Vandaag werd ik speciaal door een toerist aangehouden omdat hij dezelfde foto op zijn mobiel had staan, die hij dus even wilde laten zien aan me. En daarbij vielen ook de woorden "sure we can" wat natuurlijk ook op mijn busje staat, alsof mij ook elk moment zoiets zou kunnen overkomen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:31 schreef santiagojwz het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)27/sure_we_can_.html
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:51 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Vandaag werd ik speciaal door een toerist aangehouden omdat hij dezelfde foto op zijn mobiel had staan, die hij dus even wilde laten zien aan me. En daarbij vielen ook de woorden "sure we can" wat natuurlijk ook op mijn busje staat, alsof mij ook elk moment zoiets zou kunnen overkomen.
haha nou hangjongeren vragen mijn stieken ook niet hoor, zijn altijd tussen de 6 en 10 ofzoquote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:00 schreef santiagojwz het volgende:
Ik heb nooit last van jeugd die mijn elastiekjes willen.
1. Er lopen in mijn wijk bijna geen kids over straat, laat staan hangjongeren oid.
2. omdat ik handremmen heb, gaan alle elastieken in mijn rode tassen.
Ja. Vind ik prima! Ik zeg wel altijd dat ze het terug in mijn auto (toch nooit op slot) in mijn fietstassenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:01 schreef sbientje het volgende:
worden jullie ook zo be-bedeld door straatschoffies die je stieken willen?
In lege postzak gooien. Ben je er weer van af.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:07 schreef Banaapies het volgende:
Klote stiekjes. Voordat ik het weet ligt er weer een gruwelijke laag van die dingen in me tassen.
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:02 schreef dutch-mamma het volgende:
Ehm... Mag ik óók in de openingstopic? Dutch Mamma, postbezorger in Flevoland (ca. 9 uur per week)...!
done en donequote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:53 schreef Bartjes het volgende:
Geldt dat nog steeds die aanmelding voor de OP dan wil ik der ook graag bij Bartjes, Bart, Werkzaam in Arnhem Hazenkamp
Inderdaad, werd ineens vrij benauwd.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:10 schreef xxiessiexx het volgende:
Waar kwam die warmte nou weer ineens vandaan
met zo'n nickname de last post missen!quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:14 schreef Lastpost het volgende:
Ik ben zo verrot dat ik maar een uurtje later begin, niet vooruit te branden momenteel.
Krijg af en toe echt wat van die medicaties die ik moet slikken, heb ook maar aangegeven dat ik wat minder uren wil gaan lopen omdat ik op dagen als gisteren met die HAH bijna omval aan het eind van m'n 2e wijk, dan maar wat minder euro's op de rekening.
Oja en excuus dat ik het nieuwe topic niet geopend heb, had even gemist dat ik de laatste was.![]()
Zo zijn er meer plaatsenquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:20 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Gisteren bij een adres geweest waar aan de andere kant van de deur een hond stond die de post meteen verscheurde.
Hahaha dat heb ik ook bij een huis. Ik vind dat echt briljant, het moment dat je de post erdoor duwt rent die hond tegen de deur op en verscheurt de post. Zeer vermakelijk.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:20 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Gisteren bij een adres geweest waar aan de andere kant van de deur een hond stond die de post meteen verscheurde.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:45 schreef sbientje het volgende:
[..]
met zo'n nickname de last post missen!
Mja niet dus, stond op eBay nog een oud adres wat ik pas achteraf zagquote:Op donderdag 29 juli 2010 18:56 schreef tntster het volgende:
Als het groter is als een buspakje weet ik zonet niet of dat doorgestuurd wordt, dat is namelijk geen onderdeel meer binnen het postkantoor waar die attentiekaarten liggen.
Maar ik neem aan dat je een pakketje wel op je goeie adres aan laat komen aangezien je die post(lees pakket) zelf in de hand hebt :-)
Ik ben niet zo'n egotripper dat ik mijn eigen naam roept als ik klaarkom, maar toch...quote:
Dat is het voordeel van dit werk... Je hebt redelijk flexibele werktijden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:14 schreef Lastpost het volgende:
Ik ben zo verrot dat ik maar een uurtje later begin, niet vooruit te branden momenteel.
Krijg af en toe echt wat van die medicaties die ik moet slikken, heb ook maar aangegeven dat ik wat minder uren wil gaan lopen omdat ik op dagen als gisteren met die HAH bijna omval aan het eind van m'n 2e wijk, dan maar wat minder euro's op de rekening.
Oja en excuus dat ik het nieuwe topic niet geopend heb, had even gemist dat ik de laatste was.![]()
Ik heb één adresje waar dat standaard gebeurt. Kwestie van hit&run&wegwezen :-)quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:20 schreef LeTourdeFrance het volgende:
ik heb het aangepast op de wikipagina dus vanaf het volgende topic sta je erbijquote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:41 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n egotripper dat ik mijn eigen naam roept als ik klaarkom, maar toch...
Ik zie mezelf er nog niet tussen staan...![]()
Of moet ik toch een nieuwe bril...?
Oeps, daar had ik nog niet gechecked...! Thnx!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 07:34 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb het aangepast op de wikipagina dus vanaf het volgende topic sta je erbij
Ik heb zelfs astma, CVS, zonneallergie, hypoglycemie en graspollenallergie, lekkere combinatie voor dit werk maar oke.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 01:43 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat jij mankeert/wat voor medicatie je nodig hebt? Puur uit nieuwsgierigheid (ik heb zelf COPD, en die hete dagen zijn echt slopend voor me...).
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:59 schreef xxiessiexx het volgende:
Applausje waard:
Mijn postbode plus is anderhalf uur bezig geweest om te regelen dat ik morgen op vakantie kanEr hadden al 12 mensen vrij genomen en ik had de verkeerde datum vrijgevraagd (hihi faal
), maar hij heeft het toch kunnen regelen!
Merci!quote:
Ik zal het keihard draaien als ik weer op kantoor benquote:
Bedankt voor je antwoord!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:30 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik heb zelfs astma, CVS, zonneallergie, hypoglycemie en graspollenallergie, lekkere combinatie voor dit werk maar oke.
Al mankeer ik nog wel meer hoor, maar die zijn niet relevant, zoals m'n aangeboren staar.
Herkenbaar. Ik doe gemiddeld 2-2 1/2 uur over mijn wijk. Peanuts voor veel mensen, maar fysiek gelijk aan een fulltime voor mij. Maar ik doe het bewust, want als je COPD hebt moet je in beweging blijven anders kakken je longen nog verder in (ooit 6 weken in het gips gelegen... Pffff, niet prettig voor de longetjes).quote:Blijf bewust dit werk doen zodat ik mezelf en m'n lijf verplicht om voldoende te bewegen, het is in dusdanige mate problematisch dat iemand anders m'n ontbijt en lunch moet maken en de wandeling met de hond moet doen in de middag als ik 2 wijken heb en ik tussen de ene en de andere wijk minstens een uur thuis moet zitten om enigszins op kracht te komen en soms wel 2 uur.
Luchtwegverwijders toch, ik hoop niet luchtwegverwijderaarsquote:Qua medicatie probeer ik zoveel mogelijk in het doosje te houden, met dit weer moet ik wel m'n medicatie tegen de graspollen en de zonne allergie, maar gebruik ik zeker niet al m'n inhalators en luchtwegverwijderaars al heb ik ze wel altijd bij me onderweg.
Nu zit ik ook nog eens aan een middel voor huidontstekingen met als veel voorkomende klachten, vermoeidheid, spierpijn en een loom gevoel, laat ik dat nou standaard al hebben.
Kijk, zulke mensen zorgen ervoor dat de motivatie hoog blijft! ;-)quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:59 schreef xxiessiexx het volgende:
Applausje waard:
Mijn postbode plus is anderhalf uur bezig geweest om te regelen dat ik morgen op vakantie kanEr hadden al 12 mensen vrij genomen en ik had de verkeerde datum vrijgevraagd (hihi faal
), maar hij heeft het toch kunnen regelen!
Als je 90 portieken per dag loopt wel hoor!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:27 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Eén mythe wil ik meteen de wereld uitwerken: je valt er NIET van af...
Ik heb volgens mij ook de grootste wijk. heb 4:10 ervoor.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:05 schreef Deezertje het volgende:
En er is weer een postbezorgster gestopt hier, en laat dat nou net de grootste wijk van het hele bestelgebied zijn (minimaal 3,5uur).... Niemand wil die wijk lopen en nieuwe mensen haken af na een maandje ofzo.... dus wens ze veel succes met zoeken, zelfs de fulltime postbodes willen die wijk niet, haha. Maar die hebben niet zo veel te kiezen toch?
Nou, ik werk nu net ietsjes langer dan een maand bij TNT, en ik ben al 6 kilo lichter geworden.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:27 schreef dutch-mamma het volgende:
Eén mythe wil ik meteen de wereld uitwerken: je valt er NIET van af...
incl. contracturen zit ik er net onder.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
mja, is niet waar. Het is zo dat als je onder de 500 euro blijft het bedrag netto is, maar zodra je er boven gaat komen moet er belasting afgedragen worden en verdien je dus niet het volledige bedrag meer.
in principe is het bedrag dat je in de OP ziet staan bruto, maar omdat velen onder de belastinggrens zitten is het netto.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:54 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
incl. contracturen zit ik er net onder.
Maar als dat netto is, wat is het bedrag bruto dan? Want met loonheffingskorting zal ik er vast boven zitten dan?
Heb je wel een zaterdagwerker contract? Anders krijg je geen ¤ 5,55 namelijk, maar beduidend minder.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:12 schreef Dionysiou het volgende:
Even klein vraagje, in de loonschaal staat 17 jaar: 5,55.
Ik heb loonheffingskorting ingeschakeld, krijg ik dan het volledige 5,55 per uur?
Ben even berekenen wat ik extra krijg uitbetaald met mijn 74 overuren deze maand.
En heb nog 19 uren verlofuren. Sta er lekker voor.
Ik ben aangenomen als zaterdagbesteller ja.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:10 schreef rub3n het volgende:
[..]
Heb je wel een zaterdagwerker contract? Anders krijg je geen ¤ 5,55 namelijk, maar beduidend minder.
Je kunt wel merken dat xxiessiexx op vakantie is, het is hier meteen een stuk stiller inderdaadquote:
Hier moesten we dus gewoon vandaag ook inverdienen; ik neem aan dat je dat bedoelt met korten?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:54 schreef tntster het volgende:
Bij ons vandaag de gamma en karwei en bij bepaalde gebieden ook nog eens de AH.
Voordeel ervan is wel dat er niet gekort wordt :-)
NS hadden wij zaterdag. Zo'n envelop toch?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
Was vandaag geen fluit te beleven. Wel reclame van de Gamma en de NS hier.
wij hadden de NS vrijdag... samen met beter meubelquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:41 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
NS hadden wij zaterdag. Zo'n envelop toch?
Karwei en Gamma wel vandaag.
Ah, hopen dat we morgen geen HAH hebben. Scheelt echt enorm veel, dan vlieg je er door heen hahaquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:47 schreef sbientje het volgende:
[..]
wij hadden de NS vrijdag... samen met beter meubel
vandaag gamma en AH
hier volgens mij wel wat, ik dacht jumboquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:51 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Ah, hopen dat we morgen geen HAH hebben. Scheelt echt enorm veel, dan vlieg je er door heen haha
hoe dom ben je dan. Ik snap dat niet zo goed hoor. Ik heb ook een hekel aan HAH (zeker als er weinig post is) maar ja, het hoort erbijquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:13 schreef TokenW het volgende:
Vandaag 2 postbezorgers ontslagen omdat ze in de vestiging, waar alle postbezorgerwijken staan, de labels van de HAH-tassen verwijderden en ze vervolgens lieten staan. Als je het al doet doe het dan op straat.
En ze waren zeker de briefjes op de bundels zelf vergeten te verwijderen? Haha stumperts!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:13 schreef TokenW het volgende:
Vandaag 2 postbezorgers ontslagen omdat ze in de vestiging, waar alle postbezorgerwijken staan, de labels van de HAH-tassen verwijderden en ze vervolgens lieten staan. Als je het al doet doe het dan op straat.
de postbezorgers vullen dat toch in op het bezorgrapport? of hebben die ook zo'n briefje bij de bundels?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:59 schreef rub3n het volgende:
[..]
En ze waren zeker de briefjes op de bundels zelf vergeten te verwijderen? Haha stumperts!
Bij ons worden die dingen niet eens gebruikt, soms zitten ze nog op de bundels zelf maar nooit in dat boekje en ingevuld word het ook nooit als er veel over is, enkel als we tekorten hebben.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:12 schreef sbientje het volgende:
[..]
de postbezorgers vullen dat toch in op het bezorgrapport? of hebben die ook zo'n briefje bij de bundels?
Mag dat??quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:37 schreef MissSpooky het volgende:
Zo handig dat m'n zus er ook werkt.Ik moest vandaag en morgen eigenlijk een klein wijkje lopen, maar m'n vriend vroeg of ik mee ging zwemmen.
Dus zussie loopt mijn wijken.
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:42 schreef santiagojwz het volgende:
het antwoord zit zelfs al in je bericht verborgen
ik heb ook altijd alleen de buitenjas aan, ik vind het echt veel te heet met die 2 over elkaar!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:49 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Had een oude gekregen toen ik begon en altijd gebruikt, vond dat ding warm zat voor de winter. Net gekeken, die oude was alleen de buitenjas.
Vond het al raar dat de nieuwe uit het kledingpakket warmer en strakker/dikker leek
Jups, namen veranderd in de klapper (we hadden het ook gevraagd). Ze deden er echt heeelemaal niet moeilijk over.quote:
Bij haalritten gaat het er anders precies hetzelfde aan toe.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:55 schreef tntster het volgende:
Vandaag precies voor de bui binnen op kantoor![]()
Morgen krijg ik opleiding in een brengrit die ik nog niet kan.
Ik HAAT brengritten; Goedemorgen *bliep* Tot ziens, Fijne dag nog
Je kunt dan ook gewoon een praatje met de meeste mensen maken hoor.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:55 schreef tntster het volgende:
Vandaag precies voor de bui binnen op kantoor![]()
Morgen krijg ik opleiding in een brengrit die ik nog niet kan.
Ik HAAT brengritten; Goedemorgen *bliep* Tot ziens, Fijne dag nog
Dat kan nooit?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:15 schreef Verlichtend het volgende:
Zojuist werd ik gebeld of ik op zaterdag post kan bezorgen voor 3,5 uur. Het salaris is 3,88 bruto per uur (ik ben 18 jaar). Dat is nogal laag lijkt mij voor de zaterdag![]()
Whutquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:15 schreef Verlichtend het volgende:
Zojuist werd ik gebeld of ik op zaterdag post kan bezorgen voor 3,5 uur. Het salaris is 3,88 bruto per uur (ik ben 18 jaar). Dat is nogal laag lijkt mij voor de zaterdag![]()
Zo hé, dat klinkt niet relaxedquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:24 schreef Lastpost het volgende:
Ik zit vandaag 'ziek' thuis, nouja inmiddels heb ik dus nergens meer last van maar vanochtend fulltime de badkamer onder gekotst en totaal m'n evenwicht kwijt, duurde 2,5 uur voordat ik een stukje kon lopen door het huis, gevolgd door een volgend kotsmomentje.
Echt bizar, alles bewoog behalve ik, zweet kwam overal uit, bloed overgeven, zweverig ... Ik heb weer wat.
Het zou kunnen, maar dat hangt af van het soort contract. Als het gaat om een contract als zaterdagbesteller dan klopt het niet (dan zou het EUR 6,30 moeten zijn), maar als het gaat om een contract als postbezorger (alleen lopen, dus niet sorteren) of tijdelijke hulpkracht, dan zou dit bedrag wel eens correct kunnen zijn. Dat is nml het nu geldende minimumjeugdloon voor een 18-jarige.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:15 schreef Verlichtend het volgende:
Je hebt inderdaad gelijkquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het zou kunnen, maar dat hangt af van het soort contract. Als het gaat om een contract als zaterdagbesteller dan klopt het niet (dan zou het EUR 6,30 moeten zijn), maar als het gaat om een contract als postbezorger (alleen lopen, dus niet sorteren) of tijdelijke hulpkracht, dan zou dit bedrag wel eens correct kunnen zijn. Dat is nml het nu geldende minimumjeugdloon voor een 18-jarige.
Het klopt geloof ik wel, maar het is belachelijk.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:34 schreef Deezertje het volgende:
Weet niet als het klopt, maar als dat zo is dan is dat echt schrikbarend slecht vind ik.... ik ben al jaren zaterdagbesteller en verdien 7,03 per uur (vanaf november weer een schaaltje omhoog). Ik hoorde van iemand die postbezorger is (is al in de 40) dat ze ongeveer 5 euro NETTO per uur verdient. Oftewel ik verdien als 19 jarige zaterdagbesteller meer dan iemand van 40+ jaar.... Klopt dit? En vinden jullie dit eerlijk? Zelf ben ik op zich wel blij met mijn loon per uur, maar kan me voorstellen dat dit niet leuk is voor de postbezorgers...
Leuk gehad?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:25 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Het klopt geloof ik wel, maar het is belachelijk.
Ben ook weer terug van vakantie, morgen vrij en maandag weer op vakantie. Tralala
Ja zekerquote:
Maandag moet ik weer de buslichting gaan doen en dan zie ik als het goed is degene die vanmorgen voor mij gezet heeft.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:53 schreef sbientje het volgende:
dat is idd klote, als het niet goed gezet is. Gelukkig heb ik veel flats dus dan is het niet zo'n probleem, maar als je straten loopt is het echt heel irri als je steeds terug moet ja. Kun je toch wel tegen de postbode+ ofzo zeggen?
haha nou rellen hoeft ook niet, maar ik vind wel dat je zulke dingen moet kunnen zeggen tegen elkaar, toch?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:13 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Maandag moet ik weer de buslichting gaan doen en dan zie ik als het goed is degene die vanmorgen voor mij gezet heeft.Lekker rellen wordt dat maandag dus.
Ik was juist heel vroeg volgens één persoonquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:45 schreef Cerbie het volgende:
Het is hier vooral in de vakantie te merken dat de zetten slechter zijn, al viel het vandaag wel mee.
Had wel een lolbroek die langsfietste..
Heb je je verslapen vanmorgen, dat je zo laat bent!?? (
)
Haha, 'k ga niet écht rellen hoor.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:27 schreef sbientje het volgende:
[..]
haha nou rellen hoeft ook niet, maar ik vind wel dat je zulke dingen moet kunnen zeggen tegen elkaar, toch?
Ik kreeg laatst een compliment van een postbezorgster die haar wijk kwam halen, ik had m de dag daarvoor gezet. Zei ze: Ik heb nog nooit zo fijn gelopen. Vond ik wel aardig, ze zei dat ze het ook zei als het niet goed was, maar dat een complimentje ook weleens leuk was. Daar kon ik het alleen maar mee eens zijn
Die blauwe brief grappen ben ik na 2 weken al best wel beu eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:45 schreef Cerbie het volgende:
Het is hier vooral in de vakantie te merken dat de zetten slechter zijn, al viel het vandaag wel mee.
Had wel een lolbroek die langsfietste..
Heb je je verslapen vanmorgen, dat je zo laat bent!?? (
)
De blauwe brief is ook een klassieker. Hebben jullie wel eens iemand gehad die zo'n ding écht niet aan wilde nemen?
ja erg he.. of mensen die random op straat aan je vragen of je voor hun ook post hebtquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:56 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Haha, 'k ga niet écht rellen hoor.Maar 'k ga d'r zeer zeker commentaar op geven.
Ik heb echt een paar van die lange rotstraten, en van die 'villawijkjes' met lange opritten. Dan is het echt geen pretje om een paar keer op en neer te lopen voor losse, 'verdwaalde' brieven.
![]()
[..]
Die blauwe brief grappen ben ik na 2 weken al best wel beu eigenlijk.Alsof mensen niet inzien dat je die grappen al 2342323 keren per dag hoort. Hetzelfde had ik met die verkapte "Hee, d'r zit een gat in m'n glas!" grappen toen ik een bijbaantje in de horeca had.
En dan echt zo ->quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:57 schreef sbientje het volgende:
[..]
ja erg he.. of mensen die random op straat aan je vragen of je voor hun ook post hebt![]()
Of: kom je de honderdduizend brengen?![]()
get a life! verzin eens wat leuks...
ook een ergenis, mensen die je postje noemen
dat had ik laatst ja... stond een knul buiten op de post te wachten dus ik gaf zijn post en net toen ik me weer omgedraaid had zei ie: oh, deze mag mee terug hoor! Dus ik zei: oh... "ja, het is een rekening" ik kon er nog net een ha-ha-ha uitpersen.. begint ie me echt keihard uit te lachen?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:00 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
En dan echt zo ->blijven kijken in afwachting van een reactie als "WHAHAHA HAHA WOEHAHAHA!
", als men zo'n opmerking maakt.
Incidenteel een keer terug lopen vind ik niet erg, fouten maken doet iedereen. Maar wanneer ik merk dat iemand er met de pet naar heeft gegooid met het zetten van een wijk die ik wegbreng, blijf ik echt niet op en neer lopen. Daar heb ik ook helemaal geen tijd voor, met die krappe tijden (zomerperiode uitgezonderd). Ik neem ze gewoon weer mee naar kantoor (tenzij het rouwkaarten oid zijn). Morgen weer een dag..quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:56 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Haha, 'k ga niet écht rellen hoor.Maar 'k ga d'r zeer zeker commentaar op geven.
Ik heb echt een paar van die lange rotstraten, en van die 'villawijkjes' met lange opritten. Dan is het echt geen pretje om een paar keer op en neer te lopen voor losse, 'verdwaalde' brieven.
![]()
Bij mij zaten gisteren nog gewoon een paar van die gele kaarten er tussen bij een paar bundels.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:55 schreef Aagie het volgende:
[..]
Incidenteel een keer terug lopen vind ik niet erg, fouten maken doet iedereen. Maar wanneer ik merk dat iemand er met de pet naar heeft gegooid met het zetten van een wijk die ik wegbreng, blijf ik echt niet op en neer lopen. Daar heb ik ook helemaal geen tijd voor, met die krappe tijden (zomerperiode uitgezonderd). Ik neem ze gewoon weer mee naar kantoor (tenzij het rouwkaarten oid zijn). Morgen weer een dag..![]()
Ik doe overigens juist extra mijn best bij het zetten van een wijk die een ander moet wegbrengen. Wil dan juist geen fouten maken.
Of mensen die naar je toekomen als je een grote stapel post in je handen hebt, een spijkerbroek draagt met het TNT logo op je kontzak én je TNT polo aan hebt: "Ben jij van de post?"quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:57 schreef sbientje het volgende:
[..]
ja erg he.. of mensen die random op straat aan je vragen of je voor hun ook post hebt![]()
Of: kom je de honderdduizend brengen?![]()
get a life! verzin eens wat leuks...
ook een ergenis, mensen die je postje noemen
quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:30 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Of mensen die naar je toekomen als je een grote stapel post in je handen hebt, een spijkerbroek draagt met het TNT logo op je kontzak én je TNT polo aan hebt: "Ben jij van de post?"
De TNT moet van die shirtjes bestellen die geschikt zijn voor 30 graden of hoger. Die stof is zoooo dikquote:
Misschien word ik dat ook welquote:Op zondag 8 augustus 2010 14:58 schreef timbob het volgende:
Wie weet ga ik komend schooljaar wel weekendpostbode worden...
dat heb ik echt pas 1 keer meegemaaktquote:Op zondag 8 augustus 2010 12:26 schreef TokenW het volgende:
BIj het zetten werken de machines ook niet mee, soms heeft de machine kuren en zet dat ding brieven zonder reden ipv laag naar hoog, hoog naar laag en andersom, of verwerken die ondingen de post voor hetzelfde vak 2 maal.
Soms krijg je van TNT wel eens een boekje met aanbiedingen voor fietsen of brommers.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:17 schreef Dionysiou het volgende:
Hoi,
Vraagje!
Ik ga mijn brommer weg doen en met de fiets mijn post doen (veel lekkerder, ook lichaamsbeweging!)
Krijg je korting van TNT als je een fiets koopt?
Sowieso word het een transporter fiets, wél nieuw.
Wil tot max. 400 EU besteden. Dus word vast een Puch of een Batavus ofzo.
Die staatsloterij fietsen van Union (UNISEX frame) zien er ook wel stevig uit, alleen terugtrap rem is dat wel praktisch?
een terugtraprem is net zo praktisch als handremmen wmb, behalve als je zonder af te stappen bij de bussen kan haha, dan is handremmen veel handigerquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:17 schreef Dionysiou het volgende:
Hoi,
Vraagje!
Ik ga mijn brommer weg doen en met de fiets mijn post doen (veel lekkerder, ook lichaamsbeweging!)
Die staatsloterij fietsen van Union (UNISEX frame) zien er ook wel stevig uit, alleen terugtrap rem is dat wel praktisch?
Ik ook niet, ik ga iig voor handrem, daar ben ik aan gewend denk ikquote:
Is er geen collega die met je wil ruilen? Jouw brommer tegen zijn fiets? Na 10 jaar fietsen doe ik de bestelling nu op de snorfiets, en ik vind het een uitkomst!quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:17 schreef Dionysiou het volgende:
Hoi,
Vraagje!
Bestellen op de snor is heerlijk ja, maar ik gebruik hem ook 's ochtends voor de kranten. En daar maakt ie écht teveel geluid voor helaas..quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Is er geen collega die met je wil ruilen? Jouw brommer tegen zijn fiets? Na 10 jaar fietsen doe ik de bestelling nu op de snorfiets, en ik vind het een uitkomst!
Maar nu even ingaan op je vraag: Sowieso, ongeacht welke fiets je koopt, zou ik even informeren op je vestiging naar het Fietsenplan. Hiermee kun je een fiets kopen en de aanschafprijs wordt op je brutoloon ingehouden, dus dat betekent belastingvoordeel. Ook kun je er voor kiezen om je fiets te betalen met nog openstaande verlofuren. Ik heb diverse collega's die zo een fiets gekocht hebben.
Van tijd tot tijd zijn er ook acties waardoor je de speciale TNT-fiets van Union (de Union X-pression) met korting kunt bestellen bij de personeelsvereniging (de PVTNT). Dat is ongeveer dezelfde fiets als die Staatsloterijfiets, maar dan wat steviger uitgevoerd.
Terugtrap of versnellingen: versnellingen zijn erg handig voor wegfietsen bij het stoplicht of steile bruggetjes met volle tassen. Nadeel is dat het allemaal wat kwetsbaarder is dan bij een terugtraprem. Verder heeft een fiets met versnellingen eigenlijk altijd handremmen, en is het dus wat minder makkelijk om met een bundel in je hand te fietsen (bijv. op maandag) dan wanneer je een terugtraprem hebt.
Tja, maandagen gaan altijd anders, weinig post maar toch lang bezig zijn, herkenbaar...quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:57 schreef Cerbie het volgende:
Vandaag voor het eerst een maandag gedaan
Ja, het zijn straat x en straat y, ben je ongeveer drie kwartier mee bezig
(straatnamen, geen wijknamen).
Staat er een tas voor me klaar met drie bundels voor drie verschillende wijken, dat was wel iets meer dan 3 kwartier
Heb nog een geologger meegenomen die mijn pa had liggen, leuk om je eigen route in google earth terug te zien
auw! beterschap!quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:18 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds jaren weer eens mijn vinger tussen de deur gekregen. Ik gooide de autodeur dicht maar het bleek dus dat er nog een stukje vinger tussen zat, nu zit ik dus met een blauwe vinger.
Persoonlijk vind ik het heerlijk, postbode zijn.. Maarja, in de winter.. maar oké, we krijgen een mooi salaris!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 08:28 schreef rvarnhem het volgende:
Hee, ik heb een vraagje aan de mensen hier..
Ik zit na de vakantie zonder werk en ben op zoek naar iets voor op zaterdagmorgen en eventueel paar keer doordeweeks...
Nu had ik nog een vacature gezien voor zaterdagbezorger bij TNT in mijn dorp Boxtel...
Dus heb een beetje rondgekeken op internet en kwam bij dit forum uit en heb het eens een tijdje doorgelezen..
Raden jullie het baantje als zaterdagbezorger aan of niet, want zoals ik hier lees zijn jullie allemaal nog redelijk enthousiast om bij TNT te werken (op wat gemopper na)
Ik zag dat ik als zaterdagwerken aardig wat kon verdienen want heb namelijk 6,5 jaar bij c1000 gewerkt (ben nu 20) en bij TNT zou ik netto 70 cent meer verdienen dan de leidinggevende functie bij c1000...
Is het ook zo dat je als zaterdagbezorger kan worden gevraag om een keer doordeweeks in te vallen of iets? Want ben in het komende schooljaar enkele dagen vrij in de week dus zou ik nog wat extra kunnen werken eventueel (wel tegen het zaterdagsalaris natuurlijk)
Ik zit dus heel erg te twijfelen of ik ga solliciteren voor dit baantje.. het lijkt me wel gewoon leuk, dit baantje dus daar zal het niet aan liggen... wil gewoon wat reacties.. misschien dat jullie me echt over kunnen halen om het te doen..
Nou, was een heel verhaal.. ik wacht de reacties wel af!
Groetjes Rene
Het is inderdaad leuk werk. Echter, zoals je misschien al in het nieuws gelezen hebt, worden alle kantoren in Nederland binnen 2 jaar gesloten. En dat is te merken op de werkvloer. Er zijn collega's bij die het langs zich heen laten gaan en die zien wel wat er in de toekomst gaat gebeuren. Maar er zijn ook veel collega's die telkens norser worden en kortaf reageren enzo, terwijl ze dat een tijd geleden een stuk minder deden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:41 schreef rvarnhem het volgende:
haha dat tikt zeker lekker aan ja!
En ik al die tijd maar gedacht dat ik goed verdiende in de vertrouwde C1000...
Ik denk dat ik maar gewoon eens ga solliciteren en dan zie ik wel of het me bevalt..
Ik moet zeggen dat zo zaterdagsmorgens beetje fietsen en lopen ook wel gezond is voor me want sinds mn rijbewijs is het dramatisch hoeveel ik fiets of loop...
Ga zometeen zon aanmeldformulier versturen en dan hopen dat ik voor 20 augustus (ga ik op vakantie naar Dominicaanse) reactie heb en op gesprek mag komen..
He tis trouwens wel leuk om al die verhalen van jullie te volgen.. Zit hier op kantoor bij mn vakantiewerk en als ik ff niks te doen heb ofzo ga ik dat maar beetje lezen.. Vandaar dat ik nu eens dacht van: hee laat ik hun anders is wat vragen stellen..
In ieder geval nog bedankt voor de info!
gr rene
Oww.. ja vind via internet altijd beetje vaag maar heb het nu wel al gedaan en er stond dat ik binnen 5 werkdagen gebeld werd.. Dus ik wacht dat wel even rsutig af en dan kan ik alsnog even daarnaartoe gaan..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:57 schreef rub3n het volgende:
Ik heb in mijn kantoor juist meer het gevoel dat de meesten weten waar ze aan toe zijn:
Verder, ik wil je aanbevelen naar het TNT kantoor zelf te gaan, en niet via internet solliciteren.
Ik vind het altijd op zo'n irritant tijdstip. Om 17:00 sport ik de meeste dagen van de week en dat gaat dus niet echt goed samen met collectiewerk.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:36 schreef rub3n het volgende:
Straks weer even 2 uurtjes buslichten/haalklanten! Ik vind het zo'n heerlijk moment van de dag. Ziet er een beetje als volgt uit dan:
16:10 - Ik fiets op mijn gemak naar de TNT vestiging (2-4 minuten)
16:15 - Ik pak mijn scanpen, rittenlijst, telefoon, buslichtingsleutel en automapje. Ondertussen pratend met jan en alleman.
16:20-16:25 - Stap in de auto en rijd (niet op mijn gemak) naar de eerste 2 klanten
16:35 - Terug bij TNT. Even paar laptops + stapeltje post afgeven bij Partijenpost.
16:40 - Even 4 buslichtingzakken, een steekwagentje en een blauw krat in de auto mikken.
16:42-16:55 - Beetje kloten. (tips: plak eens plakband tussen de 2 paaltjes bij de laaddeur, leuk joh als iemand daar tegenaan loopt haha)
16:55 - Rijdt naar nog 1 haalklant.
17:00 - Groet de zeer leuke en knappe receptioniste en begin 200 meter verder met een bus.
17:50 - Kom weer aan bij TNT.
18:05 - Klaar met uitpakken auto
18:05 - Spullen opruimen
18:10 - Aan de koffie met zijn allen! En vaak ga ik rond 19:00 ofzo weer keer naar huis. Haha
Chauffeur Collectie = HEERLIJK!
Zo dat moest ik ff kwijt haha. Het is jammer dat de vestiging hier in Kampen binnen nu en 1,5 jaar gaat opdoeken. Anders kon ik dit mooi de komende vier jaar naast mijn opleiding doen!
Ik heb regelmatig in vakantieperioden langere werkdagen dan 8 uur gemaakt, vaste medewerkers maken ook weleens lange werkdagen van soms 10-12 uur. Dus komt wel goed.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:28 schreef gekkewiebel het volgende:
Even een vraagje. Vandaag en gisteren een uur of 10 gewerkt, en naar verwachting morgen ook weer ongeveer 10 uur te gaan. Nou heb ik hier zelf geen problemen mee, maar ik vraag me af of dat computerprogramma van TNT het wel accepteert (Harmony heet dat geloof ik?). Het is namelijk een beetje chaos en het duurt nog even voordat de gewerkte uren formeel bekend worden. Als blijkt dat Harmony max 8 uur per dag rekent dan moet ik natuurlijk ergens anders uren bij gaan metselen...
Yep, zaterdag nog 8 uur gewerkt.. is bij mij althans standaardquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:38 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig in vakantieperioden langere werkdagen dan 8 uur gemaakt, vaste medewerkers maken ook weleens lange werkdagen van soms 10-12 uur. Dus komt wel goed.
Dan mag je nu wel naar bed.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:39 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Het schijnt morgen een drukke dag te worden bij ons met scenario "maatwerk druk". Een of andere mailing van de Postcodeloterij of zoiets?! En één van de operators is ziek (en de rest heeft vakantie) dus moet ik morgen om 05.45 achter de HSM... de laatste keer dat dat gebeurde was met Kerst
Heb een hekel aan de postcodeloterij. Zitten vaak ook niet kloppende namen tussen, dus het zullen wel weer veel retouren worden helaas. Vandaag ook al een hele lijst uit zitten schrijven ...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:39 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Het schijnt morgen een drukke dag te worden bij ons met scenario "maatwerk druk". Een of andere mailing van de Postcodeloterij of zoiets?! En één van de operators is ziek (en de rest heeft vakantie) dus moet ik morgen om 05.45 achter de HSM... de laatste keer dat dat gebeurde was met Kerst
Hier is dat vorig jaar ook gebeurt alleen niet samen gevoegd maar gewoon verhuist naar een ander TNT pand. Oude pand verkocht, wij rijden ook ontzettend veel extra kilometersquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:14 schreef Deezertje het volgende:
Kan iemand mij de logica vertellen van ons kantoor opheffen en samenvoegen met een grote vestiging 10/15km verderop? Wij moeten nog steeds in 'onze' gemeente bezorgen terwijl we nu moeten sorteren e.d. in een andere gemeente. En dus moet er elke dag sowieso 15km extra worden gereden per TNT auto en dan nog eens alle andere ritjes die er normaal ook waren...
Kortom: vestiging gesloten/weg maar wel elke dag (en ook voor de medewerkers) sowieso 15 dus 30km heen-weer moeten rijden naar ander kantoor.... Kosten die extra kilometers dan minder dan het pand wat ze nu gaan sluiten?
05.45 heet uitslapen, ik mag morgen 05.00 beginnen openen en de vrachtwagen lossen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:39 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Heb je een link waar ik dat kan bekijken?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:35 schreef rub3n het volgende:
Zijn er hier mensen die hun uren bij houden? Vanavond even de harmony uitdraaien bekeken. En mijn "Werktijd" komt elke week niet overeen met de ingevoerde uren.
Is er iemand die een excel bestand heeft?
Waarom krijgen wij dit nooit te zien?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:59 schreef rub3n het volgende:
Die uitdraaien moeten ten inzage op je depot of vestiging liggen.
Ja, ik. Ik zet gewoon per 'dienst' mijn begintijd, eindtijd en de duur in decimale uren er in. De betreffende dienst zet ik in de 'opmerking'.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:35 schreef rub3n het volgende:
Zijn er hier mensen die hun uren bij houden? Vanavond even de harmony uitdraaien bekeken. En mijn "Werktijd" komt elke week niet overeen met de ingevoerde uren.
Is er iemand die een excel bestand heeft?
Hoeft ook geen ingewikkeld rekenwerk te zijn. In het ergste geval zit ik op tienden van een uur (dus 6 minuten). Dat minuutje dat dáár nog van afwijkt, kan ik niet echt wakker van liggen eigenlijk. Sterker nog, bij de meeste bedrijven is een kwartier (kwart decimaal uur) de minimum eenheid om mee te rekenen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:35 schreef rub3n het volgende:
Ik heb soms bijvoorbeeld
9:00-12:35, 15:00-16:10 en 16:10-18:15 Ik heb dus geen zin om dan precies het aantal uren te gaan uitrekeneneigenlijk haha.
Volgens mij niet hoor. Je hebt in een dienst van meer dan ... uur (weet niet precies hoeveel) recht op 45 minuten pauze. Die zitten wel bij de tijd van de dienst in, maar worden niet uitbetaald.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:10 schreef rub3n het volgende:
Als pauze's bij je dienst zijn geschreven krijg je die uitbetaald.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:39 schreef Tuvai.net het volgende:
Vandaag brak toch echt effe m'n klomp zeg.Ik moet op mijn buslichtingrit ook naar een depot om daar een hoop posttassen e.d. op te halen. Dat depot is een gehuurd stalletje van een verblijf voor verstandelijk gehandicapten. Normaliter is die staldeur altijd open, maar vandaag was 'ie afgesloten (omdat er iemand op vakantie is van dat bedrijf) dus moest ik naar binnen op de sleutel te gaan vragen. Eenmaal binnen kwam ik meteen in een soort zaaltje waar een hele groep verstandelijk gehandicapten bij elkaar zat, waar 2 begeleidsters bij zaten. Een van die 2 begeleidsters was zo'n vrolijk, opgewekt en al wat ouder (zo rond de 30) type en ging meteen de sleutel voor mij zoeken. De ander was een stuk jonger (zo rond de 20 schat ik) en een beetje raar, die zei niks en keek een beetje star voor zich uit. Had een vrij arrogante uitstraling ook. Een van de verstandelijk gehandicapten, een vrij oud vrouwtje, was nogal spraakzaam en praatte de hele tijd met me; vroeg me of 'postbode' leuk werk was en zo. Ik een en ander uitgelegd en verteld dat ik het wel naar m'n zin had.
Vraagt dat vrouwtje opeens met een grappige ondertoon aan die begeleidster of 'postbode' niks voor haar was. Begint dat mens opeens tegen de hele groep te preken dat ze niet voor niets een afgeronde medische opleiding heeft, en dat zij door haar diploma vrijgesteld is van 'zulk dom werk' .Er viel een doodse stilte, en zelfs een paar van die gehandicapten keken me met zo'n verbaasde blik aan van "wtf, wat zegt ZIJ nou weer?", alsof ze vaker zo'n dingen zegt.
Ik heb maar niks er op gezegd. Niet lang daarna kwam de andere, leuke begeleidster me de sleutel brengen en nam ik afscheid. Ik heb dat mormel maar niet gezegd dat dit voor mij maar een vakantiebaantje is en dat ik normaal ook werk 'op niveau' doe. Maar toch, dan sta je wel effe perplex zeg, hoe arrogant en asociaal sommige lui kunnen zijn.
oeioei, dat is wel ernstig ja, met die aangetekende bewijzen. Toen ik er pas werkte, had ik een keer een auto meegekregen, en ik had ook aangetekenden... kwam ik terug, was de deur dicht, en ik had geen code.. ik helemaal in de stress hahaha... Was op een zaterdag. Toen ben ik op maandag voor dag en dauw naar TNT gereden en was niemand boos gelukkigquote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:51 schreef Dionysiou het volgende:
Haha, bij ons heeft iemand op de maandag een dikke bundel post kwijt gemaakt van 2 straten (die aan elkaar zaten).
TC helemaal boos joh en er kwam een kwaliteits inspecteur en diegene moest een verklaring afleggen en dat rapport word weer doorgestuurd maar waarschijnlijk word ie ontslagen, hij was net 1 week uit z'n proefperiode en had de aangetekende bewijzen van maandag vandaag aan mij gegeven omdat ie ze vergeten was, dus ik de TC bellen hij zegt; nu is ie helemaal weg denk ik.
Dit is trouwens de 2e keer dat ie hier heeft gewerkt, 3 jaar geleden ging ie weg.
Na 3:10 uur werken heb je recht op 10 minuten koffiepauze, vanaf 5:20 uur werken wordt er 0:45 uur lunchpauze van je werktijd afgetrokken, dus moet je de pauzes ook altijd in je uren opnemen en na 7:40 uur werken heb je nog eens recht op 10 minuten koffiepauze.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:07 schreef tntster het volgende:
Je krijgt 10 minuten betaald van de baas als je een dienst hebt die minimaal 3 uur en 50 minuten duurt (weet het niet exact maar rond die koers)
Maar bij ons gebeurt het vaak zat dat er pauzes afgeschreven worden die niet gehouden zijn etc
Sterktequote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:10 schreef sbientje het volgende:
Keihard op mijn bek gegaan bah.. Vinger doet zeer en een dikke plek op mijn knie
Dan zou je in feite hetzelfde zeggen als dat mensquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:39 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb maar niks er op gezegd. Niet lang daarna kwam de andere, leuke begeleidster me de sleutel brengen en nam ik afscheid. Ik heb dat mormel maar niet gezegd dat dit voor mij maar een vakantiebaantje is en dat ik normaal ook werk 'op niveau' doe. Maar toch, dan sta je wel effe perplex zeg, hoe arrogant en asociaal sommige lui kunnen zijn.
wij hebben ook al enkele weken lang elke zaterdag kruidvatquote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:17 schreef Tuvai.net het volgende:
Zaterdag krijgen we wéér die rot C1000 foldertjes die we afgelopen zaterdag ook al hadden.Fijn, dan moet ik weer 3 wijken lopen.
Die C1000 foldertjes hebben wij ook elk weekend. Alleen hebben die sinds vorige week zaterdag i.p.v. een vierkant formaat opeens een rechthoekig formaat met de 'naad' aan de korte kant.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:38 schreef lbeew het volgende:
[..]
wij hebben ook al enkele weken lang elke zaterdag kruidvat
ik heb ze gezien ja, dat is echt helemaal niets...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:45 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Die C1000 foldertjes hebben wij ook elk weekend. Alleen hebben die sinds vorige week zaterdag i.p.v. een vierkant formaat opeens een rechthoekig formaat met de 'naad' aan de korte kant.
Ik heb gelukkig een stevige folder er bij, alleen moeten ze dan de C1000 er wel goed tussen vouwen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:45 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Die C1000 foldertjes hebben wij ook elk weekend. Alleen hebben die sinds vorige week zaterdag i.p.v. een vierkant formaat opeens een rechthoekig formaat met de 'naad' aan de korte kant.
Afgelopen zaterdag hadden wij de poiesz en zo'n NS - foldertje, scheen ook een vrij irritant foldertje te wezen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig een stevige folder er bij, alleen moeten ze dan de C1000 er wel goed tussen vouwen.
Dat is wel irritant ja, maar als ik maar 1 zo'n folder heb is het prima te doen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:09 schreef lbeew het volgende:
het aantal hah is niet zo erg, meestal het formaat wat het erg maakt.
zoals gamma+ah+karwei vorige week kan prima heb je niet zoveel moeite mee. maar als je dan aparte vormen krijgt als rondjes of driehoeken dan word je na een tijd wel gek ja ;d
Breng je toevallig een "53P" weg? Haha, dan ben ik de schuldige..quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:29 schreef Cerbie het volgende:
Vandaag een even bundel van straat A en oneven bundel van straat B compleet door elkaar gekregen. Dus ik alles van B uit A gehaald, kom ik aan het eind van mijn wijk bij B aan blijkt daar nog een stuk van A in te zitten.
Kon ik weer terug
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:55 schreef rub3n het volgende:
[..]
Breng je toevallig een "53P" weg? Haha, dan ben ik de schuldige..
Wij hadden dat een keer op dezelfde dag. Een driehoek van domino's pizza en een cirkel van casema. Echt een nachtmerriequote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:11 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is wel irritant ja, maar als ik maar 1 zo'n folder heb is het prima te doen.
Maar je hebt combinaties gehad inderdaad waar je echt simpel van werd, groot boekje met een dun flut ding en dan nog een klein kaartje erbij, hoe verzinnen ze het af en toe.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 07:45 schreef lbeew het volgende:
[..]
Wij hadden dat een keer op dezelfde dag. Een driehoek van domino's pizza en een cirkel van ziggo. Echt een nachtmerrie
Whaha, was het niet een cirkel bij Domino's? (pizza)quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 07:45 schreef lbeew het volgende:
[..]
Wij hadden dat een keer op dezelfde dag. Een driehoek van domino's pizza en een cirkel van casema. Echt een nachtmerrie
Ik zie dit bericht nu alquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je kunt wel merken dat xxiessiexx op vakantie is, het is hier meteen een stuk stiller inderdaad
Ja zonder die C1000 HAH heb jij natuurlijk ruimte zat in je posttassen voor die twee meisjes.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:47 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb ze gezien ja, dat is echt helemaal niets...
gelukkig heeft mijn wijk geen c1000 HAH
Overigens, die 2 meisjes die vermist waren in Breda, dat is in mijn zaterdagwijk![]()
HA HAquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:22 schreef Viper86 het volgende:
Ik kreeg vanochtend ook alweer een sms'je van m'n tc of ik al wist wat morgen m'n dienst was.Wrijf het er maar lekker in dat ik weer moet werken na een vrije week.
![]()
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:17 schreef xxiessiexx het volgende:
Zo te zien is er extreem weinig post?
Ik werd net door m'n postbode plus gebeld. Bleek dus dat ik voor morgen vrij had gevraagd (vergeten) en of ik al terug was van vakantie want anders had hij morgen een megaprobleem
Morgen weer ouderwets vroeg beginnen(6:35
) en een aantal wijken voorbereiden en één wegbrengen. Hopelijk heb ik geen schaduw
Hoezo? Lopen ze minder makkelijk weg dan de wijken die je eigenlijk had moeten doen?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:49 schreef sbientje het volgende:
Ik heb wijken geruild met een postbezorgster voor morgen maar ik heb alweer spijt dat ik daarmee heb ingestemd haha
Postbezorgers hebben meestal rotwijkenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:49 schreef sbientje het volgende:
Ik heb wijken geruild met een postbezorgster voor morgen maar ik heb alweer spijt dat ik daarmee heb ingestemd haha
Haha nou, ze had deze wijk vorige week gedaan, maar 3,5 u op gelopen ipv de 2,5 die er voor stond haha.. Dus nu doet ze mijn wijken (alleen maar flats)..quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:52 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Postbezorgers hebben meestal rotwijken
Dat had ik nooit geruildquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:08 schreef sbientje het volgende:
[..]
Haha nou, ze had deze wijk vorige week gedaan, maar 3,5 u op gelopen ipv de 2,5 die er voor stond haha.. Dus nu doet ze mijn wijken (alleen maar flats)..
en bedrijven en andere adressen die normaal geen HAH krijgen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:43 schreef dutch-mamma het volgende:
Weinig HAH momenteel, maar om dat goed te maken hebben we binnenkort Gemeentegidsen. En die moeten dus ook naar de ja/nee en nee/nee stickers...
Gelukkig heeft mijn oudste zoon nog vakantie dus die kan mooi meehelpen Komt voor elkaar ;-)
haha ja ik zei alweer ja voordat ik erover nadacht. Ach, ik doe eigenlijk alles wel, als ik het van mezelf mag zeggen ben ik iig best flexibelquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:13 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Dat had ik nooit geruildDan moet ze maar gaan rennen heur
Klopt, maar die heb ik niet in mijn wijk ;-)quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en bedrijven en andere adressen die normaal geen HAH krijgen.
Tss. dat kan niet hequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:27 schreef sbientje het volgende:
[..]
haha ja ik zei alweer ja voordat ik erover nadacht. Ach, ik doe eigenlijk alles wel, als ik het van mezelf mag zeggen ben ik iig best flexibel![]()
Vandag 2,5 wijk gelopen, hetzelfde als gisteren. Ochtendwijk ging niet zo vlot, ik heb best last van mijn vinger van het vallen van gisteren (het ziet er ook echt niet uit), middagwijk + opdeelstuk wel gelukkig. Nog 1 buitje gehad, heb even staan schuilen haha.. en ik heb een schoudertas achterover gedrukt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
nee nou ja, ik heb een wijk met vooral flats en dan 2 straten met huizen, die ik in 6 stukjes loop... daarvan kan ik de huis aan huis meestal nog wel tillenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:38 schreef Lastpost het volgende:
Ik kan echt geen HAH bezorgen zonder zo'n schoudertas, wat een rampenplan wordt dat dan.
Dan heb je het nogal makkelijk. Ik loop drie uur lang van straat naar straat en leg daarbij een grote afstand af.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:55 schreef sbientje het volgende:
[..]
nee nou ja, ik heb een wijk met vooral flats en dan 2 straten met huizen, die ik in 6 stukjes loop... daarvan kan ik de huis aan huis meestal nog wel tillen
ik heb het ook makkelijk, op zaterdag danquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan heb je het nogal makkelijk. Ik loop drie uur lang van straat naar straat en leg daarbij een grote afstand af.
Daar zitten mijn (gerechtelijke) aangetekenden in of de bundels voor meerdere straten als ik een blokje om loopquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik gebruik het ding zeer sporadisch. kan het meestal wel houden en anders heb ik die kingsized rollator nog om het spul die bepaalde straat mee in te nemen.
Oei! Beterschapquote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:10 schreef sbientje het volgende:
Keihard op mijn bek gegaan bah.. Vinger doet zeer en een dikke plek op mijn knie
Ik had er zoals gewoonlijk een andere stevige folder bij, dus C1000 kan doen wat ze wil, maar ik heb er weinig last vanquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:34 schreef xxiessiexx het volgende:
C1000 was wel van achterlijk groot formaat
Officieel mag dat inderdaad niet, net als het gebruik van een eigen auto. Dit is omdat je dan niet verzekerd bent via de TNT. En de verplichte WA-verzekering die je zelf als het goed is hebt afgesloten voor je motorrijtuig dekt over het algemeen alleen de aan derden toegebrachte schade bij particulier gebruik. Tenzij je zelf je verzekering hebt uitgebreid.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:27 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik was ook om 12:30 uur alweer klaar![]()
Ik hoorde wel dat we geen brommers meer mogen gebruiken omdat we een fietsvergoeding krijgen ofzo. Dus ik helemaal van shiiiiiiitIk heb vrijwel nooit met post gefietst en helemaal geen goeie fiets. Maar hiephoi, ik kreeg gelukkig een brommer mee
Ik gebruik een brommer van TNT he, en daar zit wel een verzekering op. Als ik een ongeluk met iemand krijgt, wordt de schade van diegene vergoed.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Officieel mag dat inderdaad niet, net als het gebruik van een eigen auto. Dit is omdat je dan niet verzekerd bent via de TNT. En de verplichte WA-verzekering die je zelf als het goed is hebt afgesloten voor je motorrijtuig dekt over het algemeen alleen de aan derden toegebrachte schade bij particulier gebruik. Tenzij je zelf je verzekering hebt uitgebreid.
lekkere tijd om te beginnen zeg.. ben blij dat ik dat niet hoef, ik begin niet meer voor 8uquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:47 schreef lbeew het volgende:
Vandaag van 5 tot 15 gewerkt. Stonden nogal wat wijken open, veel zieken.
degene die de vestiging opent was er al om half 4quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:00 schreef sbientje het volgende:
[..]
lekkere tijd om te beginnen zeg.. ben blij dat ik dat niet hoef, ik begin niet meer voor 8unou ja, misschien in de knj..
omgquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:02 schreef lbeew het volgende:
[..]
degene die de vestiging opent was er al om half 4
Heb bijna de helft van die dingen retour moeten sturen omdat de mensen al verhuisd waren.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:54 schreef TokenW het volgende:
Het klinkt alsof het overal rustig was, vondt het voor de zomerperiode toch niet echt rustig, een hele mailing van plus magazine en een hele hoop Fortis-enveloppen, voor volgende week zaterdag staat er al scenario druk ingepland volgens de teamcoach.
onthoud jij dat allemaal? Ik lever het gewoon op adres af hoorquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb bijna de helft van die dingen retour moeten sturen omdat de mensen al verhuisd waren.
Die had ik vandaag ook heel veel hoor, die grote enveloppen van Plus Magazine. Ik heb dat echter liever dan kleine friemelfoldertjes. Die grote enveloppen krijg je nog makkelijk een brievenbus in gestopt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:54 schreef TokenW het volgende:
Het klinkt alsof het overal rustig was, vondt het voor de zomerperiode toch niet echt rustig, een hele mailing van plus magazine en een hele hoop Fortis-enveloppen, voor volgende week zaterdag staat er al scenario druk ingepland volgens de teamcoach.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:01 schreef sbientje het volgende:
[..]
onthoud jij dat allemaal? Ik lever het gewoon op adres af hoor
Wij hadden er ook veel, maar er viel prima mee te werkenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:05 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Die had ik vandaag ook heel veel hoor, die grote enveloppen van Plus Magazine. Ik heb dat echter liever dan kleine friemelfoldertjes. Die grote enveloppen krijg je nog makkelijk een brievenbus in gestopt.
lekker! veel plezier!quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:00 schreef xxiessiexx het volgende:
Nou, ik zal jullie weer een week met rust latenVertrek vanavond naar Londen
haha oh ja ik kwam op MyAt en daar stond ie bovenaanquote:Op zondag 15 augustus 2010 16:09 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Dat was een eng snelle reactie hahaMaar dankje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |