:39:07 #247
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_85243298
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:17 schreef xxiessiexx het volgende:
Zo te zien is er extreem weinig post? :7

Ik werd net door m'n postbode plus gebeld. Bleek dus dat ik voor morgen vrij had gevraagd (vergeten :') ) en of ik al terug was van vakantie want anders had hij morgen een megaprobleem :P Morgen weer ouderwets vroeg beginnen(6:35 :') ) en een aantal wijken voorbereiden en één wegbrengen. Hopelijk heb ik geen schaduw O-)
Nothing is what it seems
pi_85243548
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:39 schreef Viper86 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
In ieder geval later dan sommige mensen :7
pi_85243763
Ik heb wijken geruild met een postbezorgster voor morgen maar ik heb alweer spijt dat ik daarmee heb ingestemd haha
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:51:44 #250
Maffe Fries
pi_85243871
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:49 schreef sbientje het volgende:
Ik heb wijken geruild met een postbezorgster voor morgen maar ik heb alweer spijt dat ik daarmee heb ingestemd haha
Hoezo? Lopen ze minder makkelijk weg dan de wijken die je eigenlijk had moeten doen?
pi_85243915
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:49 schreef sbientje het volgende:
Postbezorgers hebben meestal rotwijken :')
pi_85244648
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:52 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Postbezorgers hebben meestal rotwijken :')
Haha nou, ze had deze wijk vorige week gedaan, maar 3,5 u op gelopen ipv de 2,5 die er voor stond haha.. Dus nu doet ze mijn wijken (alleen maar flats)..
pi_85244869
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:08 schreef sbientje het volgende:

[..]

Haha nou, ze had deze wijk vorige week gedaan, maar 3,5 u op gelopen ipv de 2,5 die er voor stond haha.. Dus nu doet ze mijn wijken (alleen maar flats)..
Dat had ik nooit geruild O-) Dan moet ze maar gaan rennen heur :P
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:43:28 #254
66422 dutch-mamma
pi_85251581
Weinig HAH momenteel, maar om dat goed te maken hebben we binnenkort Gemeentegidsen. En die moeten dus ook naar de ja/nee en nee/nee stickers...

Gelukkig heeft mijn oudste zoon nog vakantie dus die kan mooi meehelpen Komt voor elkaar ;-)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:54:31 #255
Maffe Fries
pi_85252110
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:43 schreef dutch-mamma het volgende:
Weinig HAH momenteel, maar om dat goed te maken hebben we binnenkort Gemeentegidsen. En die moeten dus ook naar de ja/nee en nee/nee stickers...

Gelukkig heeft mijn oudste zoon nog vakantie dus die kan mooi meehelpen Komt voor elkaar ;-)
en bedrijven en andere adressen die normaal geen HAH krijgen.
pi_85253486
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:13 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Dat had ik nooit geruild O-) Dan moet ze maar gaan rennen heur :P
haha ja ik zei alweer ja voordat ik erover nadacht. Ach, ik doe eigenlijk alles wel, als ik het van mezelf mag zeggen ben ik iig best flexibel :D

Vandag 2,5 wijk gelopen, hetzelfde als gisteren. Ochtendwijk ging niet zo vlot, ik heb best last van mijn vinger van het vallen van gisteren (het ziet er ook echt niet uit), middagwijk + opdeelstuk wel gelukkig. Nog 1 buitje gehad, heb even staan schuilen haha.. en ik heb een schoudertas achterover gedrukt ;)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:29:16 #257
66422 dutch-mamma
pi_85253589
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en bedrijven en andere adressen die normaal geen HAH krijgen.
Klopt, maar die heb ik niet in mijn wijk ;-)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:30:50 #258
Maffe Fries
pi_85253666
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:27 schreef sbientje het volgende:

[..]

haha ja ik zei alweer ja voordat ik erover nadacht. Ach, ik doe eigenlijk alles wel, als ik het van mezelf mag zeggen ben ik iig best flexibel :D

Vandag 2,5 wijk gelopen, hetzelfde als gisteren. Ochtendwijk ging niet zo vlot, ik heb best last van mijn vinger van het vallen van gisteren (het ziet er ook echt niet uit), middagwijk + opdeelstuk wel gelukkig. Nog 1 buitje gehad, heb even staan schuilen haha.. en ik heb een schoudertas achterover gedrukt ;)
Tss. dat kan niet he

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85253758
haha, nou ja, ik neem m morgen weer mee terug want hij is helemaal neit fijn. Ik ga wel even vragen of ik er mischien eentje kan krijgen want het is wel handig soms (al heb ik m in mijn wijk niet echt nodig)...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:37:08 #260
Maffe Fries
pi_85253920
Ik gebruik het ding zeer sporadisch. kan het meestal wel houden en anders heb ik die kingsized rollator nog om het spul die bepaalde straat mee in te nemen.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:38:17 #261
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_85253962
Ik kan echt geen HAH bezorgen zonder zo'n schoudertas, wat een rampenplan wordt dat dan. :D
pi_85254719
Ik heb mijn oranje tassen en schoudertas altijd thuis liggen eigenlijk.
pi_85254752
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:38 schreef Lastpost het volgende:
Ik kan echt geen HAH bezorgen zonder zo'n schoudertas, wat een rampenplan wordt dat dan. :D
nee nou ja, ik heb een wijk met vooral flats en dan 2 straten met huizen, die ik in 6 stukjes loop... daarvan kan ik de huis aan huis meestal nog wel tillen :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:58:34 #264
Maffe Fries
pi_85254898
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:55 schreef sbientje het volgende:

[..]

nee nou ja, ik heb een wijk met vooral flats en dan 2 straten met huizen, die ik in 6 stukjes loop... daarvan kan ik de huis aan huis meestal nog wel tillen :)
Dan heb je het nogal makkelijk. Ik loop drie uur lang van straat naar straat en leg daarbij een grote afstand af.
pi_85255035
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan heb je het nogal makkelijk. Ik loop drie uur lang van straat naar straat en leg daarbij een grote afstand af.
ik heb het ook makkelijk, op zaterdag dan :D
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:07:30 #266
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_85255288
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik gebruik het ding zeer sporadisch. kan het meestal wel houden en anders heb ik die kingsized rollator nog om het spul die bepaalde straat mee in te nemen.
Daar zitten mijn (gerechtelijke) aangetekenden in of de bundels voor meerdere straten als ik een blokje om loop :)
pi_85257153
Ik zou ook niet meer zonder dit schouder tas kunnen, wel die oranje en niet die andere ondingen veel te stijf en klein.

Morgen nog een dag het pand openen en het zit er weer op deze week. :O :O
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:50:55 #268
Maffe Fries
pi_85257502
Heb ook nog wel eens een rode mee gehad. Daar past veel meer post in dan in die Oranje/Grijze
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:00:25 #269
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_85258013
Ik heb de zwarte, past volgens mij een stuk meer in dan in de gewone oranje / grijze. Komt denk ik onder andere omdat ie wat dieper is. En je kunt er een stuk of 5 pennen in vast maken. :')
Nothing is what it seems
pi_85261018
ik heb nu een hele oranje, maar vind m niet zo fijn. Heb liever zo'n uitvoering die lijkt op de fietstassen (de nieuwste dan)
pi_85269147
Ik fiets nog met de rode PTT tassen :$
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:08:14 #272
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_85273504
Ow daar fiets ik ook nog mee, met een soort gedoog-steun van m'n teamchef aangezien het officieel niet meer mag. :')
Ik ben ook een van de weinige waarbij men de tassen vult als er HAH is, i.p.v de boel in grijze tassen omdat ik anders geregeld 6 tassen heb terwijl het ook prima in 2 rode kan.
pi_85273819
Ik heb geregeld dat alles klaar staat op depot, maar ik 't makkelijk kwijt kan in de rode tassen, en dat inclusief HAH. Scheelt weer in het aantal grijze zakken wat ik dan -overbodig- meesjouw.
pi_85275295
Weinig post, geen HAH en alles lekker vroeg daar. Woohoo ^O^
pi_85277276
Ik was ook om 12:30 uur alweer klaar :)
Ik hoorde wel dat we geen brommers meer mogen gebruiken omdat we een fietsvergoeding krijgen ofzo. Dus ik helemaal van shiiiiiiit :P Ik heb vrijwel nooit met post gefietst en helemaal geen goeie fiets. Maar hiephoi, ik kreeg gelukkig een brommer mee :P
pi_85277308
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:10 schreef sbientje het volgende:
Oei! Beterschap :*
pi_85280284
Zo, lekker op tijd klaar met 3 wijkjes. :) Post was lekker vroeg gezet, was deze keer wél goed gesorteerd en die rot C1000 foldertjes beginnen al te wennen. :P
pi_85280569
C1000 was wel van achterlijk groot formaat :')
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:49:40 #279
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_85280961
3,5 wijk in minder dan 4 uur weggebracht :). In totaal meer dan 16 kilometer gelopen/gefietst...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:03:29 #280
Maffe Fries
pi_85281262
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:34 schreef xxiessiexx het volgende:
C1000 was wel van achterlijk groot formaat :')
Ik had er zoals gewoonlijk een andere stevige folder bij, dus C1000 kan doen wat ze wil, maar ik heb er weinig last van :P
pi_85281613
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:27 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik was ook om 12:30 uur alweer klaar :)
Ik hoorde wel dat we geen brommers meer mogen gebruiken omdat we een fietsvergoeding krijgen ofzo. Dus ik helemaal van shiiiiiiit :P Ik heb vrijwel nooit met post gefietst en helemaal geen goeie fiets. Maar hiephoi, ik kreeg gelukkig een brommer mee :P
Officieel mag dat inderdaad niet, net als het gebruik van een eigen auto. Dit is omdat je dan niet verzekerd bent via de TNT. En de verplichte WA-verzekering die je zelf als het goed is hebt afgesloten voor je motorrijtuig dekt over het algemeen alleen de aan derden toegebrachte schade bij particulier gebruik. Tenzij je zelf je verzekering hebt uitgebreid.

Bij ons komt ieder jaar wel een keer ter sprake dat je niet met de eigen auto mag bestellen, maar er wordt nooit tegen opgetreden. En over brommers is eigenlijk nog nooit gezegd dat het niet mag.

Genoeg bestellers die hun wijk met de auto wegbrengen bij ons, en zelfs een paar postbezorgers! Maar ze lokken het zelf uit met het opdoeken van al die kleine kantoren, waardoor er hier steeds meer mensen rondlopen wiens wijk (en woonplaats) tot 10 km van het kantoor afligt.

Ikzelf woon op ongeveer 6 km van het kantoor, maar als algemeen reserve word ik het hele VBG doorgeschopt. En ik heb weinig animo om na afloop van mijn bestelling nog even 3 kwartier naar huis te moeten fietsen. Overigens heb ik ook het idee dat mijn TC mij steeds die afgelegen wijken meegeeft omdat hij weet dat ik een brommer heb. En de aangetekenden krijg ik ook regelmatig mee, dat zijn er ook al gauw 50. Ik mag gelukkig wel mijn benzinebonnetjes declareren. Dus het word natuurlijk een beetje een lastig verhaal als hij mij nu ineens zou gaan verbieden met de brommer te gaan omdat de wijken die ik loop geen brommerwijken zijn. Nee, natuurlijk niet. Dat zijn meestal postbezorgerswijken, maar die mensen wonen vaak vlakbij hun wijk en hoeven niet eerst 7 km te rijden. En aangetekenden rijden is ook geen brommer- of autodienst, dat is niet eens een dienst meer! In de nieuwe diensten zijn de agt eruit gehaald, omdat ze naar pakketservice zouden gaan, maar dat wordt ook steeds maar uitgesteld.

Mocht hij me toch op enig moment gaan verbieden met de brommer te gaan, dan moet hij voor mij ook maar zo'n geile Piaggio Liberty regelen. :P
pi_85281897
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Officieel mag dat inderdaad niet, net als het gebruik van een eigen auto. Dit is omdat je dan niet verzekerd bent via de TNT. En de verplichte WA-verzekering die je zelf als het goed is hebt afgesloten voor je motorrijtuig dekt over het algemeen alleen de aan derden toegebrachte schade bij particulier gebruik. Tenzij je zelf je verzekering hebt uitgebreid.

Ik gebruik een brommer van TNT he, en daar zit wel een verzekering op. Als ik een ongeluk met iemand krijgt, wordt de schade van diegene vergoed.
Mja, ik vond het maar raar, rij al sinds september 2008 post op een brommer, net als velen (staan veel brommers die je mee kan nemen), maar blijkbaar vonden ze zeker dat er niet genoeg regels waren :')
pi_85283591
Ik had vandaag een vlotte hulp :) daardoor was iedereen rond half 12 klaar om de straat op te gaan. Daarna nog een uur en drie kwartier bezorgd.. Weinig post vandaag.

Maandg ben ik vrij, dinsdag weer werken.. Van 8 tot 2, heb savonds een bbq hier thuis. Hopen dat t droog blijft :D
pi_85284798
Vandaag van 5 tot 15 gewerkt. Stonden nogal wat wijken open, veel zieken.
lama
pi_85285108
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:47 schreef lbeew het volgende:
Vandaag van 5 tot 15 gewerkt. Stonden nogal wat wijken open, veel zieken.
lekkere tijd om te beginnen zeg.. ben blij dat ik dat niet hoef, ik begin niet meer voor 8u :D nou ja, misschien in de knj..
pi_85285160
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:00 schreef sbientje het volgende:

[..]

lekkere tijd om te beginnen zeg.. ben blij dat ik dat niet hoef, ik begin niet meer voor 8u :D nou ja, misschien in de knj..
degene die de vestiging opent was er al om half 4
lama
pi_85285347
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:02 schreef lbeew het volgende:

[..]

degene die de vestiging opent was er al om half 4
omg
pi_85286579
Het klinkt alsof het overal rustig was, vondt het voor de zomerperiode toch niet echt rustig, een hele mailing van plus magazine en een hele hoop Fortis-enveloppen, voor volgende week zaterdag staat er al scenario druk ingepland volgens de teamcoach.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:59:44 #289
Maffe Fries
pi_85286738
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:54 schreef TokenW het volgende:
Het klinkt alsof het overal rustig was, vondt het voor de zomerperiode toch niet echt rustig, een hele mailing van plus magazine en een hele hoop Fortis-enveloppen, voor volgende week zaterdag staat er al scenario druk ingepland volgens de teamcoach.
Heb bijna de helft van die dingen retour moeten sturen omdat de mensen al verhuisd waren.
pi_85286778
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb bijna de helft van die dingen retour moeten sturen omdat de mensen al verhuisd waren.
onthoud jij dat allemaal? Ik lever het gewoon op adres af hoor :D
pi_85286882
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:54 schreef TokenW het volgende:
Die had ik vandaag ook heel veel hoor, die grote enveloppen van Plus Magazine. Ik heb dat echter liever dan kleine friemelfoldertjes. Die grote enveloppen krijg je nog makkelijk een brievenbus in gestopt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:08:34 #292
Maffe Fries
pi_85286953
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:01 schreef sbientje het volgende:

[..]

onthoud jij dat allemaal? Ik lever het gewoon op adres af hoor :D
:Y

Ken mijn wijk door en door
pi_85287549
ik ging trouwens weg, komt een collega achter me aan met een blauwe bak :') "zal ik deze maar wegtoveren?" Oepsie, was ik gewoon een blauwe bak vergeten hahaha.. heb er een schaduwbundel (het woord :D) van gemaakt, gelukkig was het niet heel veel :D
pi_85289225
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:05 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Die had ik vandaag ook heel veel hoor, die grote enveloppen van Plus Magazine. Ik heb dat echter liever dan kleine friemelfoldertjes. Die grote enveloppen krijg je nog makkelijk een brievenbus in gestopt.
Wij hadden er ook veel, maar er viel prima mee te werken :P
pi_85311561
Nou, ik zal jullie weer een week met rust laten :P Vertrek vanavond naar Londen O-)
pi_85311573
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:00 schreef xxiessiexx het volgende:
Nou, ik zal jullie weer een week met rust laten :P Vertrek vanavond naar Londen O-)
lekker! veel plezier! :)
pi_85311851
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:00 schreef sbientje het volgende:

[..]

lekker! veel plezier! :)
Dat was een eng snelle reactie haha :P Maar dankje!
pi_85311945
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:09 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Dat was een eng snelle reactie haha :P Maar dankje!
haha oh ja ik kwam op MyAt en daar stond ie bovenaan ;) dus ik reageerde maar meteen. Maar in dezelfde minuut is idd een beetje eng ja. Thats me :P
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:00:19 #299
273607 Linker_Onderlip
pi_85319419
Bij ons was het gisteren alles behalve rustig hoor. Ik ben met de machine drie wkartier uitgelopen omdat er een KPN mailing (idd ook hier was de helft van de adressen achterhaald of bestond niet) was. Daarnaast waren bijna alle bankafschriften van ABN Amro verkeerd gecodeerd waardoor de machine ze niet kon lezen.
Bij de grote post zat vervolgens dus ook nog eens die Plus rotzooi en A4 enveloppen van de regionale krant.

Al met al niet rustig dus. Op zich is dat helemaal niet erg, maar wel als er op maatwerk rustig is ingepland en onze TC met vakantie is.
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:20:51 #300
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_85320368
Nog maar 4 dagen...
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:26:17 #301
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_85320618
..en dan ben ik klaar met mijn contract.

Volgend topic:

[Centraal] TNT Medewerkerstopic #66 - Einde zomer(vakantie)...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')