abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84448563
Ik heb nog nooit iets gezien als een aangetekende brief, of een gerechtelijke?
ik ben zaterdagbesteller, maar loop nu in vakantie ook door de weeks.
(pas sinds een aantal werken moet ik erbij zeggen)
krijg ik die uberhaupt wel?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:22:28 #252
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_84448710
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:22 schreef sbientje het volgende:

[..]

dat heeft toch niets te maken met waar je ze invult? Naar mijn weten is de toegangsdeur van de flat de officiele voordeur en slaat het dus nergens op dat je naar boven moet. dat bedoelde ik eigenlijk :)
Ik zei gerechtelijke brieven, ik bdoelde legitimatiezendingen. Die moeten aan de woningdeur worden uitgereikt, niet bij de toegangsdeur tot de flat.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_84450229
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zei gerechtelijke brieven, ik bdoelde legitimatiezendingen. Die moeten aan de woningdeur worden uitgereikt, niet bij de toegangsdeur tot de flat.
legitimatiezendingen? zijn dat brieven waarvoor je je moet legitimeren? Want die krijg ik ook weleens mee en daarvoor mag ik niet de flat in..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:36:06 #254
Bijdehand mannetje
pi_84451566
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:04 schreef sbientje het volgende:

[..]

legitimatiezendingen? zijn dat brieven waarvoor je je moet legitimeren? Want die krijg ik ook weleens mee en daarvoor mag ik niet de flat in..
Inderdaad. Vreemd, dat je daar de flat niet mee in mag, want er staat zelfs een uitgebreide uitreikinstructie op de envelop geprint: alleen uitreiken bij geopende woningdeur geadresseerde!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_84453874
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Inderdaad. Vreemd, dat je daar de flat niet mee in mag, want er staat zelfs een uitgebreide uitreikinstructie op de envelop geprint: alleen uitreiken bij geopende woningdeur geadresseerde!
een flatvoordeur is imo ook gewoon een voordeur

overigens heb ik dat nog nooit zien staan op de envelop, zal volgende keer eens kijken :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  zondag 25 juli 2010 @ 09:09:47 #256
Bijdehand mannetje
pi_84460080
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:36 schreef sbientje het volgende:

[..]

een flatvoordeur is imo ook gewoon een voordeur

overigens heb ik dat nog nooit zien staan op de envelop, zal volgende keer eens kijken :)
Ja, maar het moet echt de deur van de woning zijn. Dus van bijv nr 28.
pi_84466558
Ik ga nooit die flats helemaal in, want de rest van mijn aangetekenden zitten in mijn fietstas, wil ik nooit laten liggen en meeslepen is teveel gedoe.
pi_84467108
Aangetekende zendingen gaan hier altijd in de schoudertas, easy as that.
pi_84467154
ja, dat is leuk als je er maar 4 hebt, niet als je er 70 hebt.
pi_84467442
Ik heb niets gezegd.
nu, in de vakantie werk ik doordeweeks en zijn er eigenlijk nooit aangetekenden. Alleen op zaterdag heb ik ze meestal, en dan zijn het er helemaal géén, één of twee maximaal.
  zondag 25 juli 2010 @ 15:29:19 #261
Bijdehand mannetje
pi_84469200
quote:
Op zondag 25 juli 2010 14:27 schreef Troeta het volgende:
ja, dat is leuk als je er maar 4 hebt, niet als je er 70 hebt.
Als ik 70 aangetekenden heb doe ik ze in zo'n grijze binnentas. Als ik dan bijv. bij een flat naar boven moet of bij een bedrijf naar binnen kan ik zo de hele grijze tas uit m'n fietstas tillen en meenemen. Er is ooit eens een aangetekende gejat uit mijn fietstas en toen ben ik ruim een uur lang uitgehoord door de postale recherche (de zending was gericht aan een juwelier en de inhoud was ruim 1000 euro waard), dus vandaar dat ik nu overdreven voorzichtig met die dingen omga.
pi_84469970
Dat is ook een idee ja, maar ik ben niet zo fanatiek meer hoor sinds ze zo moeilijk doen over de tijd wat je ervoor krijgt.
Vooral legitimatiezendingen waar mensen zo moeilijk over doen. "maar we zijn al 40 jaar getrouwd, ik kan toch tekenen', of ID niet kunnen vinden en dat soort dingen en daar loop je dan voor naar boven..
pi_84497065
Ik heb de afgelopen weken ook weer geregeld mensen die onbegrip tonen voor legitimatiezendingen. En jij bent dan de boosdoener he..
pi_84498081
Ik doe dan niet moeilijk hoor. Als ze langer dan 1,5 minuut zeuren; vraag ik gewoon of ik "geweigerd" moet opschrijven. Dan is het gedaan met het zeuren.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 11:41:37 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84498228
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:00 schreef CihV het volgende:
Ik heb de afgelopen weken ook weer geregeld mensen die onbegrip tonen voor legitimatiezendingen. En jij bent dan de boosdoener he..
gewoon voet bij stuk houden. Het is niet voor niets dat het zo streng is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84509227
Zo, even vier wijken gedaan. Eentje duurde best lang, vrij grote wijk. De rest was zo klaar :) morgen weer!
pi_84512468
Deze week alleen woensdag en donderdag werken
pi_84513978
Als K&W-lurker en postbode moet ik toch eens iets vragen wat ik in de winter ben vergeten. :P

Hebben jullie ook zo'n godsgruwelijke hekel aan dit soort stoepjes:

schaamteloos geleend van TM's jaren dertig woning#4, waar we een veranda gaan bouwen !, sorry TM :P

Als het gevroren heeft kun je erop schaatsen, net als wanneer de tuin gesproeid is. Om nog maar te zwijgen over de killer-combo jaren-30-stoepje met jaren-30-grondbrievenbus
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_84515032
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:33 schreef Cerbie het volgende:
Als K&W-lurker en postbode moet ik toch eens iets vragen wat ik in de winter ben vergeten. :P

Hebben jullie ook zo'n godsgruwelijke hekel aan dit soort stoepjes:

[ afbeelding ]
schaamteloos geleend van TM's jaren dertig woning#4, waar we een veranda gaan bouwen !, sorry TM :P

Als het gevroren heeft kun je erop schaatsen, net als wanneer de tuin gesproeid is. Om nog maar te zwijgen over de killer-combo jaren-30-stoepje met jaren-30-grondbrievenbus
Daar ben ik van de winter toen we voor het eerst sneeuw hadden bijna een keer door uitgegleden inderdaad! :( Heb gelukkig maar één zo'n stoepje in m'n zaterdagwijken O-)
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 19:02:19 #270
Maffe Fries
pi_84515072
Mja, heb zelf meer een hekel aan de lage brievenbussen
pi_84515205
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, heb zelf meer een hekel aan de lage brievenbussen
ik heb ook een hekel aan lage bussen, maar ook wel aan die opstapjes! Ik heb in het voorjaar mezelf ontzettend bezeerd omdat ik was vergeten dat ik er ook nog af moest stappen hahaha. Ging ongenadig hard onderuit en die mensen hadden ook nog grindtegels :'(
pi_84515292
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:05 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik heb ook een hekel aan lage bussen, maar ook wel aan die opstapjes! Ik heb in het voorjaar mezelf ontzettend bezeerd omdat ik was vergeten dat ik er ook nog af moest stappen hahaha. Ging ongenadig hard onderuit en die mensen hadden ook nog grindtegels :'(
Je bent zeker wel als harde bikkel door blijven lopen? :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 19:11:01 #273
Maffe Fries
pi_84515520
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:05 schreef sbientje het volgende:

[..]

Pijnlijk :{
pi_84515543
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:01 schreef Taneli het volgende:

[..]

Daar ben ik van de winter toen we voor het eerst sneeuw hadden bijna een keer door uitgegleden inderdaad! :( Heb gelukkig maar één zo'n stoepje in m'n zaterdagwijken O-)
Ik heb van de winter een aantal keer een wijk gelopen met ~50 huizen alleen maar van die stoepjes :'(

Lage brievenbussen zijn ook leuk als het van die kleine zijn. Vaak bel ik dan even aan als het niet in de bus past.

- :) Alstublieft, het pastte helaas niet in de brieven bus
- }:| We hebben een grote bus in de zijdeur van het huis

*mental note maakt om het de volgende keer direct retour - geen/volle brievenbus te sturen
pi_84515661
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:06 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Je bent zeker wel als harde bikkel door blijven lopen? :P
ja, maar ik had een gat in mijn broek hahaha, was echt een pijnlijke val :D Maar tuurlijk doorgebikkeld!
pi_84515735
Ook een mooie trouwens, ik ben begonnen als zomerhulp en kreeg toen regelmatig een paar extra straten bij 'mijn' wijk. Dus ik kom bij een onbekend huis, staat er zo'n grote losstaande brievenbus in de tuin.

*morrelt*
:{ De klep gaat niet open
*nog een keer probeert*
Loop ik naar de deur om aan te bellen, zit er gewoon een bus in de deur _O- Bleek dat die mensen het zo'n mooie brievenbus vonden dat ze hem dichtgelijmd in de tuin hadden gezet.
pi_84537578
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:15 schreef Cerbie het volgende:
Ook een mooie trouwens, ik ben begonnen als zomerhulp en kreeg toen regelmatig een paar extra straten bij 'mijn' wijk. Dus ik kom bij een onbekend huis, staat er zo'n grote losstaande brievenbus in de tuin.

*morrelt*
:{ De klep gaat niet open
*nog een keer probeert*
Loop ik naar de deur om aan te bellen, zit er gewoon een bus in de deur _O- Bleek dat die mensen het zo'n mooie brievenbus vonden dat ze hem dichtgelijmd in de tuin hadden gezet.
Loop je toevallig in Poeldijk? :')

Ik heb ook wel eens een hele tijd bij zo'n brievenbus staan klooien, die ook helemaal dichtgelijmd bleek te zitten en waar er een bus in de deur zat :')
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:30:16 #278
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84537620
Hier staat dus ook zo'n decoratiebus die dus naar de andere kant staat (opening naar de verkeerde kant), ik iedere keer moeite doen om via de andere zijde die post erin te krijgen en dat mens vroeg zich een tijdje later af waarom ze nooit post kreeg, zat dus allemaal in dat sier-geval. :')
pi_84543039
Pfff die huis aan huis is zwaar.. Heb twee wijken, ga nu maar eens beginnen :)
pi_84550608
1 wijk af, ga nu aan de tweede beginnen.. 3 tassen maar vooral huis aan huis..
  dinsdag 27 juli 2010 @ 14:59:52 #282
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84550809
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:55 schreef sbientje het volgende:
1 wijk af, ga nu aan de tweede beginnen.. 3 tassen maar vooral huis aan huis..
Same here, net 1 tas erin zitten en nu de laatste 2 waarvan ik vooral veel pakken HAH heb. :')
pi_84552879
Hmm Vreemd.
Ik moest bezorgen in een ander dorp; HAH: Gamma en NS.

Nu kom ik thuis in mijn eigen dorp en wijk, totaal geen HAH...
Terwijl wij altijd Gamma/Karwei krijgen....
Waarschijnlijk komt ie dus morgen in de andere wijken... wat daar het nut nou weer van is???
pi_84553947
Wel godver. Heeft er weer 1 of ander rottig kindje aan mn kar gezeten. Kom ik terug, zie hem niet staan, en ja hoor, staat een heel stuk verderop, tegen een auto aan! Natuurlijk niemand meer te zien :(. Kar kan iig echt niet uit zichzelf zover weg gerold zijn.... nu zag ik verder geen schade, maar had nog wel even aangebeld. Niemand thuis, dus nu twijfel ik over een briefje, maar zag zelf dus geen schade iig.
... Was een halve minuut tot een minuut weg, kan dat ding toch moeilijk continu bij me houden :{. Was ook niet de eerste keer, de vorige keer hadden kinderen hem midden op straat geduwd een heel stuk verder weg. -O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_84557155
Dat is toch de reden dat je een kar hebt? Zodat je hem gewoon relaxed mee kunt nemen?
pi_84557233
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 16:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel godver. Heeft er weer 1 of ander rottig kindje aan mn kar gezeten. Kom ik terug, zie hem niet staan, en ja hoor, staat een heel stuk verderop, tegen een auto aan! Natuurlijk niemand meer te zien :(. Kar kan iig echt niet uit zichzelf zover weg gerold zijn.... nu zag ik verder geen schade, maar had nog wel even aangebeld. Niemand thuis, dus nu twijfel ik over een briefje, maar zag zelf dus geen schade iig.
... Was een halve minuut tot een minuut weg, kan dat ding toch moeilijk continu bij me houden :{. Was ook niet de eerste keer, de vorige keer hadden kinderen hem midden op straat geduwd een heel stuk verder weg. -O-
heh wat stom! Waarom doen ze dt, niet echt leuk idd..

Er stond twee uur en drie kwartier voor mijn wijken en ik ben uiteindelijk drie uur bezig geweest, in wijken die ik niet goed ken. Dat valt dus wel mee :)

Hebben we donderdag hah?
pi_84557543
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:23 schreef rub3n het volgende:
Dat is toch de reden dat je een kar hebt? Zodat je hem gewoon relaxed mee kunt nemen?
Niet overal hoor. In dit geval was het bij een klein zijstukje met iets van 4 huizen. De hele straat zit zo in elkaar, evenkant is 1 lang stuk, en oneven zit steeds met een paar huizen als zijstukje. Dan is het dus echt niet handig om die kar overal mee heen en weer te slepen.. moet je steeds de straat oversteken enzo met dat ding. En dat kan niet overal, omdat er auto's tussen geparkeerd staan. Dus ja, dan loop ik er zonder kar heen ;). En het kost ook gewoon teveel tijd om steeds met die kar te kloten. Laat hem nooit echt lang ergens staan, en hij is altijd in de buurt, dat wel. Maar goed, mensen moeten er gewoon vanaf blijven.

Of er nog HAH is, geen idee. Hier hing altijd een planning op het depot, maar sinds 2 weken niet meer. Op een ander depot ook al maanden niet meer, dus betwijfel of ie nog terug komt :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_84557615
Loop ik tijdens mijn laatste vande 3 bestelroutes een portiek op, ligt er een groot pakket ewoon voor de voordeur. Leuk dat ze met subcontractors geld besparen, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn. Heb het pakketje maar weer mee terug genomen naar kantoor, (had geen kennisgevingen voor dat postcodegebied bij me) kan die morgen weer naar de pakketservice.
pi_84559505
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:33 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Niet overal hoor. In dit geval was het bij een klein zijstukje met iets van 4 huizen. De hele straat zit zo in elkaar, evenkant is 1 lang stuk, en oneven zit steeds met een paar huizen als zijstukje. Dan is het dus echt niet handig om die kar overal mee heen en weer te slepen.. moet je steeds de straat oversteken enzo met dat ding. En dat kan niet overal, omdat er auto's tussen geparkeerd staan. Dus ja, dan loop ik er zonder kar heen ;). En het kost ook gewoon teveel tijd om steeds met die kar te kloten. Laat hem nooit echt lang ergens staan, en hij is altijd in de buurt, dat wel. Maar goed, mensen moeten er gewoon vanaf blijven.

Of er nog HAH is, geen idee. Hier hing altijd een planning op het depot, maar sinds 2 weken niet meer. Op een ander depot ook al maanden niet meer, dus betwijfel of ie nog terug komt :{
ik heb zo'n kar voor op het winkelcentrum maar ik laat m ook vaak ergens staan... anders moet je m toch steeds weer zo wegzetten dat niemand er last van heeft (onmogelijke opgave op een winkelcentrum :D) enzo.. ik parkeer m altijd tegen een prullenbak ofzo :D
pi_84562020
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:35 schreef TokenW het volgende:
Loop ik tijdens mijn laatste vande 3 bestelroutes een portiek op, ligt er een groot pakket ewoon voor de voordeur. Leuk dat ze met subcontractors geld besparen, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn. Heb het pakketje maar weer mee terug genomen naar kantoor, (had geen kennisgevingen voor dat postcodegebied bij me) kan die morgen weer naar de pakketservice.
Was het wel een TNT pakket? Misschien had die bewoner wel een afspraak met de bezorger of wat dan ook. Beetje brutaal om hem gewoon mee te nemen.
pi_84562242
misschien heeft iemand anders het er neer gelegd, bij ons leggen mensen ook weleens wat voor de deur (of hangen het in een tasje aan de deurknop)...
sommige mensen hier hebben wel heel veel eigen initiatief vind ik :@
pi_84562449
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:44 schreef rub3n het volgende:

[..]

Was het wel een TNT pakket? Misschien had die bewoner wel een afspraak met de bezorger of wat dan ook. Beetje brutaal om hem gewoon mee te nemen.
Pakketten mogen helemaal niet open en bloot op een portiek liggen (open portiek/trappenhuis). En wie laat nou bewust zijn pakket open en bloot op een portiek deponeren? Iedereen die het wil kan hem meenemen. Er zijn niet voor niets zoveel klachten over de pakketservice. En als er TNT Post op staat, dan komt het waarschijnlijk wel van TNT Post.
pi_84562652
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:49 schreef sbientje het volgende:

sommige mensen hier hebben wel heel veel eigen initiatief vind ik :@
Ik had de moeite niet eens genomen, pakketdienst is niet mijn werk dus ook niet mijn schuld als het pakket kwijtraakt O-)
pi_84562785
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:57 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik had de moeite niet eens genomen, pakketdienst is niet mijn werk dus ook niet mijn schuld als het pakket kwijtraakt O-)
ik ook niet, ik zou hoogstens ff aanbellen. Ga met zo'n pakket sjouwen, ammehoela ;)

nee maar, het is niet slim om zo'n pakket daar te leggen (overigens zeg je: het mag niet, van wie niet?) maar je weet verder niet wat er aan de hand is, waarom zou je het dan meenemen?
pi_84562803
worden jullie ook zo be-bedeld door straatschoffies die je stieken willen? :D
pi_84562966
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:01 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik ook niet, ik zou hoogstens ff aanbellen. Ga met zo'n pakket sjouwen, ammehoela ;)

nee maar, het is niet slim om zo'n pakket daar te leggen (overigens zeg je: het mag niet, van wie niet?) maar je weet verder niet wat er aan de hand is, waarom zou je het dan meenemen?
Dat pakket heb ik meegenomen omdat ik hetzelf niet prettig zou vinden als mijn post/pakketten voor de deur liggen en iedereen die dat wil ermee vandoor kan gaan.
pi_84562991
quote:
Heel erg. :P
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:06:59 #299
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84563027
quote:
Jup, hier hebben we er zelfs een regeling/rooster voor in m'n eigen woonwijk. _O-
pi_84563175
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:06 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Jup, hier hebben we er zelfs een regeling/rooster voor in m'n eigen woonwijk. _O-
hahah een rooster wie wanneer de stieken krijgt?
ik heb er vandaag weer wat weggegeven, zeg er altijd wel bij dat ik hoop dat ze ze wel in de prullenbak doen als ze ermee uitgespeeld zijn en niet zomaar alles de bosjes in schieten want dat is slecht voor het milieu 8) _O- Ja mevrouw, zeggen ze dan meestal :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')