Ow gelukkig ik dacht dat het alleen op ons kantoor een zooitje was.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:02 schreef TokenW het volgende:
Rustig dagje vandaag, 70 aangetekenden, 12 wijken voorbereiden, en de hele VOS, aangezien bij heraankomst op kantoor bleek dat de andere 2 diensten werden ingevuld door postbezorgers.
Dacht je na zaterdag alles gehad te hebben (volledige VTW-dienst + postverdeler)
Wow het lijkt wel of er een tornado aan kwam ofzoquote:Op maandag 12 juli 2010 16:36 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hard he
De lucht vanmiddag:
[ afbeelding ]
Vandaar dat ik dacht dat het nog 's nachts was
quote:Op maandag 12 juli 2010 23:18 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Wow het lijkt wel of er een tornado aan kwam ofzoStiekem best vet
![]()
Wat een rampengedoe bij de post ineens, als ik dit topic lees!
Nog nooit iets weg gewaaid wat ik niet terug kon vinden.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:04 schreef kip_zonder-kop het volgende:Waait er bij jullie wel eens post weg die je niet meer terug kunt halen? Zo ja, krijg je daarvoor op je donder?![]()
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:32 schreef justmattie het volgende:
Zijn al die 25.000 mensen al ontslagen of wat? Wij hebben al vanaf vorige week dinsdag geen post ontvangen en ik zou woendag/donderdag mijn nieuwe bankpas krijgen![]()
Was het aangetekend? Zo ja, was je wel thuis? Geen kennisgeving gehad?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:32 schreef justmattie het volgende:
Zijn al die 25.000 mensen al ontslagen of wat? Wij hebben al vanaf vorige week dinsdag geen post ontvangen en ik zou woendag/donderdag mijn nieuwe bankpas krijgen![]()
En dat gaat helpen?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan moet je een klacht indienen. Dat kan door even te bellen met 058-2333333
quote:
Nee de bank verstuurd die dingen gewoon via de post, niks aangetekend. M'n ouders hebben ook geen post ontvangen en die krijgen bijna elke dag wel iets.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:20 schreef rub3n het volgende:
[..]
Was het aangetekend? Zo ja, was je wel thuis? Geen kennisgeving gehad?
Zo maar even bellen dan.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zij kunnen iig voor je uitzoeken waarom je geen post hebt gekregen.
Onder het motto; ik vlieg er toch wel uit ?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:04 schreef Jojoortje het volgende:
Zal wel bij een postbezorger thuis liggen omdat hij geen zin had om in de regen te lopen.
Of een postbode die er zo over denkt idd, of een net aangenomen postbezorger die ze van de straat hebben geplukt om te werken voor 6 euro in het uur en die er eigenlijk geen zin in heeft.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:09 schreef justmattie het volgende:
[..]
Zo maar even bellen dan.
[..]
Onder het motto; ik vlieg er toch wel uit ?
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:34 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Of een postbode die er zo over denkt idd, of een net aangenomen postbezorger die ze van de straat hebben geplukt om te werken voor 6 euro in het uur en die er eigenlijk geen zin in heeft.
Ja, dat is ons ook verteld. Als het scenario rustig is of zelfs maatwerk rustig staat er vast wat je in zo'n geval extra moet doen, in mijn geval ios dat 1 extra wijk voorbereiden van ong. 30 minuten. Dat ze er nu nog meer oplos bijgeven (ook loopwerk ihkv het zomerdal) is dus puur bedrog. Temeer daar hah op zaterdag niet in de dienstregeling zit en dus apart uitbetaald moet worden (wat nooit gebeurt), terwijl we wel iedere zaterdag 1 of 2 soorten hebben. En vergeet ook niet dat ze bij scenario druk of maatwerk druk 1 of meerdere voorbereidingen bij je zouden moeten weghalen, wat nooit gebeurt!quote:Op maandag 12 juli 2010 20:33 schreef Troeta het volgende:
Stratotanker, verdeelwijken mogen helemaal niet meer in ToekomstVBG, alleen weten postbezorgers en zaterdagwerkers dit meestal niet. Ze mogen je dan ook niet ontslaan, maar het zal de werksfeer er niet beter op maken.
Waar staat dat dat niet mag? Wij doen dat het hele jaar door, mét hah op zaterdag...quote:Op maandag 12 juli 2010 21:50 schreef TokenW het volgende:
@stratotanker:
Oplossen terwijl er HAH bij zit kan sowieso niet, omdat je nog steeds overal langs moet, dus dit zou ik gewoon weigeren. Niet alle wijktijden staan krap, maar als je 2 wijken hebt die veels te krap staan moet je gewoon een wijk erbij eisen waardoor de gezamelijke tijd wel klopt.
Ik had al een bruin vermoeden dat wij er ook uit geknikkerd zouden worden. Echter is ons dit inderdaad nooit verteld, wel krijg ik de laatste tijd van collega's de vraag of wij ook ontslagen zullen worden. Ik heb elke keer geantwoord dat ik er nog niks over gehoord heb, maar dat dit wel waarschijnlijk is. Ik bedoel, als alle vestigingen gesloten worden en er alleen maar depots en "hubs" over blijven in de regio, is er niet echt veel werk meer voor zwd'ers, gezien wij dezelfde taken uitvoeren als de reguliere postbodes.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Net terug van vakantie, trouwens en lees in het MZ Journaal (niet eens in een speciaal bericht, maar als een losse mededeling in een artikel over medezeggenschap bij postbezorgers) dat alle 12.000 zaterdagbestellers kennelijk ook al over 1,5 jaar opgerot moeten zijn. Ik had echt iets van wtf!(insert jaw dropping icoontje).
Er is ons altijd verteld dat zdw's gewoon nodig zouden zijn, ook in de toekomst! Dit bericht heeft nooit eerder in een TNT krantje gestaan, zaterdagbestellers hebben geen rugnummer, en hebben ook die concept ontslagbrief eind juni niet gehad! Dus bovenop die 11.000 overcomplete postbodes met 25 uur of meer komen ook nog eens alle 12.000 zdw's! Dus zomaar ff 23.000 man op straat keilen. Zijn ze helemaal van lotje getikt?
Ben benieuwd hoeveel geld ze me dan gaan meegeven in 2012, met een dienstverband van 14 (jawel) jaar. En of dat bedrag gebaseerd is op je contracturen, of op je daadwerkelijk gemaakte uren. In dat geval verwacht ik toch zeker iets van tussen de 5 en de 20 duizend euro!
Inderdaad, er hangt een fabrieks mentaliteit. Tis niet meer leuk meer idd.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:48 schreef Jojoortje het volgende:
Afgelopen januari is mijn contract verlengd naar onbepaalde tijd, maar ik werk er toch niet meer zo lang. (Gelukkig!)
Vond het werken op de zaterdag echt heerlijk, een ideaal bijbaantje voor mij. 's Ochtends gezellig de post sorteren met de collega's en daarna één of twee wijken wegbrengen.
Nu is alles veranderd. Ik ben in één keer naar een ander team gestuurd (officieel gezien wist ik nog van niets, ik moest het van een collega horen i.p.v. mijn TC) en sindsdien mag ik alleen wijkjes wegbrengen wat nog geen 3 uur samen is. Ik merk ook dat de sfeer heel erg veranderd is, echt niemand heeft erg nog zin in (begrijpelijk).
Je krijgt dan ws een andere dienst (fietsbestelling ofzo, of postbussen, ik noem maar wat) icm een overplaatsing. Ging bij ons ook zo nadat ons kleine kantoortje 3 jaar terug sloot. Nu zit ik op een van de grotere kantoren, en deze gaat ook in 2012 of daaromtrent dicht. En dan wordt 't verkassen naar Den Haagquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:38 schreef rub3n het volgende:
De vesting Kampen wordt ook vrij snel gesloten. TC Vertelde dat de collectie ritten en boerenwijken waarschijnlijk al VOOR het einde van dit jaar uitbesteedt worden.
Ik heb echter een contract tot 31-12-2010. Hoe zit dat dan? (Ik heb altijd alleen maar boerenwijken en collectie gedaan)
Ik moet zeggen dat ik de C1000 echt helemaal gewend ben nu. Beetje jammer dat er nu weer pabo bij komt mjaquote:
Ik voel me ook zeer onzeker als ik het C1000 blaadje rondbreng.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:24 schreef rub3n het volgende:
Hmm Ik weet eigenlijk niet of ik me prettig voel bij het bezorgen van de Pabo... Onzinblad...
quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:38 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik voel me ook zeer onzeker als ik het C1000 blaadje rondbreng.
Ik had mijn zoon (15) ingeschakeld om te helpen met de HAH (hij kan geen vakantiewerk krijgen en ik wil 'm niet de hele dag achter de Xbox hebben). Die heeft de hele route met zó'n vette grijns op zijn kop rondgelopen!quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:24 schreef rub3n het volgende:
Hmm Ik weet eigenlijk niet of ik me prettig voel bij het bezorgen van de Pabo... Onzinblad...
ach, is toch ook niets mis mee verderquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:02 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Er komen anders genoeg "discrete" enveloppen en pakjes uit Hulst langs hier hoor![]()
Klopt, dit werkte bij mij precies hetzelfde. Als je bij Randstad binnenloopt en zegt dat je bij hen op de payroll wil, wordt het diezelfde dag nog geregeld en kun je een dag later aan de slag (ik neem aan de je reeds gewerkte uren ook betaald krijgt). Je krijgt idd alle uren vergoed en je salaris wordt dan ook wekelijks overgemaakt. Dit duurt tot ze bij TNT alles administratief op orde hebben.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:58 schreef Troeta het volgende:
JochemP, ik denk dat je gewoon kan werken als je je inschrijft bij Randstad en dan via hun uitbetaald krijgt.
Over 2 weken kan je dan via TNT zelf werken en sta je in hun systeem Harmony.
Je kan trouwens beter via het uitzendbureau werken, daar mag je je uren opschrijven en krijg je die ook uitbetaald, ook bij het wachten als wijken nog niet klaar zijn.
Bij TNT krijg je alleen de tijd die voor je wijk staat.
Wij schrijven allemaal de uren op vanaf we in het sorteercentrum zijn tot we het laatste poststuk hebben weggebracht.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:53 schreef Linker_Onderlip het volgende:
[..]
Klopt, dit werkte bij mij precies hetzelfde. Als je bij Randstad binnenloopt en zegt dat je bij hen op de payroll wil, wordt het diezelfde dag nog geregeld en kun je een dag later aan de slag (ik neem aan de je reeds gewerkte uren ook betaald krijgt). Je krijgt idd alle uren vergoed en je salaris wordt dan ook wekelijks overgemaakt. Dit duurt tot ze bij TNT alles administratief op orde hebben.
"Discreet"...quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:46 schreef sbientje het volgende:
[..]
ach, is toch ook niets mis mee verder![]()
is mij overigens nooit opgevallen haha, ik let er ook totaaaal niet op. Hoe zien ze eruit?
Ik vind het nogal lullig voor de "oude garde", die nu wegbezuinigd wordt... Die lopen immers ook nog te bezorgen volgens mij. Lijkt mij tamelijk zuur...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:55 schreef santiagojwz het volgende:
HAH van TNT zelf, wordt postbezorger... Lekker handig als je dat in een bejaardenbuurt mag gaan verspreiden ...
Net alsof die lui zonder die blaadjes niet weten dat ze aan de kant worden geschoven voor goedkopere postbezorgers...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 01:50 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik vind het nogal lullig voor de "oude garde", die nu wegbezuinigd wordt... Die lopen immers ook nog te bezorgen volgens mij. Lijkt mij tamelijk zuur...
Yep, heb al 9 varianten gezien, erg irritant.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:01 schreef xxiessiexx het volgende:
Is het een nieuwe trend dat die nee ja stickers verdwijnen en er een soort kleinere plaatjes voor in de plaats komen?
bij flats e.d. heb je idd vaak die nieuwe plaatjes.. maar dat vind ik eigenlijk eel mooier dan die lelijke grote stickersquote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:01 schreef xxiessiexx het volgende:
Is het een nieuwe trend dat die nee ja stickers verdwijnen en er een soort kleinere plaatjes voor in de plaats komen?
Ja maar bij grote voortuinen is het niet zo handig want dan is het vanuit de verte maar slecht leesbaar.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:33 schreef sbientje het volgende:
[..]
bij flats e.d. heb je idd vaak die nieuwe plaatjes.. maar dat vind ik eigenlijk eel mooier dan die lelijke grote stickers
dat is waar iddquote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:36 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja maar bij grote voortuinen is het niet zo handig want dan is het vanuit de verte maar slecht leesbaar.
das helemaal onhandig hahahaha.. of idd zo'n zelfgemaakte sticker. In mijn wijk ook een huis waar op de bus zit: Geen reclame, wij hebben alles al (van Loesje is dat). Nu weet ik het, maar eerste keren zat de folder er al bijna inquote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Tis wel handiger ja als ze gewoon goed te zien zijn. Mensen willen ook nog wel eens zelf een papiertje schrijven etc, ook een beetje onhandig. Sommigen plakken ook de sticker aan de binnenkant van zo'n buitenbusje, dan zie je het pas als je de bus open doet
Ja dat dusquote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:46 schreef Viper86 het volgende:
Heb ook weleens dat ze de sticker heel ergens anders hebben geplakt. Bijvoorbeeld op de regenpijp of een garagedeur ofzo.Betekent dat je in zo'n geval dus de hele tuin moet afscannen om er achter te komen of er een Ja/Nee - sticker is.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:33 schreef sbientje het volgende:
[..]
bij flats e.d. heb je idd vaak die nieuwe plaatjes.. maar dat vind ik eigenlijk eel mooier dan die lelijke grote stickers
Same en die geschreven ongein negeer ik ook.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het moet duidelijk zijn, anders krijgen ze van mij gewoon een folder.
die plaatjes zijn wel duidelijk hoorquote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het moet duidelijk zijn, anders krijgen ze van mij gewoon een folder.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:52 schreef sbientje het volgende:
[..]
die plaatjes zijn wel duidelijk hoor
Je hebt ook wel eens van die bussenfronten die wat lager zitten en waarbij de klep aan de buitenkant zit. Dan zit er ook zo'n plaatje als op de foto, alleen zie je hem niet door de overhangende klepquote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:08 schreef Lastpost het volgende:
Excuus voor het extreem kleine voorbeeld, maar de 'kaartjes' zitten dan netjes op maat in een uitsnede onder de bus.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:56 schreef Jojoortje het volgende:
Zooooohee wat een dag. Een uurtje lopen voor 2 wijken en ik ben al klaar.
oh die heb ik vandaag gehadquote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:23 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb na 2 jaar nog steeds geen TNT pas, dus ik zou het niet weten.
Dollar? Wow...quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:19 schreef QuinIII het volgende:
hey tnt mensies, bn nieuw en al, maar ff een vraagje, ik ben onlangs aangenomen in de TNT post productie als iets, (het maakte mij niet uit wat ik werd, ik kon alle dagen elk uur....) en nu heb ik onlangs een map met informatie over wat ik moet dragen enzo voor TNT... maar om bijv. de schoenen die ze willen te kopen met korting, heb ik een TNT pas nodig, en deze heb ik nog niet binnen, en volgens een of ander briefje ga ik in dienst 22 julie, terwijl ik nog niks weet xO
duss mijn vraag is, kregen jullie alle informatie en jullie TNT pasjes per brief? of moesten jullie langs komen op het kantoor bij de belangrijke mensjes..... het is nu te laat qua tijd voor mij en morgen is zondag dus ik moet ff wachten tot maandagom daar zelf achter te komen, dus vraag ik het even aan jullie want het baart mij een beetje zorgen.... ik wil geen 5$ per uur missen
thnx alvast
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:26 schreef Cerbie het volgende:
Volgens mij heb ik die pas binnen een paar weken met de post thuis gekregen.
Heb vandaag mijn donateurspas van de pvtnt gekregen, zitten best leuke kortingen tussen, vooral dat BCA (bedrijfscultureel abonnement).
En een spijkerbroek + afritsbroek van workwearweb, dit keer 2 maten kleiner (48 ipv 52). Op de benen past hij, maar zonder riem kan ik hem nog steeds niet ophouden![]()
Wat denken ze daar, dat alle postbodes zwaar obees zijnAls ik zo'n kont zou hebben zou ik op sonja-bakker-strafkamp gaan.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:19 schreef QuinIII het volgende:
hey tnt mensies, bn nieuw en al, maar ff een vraagje, ik ben onlangs aangenomen in de TNT post productie als iets, (het maakte mij niet uit wat ik werd, ik kon alle dagen elk uur....) en nu heb ik onlangs een map met informatie over wat ik moet dragen enzo voor TNT... maar om bijv. de schoenen die ze willen te kopen met korting, heb ik een TNT pas nodig, en deze heb ik nog niet binnen, en volgens een of ander briefje ga ik in dienst 22 julie, terwijl ik nog niks weet xO
duss mijn vraag is, kregen jullie alle informatie en jullie TNT pasjes per brief? of moesten jullie langs komen op het kantoor bij de belangrijke mensjes..... het is nu te laat qua tijd voor mij en morgen is zondag dus ik moet ff wachten tot maandagom daar zelf achter te komen, dus vraag ik het even aan jullie want het baart mij een beetje zorgen.... ik wil geen 5$ per uur missen
thnx alvast
Ik wacht al 3 jaar!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel per brief gehad. Veel wist ik nog uit een vorige periode. De bedrijfspas heb ik pas maanden later gekregen. Is niet echt belangrijk. Ding moet trouwens door de teamcoach aangevraagd worden.
Kleding van het bedrijf wordt pas vrij laat geleverd
Vraag aan die belangrijke mensjes meteen of ze je een "shift-toets" op willen sturen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:19 schreef QuinIII het volgende:
thnx alvast
Die afritser is idd een pofbroekquote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die spijkerbroek past bij mij prima, alleen dat afritsding is van het formaat pofbroek
Bij mij ging het rollen toen ik om een zomerbloesje vroeg (zo'n geblokte). Of ik al mijn maten had ingevuld op workwearweb en dat anders alsnog moest doen. Toen kreeg ik het complete pakket.quote:
Ik moest ze zelf op komen halen en als ik er niet naar had gevraagd had ik nu nog niks ;-)quote:
Ik heb dat ook gehad, maar uiteindelijk niets in hoeven leveren. Ik heb alles van de grote hoop mogen vissen. Op zich wel prettig, zo kon ik dingen laten liggen die ik toch niet zou dragen. En er was veel nieuw spul.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:22 schreef Cerbie het volgende:
(...)
Wat daar trouwens wel vreemd is. Ze vragen je om al je maten in centimeter, maar dan moet je vervolgens alsnog alle confectiematen ingeven. Dat moet toch wel even automatisch om te rekenen zijn.
+1quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:32 schreef Cerbie het volgende:
Ik zou juist kapot gaan in die shirt omdat ze van kunststof zijn. Katoen ftw
Denk je niet van, wat is dit voor rare actie. Wat een rare werkgever.quote:
quote:Op zondag 18 juli 2010 19:43 schreef tntster het volgende:
als jij aan het werk bent terwijl je contract is verlopen zijn ze VERPLICHT om jou een nieuwe contract te geven;-)
Daarom heb ik me deze zomer niet opgegeven om buslichtingen te doen, ik was de laatste zomers elke dag praktisch van 7 tot 7 bezig. Na m'n bezorgwerk heb ik 't meestal wel gehad, dus ben blij dat ik daarna geen collectie meer hoef te doen tegenwoordig.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:54 schreef rub3n het volgende:
Nou ik begeef mij maar naar TNT. Mijn komende 45-uurige werkweek even aftrappen. 3 wijk(jes) voorbereiden, 1 eigen (boeren)wijk voorbereiden en diezelfde (boeren)wijk wegrijden en vanavond uiteraard een haalrit!
Het enige voordeel van optivo is dat ze mensen in vaste diensten moeten zetten, voor de rest is het een verschrikking. Als je ziet hoeveel (of eerder hoe weinig) tijd je voor een wijk krijgt bij de voorbereiding.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:24 schreef sbientje het volgende:
we hadden vandaag voorlichting over Optivo.. ik wacht het maar rustig af
het leek mij idd ook vrij krap. Mijn voorbereidingstijd zoals die nu staat is al krap, en dan moet er ook nog wat tijd vanaf. Nou scheelt eht wel dat ik niet alle vuile post zelf hoef te verwerken enzo, maar dan nog. Ach, ik zie het allemaal vanzelf. Maakt me neit zo uit, ik hoop alleen dat ik mijn wijken mag houdenquote:Op maandag 19 juli 2010 18:24 schreef sbientje het volgende:
we hadden vandaag voorlichting over Optivo.. ik wacht het maar rustig af
huis aan huis alleen als er geen sticker op zit, dus ook niet bij nee ja sticker. huis aan huis op de sticker slaat op die huis aan huisbladen zoals stadsblad enzo, plaatselijke sufferdje zeg maarquote:Op maandag 19 juli 2010 21:50 schreef Banaapies het volgende:
Hoe zit het precies met de Huis aan Huis bladen, dat is mij bij aanname niet duidelijk verteld. Alleen dat ik ze bij een sticker er niet in moest "gooien". Maar nu begin ik te twijfelen, hij zei bij een NEE-JA sticker.
maar op die stickers staat, Ongeadresseerd NEE Huis aan huis JA. Nou dan toch juist wel HAH? Ik vroeg het nog een keer voor de zekerheid maar kreeg zelfde antwoord. "Hij zal het wel weten" dacht ik.
- Waar wel, en waar niet?
- Moet je bij ELK huis in je straat (bij mij is het één lange weg) HAH doen, of alleen waar post?
- Op welke dagen moet je HAH bezorgen?
oh, das minder... dan scheelt t niet heel veel tijdquote:Op maandag 19 juli 2010 22:06 schreef Troeta het volgende:
En je kan op alle dagen HAH krijgen
En sbientje, je moet je herstelpost wel zelf afschrijven...leuk he..
3 kanten??quote:Op maandag 19 juli 2010 22:17 schreef Troeta het volgende:
Het is na een tijd wennen best een lekkere manier van werken hoor sbientje en in die wenperiode is er gelukkig extra hulp, Delta noemen ze dat.
Alleen de diensten waar je 3 kanten moet lopen vind ik minder, maar die zijn er niet op elk kantoor hoor, dat is een keuze van de postbodes zelf.
Veel plezier Jojoortje!
fijne vakantie! geniet ervanquote:Op maandag 19 juli 2010 22:13 schreef Jojoortje het volgende:
Morgenmiddag laatste keer werken en dan 3 weken vakantieeeeh!
En vrijdag naar Turkije
Zelfs meer dan daarvoor, sommigen krijgen 5 uur aan wijken en kunnen pas om half een beginnen en aangezien we altijd minimaal 2 HAH hebben (C1000 en Kruidvat, echt een rotfolder) wordt dat nogal eens laat. Daarbij zijn binnendiensten veelal onhaalbaar, waardoor postbezorgers/zaterdagbestellers vaak moeten wachten, omdat ze niet op tijd klaar zijn voor het vaste vervoerstijdstip. (overigens heb ik er zelf nagenoeg geen last van, maar dat terzijde)quote:Op maandag 19 juli 2010 21:44 schreef Troeta het volgende:
Maar lopen jullie nog steeds tot 6 uur buiten TokenW?
Het heeft zijn voordelen, maar het hangt er sterk vanaf wat de postdichtheid is. In wijken waar veel post valt en die veel adressen hebben, staan de tijden veels te krap, bij wijken waar een lage postdichtheid is, is het geen probleem. En de scenario's kloppen ook vaak niet. Bij mijn DVG is het bijna altijd rustig en normaal terwijl de TV-gidsen niet eens in Optivo zijn opgenomen en we veruit de meeste post van het VBG hebben.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:17 schreef Troeta het volgende:
Het is na een tijd wennen best een lekkere manier van werken hoor sbientje en in die wenperiode is er gelukkig extra hulp, Delta noemen ze dat.
Alleen de diensten waar je 3 kanten moet lopen vind ik minder, maar die zijn er niet op elk kantoor hoor, dat is een keuze van de postbodes zelf.
Veel plezier Jojoortje!
De zaterdagwerkers blijven waarschijnlijk wel in hun eigen DVG (binnendiensten zijn echter alleen bedoeld voor ZDW-er met een contract voor onbepaalde tijd), voltijdwerkers worden inderdaad wel overal heengegooid. Voornamelijk ivm hun leeftijd, aparte DVG's voor 55+ ers (geen portieken) 60+ ers (leeftijdsreductie) en medisch geïndiceerden (alleen flats). Dat klinkt overigens niet zo netjes als het lijkt, de 55+ ers bij ons moeten veel voorbereiden en lopen kleine 1 wijk, de 60+ers moeten zware buitenwijken van 3 uur op de fiets doenquote:Op maandag 19 juli 2010 22:44 schreef sbientje het volgende:
de teams worden ook helemaal gehusseld, dat vind ik wel jammer...
nah, ik bedoelde dat de teams per postcodegebied worden ingedeeld, dat is nu bij ons niet.. in mijn team zit vanalles wat haha..quote:Op maandag 19 juli 2010 22:52 schreef TokenW het volgende:
[..]
De zaterdagwerkers blijven waarschijnlijk wel in hun eigen DVG (binnendiensten zijn echter alleen bedoeld voor ZDW-er met een contract voor onbepaalde tijd), voltijdwerkers worden inderdaad wel overal heengegooid. Voornamelijk ivm hun leeftijd, aparte DVG's voor 55+ ers (geen portieken) 60+ ers (leeftijdsreductie) en medisch geïndiceerden (alleen flats). Dat klinkt overigens niet zo netjes als het lijkt, de 55+ ers bij ons moeten veel voorbereiden en lopen kleine 1 wijk, de 60+ers moeten zware buitenwijken van 3 uur op de fiets doen
quote:Op maandag 19 juli 2010 22:13 schreef Jojoortje het volgende:
Morgenmiddag laatste keer werken en dan 3 weken vakantieeeeh!
En vrijdag naar Turkije
Dat ging dus over Optivoquote:Op maandag 19 juli 2010 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
Ten opzichte van de oude methode is er bij ons op het verwijderen van wat kasten na en wat latere begintijden weinig veranderd.
zit jij in leeuwarden?? daar hadden we foto's van...quote:
je legt je bundels door de wijk heen?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:57 schreef Lastpost het volgende:
Inderdaad heet vandaag, begon een collega ook nog eens te ouwehoeren (NSB'en) dat m'n vriendin de bundels door de wijk heen neerlegt zodat ik niet constant terug hoef te lopen en het wel even aan de teamchef zou melden.
Ik heb een vrij overzichtelijke wijk voor de middag waardoor ik de boel in 2 keer rond kan lopen, maar dan moeten de bundels wel her en der verzameld liggen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:12 schreef sbientje het volgende:
[..]
je legt je bundels door de wijk heen?Wat moet ik me daarbij voorstellen? gewoon met een stiekje erom op de hoek van de straat ofzo?
Je snapt zelf ook wel dat wat je doet echt niet kan?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:15 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik heb een vrij overzichtelijke wijk voor de middag waardoor ik de boel in 2 keer rond kan lopen, maar dan moeten de bundels wel her en der verzameld liggen.
Zodoende, gaat hier altijd goed en ik stop er kaartjes tussen dat ze moeten blijven liggen en dat ze niet vergeten zijn.![]()
Scheelt me echt bijzonder veel tijd zo, alleen dan komt er ineens zo'n leuke collega langs die begint te ouwehoeren.
Wtfquote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:15 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik heb een vrij overzichtelijke wijk voor de middag waardoor ik de boel in 2 keer rond kan lopen, maar dan moeten de bundels wel her en der verzameld liggen.
Zodoende, gaat hier altijd goed en ik stop er kaartjes tussen dat ze moeten blijven liggen en dat ze niet vergeten zijn.![]()
Scheelt me echt bijzonder veel tijd zo, alleen dan komt er ineens zo'n leuke collega langs die begint te ouwehoeren.
dat vind ik wel wat anders dan gewoon met een briefje op de stoep leggen...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
Als je mensen uit die wijk kent zou je kunnen overwegen om daar even een zakje bij de deur neer te zetten. En als je er langs komt neem je dat zakje mee op de route. Zo zou het wel kunnen. Zo heb ik het wel eens gedaan omdat ik niet alles in 2 keer kon houden en ik anders te ver terug moest naar het depot.
Het ligt niet op de stoep hoor, gewoon bij wat buurtgenoten (woon er zelf in de wijk) in de voortuinen van de mensen die ik ken, maar het is eens voorgekomen dat iemand dacht dat het verloren was en die nam een bundel mee, vandaar de kaartjes erop.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:14 schreef sbientje het volgende:
[..]
dat vind ik wel wat anders dan gewoon met een briefje op de stoep leggen...
qft, al vond ik de H&M magazines wel lomper. Ik blijf het toch dom vinden dat we soms echt belachelijk grote dingen meekrijgen. Het is dat sommige brievenbussen groot genoeg zijn ervoor, maar lang niet alle bussen hebben t formaat voor sommige pakketten die we krijgen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:30 schreef Deezertje het volgende:
Niemand die het met me eens is dat de HAH van Karwei vandaag echt verschrikkelijk was?
Vond het wel meevallen, we hadden er zo'n klein kutfoldertje bij van het een of ander lingeriemerk en die vond ik eerlijk gezegd irritanter. Er viel telkens wel eentje tussen de karwei - folders door op de grond en ze pakten ook niet lekker vast als je er eentje probeerde te pakken samen met een karweifolder. Maar heb idd ook een paar keer gehad dat dat kortingspasje van de karwei eraf scheurde en op de grond viel. Hoefde gelukkig niet zo'n heel grote wijk te bezorgen, dus al met al niet veel last gehad van de hah.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:30 schreef Deezertje het volgende:
Niemand die het met me eens is dat de HAH van Karwei vandaag echt verschrikkelijk was?
Het ligt dus gewoon in de voortuin van iemand? Wat nou als het (onverwachts) in 1x gaat regenen... Ik vind dit echt onverantwoord met je post omgaan hoor. Maar goed, deze discussie heeft weinig zin denk ik.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:54 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Het ligt niet op de stoep hoor, gewoon bij wat buurtgenoten (woon er zelf in de wijk) in de voortuinen van de mensen die ik ken, maar het is eens voorgekomen dat iemand dacht dat het verloren was en die nam een bundel mee, vandaar de kaartjes erop.![]()
Overigens was dat het punt niet van die collega, die vond het niet kunnen dat iemand anders met postbundels rondloopt die niet in dienst is van de TNT, ook al bezorgt ze niets, trouwens wel ex-postbode.
Anyway, duidelijk dat jullie het anders zouden doen, maar het is niet zo dat de post zo open en bloot overal maar op de stoep of straat ligt te zwerven hoor.
Loonstrookje heb ik niet gehad vandaag maar het wordt wel vandaag gestort.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:19 schreef rub3n het volgende:
[..]
Het ligt dus gewoon in de voortuin van iemand? Wat nou als het (onverwachts) in 1x gaat regenen... Ik vind dit echt onverantwoord met je post omgaan hoor. Maar goed, deze discussie heeft weinig zin denk ik.
Maar ik zou wel even bedenken dat dit, lijkt mij, ontslag op staande voet betekent mocht je Team Coach hier achter komen...
Krijgen we nu vandaag of morgen de loonstrookjes?
Ik heb nog niks. Laat ze gvd ff opschieten met dat geld, ik heb nog maar 15 euro!quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:23 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Loonstrookje heb ik niet gehad vandaag maar het wordt wel vandaag gestort.
Oh, daar kan je nog een lekkere portie spare ribs voor halenquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb nog niks. Laat ze gvd ff opschieten met dat geld, ik heb nog maar 15 euro!
Ik loop ook vaak te schelden hoor, als ik in die hitte loop (kan heel slecht tegen warmtequote:Op woensdag 21 juli 2010 19:22 schreef Deezertje het volgende:
Hmmm... elke vakantie denk ik: ik ga niet meer in de vakanties bij TNT werken. Op zich leuk, maar wel zwaar omdat ze zo je hele schema omgooien elke dag.... en toch ga ik elke vakantie weer werken..... Als je dan ff thuis bent denk je bij je zelf: oh, viel best mee vandaag eigenlijk. Maar als je aan je 2e / 3e wijk van die dag bezig bent denk je er op dat moment wel anders over. En het hete weer (jaaaaa, zomer!) helpt ook niet echt bij.
Net alsof 'met overleg' de zaak verandertquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:31 schreef Dionysiou het volgende:
Ik irriteer me altijd dood aan oplos stukken die je krijgt (1 volle tas) zonder overleg. Kan daar zo boos over worden
Algemeen bekend dat het morgen komt, dus maak je niet zo druk zeg...quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:48 schreef Keano het volgende:
Argh ik heb mijn geld ook nog steeds niet binnen, mag toch hopen dat het morgen komt want ik kan het goed gebruiken voor de vakantie...
Dat schema in de OP klopt dus eigenlijk niet helemaal? Zou er misschien een voetnoot bij moeten zetten dat er een dag bij gerekend moet wordenquote:Op woensdag 21 juli 2010 23:15 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Algemeen bekend dat het morgen komt, dus maak je niet zo druk zeg...
Jouw edit klopt!quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:19 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Dat schema in de OP klopt dus eigenlijk niet helemaal? Zou er misschien een voetnoot bij moeten zetten dat er een dag bij gerekend moet worden
edit: Wacht, het geld wordt vanaf een ING-rekening overgeschreven zeker? Dan krijgen de ING'ers het vandaag en de rest morgen. Dat zou veel verklaren
quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:19 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Dat schema in de OP klopt dus eigenlijk niet helemaal? Zou er misschien een voetnoot bij moeten zetten dat er een dag bij gerekend moet worden
edit: Wacht, het geld wordt vanaf een ING-rekening overgeschreven zeker? Dan krijgen de ING'ers het vandaag en de rest morgen. Dat zou veel verklaren
quote:
quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet waar, want ik heb nog geen cent gezien
Je krijgt elke maand alleen standaard je contract uren uitbetaald. Je overuren (= alles wat je bovenop je contract uren werkt) worden altijd de volgende maand samen met je contract uren uitbetaald.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:58 schreef Banaapies het volgende:
Ik heb net mijn salaris gehad maar heb er toch een paar vragen over.
Ik ben 5 juli begonnen, volgens de tabel zou ik dan nu toch nog geen salaris krijgen? Maar in augustus pas.
Verder ben ik 'zaterdagmedewerker' (post bezorgen). Maar werk ik nu in de vakantie ook door de weeks. Dus 6 dagen in de week. Zojuist is er 82 euro gestort.
Iemand die het begrijpt?
edit: ik ben 19
Het loonstrookje is dan ook ongelooflijk ingewikkeld. Ik snap het nog steeds niet helemaal geloof ikquote:Op donderdag 22 juli 2010 15:40 schreef Banaapies het volgende:
Ik snap niks van het loonstrookje haha. Staat er nergens een uitleg of iets?
waar kan je bijv zien, "om hoeveel dagen het gaat" of hoeveel keer gelopen zoiets
Ik heb toen ik pas begon een kopie met uitleg gehad van mijn opleidster maar zelfs toen kwamen we er nog niet helemaal uitquote:Op donderdag 22 juli 2010 16:14 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Het loonstrookje is dan ook ongelooflijk ingewikkeld. Ik snap het nog steeds niet helemaal geloof ik
Ik heb het ook opgegeven.quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:14 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Het loonstrookje is dan ook ongelooflijk ingewikkeld. Ik snap het nog steeds niet helemaal geloof ik
Bovenaan staat het tijdvak.quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:40 schreef Banaapies het volgende:
Ik snap niks van het loonstrookje haha. Staat er nergens een uitleg of iets?
waar kan je bijv zien, "om hoeveel dagen het gaat" of hoeveel keer gelopen zoiets
Ik ben 7 maart 22 geworden en we doen ook nog eens allebei collectie werk. Toch leuk om even te weten.quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:48 schreef rub3n het volgende:
Ik ga vanmiddag maar eens klagen met mijn loonstrookje (mijn vorige zeg maar). Ik ben 8 maart 21 geworden, maar krijg sindsdien nog gewoon loon van een 20 jarige (scheelt 1 euro ofzo, die correctie kan nog wel ff wat opleveren!)
Ja, lijk me ook zo ontzettend vet om een keer in een andere stad te buslichten. Om te zien hoe het daar werkt enzo, lijkt me eigenlijk best wel gaaf.quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:54 schreef rub3n het volgende:
Haha cool! Lijkt me wel een keer grappig om in een andere stad de buslichting te bekijken enzo. Ik heb 19 jaar in Enschede gewoond, lijkt me echt leuk om daar een keer de buslichting te doen haha.
Amsterdam lijkt me wel heftig, hoe lang duurt je route?
Inderdaad, als ik in een andere stad zou kunnen buslichten zou ik het meteen doen. In m'n eigen dorp is niet te gek gaaf genoegquote:Op donderdag 22 juli 2010 23:14 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ja, lijk me ook zo ontzettend vet om een keer in een andere stad te buslichten. Om te zien hoe het daar werkt enzo, lijkt me eigenlijk best wel gaaf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nothing is what it seems
Wij hadden er ook nog een kleine TNT kaart ofzo bij over of je postbezorger wil worden. Erg fijnquote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
die reclame van de Gamma vandaag
een vakantiekaart met objecten in de stijgers.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:11 schreef Banaapies het volgende:
Ik krijg de laatste dagen vaak pakketen erbij? Bijv. van bol.com, dat soort dingen.
Alleen vaak passen deze niet in de brievenbus, wel in dat standaard ding. Maar veel mensen hebben zo'n onhandig klein ding. Ik probeer nu al 2 dagen bij 2 huizen aan te bellen zodat ik het persoonlijk kan overhandigen maar zijn niet thuis.
Wat moet ik dan doen?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:25 schreef Banaapies het volgende:
Dat is met zon kaartje die in het rode boekje zit neem ik aan?
en hoe krijg ik het bij het dichtstbijzijnde postkantoor? dat is niet in mijn woonplaats.
of bij depot?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:25 schreef Banaapies het volgende:
Dat is met zon kaartje die in het rode boekje zit neem ik aan?
en hoe krijg ik het bij het dichtstbijzijnde postkantoor? dat is niet in mijn woonplaats.
of bij depot?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ook geen servicepunt in de buurt?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:34 schreef Bartjes het volgende:
[..]
Bij ons op het kantoor mag je het op het depot neerleggen. Dan gaat het 's avonds met de herstelpost mee. Het wordt dan de volgende dag samen met de depêche afgegeven op het desbetreffende postagentschap.
Wel ff de sticker van de kennisgeving er op plakken.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:56 schreef Banaapies het volgende:
[..]
O oke, dan zal dat waarschijnlijk bij ons ook zo zijn. Ik heb wel eens post stukken zien liggen in "het blauwe bakje". Maar sticker? Dat is van dat 'papiertje' wat je bij het desbetreffende adres in de bus doet?
Echt belachelijk, ik vind dat een postbode hier de regels aan z'n eccoschoen mag lappen hoorquote:Op zaterdag 24 juli 2010 06:45 schreef Dionysiou het volgende:
Fietsende postbode na 19 jaar op de bonDie reacties: Net als iedereen lopen.
Soms heb je in 1 straat 2 poststukken, lekker relevant
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:22 schreef Lastpost het volgende:
Dan had ik al de nodige boetes kunnen krijgen als men hier strikt de regels zou volgen.
Doe jij dat niet dan? Altijd dik stunten in die flats met m'n brommertquote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En dan nog zo'n schijnheilige TNT-woordvoerster ook. Alsof ze bij het opstellen van de looptijden van wijken er daadwerkelijk vanuit gaan dat wij ons aan de regels houden. Dan zou je constant met de fiets (of de brommer) aan de hand moeten lopen, omdat je niet op de stoep mag fietsen, en hem van deur tot deur meenemen. Je mag nml je fiets ook niet uit het oog verliezen, dus rondjes lopen is eigenlijk verboden (tenzij je de helft van de tijd achteruit loopt). En bij een aangetekende voor een flat moet je dus met je fiets de lift in, of hem alle trappen opslepen als er geen lift is?
wij mogen de flat niet in met aangetekende, mensen moeten naar beneden komenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En dan nog zo'n schijnheilige TNT-woordvoerster ook. Alsof ze bij het opstellen van de looptijden van wijken er daadwerkelijk vanuit gaan dat wij ons aan de regels houden. Dan zou je constant met de fiets (of de brommer) aan de hand moeten lopen, omdat je niet op de stoep mag fietsen, en hem van deur tot deur meenemen. Je mag nml je fiets ook niet uit het oog verliezen, dus rondjes lopen is eigenlijk verboden (tenzij je de helft van de tijd achteruit loopt). En bij een aangetekende voor een flat moet je dus met je fiets de lift in, of hem alle trappen opslepen als er geen lift is?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:53 schreef sbientje het volgende:
[..]
wij mogen de flat niet in met aangetekende, mensen moeten naar beneden komenjullie wel dus?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:51 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Doe jij dat niet dan? Altijd dik stunten in die flats met m'n brommert![]()
Hier rijden ze vaak met brommers vol gas over de stoep, dat vind ik dan wel een beetje te ver gaan maar voor de rest vind ik dat die woordvoerster op had moeten komen voor zo'n trouwe postbezorgster.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Sterker nog: Bij gerechtelijke brieven is het verboden dat mensen naar beneden komen: je moet ze aan de voordeur vd woning uitreiken!
Ja die krijg ik ook niet mee haha, maar waarom is dat?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Sterker nog: Bij gerechtelijke brieven is het verboden dat mensen naar beneden komen: je moet ze aan de voordeur vd woning uitreiken!
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:11 schreef sbientje het volgende:
[..]
Ja die krijg ik ook niet mee haha, maar waarom is dat?
Ze duwen het niet zomaar tussen je postquote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:57 schreef Cerbie het volgende:
Als zaterdagbesteller heb ik die dingen nog nooit gezien, ook niet in de periode daarvoor als vakantiekracht. Zijn ze makkelijk te herkennen? Ik zie het nl wel gebeuren dat ze me er gewoon mee op pad sturen de komende vakantie als ik doordeweeks werk
dat heeft toch niets te maken met waar je ze invult? Naar mijn weten is de toegangsdeur van de flat de officiele voordeur en slaat het dus nergens op dat je naar boven moet. dat bedoelde ik eigenlijkquote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gerechtelijke brieven moeten goed ingevuld worden. Bij het minste of geringste invulfoutje worden de mensen in de kooi al kwaad.
Op zaterdag heb je geen gerechtelijke brieven. Hoogstens eentje die naar een afhaalpunt gebracht moet worden.
Ik zei gerechtelijke brieven, ik bdoelde legitimatiezendingen. Die moeten aan de woningdeur worden uitgereikt, niet bij de toegangsdeur tot de flat.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:22 schreef sbientje het volgende:
[..]
dat heeft toch niets te maken met waar je ze invult? Naar mijn weten is de toegangsdeur van de flat de officiele voordeur en slaat het dus nergens op dat je naar boven moet. dat bedoelde ik eigenlijk
legitimatiezendingen? zijn dat brieven waarvoor je je moet legitimeren? Want die krijg ik ook weleens mee en daarvoor mag ik niet de flat in..quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zei gerechtelijke brieven, ik bdoelde legitimatiezendingen. Die moeten aan de woningdeur worden uitgereikt, niet bij de toegangsdeur tot de flat.
Inderdaad. Vreemd, dat je daar de flat niet mee in mag, want er staat zelfs een uitgebreide uitreikinstructie op de envelop geprint: alleen uitreiken bij geopende woningdeur geadresseerde!quote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:04 schreef sbientje het volgende:
[..]
legitimatiezendingen? zijn dat brieven waarvoor je je moet legitimeren? Want die krijg ik ook weleens mee en daarvoor mag ik niet de flat in..
een flatvoordeur is imo ook gewoon een voordeurquote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Inderdaad. Vreemd, dat je daar de flat niet mee in mag, want er staat zelfs een uitgebreide uitreikinstructie op de envelop geprint: alleen uitreiken bij geopende woningdeur geadresseerde!
Ja, maar het moet echt de deur van de woning zijn. Dus van bijv nr 28.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:36 schreef sbientje het volgende:
[..]
een flatvoordeur is imo ook gewoon een voordeur
overigens heb ik dat nog nooit zien staan op de envelop, zal volgende keer eens kijken![]()
Als ik 70 aangetekenden heb doe ik ze in zo'n grijze binnentas. Als ik dan bijv. bij een flat naar boven moet of bij een bedrijf naar binnen kan ik zo de hele grijze tas uit m'n fietstas tillen en meenemen. Er is ooit eens een aangetekende gejat uit mijn fietstas en toen ben ik ruim een uur lang uitgehoord door de postale recherche (de zending was gericht aan een juwelier en de inhoud was ruim 1000 euro waard), dus vandaar dat ik nu overdreven voorzichtig met die dingen omga.quote:Op zondag 25 juli 2010 14:27 schreef Troeta het volgende:
ja, dat is leuk als je er maar 4 hebt, niet als je er 70 hebt.
gewoon voet bij stuk houden. Het is niet voor niets dat het zo streng is.quote:Op maandag 26 juli 2010 11:00 schreef CihV het volgende:
Ik heb de afgelopen weken ook weer geregeld mensen die onbegrip tonen voor legitimatiezendingen. En jij bent dan de boosdoener he..
Daar ben ik van de winter toen we voor het eerst sneeuw hadden bijna een keer door uitgegleden inderdaad!quote:Op maandag 26 juli 2010 18:33 schreef Cerbie het volgende:
Als K&W-lurker en postbode moet ik toch eens iets vragen wat ik in de winter ben vergeten.
Hebben jullie ook zo'n godsgruwelijke hekel aan dit soort stoepjes:
[ afbeelding ]
schaamteloos geleend van TM's jaren dertig woning#4, waar we een veranda gaan bouwen !, sorry TM![]()
Als het gevroren heeft kun je erop schaatsen, net als wanneer de tuin gesproeid is. Om nog maar te zwijgen over de killer-combo jaren-30-stoepje met jaren-30-grondbrievenbus
ik heb ook een hekel aan lage bussen, maar ook wel aan die opstapjes! Ik heb in het voorjaar mezelf ontzettend bezeerd omdat ik was vergeten dat ik er ook nog af moest stappen hahaha. Ging ongenadig hard onderuit en die mensen hadden ook nog grindtegelsquote:Op maandag 26 juli 2010 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, heb zelf meer een hekel aan de lage brievenbussen
Je bent zeker wel als harde bikkel door blijven lopen?quote:Op maandag 26 juli 2010 19:05 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb ook een hekel aan lage bussen, maar ook wel aan die opstapjes! Ik heb in het voorjaar mezelf ontzettend bezeerd omdat ik was vergeten dat ik er ook nog af moest stappen hahaha. Ging ongenadig hard onderuit en die mensen hadden ook nog grindtegels
Pijnlijkquote:Op maandag 26 juli 2010 19:05 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb ook een hekel aan lage bussen, maar ook wel aan die opstapjes! Ik heb in het voorjaar mezelf ontzettend bezeerd omdat ik was vergeten dat ik er ook nog af moest stappen hahaha. Ging ongenadig hard onderuit en die mensen hadden ook nog grindtegels
Ik heb van de winter een aantal keer een wijk gelopen met ~50 huizen alleen maar van die stoepjesquote:Op maandag 26 juli 2010 19:01 schreef Taneli het volgende:
[..]
Daar ben ik van de winter toen we voor het eerst sneeuw hadden bijna een keer door uitgegleden inderdaad!Heb gelukkig maar één zo'n stoepje in m'n zaterdagwijken
ja, maar ik had een gat in mijn broek hahaha, was echt een pijnlijke valquote:Op maandag 26 juli 2010 19:06 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Je bent zeker wel als harde bikkel door blijven lopen?
Loop je toevallig in Poeldijk?quote:Op maandag 26 juli 2010 19:15 schreef Cerbie het volgende:
Ook een mooie trouwens, ik ben begonnen als zomerhulp en kreeg toen regelmatig een paar extra straten bij 'mijn' wijk. Dus ik kom bij een onbekend huis, staat er zo'n grote losstaande brievenbus in de tuin.
*morrelt*De klep gaat niet open
*nog een keer probeert*
Loop ik naar de deur om aan te bellen, zit er gewoon een bus in de deurBleek dat die mensen het zo'n mooie brievenbus vonden dat ze hem dichtgelijmd in de tuin hadden gezet.
Same here, net 1 tas erin zitten en nu de laatste 2 waarvan ik vooral veel pakken HAH heb.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:55 schreef sbientje het volgende:
1 wijk af, ga nu aan de tweede beginnen.. 3 tassen maar vooral huis aan huis..
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:31 schreef santiagojwz het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)27/sure_we_can_.html
heh wat stom! Waarom doen ze dt, niet echt leuk idd..quote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel godver. Heeft er weer 1 of ander rottig kindje aan mn kar gezeten. Kom ik terug, zie hem niet staan, en ja hoor, staat een heel stuk verderop, tegen een auto aan! Natuurlijk niemand meer te zien. Kar kan iig echt niet uit zichzelf zover weg gerold zijn.... nu zag ik verder geen schade, maar had nog wel even aangebeld. Niemand thuis, dus nu twijfel ik over een briefje, maar zag zelf dus geen schade iig.
... Was een halve minuut tot een minuut weg, kan dat ding toch moeilijk continu bij me houden. Was ook niet de eerste keer, de vorige keer hadden kinderen hem midden op straat geduwd een heel stuk verder weg.
Niet overal hoor. In dit geval was het bij een klein zijstukje met iets van 4 huizen. De hele straat zit zo in elkaar, evenkant is 1 lang stuk, en oneven zit steeds met een paar huizen als zijstukje. Dan is het dus echt niet handig om die kar overal mee heen en weer te slepen.. moet je steeds de straat oversteken enzo met dat ding. En dat kan niet overal, omdat er auto's tussen geparkeerd staan. Dus ja, dan loop ik er zonder kar heenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:23 schreef rub3n het volgende:
Dat is toch de reden dat je een kar hebt? Zodat je hem gewoon relaxed mee kunt nemen?
ik heb zo'n kar voor op het winkelcentrum maar ik laat m ook vaak ergens staan... anders moet je m toch steeds weer zo wegzetten dat niemand er last van heeft (onmogelijke opgave op een winkelcentrumquote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:33 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Niet overal hoor. In dit geval was het bij een klein zijstukje met iets van 4 huizen. De hele straat zit zo in elkaar, evenkant is 1 lang stuk, en oneven zit steeds met een paar huizen als zijstukje. Dan is het dus echt niet handig om die kar overal mee heen en weer te slepen.. moet je steeds de straat oversteken enzo met dat ding. En dat kan niet overal, omdat er auto's tussen geparkeerd staan. Dus ja, dan loop ik er zonder kar heen. En het kost ook gewoon teveel tijd om steeds met die kar te kloten. Laat hem nooit echt lang ergens staan, en hij is altijd in de buurt, dat wel. Maar goed, mensen moeten er gewoon vanaf blijven.
Of er nog HAH is, geen idee. Hier hing altijd een planning op het depot, maar sinds 2 weken niet meer. Op een ander depot ook al maanden niet meer, dus betwijfel of ie nog terug komt
Was het wel een TNT pakket? Misschien had die bewoner wel een afspraak met de bezorger of wat dan ook. Beetje brutaal om hem gewoon mee te nemen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:35 schreef TokenW het volgende:
Loop ik tijdens mijn laatste vande 3 bestelroutes een portiek op, ligt er een groot pakket ewoon voor de voordeur. Leuk dat ze met subcontractors geld besparen, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn. Heb het pakketje maar weer mee terug genomen naar kantoor, (had geen kennisgevingen voor dat postcodegebied bij me) kan die morgen weer naar de pakketservice.
Pakketten mogen helemaal niet open en bloot op een portiek liggen (open portiek/trappenhuis). En wie laat nou bewust zijn pakket open en bloot op een portiek deponeren? Iedereen die het wil kan hem meenemen. Er zijn niet voor niets zoveel klachten over de pakketservice. En als er TNT Post op staat, dan komt het waarschijnlijk wel van TNT Post.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:44 schreef rub3n het volgende:
[..]
Was het wel een TNT pakket? Misschien had die bewoner wel een afspraak met de bezorger of wat dan ook. Beetje brutaal om hem gewoon mee te nemen.
Ik had de moeite niet eens genomen, pakketdienst is niet mijn werk dus ook niet mijn schuld als het pakket kwijtraaktquote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:49 schreef sbientje het volgende:
sommige mensen hier hebben wel heel veel eigen initiatief vind ik
ik ook niet, ik zou hoogstens ff aanbellen. Ga met zo'n pakket sjouwen, ammehoelaquote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:57 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik had de moeite niet eens genomen, pakketdienst is niet mijn werk dus ook niet mijn schuld als het pakket kwijtraakt
Dat pakket heb ik meegenomen omdat ik hetzelf niet prettig zou vinden als mijn post/pakketten voor de deur liggen en iedereen die dat wil ermee vandoor kan gaan.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:01 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik ook niet, ik zou hoogstens ff aanbellen. Ga met zo'n pakket sjouwen, ammehoela![]()
nee maar, het is niet slim om zo'n pakket daar te leggen (overigens zeg je: het mag niet, van wie niet?) maar je weet verder niet wat er aan de hand is, waarom zou je het dan meenemen?
Heel erg.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:01 schreef sbientje het volgende:
worden jullie ook zo be-bedeld door straatschoffies die je stieken willen?
Jup, hier hebben we er zelfs een regeling/rooster voor in m'n eigen woonwijk.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:01 schreef sbientje het volgende:
worden jullie ook zo be-bedeld door straatschoffies die je stieken willen?
hahah een rooster wie wanneer de stieken krijgt?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:06 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Jup, hier hebben we er zelfs een regeling/rooster voor in m'n eigen woonwijk.
Klopt ja en eindelijk hebben ze door dat er op maandag niets te halen valt.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:10 schreef sbientje het volgende:
[..]
hahah een rooster wie wanneer de stieken krijgt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |